Exciting times.


The ideas, thoughts and actions in life are just like riding Skyline at Storm-Lo: find the flow and enjoy the ride!

SingleSpyder.

diumenge, d’agost 04, 2024

Dos )

A la 31, venint com venim de la 30, i veien l'evolució des de les sortides una mica més llargues fins avui, prou bé. A la 29 vaig desaccelerar al màxim, així era de preveure que també podria afectar a nombre de Vols, però és que no ho vaig ni intuir, coses )


Alp-X )

Equipats de blau la Reina, jo amb el meu mallot i color preferits i Ardent, aquests cop sense Merits, i com sempre S-Phyre, i certament que encara estem lluny d'evitar del tot l'exposició solar, quins moments més guapos quan des del primer Mirador o des del tercer entrava a aquests abans del trenc d'alba, a veure, sembla que fa molt de temps, i sé que en cap cas és així, oi?

Ahir a les vuit del vespre hi va haver super aventura, ja tinc preparada una breu crònica.

Sense incidències, he de netejar les cadenes, i passar a utilitzar les Peaty's, sense coincidències humanes, sí amb un cabirol adult que durant uns breus minuts anava que volava, mare meva. Amb llums sense funcionar, bateries baixes dels 520, sense menjar, bevent la Reina, rodant a 26ºC a les deu tocades del matí. 

Ara esperar a demà a veure què ens depararà l'inici de la 32, que bé, que bé, que bé )

He de seguir el fil de l'equipament de taller, ahir vaig ser a un altre Decathlon i el taller no tenia les característiques mínimes per poder fer els nostres manteniments des del Mirador, si més no com ho vull portar a terme jo, he de tornar a visitar el de Platja d'Aro doncs aquest darrer a diferència del primer no està orientat al consumidor únicament francès, passat l'estiu hi tornaré )

MTB, MTB, MTB.

dissabte, d’agost 03, 2024

Re-Vol )

Millor, Millor després d'un Vol breu. Una jornada la d'ahir on un descans de tretze hores m'ha reubicat dins d'un primer Vol setmanal, si no n'hi ha cap més a aquesta 31 em donaré per satisfet.

Avui la temperatura a tocar de les sis de la matinada era de 19ºC perfecte per a un Gran Vol de dues rodes, i millor encara per un Vol. En tot cas a les deu tocades tornàvem a ser al Mirador, i tot i així les meves sensacions els darrers metres amb la meva vella relació amb l'exposició solar no han sigut bones, a l'inrevés.


Blue day )

Equipat de Twin Six i Gore, per mallot i la resta d'equipament respectivament, la Reina de S-Phyre i Gore en el mateix ordre, ella Hirzl i Mavic en guants i mitjons, tots dos amb les S-Phyre, jo de blau avui.

Amb aigua, sense beure, sense menjar, amb eines, amb llums sense funcionar, sense incidències, que bé rodar en silenci, amb coincidències a la distància, i puntualment uns metres en el mateix tram, ha sigut fins i tot tumultuós, dotzenes de ciclistes, vintenes, gravels, de carretera, elèctriques, de fet portàvem hores veient com passaven ara sí ara també, rodant a 23ºC, fent un recorregut per ser-hi, ni tan sols per rodar, aquí a diferència del Gran Vol noranta-dos les pensades avui denses, encara ara passades les primeres hores pesen.

Ara esperar a demà, o no, de fet ara mateix a 36ºC no ajuda a pensar en cap més possible aventura de cap modalitat, i tant que no, oi?

MTB, MTB, MTB.

Estic tornant a valorar l'arribada d'un nou Gran Drac de dues rodes, en aquesta ocasió a les antípodes de l'actual, a veure on em porta aquesta reflexió, a veure. El concepte una mica el de posar distància a l'agresivitat pilotant, o no hi segueixo evolucionant des d'on sóc, en tot cas quin tram més interessant. 

dijous, d’agost 01, 2024

92 )

Un dia després del 91. 

Diria que fluidesa podria ser un mot que defineix el darrer Gran Vol de dues rodes. 

Equipat 100%, Super Armadura de Gala d’una sola peça, un protector d’espatlla que de veure’l faig  un silenci del com imposa, com a equipament més significatiu, però és que el d’avui l’equip ja l’he portat durant la tarda al Mirador, i quan estava a dins de la Super Armadura  no pensava que repetiria Gran Vol, vull dir m’he enfundat l’equip per ganes de portar aquesta Super Armadura, per renovar sensacions, no per fer-la sortir seguidament, en tot cas hores després estava a dins un altre cop i en minuts vaig experimentar el petit privilegi d'una breu i  sensacional aventura. 

Quin goix tot plegat, dia del descans de Vols, que no sé si seran més, i ha coincidit amb aquest altre format, i com ahir el ritme molt prudent, molt, doncs la 92 va començar una mica més ràpida però a cada metre el ritme va anar baixant d’un punt d’inici moderat a molt moderat, i les sensacions del gaudi van millorar exponencialment com més lent anava )

He de dir que avui crec que per primera vegada el conjunt que formem amb aquest nou Gran Drac que hem interactuat amb aquesta fluidesa. 

Ara queda esperar a la propera aventura que no sé si seguirá aquesta evolució, el fet és que el setembre m’agradaria fer un altre curs de pilotatge, i a diferència del darrer respecte del primer a on vaig poder veure que no havia millorat-progressat quan parlem de tècnica pilotant, voldria que en la propera ocasió fos una evolució positiva palpable durant els exercicis dins del curs. 

Renoi, del 90 a on tot va passar com va passar on us exposava que tot havia passat molt de pressa, fins i tot massa, a la 91 i la 92 allunyar-me d’aquest tram més extrem m’ha portat a una entrada del poder passar una estona molt guapa dolçament, quina experiencia més intensa i més satisfactòria, i tot just estic a l'entrada d'aquest tram, vull dir que un com normalitzi, funcioni a dalt del Gran Drac sense adonar-me, sense haver de rememoritzar cada instrucció necessària per mirar de pilotar doncs no ho recordo passades les darreres dècades de quina és l'experiència que s'experimenta, en tot cas incorporo aquestes darreres pensades perquè un mot únic envaiex cada racó del meu pensament, emoció

dimecres, de juliol 31, 2024

Darreres )

Comandes importants pel què fa a renovar eines per poder fer els manteniments dels Dracs. 

Són dues compres interessants, a destacar com de les anteriors també un sol utillatge, com ho és una eina per retallars els tacs dels pneumàtics i donar-los la forma que creguis més adequada per a l'ús que tens intenció de fer. En el meu cas vull modificar els tacs del pneumàtic posterior, de l'Ikon per fer-lo més rodador, en principi res més.

De fet sense adonar-me'n tot gira valgui la redundància un altre cop vers les rodes, vers els pneumàtics, vull dir mantenir els components el dia, d'una selecció amb criteri propi, personal i dificilment exportable, i no és així en singular passant a ser determinant per a tots els vehicles quan parlem de pneumàtics, i en segon terme de les rodes, del conjunt de llanda i pneumàtic, és a dir, millor equipar el Drac amb components més senzills però de qualitat contrastada com pot ser un grup complert Deore, i fer una inversió més significativa en el conjunt de les rodes, i que aquestes siguin de molta qualitat, d'un nivell més alt, respectant sempre l'ús a fer per cada ú, i com a estrella de tot plegat els pneumàtics, aquest darrer element és per mi el component principal, és el punt estrella. 

Així de totes les eines que han vingut i que estan venint dos útils són els rellevant per a mi, l'extractor de tapetes de la boixa DT240, i el retallador de tacs, ara he de cercar un estractor i muntador de coixinets de DT240, així com aprendre a radiar rodes, que és una assignatura pendent, en tot cas he de fer venir els útils específics per aquesta funció quan entengui el concepte i quan sàpiga aplicar-lo, perquè si parlem de radiar, o del què calgui, "el comprendre com fer-ho no va agafat de la mà a poder fer-ho", en cap cas, comprendre aquesta relació-concepte podria ser força determinant, acostar-me a aquesta relació entre el què i el com fa que cada dia sigui una mica millor. 

De les eines noves que venen, excepte les dues esmentades específiques la resta són les darreres que em van quedar pendents, unes per duplicar la que ja tinc en perfecte estat de funcionament, i d'altres que ja tenia que pel seu desgast per l'ús donaran pas a noves eines que les substituiran, que en aquest darrer cas venen per duplicat per configurar els dos grups d'eines complerts.


Alp-X/Ardent/S-Phyre )

Des de fa dues setmanes anem a mínims si parlem de número de Vols, doncs en principi no estem massa animats a rodar sota aquest Sol intens ni tampoc a mirar d’evitar-lo a les matinades per un descans a la nit molt breu. 

Cal esmentar que les temperatures avui entre els tres Miradors són força dispars, molt, 34ºC, 37ºC i 42ºC, renoi, renoi, renoi, el dilluns mateix vaig estar entre els tres i curiosament per sobre dels 40ºC és a on vaig patir menys calor, determinant que coincidia la temperatura més extrema amb l'humitat més baixa. 

MTB, MTB, MTB.

La proposta d'aquest 2024 per primera vegada serà que aprofitarem que les Màquines de Prosperitat estan en una certa pausa per fer un agost dins de la normalitat d'un mes més, és a dir segurament també menys Vols, sí, i un ritme del dia a dia de normalitat absoluta a la baixa en quan a intensitat per mirar de fer un mes menys emocionant pel fet de ser els mes vacacional estrella, és a dir mirarem de fer-lo sense un to festiu extrem, difícil ho sé, a veure, des del 1.997 amb una sola excepció la del 2003 cada agost l'hem aprofitat per avançar-nos i aterrar a l'octubre. Ja és prou intens en l'actualitat, prou emocionant ser únicament entre Destructors, i Gegants, ser entre ells té un punt de molta calidesa, altra cosa és si no tens present a aquests magnífics protagonistes, i el fet de tenir-los com a protectors, també he de remarcar que per a mi és impossible oblidar-ho, únicament ja per l’ombra que fan ja noto la seva presència, i això s'accentua entre els colossals Gegants quan amb la seva ombra m'eviten l'efecte de la mirada intensa de l'astre rei ). 

dimarts, de juliol 30, 2024

91 )

El número d'aquest Gran Vol de dues rodes, a data d'avui en porto noranta-dos, en el noranta-ú he de dir que estic sortint molt ben equipat, i a on per primera vegada un ritme tranquil ha sigut la tònica, millor dit, un ritme molt i molt pausat, tranquil ho és sempre, deixant de banda les pensades mentre estic a dins de l'aventura, que ara no recordo que les menys càlides estiguin fent presència, en cap cas, en tot cas si no les recordo ja és que estic fent un bon progrés, oi?

A aquest Gran Vol la sensació va ser molt bona, ajuda el treball que estic fent referit a l'equipament, vull dir en aquest darrer Vol dins que no anava amb l'equipament d'una sola peça, si no de dos, tot i així anava força ben equipat si faig referència el material de l'equipament, jo i únicament jo sempre, sempre, sempre pell, i mentre pilotava en aquestes condicions de seguretat referides a tipus de material de l'equipament, amb aquesta bona sensació d'anar dins d'un nivell de protecció acceptable la idea de la possible arribada de l'equipament de pell amb coixí de seguretat va ser més present, així he de dir que dins del moment fins i tot ho veia molt més proper, vull dir que fa ara quatre anys, del juny del 2020 que dono voltes a l'equipament amb l'Airbag, a aquest 2024 tot just a aquest Gran Vol número noranta-ú que per primera vegada la foto ja era amb un equipament amb Airbag i no se'm va fer  en cap moment extranya la imatge, a l'inrevés, que bé.

En tot cas de mentre dic això estic fent la gestió per tornar l'equipament en color negre en la talla més gran, vull dir que faig un pas enrera respecte a poder consolidar l'arribada d'aquest equipament de seguretat, podria semblar ara que no hi estic anant, i segurament és així, però de mentre queda encara a casa el segon conjunt idèntic que tot i ser una talla menys que el que estic mirant de tornar segueix sent una mica més gran que la meva talla habitual, veurem. Havia de decidir què fer amb el primer equip que va arribar doncs caducava la possibilitat de tornar-lo passats els primers trenta dies, i coincidia que no des de tots els Miradors hi ha un punt de devolució proper, com és aquest el cas, així hauré de fer un desplaçament important per fer la devolució, és a dir per fer la comanda sí tens un punt de recollida a pocs quilòmetres, però si vols fer la devolució has de desplaçar-te prop de cinquanta quilòmetres, renoi, renoi, renoi ))

En tot cas és un pas més i molt positiu és arribar a interioritzar l'arribada d'aquest nivell de protecció, de la incorporació de l'Airbag com a equipament de seguretat, altra cosa el temps que tardi finalment a ser un fet consolidat, ara per ara he sigut prou decidit a fer venir dos equips d'una sola peça a dos proveïdors diferents de diferents països, i fins i tot a fer-gestionar una primera devolució, el què no he fet és decidir-me a fer venir el primer coixí de seguretat i fer la prova d'quipar-me amb aquest i combinar les dues noves Super Armadures de Gala en les diferents talles, vull dir que m'he quedat a mig camí mentre em caducava el termini de devolució del primer equipament més gran que va venir, però és que aquest darrer em va tan gran que fins i tot em fa mal a la zona del turmell per l'excessiva allargada que presenta el pantaló, que no és molt però sí com perquè em faci mal, i aquesta sensació extranya és la que ho ha frenat tot plegat, o millor dir no ha ajudat a portar a terme la comanda del coixí de seguretat. 

El fet és que tècnicament no em queda clar a quin punt està aquesta tecnologia d'equipament de seguretat, tinc dubtes referits a quant d'operativa és, i amb aquests costa fer el pas, condicionat sobretot pel fet que encabir un coixí de seguretat implica de renunciar a part de l'equipament de protecció clàssic, i si aquest Airbag no s'activa quan toca no portaria part de la protecció que ara sí que porto, com ho és portar l'equipament com una segona pell totalment rapat al cos amb les proteccions encaixades a aquest, i ara per ara la informació que tinc és que el coixí si és electrònic s'activa tres de cada quatre cops, un 75% de les vegades, i si és per cable o sigui mecànic si quedes atrapat a sota del Gran Dracs no s'activa, aleshores la sensació de no anar ben equipat en primer terme mentre piloto, i en segon terme de requerir-ho, el resultat és que no sé quin seria millor. 

Vull dir, quin és l'equipament més eficient, el clàssic actual és a dir un mono amb les seves proteccions fixades a aquest que comparativament a un coixí de seguretat protegeix molt menys però que sempre ho fa en aquests termes de presentar una protecció menor, o un coixí de seguretat que protegeix com vuit vegades més que el convencional però que no ho farà-s'activarà sempre, és a dir si és electrònic requerint del GPS segons quines siguin les circumstàncies en un 25% dels casos no em protegirà, i si és mecànic requereix que surtis expulsat del Gran Drac doncs si no mai s'activarà?. 

Ara per ara avui pesa l'opció del de menor protecció però constant en la tasca de fer-ho, vull dir que saps que et protegirà sempre tot i que molt menys que si anés equipat amb el coixí de seguretat, i segur que no tinc clat incorporar l'Airbag perquè l'equip que estic tornant és el que hauria de fer conjunt amb aquest darrer.

Les Super Armadures de Gala de la Reina no presenten aquests interrogants, doncs porten l'Airbag  integrat a la propia Super Armadura que no prescindeix de les proteccions convencionals i que va rapat 100% al cos, i jo no em decideixo per aquestes mateixes perquè en els darrer mesos han anant sortint-arribant moltes novetats, ara em falta entendre-comprendre si representen una millora o no vers a les que ja disposa la Reina, si arribo a la conclusió que no faré venir una de les dues Super Armadures de la Reina en la versió per home, les seves són específiques per la seva morfologia. Si concreto que són millors les noves arribades el mercat primer faré venir la meva, i si la Reina finalment es decideix estrenar el seu Gran Drac de dues rodes aleshores també disposarà d'una tercera Super Armadura que incorpori aquestes millores més avançades en seguretat, però aquesta valoració de si és així está per concretar encara, que com us exposo no ho tinc clar. 

En tot cas un Gran Vol de dues rodes que va donar molt de si sobre equips de seguretat i les diferents alternatives, que bé oi?

Vaig sortir a uns 20-22ºC i la sensació a la tercera setmana de juliol era de certa fresqueta a les cinc de la tarda, que no és una hora de no passar calor, però és que a la nit la temperatura ambient era de 14ºC, tot plegat un super present per l'estació calorosa a la que estem. 

dilluns, de juliol 29, 2024

Telescopi )

Un dels elements que he aprofitat per fer venir amb les comandes de les noves eines.  


La intenció és la d'acomodar l'Inbred a aquest, de fet ara mateix ja hi reposa. He de valorar on ha de fer-ho definitivament doncs ara ho fa a sobre del Gran Drac més esportiu, i m'impressiona veure-la en aquesta posició, ja sé que no ha de caure, però. En tot cas ara l'On One que fins ara ocupava l'espai que vull destinar a la zona per fer els manteniments dels Dracs ha alliberat així aquest lloc, d'aquesta manera puc veure millor com ha de ser el mobiliari de taller a incorporar. Com ha referència crec que agafaré el taller del Decathlon de Platja d'Aro, doncs em va semblar que ell lloc que hi tenen destinat és un espai molt reduït i a l´hora podria ser funcional per a mi, així si ells ho tenen pensat d'aquesta forma, com ho tinguin muntat perquè he de tornar-hi per fer una foto del seu espai i així aprendre d'ells, crec que em pot ajudar a definir l'espai per fer els manteniment. A aquest centre és on comprem des de la pandèmia els tops de la Betty, doncs de la seva mateixa marca tenen diferents propostes, i que aquesta prenda et funcioni no és fàcil, amb els mitjons són dels equipaments més delicats, de fet de tres tops diferents que va agafar dos finalment no li funcionen, però a sis euros cada un encara en ho podem permetre i practicar el prova-error. Quan dic d'aquest centre vull dir Decathlon, bé sigui a Mataró, Barcelona, a Girona, a Platja d'Aro o a on sigui que ens coincideixi la necessitat en que en tinguem un de proper, tot i que he de dir que els darrers anys el de Platja d'Aro ha sigut el més visitat circumstancialment.

El telescopi és un suport per bikes que no té base a terra de trípode, funciona a pressió en un sol punt del suport inferior i superior, és fixe extenent-se el telescopi fent força al sostre i al terra, prou bé, i no necessita de fer molta pressió al sostre, ho dic per si fos un fals sostre, com és en el nostre cas.

MTB, MTB, MTB. 

Les eines i útils específics han anat venint de Bike Discount, de Bike Components, de Bikeinn, i de Deporvillage. D'aquestes dues darreres botigues són les dues darreres comandes que tinc avui pendents d'arribar, i que són també les últimes que he portat a terme. 

Els equipaments de mobiliari curiosament no podran ser d'aquestes cases o bé perquè no en disposen o bé perquè les mides són enormes per l'espai que  jo tinc previst destinar, però a part d'aquest darrer condicionant tenen poca varietat per poder escollir, també podria ser que no estigui siguent eficient amb els seus buscadors, en tot cas el resultat és el mateix. 

diumenge, de juliol 28, 2024

Fluidesa )

Sempre, i amb els Grans Dracs per les autolubricades seguirem així, he posat oli a les cadenes. Ara ja fa una dècada tocada que la cera o derivats és el què s’utilitza si vols tindre una transmissió exenta de pols.




Doncs bé ens endinzarem a aquest tram, i a veure.

MTB, MTB, MTB. 

divendres, de juliol 26, 2024

Els segons )

Doncs he estrenat a 14°C sota una pluja d’intermitent a lleugerement intensa els Ardent, la segona parella, i he de dir també un 10. Per sort la moderada tempesta ens ha coincidit a un Vol propers del Mirador sense cap alçada, diferent va ser el temps a l'aventura del darrer Santuari, molt diferent i a l'hora emocionant.


Ardent )

Francament una arribada la d’aquests nous culots, primer els dos C7, i ara aquests Ardent que ajuda molt a la tria dels equipaments per a cada Vol, en segons estem equipats, doncs ara mateix els únics culots que em generen breument dubtes a l'hora d'equipar-me són els Twin Six, i tampoc doncs pel fet de fer conjunt amb els mallots de la mateixa marca no em generen masses dubtes, que sí, l'avantatge és que per aquest mateix motiu també estan molt nous doncs els utilitzo molt poc, i darrerament menys doncs els mallots de la mateixa casa pel fet de ser blau i negre, i el segon negre i groc surten més fent combinació amb els C7 blaus. 

Així disposar d'un culot per a cada dia, i tenir-los a punt en aquest ordre amb el mallot correponent facilita molt les prèvies a cada aventura, curiosament des de l'arribada dels Ardent, la d'aquest segon culot des de la seva estrena que ja no hem sortit més, quines coses, oi? ))

MTB, MTB, MTB.

dijous, de juliol 25, 2024

El segon )

Joc de rodes complert de llandes i pneumàtics per el Gran Drac més esportiu. He esperat-treballat cinc anys i mig a poder localitzar aquest conjunt complert. Tenia propostes de València, de Madrid, i finalment aquest proposta era la proposta, i el que ho ha rematat és que me l’han portat a tocar de la porta del Mirador. 

Ara caldrà gestionar petits aspectes tècnics referits els TPMS doncs aquest conjunt siguent original de fàbrica no els porta, una curiositat totalment justificada i que comporta d’haver de valorar quin camí seguir ara, en tot cas ara tinc un segon conjunt de rodes complert, i des del 2019 que estava interessat en fer aquest pas.

Un cop portat a terme la sensació és molt bona, a partir del moment en que les vaig guardar al lloc que vaig ordenar específicament per elles la sensació ha sigut d’haver completat un cicle natural quan faig referència a aquest Gran Drac tan especial per mi.

Fa uns dies vaig fer un Gran Vol amb aquesta joia, va ser una sortida breu, però renoi quina experiència. També és una realitat que des de l’arribada dels Grans Dracs de dues rodes i les seves Super Armadures de Gala el primer està sortint molt poc, cada moltes setmanes, inclús mesos.

Ara amb aquests conjunts de rodes noves veuré si recupero les sensacions d’origen, doncs ara portaré els pneumàtics que portava sortint de fàbrica,  i que jo no he aconseguit en aquest darrers anys un cop gastat el primer joc, a veure ja que fa tan temps que francament no recordo el comportament del tren davanter d’origen, en tot cas he aprofitat l’oportunitat de localitzar aquest conjunt. Ha sigut dit i fet, havia d’anar a Terrassa a recollir-les però per un import molt modest me les ha vingut a entregar en mà, que bé que per una vegada no sigui jo que hagi de fer un desplaçament, que bé, que bé, que bé, és una sensació ara passats els primers dies molt reconfortant ) 

dimecres, de juliol 24, 2024

Un pas més )

Fet aquest doncs la primera comanda ja ha arribat. 

D'entrada no he comès cap error, vull dir totes i cada una de les eines i útils específics que han arribat són els què he demanat, prou bé. És més fins i tot l'aspecte m'ha sorprès positivament. El preu curiosament no, de fet quan vaig fer el pagament l'import era significativament superior, i consultant la pàgina inmediatament-seguidament els preus que anuncia el venedor eren inferiors als facturats, curiós, no he fet res però per corregir aquesta situació en aquesta primera comanda d'eines a aquests subministrador habitual, la resposta serà la d'evitar fer més comandes a aquesta casa, res més. 


Eines noves )

Un cop les eines noves al Mirador les he ubicat de costat amb les eines que disposo i que la majoria de les noves repliquen, i pas a pas he anat configurant dos jocs complerts d'eines idèntics, una bona parts de les que m'han quedat per configurar-duplicar ha sigut perquè encara està venint una comanda de Knipex i de Park Tools que tenen el mateix propòsit que la primera com ho és el de duplicar bona part de les eines que ja tinc, en aquesta segona comanda sí que hi ha dos errors, doncs duplica eines que ja tenia duplicades, però no passa res, perquè són entre d'altres claus angleses i sempre va bé tenir-les. Ara per ara no hi ha martells nous, no recordo perquè, i si segueixo així els demanaré a la propera comanda.

He deixat pendent fer arribar alguns conjunts d'eines i també útils específics fins avui per mirar d'evitar de despistar-me un altre cop, i ara que tinc clar quines eines tinc pendents procediré a fer noves comandes d'aquestes, a on majoritàriament seran eines que fins ara no disposava, i una part més petita de la llista nova seran per acabar de duplicar el kit d'eines velles que m'han quedat pendents. 

MTB, MTB, MTB.

Ha arribat la darrera comanda de Knipex i Park Tools que estava pendent, i aquesta certament que és rara, unes eines són massa grans, i unes altres massa petites, curiós, perquè cap té unes proporcions que s'utilitzin per a les reparacions de les bikes, semblen més per camions, vull dir per vehicles grans, en tot cas valoro què fer. 

dimarts, de juliol 23, 2024

Ardent )

A finals de la setmana i tot just dins dels primers Vols de la setmana 29, com sona, és a dir un 2/7,  he aprofitat per estrenar el primer dels dos Ardent. Un mot, perfectes, això sí si no he de sortir a ple Sol de l'estiu ))


Ardent negres )


Són paravent crec, en tot cas com que per diferents motius he d'evitar exposar-me obertament a sessions extenses sota aquest Sol d'estiu, ara per ara no m'ha de preocupar, aquest culot va igual o més bé que els dos C7 paravent blaus que ja tinc, diria que els C7 són d'un material un xic més fresquets però a l'hora els Ardent van tan ajustats que costa de comparar, en tot cas el primer Ardent ja ha sortit, i entre d'altres, el ser els C7 com aquests una talla S els primers em queden sense quedar, justets dels tirants, i els nous no, curiós, cada nou culot siguent del mateix fabricant pot presentar petites diferències, com és aquest el cas, però en definitiva tots i cada un d'ells sí que presenten prestacions elevades però també diferents doncs sense anar més lluny els C7 de camal són significativament més curts, els Ardent són els culots curts més llargs que he portat.

Remarcar que no van cap dels dos models ni els C7 ni l'Ardent ni de lluny com els quatre Alp-X 2in1, aquests darrers juguen en una altra lliga, millor dit diria que estan en un altre planeta sense cap mena de dubte, de fet els C7 i Ardent han vingut més per una qüestió d'enyorança d'una estètica retro-licra rapadeta, i perquè els 2in1 ja no es fabriquen que no pas perquè aquests darrers no funcionin o millor dit perquè els culots nous funcionin millor. Si els Alp-X estessin disponibles nous no haurien vingut els dos anteriors esmentats que són quatre doncs han arribat en parelles hauria repetit Alp-X 2in1 )

Un altre punt és que no he localitzat mallots que m'agradin de color blau, i per aquest motiu m'he decidit a enamorar-me de la combinació del culot blau amb els dos mallots blaus que ja tinc i a l'hora amb els Alp-X grocs i verds que ja disposo, ha sigut fàcil doncs tinc debilitat per aquesta darrera combinació d'Alp-X. 

Ara valorar si faig venir una o dues unitats més d'Ardents, que no ho sé, ho decidiré després d'unes quantes rentades dels dos que ja tinc ) 

MTB, MTB, MTB.

Un altre punt molt positiu, però molt, ho és com esmentava ahir que rodo sense ni un sol soroll, renoi aquests pedals, des del 2017 que miràvem de silenciar les rodes del darrera, fins i tot el taller ens va segellar amb una resina les unions dels radis d'aquestes, i res de res, seguíem amb el soroll, sí que cal dir que segurament no era un únic soroll els dels pedals, però sí que aquest no va parar mai de ser present ))

dilluns, de juliol 22, 2024

3/7 a la 29 )

I he d’esmentar-constatar que hem tornat a baixar la freqüència, no sé si l'augmentarem o no, en tot cas després del Santuari semblava que anàvem a més, però pel número de Vols que portem avui podria ser que no fos aquest el cas.





Ara bé un cop a la 30 veurem on som, oi?

MTB, MTB, MTB.

Com a punt molt fort, significatiu, el del silenci, que bé rodar sense el soroll dels darrers mesos/anys, no recordava que estés tan bé poder-ho fer, ara a mirar de mantenir aquest estadi de gràcia ))

diumenge, de juliol 21, 2024

Equips )

El dos culots nous ja són al Mirador.

Diferents totalment dels dos C7 paravent que ja tinc, aquests nous són com una capa soldada el cos, renoi, tant que millor n'estreno un per veure si es quedarà el segon, o no, perquè són de tacte molt diferent, i més llargs de cama, curiós perquè estava convençut que eren germans dels C7 i més curts que aquests darrers, de fet a la pàgina de Gore així ho esmenten.


Ardent )

Negres, ja era hora, i mira que mentre anava a ficar-me a dins del primer he dubtat si era també blau, però no, són negres.

Si funcionen hauré fet un bon pas fent-los venir, i si van molt bé en demanaré un o dos més.

MTB, MTB, MTB. 

Reflexionava ara passades les hores d'aquesta aportació sobre que fa mesos no sé si també més d'un any que els culots P.R.O van marxar del Mirador, i tot just han vingut ara sense fer-ho un altre cop del tot bé, dos culots per fer la feina dels Pearl Izumi, dic un altre cop doncs primer van venir els C7, i ara aquests Ardent, vull dir que la velocitat no és el meu fort si ho relativitzem tot,  si no ho fem diria que anem per sobre de la de la llum, i no és metafòric tampoc literal )

divendres, de juliol 19, 2024

Terres negres )

Molt negres, sempre m'ha confós que si vols un terra net de taller posis goma de color negra, i mira que el tipus goma Pirelli està al 50% dels tallers de bikes, ho dic perquè de color negre no veus la bruticia, o com a poc és molt difícil o costa molt més de veure, si el què vols és tenir-lo realment net, no que es vegi net. Greix va lligat a negre, olis va lligat a negre, ferodes el mateix, transmisió, cert, doncs sí senyor anem a per un terra negre, terra negre o terra negre, ja el tenim, prou bé, i estic content doncs si bé la pols s’hi posa en un moment, si bé una petita insinuació d'acostar-hi el Drac i ja queda brut, també he de dir que una passada de la fregona ho deixa inmediatament impecable, que bé, així s’han acabat els diaris a terra, el netejar amb aigua ara sí ara també cada cop que cau una gota de segellant o de greix per evitar que quedi una marca definitiva al terra, quina pau, com a inconvenient és que com que és d'aquest color no veus que trepitges, i un cop surts de sobre del cautxu vas repartint tota la bruticia per tot el Mirador, també podràs dir, home a la zona de manteniment hi has d'anar amb un calçat específic, i ja hi vaig, però quan no me n'adono ja estic per tot el Mirador amb aquest mateix calçat, en tot cas però crec que pot anar bé, millor haver posat aquest terra específic, sempre que mantingui la fregona al costat per passar-la quasi que constanment )


Prou bé )


MTB, MTB, MTB.

dijous, de juliol 18, 2024

Tools II

Recentment he fet les dues primeres comandes d’eines. He de dir que la sensació un cop fetes és molt positiva, així com també he portat a terme un primer pas amb respecte a equipar el lloc-espai per els manteniments ara per ara dels Dracs i prou.

Tota la recerca d’eines com d’útils específics els darrers dies és per fer únicament el manteniment dels Dracs, és el què ve primer, no el dels Grans Dracs. Ho he fet així perquè era la manera d'obrir la porta a mirar de fer un primer pas, i no l’he fet del tot, vull dir no venen totes les eines per aquestes joies de bikes, n’hauré de fer una propera, n’he fet dues, i encara quedarà per fer més comandes, una o més segur serà de mobiliari, no d’eines ni d’útils en principi, que també. No tinc clar respecte a mobiliari si banc de treball i/o carro d’eines, Beta estaria prou bé. 

El fet és que feia dècades que no estava a aquest tram tan tècnic però he de dir que per res és un recorregut nou, sí que per diferents motius coneguts perfectament per mi n’era totalment aliè. 

Estic content pel criteri que estic seguint, grups d’eines específics, és a dir primer per a Dracs, segon per a Grans Dracs de dues rodes, tercer o a l'hora per el Gran Drac més esportiu, i quart i últim per la resta de Grans Dracs, que a l'hora cada un d'ells queden condicionats en primer terme a ser d’unes marques concretes, és a dir cada fabricant té una especialitat així estic mirant de respectar aquest criteri. 

Per altra banda primer estan venint una trentena d’útils de la cinquantena llarga que crec que finalment hauran de venir, així que totes aquestes noves incorporacions han de fer equip amb una part i prou de les meves eines actuals, doncs un cop estiguin totes aquí tindré una composició clara del conjunt que es quedarà i el conjunt que marxarà cap al Vallès Oriental com ja us vaig comentar, aleshores tindré una foto detallada de les eines pendents, tot i que a data d'avui ja ho he fet amb les comandes a punt a l’ordinador imatge per imatge i les eines actuals físicament desplegades al costat, però tot i així caldrà tornar-ho a repetir un cop aquestes eines noves estiguin al Mirador. 

Park Tools, Topeak, Unior Tools, Peat’ys, d’aquestes marques una eina despunta entre totes per interessant, és un extractor de les tapetes de les boixes de les DT240 davanteres i posteriors, és a dir 15 i 12 mm. respectivament d’interior. així podré fer els primers manteniments d’aquestes, quan la tingui aquí ja la presentaré, d'aspecte és molt poca cosa, i fins i tot les valoracions dels usuaris no són les millors, però crec que a mi em serà molt útil, i si em funciona també en demanaré una per Vilanova.

També està venint el terra de cautxú, de color negre, especial per protegir el terra actual, és antivibració, antideslliçant, i amb la característica que té una gran capacitat  d’absorció dels impactes, veurem doncs he demanat aquest material especial per terres de gimnàs que s’utilitza per les zones de les màquines, de les peses, i per aquest fi té un gruix de 4 mm. podia fer 6 mm. i la primera peça que ve fa 1,25x2 m. que no ha sigut així i finalment fa 3 m. no l'he demanat de 6 mm. per mirar d'evitar l'entrebancada de sempre quan vas a fer una tasca de manteniment a aquest espai, ho dic perquè a les 24 hores cada cop que entràvem a la carpa amb el terra de cautxú de cada 3 entrades que feiem a una l'ensopegada era important, hi ha uns acabats en forma de rampa per mirar d'evitar-ho però no els he localizat. 

Un cop aquí el terra de cautxú perquè aquesta és l’única comanda que ve directament al Mirador on estic organitzant aquest petit espai de manteniments, la resta també però van als Miradors de les zones destinades a les Màquines de Prosperitat. Un cop aquest terra estigui aquí veuré si en tinc prou o he de buscar un sistema per unir més plaques de terra d’aquestes característiques, que no ho crec doncs aquest terra està únicament destinat a la zona de treball dels Dracs i Grans Dracs de dues rodes, doncs el terra original ja és un terra especial per el descans del Dracs i Grans Dracs, però no prou sofert per a fer-hi els manteniments, tot i que el seu dia es va triar aquests per ser precisament molt sofert, curiós. Hi ha un terra entre moltes propostes per la zona no de treball si no per la descans dels Grans Dracs que és de la casa SwissDeck que d'entrada sembla una opció, però curiosament és uns reixeta, vull dir tota la bruticia quedaria acumulada a sota d'aquest terra, curiós, entenc que l'origen ve d'exposicions de fires, és a dir muntar i desmuntar, si no no sé massa bé quin és l'origen de proposar un terra que acumula las restes que arrosseguen els pneumàtics dels Grans Dracs i ells mateixos amb tota la seva estructura, a part que si cau aigua, olis, o segellant dels Ikon tot el terra original quedaria tacat sense possibilitat de poder-ho netejar de manera àgil. En tot cas el què vull dir és que estic mirant-valorant diferents opcions.

Si per seleccionar uns mitjons baixos de color negre específics de MTB porto quasi quatre anys, com no m'ha de portar feina seleccionar eines i mobiliari d'un espai de manteniment dels Dracs i Grans Dracs, i siguem objectius, ho estic portant a terme prou bé, si més no amb sensacions molt bones que és l'unic objectiu, de mentre però com que això va per llarg he concretat amb els professionals els propers manteniments de tots i cada un dels Grans Dracs ))

Si tot camina bé després de les eines dels Dracs vindran les dels diferents Grans Dracs, però primer he de muntar l’espai pels manteniments dels Dracs, valorant també no crear contradiccions irreparables, i a partir d’aquí començar un vell tram quan parlo de crear un espai per a Grans Dracs de dues rodes, ho escric i certament que primer he de fer amb els Dracs perquè certs útils dels Grans Dracs són molt voluminosos, curiós tot plegat. Knipex, Snab On, Wera, Gedore, Hazet, Milwaukee, Stahlwille, NKC, NWS, Wiha, Witte, Wera i Facom seran els propers protagonistes, no sé si tots, però en tot cas entre elles estarà cada una de les properes incorporacions de les noves eines.

MTB, MTB, MTB.

dimarts, de juliol 16, 2024

4/7 a la 28 )

Per la deriva de la setmana prou bé, amb sensacions bones i anant a millor, aquest és el punt, fa dos dies que parlem de doble sessió encara que no ho portem a terme ara per ara, però el fet que aquesta sigui la pensada dóna per ser força optimistes.


Els colors ALP-X )

Equipats de Gore, aquest cop els dos, amb Merit, ella Hirzl,  S-Phyre, coincidint amb gravels, i carretera puntualment, sense incidències, ho puc dir, sense soroll, l'actuació sobre els pedal ha sigut la clau, definitiu, renoi, primer dia des de ja no sé quin any sense ni un sol soroll ni intenció, ara he d'actuar fent el mateix amb el HT i ST, i després anar a per la substitució del DOT, aquesta nit he estat veient vídeos del procediment i l'útil que necessito-ajudaria a part del què ja tinc, doncs per fer-ho més polit requereixo d'un recipient cònic que va roscat al dipòsit de fre, en tot el procés és el de sempre, super, super fàcil. Per cert no sé com però els Ikon que portem són tots 2.35, renoi no 2.25 com havia detallat fa res. Amb eines, amb aigua sense beure, sense menjar, amb llums sense funcionar,   rodant entre 20-22ºC a les deu del matí, amb molta humitat, curiosament sense xafogor. 

Ara a veure què ens depara aquesta 29, la 28, com la 27, com la 26 de menys a més ha sigut de fer a cada moment sense mirar ni pensar en el més endavant, és que ni mirar a la tarda ara que estem al matí. Tot va tan però tan de pressa que necessitem anar a creuer moderat, que a tots els efectes en aquest moment és quasi el mateix que estar aturats, que en cap cas és així. Segurament d'aquí ve la meva extrema impressió en la darrera aventura amb el Gran Drac de dues rodes.

MTB, MTB, MTB.  

dilluns, de juliol 15, 2024

3/6 )

Finalment després de tres dies aturats dissabte vàrem sortir, que bé, i va ser una bona idea doncs les temperatures eren amigues, molt, rodant a 20ºC a hores on les temperatures podrien rondar els 35ºC perfectament per les dates que estem, com avui mateix que el pronòstic és aques darrer.

Les sensacions, bones, no pesadesa de cames, sí lentes per haver dormit quatre hores. 



De Gore jo, mallot Pearl Izumi la Reina, Hirzl tots dos, S-Phyre, i com no amb Merit, amb aigua, sense beure, sense menjar, amb eines, sense incidències podria dir, quasi sense soroll, havent retensat les cadenes noves, a veure aquest soroll avui que ahir va ser quasi inexistent, sense coincidències, amb llums sense funcionar, ara ja amb Ikon 2.25, pendent si passem les davanteres a 190 i deixem descansar les 240.

MTB, MTB, MTB.

dissabte, de juliol 13, 2024

6/7 a la 27 )

Prou bé, molt bé diria fins i tot.

Una semana productiva referida a Vols que han sigut els únics protagonistes de la setmana.

De fet en el moment de preparar aquesta intervenció ja estem a la 28, també molt bé, també he de compartir que estem a dissabte i no hem sortit des de dimarts o sigui portem un 2/5, renoi, renoi, renoi )


Alp-X/TwinSix-Merit )

Una setmana la passada a on hem tingut de tot, calor moderada, fred divertit, pluja, vent, en definitiva una setmana molt complerta, a on els equipament no han parat de treballar, i on les S-Phyre han sigut les úniques que han repetit sempre, de fet aquestes en aquests moments són les N1 en quan a rendiment quan parlem dels diferents equipaments. Els que no sembla que cedeixin pas són els Merits, puntualment sí però el dilluns mateix tornaven a comandar el Vol, dimarts no, i ja no hem sortit més. 

Amb coincidències el dia del Santuari, tots de carretera, incidències el soroll del tren posterior que fins i tot avui no desapareix, i remarcar com determinant aquesta tornada a fer els mateniments dels Dracs, diria que aquest punt també marca una important diferència aquesta setmana un cop superat el meridià de l'any.

Segurament també tornarem a les DT190 davanteres i descansaran les DT240-Arch, ho valoro perquè la millora de passar de les Arch a passar a les Crest posteriors sembla d'entrada molt positiva si es tracta de sortir a rodar a cert ritme i prou, també haver deixat les 2.35 i passar a les 2.25 de les Ikon també sembla haver ajudat a que el resultat sigui aquest.

He de desmuntar pedals, netejar i posar greix a les rosques, verificar la tensión dels radis, revisar els torniols del plat,  també netejar i ficar greix al HT-ST, i a veure si així silenciem el meu Drac )

MTB, MTB, MTB. 

Jo ahir a les vuit del vespre ben tocats veient que no hi hauria Vol, vaig fer un Gran Vol de dues rodes, el segon des del dia 8 de juny, i un resum breu seria, tot passa molt depressa dins d'un Gran Vol, fins i tot diria que massa de pressa, mare meva, he de reflexionar sobre aquest aspecte.

divendres, de juliol 12, 2024

A-ether )

Un nou protector, germà del que va ser el protagonista i molt competent fa uns mesos, mai masses, i que fent la seva feina va quedar inutilitzat en l’accident, després va venir el Merit que està siguent el casc més utilitzat a data d'avui dins dels Vols, però també és cert que ens ve molt la pensada que els cascs utilitzats fins l'arribada d'aquest darrer anaven molt bé també, doncs així estem,  ara passats aquests darrers mesos he fet la reposició de l'Aether negre, que no era Spherical, per un nou Aether que sí que ho és.


Aether blau ) )


Això que vingui un nou Aether no és contradictori amb que hem obert la porta amb l'arribada del Merit a que vingui una segona unitat d'aquesta disciplina específica del MTB, no serà fàcil però doncs els vull MIPS i també Spherical, i amb aquestes característiques l'oferta és molt limitada, i més encara si el volem per un ús més XC, en tot cas estant atents a les propostes pot arribar un casc que coincideixi amb el nostre ús. 



MTB, MTB, MTB. 

dijous, de juliol 11, 2024

C7 )

Venen C7 tapats, és a dir culots per el genet germans dels dos C7 paravents blaus que tan bon resultat m'estan donant, ara sense ser paravent o quasi doncs curiosament em sembla entendre que la badana sí que ho és, segur que no però. 

En tot cas dos nous culots que durant l'estació més calorosa faran equip amb els incombustibles 2in1 també de Gore.

Crec que són mig centímetre més curs de tir, o no, aquests venen per ocupar l'espai dels dos P.R.O que van marxar ara fa uns pocs mesos cap al Vallès.

En tot cas han d'anar molt bé els dos C7 que ja tinc perquè no he dubtat ni un segon a fer venir aquests dos segons culots de característiques properes una mica més frescos però, si funcionen aprofitaré i en faré venir o bé un tercer o fins i tot un quart.

MTB, MTB, MTB. 

https://www.gorewear.com/en-uk/ardent-bib-shorts-mens-100728

Crec que vaig entenent que tampoc són especialment bons per l'estiu, a veure )

"One of my favorites. Would like more compression. Not sold on the windstopper cup.

I have had these for about a year and really like them. Materials are great and feel very light and breathable. The chamios is good and bordering great but has room for improvement. My two complaints are the lack of compression and the windstopper cup. I would concidered sizing down to get more compression but the legs are a little on the short side to begin with. And the windstopper cup is fine in fall, winter, and spring, but in the summer I wish could take it out. Wish they made some of their nice bibs without this." 

dimarts, de juliol 09, 2024

Retorn )

Esperem que sigui així i el Vols per constància, i especialment els de llarga durada tornin a ser. 

Ho dic perquè des de fa poc el darrer Vol per sobre de les dues hores és a dir sortint de la rutina dels darrers mesos, previ regularitzar mirant de mantenir la constància de les sortides breus, aquestes darreres no sé massa bé com han donat pas a Vols a on com més minuts fem a dalt dels Dracs millors sensacions tenim, i aquestes darreres des del 2019 que no les teníem presents. És més jo mateix he anat fent intents de sortides més llargues, recordem el propòsit de fer la ruta dels dos santuaris, de començar l'aproximació a les bases d'aquests dos santuaris per posteriorment mirar de portar-la a terme, i que finalment vaig decidir que seria la ruta del santuari en singular i prou, d'un de sol doncs l'experiència d'acostar-nos al segon santuari no va ser massa positiva, més pels llocs desangelats propers per anar-hi que no pas per la fatiga, que segur que també, caldria anar-hi ara passats els mesos i veure com ho gaudim-patim doncs el nostre estadi de forma i sobretot, sobretot anímic és avui molt però que molt diferent


Grocs )

Ara passats els mesos, passats aquests darrers cinc anys dins de la intermitència dels Vols, a aquests darrers mesos poc a poc hem aconseguit si més no fins avui mateix anar sortint cada setmana millorant molt lentament aquesta regularitat, sobretot despuntant aquestes darreres setmanes a l'activar-se aquesta vella modalidat d'aventures més llargues,  i aquesta circumstància ha sigut decisiva, certament, doncs el primer Vol de més d'hores va estar marcat per una percepció un altre cop extraordinària i que quasi ni recordàvem, com ho és que amb el pas de les hores dins del Vol vagin acompanyades també de les bones sensacions. 

I darrera d'aquest moment n'han vingut uns altres com ho és el de tornar a posar fil a l'agulla a l'hàbit de portar a terme durant hores també dels manteniments més complerts dels Dracs, aquesta darrera rutina recuperada fa uns dies tot i que molt pocs, però és que les sensacions són molt bones ara mentre reviso cada Drac, diumenge mateix a on curiosament no hi va haver Vols ni Grans Vols vaig fer un altre cop manteniments, i també vaig estar estudiant-seleccionant durant hores les eines i l'equipament-mobiliari necessari per muntar l'espai que ha de facilitar l'operatiu per poder portar a terme aquestes modestes revisions-reparacions, a l'hora que he d'esmentar que per falta de pràctica també són avui molt complexes de portar a terme per mi. 

Aquests dos fets, Vols de més durada, i manteniments més complerts, els fet que mentre ho fem les sensacions siguin tan positives marquen la diferència, i de quina manera, en tot cas anem a veure si consolidem aquest tram tan guapo de les bones sensacions, de la qualitat, i de la preciosa intensitat d'aquestes. 

MTB, MTB, MTB.

dilluns, de juliol 08, 2024

Per sobre de les 5 )

El temps a dalt dels Dracs, de la darrera aventura amb aquests. 

I va ser un altre cop memorable doncs anàvem a fer una altra aproximació a la base del Santuari, i la Reina va decidir que era una bona ocasió per mirar de fer la seva primera coronació, que bé, i que satisfactori que va ser, i que és, doncs avui mateix després de descansar ahir sembla que ja hi ha les piles carregades per tornar a ser a dins dels Vols, que bé, que bé, que bé.

En aquest ocasió anàvem amb deu dents menys de plat, i he de dir que tota l'ascenció la vaig poder abordar amb certa naturalitat, que bé, i ni que dir que la Betty no va mostrar ni un indici de fatiga, i fins i tot va tenir un cert to èpic doncs és el primer dia en cinc anys que he perdut el tacte dels dits de les mans per la fredor, i estem a juliol, doncs la pluja, el vent i la boira baixa per sobre dels mil metres així ho va marcar, sort però que portàvem les armilles paravent per un cop a dalt i durant el rapidíssim descens sota aquesta pluja  a cada metre més intensa, amb el vent més sorollós a cada minut, i una temperatura no diria poc amiga, sí emocionada-sorpresa per la nostra nova presència he de pensar, però sempre sense mostrar la seva cara més agressiva, en cap cas, a l'inrevés ja que va ser aquesta un factor que va intensificar encara més les sensacions boníssimes del moment. 

MTB, MTB, MTB. 

Això sí, des del primer minut amb tots els manteniments portats a terme que no tots els necessaries, el soroll del tren posterior va ser terrible, pitjor que mai, OMG.

divendres, de juliol 05, 2024

Protectors )

Recuperant-se, doncs després de cada Vol també tenen el seu premi, un bany esplèndid, i segur que per ells molt reconfortant )


Merits en refresc )


MTB, MTB, MTB.

Ara a veure quin efecte té l’arribada del nou Aether MIPS, Spherical, vull dir si el Merit seguirà sent els protagonista o no, doncs crec que quan el dia vagi de blaus o de negres l’Aether nou serà qui prengui la batuta de l’aventura )

dijous, de juliol 04, 2024

Per fi )

Manteniments, els estic fent, cadena, frens, pneumàtic davanter, i BB tots aquest components al dia, no el conjunt del Drac que hauria requerit de més temps, que hi posaré fil a l’agulla penso, el cas és que estic molt satisfet d’haver recuperat aquest hàbit encara que sigui puntualment. 



Ara hauré d’anar a pel Drac de la Reina, sí que també he posat la cadena nova, que per cert no sé perquè les dues cadenes noves han quedat llargues, molt llargues, a on els tensors han quedat a quatre mm. del límit, i si no ho feia així no les podia muntar, doncs amb els tensors a mínims quedava curta, que rar, segur que se’m passa quelcom, és que manteniments complerts fa anys que no els faig. 



De frens, el líquid de fre s’ha de ficar nou a tots dos Dracs, doncs el recorregut del meu de la maneta cau i encara queda molt ferode per gastar, el de la Reina per prevenció i prou doncs el seu tacte de frens és impecable, tot i així he ficat nous els dos ferodes de la meva, però cal també ficar líquids nous. Tinc l’útil específic pel model de Shimano per  portar-ho a terme, el què no sé és a quin Mirador està guardat, renoi. 


Ferodes vells molt nous (

Els punys del Drac de la Betty ara ja no són Renthal Lock On Ultra Tacky, i tornen a ser Ergon Ge1 EVO. I no sé si aniran prou bé, entenc que finalment anirem a Esygrips, veurem. 

MTB, MTB, MTB.



Ja he localitzat el kit per substiuir el líquid dels frens Shimano, prou bé, oi?

Després de fer aquest manteniment m'ha quedat clar que no hauria de demorar més l'arribada de les noves eines, i també que l'espai on descansen Dracs i Grans Dracs ha de ser ocupat també com a zona per poder fer els petits manteniments recurrents de tots ells. Així d'entrada el primer que necessito ja és un carro d'eines potent, després ja valoraré el banc de treball fixe, però aquest carro també el vull amb la base per poder treballar, per poder dipositar components a sobre, o be de fusta o bé de goma, ara aquest punt avui és una prioritat,  i lligat això l'arribada d'aquest carró també ha de venir un terra sintètic per no haver de patir tota l'estona de marcar el terra, renoi, aquests tres punts, eines, carro per aquestes amb la seva base superior per poder treballar, i terra sintètic avui sembla ser la prioritat quan parlem d'útils de taller ))

dimecres, de juliol 03, 2024

3/3 a la 27 )

Prou bé, i avui dimecres ha coincidit amb que les bones sensacions han marcat cada un dels minuts de l'aventura. 


Alp-X/C7

Equipats d'estiu, de blau, amb Merit, S-Phyre, tots dos de Gore.

Coincidències cap crec recordar, incidències cap, amb aigua sense beure, sense menjar, havent de corregir les dues rodes posteriors que estaven baixes de pressió, també veient des de fa uns dies que he de subtituir ferodes davanters de les dues bikes, i també les cadenes, de la meva la roda sencera posterior, i de les dues els dos Ikons del darrera han de donar a pas a dos pneumàtics nous del mateix model i característiques, i en darrer terme he de subtituir el BB de la meva sí o sí. Amb llums sense funcionar, amb eines, rodant per sota dels 20ºC, amb unes condicions excepcionalment favorables, i tant.

MTB, MTB, MTB.

Van tan bé els dos culots C7 paravent, els de color blau, que valoro de fer venir més culots germans d'aquests en aquesta ocasió sense ser paravent i ara negres, veurem si entenc les gammes que proposen. Dubto per si em decanto per Gore o finalment pels P.R.O de Pearl Izumi que ara tornem a estar disponibles, no els Elite que segueixen desapareguts. 

dilluns, de juliol 01, 2024

Insistint )

Arribada la primera Super Armadura de Gala en color negre en una talla més gran, millor dit l'equivalent a dues doncs les talles d'aquest fabricant són totes més grans, molt més grans, un cop a casa de cintura capa a munt crec que és l'ideal per poder disposar dels més de 4 cm. per incorporar el coixi de seguretat, i que aquest pugui expandir-se correctament, també remarcar el fet que de genolls cap a vall també em sobra molt material, però molt sensa necessitar-ho, de fet des de la cintura a genolls també, però aquí sí que l'Airbag també s'activaria a aquesta zona de les caderes de sobre dels genolls així que necessito que hi hagi aquests 2 cm. de més perquè pugui també expansionar lliurement el coixí de seguretat, el fet és que em queda el dubte si no és massa gran aquesta armadura doncs no fa 4 cm. i 2 cm. de més respectivament, fa més, sobretot de pit, així he localitzat una talla menys, i després de donar-hi voltes finalment fa uns dies em vaig decidir a fer-la venir també, i un cop amb les dues a casa he vist millor o això penso quina podria ser la talla ideal entre les dues per poder incorporar el coixí de seguretat a l'equipament, avui crec que aquesta darrera és a dir una talla menys seria la ideal.

Ara que disposo de la segona armadura idèntica que la primera però amb una talla menys faré la comanda de l'airbag, el perquè no el vaig fer venir tot seguit és perquè encara dubto si agafar el coixí de seguretat més complert a on també protegeix la part inferior de les caderes, o si limitar-me amb la gamma que protegeix de cintura cap a munt i prou, equiparant d'aquesta forma la protecció als dos equips que disposa la Reina, és un raonament singular però per a mi prou bo doncs no vull anar millor equipat que ella, o procedir a cercar un equip per a ella específic nou que també protegeixi la part inferior del tronc, en tot cas ho decidiré properament.



 




Per poder incorporar el coixí de seguretat necessito que la cintura tingui 2 cm. més de la talla que porto normalment, i  4 cm. més de pit, amb l'armadura que ha arribat de cintura segurament ja coincideix amb aquests 2 cm. però de pit jo diria que fa força més, no n'estic segur doncs no he anat mai amb una Super Armadura de Gala que no vagi soldada a la pell, així ara un equip que d'entrada no va totalment rapadet al cos no sé massa bé com gestionar-lo, poc a poc.

 

Després de decidir si la S o la M és la talla vindrà el pas de seleccionar el meu primer coixí de seguretat,  estic entre que vingui el que incorpora la protecció de les caderes o no, de fet d'equipaments en faré venir

dos, l'Airbag independent, i la caçadora amb el coixí incorporat idèntic que el que els equipaments que disposa la Reina, a on la columna i la cadera no tenen coixí de protecció, cap dels dos equips d'ella incorporen Airbag a aquestes dues zones. Així ella també requerirà de seguir el mateix procés que jo quan parlem de fer venir una Super Armadura sense proteccions per poder incorporar un coixí de seguretat que sí protegeixi aquestes parts del cos com també com esmentava la zona inferior del tronc, en tot cas això ja serà quan es decideixi a inciar els Grans Vols, cosa que fins avui no ha sigut, i que si finalment no fos no passarà res, i tant que no. És a dir de ser començarà amb els dos equips que disposa, amb els Airbags corresponents que ja porten incorporats els dos equipaments, i després veurem a on la porten les sensacions. Jo sí faré venir l'equipament esmentat perquè no tinc cap Super Armadura equipada amb aquestes proteccions tan avançades, quan parlem de Grans Dracs de dues rodes. 


Ara intrigat per veure quina decissió prenc sobre quina serà la talla correcte, l'armadura que es quedarà, però més encara pel que he de decidir després, dubto una mica sobre si els coixins electrònics són avui per avui els ideals, doncs en alguns medis especialitzats especifiquen que aquests en un 25% dels casos no s'activen, i si la Super Armadura no porta proteccions propies per poder donar cabuda a l'expansió de l'Airbag aleshores si aquest no explosiona no disposes de cap protecció contra els impactes, sí contra el lliscament pel fet de ser de pell.


 MTB, MTB, MTB.

diumenge, de juny 30, 2024

Segon del dia )

Sí, un segon Vol, així hem deixat el Gran Vol número 90 per a una millor ocasió, que avui també hauria estat bé certament, però si hi ha l'oportunitat de repetir Vol no tinc dubtes de quina serà l'opció, oi? )

En tot cas fa uns minuts que hem arribat, el dubte era entre concert a la fresca que a aquest entorn del Mirador s'estila molt, Gran Vol amb el Gran Drac de la Reina que seria el primer, o en darrer terme fer un segon Vol, i aquest darrer ha sigut el guanyador, tot i haver sortit ja aquest matí, tot i tenir les entrades del concert adquirides des d'aquest mateix matí, i no passa res, una aportació més a la cultura que tanta falta fa, de fet aquest 2024 hem deixat d'anar a tots i cada un dels concerts que teníem reservats que no han sigut pocs, però excepte avui ha sigut sempre per preferir finalment descansar, no com avui però que ha sigut per diversitat d'opcions i moltes ganes de fer.





Alp-X i S-Phyre el matí,  i Twin Six totes dues a la tarda, avui els protagonistes, la resta de detalls repes de cada dia )





MTB, MTB, MTB. 

He aprofitat aquesta tarda per ficar-me a dins de totes i cada una de les Super Armadures de Gala, i m'ha calgut una bona estona, totes i cada una literalment increibles, també diferents, les he provat totes amb un super protector d'esquena per simular així l'espai que ocuparia el coixí de seguretat abans de disparar-se, també ho he fet amb les dues noves equipacions idèntiques entre elles però de talles diferents, la més gran avui crec tenir clar que no es quedarà, veurem però. 

El 30 )

Segon Vol de la 26, i premi )


Gelat de cireres )

El fet és que l’horrorosa i a l'hora sensacional aventura de coronar el Santuari de dimarts m’ha deixat sense Vols fins avui, i ben content, doncs ahir la bona notícia compensa aquesta aturada, com ho és el Gran Vol número 89 portat a terme ahir, si avui hi ha repe seria el 90 del dia 30, una relació molt guapa certament. 


MTB, MTB, MTB. 

dimecres, de juny 26, 2024

Primer Santuari )

Creia que anava a fer un Vol moderat, i el Vol el vaig fer, la dimensió d’aquest va prendre però un to singular en cap cas proper a la moderació, i menys a la prudència, certament.

Hi ha dies per tot, deia a l'anterior intervenció que fa temps que no faig sortides de molta exigència, abans ho escric, doncs en aquesta darrera aventura sense voler he fet la primera d'aquest tipus. Havia previst tornar en un parell d’hores un altre cop al Mirador,  i quasi he tocat les cinc hores. Curiosament la The Motivator que porta un plat gran, per sobre de quaranta dents, i un pinyó moderat proper a les vint, ha sigut la prota avui, primer he afegit segellant a les dues Rambler doncs feia mesos que la Vicious no sortia, esmentar que encara n'hi havia del darrer Vol, també no sé molt bé el motiu un llum Powerled de la darrera generació, així com una bateria de les grans del Buster, penso que fa tants anys que anem amb els llums que ja forma part de l'equip bàsic, i per aquest mateix motiu la bossa del TT de la meva Lynskey també ha vingut, així en darrer terme un segon portabidó, curiosament no tenia cap més objectiu que sortir a rodar planer, i com esmento en ment portava que el Vol rondés sempre per sota de les dues hores, no pas més, he de dir que els Rambler segur que han convidat també a que això no fos així, i que és evident que el meu cap en portava una de cap, ho dic perquè els preparatius així ho indiquen.

He sortit a les dues, havent previst tornar a ser al Mirador a les quatre, no sé massa bé com he arribat a les set. A partir de la primera hora he patit com una mena de lleuger cop de calor, i mentre això passava he anat pujant amb aquest plat i pinyó pensat per fer pla, fet que ha provocat una pujada fent la serp tota l’estona, i quasi que ni així, puntualment el bessó esquerre m’ha avisat, i per aquest motiu no he pujat pel dret, mantenint el format en S, poc èpic però portable. 





Beure, dos bidons sencers de 750 ml. el primer i part del segon per pujar, i la resta d’aquest darrer per arribar al Mirador, per menjar, dos mini-plàtans, un primer passades dues hores, i el segon a la quarta hora, coincidències una amb tres ciclistes de carretera de baixada ells, incidències varies, com la d’un fre del darrera que vibra intermitentment, un R1, la d'un 520 que passats els primers minuts ja marcava bateria baixa, i sorprenentment ha tardat molt a morir tot just a mitja hora d’arribar al Mirador, i en darrer terme motivat per aquests 35°C per arribar a la base del Santuari, aquest lleuger cop de calor, on m’he anat recuperant molt lentament fins arribar a dalt a 19°C. 

De fet si no és per aquest malestar-desordre orgànic jo hauria anat i tornat a la base del Santuari i prou, el no coordinar correctament les sensacions seguint un criteri més que dubtós ha fet que ho gestionés tot plegat a l'inrevés i prengués la decisió de seguir tot i les males sensacions, en aquesta ocasió ha sortit bé, cert, a data d'ara, però des de la distància diria, no calia. Fins el quilòmetre quinze que és a on hauria d'haver girat cua, he vist que em quedaven divuit quilòmetres, he sumat que amb trenta-quatre estaria a dalt, i no sé massa bé com vaig anar sumant, amb una breu aturada per aquest lleuger-intens malestar a on a una breu aturada em vaig treure el casc i la gorra, i curiosamente aquesta darrera estava molt freda motiu per el que me la vaig tornar a posar tot seguit, el cas lògicament també, i a partir d'aquí vaig seguir sumant quilòmetres, mentre ho feia vaig anar capturant imatges a cada indicador que hi havia per poder venir en una propera ocasió per camins i no per carretera, poc a poc, com la del vídeo que he incorporat, on a cada vegada que em va semblar que podia escalar sense haver de fer S va ser una mica frustrant doncs les sensacions tot i que de més a menys no eren les més bones en segons, així finalment des del quilòmetre vint fins el seixanta-cinc no vaig poder atacar cap pujada seriosa que no ho fes en S, en tot cas des dels dotze-tretze anys del meu primer Turó que aquesta tècnica m'ha salvat en moments de certa dificultat de pujada, únicament en asfalt certament, i en aquesta ocasió no va ser menys, que bé, també he de dir que crec recordar que feia dècades que no la utilitzava del 2003 a la Transpi. Un cop a dalt passats uns minuts per inciar la baixada a 20ºC em vaig equipar amb el paravent, però minuts després me´l vaig treure doncs tenia com un estadi de calor un altre cop, i així ja fins els mateix Mirador, a on la temperatura sempre va ser afortunadament una aliada doncs ja no va acostar-se mai un altre cop a aquests 35ºC de l'anada. 


Blau i groc )


Equipat de blau, de conjunt amb la Vicious sense la intenció de fer-ho, una coincidència molt xula, de Gore 100%, S-Phyre, i sense el  Merit, així que amb el Synthe. 

MTB, MTB, MTB. 

dimarts, de juny 25, 2024

"Serpens" ))

Com elles descansant al Sol, nosaltres des del Mirador )



 

Una setmana diferent, per pocs Vols, un 4/5 a aquesta 25, aquest punt no seria desconegut per a nosaltres, si no fos per els tipus de Vols, on alternem sortides de poca exigència amb d'altres de més duració, les de molta exigència avui per avui són inexistents. 




Equipats amb un mix Gore-Pearl Izumi, Alp-X, i prou bé, els Merit, els Hirzl, jo no, i les S-Phyre. 

Amb aigua sense beure, sense menjar, amb eines, amb llums sense funcionar, sense incidències, ni coincidències, no recordo la temperatura sí un vent fresquet sempre, segurament rodàvem per sota de 25ºC i per sobre dels 20ºC. 

MTB, MTB, MTB.