Des del 2020 que no iniciava el projecte de muntar un nou Drac. Curiós perquè els darrers varen venir d'una bona pensada de fer venir dos Dracs nous per a nosaltres després de FW2018, i on finalment va venir un tercer Drac de la mateixa marca aprofitant en aquella ocasió una preciosa pensada de fer un present singular. També curiós que els nostres es van quedar a la seves caixes, encara hi són, i el tercer ja fa quasi quatre anys que no para de rodar, per això també el motiu d'aquest propòsit de fer sortir la Tranny, perquè d'aquesta manera iniciarà ara sí els Vols en mans de qui sí té l'oportunitat de fer-ne un ús )
Passats aquests quasi quatre anys ho tornarà a ser de singular doncs tornarem a fer com a present un Drac, i també curiós perquè qui gaudirà d'aquest serà la mateixa persona. En aquesta ocasió no hauré de treballar, vull dir no l'hauré de muntar-la, sí aconseguir tots i cada un dels components per poder fer-ho, i el present serà el conjunt complert d'aquests, i a on únicament li caldrà de muntar-la, de fet per aquest motiu ja li vàrem fer també un present que consistia en un prebstand, així com la corresponent clau dinamomètrica, ara recordo que tinc pendent fer-li arribar la meva caixa d'eines actual, i per tant això em porta a que jo encara he de fer la comanda de les meves eines noves, primer la dels Dracs i després la del Grans Dracs. Poc a poc ara primer cal reunir els components que em falten de la Tranny ))
Així la Ibis que per a mi és una de les darreres joies de la corona del primer Mirador marxarà del tercer espai de Dracs, és a dir tornaré a quedar-me un altre cop sense Ibis, curiós perquè a partir de la primera Ibis les dues bikes d'aquesta marca hauran marxat dels diferents Miradors sempre sense estrenar, la Mojo SL i ara la Tranny, és a dir tornarà a marxar una Ibis de casa un altre cop nova a estrenar, aquesta darrera també per unes circumstàncies molt guapes, i a l'hora un altre cop també de certa complexitat, si hagués d'exposar tots els motius a aquest espai d'aquesta propera marxa de la Tranny prendria tot un to encara més positiu.
He de valorar els darrers components que falten per arribar, com ho són rodes, a decidir si single speed, el crankset, quin, en principi de 24 mm., no per res sí perquè el BB ja el tinc de la mà d'un Shimano XTR d'aques diametre, i la forquilla rígida, condicionada aquesta per l'alçada que ha de ser de 500 mm. de l'eix al coll inferior, i ara per ara no la tinc definida, inicialment de 15x100, però podria ser 110 doncs encara no tinc les rodes decidides, sí que he localitzat cercant la forquilla per aquesta nova bike dues forquilles de 470 mm. pels dos quadres nous nostres, tot i que no crec que les faci venir doncs ara no és aquest el projecte, veurem, veurem doncs si aconsegueixo no fer-les venir finalment doncs no s'havia donat fins avui l'oportunitat de disposar forquilles HM dels USA directament ara des del Vell Continent, sí que em pesa que són de 15x100 encara, i això ens evitaria de donar-se les circumstàncies d'haver d'aconseguir dues rodes de 110 i poder utilitzar les que tenim actualment.
Els nous frens per l'Ibis ja són al segon Mirador, uns Ultimate per respectar que la primera Voodoo ja porta aquests i vull mantenir que la segona bike porti els mateixos, així el biker a qui torna a anar destinada aquesta nova joia tindrà el mateix tacte de frens, i tant.
Si ha de ser single speed o no és una qüestió més delicada, ens caldria anar el 2009, on va tornar a començar tot plegat, a partir d'aquí el tram va agafar una direcció que de cap de les maneres vaig preveure que el to i el ritme seria tan singular, tan característica, tan que han passat més de quinze anys i diria que és el genet, el seu perfil que marca aquest tempo, que es caracteritza per aquest clima particular a on quan faig tinc la falsa sensació que condiciono les circumstàncies, o aquestes a mi, així la possibilitat de compartir aquesta disciplina ho he de valorar des de la perspectiva d'evitar situacions, de mirar de no proposar-les, aquestes de ser les situacions vull dir ha de donar-se amb el to positiu que a cada u li cal per gaudir del tram, en tot cas ara he de decidir si aquest present serà single speed o geared. Sempre declino cap a geared perquè la possibilitat de terciar a single sempre hi és, que no és així però el raonament em porta ara sí ara també cap aquí, per evitar sentir-me responsable de les circumstàncies futures, tot i que pel fet de ser segur que ja ho condiciona tot, en darrer terme a mi segur que sí, segur però internament m'ajuda que el criteri de valoració sigui aquest. Si és geared la boixa del darrera és una, si és single speeed és una altra, molt i molt diferent certament, i a on un cop decidida aquesta singularitat si és la més generalitzada és a dir amb marxes he de seleccionar més components, com les 12 velocitats, i ara per ara de Shimano, a on els SLX es motiu d'inspiració sempre.
Jo no em decidiria per fer tram geared però per aquest mateix motiu serà geared.
Surt el Sol ara mateix des del tercer Mirador, ho escric i dubto de si és el tercer o el quart, és el tercer, a on des d'aquest no veiem el mar, certament, però afortunadament surt el Sol també, i quan això passa aquest surt per tothom, per sort també per a nosaltres, que bé, mtb, mtb, mtb.