Exciting times.


The ideas, thoughts and actions in life are just like riding Skyline at Storm-Lo: find the flow and enjoy the ride!

SingleSpyder.

dimecres, de setembre 09, 2015

Perquè tinc temps si parlem d'equipaments

Però curiosament les decisions van venint una darrera d'una altra, sense aturades.

Fa uns dies les tèrmiques, he mirat que siguin de qualitat, molta qualitat, després passades unes hores els mallots, com les tèrmiques una aposta nova, diferent, de fet ja podem compartir que els mallots no veuran els Vols, sí els Dracs però per coincidir al Mirador, per res més. 

Extrapolar equipaments de MTB dins del meu dia a dia, OMG, però sempre hi ha una primera ocasió, un salt important, molt, no per determinant, res ho és, oi que no?

Estic emocionat amb aquesta decisió, perquè sense transgredir cap tram entraré a un vell tram amb un bell equipament de MTB. De fet no és exactament així, sí que va de dues rodes Single Speed, i tant, i tant.

Seguim, passades les hores amb molta però molta prudència com les dues darreres comandes sobre equipaments, una nova comanda, aquest cop culot i mallot, aquest cop dues joies d'equipaments de MTB, però dues magnífiques propostes. Dubtava sobre si fer venir un conjunt de culot i mallot Infinity de Mavic, germà gran del Mavic HC amb el que ja rodo aquest darrer des de fa uns mesos, i el HC va molt i molt bé, i ni l'Infinity ni el HC són equipaments de MTB, i funciona inclús a un nivell superior que aguns dels millors equipament de MTB de casa.


Ara bé dit això, ve en primer terme un germà del culot Pearl Izumi PROque ja porto des de fa uns pocs mesos. 


De fet a les darreres 24 hores SOLO són els que vaig portar, ve cap a casa una segona joia de la gama PRO, i per tant disposaré com la Reina de dues joies Pearl Izumi com a culot. 


Mallots, he de tornar a dir, OMG, ve una petita però impresionant creació, ja porto, els guants d'hivern Alp-X, dos jocs, des de fa tres anys que rodo amb ells, crec recordar, dos segur, primer en vaig fer venir uns primers, hi vaig rodar tot un hivern, per després fer venir els segons convençut en primer terme de la talla, i en segon terme de la seva funcionalitat, els guants de tardor i primavera també són Alp-X, dos jocs utilitzo també, i en darrer terme d'aquesta gama la jaqueta nova GT també Alp-X. 


Cada un d'aquest equipaments té una puntuació per a mi, de 10/10. I per aquest motiu el mallot que ve cap a casa també és un Alp-X, un mallot de cinc bosses posteriors, les tres convencionals, i al costat dret i esquerra una i una de més petites, com sona, com sona. Té més detalls que fa que aquest mallot sigui per a mi, pel meu ús el més proper a la perfecció, de fet el meu germà porta mesos rodant amb ell, i la seva opinió és que repetiria avui mateix amb aquest mallot, vull dir que el test ja l'hem fet, i ara em toca a mi gaudir del privilegi d'aquesta proposta, oh yeaaaaah!


El conjunt culot-mallot que ve cap a casa tindrà competidors de nivell de la mateixa marca, bé no, jo diria que el conjunt PRO-Alp-X no tindrà a priori competidors entre els equipaments de casa, però com tot per poder afirmar això caldrà esperar un temps, i no únicament a que arribi, si no a rodar-hi, i no un dia no, si no un darrera d'un altre, per després anar exposant les conclusions a The Great Escape MTB. 

Un dia vindrà un culot Alp-X de Gore, un dia, ara per ara no ens ho podem permetre, un preu elevadíssim per a nosaltres, que no car,  un impediment per a fer un primer test, i més quan els Pearl Izumi Elite, i PRO, com els Mavic HC, com els Gore Power 3.0 fan tan bé la seva feina, però un dia sera el primer de l'arribada d'un culot de la gama Alp-X, i tant. 

MTB, MTB, MTB.

dimarts, de setembre 08, 2015

1.0

Les darreres, crec perquè no segueixo les novetats de Pearl Uzumi sobre calçat.


MTB, MTB, MTB. 

http://brimages.bikeboardmedia.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2014/09/Pearl-Izumi-fall-2014-spring-2015-x-project-boa-speed-shop-elite-road-2.jpg

Ja van ser publicades al blog, fa uns mesos crec, com a possibles, i encara segueixen així, com a possibles.

2.0

Unes ja són a casa, fa mesos que roden, són properes, sí, però ara per ara darrera de les Shimano perquè a la Reina les Pearl Izumi li feien mal de bon començament, ara passats els mesos no, però penso, i no únicament fent referència a temes de bike, que un calçat ha de ser còmode sempre, des del primer dia, i més després de l'experiència de les Bont :-)


http://shop.pearlizumi.com/data/uploads/products/1000_1000/15115009_2IP.jpg



Pearl Izumi fa anys que fa calçat de MTB, jo fa uns deu anys vaig tenir unes Vagabond que van ser particulars, eren rígides, molt, no eren lleugeres, i les cintes per ajustar es descomposaven passats una mesos, va ser una experiència singular. Sense anar més lluny vaig tenir unes Specialized germanes d'aquestes, i amb el pas del temps seguien impecables però no eren còmodes, les dues propostes van deixar de ser les meves amigues, com les Bont passats uns anys que per a mi amb les dues esmentades podrien formar un conjunt que es podria dir Les Intractables


http://www.giro.com/eu_en/products/men/cycling-shoes/privateer-r.html

Avui les que sí són còmodes amb diferència són les Giro Privater, i molt lleugeres, molt còmodes des del primer dia, punt feble pel meu ús, la part del darrera, el taló, que tot i siguent reforçat, no ho és prou. 

De fet amb Sidi, les quatre que han vingut a casa sempre han fallat del mateix, en aquest cas de la part interna del taló, la que està en contacte amb el nostre taló, dic nostre perquè ha passat el mateix amb les dues Sidi de la Reina, i amb les dues meves, les SRS  i les Dragon 2.


Mentre escric aquesta intervenció tot indica que Giro hauria de ser l'aposta segura, tinc també com a candidates a les Mavic amb les imbatibles Fury, i Shimano amb les SH M315 aquestes les 315 ja no es fabriquen, i per tant les XC90 són l'opció actual, com a d'altres opcions de Giro, les Code, també les Gauge crec recordar diferenciades en el seu moment aquestes darreres dues bàsicament per la sola EC90 i EC70 respectivament, crec recordar. 

Divertida aquesta etapa calçat, a on primer he calçat els dos Dracs, i ara estic fent el mateix amb el genet, no amb la Reina ara per ara perquè Mavic, Pearl Izumi, i Shimano tenen ben protegida  aquesta posició. Important aquest punt, i espero aconseguir un resultat tan brillant com l'aconseguit amb els dos Dracs. 

MTB, MTB, MTB. 

Excepcional

El Vol d'avui, molt, una anada a SC al migdia a 27°C, teníem calor baixant OMG.


Equipats d'estiu, 100% d'estiu, amb eines, amb manxa, amb llums sense funcionar, amb aigua portant el bidó de més de 500 ml. Sense menjar, no en portava, sense incidències, sense coincidències, no sé com estava el mar avui. 

Les bikes volen, normal els Dracs fan això Volar. La millora rodadora de les bikes amb els Ikon EXO 3C TR té un mot que ho defineix, un 10 :-)

L'Inbred roda silenciosa, com feia setmanes que no ho feia :-)

MTB, MTB, MTB. 

Una tornada a casa amb la June, que bé que va la VW. 

Ara a tram de MTB, una jornada rodadora, molt, també breu, molt, però satisfactòria, i tant, em costa pujar, renoi, renoi, renoi.

dilluns, de setembre 07, 2015

Preparació

Entre una llista llarga de prioritats, a on segons el criteri unes van abans que les altres, únicament segons el criteri, i per tant el resultat no puc afirmar que depengui únicament d'ell, d'aquest criteri, però de fet estic decidit a pensar que sí, tot i entre veure que no, que sigui quin sigui el criteri aquest no intervé sobre el resultat final, sí que he de pensar que intervé sobre com gaudim del tram mentre hi arribem, vull dia a aquest resultat final.

Entre una llista per a mi quasi infinita de components, recanvis, i equipaments, avui m'he decidit per aquests darrers, i per una part de l'equipament que tindrà molt protagonisme els propers dies, setmanes, i també mesos. 

Aquests són les tèrmiques, a on seguiran siguent sintètiques, les que venen per la Betty sense mànigues, específiques com sempre pel què fa a aquest equipament per a dona, i sense mànigues perquè no n'hi havia amb, en el meu cas seran de màniga curta. 

Seran d'entrada, perquè a priori el prestigi del fabricant així ho indica, les millors tèrmiques que han entrat a casa, certament. 

No avanço marca i model encara en aquesta ocasió, pel fet que he fet la compra directament a la marca, i tot i tenir el número de comanda com que no he seguit el canal de sempre, no estic segur que aquesta comanda ja sigui definitiva. El motiu, cap més què de voler aquesta marca no tenia cap més opció que dirigir-me directament a ells, de no ser, ara a uns dies de la compra fa uns minuts ja he rebut el número d'expedició, seguiré perseguint tèrmiques, ara ja de Gore, de no poder aconseguir les comprades avui. Quatre en concret, dues per la Reina, i dues pel genet.

També he pres una decisió que de sortir bé canviarà el criteri que hem seguit fins avui pel que fa a mallots i culots. Venen dos mallots nous, també d'una marca nova germana de les noves tèrmiques sense ser la mateixa, veurem, veurem a on ens porta aquesta aventura. Si els dos primers mallots són el què penso que seran tindrem una porta oberta a un nou camp per jugar, clar que yes! També m'espero a que tingui els mallots a casa per exposar noms i models, per prudència, i tant. 

Avui també hauria de decidir d'altres temes, crec, com tema pneumàtic de 26", més ferodes Shimano orgànics, i perseguiré d'aconseguir la bateria Sigma XL.

El fet de tenir diferents projectes caminant implica d'haver de prioritzar quines velocitats han de tenir cada un, ara mateix tinc recanvis pendents de venir per estar esperant, valorant si equipaments ara ja per l'estiu del 2016 són o no prioritaris, vull dir, si no faig venir ara els equipaments d'estiu del 2016 com he anat fent cada any he de valorar si no estaré fent quelcom malament, no dic que sigui la conclusió, sí que ho valoro amb molta prudència, els propers reptes requeriran d'equipaments d'estiu, hi anem amb les millors prestacions, o el fet de poder ser-hi justifica sacrificar part de les eines que han fet possible també els bons resultats dels darrers anys?

Per posar un exemple passat sobre components,  el quadre On One quan el vaig fer venir va implicar d'haver d'invertir crec recordar del voltant de 400€, aquests diners d'entrada semblava que no sumaven a les eines que necessitem cada any per poder participar a les dues cites anuals de 24 hores SOLO, però jo tenia la intenció de fer venir a casa un quadre UK, i aquest de poder ser havia de ser un 456, finalment dins del tram a on som va ser un Inbred específic Single Speed, i curiós tenint la proposta tant en 26" com en 29" i estar pedalant jo amb la Vicious de 29" vaig decidir-me pel de roda petita. Passats crec que un parell d'anys aquest quadre m'ha donat l'oportunitat de fer la millor cursa de 24 hores SOLO de les poques a les que he tingut la possibilitat de participar, de fet a aquest darrer europeu si no hagués tingut l'Inbred tota la preparació del juny del 2014 al maig del 2015 per participar a l'europeu 24 hores SOLO de Finale no hauria sigut possible, aleshores vaig fer bé de prioritzar l'arribada del quadre UK al 2013?

Ara em passa el mateix, tinc una llista llarga de components, de recanvis, d'equipaments, tots ells han de ser en la seva mesura protagonistes dels projectes que tenim en marxa, i prioritzar aquest any, crec que motivat perquè afortunadament tot camina bé, toquem fusta, i per tant ens permet pensar en decidir sobre diferents temes a la vegada tots molt emocionants, no coincidents per dates i per tant possibles de realitzar tots ells. 

És a on sóc entre bastidors, preparant l'inici del Vol, d'un dels grans Vols, emocionat, emocionant, molt, més encara. 

MTB, MTB, MTB.

SLR

Hereu del meu, lligat ara sempre a la tija Moots. 


MTB, MTB, MTB. 

El SLR recordo com el vaig fer venir cap a casa, era cap a l'any 2003, crec recordar, era el meu seient, és el meu seient, també, també. 

Cercant el proper, perquè els de casa estan propers al límit. 

Aquest és un component molt important, quasi el més important després del quadre de la bike. 

SDG, WTB, Selle Italia noms que tinc a la llista de possibles candidats que han de ser els propers components de la propera bike Single Speed de casa :-)

diumenge, de setembre 06, 2015

Rodadores

És el què són la Spot Brand i l'Inbred, i ho són en representació nostra, i tant.


Avui un inici de la jornada a les quatre de la matinada, un inici del Vol quaranta cinc minuts després. A 18°C a la riera de Llavaneres a dos minuts de les cinc.


Hem baixat a Llavaneres amb les Lite, i les  hem tornat a portar des del Corredor  a Sant Celoni i d'aquí fins a ser propers a Breda, i en darrer terme per baixar de Santa Fe a on teníem fred, fins a Campins que tornava a fer calor. Els manegots no recordo a quin tram els hem utilitzat. 


Ens ha costat la primera hora, i per una confusió a SC hi hem arribat una hora abans, a les 7 del matí en lloc de les 8, i com que aquest matí no havíem esmorzat, ho hem fet un cop a SC. 


Sí que propers al Santuari del Corredor ens hem menjat un platan, i a SC dos panets i mig de Viena, i un cafè, i ja no seria fins a Arbúcies que tornaríem a esmorzar, torrades i truita d'alls tendres, per beure, jo no he begut des de SV fins a Arbúcies fora del cafè esmentat a SC, aigua, molta, vi amb gasosa, un cafè i un tallat.


Una pujada per Garolera ràpida, a on el color ha marcat el to de la pujada. 


Sense beure, sense menjar, un pas per Santa Fe amb una aturada per tornar a utilitzar les Lite, i des de Campins un altre cop sense elles. 


A SC hem aprofitat per menjar, una préssec i un tros de pinya. He begut,  sí ara ja sí des de SC a SV passant per Olzinelles, d'on no recordo massa bé res de la ruta. 


Sí que del pas per l'Andreu divendres avui la primera hora, i les darreres tres han sigut difícils de passar, tant que excepcionalment hem anat de Collsacreu a SV per carretera, passant per Coll de Pollastre. 

Equipats a part dels equipaments es esmentats amb les Sidi Dragon 2 blanques, mitjons Pearl Izumi, com també el mallot, culot i manegots, tèrmica sense mànigues de Gore, guants Hirzl, gorra Spok tota la sortida fins a Olzinelles, ulleres Photocromàtiques Limar, i casc Cratoni Terron. 

Sense incidències, sense coincidències, sense càmera de recanvi, amb eines, amb manxa, amb els llums en marxa de SV a SC, i un tram de la baixada de Santa Fe.

Com m'ha costa avui arribar a casa, OMG. Per una alimentació deficient, el préssec i la pinya no han omplert els dipòsits buits després de l'esmorzar d'Arbúcies. La fórmula ha sigut baixar el ritme a mínims  i arribar fins al Mirador a mínims.

Ara ja fins dimarts, perquè demà tenim descans, i ja no serà fins dimarts de ser que tornin els Vols.

MTB, MTB, MTB. 

L'Inbred ja no fa soroll, a Olzinelles he afluixat els pedals, els he tornat a collar i la bike ja no fa soroll, hauré de veure que passa, però l'Inbred ja roda silenciosa. 

Els pneumatics Maxxis Ikon EXO 3C TR volen, literalment, grans pneumàtics, molt bons pneumàtics, per a nosaltres, per a nosaltres.

dissabte, de setembre 05, 2015

Inbred a punt?


A veure, ferodes nous, cadena nova, pneumàtics nous, i ara el BB nou. 


Estaria bé poder rodar en silenci, clar que yes!


MTB, MTB, MTB. 


Si no és el BB el què provoca el soroll no passa res, recuperaré el vell que roda perfecte, no sé ara si silenciós, però girar gira rodó, rodó. 

Feia quan iniciava aquesta aportació una exposició de peces que he canviat, renoi, i els pedals, que porten tres mesos rodant, de fet quina seqüència de components que presenta aquest Drac, 

Hereta components mítics per a mi, de l'època Scalpel, seient Tune, la tija Thomson, de l'època Mojo, les rodes Shimano XTR, que bé que siguin UST, de l'època ARC, els frens Shimano XTR que frenen increiblement bé amb els ferodes orgànics, de l'època Superlight, la potència Syntace F99 de 110 mm i 6°, la resta, crankset Race Face, manillar Moots, plat HBC, pinyó Endless, tanques CarbonTi, direcció Cane Creek 110, tot del temps The Motivator :-)

WS

Sempre propostes interessants.


MTB, MTB, MTB.

divendres, de setembre 04, 2015

Reparacions

Dels genets, dels dos genets aquest cop.


Mirant de fer girar bé els rodaments del braç dret :-)

MTB, MTB, MTB. 

Ara després de la visita a l'Andreu venen 48 hores a on primer tindrem dolor, molèsties més intenses que les de la pròpia sobrecàrrega, per després millorar notablement fins normalment la total recuperació. Té de bo aquesta sobrecàrrega que després del breu repòs de la setmana passada, podem seguir pedalant, per tant totes les possibilitats estan obertes :-)

Inestabilitat

Que ja ens va bé el setembre si fem referència el temps. Ahir sota una pluja, intensa, també divertida, avui no anàvem d'hora entenen que passar a minuts de les sis del matí direcció a Llavaneres no és anar d'hora. 

Una sensació incial que ens ha indicat que les Lites eren les protectores d'avui, fins a la riera de Llavaneres, a aquest punt a 20°C, com 57' després, l'anada sota una lleugera pluja també, intermitent, directes a fer un Drac Major, i per tan dit i fet, i mai millor dit perquè després el pas dels minuts ens ha indicat que descansar uns dies del Drac ens ha impulsat a aconseguir millors temps de pas. 


Rodem sempre a intensitats moderades, per tan de fer baixar aquests temps de pas sempre és dins d'un ritme pausat.

Equipats d'estiu, avui les Dragon 2 blanques ja seques del bany de l'estiu d'ahir, mitjons, culot i mallot Pearl Izumi, tèrmica sense mànigues Gore, guants Hirzl, casc Cratoni Terron, ulleres Limar Photocromàtiques, i gorra Spok, equip que avui no ha arribat xop a casa, no dic de la pluja si no de la calor, diria que el primer dia de setmanes. Sense incidències, sense coincidències, amb llums sempre en marxa Cateye-Sigma Powerled, amb un mar pausat, sense menjar, amb aigua al bidó de més de 500 ml. sense beure però, sense càmera, i amb eines.

Anem a veure què ens depara el cap de setmana de MTB, perquè el pronòstic de demà és de pluja, i tenim ruta pel Baix Montseny. 

Avui tenim visita al fisió, dos braços drets endolorits marquen la necessitat, i hem esperat prou, quasi que estem al límit, límit.

Ara a minuts de dinar surt el Sol, fa uns minuts una lleugera pluja escrivia el guió del moment, ara no, ara un Sol que denota una lleugera fatiga mira de promoure la resta de la jornada.

El pneumàtic Ikon del darrera de la Spot Brand necessitarà d'una cuarta càrrega de líquid segellant NoTubes, i l'Inbred ha de canviar el BB, dret i esquerra, tot i rodar finíssim el crankset cal aclarir d'on ve el soroll.

MTB, MTB, MTB.

Avui hauria decidir el tema bateries, XL o normals, però decidir. 

dijous, de setembre 03, 2015

Silverado

La Yeti ASR ja el porta.


MTB, MTB, MTB.

Perquè un haurà de venir, de ben segur, per la nova, o per l'actual, però entre pocs, un el SDG també està a dins de la llista :-)

Riding in the rain

Curiós els canvis amb el pas dels anys, bé hi ha coses que es mantenen sempre, d'altres com és aquest el cas a on de ser sempre lluny dels dies de pluja, aquesta mateixa matinada mentre l'escoltàvem tot seguia el seu curs de les prèvies a l'inici del Vol.


Avui l'Inbred sota la pluja no feia soroll, ni la cadena ni el BB, senzillament era una bike silenciosa. Com frenen les pastilles orgàniques de Shimano, OMG.

Ara mateix llueix el Sol, de fet des que som a casa, després del Vol, obríem la porta del Mirador que sonaven les 8 al campanar de SV, és un gran instant aquest, el de mentre gires la gegantina clau del portal dels Dracs al compàs dels sons del campanar de SV, que el Sol s'ha fet el Rei de la jornada.


Quin canvi de to més dràstic, de rodar sota la pluja entre trons, a descansar sota la càlida mirada del Rei.

Una entrada a casa xops, però no amb la sensació d'anar-hi, ajuda molt el fet de a les sis del matí a la riera de Llavaneres rodar a 20°C, és a dir una temperatura que tot i ser 4ºC més baixa que la d'ahir al mateix lloc i hora segueix sent encara perfecte per rodar, i també que de cos la part del mallot motivat pel fet de portar la caçadora de Gore, la GT, anàvem totalment secs, i la prudència de pujar cap a casa sense ella per l'absència final de la pluja ens ha permès d'evitar la clàssica condensació de les jaquetes GT, per finalment  arribar únicament xops de peus, mans i culot. Jo m'he adonat que anàvem xops perquè un cop m'he tret les Sidi, els meus peus, els mitjons molls deixàvem les petjades marcades al terra del Mirador. 

Els Dracs descansen plàcidament al Mirador, jo vaig mirant de centrar les seves prioritats, pel què fa referència a les millores que poden rebre, no és fàcil, bàsicament perquè les modificacions comporten riscos, costa decidir quines són, quin és l'ordre d'execució d'aquestes prioritats. 

Cogs, bossa porta eines, la bateria XL pendent de fa uns dies. Els primers, 17-18-19, tot i que ho escric i penso que millor primer passem als 20 i 21 que ja tenim, els segons, les bosses Pedro's deteriorades per les campanyes intenses dels darrers anys, ara demanen un canvi obert a la possibilitat de poder transportar la càmera que ara descansa a casa, i en tercer lloc la nova bateria ara XL , no la petita/senzilla del Sigma Powerled d'origen que ha deixat de funcionar, i aprofitant la situació del canvi passaré de la petita a aquesta nova bateria XL per tancar el tema de l'autonomia justa en curses de 24 hores.

3 jocs de ferodes Shimano orgànics, 4 discs Shimano SLX CL, i un pneumàtic Ikon de 26" EXO 3C TR, necessaris, perquè de gomes de 26" ja no en tinc cap més, és a dir no tinc cap recanvi per a l'Inbred, la demanaré de 2.2 per garantir tant per davant que porto el 2.35 com per darrera que porto aquí sí el 2.2, de ser el 2.35 davanter el que falli, muntaré per sortir del pas el 2.2 que esmento, per posteriormet demanar el 2.35. No demano un 2.35 i un 2.2 perquè tot i fer-ho fins ara, vull mirar de respectar de no superar els 18 mesos d'antiguetat amb els pneumàtics de recanvi, motivat perquè mentre rodo durant l'any no em pesa aquest fet, però sí dins de la cursa de 24 hores, i per tant he de millorar en aquest punt, i les gomes per sobre dels 18 mesos de recanvi han d'anar destinades per rodar i prou, no per un cop ja estem dins de la cursa. Les que van muntades a les bikes en cursa després d'aquesta no duren mai més de dotze mesos, però les de recanvi sí. 

Tinc més temes pendents, però ara queden barrejats amb la construcció de les futures bikes, i per tant decidir l'arribada de nous components queda supeditat al criteri de si millor esperar ja a muntar nous components a nous quadres, i no als actuals. 

Avui sense incidències, sense coincidències, sense Drac, fins i tot sense tornar per Milans, això sí jo diria que hem navegat més que no pas ciclat en bike, quanta aigua, quanta aigua. I parlant d'aigua, amb aquesta omplint els bidons de més de 500 ml. sense beure, sense menjar, tampoc en portàvem, amb el mar com ahir, sempre amb els llums Cateye-Sigma Powerled en marxa, equipats 100% d'estiu amb la jaqueta GT de Gore.

MTB, MTB, MTB.

Com anècdota a esmentar avui han tornat a sortir les Shimano M230 de la Reina, era el dia ideal, pluja intensa, ha faltat escalar pels Tintorers per coincidir amb el fang, demà de ser el Vol un altre cop podria ser una bona ocasió per gaudir d'un bon festival de MTB a on sempre les M230 hi són, oh yeaaaaah!

dimecres, de setembre 02, 2015

XC70

Un no parar de cercar alternatives.


MTB, MTB, MTB.

Interessants, un fre el color vermell, no necessàriament, però d'entrada un fre per a mi. Com les XC90 en blau :-)

De matinada

Entre un pronòstic de pluja i una sortida prudent, prudent, prudent.


Per rodar, ni per fer MTB, que no ha sigut, fora d'una suau pujada per Milans, la resta planer ara sí ara també.


A 24°C a les 6 tocades del matí a la riera de Llavaneres, i una arribada a casa agafada de la mà del so de les 8 al campanar de SV.

Equipats d'estiu, amb les Lite a la bossa del centre del mallot, a l'esquerra la manxa. Sense càmara, amb eines, amb llums Cateye-Sigma Powerled sempre em marxa, amb un mar distret, sense estar enfadat tampoc estava tranquil, en cap cas, sense incidències, sense coincidències, sense menjar, sense beure portant aigua, tot i arribar amb l'equipament xop a casa, sense sensació de calor, sí de certa xafogor, lleugera però. 

Esperant si tindrem continuitat, que no ho sé, ara per un temps que pinta a pluja, i aquest és un argument fàcil per no repetir Vol de vespre, veurem, veurem.


Les dues bikes molt bé, de l'Inbred la cadena nova i el BB, que aquest darrer ja no sé si és ell, la cadena sí, sorollosos, la resta de 10/10. Pensant si passo al cog de 20, del 21 al 20. 

Tenia una llista llarga de components, recanvis i equipaments per fer venir, ara per ara però tot queda per demà :-)


Treballant punts a dalt de la bike que requereixen de cert sacrifici, a veure com anirà, té a veure amb l'aigua amb la densitat d'aquesta, concretament amb sis litres d'aigua, i que de funcionar la referència ja us l'exposaré, ara però us en deixo la imatge.

El soroll de l'Inbred podria venir del plat, també dels pedals, hauré de cercar d'on ve, perquè si no em tocarà desmuntar el crankset i canviar el BB que vaig salvar fa uns dies.

dimarts, de setembre 01, 2015

GT


D'Alp-X, de Gore, segur que una bona proposta, segur. Que no ho sé, no ho sé, jo en porto guants de tardor, els d'hivern, i jaqueta GT, el culot GT que porto és Madison no Gore. 

MTB, MTB, MTB.

dilluns, d’agost 31, 2015

22:22 S-Works

Interessants, sempre interessants.


MTB, MTB, MTB.

OMG



En Xavi ja fa un temps que hi va amb la Fat, amb la Fat, jo és que veig aquesta imatge, i clar tots tenim un passat, oi que sí? 

MTB, MTB, MTB. 

diumenge, d’agost 30, 2015

Hesperus

Per darrera de la Fat del Xavi, lluny sí, la Ventana és molta Ventana, però la Tomac seria salvant El Gordo una de les primeres, OMG.


Publicada al Blog anteriorment, per sorprenent, una Fat Tomac, ho tornaré a dir, OMG.


No sé a on anirem amb aquesta proposta, no ho sé.


No sé a on ens portarà, gaudir d'aquesta joia de bike, millor dit no joia, que no ho sé, vull dir joia ho és, ara bé joia de bike ja no ho sé, la Ventana segur que funsiona molt bé, sí que puc afirmar que no sé a on ens portarà l'arribada de fa uns mesos d'aquesta novetat, no ho sé.


MTB, MTB, MTB. 

Crossmax SL

Pel color, negre, perquè són conegudes de casa, velles conegudes, ara seria en 29" i veure-les de ser les que vinguin a casa condicionarien el tipus de quadre.


El dubte és que els dos jocs de rodes que estan aturats a casa per petits problemes, però en definitiva problemes, tots dos són Mavic. Aquests són bons fent llandes, i tant, per l'experiència de casa no fent radis ni boixes. No diré que Mavic no sigui una marca de casa quan fem referències a rodes, perquè en sóc apassionat dels seus productes, i en tenim encara dos conjunts de rodes Crossmax XL, una amb les radis esmicolats, i no és venen d'un en un, cal comprar crec que 32 radis o 16 ara no ho recordo, la segona parella amb el trinquet necessitat de ser obert per posar una gota d'oli d'hivern Finish Line a la petita junta interior del fondo de la boixa a on reposa el nucli, crec recordar, perquè no arrossegui el crankset quant roda en el buit. Però fa anys que no faig manteniments de densitat, i per a mi les boixes Mavic són dins del grup de les denses, lluny de les profunditats de Chris King sí, en una ocasió un bon amic em va deixar una bike amb boixes Chris king i durant unes setmanes els desajustaments de les boixes CK va ser constant, i per aquest motiu sense un banc de treball jo no sé obrir boixes, i un cop obertes sincerament no sé si les podria tancar.

Però les rodes de la imatge per a mi sempre són una referència, la Betty les va portar en la seva versió de 26" durant uns quatre o cinc anys i fent un manteniment acurat a la botiga de proximitat, 120 Km cada cop, van funcionar molt bé, cert, cert, per aquest motiu per la llanda amb la patent UST són a casa sempre una referència, a la par amb Shimano, i un xic per sota de l'equip format per les boixes DT 240 CL-radis DT-llandes Mavic UST, que a casa són a data d'avui el conjunt de rodes de les top entre les top, no per diferents, sí per ser tranquilitzadores de bikers amateurs, és a dir simples aficionats a la pràctica del MTB, pel fet del seu quasi nul manteniment fora d'una visita, anual? a fer un breu manteniment dels trinquets del nucli, a casa fins avui després de tres anys encara no l'hem fet, com sona, i les DT sonen encara poc, els seus trinquets, senyal que indica que encara no toca fer el manteniment. No en tinc bona referència de les games inferiors de DT, jo mateix m'he quedat sense poder sortir per culpa d'una boixa posterior malmesa DT Hugui a la meva etapa Rotwild, i posteriorment també amb uan boixa Shimano XT que va substituir la DT, per això únicament esmento les DT 240, de Shimano com us dic de les XT, les boixes soles del darrera no les de les rodes muntades d'origen de fàbrica que no ho sé, tampoc, bé no ho sé, fa cinc anys que rodo amb unes rodes Shimano MT75 crec que és el model i he canviat uns tres o quatre nuclis, de les Mavic totes les de casa, de totes les games tenen el mateix problema d'arrossegar el crankset, que no sé si les actuals parteixen de la mateixa construcció poc eficient, de fet no és important si segueixen així o no, és feina de la marca millorar el seu producte, i que aquestes millores en tingui informació el consumidor, i si no? fàcilde contestar, des de fa anys que no entra una roda Mavic a casa, i nosaltres seguim rodant. Dels bikers de casa, i dels voltants a casa, cap roda amb Mavic, perquè depenent de  mi jo no puc dependre de Mavic, ep que de Shimano i DT també és un problema dependre de la casa, la sort és que per sort o quelcom que es semblan a la aquesta, les boixes Shimano i DT 240 ens van donar la independència, que bé, que bé, que bé, un accident sí, però que ens evita de dependre de les cases esmentades. 

Les boixes DT 240 tenen un preu estratosfèric, sí, però per sota d'elles no podria aconsellar res, a casa de la franja que va dels 180€ als 1.200€ quan parlem de conjunts de rodes, les úniques que no han marxat de casa per problemes són les DT 240, les altres per A o per B ho han fet amb el pensament, quin mal de cap de rodes. Això sí parlo únicament de les boixes DT 240 dels seus radis, de tots, no de les llandes que a casa únicament han funcionat bé, que vol dir pagant sempre nosaltres la compra inicial de les rodes i els possibles desperfectes o defectes que puguin presentar, han donat un bon rendiment a casa les UST de Shimano i de Mavic, 100% d'eficiència, zero problemes, i ja anem propers als deu anys rodant amb elles. Perquè llandes DT i NoTubes tipus per ús sense càmera, és deplorable el producte que presenten, proposar cintes adhesives internes com a sistema alternatiu a l'UST és com a poc una proposta de cases tan importants, mancada de fons tecnològic, i per tant conflictiu, perquè per uns llavis de llanda massa alts, implica d'haver de forçar en excés les bases de la llanda i dels llavis dels pneumàtics per a poder entrar i enretirar el pneumàtic, i a on la cinta adhesiva esmentada sempre es veu castigada, malmesa per la retirada i muntatge forçada del pneumàtic. 

Parlant concretament dels aros NoTubes, que després de cinc anys els hi tenim ja el peu al coll a com fer els canvis de pneumàtics, això sí, però no a com poder mantenir la cinta adhesiva centrada vers en centre intern de la llanda, el que implica risc de pèrdues d'aire per no mantenir la càmera d'aire separada dels forats centrals a on van roscats els radis a la llanda, perquè aquesta és la funció de la cinta adhesiva. En definitiva un sistema mal fet, a totes, totes improvisat, que es manté dins del grup de les propostes actuals del mercat perquè el pes del nombre d'usuaris amb pneumàtics sense càmera és baix, molt baix i per tant la valoració negativa dels sistemes proposats com a alternativa als UST que no van bé tenen una repercusió molt baixa, vull dir dels ususaris com jo, com és el cas, com és el cas. Podr`íem dir, home són més senzills i més barats, no és cert, velen el mateix que un aro UST i tenen un cost propers a un terç del cots de mecanització d'una llanda UST, si el seu PVP fos de 30-40€ podríem valorar si és una proposta competitiva, que no competen, en cap cas, però a una franja entre els 80-120€ és sorprenent que estiguin al mercat sistemes com aquests fen competència al sistema UST. 

Més lleugeres podrem dir, sí, sí i la de títols que s'han perdut per les propostes invent sense càmera, perquè si entrem a l'etapa MIX aros-cinta adhesiva/pneumàtics convencionals tubelitzats aleshores no una intervenció extensa, no, necessitaríem un informe de com a poc una dotzena de pàgines, com a poc. Però aquesta ja serà motiu d'una nova intervenció, el tema podria ser UST vs TR, clar que yes!

MTB, MTB, MTB. 

Princess Skyline

Perquè el davanter no té masses possibilitats de donar problemes, i per tant és un bon candidat, el del darrera però no està a la llista. Jo però ara per ara fa uns mesos vaig fer venir una boixa Shimano XTR CL amb conos i boles pel què fa a la roda davant, darrera segueixo amb al fixació de la construcció d'un conjunt amb boixa DT240 específica per a Single Speed.


MTB, MTB, MTB.

Chain-BB

Els dos punts pendents de l'Inbred que ahir van passar pel sedàs del Mirador.


La cadena no aguantava una segona sortida rodant silenciosa, el motiu un estirament que si bé encara no indicava un canvi urgent sí marcava que era l'hora de fer-ho per tenir-la rodada amb temps suficient abans del proper compromís de 24 hores, de ser, de ser.


El BB aquest un cop retirat el crankset no presenta cap deteriorament, decideixo però substituir el rodament del cantó dret per prudència, retirant els dos però en primer terme, tant el dret pel canvi com el rodanent esquerra, per aprofitar a afegir greix als fils de rosca del quadre perquè els veig molt secs, i aquests també podrien ser l'origen del soroll. Quasi que estic segur que aquest darrer punt és el motiu del soroll i no el rodament dret.


De fet com ja vaig proposar he fet el canvi del rodament dret perquè calia canviar la cadena, ara una HG70, no la 40, motivat perquè vull veure quina diferència de duració hi ha entre les dues, i un cop posats a fer-ho, el canvi de cadena vull dir, m'he decidit a canviar el rodament, de no donar-se aquesta circumstància no hauria fet el canvi del rodament, aquest el rodament substituit roda suau, suau i per aquest motiu l'he guardat, perquè crec que no és el què origina el soroll. 

Tenia rodaments nous però no he vist necesari utilitzar-los, i un de dret guardat d'un canvi anterior complert dels dos rodaments a on el que estava malmès en aquella ocasió era l'esquerra m'ha permès ara de poder aprofitat el dret que està com el què he substituit, és a dir també en bon estat. 

Després de fer aquestes dues reparacions he tret la bossa sota seient, la bateria i el llum Sigma Powerled, la bossa superior del TT, i he procedit a pesar l'Inbred, 9,6 Kg amb em Cateye del darrera muntat perquè el porto fixat amb brides. Creia que estava en 9,2 Kg. seguim un únic camí el meu Drac i jo des de Finale, cada vegada sortim menys, i cada dia que passa pesem més :-)

MTB, MTB, MTB. 

Però això no quedarà així, o sí, o sí. 

dissabte, d’agost 29, 2015

M310

Aquestes per ser a un tram a on nosaltres volàvem,  i des dels Vols no estem pendents de les noves propostes,  totes interessants, i tant, amb el mateix grau d'interès que quan som a terra, com ara, com ara. En teníem constància d'elles també que no tenien com a punt fort el seu pont desprotegit.


Les 315 tampoc tenen una proposta ferma pel què fa al pont, desprotegides també a aquest punt per a la pràctica del MTB, fora d'un tram UCI a on posar peu no hi és contemplat, i aleshores un pont sense protecció no té importància.

MTB, MTB, MTB.

Ara per la informació que tinc de les XC90 de la mateixa casa sí proposen la seva millor versió per a MTB amb el pont protegit per si has de posar peu, o per si has de baixar descalat a sobre de la bike, ara sembla ser que sí, de fet a l'anterior intervenció de les XC90 el link que vaig aportar en parlen d'aquest punt. 

El què sí que segur que han millorat les XC90 vers les M230 de casa és el pes ara a la barrera inferior superant els 700 grams declaren ells, i no en dubto, mentre que les nostres estan properes als 800 grams. 

divendres, d’agost 28, 2015

Redux 29er

La vaig veure crec recordar a una edició del NAHBS de fa uns dos o tres anys, la vaig publicar al blog, OMG.


Combinacions de colors magnífiques, tot i ser estridents, són als meus ulls, sòbries.

MTB, MTB, MTB.

http://theradavist.com/2015/08/my-independent-fabrication-deluxe-redux-29r-loves-california-sunsets/#1

Aquest color un dia podríem decidir que fos el color oficial del blog, oi que sí?

dijous, d’agost 27, 2015

Cercant les M

Shoes Shimano M- per mirar de consolidar aquest punt. No sé el número, el model, per ara no és important, oi que no?


Cada tram per senzill, cada un d'ells per a mi pel fet de ser cada vegada més senzills cada cop els gaudeixo més, i més, i més. 

MTB, MTB, MTB. 

Les dues bikes a una estona de ser 100% funcionals. Cadenes de les dues, i BB de l'Inbred punts a rematar. Per aquest motiu, pel fet de tenir el peu al coll a les dues bikes, pel fet de tenir els recanvis, a falta de la bateria XL del Sigma, tornem a centrar-nos en els equipaments, clar que yes!


http://www.bikeradar.com/mtb/gear/category/clothing/shoes/product/review-shimano-sh-xc90-mountain-bike-shoe-49510/

http://www.bikeradar.com/gear/category/clothing/shoes/product/review-shimano-sh-m315-mountain-bike-shoes-12-45308/