El dubte és que els dos jocs de rodes que estan aturats a casa per petits problemes, però en definitiva problemes, tots dos són Mavic. Aquests són bons fent llandes, i tant, per l'experiència de casa no fent radis ni boixes. No diré que Mavic no sigui una marca de casa quan fem referències a rodes, perquè en sóc apassionat dels seus productes, i en tenim encara dos conjunts de rodes Crossmax XL, una amb les radis esmicolats, i no és venen d'un en un, cal comprar crec que 32 radis o 16 ara no ho recordo, la segona parella amb el trinquet necessitat de ser obert per posar una gota d'oli d'hivern Finish Line a la petita junta interior del fondo de la boixa a on reposa el nucli, crec recordar, perquè no arrossegui el crankset quant roda en el buit. Però fa anys que no faig manteniments de densitat, i per a mi les boixes Mavic són dins del grup de les denses, lluny de les profunditats de Chris King sí, en una ocasió un bon amic em va deixar una bike amb boixes Chris king i durant unes setmanes els desajustaments de les boixes CK va ser constant, i per aquest motiu sense un banc de treball jo no sé obrir boixes, i un cop obertes sincerament no sé si les podria tancar.
Però les rodes de la imatge per a mi sempre són una referència, la Betty les va portar en la seva versió de 26" durant uns quatre o cinc anys i fent un manteniment acurat a la botiga de proximitat, 120 Km cada cop, van funcionar molt bé, cert, cert, per aquest motiu per la llanda amb la patent UST són a casa sempre una referència, a la par amb Shimano, i un xic per sota de l'equip format per les boixes DT 240 CL-radis DT-llandes Mavic UST, que a casa són a data d'avui el conjunt de rodes de les top entre les top, no per diferents, sí per ser tranquilitzadores de bikers amateurs, és a dir simples aficionats a la pràctica del MTB, pel fet del seu quasi nul manteniment fora d'una visita, anual? a fer un breu manteniment dels trinquets del nucli, a casa fins avui després de tres anys encara no l'hem fet, com sona, i les DT sonen encara poc, els seus trinquets, senyal que indica que encara no toca fer el manteniment. No en tinc bona referència de les games inferiors de DT, jo mateix m'he quedat sense poder sortir per culpa d'una boixa posterior malmesa DT Hugui a la meva etapa Rotwild, i posteriorment també amb uan boixa Shimano XT que va substituir la DT, per això únicament esmento les DT 240, de Shimano com us dic de les XT, les boixes soles del darrera no les de les rodes muntades d'origen de fàbrica que no ho sé, tampoc, bé no ho sé, fa cinc anys que rodo amb unes rodes Shimano MT75 crec que és el model i he canviat uns tres o quatre nuclis, de les Mavic totes les de casa, de totes les games tenen el mateix problema d'arrossegar el crankset, que no sé si les actuals parteixen de la mateixa construcció poc eficient, de fet no és important si segueixen així o no, és feina de la marca millorar el seu producte, i que aquestes millores en tingui informació el consumidor, i si no? fàcilde contestar, des de fa anys que no entra una roda Mavic a casa, i nosaltres seguim rodant. Dels bikers de casa, i dels voltants a casa, cap roda amb Mavic, perquè depenent de mi jo no puc dependre de Mavic, ep que de Shimano i DT també és un problema dependre de la casa, la sort és que per sort o quelcom que es semblan a la aquesta, les boixes Shimano i DT 240 ens van donar la independència, que bé, que bé, que bé, un accident sí, però que ens evita de dependre de les cases esmentades.
Les boixes DT 240 tenen un preu estratosfèric, sí, però per sota d'elles no podria aconsellar res, a casa de la franja que va dels 180€ als 1.200€ quan parlem de conjunts de rodes, les úniques que no han marxat de casa per problemes són les DT 240, les altres per A o per B ho han fet amb el pensament, quin mal de cap de rodes. Això sí parlo únicament de les boixes DT 240 dels seus radis, de tots, no de les llandes que a casa únicament han funcionat bé, que vol dir pagant sempre nosaltres la compra inicial de les rodes i els possibles desperfectes o defectes que puguin presentar, han donat un bon rendiment a casa les UST de Shimano i de Mavic, 100% d'eficiència, zero problemes, i ja anem propers als deu anys rodant amb elles. Perquè llandes DT i NoTubes tipus per ús sense càmera, és deplorable el producte que presenten, proposar cintes adhesives internes com a sistema alternatiu a l'UST és com a poc una proposta de cases tan importants, mancada de fons tecnològic, i per tant conflictiu, perquè per uns llavis de llanda massa alts, implica d'haver de forçar en excés les bases de la llanda i dels llavis dels pneumàtics per a poder entrar i enretirar el pneumàtic, i a on la cinta adhesiva esmentada sempre es veu castigada, malmesa per la retirada i muntatge forçada del pneumàtic.
Parlant concretament dels aros NoTubes, que després de cinc anys els hi tenim ja el peu al coll a com fer els canvis de pneumàtics, això sí, però no a com poder mantenir la cinta adhesiva centrada vers en centre intern de la llanda, el que implica risc de pèrdues d'aire per no mantenir la càmera d'aire separada dels forats centrals a on van roscats els radis a la llanda, perquè aquesta és la funció de la cinta adhesiva. En definitiva un sistema mal fet, a totes, totes improvisat, que es manté dins del grup de les propostes actuals del mercat perquè el pes del nombre d'usuaris amb pneumàtics sense càmera és baix, molt baix i per tant la valoració negativa dels sistemes proposats com a alternativa als UST que no van bé tenen una repercusió molt baixa, vull dir dels ususaris com jo, com és el cas, com és el cas. Podr`íem dir, home són més senzills i més barats, no és cert, velen el mateix que un aro UST i tenen un cost propers a un terç del cots de mecanització d'una llanda UST, si el seu PVP fos de 30-40€ podríem valorar si és una proposta competitiva, que no competen, en cap cas, però a una franja entre els 80-120€ és sorprenent que estiguin al mercat sistemes com aquests fen competència al sistema UST.
Més lleugeres podrem dir, sí, sí i la de títols que s'han perdut per les propostes invent sense càmera, perquè si entrem a l'etapa MIX aros-cinta adhesiva/pneumàtics convencionals tubelitzats aleshores no una intervenció extensa, no, necessitaríem un informe de com a poc una dotzena de pàgines, com a poc. Però aquesta ja serà motiu d'una nova intervenció, el tema podria ser UST vs TR, clar que yes!
MTB, MTB, MTB.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada