Aquesta va ser la meva entrada puntual a una bici que rodava com un avió per carretera i es defensava per pistes com un 747 entre senders, no de pam ni de dos pams, és cert, però no per això menys divertit, diferent això sí, molt diferent, però més propera a la 29" que la meva 29" a les 26" de casa.
La limitació va venir pel fet de que no acceptava pneumàtics 100% de ciclocròs si no un híbrid similar molt més estret, i com aquesta que per fer la prova em va tocar comprar, poder accedir a una ciclocròs pura i dura implicava fer una segona inversió, finalment em vaig decantar per les dues Yetis ARC, que en el meu cas tampoc va funcionar, això sí, tant la de la imatge com la Yeti ARC en veure-les la meva sensació era de, "quina joia que tinc".
MTB, MTB, MTB.
Exciting times.
The ideas, thoughts and actions in life are just like riding Skyline at Storm-Lo: find the flow and enjoy the ride!
SingleSpyder.
dimecres, de novembre 24, 2010
I què fem amb aquest tema?
És que és una limitació important.
Crec que hem de fer una comanda de 50 pneumàtics a Maxxis de la Monorail Tubeless però amb 2.2 i 29".
I que ens les facin expressament per a nosaltres, com si és tractés d'un equip de competició UCI WC, però pagant nosaltres.
Crec que hem de fer una comanda de 50 pneumàtics a Maxxis de la Monorail Tubeless però amb 2.2 i 29".
I que ens les facin expressament per a nosaltres, com si és tractés d'un equip de competició UCI WC, però pagant nosaltres.
The Gore-Tex Repair
Step 1: Fall of your bike and use your arm as a brake.
Step 2: Purchase a GORE-TEX repair kit. (Kit contains 2 patches) £7.00 Jackson-Sports
Step 3: Wash the area around the hole and allow to dry fully. (If the holes are frayed use nail varnish to harden the material before adding the patch. This acts as a glue to hold the material together so the patch holds better)
Step 4: Measure the patch against the holes. (If cutting a patch use rounded edges to prevent the patch lifting.)
Step 5: Remove back from the patch and place it across the damaged area. Use an Iron on Medium heat for 30 seconds. Use a circular motion to apply heat evenly to the patch.
Step 6: Allow the patch 12 to 24 hours to dry.
Step 7: Try not to fall of the bike again!
Step 2: Purchase a GORE-TEX repair kit. (Kit contains 2 patches) £7.00 Jackson-Sports
Step 3: Wash the area around the hole and allow to dry fully. (If the holes are frayed use nail varnish to harden the material before adding the patch. This acts as a glue to hold the material together so the patch holds better)
Step 4: Measure the patch against the holes. (If cutting a patch use rounded edges to prevent the patch lifting.)
Step 5: Remove back from the patch and place it across the damaged area. Use an Iron on Medium heat for 30 seconds. Use a circular motion to apply heat evenly to the patch.
Step 6: Allow the patch 12 to 24 hours to dry.
Step 7: Try not to fall of the bike again!
If this fails there is a company that can repair the jacket. £30/35 Plus £7.50 Delivery.
Moots Psychlo-X
http://moots.com/our-bike/cross/psychlo-x/overview/
Jo de gran vull anar amb aquesta bike, de ben segur. Vaig fer un intent fa uns anys i crec que hem de insistir.
dimarts, de novembre 23, 2010
Intervenció faraònica.
Vull dir que avui he fet una intervenció que m'ha requerit de molta estona i inicialment molt bones sensacions, pel fet de que perseguia un bon fi.
Passada l'estona, després d'haver-la publicat, he pensat, "això no ha de ser així" i seguidament l'he eliminat, les sensacions després de fer-ho han estat bones, amb dubtes inicialment, però ara després d'unes hores, penso "ja prou de remar tan sol cap a aquesta direcció, fi de trajecte".
Aquest espai per a mi té el que perseguim amb en Xavi Paricio, aportacions de signe positiu, coincidents o no, però que aportin punts de vista diferents o no, però que sumin i això ho tenim.
Ara un cop camina a tanta velocitat i no únicament per les intervencions que les trobo senzillament genials, no les meves, si no les de la resta de contribuïdors, penso que la intervenció a que feia referència, el lema ha de ser que, qui dia passa any empeny, que no és una dita que m'agradi, però hi ha ocasions que el fer, ja no està a les nostres mans, i aquest tema és un d'aquests.
Ara esperant per portar a terme una nova idea que sumarà i molt a les aportacions del Blog.
Passada l'estona, després d'haver-la publicat, he pensat, "això no ha de ser així" i seguidament l'he eliminat, les sensacions després de fer-ho han estat bones, amb dubtes inicialment, però ara després d'unes hores, penso "ja prou de remar tan sol cap a aquesta direcció, fi de trajecte".
Aquest espai per a mi té el que perseguim amb en Xavi Paricio, aportacions de signe positiu, coincidents o no, però que aportin punts de vista diferents o no, però que sumin i això ho tenim.
Ara un cop camina a tanta velocitat i no únicament per les intervencions que les trobo senzillament genials, no les meves, si no les de la resta de contribuïdors, penso que la intervenció a que feia referència, el lema ha de ser que, qui dia passa any empeny, que no és una dita que m'agradi, però hi ha ocasions que el fer, ja no està a les nostres mans, i aquest tema és un d'aquests.
Ara esperant per portar a terme una nova idea que sumarà i molt a les aportacions del Blog.
Hivern.
Seguint aquest criteri, el nostre equipament hauria de ser aquest, vull dir seguint la Llei Colorado (>8ºC):
http://www.assos.com/en/49/groupproducts.aspx?group=5
I si ens la saltem (0-8ºC):
http://www.assos.com/en/49/groupproducts.aspx?group=7
I el calçat crec que aquest seria ideal:
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=57564
http://www.assos.com/en/49/groupproducts.aspx?group=5
I si ens la saltem (0-8ºC):
http://www.assos.com/en/49/groupproducts.aspx?group=7
I el calçat crec que aquest seria ideal:
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=57564
Fisura Lapierre X-Control 410.
Faltan 19 días para la llegada del cuadro en garantía.
SANTA FE, ya llevas cinco días sin poder salir, sábado, domingo, el miércoles, el sábado entre senderos de casa y la de domingo en Santa Brígida, está última SANTAFE es de las que uno no se tendría que perder nunca.
MTB, MTB, MTB.
Etiquetas:
Lapierre X-Control 410 fisurada.
Bike UK.
Proposo possible muntage a fer pel fet de que des d'ahir tinc la possibilitat de que d'aquí a un mes pugui disposar d'un quadre UK.
Manillar doble alçada Easton Monkey Lite SL 610 mm. 25,4 mm.
Punys Answer Fall Line DH.
Potència Roox 80 mm. 10º, 25,4 mm.
Forquilla Fox Float RLC 140 mm.
Direcció Chris King.
Tija Thomson Elite, jo tinc 27,2, 30, 9 mm.
Seient Fizik Arione CX Carbon.
I si no un conjunt SDG seient Fly i tija la de carboni del 2010.
Rodes les Crossmax XL o Crossmax XL, són les que tenim repetides.
Pnematics Maxxis Ignitor 2,35 Tubeless.
Bieles Shimano XTR 2007 amb un plat de 36?, i una pinyonera Shimano Saint/SLX 11-28, cadena Shimano SLX.
Canvi i Grip 9v, Sram X0.
Pedals Crank Brothers Egg Beater SL o plataforma Demolition, amb aquestes darreres no hi he rodat mai, però sempre hi ha un primer moment per fer-ho, no?
Frens, o Shimano XTR 2007, o 2003, o Shimano XT, tots de 180 mm.
Ara caldrà estudiar el quadre, quin hauria de ser, Pace 325.5 AM, Cove Handjob, Stiffee FR o Hummer, On One, si és aquest ha de ser el 456 Ti LT, però és que ara ja no el fa Lynskey i hi ha dubtes de si anirà el nou com anava el vell, una nova opció per les millores de la darrera versió seria també la Pipedream Sirius, no ho sé, aniré mirant opcions, fa temps que hi sóc, hi arribaré?
http://forums.mtbr.com/showpost.php?p=4907834&postcount=79
Manillar doble alçada Easton Monkey Lite SL 610 mm. 25,4 mm.
Punys Answer Fall Line DH.
Potència Roox 80 mm. 10º, 25,4 mm.
Forquilla Fox Float RLC 140 mm.
Direcció Chris King.
Tija Thomson Elite, jo tinc 27,2, 30, 9 mm.
Seient Fizik Arione CX Carbon.
I si no un conjunt SDG seient Fly i tija la de carboni del 2010.
Rodes les Crossmax XL o Crossmax XL, són les que tenim repetides.
Pnematics Maxxis Ignitor 2,35 Tubeless.
Bieles Shimano XTR 2007 amb un plat de 36?, i una pinyonera Shimano Saint/SLX 11-28, cadena Shimano SLX.
Canvi i Grip 9v, Sram X0.
Pedals Crank Brothers Egg Beater SL o plataforma Demolition, amb aquestes darreres no hi he rodat mai, però sempre hi ha un primer moment per fer-ho, no?
Frens, o Shimano XTR 2007, o 2003, o Shimano XT, tots de 180 mm.
Ara caldrà estudiar el quadre, quin hauria de ser, Pace 325.5 AM, Cove Handjob, Stiffee FR o Hummer, On One, si és aquest ha de ser el 456 Ti LT, però és que ara ja no el fa Lynskey i hi ha dubtes de si anirà el nou com anava el vell, una nova opció per les millores de la darrera versió seria també la Pipedream Sirius, no ho sé, aniré mirant opcions, fa temps que hi sóc, hi arribaré?
http://forums.mtbr.com/showpost.php?p=4907834&postcount=79
Yeti ASR 2003
He estat estudiant detalladament fa uns dies de millorar el muntatge de la Yeti ASR-SL 2003 que ara ja és sempre a casa, i seguint en aquesta línia de mirar de perfeccionar detall darrera detall, tinc pensades una serie de millores.
En primer terme la suspensió del darrera, que ara porta un Fox Float amb bloqueig clàssic del seu any, vull o bé posar un RP2 2005/06 o un RP23 2009, tinc els dos, pensaré quin posar.
La forquilla, porta una Rock Shox SID amb bloqueig a la barra dreta, del 2004/05 i crec que la podria millorar amb la SID WC del 2009 o la Reba del 2005/06, pel fet de les barres en lloc de 28 mm. cedeixin el pas a les barres de 32 mm. En darrer terme podria passar-la a 120 mm. amb la Fox Float RLC del 2007, perquè he llegit de bikers amb ASR's del 2003 que la porten i estan contents amb la geometria que queda després d'augmentar l'alçada de la forquilla aquest 20 mm.
Direcció de la Cane Creek S2 a la Chris King.
Un altre aspecte són les rodes, les passem a les Shimano XTR del 2007?, ara va amb les Mavic Crossmax XL, precioses però no tan lleugeres com les XTR.
Pneumàtics dels Schwalbe Racing Ralph Tubeless als Maxxis Monorail Tubeless.
Bieles, les Race Face Deus XC ara ja amb una solució a l'extracció de les mateixes podrien ser les candidates a substituir a les indestructibles Shimano XT actuals, amb doble plat o únicament un 32 o un 40 amb guia cadena, o bé en darrer terme les Shimano XTR del 2003 amb triple plat.
Pinyons 11-34 Shimano XT, cadena Shimano SLX.
Grip Shift i canvi Sram X0, en lloc del Sram Attack i canvi Shimano XTR 2003 invertit, el desviador XT fora i si en porta portarà el Shimano XTR 2007 de brida alta de doble tir.
Manillar doble alçada i potència 90 mm. 6º 25,4 mm , de les Easton EA70 al manillar doble alçada Race Face de 670 mm. i potència Thomson 4x, 110 mm. 6º.
Pedals Crank Brothers Egg Beater SL.
Tija de la Thomson Elite 27,2 mm retrassada a la Thomson Materpiece 27,2 mm. recta.
Seient del Gel Flow al SLR de 135 g.
Punys Ritchey WCS.
Frens els que porta per clàssics tant que no sé si els posaré a la SS, com són els Magura Louise del 2002/03 dels que has de graduar els piston de les pinces amb una clau externament i molt i molt lleugers, podria posar en el seu lloc uns Marta o Shimano XT 2008.
Crec que no em deixo cap detall.
Hi seguiré reflexionant, vull dir sobre fer aquest millora a l'ASR-SL 2003.
Amb aquest petita joia vaig creuar els pirineus, per a mi al seu dia, i avui també, tot un repte, de fet és l'aventura a viure. Hi ha un dia abans i un dia després, un cop has fet la Travessa del Pirineus. Però aquesta ja és una altra història.
En primer terme la suspensió del darrera, que ara porta un Fox Float amb bloqueig clàssic del seu any, vull o bé posar un RP2 2005/06 o un RP23 2009, tinc els dos, pensaré quin posar.
La forquilla, porta una Rock Shox SID amb bloqueig a la barra dreta, del 2004/05 i crec que la podria millorar amb la SID WC del 2009 o la Reba del 2005/06, pel fet de les barres en lloc de 28 mm. cedeixin el pas a les barres de 32 mm. En darrer terme podria passar-la a 120 mm. amb la Fox Float RLC del 2007, perquè he llegit de bikers amb ASR's del 2003 que la porten i estan contents amb la geometria que queda després d'augmentar l'alçada de la forquilla aquest 20 mm.
Direcció de la Cane Creek S2 a la Chris King.
Un altre aspecte són les rodes, les passem a les Shimano XTR del 2007?, ara va amb les Mavic Crossmax XL, precioses però no tan lleugeres com les XTR.
Pneumàtics dels Schwalbe Racing Ralph Tubeless als Maxxis Monorail Tubeless.
Bieles, les Race Face Deus XC ara ja amb una solució a l'extracció de les mateixes podrien ser les candidates a substituir a les indestructibles Shimano XT actuals, amb doble plat o únicament un 32 o un 40 amb guia cadena, o bé en darrer terme les Shimano XTR del 2003 amb triple plat.
Pinyons 11-34 Shimano XT, cadena Shimano SLX.
Grip Shift i canvi Sram X0, en lloc del Sram Attack i canvi Shimano XTR 2003 invertit, el desviador XT fora i si en porta portarà el Shimano XTR 2007 de brida alta de doble tir.
Manillar doble alçada i potència 90 mm. 6º 25,4 mm , de les Easton EA70 al manillar doble alçada Race Face de 670 mm. i potència Thomson 4x, 110 mm. 6º.
Pedals Crank Brothers Egg Beater SL.
Tija de la Thomson Elite 27,2 mm retrassada a la Thomson Materpiece 27,2 mm. recta.
Seient del Gel Flow al SLR de 135 g.
Punys Ritchey WCS.
Frens els que porta per clàssics tant que no sé si els posaré a la SS, com són els Magura Louise del 2002/03 dels que has de graduar els piston de les pinces amb una clau externament i molt i molt lleugers, podria posar en el seu lloc uns Marta o Shimano XT 2008.
Crec que no em deixo cap detall.
Hi seguiré reflexionant, vull dir sobre fer aquest millora a l'ASR-SL 2003.
Amb aquest petita joia vaig creuar els pirineus, per a mi al seu dia, i avui també, tot un repte, de fet és l'aventura a viure. Hi ha un dia abans i un dia després, un cop has fet la Travessa del Pirineus. Però aquesta ja és una altra història.
dilluns, de novembre 22, 2010
Entre La Selva i La Garrotxa : territori per somniar
Que les fades existeixen, deu ser ben cert, si no, quina és la força, la màgia, que va fer que una setmana més tard tornéssim a trepitjar terres Gironines de la comarca de la Selva?
El que es va iniciar amb un cap de setmana passat per aigua, i tot i que no sabem què diu la Llei Colorado, respecte la pluja, jo dissabte ni moure'm, diumenge tampoc tenia previst sortir però amb l'escalfor del sol i com si fos una sargantana, em vaig posar l'equip de ciclista i li vaig dir a lagranevasio; jo vinc amb tu.
Un cop vestida, per pedalar a temperatura ambient, del Maresme; superior als 13ºC Lagranevasio em comunica que carrega les bikes al cotxe, afegeixo doncs a la meva vestimenta, un Buf i el PacLite.
Un cop a la carretera, anem xerrant i xerrant i quan ens adonem tornem a estar aturats davant el Parc de Bombers d'Amer, menjant, com recordo feia per berenar a casa l'àvia, pa amb xocolata.
I quin plaer enfilar-se a la bike, sense saber on anirem sabent on volem arribar i obrint, per a nosaltres, nous camins.
Des de la vila d'Amer l'ermita de Santa Brígida treu el cap, lagranevasio em diu "anem allà". I jo, que ara sí que sé del cert que fer prediccions no és el meu fort, comento com si em conegués la ruta de tota la vida, "en una parell de quilòmetres hi serem". Quin càstig, m'esperava! dos quilòmetres ja els havíem fet quan encara no havíem sortit del terme municipal, només endinsar-nos al bosc unes pendents impressionants han fet que m'aturés a treure'm tanta roba com he pogut, i així deixar anar la segona afirmació rotunda del dia, " no, si no sé pas que he fet agafant tanta roba", el meu savi company m'ha recordat, "alerta amb els teus mots, no te'n hagis de penedir" . Quanta raó...
La pujada a l'ermita, pel que vaig poder veure, té més d'una possibilitat, els caminaires s'enfilen per un corriol, que francament, vist de reüll em va semblar poc ciclable, nosaltres vàrem seguir pel que semblava una pista, que mica en mica es va anar estrenyent i sempre va estar plena d'obstacles, en forma de pedra, superables quasi tots.
Últimament, amb lagranevasio, quan trobem zones de pujada tècnica, ens obliguem a fer el pas difícil, que per les condicions de la meva bike, són del tot superables, el que és francament difícil, és que Lagranevasio ho encari tot i el més impressionant que ho superi sense problemes, bé, sense problemes no ho sé, però sense suspensions sí que ho supera.
Últimament, amb lagranevasio, quan trobem zones de pujada tècnica, ens obliguem a fer el pas difícil, que per les condicions de la meva bike, són del tot superables, el que és francament difícil, és que Lagranevasio ho encari tot i el més impressionant que ho superi sense problemes, bé, sense problemes no ho sé, però sense suspensions sí que ho supera.
Per qui sempre ha estat temerosa de les "dificultats" sembla màgic poder encarar la roda del davant de la bicicleta a una zona de pedres i arrels, portar la combinació plat-pinyó correcte (ah! gran secret saber quina és la combinació correcte, per saber-ho; pedalar, pedalar i pedalar) i clac, si la roda del davant supera l'obstacle, la feina està més que mig feta, l'equilibri, la paciència la calma i les ganes fan molt, la resta ho fa la bicicleta. Saber gaudir d'aquests moments és posar la cirereta al pastís, és pedalar per gaudir, és gaudir pedalant, que és el que volem.
La ruta segueix enfilant-se, i quina calor, tot i que el vent és fred, estem pujant per la zona assolellada, i s'agraeix, a mig camí, parada obligatòria, cal prendre fotos de l'entorn, quasi sembla que estiguem dins d'una de les llegendes que es deuen amagar entre les branques d'aquests majestuosos arbres.
Anem trobant sovint rètols de diferents rutes, ruta de les ermites, la volta al terme...i alguna que no recordo, però nosaltres anem amb la idea clara, anem a l'ermita de Santa Brígida, així doncs, ben animats ens guiem per l'orientació, sabem on està Amer, per tant pedalem direcció on ens sembla que està l'ermita. I finalment, després d'haver de fer un descens, bicicleta a l'esquena, entre rocs, arribem a l'ermita, un espai amb vistes increïbles, on en més d'una ocasió, la impressió dels penyasegats em va fer fer un pas enrera.
Marxem de l'ermita, a mig camí, seguim amb les meves pràctiques de superar obstacles, tenint lagranevasio a davant, es tracta de seguir al rei, sembla fàcil, ell diu si passo jo hi passes tu, i la teoria deu dir això, però a la pràctica...I una vegada més, he de posar el peu a terra, al cap al seu lloc, i reflexionar, estem fent un tram pedregós, una bike 100% rígida SS i una "full suspension" 3x9 i jo tinc problemes per superar algun tram? Apaaaaa, peu al pedal de nou i amunt i avall!!!
De cop i volta, no sabem cap on anar, no per estar perduts, si no perquè encara hi ha claror, tenim ganes de pedalar, i ens fa por prendre un camí que ens porti a Amer, perquè això voldrà dir fi de festa!
Per tant, anem fent camí, i ens adonem que prenem la vessant equivocada, una vegada més seguint la meva intuïció, que diu, "si totes direccions fan la ruta de les ermites segur que és circular, i un moment o altre les pistes es trobaran", doncs noia, un deu!
Mai vàrem trobar la pista, això sí, el recorregut entre masos abandonats, alguns d'altres mig derruïts, d'altres habitats, que ens van portar a Sant Esteve de Llémena són, han de ser, repetibles, quin entorn tan diferent del nostre, tan proper i tan llunyà a l'hora.
A la carretera, que uneix Sant Esteve de Llémena amb Les Planes d'Hostoles, ja vàrem encendre els llums, que pel que he vist a les fotos eren molt visibles.
Abans d'arribar a Sant Aniol de Finestres, la carretera es desvia cap a Les Planes d'Hostoles, que bé, agafem el desviament, carretera poc transitada, i a més no tenim ni idea dels quilòmetres que ens separen ni del tipus de ruta, allà ja anem abrigats amb tot el que tenim, bé, no, amb tot el que tenim, no, amb tot el que portem sí, i penso, que bé d'haver-ho agafat, fred no en vaig passar, però no em sobrava res, inclús en algun tram em va semblar tenir més caloreta del compte, la carretera s'enfila prou al seu inici i després va fer un puja puja molt assequible, per acabar essent una carretera en tendència baixadora sense tenir grans pendents.
Anem a sortir just davant de l'enllaç de la ruta del carrilet de Les Planes a Amer, aquest tram just el vàrem fer la setmana passada, podríem fer-lo amb els ulls tancats, un tram fet ja ben fosc perquè el cel estava núvol i no ens deixava gaudir de la lluminosita d'aquesta lluna que ahir feia el ple, i on els llums han fet una molt bona funció, ens hi hem vist i ens han vist, ha estat un tram francament divertit, on imposant un ritme de "a ritme" hem estat calculant els límits de velocitat d'una SS, només diré; sorprenent.
Una ruta més, una vegada més, l'estranya parella una 3x9 FULL SUSPENSION i una SS RÍGIDA han sortit a pedalar, i han fet ruta plegats, per on puja una puja l'altra, per on baixa una l'altra darrera. Tot és possible.
"Tonterías las justas!!!"
Aquest matí m´he posat en contacte amb el distribuïdor (entre d´altres coses) de la marca americana de neumàtics WTB top fun biking.. M´agradaria trobar uns neumàtics 29er tubeless per a la meva nova bici i recordava que en un dels test que va fer la revista Solo Bici de la Niner R.I.P 9, comentaven que la bici de test muntava uns neumàtics WTB Tubeless.
He enviat un mail i ràpidament m´han respòs:
"WTB només fa TCS (Tubeless compatible system) que son la carcassa normal de sempre amb líquid, només han modificat el sistema de tancament ajustant les mides de la coberta. Això també ho ha fet Schwalbe aquest any i totes son TCS."
"No, nosaltres no aconsellem el tubeless real, el diferencial de pes a la part externa de la roda fa que la 29 sigui molt mes lenta de reaccions."
He enviat un mail i ràpidament m´han respòs:
"WTB només fa TCS (Tubeless compatible system) que son la carcassa normal de sempre amb líquid, només han modificat el sistema de tancament ajustant les mides de la coberta. Això també ho ha fet Schwalbe aquest any i totes son TCS."
Li he respòs comentant el meu problema amb neumàtics lleugers.Els tallo molt fàcilment i li he demanat si WTB fabrica algun model específic Tubeless.
La resposta:
"No, nosaltres no aconsellem el tubeless real, el diferencial de pes a la part externa de la roda fa que la 29 sigui molt mes lenta de reaccions."
M´he quedat col.lapsat!!! "No aconsellem el tubeless real!!!"
Això m´ha recordat a les declaracions que va fer el Papa rebutjant la utilització del preservatiu com a mètode per acabar amb la Sida. Està clar, si no practiques sexe no tindràs Sida, si no vas amb bici, no punxaràs!!!
Entenc que el pes del neumàtic en una roda de 29er es important que sigui el més baix possible. Però amb una 29er no es punxa mai?
En fi..."Tonteríes les justes".
Utilitzar neumàtics tubeless en una 29er no, ara, aconsellar que la gent compri 29er Niner i forquilles rígides de carbono Niner si?
EL MÓN ESTÀ AL REVÉS!!!
Misteris de la Web
Hola amics,
De fa un parell de díes totes les intervencions que feu en aquest espai m'arriven al meu correu de Hotmail sense haver-ho demanat. No passa rès, normalment no escric massa però de costum us llegeixo de gust a The great escapeMTB. M'agradaria saber si heu canviat quelcom perque m'arrivi l'informació en el meu e-mail o si tinc que canviar alguna cosa jo mateix, ja que acostumo a tenir-lo molt saturat.
M'ha agradat molt la prova de la Yeti de'n Colorado i crec que té tota la raò. De totes maneres les antigues, com la SL de mon germà (Fox RP23) no es mouen tant en pedalar i si tens 1,80 d'alçada com ell l'hi va perfecte de talla (amb una M). Certament el pedalier es un pèl alt, però això evita tocar amb els pedals moltes vegades. Flexa, es cert, però es suportable, sobre tot tenint en compte el pes del xassis tant reduit. Es una bici XC per tot (tirant a marató) i amb una Fox davant va de maravella. De moment no pensa pas en la venta, ja que l'hi ompla un espai buit entre la Giant (XC pur i dur) i la Ibis (enduro light) i a més es d'alumini dels bons (made in USA).
Salutacions
De fa un parell de díes totes les intervencions que feu en aquest espai m'arriven al meu correu de Hotmail sense haver-ho demanat. No passa rès, normalment no escric massa però de costum us llegeixo de gust a The great escapeMTB. M'agradaria saber si heu canviat quelcom perque m'arrivi l'informació en el meu e-mail o si tinc que canviar alguna cosa jo mateix, ja que acostumo a tenir-lo molt saturat.
M'ha agradat molt la prova de la Yeti de'n Colorado i crec que té tota la raò. De totes maneres les antigues, com la SL de mon germà (Fox RP23) no es mouen tant en pedalar i si tens 1,80 d'alçada com ell l'hi va perfecte de talla (amb una M). Certament el pedalier es un pèl alt, però això evita tocar amb els pedals moltes vegades. Flexa, es cert, però es suportable, sobre tot tenint en compte el pes del xassis tant reduit. Es una bici XC per tot (tirant a marató) i amb una Fox davant va de maravella. De moment no pensa pas en la venta, ja que l'hi ompla un espai buit entre la Giant (XC pur i dur) i la Ibis (enduro light) i a més es d'alumini dels bons (made in USA).
Salutacions
Angry and annoyed
I was watching a race on sunday and on the way home I took a fall. I had come of the trails and onto a tarmac path. I was taking a corner and as I leaned in the wheels skidded out from under me. My hip took most of the impact but as it was quiet fast I slid along the ground for a bit.
This was the result of the damage. The left arm of the coat melted holes as I slid along the ground. The shell is now ruined. I was thinking about using a patch and using glue to stick it down. I have emailed Gore to See what they recommend and if they have material such as patches.
diumenge, de novembre 21, 2010
Revolució? Seguim fent amics!
Vaig decidir penjar al post "Censo de Yetis" del foromtb el test de la Yeti ASR5 després de la insistència d´alguns "foreros" que la veien com a una possible candidata a comprar.
El risc era alt! Parlar d´una marca com Yeti, en un post de Yeti, visitat majoritàriament per a persones propietàries d´una Yeti només pot donar com a resultat una cosa...revolucionar al personal i seguir "fent amics".
No m'ho vaig pensar massa.Que passi el que passi!
Les respostes no s´han fet esperar. El més sorprenent però, és que aquesta vegada la resposta ha estat bona...molt molt bona. Tots els propietaris de Yeti estan "sortint de l´armari". Estan reconeixent que les bicis que ells tenen "no són les millors" (això no ho havia vist mai abans), que es mouen molt quan pedales, que la suspensió s´estira quan acciones el fre posterior, que la caixa de pedalier està alta, que les talles no són les correctes, que els basculants i triangles de carboni es trenquen "massa", que els nous antics Fox RP23 eren millors que els nous BoostValve...en fi, que hi ha bicis d´altres marques molt millors.
Això dit per a un grup de Yeti Fans...dóna molt a pensar!
P.D: hi ha gent que està disposada a comprar un cuadro Yeti 2011 i muntar un Fox RP23 dels antic.
Yeti pensa fer alguna cosa?................................................................................................................................................
(penso que aquesta serà la resposta de Yeti)
El risc era alt! Parlar d´una marca com Yeti, en un post de Yeti, visitat majoritàriament per a persones propietàries d´una Yeti només pot donar com a resultat una cosa...revolucionar al personal i seguir "fent amics".
No m'ho vaig pensar massa.Que passi el que passi!
Les respostes no s´han fet esperar. El més sorprenent però, és que aquesta vegada la resposta ha estat bona...molt molt bona. Tots els propietaris de Yeti estan "sortint de l´armari". Estan reconeixent que les bicis que ells tenen "no són les millors" (això no ho havia vist mai abans), que es mouen molt quan pedales, que la suspensió s´estira quan acciones el fre posterior, que la caixa de pedalier està alta, que les talles no són les correctes, que els basculants i triangles de carboni es trenquen "massa", que els nous antics Fox RP23 eren millors que els nous BoostValve...en fi, que hi ha bicis d´altres marques molt millors.
Això dit per a un grup de Yeti Fans...dóna molt a pensar!
P.D: hi ha gent que està disposada a comprar un cuadro Yeti 2011 i muntar un Fox RP23 dels antic.
Yeti pensa fer alguna cosa?................................................................................................................................................
(penso que aquesta serà la resposta de Yeti)
Santa Brígida.
La primera ermita que hem vist és la que hem anat a perseguir, així de fàcil.
Mentre escalàvem zones abandonades de llegenda. On les roques en els seus orígens tenien vida pròpia.
El dia que estigui sense lligams, les pedres volaran, com els nostres Dracs, tal com sona, volaran.
Mentre nosaltres prenem nota d'un refugi puntual.
Pedres amb rostres desfigurats.
Els dracs esperant tornar a enlairar el vol. La Yeti-Betty funciona cada dia millor.
La Vicious no, va bé, però fa soroll quan rodo dret.
Zones feréstegues.
Des de dalt, unes vistes de somni.
Per somiar, somiem?
El nostre destí es resisteix, ja som a la frontera dels primers deu primers quilòmetres, quan a l'inici la Betty deia, "mare meva si amb dos quilòmetres serem a dalt".
Una pedrera abandonada. Zona ara de pràctica de trial.
Ja som a dalt a Santa Brígida, quin nom, quin lloc, el paradís certament.
L'hora ens advertia, nosaltres però ens sentíem segurs.
Una porta, la dels secrets, la que té la clau del que vindrà, una ombra d'un àngel, i els àngels han de volar i volar i volar i en aquest cas un àngel amb un Drac que es desespera si els vols no són dia sí dia també.
Els autors del reviure d'aquesta joia.
La porta de la veritat, la que si l'obres sabràs el perquè de tot plegat, ho vols saber?, doncs obra la porta i estigues preparat, perquè la veritat pot no ser el que cercaves.
Un estadi, el de la majestuositat, hem arribat a veure aquesta petita joia arquitectònica, mentre escalàvem, moltes masies derruïdes, abandonades, on dins de les seves parets hi ha moltes històries oblidades, per la marxa dels seus habitants, per la marxa de les rialles del qui el seu dia hi feien vida.
Joia, tristor, desànim, traïcions, lluites, guerres, fam, sol, rialles, esperances, ara però únicament el silenci.
Un jove de la vila que fa camí a les Amèriques i que hi va també tenir el seu fi.
Part de la ruta que hem assolit avui.
A aquí ja fèiem camí cap a zones obagues, directes a allunyar-nos del que hauria estat una tornada senzilla, però, per què no cercar una mica més direcció Sant Aniol?
A aquest tram tot l'equipament que portàvem ens ha anat perfecte per evitar les sensacions que no tenim intenció de repetir.
Dos genets, dos Dracs, una ruta, un fer quilòmetre darrera quilòmetre, sense aturades, sense deixar de pensar que quin plaer fer ruta, quin plaer podria ser viure a on pots fer carretera, a on les carreteres encara són com ara fa vint-i-cinc anys, a on som ara no podem rodar sense arriscar el haver de posar fi a volar.
La nit ha vingut, i nosaltres aquest cop a diferència de la ruta d'Amer-Rupit de fa una setmana, avui portàvem els Powerled, i això ha fet que anéssim sempre segurs que les fades de la nit sempre s'aturaran en veure els canons de la claror dels cavallers de la llum.
Ombres que indiquen que portem Dracs.
La nit és ja un fet, el dia un passat, ara únicament mirem, admirem la lluna, entre núvols, com treu la seva força que ens deixa els ànims exaltats per l'escena que ens permet entendre que a on som no és res més que a on hem de ser, això és així avui, a on hem de ser demà, demà ja en parlarem.
Qui no vol ser a on hem estat nosaltres?
I després d'una bona ruta, què més podem demanar?.
Quilòmetres per sota dels quaranta, desnivell per sota dels 1.000 m. +.
Equipats de tardor, amb pirates, jersei i guants d'estiu, manegots, armilla, i paravent a les baixades.
Un bidó de 750 ml. d'aigua sencer, per menjar durant la ruta res, abans de sortir, pa amb xocolata, del forn d'Amer, i després de la ruta no cal que em repeteixi.
Incidències cap.
Coincidència amb d'altres ciclistes, cap, amb un grup d'escaladors sí, a Santa Brígida.
Per avui, posem punt i final a una jornada, a una tarda de mtb, mtb, mtb.
Mentre escalàvem zones abandonades de llegenda. On les roques en els seus orígens tenien vida pròpia.
El dia que estigui sense lligams, les pedres volaran, com els nostres Dracs, tal com sona, volaran.
Mentre nosaltres prenem nota d'un refugi puntual.
Pedres amb rostres desfigurats.
Els dracs esperant tornar a enlairar el vol. La Yeti-Betty funciona cada dia millor.
La Vicious no, va bé, però fa soroll quan rodo dret.
Zones feréstegues.
Des de dalt, unes vistes de somni.
Per somiar, somiem?
El nostre destí es resisteix, ja som a la frontera dels primers deu primers quilòmetres, quan a l'inici la Betty deia, "mare meva si amb dos quilòmetres serem a dalt".
Una pedrera abandonada. Zona ara de pràctica de trial.
Ja som a dalt a Santa Brígida, quin nom, quin lloc, el paradís certament.
L'hora ens advertia, nosaltres però ens sentíem segurs.
Una porta, la dels secrets, la que té la clau del que vindrà, una ombra d'un àngel, i els àngels han de volar i volar i volar i en aquest cas un àngel amb un Drac que es desespera si els vols no són dia sí dia també.
Els autors del reviure d'aquesta joia.
La porta de la veritat, la que si l'obres sabràs el perquè de tot plegat, ho vols saber?, doncs obra la porta i estigues preparat, perquè la veritat pot no ser el que cercaves.
Un estadi, el de la majestuositat, hem arribat a veure aquesta petita joia arquitectònica, mentre escalàvem, moltes masies derruïdes, abandonades, on dins de les seves parets hi ha moltes històries oblidades, per la marxa dels seus habitants, per la marxa de les rialles del qui el seu dia hi feien vida.
Joia, tristor, desànim, traïcions, lluites, guerres, fam, sol, rialles, esperances, ara però únicament el silenci.
Un jove de la vila que fa camí a les Amèriques i que hi va també tenir el seu fi.
Part de la ruta que hem assolit avui.
A aquí ja fèiem camí cap a zones obagues, directes a allunyar-nos del que hauria estat una tornada senzilla, però, per què no cercar una mica més direcció Sant Aniol?
A aquest tram tot l'equipament que portàvem ens ha anat perfecte per evitar les sensacions que no tenim intenció de repetir.
Dos genets, dos Dracs, una ruta, un fer quilòmetre darrera quilòmetre, sense aturades, sense deixar de pensar que quin plaer fer ruta, quin plaer podria ser viure a on pots fer carretera, a on les carreteres encara són com ara fa vint-i-cinc anys, a on som ara no podem rodar sense arriscar el haver de posar fi a volar.
La nit ha vingut, i nosaltres aquest cop a diferència de la ruta d'Amer-Rupit de fa una setmana, avui portàvem els Powerled, i això ha fet que anéssim sempre segurs que les fades de la nit sempre s'aturaran en veure els canons de la claror dels cavallers de la llum.
Ombres que indiquen que portem Dracs.
La nit és ja un fet, el dia un passat, ara únicament mirem, admirem la lluna, entre núvols, com treu la seva força que ens deixa els ànims exaltats per l'escena que ens permet entendre que a on som no és res més que a on hem de ser, això és així avui, a on hem de ser demà, demà ja en parlarem.
Qui no vol ser a on hem estat nosaltres?
I després d'una bona ruta, què més podem demanar?.
Quilòmetres per sota dels quaranta, desnivell per sota dels 1.000 m. +.
Equipats de tardor, amb pirates, jersei i guants d'estiu, manegots, armilla, i paravent a les baixades.
Un bidó de 750 ml. d'aigua sencer, per menjar durant la ruta res, abans de sortir, pa amb xocolata, del forn d'Amer, i després de la ruta no cal que em repeteixi.
Incidències cap.
Coincidència amb d'altres ciclistes, cap, amb un grup d'escaladors sí, a Santa Brígida.
Per avui, posem punt i final a una jornada, a una tarda de mtb, mtb, mtb.
A punt de fer l'escalada, mtb, mtb, mtb.
A punt d'iniciar ruta.
Les bikes posades a punt, la meva des d'ahir, la Yeti-Betty des d'aquest matí.
Hem menjat pa amb xocolata del forn d'Amer com si fes mesos que no mengem, que bo que estava, aquest cop no hi havia llonguets ni trena, la propera vegada serà, i serà una escalada curta, però perfecte perquè ser a dalt de la bike avui, per a mi és important.
MTB, MTB, MTB.
Les bikes posades a punt, la meva des d'ahir, la Yeti-Betty des d'aquest matí.
Hem menjat pa amb xocolata del forn d'Amer com si fes mesos que no mengem, que bo que estava, aquest cop no hi havia llonguets ni trena, la propera vegada serà, i serà una escalada curta, però perfecte perquè ser a dalt de la bike avui, per a mi és important.
MTB, MTB, MTB.
Cercant sempre cercant.
Són les converses de sempre de casa.
Vull dir que fa anys que rodem entre pistes, entre corriols, però a l'inici nosaltres rodàvem entre pistes, les del Montseny, on del que es tractava era de rodar hores i hores entre camins i més camins.
Anys després quan ja teníem la forma per a afrontar una Cerdanya, on les pendents són encara més llargues que al Montseny, en anar al Maresme, les sortides es van transformar amb un tubs estrets de molta pendent, sempre curts tant de pujada com de baixada, on el terreny lliscava de forma alarmant.
Quan ja anàvem, ja no et diré bé, si no anàvem, l'arribada de nous bikers, va obrir la porta a un nou ritme i un nou nivell d'exigència a les baixades, així com també a afrontar encara més nous trams tipus els dels Maresme però encara amb més dificultat.
Després d'aquí, un temps rar, som rodadors, som baixadors tècnics, som les dues coses?, i vinga anar fent-nos preguntes, de manera intermitent, vull dir que un esquiador de fons, no és un esquiador de salts de grans trampolins, i a nosaltres ens passava una mica això, som genets de sortides llargues, de compartir sortides amb d'altres bikers, aleshores sempre hem de tenir clar amb qui anem, referit a quin tipus de bikers són.
Nosaltres no fem carretera, no anem al gimnàs a fer reforç muscular, no fem spining, anem en bike, alternem èpoques amb la carrera a peu o anant a caminar, però no passem d'aquí, ni passarem.
Això ens deixa a un terreny curiós, perquè del que sí que disposem i ens agrada, és de la possibilitat de poder programar sortides en bike sempre, en el sentit de que podem organitzar com volem el nostre dia a dia.
Per aquest motiu les portes a diferents disciplines en la línia de rodar per muntanya, o per carretera sempre són obertes, perquè penses, que si cada sortida a on vas, "salvo excepciones", has de trobar-te amb que serà una experiència on els bikers amb qui coincideixes et posaran al límit més extrem de les baixades més arriscades, podria ser que aquest no sigui el nostre espai, podria ser que el nostre espai sigui molt diferent al que som ara.
Fa dies que hi penso, pel fet de que jo faig MTB, perquè fa una pila d'anys, unes bikes rares amb manillar rar, anaven per muntanya, vestits amb uns colors estridents i un bon dia aquestes bikes eren a casa, una Marin i una Bianchi, per res més. Jo, si no, de ben segur que encara seria a la carretera, rodant com ara, dia sí dia també, que a mi ja m'estava bé.
Ahir mentre netejava la meva SS, després d'una sortida per un terreny moll però moll, pensava, a mi em fascina sortir sense pensar gaire amb com el fang i les cireres d'arboç es fonen amb les flors blanques del meu quadre, i arribar a casa i segons el dia deixar la bike aturada sense fer cap manteniment fora de la transmissió, o bé com ahir mirar-me la bike d'un to terrós i iniciar una neteja de cara fins a deixar-la més neta que el dia que la vaig recollir a Calatayud.
Aquesta mutació on finalment el meu Drac resta impecable per a la propera aventura és per a mi captivador.
El mateix em passa amb l'equipament, m'agrada repetir la seqüència dia si dia també on posar l'equipament a punt és tasca necessària i agraïda, l'eina que més m'exigeix són les Sidi Dragon que a cada sortida surten impecables i tornen semi destruïdes o això sembla per l'aspecte empolsinat que tenen normalment a la tornada.
Veurem a on em porten aquests pensaments.
MTB, MTB, MTB.
Vull dir que fa anys que rodem entre pistes, entre corriols, però a l'inici nosaltres rodàvem entre pistes, les del Montseny, on del que es tractava era de rodar hores i hores entre camins i més camins.
Anys després quan ja teníem la forma per a afrontar una Cerdanya, on les pendents són encara més llargues que al Montseny, en anar al Maresme, les sortides es van transformar amb un tubs estrets de molta pendent, sempre curts tant de pujada com de baixada, on el terreny lliscava de forma alarmant.
Quan ja anàvem, ja no et diré bé, si no anàvem, l'arribada de nous bikers, va obrir la porta a un nou ritme i un nou nivell d'exigència a les baixades, així com també a afrontar encara més nous trams tipus els dels Maresme però encara amb més dificultat.
Després d'aquí, un temps rar, som rodadors, som baixadors tècnics, som les dues coses?, i vinga anar fent-nos preguntes, de manera intermitent, vull dir que un esquiador de fons, no és un esquiador de salts de grans trampolins, i a nosaltres ens passava una mica això, som genets de sortides llargues, de compartir sortides amb d'altres bikers, aleshores sempre hem de tenir clar amb qui anem, referit a quin tipus de bikers són.
Nosaltres no fem carretera, no anem al gimnàs a fer reforç muscular, no fem spining, anem en bike, alternem èpoques amb la carrera a peu o anant a caminar, però no passem d'aquí, ni passarem.
Això ens deixa a un terreny curiós, perquè del que sí que disposem i ens agrada, és de la possibilitat de poder programar sortides en bike sempre, en el sentit de que podem organitzar com volem el nostre dia a dia.
Per aquest motiu les portes a diferents disciplines en la línia de rodar per muntanya, o per carretera sempre són obertes, perquè penses, que si cada sortida a on vas, "salvo excepciones", has de trobar-te amb que serà una experiència on els bikers amb qui coincideixes et posaran al límit més extrem de les baixades més arriscades, podria ser que aquest no sigui el nostre espai, podria ser que el nostre espai sigui molt diferent al que som ara.
Fa dies que hi penso, pel fet de que jo faig MTB, perquè fa una pila d'anys, unes bikes rares amb manillar rar, anaven per muntanya, vestits amb uns colors estridents i un bon dia aquestes bikes eren a casa, una Marin i una Bianchi, per res més. Jo, si no, de ben segur que encara seria a la carretera, rodant com ara, dia sí dia també, que a mi ja m'estava bé.
Ahir mentre netejava la meva SS, després d'una sortida per un terreny moll però moll, pensava, a mi em fascina sortir sense pensar gaire amb com el fang i les cireres d'arboç es fonen amb les flors blanques del meu quadre, i arribar a casa i segons el dia deixar la bike aturada sense fer cap manteniment fora de la transmissió, o bé com ahir mirar-me la bike d'un to terrós i iniciar una neteja de cara fins a deixar-la més neta que el dia que la vaig recollir a Calatayud.
Aquesta mutació on finalment el meu Drac resta impecable per a la propera aventura és per a mi captivador.
El mateix em passa amb l'equipament, m'agrada repetir la seqüència dia si dia també on posar l'equipament a punt és tasca necessària i agraïda, l'eina que més m'exigeix són les Sidi Dragon que a cada sortida surten impecables i tornen semi destruïdes o això sembla per l'aspecte empolsinat que tenen normalment a la tornada.
Veurem a on em porten aquests pensaments.
MTB, MTB, MTB.
Fisura Lapierre X-Control 410.
Faltan 21 días para la llegada del cuadro en garantía.
SANTA FE, ya llevas cuatro días sin poder salir, sábado, domingo, el miércoles y el sábado entre senderos de casa y la de hoy que está por ver como y por donde será.
MTB, MTB, MTB.
Etiquetas:
Lapierre X-Control 410 fisurada.
Rapha...Ride the Rockies
As I said, I want to show the series...and yes, I know you can look on the browser and found all of them, but the Rapha series has an end it make sense to me, so ... more to come !!!!
From SC, Xavi Paricio
Subscriure's a:
Missatges (Atom)