Exciting times.


The ideas, thoughts and actions in life are just like riding Skyline at Storm-Lo: find the flow and enjoy the ride!

SingleSpyder.

dimecres, de març 07, 2012

El per què del nou eix 142x12?


 http://reviews.mtbr.com/nahbs-photos-moots-form-priority-cycles-and-more/moots-proto-details

Sincerament com amb les caixes BB30, i les pipes còniques, no sé massa bé a on anem, pel què fa a aquestes millores tècniques.

Ara una bike que no sigui BB30, pipa cònica, amb eix de 15 mm. davanter, i Post Mount, no és una bike actual.

El tema BB30, per favor, per favor, per favor, avui a casa amb el Hollowtech II fa un any que no substituïm una caixa de pedalier, un any, concretament quasi dos, tant temps com fa que tinc la Vicious, una mica menys.  Els BB30 no poden olorar l'aigua, fem MTB, senyors, fem MTB. I requereixes d'una certa abilitat com a mecànic, que jo no tinc, per a muntar correctament els coixinets a la caixa.

L'eix de 15 mm. funciona és veritat, el de 12 mm. darrera segur que també, i tant són dues millores que et fan millor pilot, la bike es torna més direccional, mires per on vols que passi la bike baixant i ella hi va amb més facilitat. és veritat, la pregunta és, però i el pes?, perquè és evident que si agafem els concepes de les germanes de camp amb motor, totes són solucion que funcionen, però cal tenir clara la diferència,  nosaltres som el motor.

Jo mentre portava sistema de frens internacional pensava, el PM són, perquè no has de centrar la pinça amb les volanderes dels SI, amb el PM afluixes els dos torniols polses la maneta de fre colles els dos torniols i queda centrat, això pensava, "no és veritat" al final has de centrar la pinça a ull, a ull.

Amb automoció una de les grans millores dels darrers anys ha estat la rebaixa del pes, que també en menor grau la millora del rendiment dels motors, a les motos de camp, la millora constant del pes, cada vegada més lleugeres, ha estat el pilar de la seva evolució, nosaltres pel que fa a les bikes als darrers anys, any darrera any hem anat incrementant el pes, podrem dir, que les bikes avui pesen menys, sí, però si tornem a l'eix de 9 mm. deixem les pipes a 1,1/8, i tornem a internacional els frens, les bikes pesarien 150-200 g. menys, és així, perquè les boixes-eix de 15/12 mm. pesen més que les 9 mm. perquè les pipes còniques/forquilles de 15 mm. pesen més que les de 1,1/8/forquilles de 9 mm.

No penso que sigui qüestió d'enfocar tornar enrere, no, però sí qüestionar-se si les propostes per a vehicles de dues rodes amb propulsió mecànica són la referència per a les nostres bikes.

MTB, MTB, MTB.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada