Exciting times.


The ideas, thoughts and actions in life are just like riding Skyline at Storm-Lo: find the flow and enjoy the ride!

SingleSpyder.

dissabte, d’agost 13, 2011

Obridor de llaunes: Impacte a la VW.

Va ser així un cop molt fort i una sensació de ser una tonyina dins d'una llauna,  i que quelcom des de fora l'està obrint.



No diré MTB, MTB, MTB, aquest cop no.

Black Cat: TT 21,75 in.

Estem a la cua d'aquesta petita joia entre les joies, marca que cerca desplaçar a Retrotec, nosaltres si podem ajudarem, no a fer-ho, sí a  fer-la més gran, rodant amb ella pel nostre país petit, i tant.


El venedor, amable, molt amable, m'ha cominicat que està pendent de la contesta d'un comprador, si no camina seguidament anirem nosaltres.

Espero tenir més sort que amb la forquilla Black Sheep, que va anar a parar a Holanda no a Catalunya, estic content però,  un holandès gaudirà d'una magnífica forquilla i jo he fet un contacte interessant, i tant, un propietari d'una Spot Brand.

Serà segurament un senyal, el fet de que cap compra camini, i haurem d'anar a per dues Jeff Jones, oi que sí?

Aquesta Black Cat té un punt molt fort, el TT, perfecte per a 5,22 peus, i tant, i tant, i tant, i amb això tancaria una etapa, crec. Oi que sí?

MTB, MTB, MTB.

Joies del Montseny.

Obrir camins al paradís també serveix com a ruta a les petites joies del nostre petit país. Ella o ell, no ho sé, ja baixava, nosaltres pujavem, mtb, mtb, mtb.


MTB, MTB, MTB.

Durant tota l'escalada una sola aturada, aquesta, s'ho valia, i tant.

Posició diferent, diferents sensacions.

És el que va ser, és el que ha provocat el canvi de forquilla.

En primer terme de la rígida a la Fox RLC, en segon terme de la Fox RLC a la rígida.

Escalant amb la rígida de 10/10,la Betty porta la mateixa relació que jo, com sona, menys de 50 Kg. arrosseguen la mateixa relació que 67 Kg. cal tenir present que els quàdriceps de la Betty són uns centímetres més llargs que els meus, i que ens separa únicament que jo porto més anys rodant, que en el nostre cas és important, perquè la qualitat d'aquestes sortides és idèntica, rodem junts.

Hi ha un aspecte a tenir present, o un dubte, jo rodo a pulsació més baixa quan rodem junts, ella roda a pulsació un xic més alta del que rodaria si rodés sola, que no és el cas, quin serà el resultat ho veurem d'aquí a uns mesos, o uns anys a la propera participació al Moab, o no, no abans, i tant que no, que no és el mateix, oi que no?

Escalant amb la Fox RLC, curiós posicionalment d'entrada no nota res, passats els primers quilòmetres però lumbars ressentides i dificultat per conquerir les pales més dures del Montseny, a les "S" de després de Fontmartina, a la pala del pou al darrer tram cap al Turó.

Senzillament la posició no és "la posició".


Aquesta sí és la posició.


Tornant a rodar amb la rígida, dolor lumbar escalant, inapreciable, sensació a les pales esmentades, cap, parlant tranquil.lament, i a la pala entre les pales, la de després del pou, en silenci això sí, un sol moment apreciable, feta sense adonar-se de que l'ha fet, mtb, mtb, mtb, i al darrer quilòmetre atacant-nos mútuament per sobre de la linia vermella, sí, sí, un joc entre dos bikers que mantenen les distàncies, però l'atac primer per part meva i el de després per part de la Betty no deixa cap dubte de com caminarà el tema, com amb el menjar, en bike a casa no hi hauran amics, com ha de ser. 

Ara també, mtb, mtb, mtb.

A la crònica del Turó us posaré una imatge important, interessant, un taló el protagonista de tot, i tant.

MTB, MTB, MTB.

Yeti-Betty Pearl Izumi Cherry Bossom.


MTB, MTB, MTB.

Preparatius.

Perquè per afrontar l'aventura d'ahir va fer falta modificar alguns components de la Yeti ARC, desfer alguns detalls, i corregir també alguns aspectes dangereuse de l'equipament de la Betty, pel fet que el canvi de cales no va funcionar, i va provocar una no mobilitat del joc lateral dels turmells de la Betty, perillós, perquè pot provocar molt de dolor, i ja no parlem de les possibles lesions. El motiu, que la cala és diferent del model anterior, crec que d'aquesta en diuen Race, pesa un xic menys. Però requereix de posar un gruix de plàstic entre la cala i la bota, aquest gruix fa que el joc lateral del peu existeixi, i aquest joc és el que cuida de que els nostres turmells i genolls tinguin bona salud.


Per poder posar aquest gruix els torniols que collen la cala són una mica més llargs.


L'ARC torna a rodar amb la forquilla rígida de BO, l'hem de tornar properament, no perquè ens l'hagin requerit, no, si no perquè serà un argument per tornar a pedalar per Salt, i tant.

El motiu de tornar-la a muntar, la forquilla rígida en substitució de la Fox RLC, és perquè les sensacions escalant amb la Fox no són les que han de ser, penso que és per la diferència d'alçada entre la Fox i la rígida, uns tres centímetres més alta la Fox, fet que modifica i molt l'angle d'atac a l'hora d'escalar, crec recordar que un centímetre és aprox. mig grau, tres centímetres tocats són quasi dos graus!!!.


Ahir amb aquest canvi, van tornar també els punys Ergon BO, ara la Betty no pot prescindir d'ells, han d'anar bé, ella sols roda amb el que funciona de cada especialitat.

Ara mateix fora de les bieles i la cadena de 7v, poc més puc millorar d'aquesta petita joia que és la Yeti ARC de la Betty.

De la meva Vicious poc en puc dir, amb el retorn del manillar de 700 mm. i la potència de 100 mm. i 0º, tot torna a ser a on era, un dia, un dia tindré el manillar de titani de 700 mm. i 25,4 mm, un dia. Ara escalo perfecte, i baixo més segur.

MTB, MTB, MTB.

Yeti-Betty Pearl Izumi Cherry Bossom: Coming Soon.

Una vesprada de bike.


Ahir el Turó no ens va congelar, que bé,  i sí que ens va respectar.

Preparo la crònica, aprofitant que ara a diferència de fa dos dies, la calor avui a casa és la tònica que ens indica que si pedalem avui, en pricipi no serà ara.

Crònica del Turó de l'Home, coming soon.

MTB, MTB, MTB.

divendres, d’agost 12, 2011

Belt driven

Can this work? Will the strength of the frame not be compromised by the link in the seatstay?

This is just a prototype but will it work.






Yeti-Betty Pearl Izumi Edelweiss.

Cal si hem de passar-ho bé perseverar a sortir amb les dues SS, ara la Betty amb semi-rígida, i jo amb les modificacions fetes a la Vicious, com és la tija, seient, potència, manillar, i el disc ara un altre cop de 160 mm.

Després de sortir a rodar pel Montseny, amb un dels nous equipaments el commemoratiu de Pearl Izumi, el 1950, li tocava el torn a l'Edelweiss també de Pearl Izumi. Aquest com el 1950, per a mi amb un segell d'identitat únic, i a on al salt previ a l'arribada de la nova 29er, és aquest, són aquests,  uns equipaments diferents, certament, és que estem entrant a un terreny de canvis, i tant, a on cada detall, el que considerem cada detall, és important, i ho és perquè tractat així tot és per a mi més interessant, únicament per aquest motiu ja s'ho val.


Després de l'aventura al Montseny, on jo diria que va haver-hi dos protagonistes. El primer l'estrena de l'equipament, el segon,  el fred, un fred interessant a ple mes d'agost, fred, i tinc clar que per sobre dels sis-cents metres de desnivell positius, i no perquè sigui aquesta la xifra límit si no perquè a aquesta pujada va ser a partir d'aquí que la sensació va ser de l'arribada del fred, no el més intens, sí el que t'avisa que podria no ser el millor dia per conquerir un Turó, i de fet així va ser.

L'estrena de l'equipament Edelweiss, després del fred del dia anterior, va venir marcada per mirar de no tornar a passar fred, aquest era el propòsit, no el que finalment va ser, perquè al final varem tornar a passar fred. No durant tota la sortida, no amb la intensitat del dia abans, però pel fet de tenir molt present les sensacions de fred al Montseny, no estàvem gens receptius  a repetir ni de lluny una jornada marcada pel fred.

Malauradament això no va ser així,  i de la Creu de Rupit fins Arenys de Mar, les bones sensacions en cap cas ens van acompanyar, després a peu de mar directes a Caldetes, la temperatura més càlida va fer que retornéssim puntualment, fet que no va ser una realitat contrastada, perquè ahir, amb les bikes i equipaments carregats a dalt de la bike, aquestes no varen baixar de la VW, entre d'altres motius, un de determinant, els cossos endolorits del fred dels dos darrers dies, tant que passant pel passeig tocant al mar,  a Platja d'Aro,  amb un lleuger vent refrescant,  la nostra sensació amb el contacte amb aquest era d'un fred intens, en el meu cas particular fin i tot de dolor, un dolor intens. Per aquest motiu la decisió final va ser,  a quarts de nou del vespre tornar cap a casa, i tant que sí, i d'aquí directes a descansar, fins avui al matí, a on les bikes segueixen a dalt de la VW, no per res, si no per manca de propòsits immediats.

Un xoc lateral ahir amb un objecte contundent al ben mig d'un gir de dretes,  va deixar malmesa la VW, la zona de la porta que llisca lateralment i la porta de l'acompanyant. Quin impacte més contundent, caldrà reparar els desperfectes ocasionats a aquesta petita joia, el que per a nosaltres és "l'autobús".

De fet ahir mateix ja varem posar fil a l'agulla, així com també hauré de tornar a posar en marxa el Polo Coupe ara mateix ben guardat per a les millors ocasions, aquesta serà una d'elles, mentre repararen acuradament la VW. I no és que la VW no funcioni correctament, portes, tot, però no m'agrada gens no portar-la immaculada, millor dit impol.luta.

Tornant a la sortida, les sensacions als primers quilòmetres, diferents, no diria endolorits, però tampoc fluids, tampoc enganxats, sí lents. No perquè rodéssim lentament, ni alts de pulsació, en cap cas, la mitja de velocitat ha pujat un 30%, i anem més descansats de pulsació que mai, i quan entrem a la zona vermella de treball, la recuperació és immediata, però cap d'aquests indicadors tan positius evita de que a sobre de la bike no anàvem en cap cas bé, tampoc malament, no.

He de dir que estem intentant millorar l'arrancada dels forns, vull dir que estem mirant de fer unes arrancades molt acurades, cercant que el ritme rodador ja sigui passats els primers vint, vint-i-cinc minuts, a diferència de fa uns mesos que mai era abans dels primers quaranta cinc. Estem mirant de que passada la primera mitja hora, el ritme sigui sempre un xic per sota del "de par màxim",  però proper sempre proper a aquest, amb això està tot dit, és a dir aconseguir rodar amb aquest fràgil equilibri de mínim consum energètic/màxim rendiment.

Del punt més alt a la Creu de Rupit,  al més baix, a peu de mar a Arenys de Mar, una parada a Arenys de Munt, a on una pizza casolana, una cervesa, i un gelat de xocolata no va fer que el cos retornés a la seva temperatura  ideal de treball, en cap cas, però sí que va a ajudar a alleugerir aquesta sensació tan molesta. Això sí,  que bona estava la pizza, que bo el gelat, que bé poder gaudir d'una bona cervesa.

Una tornada tranquil.la, llarga, fins al punt més llunyà del Port Balís i a on a cada quilòmetre fet, penses, "demà anirà millor,  segur, però avui som aquí i això val el seu pes en or".

El ritme però,  ja us puc dir que no va ser de passeig, en cap cas, lluny però de la zona vermella,  sempre.


Equipats 100% d'estiu, la Betty però amb manegots des de la baixada després de la pujada del Mud direcció a  la Creu de Rupit.

Menjar el que us he esmentat, aigua, el bidó de 750 ml.

Eines les de sempre sense l'esprai d'escuma.

LLums tots, del darrera, els Powerled i els Karma.

Per sota dels quaranta quilòmetres, per sota dels set-cents metres de desnivell positiu.


El dia abans per sobre dels cinquanta quilòmetres, per sobre dels 1.000 m. positius.

Ahir no va haver-hi sortida de MTB, sí els preparatius, les bikes a punt des de les set tocades del matí, però la prudència va ser la reina de la festa, fet que marca el què i el perquè dels propers dies, que ja us puc afirmar avui que seran l'entrada a un escenari d'allò més emocionant, i tant que sí.

MTB, MTB, MTB.

Avui a la nit hi podria haver aventura de les grans, això sí,  equipats però de primavera, no d'estiu, aquest cop si ha de ser, millor que sigui sense passar fred.

dijous, d’agost 11, 2011

Matinada de l'onze d'agost.

És encara de nit. He de preparar la Vicious, per tenir-la a punt per la sortida d'aquesta tarda.

Potència condicionada a que he posar el manillar de 700 mm. OS un altre cop, i tant.

MTB, MTB, MTB.

Preparar la crònica de la sortida d'ahir, i gaudir de la que podria ser la d'avui,  les fites properes pel que fa a MTB.

JJ, i tant.

Molt bona conversa amb en Colorado, "aquesta és LA BIKE, com escalo, necessitaré el CK de 20 dents" ,  mtb, mtb, mtb.

Josep Maria, 29er, rígida i SS, i tant que sí.

Yeti-Betty Pearl Izumi 1950.

El vaig veure i em vaig dir, aquest ha de venir cap a casa, i tant.

Així, per primera vegada aquesta des de que tinc raó de coneixement a sobre de la bike que els equipament de bike estan venint complerts, és a dir cerco l'equipament, elimino possibilitats que puguin aturar l'arribada dels equipaments i executo l'opció de compra. Així ha anat i així està funcionant. Va funcionar així amb la compra dels equipaments a Chain, i ara amb les darreres compres a diferents botigues físiques i per internet.

La sortida de dimarts tenia una component simbòlica, de fet en tenia dues, la primera estrenar un d'aquest equipaments, són uns equipaments que tanquen la porta als equipaments personalitzats, si més no a aquest any 2011, i crec que al 2012 també, perquè si hi ha Moab, serà avui per avui seguint la via lluminosa Pearl Izumi. La segona component a exposarquedarà per un altre dia, o no.

Una estrena com aquesta genera una sortida diferent, que requereix de carregar les bikes i sortir des de Sant Celoni, per escalar directes cap al Turó de l'Home.


No és un mes més, d'aquí a res falquem definitivament les tendències dels objectius de l'any pel què fa referència a la feina, i això implica estar molt concentrats amb aquesta, cosa que determina que la bike aquest any 2011 comença passades les set tocades de la tarda, això sí, a poder ser dia sí, dia també, i més ara amb les fites que s'acosten, oi que sí?


L'escalada cap al Turó, dura, amb sensacions contraposades, molt contraposades, decidir per on pujar la primera a prendre, fer-ho amb un bon ritme també, les dues van ser, i fer-ho va requerir de la millor voluntat, pujar per La Costa no és un regal, però sí un privilegi de pocs, les exigents pales de després de La Costa, així com les de després de Fontmartina sempre em recorden que cada dia que passa restem, sí, és veritat sempre cal sumar, però moltes vegades, sumar és restar, com a aquesta pujada.


Passem per Fontmartina, i tot i escalar a ritme, tenim sensació de fred, i aquest va en augment són les vuit tocades del vespre, cau el sol, minuts després  ja som al Mirador.


Hem de decidir si enfilar directes al Turó o iniciar el descens, tenim fred, massa fred, anem equipats estrictament d'estiu, sense armilla ni manegots per la baixada, el sol queda darrera nostre, i bufa un vent fred, avui finalment no tidrem Turó, girem cua gelats, i iniciem la baixada passant pel Llac d'en Viada. La foto de rigor, i tant.


Són tres quarts de nou de la nit, la sensació de fred va en augment, el pas per Campins és senzillament determinant, qui fred que tenim, la Betty no nota ni mans ni peus, jo no noto res, arribem a la VW i no puc apagar el llum de la bike, no tinc tacte a les mans.

Enfilem les bikes a la VW, i fem parada i fonda, és un dir,  a casa de la mare, a uns metres d'on tenim la VW. Després no una bona dutxa, no, una bona banyada amb aigua calenta ens retorna al món més interessant, com diu en Colorado, "Deu meu quin fred que he passat"

L'estrena de l'equipament passada per una sortida per aquest congelador gegant que pot ser El Montseny, i tant.

Eines les de sempre, menjar cap, aigua, un bidó de 750ml. Llums els Sigma Powerled, no portem els del darrera.

Després de la dutxa, dues cerveses fredes i una pizza a mitges, mtb, mtb, mtb.

Una tornada cap a casa pensatius, una cloenda del dia escalant cap al Turó a on les sensacions han estat contradictòries, molt, hem de perseverar i tindrem uns propers mesos sensacionals, ho tenim clar oi que sí?

MTB, MTB, MTB.

Pedalant.

Fa uns minuts que hem arribat de pedalar, així que ja tinc una crònica més a sumar.


Pedalant ahir, avui, i també demà si tot va com ha d'anar. Una rentadora la responsable de la pedalada de demà, tal com sona.

Avui ha costat, ahir també, demà?

MTB, MTB, MTB.

dimecres, d’agost 10, 2011

Single Speed 12 Hour Bull Raid

French rider now living in Ireland Antoine Rivoire decided to buy a Single speed Mountain bike and do the 12hour Bull raid Solo. Antoine is not a mountain biker but does compete in triathlons and more road cycling based events. He recently won the Irish Coast to Coast Solo which was all on road bikes.

Riding the 11km Course Single Speed for 12 hours Solo.

Antoine completed 7 Laps. Not a bad effort for a first time mountain biker. I think he was the only Single Speed at the event.

Well done Antoine great effort.


Atacant cap al Turó.

És el que ha estat aquesta vesprada, i tant.

Ja posaré de cara a demà la crònica, si tot va com ha d'anar.

MTB, MTB, MTB.

Una lluita és el que ha estat aquesta tarda, dues hores de pujada de les d'ara sí, ara també. Que lleuger que rodo. Això sí, Colorado amb un 23 darrera i justet.

Demà coincidint amb la crònica posaré les imatges de la Betty amb l'equipament Pearl Izumi Women 1950.

dimarts, d’agost 09, 2011

Pearl Izumi Women.

No sé què dir, sí que són els equipaments més interessants que han passat per casa dels darrers anys.


Les imatges dels conjunts complerts ja aniran sortint al Blog, perquè caldrà sortir més que mai a pedalar, oi?

MTB, MTB, MTB.

Resultats.

Ara som aquí. 


MTB, MTB, MTB.

Lluitant estic per la forquilla  Black Sheep, i tant.

Pearl Izumi.

Els equipaments ja són a casa.

MTB, MTB, MTB.


Retrocés.

O no, perquè no sé massa bé el motiu estic desfent alguns dels passos fets fins avui amb la Vicious.

He tornat a posar el seient Tune, també he substituit la tija Thomson Elite per la Easton EC90, ara amb els frens Shimano XTR he tornat a posar el disc de 160 mm. i en darrer lloc la potència Thomson i el manillar Truvativ han donat pas a la potència Syntace i manillar Easton Monkey Lite, manca de canviar la cadena de la d'ara a una de 7 velocitats,  i en darrer terme he de decidir què fer amb les rodes XT, si seguir-hi o passar directament a les DT240SS i les Notubes Crest, és un pas que no veig per laVicious, pel què fa referència a tipus de component però sí per seguir millorar rodant, crec.

MTB, MTB, MTB.

D'aquests canvis, tija, manillar i rodes han de donar pas components de titani els dos primers i les rodes les esmentades.

diumenge, d’agost 07, 2011

12 Hour Bull Raid 2011

Bull Raid 12 Hour Mountain Bike Enduro
Race Organisers: Cuchulainn Cycling Club
Team 27Extreme: Mickey Regan and Paul McArthur

Last year I battled the 12 hours solo. This year I would represent 26extreme as there second team of two. Rowan and Ian 26extreme directors would make up the other team. Myself and fellow adventure racer Paul McArthur teamed up for the first time. We know each other through racing back grounds but in a race like this we dont get to chat. Pass the batton and pedal so to speak.
Thankfully I didnt have much to do in the way of preparation. I was told to bring my bike and kit to the pit area the rest was taken care of. Rowan and Ian had everything set up the night before the race. Two Gazebos side by side with tables, chairs and enough food to feed an army. I took the usual kit: Tool kit, track pump, chain links, tubes, lube, water, gels, sandwiches and warm clothes for the sit out laps.

The race briefing was short and Tony wished everyone a good race. The course was slightly different from last year. There was a new start/finish pit area and a new field crossing, with some additional sections like jumps and berms on the older parts of the course.

This was the first time I raced with tubeless tyres and half way around one of the laps I was so glad I was on them. High Roller 2.1 front with a Larrsen TT 2.0 on the back.

The le mans style start give us all a good chance to spread out. The air horn blasted and we were of. I was starting as Paul thought it a good idea since I knew the course. First lap is always a bit hectic with some bottle necks on the more technical stuff and people stopping etc.
When we exited the pit field we were straight onto a muddy lane that led to another field. This was an up hill on energy sapping grass. The pace really slowed on this section as the day went on. Thankfully though it didnt last to long and had a nice descent and flat section to recover. Probably the only climb with a chance to recover after.

(Thanks to Aidan Stewart for the photo above)
After the field there was a great descent through the forest. This was a very fast section and a nice break after the first climb. There was a left turn onto a lane which took us in a u shape back to the forest. The fun really started here. This was a long climb with very little let up. Switch back after switch back on single track. Some of the switch backs had rocks and roots with really only one line to get it right. With a tight pack and riders not getting that line there was a bit of a hold up at times. Reaching the next switch backs I tried to hold back a bit so I had a good run but the stoppers in front held us up again. The next straight I got past a couple but it was a very hard section to pass and with everyone out on there first lap people didnt want to loose time moving to the side or stopping. With a bit of a gap between me a the riders in front I got pedaling.

After the climb there was a wall crossing with I think three options. Wooden section with a berm, Rocky section or a flat section. The wood seemed like the fastest line and was definitely my type of line anyway so I stuck with that all day. The forest single track went on and on. There was a new jump and berm added from last year. This was brilliant and was a much faster line than the old way which was still in place for riders who didnt fancy the jump. The course flattened out a bit after this but it was very technical with rocks and roots all over it so you didnt get a minutes rest. After the rocks came another climb with rocks and roots dotted all over the trail. I remember struggling on this last year with dodgy gears but this year I took it fairly quickly staying in the saddle for better traction. The climb continued but got a bit smoother. The next wall really got me on a couple of last laps last year. I would have the last laugh flying over it this year. Either it got easier or I was pedalling better or a mixture of both. It was a steep incline over a wall with a wooden descent on the other side. The next section was great very fast flowing trail with bridge crossings fast corners and a few sections that could be ridden like a pump track. I think as last year that was one of my favorite sections and hopefully one I made time on. The fun continued still all on single track with fast descents and climbs. Hamburger hill again brought a smile to my face. Technical drops over roots, rocks and tight tree's. As some found out them rocks are hard to land on. There was a new table top and berms before we entered another lane. The lane took us around the same field we started on last year.

This is where the difference in the track came in. We would now be finishing on the first section from last year but cutting out the mx track. We entered a gate and on turning the corner I thought to myself is this the right way as it was a barley field. The markers showed we went through the field in a zigzag patern before climbing up through a few trees. Last year we went right and into the mx track, this year it was straight and down a very steep descent similar to a bomb hole in the forest trails. After a tight climb up the other side it was back into another barley field. This was I think the highlight of this years race. Instead of riding the perimeter of the field the markers went straight through the barley. The barley was waist high and the passage through very narrow. The trail through was on a very fast descent leveling off at the bottom before leaving the field onto another lane. (Thanks to Aidan Stewart for the photo above)
I think for me the reason it was so good was the barley so close to you and pedaling flat out through a field like this you would never get the oppertunity. Unless you rode it you might not get what I mean but it was a great addition to the course. Just a good job there was barley in the field or it would have been a bit pointless ;-)

We crossed another field and had a road crossing instead of the bridge crossing from last year. After this we were back into the tree's. More very tight single track with bridge crossings and a few rocky sections that with a bit of pace werent a problem. After this came a last tight wee slope up outta the trees and back into the start/finish field. With the spectators watching I think everyone stuck the shoe down here and blasted across the finish line. 00:54:33 for my first lap it was a good lap with a few slow bits on the climbs where the bottle necks happened. I quickly passed the chip to Paul and with a good luck he was of.

Time for warm clothes, a seat, a sandwich and relax.

Paul came in after his first lap and told me it was a nightmare on his tyres. Not having time to work out lap times I thought he had a bad lap. Looking now at the times he shouldnt have worried he put in a great 00:52:58 I got the pedal down and went out again. After hamburger hill I came across Debbie Irvine who had went down hard on one of the rocks. She had a very deep cut on her knee but the blood flow didnt look that bad. I had no medical kit so the best I could do was tell her I will shout for the medical crew as I remembered they were parked just after this section. I didnt realise they had already been alerted to this and were looking for Debbie. I jumped off the bike and gave them a shout telling them she was just a few hundred yards back on the trail. I got back on the bike and finished the lap. 00:55:36 with a stop I was happy enough with that one too.

The talk in the pit area was about Debbie and the cut she had on her knee. It was a fairly bad one and I assumed she was out for the day. Little did I know she was bandaged up and back on the bike. Coming into the pit area to finish her lap I think she should have got an award for the bravest lap of the day. It turned out to be the end of the day for Debbie with a trip to A&E but she came back to cheer on her warrior team mate Molly Stack who blasted out the remainder of the day. Another great effort from two very strong Ladies. Well done to both.

Paul had changed the tyres for his second lap hoping to find a bit more grip. It was another good lap finishing 00:56:51

(Thanks to Aidan Stewart for the photo above)
My next lap was another decent one with no real dramas. The only worrying time was when I heard a hiss from my tyre. Thinking I was going to have to run back having no tubes the hissing stopped. The stans no tubes done its job well sealing the hole and on I went.

The time ticked down and lap times dropped a little. Paul was getting slower but still finishing strong every lap. I could feel I was slowing also and with one very near miss on Hamburger hill (Which I think should be re-named Debbie the warrior hill) I got a bit sideways on a landing but thankfully saved it and rode on hard. I decided to take the last lap a little steadier a mixture of tiredness and a sore bum made it more of a cruise than a racing lap. Paul went out on his last lap and when I realised he wasnt going to finish inside the time I got my self cleaned up and changed. We managed 12 laps in the end. Tough slog at times but always very different and enjoyable laps.

12 Hours done now time for the food.
The finish area had the legendary BBQ and fire already roaring. Stories of laps both fast and slow and how great the course was could be heard by all.
Big thanks firstly to 26extreme for the oppertunity to race under their colours. Secondly to Paul McArthur for sharing the pain. Last but not least to Tony Kelly and all the others from Cuchulainn Cycling Club for putting on another great race and post race BBQ, without your efforts we wouldnt have been there.

A mention also to all the other riders for the craic along the way. Good to see everyone enjoying the racing.

Spot Brand.

Un matí mogut, i tant.


http://spotbrand.com/bikes/product-page/?shopp_pid=2

Porta passa cables, miraré que hi poden fer, perquè això si que no, oi que no?

MTB, MTB, MTB.

Flying.

MTB, MTB, MTB.

Caldrà pedalar, oi que sí?

Orange Bikes

dissabte, d’agost 06, 2011

Custom adventure SS.

Perquè això és el què fem.


Fa dos dies sortida SS, amb llums perquè així ho requeriria la sortida a darrera hora, pel fet de que la sortida va començar a quarts de vuit de la tarda, i a on sempre varem atacar corriols i més corriols, per tornar finalment des de Canet per la platja fins a Caldetes, gelat passada la bolera i directes cap a casa passant per Llavaneres.

L'escalada cap a Canet des d'Arenys de Munt, mirant sempre de posar en pràctica la particular pedalada que l'Esteve ens ha proposat, i la sensació a diferència d'avui, sensacional.

Una pujada emocionant, una baixada posterior lenta, pel fet de que a la claror prèvia a l'arribada de la nit tenia un to rar, i això feia que la visió quedés mermada.


Una tornada a peu de mar única, on penses, "si ha de ser, que sigui així", i tant.

Les millores escalant seguint les instruccions esmentades són notables, menys fatiga, més velocitat, sembla que no, però és que sí.

Avui dia de MTB, pujades, baixades, per corriols de pam, i per pistes també, un enllaç de Dosrius a Can Bordoi per carretera, i que ha estat el pròleg d'un tram del més pur mtb, com el de després de Santa Mònica fins al rucs, passant per un nou tram obert fa pocs mesos.

Les sensacions a dalt de la bike a les primeres pendents,  dures, per passades les primeres seccions anar millorant el to, a  partir d'aquí els vols han estat propis de Dracs, i a on a cada quilòmetre consumit el pensament sempre ha estat, "anem a conquerir més espais".

Les bikes de 10/10, he de millorar un aspecte de la Vicious però, substituint el disc de fre del darrere, l'aranya del disc XTR 2007 presenta el defecte clàssic d'aquests, presenta una flexió estranya, agafada de la ma d'un soroll que anuncia trencadissa, posaré un 180 2011 o un 160 2007 nou, no ho sé, tinc els dos, oi que sí?

Sempre en zona aeròbica, per què no? això sí, a ritme interessant, i tant.

Aquesta setmana per diferents motius he estat per Platja d'Aro, quantes persones, ara feia temps que no hi anava, hi hauré de tornar, i també aprofitaré per rodar-hi, i tant que sí. Per decidir si passar-hi nit o no, ho tinc per decidir, oi que sí?

Dies de mtb, mtb, i més mtb, a on les bikes 100% rígides, i SS fan l'agost, i mai millor dit. Avui just 60 Km. amb un desnivell interessant segur, i a on passada la primera hora tot han estat bones sensacions, no les millors, sí bones, entre elles una a remarcar, la sensació de lleugeresa a les pujades més extremes i també la millora en els canvis de ritme, millor dit la velocitat d'aquests des de l'instant de pensar-ho a fer-ho.

Equipats 100% d'estiu.

Aigua, dos bidons de 750 ml. i mitja cervesa, menjar, un plàtan, i mig entrepà de tonyina.

Eines, les de sempre, sense esprai d'escuma. Llums al primer dia, Powerled i Sigma darrera.

MTB, MTB, MTB.

Seven no diu res, què rar, insistiré, i tant.

Seven Cycles.


https://www.sevencycles.com/articles/berlin-bike.php

Una marca que podria ser interessant com Moots, o Black Sheep, o Vicious, interessant si contestessin als correus de petició d'informació, en el cas de Seven,  d'un quadre que supera per molt el que val cap dels millors quadres de les millors produccions customs del mercat, fa una setmana que hem demanat la possibilitat de que ens fabriquin una SS i no tenim cap resposta, normal, què vols un tractament HM? cal que cerquis un constructor HM, com?

El món a l'inrevés, i tant.

MTB, MTB, MTB.

divendres, d’agost 05, 2011

2010 Ellsworth Epiphany SST.1 w/ 2012 Fox RP23 Shock w/ Kashima coating.


http://classifieds.mtbr.com/showproduct.php?product=67032&cat=

No comments!!!

MTB, MTB, MTB.

Dean Bikes: "Dean són molt mítiques, les bones bicis es fan a Colorado".

No diré que no, sí que ja he dit que no.

Em passa que molts cops una marca la veig tants cops durant tants anys que ja és com si la tingués des de fa molt de temps, aquesta en el meu cas ha estat bike entre bikes a casa fa temps sense ser-hi mai.


http://www.deanbikes.com/menu.htm

No sé el perquè, perquè d'entrada no ho sé, el perquè no pot ser una alternativa, en Colorado em deia ahir,  "Dean són molt mítiques, les bones bicis es fan a Colorado", és senzilla aquesta afirmació, però no per això menys evident, Colorado penso com tu o quasi.

MTB, MTB, MTB.

2007 Santa Cruz Blur XC frame.

Si el que vols és pedalar assentat, és una bona bike, i tant.


http://classifieds.mtbr.com/showproduct.php?product=67050&cat=

Si estessim als USA amb salari d'aquí, en Colorado ja la tindria, 360€ més ports entre estats no seria una barrera difícil de superar, oi que  no?

Molt i molt superior a la meva Yeti ASR-SL del 2009, també millor que la del 2007, també, i que la del 2003 en menor grau, però encara terriblement superior.

Trenca la bieleta, crec recordar de titani.  Cal disposar-ne d'una de recanvi sempre, però sempre, tinc jo una bona proposta per evitar definitivament aquest inconvenient, un dia l'exposaré a aquest espai, o  no.

Les 2003 mítiques, però mítiques.

MTB, MTB, MTB.

Escalant assentat, bona bike, no és però la seva millor cara sí quan es tracta de baixar, Colorado no és sensació moto, però sí que hi és propera.

Una bike que no és lleugera, 2.500 g. crec recordar que pesava la darrera versió d'alumini en talla M, pesada per mi, cinquanta grams menys que la meva Superlight en talla M també.

Si no vols aquest problema de la bieleta, cerca una Superlight, i si decideixes assumir-la, la substitució d'aquesta,  jo diria que encara avui és de les millors dobles de XC del mercat.