Exciting times.
The ideas, thoughts and actions in life are just like riding Skyline at Storm-Lo: find the flow and enjoy the ride!
SingleSpyder.
dijous, d’abril 01, 2010
Alleugerant
Hola amics,
Fa dies que no escric res , però si que de tant en tant us llegeixo i veig que esteu en proves continues amb les vostres bicis. Molt interessant les comparatives entre la 29" i la 26". Veig que en Trail ha fet un bon canvi de drac, que segur que l'hi donarà plena satisfacció. No hi ha res millor que un VPP per la suspensió posterior. Felicitats.
Aprofito la ocasió per posar-vos al dia de les nostres aventures i desventures pel Vallés.
La nevada va ser important, el plaer de sortir trepitjant-la s'ha vist enfosquit per que ens ha deixat la major part dels corriols plens de pins i alzines tombats, de manera que sortir per les rutes de costum s'ha convertit en un autèntic calvari. He vist més d'un grupet de bikers amb el xerrac a l'esquena, però les tasques de neteja son gairebé èpiques degut a la quantitat de entrebancs que es troben.
I jo segueixo en el procés d'alleugerament del meu drac predilecte, la Ibis Green Nuclear Pesto. De moment ja està gairebé en el seu pes original o del primer muntatge, es a dir 11,5 Kg i no sembla haver perdut qualitats baixadores ni seguretat en la conducció ni comoditat, factors tots importantíssims per mi, ja que els meus ossos ja no estan massa nous per suportar vibracions intempestives ni tortures diverses. Despres del canvi de rodes i neumàtics per versions menys pesades, però sempre tubeless, ha arribat el torn dels components. De moment, un nou rotor de 180mm. de 110gr., torniols de titani als frens, direcció i anella de la tija, nou canvi XTR amb patilla de carboni, nous punys d'escuma, seient Fizik Alianté de carboni i properament eliminació dels visors dels polsadors, noves bieles ultralleugeres (però de tres plats) i torniols d'alumini a tot arreu on es pugui, amb el que he calculat quedarà en en 11,2Kg, que ja està força bé.
Tot això em fa una mica de por, ja que la fiabilitat suposo que baixarà una mica, però s'ha de provar per millorar. De moment , mon germà diumenge passat va partir la cua de carboni del canvi XTR de la seva Ibis, tal com es veu a les fotos, comparades amb el canvi que tinc a punt per muntar a la meva. Son coses que et fan reflexionar, ja que a més , el recanvi val 100€, però estem cercant alguna solució alternativa per salvar-lo.
El següent pas a fer seria canviar els frens Shimano XT de 4 pistons, però quan penso que m'han acompanyat en tres bicis al llarg de 6 anys sense ni un sol problema i amb una potència i progressivitat modèlica em repenso. Primer tinc marge per alleugerar en altres llocs menys crítics i encara puc restar alguna cosa amb torniols, fundes de cablejat, etc.
A l'espera de la temporada de carretera, que serà amb la meva Progress Scandium de sempre, també segueixo fent sortides amb la meva Santa Cruz Blur XC, depenent de les dificultats de la ruta prevista, agafo aquesta o la Ibis. Ara estic pensant en quina m'enduré a Cadaqués demà, ja que segur faré mes d'una sortida amb la colla gironina.
En fi, molts records de la nostra colla per vosaltres i bones vacances a tothom.
Primeres impressions 26"-2x9 vs 29"-SS.
Avui he fet el mateix circuit que ahir, excepte la majoria dels bucles que avui els he deixat per un altre dia.
Primera volada amb la Neus...
Lo adient el primer dia es la posta a punt de frens, canvis, i sobretot de suspensions, i això es lo que hi fet. Després del primer contacte al mig del carrer per comprovar que tot funcionava hi pujat directe amb direcció a Sant Martí de Mata per ajustar el SAG (portava la motxilla plena d'eines i la bomba d'alta pressió per fer el “setting” final.
A les baixades rapides amb forts esglaons la Hi-Fi te un comportament mes noble donat el fet de que te mes recorregut a la part del darrera i potser per la seva especifica geometria Gènesis 2, pro tant als corriols sinuosos i tancats com a les pujades mes exigents la X-Control es demostra clarament mes rapida i et dona aquell toc de “xispa” ...aquell “feeling” que fa que et surti un somriure d'orella a orella...
En resum, una maquina, un Drac, per gaudir, per disfrutar, que al cap i a la fi es lo que conta.
MTB, MTB, MTB..!
Genets de Drac: Primavera.
Quan un biker és un genet, quan una bike és un Drac, quan això és a la teva ma, quan aquesta imatge és a la teva ment, aleshores ets, i senzillament és, i quan comparteixes aquestes imatges a un espai com a The Great Escape MTB, i tot segueix el seu curs, és que ets a terra de creadors.
dimecres, de març 31, 2010
Sortida amb temps, poc temps.
Avui era un dia per sortir a rodar amb calma, amb pauses si calia.
Avui, des de després de dinar, tenia tota la tarda per rodar, i rodar, i rodar.
Això era el que proposava el dia, però no ha estat el que he fet jo, a l'inrevés. He començat amb pujades, he seguit amb més pujades, sempre per corriols, i durant tota la sortida he cercat, zones de dificultat per a mi màxima, o bé per ser una pujada per un tram puntual de pista, amb una pendent memorable, o bé per ser corriols de pujada tant estrets entre d'arbres que el manillar de 670 mm. no passava, o bé perquè de baixada els tobogans, primer entre torres, i després entre torres, i el retorn a casa dels darrers deu quilòmetres també entre corriols independents i corriols que rendeixen vassallatge a les torres de corrent, sempre a dalt de la Vicious, i una sola vegada amb un cert descontrol, la resta de 10/10.
No ha estat el mateix, no ha estat la mateixa sensació dels primers trenta minuts, que han estat, una escalada decididament patidora, on he sentit, he rememorat, els gemecs-crits de l'equip Niner amb les seves 29"-SS a Finale Ligure als pujadors més costeruts. Ara entenc millor el so de la seva veu, avui he tingut la necessitat de fer-ho jo també, però tot a quedat en un pensament, en cap cas una realitat, i aquesta necessitat no ha coincidit necessariament amb les pujades de més pendent, que també, si no a les pujades més llargues amb pendents dures de veritat, però on m'imposo escalar amb molta tranquil.litat, i on en cap cas aprofito d'agafar velocitat.
Una qüestió curiosa, el manillar de doble alçada tant alt, fa que pugui pedalar totalment dret, sense haver-me d'inclinar ni una mica, és una sensació que m'ha tornat a recordar la imatge dels Niner, que a les zones de més pendent els veies drets i rectes com un pal d'escombra, la posició era dreta en cap cas corbada, rectes a sobre del Top Tube i no a sobre de la roda davantera, fet que et permet de descarregar les lumbars.
L'arribada a casa antològica, quina baixada entre torres, entre dues d'elles, a un tobogan del sauló esmicolat, és on he tingut una certa pèrdua de control, han estat unes dècimes de segon, res, i en cap cas m'ha condicionat a deixar de gaudir del resta de la baixada que ha estat memorable.
Alimentació, durant les dues hores, cap, aigua, tres quarts del bidó de 750 ml.
Eines, les de sempre, sense pastilles de fre de recanvi però, les he d'afegir per demà, si és que sortim.
Dilluns que ve, insinuació de sortida èpica, si el temps acompanya.
Quilòmetres, tocant els trenta, desnivell, un xic per sobre dels 1.000 m. +.
1ª. anada, després de setmanes de no anar-hi, em refereixo a l'entrada tancada del Montalt, i tornada per corriolejar per la carena propera a Llavaneres.
Vell Drac versus Nou Drac
El meu vell Drac Gary Fisher Hi-fi esta malalt, sembla que necessita un trasplantament de basculant i de moment el deixo descansar o potser jubilar, tantes i tantes aventures junts volant per corriols i camins sense fi, hem sap greu...
Pro l'aventura continua, a partir de demà una jove Drac que la tenia a casa esperant el seu torn i que ara tornara a volar amb mi: Es un model Lapierre X-Control 410 d'enguany, l'hi posat l'alies de “Snow” o “Neus” (com vulgueu) perquè es blanqueta i femenina, i per lo tant coqueta.
L'hi canviat “alguns” components respecte els de serie: manillar, potencia, frens, tija, selló, pneumàtics, casset, cadena, canvi i polsadors del canvi-desviador... poca cosa oi?
Sembla que te moltes ganes de sortir a volar..
dimarts, de març 30, 2010
Socks for your shoes.
MTB, MTB, MTB.
Shoes
dilluns, de març 29, 2010
Amb "stress" no si val...
Va vindre un Drac molt "tunejat" i lleuger (diuen que 10.200 kgs.) model Trek Top Fuel 9.9ssl
Per lo demés la sortida va tindre la tònica dels darrers dies: les pistes amples ja netes i els corriols son un perfecte entrenament de "ciclocross" baixa de la bici-salta-torna a pujar-pedala-baixa-salta...
I si no passa res per el proper dissabte esta previst fer Susqueda-Sau-Rupit-l'Agullola-Susqueda...
diumenge, de març 28, 2010
Rodant amb 29" SS i caminant amb nous companys.
Una primera hora on he patit molt, una segona hora on m'ha costat, menys que la primera hora, una tercera hora on he gaudit de la bike i molt. La darrera, la quarta on el retorn a casa i no a on tenia previst anar ha esta la nota del dia.
La Vicious avui molt més dura, no sé perquè, més dura, demà ja veurem quina és la sensació.
Incidències una, les pastilles de fre davanteres foses, i he hagut de baixar a casa amb el fre del darrera, fet que ha fet que em perdés la millor baixada del dia, però ha estat una experiència positiva, les vaig revisar ahir i avui m'he adonat que no ho vaig fer bé, està clar.
Alimentació, dues barretes de 70 Kcal., i un bidó sencer de 750 ml. d'aigua. Eines, les de sempre, equipat de primavera, amb un a temperatura de primavera, molta calor i també una mica de fred, també una incidència amb una parella de bikers tipus, que deixaré a l'oblid més oblid.
Muscularment tocat, tocat de veritat, he de mirar què fer per millorar en aquest aspecte, perquè les sensacions són similars, no les mateixes certament, que les primeres Guilleries.
Això si, serà un dia rar de MTB, amb una bike dura de veritat, avui, sí, però la propera sortida serà amb la Vicious The Motivator SS, de ben segur, o això penso avui.
Us poso imatges dels nous companys de ruta de les SIDI.
Demà més?.
dissabte, de març 27, 2010
Corriols de Can Jalpí.
Tr@il, l'altre dia et vaig comentar que és arriscat baixar de casa a la riera de Caldetes pel costat nord de la finca Milans del Bosch, per la presència de dos gossos model Doberman, color cafè emb llet, any 2.000-2.002, matrícula desconeguda, que són molt agressius, doncs bé, aquest matí han atacat sense conseqüències a una parella de ciclistes que pujaven per l'esmentada pista, aquests ens han avisat i nosaltres ho hem fet saber a un cotxe patrulla de la Guàrdia Urbana que pujava per la pista del cantó Sur de la casa en qüestió.
Les vistes des de la part alta de Can Jalpí un goig, la baixada cap als corriols pels corriols, de 10/10.
Les bikes avui impecables, la Vicious ja no fa gota de soroll, 0 sorolls!!!, la Yeti ASR-SL ja té reparat el fre del darrera, he substituït el disc Shimano XTR 2.007, i ara funciona perfecte.
Avui els ànims no estan per fer una èpica, així que a fer corriols s'ha dit.
El manillar Race Face Evolve XC doble alçada de 670 mm. és enorme, i alt com un Sant Pau, esperaré uns dies més a definir-me sobre la seva idoneïtat respecte al Monkey de 610 mm. també de doble alçada.
Després de Can Jalpí hem rodat per la riera soterrada d'Arenys de Mar.
I tornada arrant de mar fins a casa.
Un dia senzill, un dia simple, un dia de bike curiós, amb una ruta inicial pels corriols de Can Jalpí memorables i una tornada tranquil.la, tranquil.la, tranquil.la.
Demà repetiré sortida, que no ruta si tot segueix com avui, és a dir, amb una temperatura perfecte.
Avui equipats de primavera, amb l'armilla el 100% del temps pel vent, per menjar, un entrepà, una cola, i un cafè amb llet, a la plaça de l'església d'Arenys de Munt, aigua, el bidó sencer de 750 ml., eines les de sempre.
No ens hem trobat cap ciclista rodant, si però els hem vist passar quant érem a la plaça esmorzant-dinant.
divendres, de març 26, 2010
SS simple, noooooooooo!!!.
fa uns dies que en arribar a casa després de la ruta del Pla de la Calma, la caixa de "pedalier" de la Vicious feia un soroll, pel que un cop posada a punt la bike de la Betty, vaig procedir a desmuntar les bieles Race Face Deus XC, per a posar un joc de coixinets nous, aquest cop Shimano XTR en lloc del Race Face original. Quina va ser la meva sorpresa quant desenroscant el torniol intern que ha d'empènyer la "arandela" que va collada a la biela, per a procedir a la desunió d'aquesta amb l'eix, l'arandela roscada, el cap d'aquesta es va trencar i va sortir expedida, fet que va inutilitzar el sistema d'auto-extracció de la biela de la seva unió amb l'eix.
A partir d'aquí un problema, necessitava eliminar el soroll i tensar la cadena que fa res, amb l'arribada del pinyó Chris King de 19 dents, la vaig posar nova i s'ha estirat un xic de nou en nou.
Avui cap a les cinc de la tarda m'hi he posat.
La biela del cantó del plat, l'he tret a cops de punxó pla i martell, i un cop treta, he seccionat la part de la femella que havia quedat roscada a dins de la biela, tasca en conjunt que he acabat unes quatre hores tocades després, a quarts de deu de la nit.
Quin mal al cor haver de recórrer a un punxó pla i a un martell, quina sensació més dolenta, "pero bien està lo que bien acaba", la bike està acabada i a punt per sortir a pedalar, demà podria ser un dia d'aventura èpica, podria ser.
El conjunt de les bieles, plat, torniols i femelles, pedals i caixa de "pedalier" és imponent, llàstima que les caixes de "pedalier" siguint tant febles.
La caixa de "pedalier", així com els coixinets estan perfectes, dins de l'excèntrica no hi ha ni pols, ni aigua, el greix original vermellós segueix present, els coixinets giren perfectes, el del cantó dels plats un xic lent, per aquest fet decideixo no arriscar i posar els coixinets nous. L'experiència em diu que el del cantó dret és el primer que dóna problemes, que és el que ara sembla més mandrós de girar.
La bike amb el seu manillar original Race Face Evolve doble alçada de 670 mm. d'amplada sembla frontalment, una altra bike, hauré de veure si va encara millor que l'Easton Monkey Lite SL de 610 mm.
El manillar Race Face Evolve a part de més ample és també més alt fet que m'ha obligat a eliminar mig gruix, 1,5 cm. de sota de la potència Thomson, ara de 100 mm. i 0º, en lloc dels 105 mm. i -6º de la Syntace.
Que lent que és el procés de tensar la cadena amb l'excèntrica, he necessitat de desmuntar tres cops la biela per aconseguir la tensió òptima, el que implica treure roda enfilar la bike al cavallet, treure la biela, moure l'excèntrica, tensant o afluixant, baixar-la del cavallet posar la roda, costa posar la cadena al plat i al pinyó i mirar si entra bé al quadre, si t'has quedat curt o massa llarg, fins a tres cops fins a trobar la tensió correcte, per finalment collar els dos torniols que tanquen la caixa fixant l'excèntrica definitivament.
Demà dia SS un altre cop, setmanes ja rodant amb la Vicious i ara per ara, motivat a seguir en aquesta línia espartana de 29" i SS.
Pre - Selection of Pictures: March
Those are the pictures the jury (me and me) had pre-selected for the March Picture Award
1. From Lagranevasio, "Tres Velles Glories"
2. From Lagranevasio, "Bottles"
3. From Lagranevasio, "Drac amb Flor"
4. From Lagranevasio, "Classics al Montseny"
5. From...Betty, "Esforc en Blanc i Negre"
6. From Michael Reagan, "I'm not in the Mud"
7. From Trail, "Turtle"
8. From Xavi Paricio, "Where is my Bike?"
Please made your comments, and remember, we still have some days on March, so more pictures will be welcomed.
Saludos from SC
Pas barrat...
Una pena, perquè abans de la desfeta els corriols eren molt divertits i amb diferents nivells de dificultat tant de pujada com de baixada.
Sort que el temps a estat primaveral, ni fred ni calor, perfecte.
Demà mes, pro per pistes...