Per aquest motiu m'he decidit per aquest petit constructor que us presentava a l'anterior intervenció.
De fet el tipus de bike que construeix no és el tipus que jo decidira fer-me d'entrada. Coincideixen però en aquesta ocasió diferents aspectes en aquest tram, un d'ells és que persegueixo una bike més XC que les que he tingut fins ara, una mica més pedalajadora, aquest constructor HM té tradició de bicis que pedalen molt bé, molt reactives al cop de pedal sense sacrificar comoditat de marxa.
També sense esperar però una millora important vull un quadre una mica més lleuger, fins ara els meus quadres estan entre els 2.200-2.400 grams, aquest estarà per sota dels 2.000 grams. El pes a la imatge és amb la direcció muntada. Si hi afegim la pintura quedarà en la barrera esmentada.
Un altre punt important per a mi era no repetir l'EBB, no perquè no funcioni, si no per la dificultat de fer girar l'excèntrica, m'agrada perquè amb l'EBB tens unes punteres netes, minimalites, però cada cop que he de tensar la cadena varia l'alçada del seient, i és pesat que per fer-ho he de retirar el crankset, com a punt força negatiu perdré la Phil Wood, ara finalment aquest nou quadre anirà amb Rocker Dropouts.
Els eixos de les rodes, darrera portaré un 12x142 mm. podent canviar a un 9x135 mm. si vull fer-ho, però de no decidir-me per una roda posterior amb eix de 9 mm. d'entrada aniré amb 12x142, el ST jo el vull rondant els 38 cm. i de diàmetre interior 27,2 mm. i això ho tindré, finalment retirarem les guies de fixació del ST per a una tija regulable, no tinc previst rodar amb una tija Thomson Elite Dropper de 27,2 mm. tot i que disposar de l'opció em temptava, finalment ahir vaig decidir de retirar les dues mini guies passa cables de darrera del ST, un altre aspecte que m'aturava, que em deixava una mica aturat era aquesta proposta personal del constructor de proposar un ST talla S i un TT quasi talla XL per a una alçada de 1,75 m. i uns angles un xic més radicals calculats en base a forquilles de 488 mm. com ho són 74° i 70° per a ST i HT respectivament per a 488 mm. que avui amb la forquilla que tinc prevista passarà a 75° i 71°, és que tinc ganes de pedalar amb les sensacions dels Llacs de la Pera :-) i no amb les de les meves bikes dels darrers anys rígides.
Un aspecte que va lligat a aquest constructor, i que jo tampoc hauria decidit és la dimensió de la pipa de 44 mm, que en aquest quadre té sentit perquè les Legor no presenten tubs minimalistes tipus English, si no que per a mi els diàmetres dels seus tubs són de seccions més properes als quadres de titani, aquesta pipa comportarà de caure a les mans d'una forquilla cònica, fet que em proposa dues vies, dues alternatives, la primera més atractiva pel Mattia i que ja li he encarregat, és equipar-la amb una forquilla ENVE, amb el canvi d'alçada esmentat de la bike, la segona via, la meva preferida és que en Mattia em faci una forquilla tapered d'acer cònica, el debat és el pes, aquesta darrera propera als 500 grams més densa que l'ENVE, les dues amb molta personalitat, sí, avui però l'opció dels USA és la primera, les dues anirien amb eix de 15 mm. és un fet d'entrada que la forquilla d'acer marca un comportament, i l'ENVE un de força diferent.
La direcció que fa conjunt amb el quadre Legor, i ara per ara l'esmentada forquilla tapered de carboni americana serà la King.
Hi ha més detalls del quadre, cert, entre molts el de l'alçada de la pipa, 93 mm. curta, força, i que visualment presenta un cos frontal més dens, 44 mm. de diàmetre i 93 mm. d'alçada pesen, pesen molt als ulls vells d'aquest genet de Dracs.
Un dia tindré una English :-)
Ara el darrer punt són les rodes, crec que d'anar finalment amb la forquilla ENVE les boixes seran DT, si la forquilla és la Legor, serien les King perquè el pes passaria a segon terme, però ja ho escric i l'opció ENVE-DT és la que em motiva amb aquesta esportiva i lleugera Legor.
Tinc algunes possibles novetats més, com seient, a on podria radicalitzar o suavitzar la proposta respecte a on sóc avui, també hi ha el punt dels pedals, avui sóc pro Shimano XT, veurem si els 9020 XTR, i no els 9000 que ja tenim s'imposen, com la potència que queda oberta a ser de 80 mm. i no de 100 com havia previst fent venir fa uns mesos la potència de titani Moots, manillar sigui quina sigui la potència serà també un nou Moots de 700 mm. que tinc reservat per a l'ocasió, en darrer terme estic perseguint el cog, perquè la corona ja us la vaig proposar, i en principi no tinc més elements a compartir.
Com a detalls del quadre, el color es mantindrà el blanc, amb alguna novetat que encara no està del tot definida, sí que hi som orientats, i que un cop concretada al detall compartiré seguidament al blog. Sí que us puc avançar com a canvi substancial del propòsit inicial que el logo no anirà en negre, si no també en blanc.
MTB, MTB, MTB.