Exciting times.


The ideas, thoughts and actions in life are just like riding Skyline at Storm-Lo: find the flow and enjoy the ride!

SingleSpyder.

dissabte, de setembre 05, 2015

Inbred a punt?


A veure, ferodes nous, cadena nova, pneumàtics nous, i ara el BB nou. 


Estaria bé poder rodar en silenci, clar que yes!


MTB, MTB, MTB. 


Si no és el BB el què provoca el soroll no passa res, recuperaré el vell que roda perfecte, no sé ara si silenciós, però girar gira rodó, rodó. 

Feia quan iniciava aquesta aportació una exposició de peces que he canviat, renoi, i els pedals, que porten tres mesos rodant, de fet quina seqüència de components que presenta aquest Drac, 

Hereta components mítics per a mi, de l'època Scalpel, seient Tune, la tija Thomson, de l'època Mojo, les rodes Shimano XTR, que bé que siguin UST, de l'època ARC, els frens Shimano XTR que frenen increiblement bé amb els ferodes orgànics, de l'època Superlight, la potència Syntace F99 de 110 mm i 6°, la resta, crankset Race Face, manillar Moots, plat HBC, pinyó Endless, tanques CarbonTi, direcció Cane Creek 110, tot del temps The Motivator :-)

WS

Sempre propostes interessants.


MTB, MTB, MTB.

divendres, de setembre 04, 2015

Reparacions

Dels genets, dels dos genets aquest cop.


Mirant de fer girar bé els rodaments del braç dret :-)

MTB, MTB, MTB. 

Ara després de la visita a l'Andreu venen 48 hores a on primer tindrem dolor, molèsties més intenses que les de la pròpia sobrecàrrega, per després millorar notablement fins normalment la total recuperació. Té de bo aquesta sobrecàrrega que després del breu repòs de la setmana passada, podem seguir pedalant, per tant totes les possibilitats estan obertes :-)

Inestabilitat

Que ja ens va bé el setembre si fem referència el temps. Ahir sota una pluja, intensa, també divertida, avui no anàvem d'hora entenen que passar a minuts de les sis del matí direcció a Llavaneres no és anar d'hora. 

Una sensació incial que ens ha indicat que les Lites eren les protectores d'avui, fins a la riera de Llavaneres, a aquest punt a 20°C, com 57' després, l'anada sota una lleugera pluja també, intermitent, directes a fer un Drac Major, i per tan dit i fet, i mai millor dit perquè després el pas dels minuts ens ha indicat que descansar uns dies del Drac ens ha impulsat a aconseguir millors temps de pas. 


Rodem sempre a intensitats moderades, per tan de fer baixar aquests temps de pas sempre és dins d'un ritme pausat.

Equipats d'estiu, avui les Dragon 2 blanques ja seques del bany de l'estiu d'ahir, mitjons, culot i mallot Pearl Izumi, tèrmica sense mànigues Gore, guants Hirzl, casc Cratoni Terron, ulleres Limar Photocromàtiques, i gorra Spok, equip que avui no ha arribat xop a casa, no dic de la pluja si no de la calor, diria que el primer dia de setmanes. Sense incidències, sense coincidències, amb llums sempre en marxa Cateye-Sigma Powerled, amb un mar pausat, sense menjar, amb aigua al bidó de més de 500 ml. sense beure però, sense càmera, i amb eines.

Anem a veure què ens depara el cap de setmana de MTB, perquè el pronòstic de demà és de pluja, i tenim ruta pel Baix Montseny. 

Avui tenim visita al fisió, dos braços drets endolorits marquen la necessitat, i hem esperat prou, quasi que estem al límit, límit.

Ara a minuts de dinar surt el Sol, fa uns minuts una lleugera pluja escrivia el guió del moment, ara no, ara un Sol que denota una lleugera fatiga mira de promoure la resta de la jornada.

El pneumàtic Ikon del darrera de la Spot Brand necessitarà d'una cuarta càrrega de líquid segellant NoTubes, i l'Inbred ha de canviar el BB, dret i esquerra, tot i rodar finíssim el crankset cal aclarir d'on ve el soroll.

MTB, MTB, MTB.

Avui hauria decidir el tema bateries, XL o normals, però decidir. 

dijous, de setembre 03, 2015

Silverado

La Yeti ASR ja el porta.


MTB, MTB, MTB.

Perquè un haurà de venir, de ben segur, per la nova, o per l'actual, però entre pocs, un el SDG també està a dins de la llista :-)

Riding in the rain

Curiós els canvis amb el pas dels anys, bé hi ha coses que es mantenen sempre, d'altres com és aquest el cas a on de ser sempre lluny dels dies de pluja, aquesta mateixa matinada mentre l'escoltàvem tot seguia el seu curs de les prèvies a l'inici del Vol.


Avui l'Inbred sota la pluja no feia soroll, ni la cadena ni el BB, senzillament era una bike silenciosa. Com frenen les pastilles orgàniques de Shimano, OMG.

Ara mateix llueix el Sol, de fet des que som a casa, després del Vol, obríem la porta del Mirador que sonaven les 8 al campanar de SV, és un gran instant aquest, el de mentre gires la gegantina clau del portal dels Dracs al compàs dels sons del campanar de SV, que el Sol s'ha fet el Rei de la jornada.


Quin canvi de to més dràstic, de rodar sota la pluja entre trons, a descansar sota la càlida mirada del Rei.

Una entrada a casa xops, però no amb la sensació d'anar-hi, ajuda molt el fet de a les sis del matí a la riera de Llavaneres rodar a 20°C, és a dir una temperatura que tot i ser 4ºC més baixa que la d'ahir al mateix lloc i hora segueix sent encara perfecte per rodar, i també que de cos la part del mallot motivat pel fet de portar la caçadora de Gore, la GT, anàvem totalment secs, i la prudència de pujar cap a casa sense ella per l'absència final de la pluja ens ha permès d'evitar la clàssica condensació de les jaquetes GT, per finalment  arribar únicament xops de peus, mans i culot. Jo m'he adonat que anàvem xops perquè un cop m'he tret les Sidi, els meus peus, els mitjons molls deixàvem les petjades marcades al terra del Mirador. 

Els Dracs descansen plàcidament al Mirador, jo vaig mirant de centrar les seves prioritats, pel què fa referència a les millores que poden rebre, no és fàcil, bàsicament perquè les modificacions comporten riscos, costa decidir quines són, quin és l'ordre d'execució d'aquestes prioritats. 

Cogs, bossa porta eines, la bateria XL pendent de fa uns dies. Els primers, 17-18-19, tot i que ho escric i penso que millor primer passem als 20 i 21 que ja tenim, els segons, les bosses Pedro's deteriorades per les campanyes intenses dels darrers anys, ara demanen un canvi obert a la possibilitat de poder transportar la càmera que ara descansa a casa, i en tercer lloc la nova bateria ara XL , no la petita/senzilla del Sigma Powerled d'origen que ha deixat de funcionar, i aprofitant la situació del canvi passaré de la petita a aquesta nova bateria XL per tancar el tema de l'autonomia justa en curses de 24 hores.

3 jocs de ferodes Shimano orgànics, 4 discs Shimano SLX CL, i un pneumàtic Ikon de 26" EXO 3C TR, necessaris, perquè de gomes de 26" ja no en tinc cap més, és a dir no tinc cap recanvi per a l'Inbred, la demanaré de 2.2 per garantir tant per davant que porto el 2.35 com per darrera que porto aquí sí el 2.2, de ser el 2.35 davanter el que falli, muntaré per sortir del pas el 2.2 que esmento, per posteriormet demanar el 2.35. No demano un 2.35 i un 2.2 perquè tot i fer-ho fins ara, vull mirar de respectar de no superar els 18 mesos d'antiguetat amb els pneumàtics de recanvi, motivat perquè mentre rodo durant l'any no em pesa aquest fet, però sí dins de la cursa de 24 hores, i per tant he de millorar en aquest punt, i les gomes per sobre dels 18 mesos de recanvi han d'anar destinades per rodar i prou, no per un cop ja estem dins de la cursa. Les que van muntades a les bikes en cursa després d'aquesta no duren mai més de dotze mesos, però les de recanvi sí. 

Tinc més temes pendents, però ara queden barrejats amb la construcció de les futures bikes, i per tant decidir l'arribada de nous components queda supeditat al criteri de si millor esperar ja a muntar nous components a nous quadres, i no als actuals. 

Avui sense incidències, sense coincidències, sense Drac, fins i tot sense tornar per Milans, això sí jo diria que hem navegat més que no pas ciclat en bike, quanta aigua, quanta aigua. I parlant d'aigua, amb aquesta omplint els bidons de més de 500 ml. sense beure, sense menjar, tampoc en portàvem, amb el mar com ahir, sempre amb els llums Cateye-Sigma Powerled en marxa, equipats 100% d'estiu amb la jaqueta GT de Gore.

MTB, MTB, MTB.

Com anècdota a esmentar avui han tornat a sortir les Shimano M230 de la Reina, era el dia ideal, pluja intensa, ha faltat escalar pels Tintorers per coincidir amb el fang, demà de ser el Vol un altre cop podria ser una bona ocasió per gaudir d'un bon festival de MTB a on sempre les M230 hi són, oh yeaaaaah!

dimecres, de setembre 02, 2015

XC70

Un no parar de cercar alternatives.


MTB, MTB, MTB.

Interessants, un fre el color vermell, no necessàriament, però d'entrada un fre per a mi. Com les XC90 en blau :-)

De matinada

Entre un pronòstic de pluja i una sortida prudent, prudent, prudent.


Per rodar, ni per fer MTB, que no ha sigut, fora d'una suau pujada per Milans, la resta planer ara sí ara també.


A 24°C a les 6 tocades del matí a la riera de Llavaneres, i una arribada a casa agafada de la mà del so de les 8 al campanar de SV.

Equipats d'estiu, amb les Lite a la bossa del centre del mallot, a l'esquerra la manxa. Sense càmara, amb eines, amb llums Cateye-Sigma Powerled sempre em marxa, amb un mar distret, sense estar enfadat tampoc estava tranquil, en cap cas, sense incidències, sense coincidències, sense menjar, sense beure portant aigua, tot i arribar amb l'equipament xop a casa, sense sensació de calor, sí de certa xafogor, lleugera però. 

Esperant si tindrem continuitat, que no ho sé, ara per un temps que pinta a pluja, i aquest és un argument fàcil per no repetir Vol de vespre, veurem, veurem.


Les dues bikes molt bé, de l'Inbred la cadena nova i el BB, que aquest darrer ja no sé si és ell, la cadena sí, sorollosos, la resta de 10/10. Pensant si passo al cog de 20, del 21 al 20. 

Tenia una llista llarga de components, recanvis i equipaments per fer venir, ara per ara però tot queda per demà :-)


Treballant punts a dalt de la bike que requereixen de cert sacrifici, a veure com anirà, té a veure amb l'aigua amb la densitat d'aquesta, concretament amb sis litres d'aigua, i que de funcionar la referència ja us l'exposaré, ara però us en deixo la imatge.

El soroll de l'Inbred podria venir del plat, també dels pedals, hauré de cercar d'on ve, perquè si no em tocarà desmuntar el crankset i canviar el BB que vaig salvar fa uns dies.

dimarts, de setembre 01, 2015

GT


D'Alp-X, de Gore, segur que una bona proposta, segur. Que no ho sé, no ho sé, jo en porto guants de tardor, els d'hivern, i jaqueta GT, el culot GT que porto és Madison no Gore. 

MTB, MTB, MTB.

dilluns, d’agost 31, 2015

22:22 S-Works

Interessants, sempre interessants.


MTB, MTB, MTB.

OMG



En Xavi ja fa un temps que hi va amb la Fat, amb la Fat, jo és que veig aquesta imatge, i clar tots tenim un passat, oi que sí? 

MTB, MTB, MTB. 

diumenge, d’agost 30, 2015

Hesperus

Per darrera de la Fat del Xavi, lluny sí, la Ventana és molta Ventana, però la Tomac seria salvant El Gordo una de les primeres, OMG.


Publicada al Blog anteriorment, per sorprenent, una Fat Tomac, ho tornaré a dir, OMG.


No sé a on anirem amb aquesta proposta, no ho sé.


No sé a on ens portarà, gaudir d'aquesta joia de bike, millor dit no joia, que no ho sé, vull dir joia ho és, ara bé joia de bike ja no ho sé, la Ventana segur que funsiona molt bé, sí que puc afirmar que no sé a on ens portarà l'arribada de fa uns mesos d'aquesta novetat, no ho sé.


MTB, MTB, MTB. 

Crossmax SL

Pel color, negre, perquè són conegudes de casa, velles conegudes, ara seria en 29" i veure-les de ser les que vinguin a casa condicionarien el tipus de quadre.


El dubte és que els dos jocs de rodes que estan aturats a casa per petits problemes, però en definitiva problemes, tots dos són Mavic. Aquests són bons fent llandes, i tant, per l'experiència de casa no fent radis ni boixes. No diré que Mavic no sigui una marca de casa quan fem referències a rodes, perquè en sóc apassionat dels seus productes, i en tenim encara dos conjunts de rodes Crossmax XL, una amb les radis esmicolats, i no és venen d'un en un, cal comprar crec que 32 radis o 16 ara no ho recordo, la segona parella amb el trinquet necessitat de ser obert per posar una gota d'oli d'hivern Finish Line a la petita junta interior del fondo de la boixa a on reposa el nucli, crec recordar, perquè no arrossegui el crankset quant roda en el buit. Però fa anys que no faig manteniments de densitat, i per a mi les boixes Mavic són dins del grup de les denses, lluny de les profunditats de Chris King sí, en una ocasió un bon amic em va deixar una bike amb boixes Chris king i durant unes setmanes els desajustaments de les boixes CK va ser constant, i per aquest motiu sense un banc de treball jo no sé obrir boixes, i un cop obertes sincerament no sé si les podria tancar.

Però les rodes de la imatge per a mi sempre són una referència, la Betty les va portar en la seva versió de 26" durant uns quatre o cinc anys i fent un manteniment acurat a la botiga de proximitat, 120 Km cada cop, van funcionar molt bé, cert, cert, per aquest motiu per la llanda amb la patent UST són a casa sempre una referència, a la par amb Shimano, i un xic per sota de l'equip format per les boixes DT 240 CL-radis DT-llandes Mavic UST, que a casa són a data d'avui el conjunt de rodes de les top entre les top, no per diferents, sí per ser tranquilitzadores de bikers amateurs, és a dir simples aficionats a la pràctica del MTB, pel fet del seu quasi nul manteniment fora d'una visita, anual? a fer un breu manteniment dels trinquets del nucli, a casa fins avui després de tres anys encara no l'hem fet, com sona, i les DT sonen encara poc, els seus trinquets, senyal que indica que encara no toca fer el manteniment. No en tinc bona referència de les games inferiors de DT, jo mateix m'he quedat sense poder sortir per culpa d'una boixa posterior malmesa DT Hugui a la meva etapa Rotwild, i posteriorment també amb uan boixa Shimano XT que va substituir la DT, per això únicament esmento les DT 240, de Shimano com us dic de les XT, les boixes soles del darrera no les de les rodes muntades d'origen de fàbrica que no ho sé, tampoc, bé no ho sé, fa cinc anys que rodo amb unes rodes Shimano MT75 crec que és el model i he canviat uns tres o quatre nuclis, de les Mavic totes les de casa, de totes les games tenen el mateix problema d'arrossegar el crankset, que no sé si les actuals parteixen de la mateixa construcció poc eficient, de fet no és important si segueixen així o no, és feina de la marca millorar el seu producte, i que aquestes millores en tingui informació el consumidor, i si no? fàcilde contestar, des de fa anys que no entra una roda Mavic a casa, i nosaltres seguim rodant. Dels bikers de casa, i dels voltants a casa, cap roda amb Mavic, perquè depenent de  mi jo no puc dependre de Mavic, ep que de Shimano i DT també és un problema dependre de la casa, la sort és que per sort o quelcom que es semblan a la aquesta, les boixes Shimano i DT 240 ens van donar la independència, que bé, que bé, que bé, un accident sí, però que ens evita de dependre de les cases esmentades. 

Les boixes DT 240 tenen un preu estratosfèric, sí, però per sota d'elles no podria aconsellar res, a casa de la franja que va dels 180€ als 1.200€ quan parlem de conjunts de rodes, les úniques que no han marxat de casa per problemes són les DT 240, les altres per A o per B ho han fet amb el pensament, quin mal de cap de rodes. Això sí parlo únicament de les boixes DT 240 dels seus radis, de tots, no de les llandes que a casa únicament han funcionat bé, que vol dir pagant sempre nosaltres la compra inicial de les rodes i els possibles desperfectes o defectes que puguin presentar, han donat un bon rendiment a casa les UST de Shimano i de Mavic, 100% d'eficiència, zero problemes, i ja anem propers als deu anys rodant amb elles. Perquè llandes DT i NoTubes tipus per ús sense càmera, és deplorable el producte que presenten, proposar cintes adhesives internes com a sistema alternatiu a l'UST és com a poc una proposta de cases tan importants, mancada de fons tecnològic, i per tant conflictiu, perquè per uns llavis de llanda massa alts, implica d'haver de forçar en excés les bases de la llanda i dels llavis dels pneumàtics per a poder entrar i enretirar el pneumàtic, i a on la cinta adhesiva esmentada sempre es veu castigada, malmesa per la retirada i muntatge forçada del pneumàtic. 

Parlant concretament dels aros NoTubes, que després de cinc anys els hi tenim ja el peu al coll a com fer els canvis de pneumàtics, això sí, però no a com poder mantenir la cinta adhesiva centrada vers en centre intern de la llanda, el que implica risc de pèrdues d'aire per no mantenir la càmera d'aire separada dels forats centrals a on van roscats els radis a la llanda, perquè aquesta és la funció de la cinta adhesiva. En definitiva un sistema mal fet, a totes, totes improvisat, que es manté dins del grup de les propostes actuals del mercat perquè el pes del nombre d'usuaris amb pneumàtics sense càmera és baix, molt baix i per tant la valoració negativa dels sistemes proposats com a alternativa als UST que no van bé tenen una repercusió molt baixa, vull dir dels ususaris com jo, com és el cas, com és el cas. Podr`íem dir, home són més senzills i més barats, no és cert, velen el mateix que un aro UST i tenen un cost propers a un terç del cots de mecanització d'una llanda UST, si el seu PVP fos de 30-40€ podríem valorar si és una proposta competitiva, que no competen, en cap cas, però a una franja entre els 80-120€ és sorprenent que estiguin al mercat sistemes com aquests fen competència al sistema UST. 

Més lleugeres podrem dir, sí, sí i la de títols que s'han perdut per les propostes invent sense càmera, perquè si entrem a l'etapa MIX aros-cinta adhesiva/pneumàtics convencionals tubelitzats aleshores no una intervenció extensa, no, necessitaríem un informe de com a poc una dotzena de pàgines, com a poc. Però aquesta ja serà motiu d'una nova intervenció, el tema podria ser UST vs TR, clar que yes!

MTB, MTB, MTB. 

Princess Skyline

Perquè el davanter no té masses possibilitats de donar problemes, i per tant és un bon candidat, el del darrera però no està a la llista. Jo però ara per ara fa uns mesos vaig fer venir una boixa Shimano XTR CL amb conos i boles pel què fa a la roda davant, darrera segueixo amb al fixació de la construcció d'un conjunt amb boixa DT240 específica per a Single Speed.


MTB, MTB, MTB.

Chain-BB

Els dos punts pendents de l'Inbred que ahir van passar pel sedàs del Mirador.


La cadena no aguantava una segona sortida rodant silenciosa, el motiu un estirament que si bé encara no indicava un canvi urgent sí marcava que era l'hora de fer-ho per tenir-la rodada amb temps suficient abans del proper compromís de 24 hores, de ser, de ser.


El BB aquest un cop retirat el crankset no presenta cap deteriorament, decideixo però substituir el rodament del cantó dret per prudència, retirant els dos però en primer terme, tant el dret pel canvi com el rodanent esquerra, per aprofitar a afegir greix als fils de rosca del quadre perquè els veig molt secs, i aquests també podrien ser l'origen del soroll. Quasi que estic segur que aquest darrer punt és el motiu del soroll i no el rodament dret.


De fet com ja vaig proposar he fet el canvi del rodament dret perquè calia canviar la cadena, ara una HG70, no la 40, motivat perquè vull veure quina diferència de duració hi ha entre les dues, i un cop posats a fer-ho, el canvi de cadena vull dir, m'he decidit a canviar el rodament, de no donar-se aquesta circumstància no hauria fet el canvi del rodament, aquest el rodament substituit roda suau, suau i per aquest motiu l'he guardat, perquè crec que no és el què origina el soroll. 

Tenia rodaments nous però no he vist necesari utilitzar-los, i un de dret guardat d'un canvi anterior complert dels dos rodaments a on el que estava malmès en aquella ocasió era l'esquerra m'ha permès ara de poder aprofitat el dret que està com el què he substituit, és a dir també en bon estat. 

Després de fer aquestes dues reparacions he tret la bossa sota seient, la bateria i el llum Sigma Powerled, la bossa superior del TT, i he procedit a pesar l'Inbred, 9,6 Kg amb em Cateye del darrera muntat perquè el porto fixat amb brides. Creia que estava en 9,2 Kg. seguim un únic camí el meu Drac i jo des de Finale, cada vegada sortim menys, i cada dia que passa pesem més :-)

MTB, MTB, MTB. 

Però això no quedarà així, o sí, o sí. 

dissabte, d’agost 29, 2015

M310

Aquestes per ser a un tram a on nosaltres volàvem,  i des dels Vols no estem pendents de les noves propostes,  totes interessants, i tant, amb el mateix grau d'interès que quan som a terra, com ara, com ara. En teníem constància d'elles també que no tenien com a punt fort el seu pont desprotegit.


Les 315 tampoc tenen una proposta ferma pel què fa al pont, desprotegides també a aquest punt per a la pràctica del MTB, fora d'un tram UCI a on posar peu no hi és contemplat, i aleshores un pont sense protecció no té importància.

MTB, MTB, MTB.

Ara per la informació que tinc de les XC90 de la mateixa casa sí proposen la seva millor versió per a MTB amb el pont protegit per si has de posar peu, o per si has de baixar descalat a sobre de la bike, ara sembla ser que sí, de fet a l'anterior intervenció de les XC90 el link que vaig aportar en parlen d'aquest punt. 

El què sí que segur que han millorat les XC90 vers les M230 de casa és el pes ara a la barrera inferior superant els 700 grams declaren ells, i no en dubto, mentre que les nostres estan properes als 800 grams. 

divendres, d’agost 28, 2015

Redux 29er

La vaig veure crec recordar a una edició del NAHBS de fa uns dos o tres anys, la vaig publicar al blog, OMG.


Combinacions de colors magnífiques, tot i ser estridents, són als meus ulls, sòbries.

MTB, MTB, MTB.

http://theradavist.com/2015/08/my-independent-fabrication-deluxe-redux-29r-loves-california-sunsets/#1

Aquest color un dia podríem decidir que fos el color oficial del blog, oi que sí?

dijous, d’agost 27, 2015

Cercant les M

Shoes Shimano M- per mirar de consolidar aquest punt. No sé el número, el model, per ara no és important, oi que no?


Cada tram per senzill, cada un d'ells per a mi pel fet de ser cada vegada més senzills cada cop els gaudeixo més, i més, i més. 

MTB, MTB, MTB. 

Les dues bikes a una estona de ser 100% funcionals. Cadenes de les dues, i BB de l'Inbred punts a rematar. Per aquest motiu, pel fet de tenir el peu al coll a les dues bikes, pel fet de tenir els recanvis, a falta de la bateria XL del Sigma, tornem a centrar-nos en els equipaments, clar que yes!


http://www.bikeradar.com/mtb/gear/category/clothing/shoes/product/review-shimano-sh-xc90-mountain-bike-shoe-49510/

http://www.bikeradar.com/gear/category/clothing/shoes/product/review-shimano-sh-m315-mountain-bike-shoes-12-45308/

dimecres, d’agost 26, 2015

M230

Al seu dia eren les millors de la marca.


A Fort William van pujar al lloc més alt, no diré del podi que també, que també, de la seva funcionalitat, pluja, vent, fang l'escenari ideal de les M230. Fa uns dies coincidint amb l'arribada del recanvi de les cales Shimano les vaig treure de la foscor on descansaven des del darrer mundial de 24 hores, com sona, com sona, i després de netejar-les durant una mitja hora ben tocada amb un drap ben humit ja tornavem a lluir. 


MTB, MTB, MTB. 


Ara preparant-les per si es donen totes les circumstànscies favorables, anar a defensar el títol aconseguit a Escòcia aquest 2014. 

Aquest calçat, les M230 de Shimano són la garantia de la Reina per aquestes condicions extremes de pluja i fang. 

Veig les Shimano M230 i sí ja ho sé, no són les meves, però Shimano sempre té un punt més, en tot, en tot, i no puc afirmar pel què fa a calçat de MTB que siguin les millors, sí de les millors, i el pensament, el meu vola fins a les 315, OMG, unes joies, que per poc no van ser les meves, es van interposar les Bont, quin error, 260 raons, un per cada euro que van costar per pensar quin error, repetiré, OMG quin error. 

Ara no tinc les definitives, avui crec seriosament que les Fury de Mavic, i tant, i tant. Però sense dubtes puc afirmar que les de la imatge són la inspiració de les properes. Amb unes Privateer justetes, deteriorades, amb unes Dragon exhaustes, unes perquè les segones tenen tres sortides i incòmodes vers les Giro Privateer, el camp està a punt per posar-hi la nova la llavor, és cert que tinc diferents candidates, Lake, perquè les d'hivern són un referent fa tres o quatre hiverns, les Mavic esmentades, la Betty les porta des de fa tres, tres estius, les Giro Privateer, que ja van pel tercer any, és a dir repetir-les una possibilitat, i perquè no unes Code, crec recordar lligades a les soles Easton EC90, com us deia, veurem, veurem. 

Cada tram, cada tram que ve és millor que l'anterior, no tindria perquè ser-ho, no, però ho és, i un cop hi ets important no marcar el tempo, deixar que aquest rodi a la seva, clau per gaudir-ne instant a instant, sense presses, sense pauses, amb elles, clar que yes!

dimarts, d’agost 25, 2015

Rodadors

Els Maxxis Ikon EXO 3C TR 2.35, i 2.2 d'entrada la sensació que donen és de ser rodadors.

Avui estrenàvem el davanter de l'Inbred, i el posterior de la Longboard, de 2.35 26", i 2.2 29" respectivament.

Vers la Maxxis Monorail 2.1 LUST del darrera el Maxxis Ikon 2.2 EXO 3C TR, ara i tenint present que l'Ikon no és nou si no que fa unes setmanes que el portava davant, és dir no l'he estrenat avui, l'Ikon absorveix més, i dóna la sensació de rodar millor, també frenant en baixada tant a zones planeres com als girs l'adherència baixant de l'Ikon jo diria que és superior a la del Monorail. 

Vers la Maxxis Ikon 2.2 EXO 3C TR del davant el Maxxis Ikon 2.35 EXO 3C TR roda de manera similar, he d'esperar uns quilòmetres però perquè a diferència de la 2.2 la 2.35 és nova, avui era el primer dia que sortia, i la meva percepció és que els pneumàtics nous roden més lents, i tenen més adherència, fins i tot podria pensar en veu baixa que tenen massa adherència, és una sensació, únicament això. El què sí que fa millor el 2.35 vers el 2.2 és el de presentar un comportament molt bo quan parlem d'absorció en front dels impactes rodant, molt còmode, i avui molt rodadora però no sé si més o similar que la 2.2.

Vers l'Onza Lynx 2.25 C3120 RC2 TR la Maxxis Ikon 2.2 EXO 3C TR 120 TPI encara no ho sé, la Betty hi és posada a veure com va aquest canvi. Cal esmentar que la Lynx ja anava molt bé, aleshores no ens és fàcil apreciar les diferències, i menys abans del trenc d'alba. 


Sí que puc afirmar que un cop entrem al cap de setmana podrem opinar més ampliament pel fet que ara rodem amb un terreny que per les darreres pluges i per l'hora, vull dir després de tota una nit de temperatures més baixes, té un comportament molt predicitiu, no era així fa unes setmanes, tot i que nosaltres hi rodàvem també molt còmodes.

Les dues bikes molt bé, el meu BB no està content, el mar fa dos dies que tampoc, a 20ºC a tocar de les sis del matí, 19ºC 60' després al mateix punt, a la riera de Llavaneres. 

Un quart de bidó d'aigua consumit del bidó de més de 500 ml. sense menjar, amb eines, amb manxa, equipats d'estiu, avui Sportful i Castelli com a culot i mallot respectivament, tèrmica sense mànigues de Gore, mitjons Pearl Izumi, calçat amb les Sidi Dragon 2 blanques, gorra Spok, casc Cratoni Terron, ulleres Limar photocromàtiques. El darrer detall de l'equipament, els guants Hirzl, que bé que van, que bé que van. 


Hem rodat molt bé, no la primera mitja hora que ha costat una mica, sí després, sense incidències, fora de retirar definitivament la primera bateria del Sigma Powerled abans de sortir, he agafat la que tinc assignada al Karma, no l'havia carregat i per tant hi he sortit tal i com va tornar de Finale, és a dir portava una nit sencera rodant, tot i així ha aguantat tota la sortida de dues hores funcionant a mínims, per si de cas he agafat les piles, perquè l'inidicador de bateria baixa ja estava encès tan bon punt l'he endollat al Powerled. Ara esperar que la bateria Sigma XL pel Poweled estigui disponible i una feina menys. Jo he de centrar un xic millor la roda del darrera està un pel decantada a l'esquerra en el sentit de marxa, de les dues bikes quedarà el tema cadenes, el BB de l'Inbred, i tornar a portar càmera també a la meva bike, fa mesos que no en porto :-)


Com frena la meva bike, com frenen els frens XTR de fa ara deu anys, OMG, és canviar els ferodes orgànics, i la bike frena amb totes les seves propietats positives, progressius, també contundents, són sensacionals aquests frens, donaran pas a una nova generació únicament pels anys que tenen, mai perquè ara mateix no estiguin funcionant bé. 

Que bé que ens van les dues bikes, roden bé, són còmodes, no estan donant problemes, que ja és un punt molt positiu, i en el cas de la Longboard està bé que porti ja uns anys amb nosaltres, en el cas de l'Inbred és sensacional que funcioni tan bé siguent un pas provisional. En resum dues bikes magnífiques. 

Una entrada a casa quasi un quart d'hora abans de tocar les vuit al campanar de SV. No tan xops en arribar a casa d'equipament com a les darreres matinades però quasi, jo però he arribat amb un punt massa intens de fredor a la platja, després d'una baixada des de dalt de tot del Tintorer Llarg, ara recordo el fred que passo a l'hivern a aquesta llarga baixada, OMG. 

MTB, MTB, MTB. 

dilluns, d’agost 24, 2015

Preparació


El primer grup de recanvis va arribar a casa fa res, pneumàtics, cadenes, les cales, ens faltava un segon grup de recanvis, els ferodes i el líquid segellant, aquesta comanda ha arribat avui.


Amb el líquid al migdia he pogut muntar els Maxxis Ikon 2.2 EXO 3C TR del darrera de la Longboard, i també el Maxxis Ikon 2.35 EXO 3C TR davanter de l'Inbred, 29" i 26" respectivament. 


La diferència del 2.2 davanter que portava fins ara a l'Inbred vers el 2.35 que he muntat és notable. 


I del Maxxis Monorail 2.1 LUST que portava darrera fins ara vers el Maxxis l'Ikon 2.2 EXO 3C TR encara impressiona més, l'amplada, és que el Monorail es veu mini vers l'Ikon. 


L'augment d'aquesta als dos trens ha sigut considerable, veurem si tenim una millora pel què fa a absorció dels impactes, i una millora quan parlem de capacitat rodadora. 


La diferència de gruix de la carcassa lateral en detriment de l'Ikon TR tot i ser EXO és molt gran, el Monorail LUST dóna molta confiança en aquest punt, també és veritat que no ho he investigat però quan entrem a zona TPI TR la flexió d'aquestes carcasses més primes vers la resistència als talls laterals, per a mi és un territori desconegut, menys cautxú, més fibres, més lleuger, jo sóc més de 60 TPI més pesades que les de 120, però també en favor d'aquestes últimes fins avui els 120 TPI dels Ikon estan anant molt bé, sempre EXO això sí, i no perquè pugui afirmar que les versions sense l'EXO no siguint resistents que no ho sé.

També aquest darrer punt el d'aconseguir un pneumàtic més rodador el perseguim per a la Longboard, vull dir que el Maxxis Ikon 2.2 EXO 3C TR es veu més rodador que el Lynx d'Onza TR. 


En aquest cas fent referència al dibuix més rodador o d'aspecte més rodador de l'Ikon vers el Lynx. 


Aquest darrer però té unes parets laterals germanes de l'Ikon, i realment tal com indica és una mica més ampla que el Maxxis.


Amb la Longboard veníem dels Onza Canis que anaven molt i molt bé, i per problemes amb les carcasses que cada cop eren més primes vaig decidir passar al Lynx de la mateixa marca pel darrera, i canviar als Maxxis Ikon 2.35 EXO 3C TR al davant. Les dues Canis de la imatge, la primera té les parets molt més primes que la del darrera. I aquest va ser el punt d'inflexió per decidir el canvi, tot i que les Canis amb aquesta versió de la imatge anaven molt i molt bé. 


Ara la Longboard roda un altre cop amb Maxxis, ara TR, ara EXO 3C. 


De l'Inbred també he canviat els ferodes del darrera, no per desgats, si no per treballar únicament una part d'aquests per la posició molt retrassada de l'eix de la roda i per tant dels disc un cop tensada la cadena, veurem, veurem com hi poso remei, perquè la pinça no pot anar més enrere, i per tant els ferodes no entren en contacte al 100% amb el disc, per molt poc però suficient perquè els ferodes no treballin planers vers al disc.

De la darrera sortida us vaig exposar que havia canviat en ruta els ferodes davanters, em vaig deixar per comentar que amb els meus vells Shimano XTR els ferodes orgànics SLX després d'uns primers metres frenen uns barbaritat, insistir que en canvi amb el frens Formula R1 de la Longboard únicament ens han funcionat els ferides sinteritzats de Kool Stop i de la mateixa casa Formula, els orgànics tenien un comportament xicletós raríssim :-(


L'Inbred com la Spot Brand ara també amb TR EXO 3C. 

De fet ara les dues bikes tot i portar diàmetres de rodes diferents, 26" i 29" rodaran amb amplades idèntiques de carcassa, 2.35 i 2.2, davant i darrera respectivament. De fet no ho he verificat, vull dir que la referència segons el fabricant és la mateixa. 

He netejat les dues bikes, demà verificaré l'estat del desgast de les dues cadenes, però això ja no serà fins després del Vol, de ser, tinc els recanvis de cadena, i demà també podria ser el dia de canvi del BB de l'Inbred del que també tinc preparat el recanvi, serà aquest darrer si toca el canvi de cadena, i si no dependrà dels ànims.


L'eix de l'Inbred, els eixos CarbonTi de 10/10. Els tensors On One funcionals si parlem de manteniment de la tensió, ara bé regular-la, la tensió, laboriós, força, menys però que amb els impossibles de la casa Spot Brand, i que la Longboard ara ja no porta, en benefici també dels On One. 

MTB, MTB, MTB.