Exciting times.


The ideas, thoughts and actions in life are just like riding Skyline at Storm-Lo: find the flow and enjoy the ride!

SingleSpyder.

dijous, de febrer 10, 2011

Home Built Carbon Hardtail

A young Irish Man called Findhan Strain studying in Queens University Belfast decided to build a bike. Not just any bike a carbon hardtail Mountain bike. He hopes to create a website detailing all the process, costs etc but here is a few pictures I thought you guys would appreciate.













dimecres, de febrer 09, 2011

Lakeland Warrior 100km MTB Race

Whether you are a runner or a mountainbiker who enjoys the wilderness, getting away from it all whilst discovering new terrain you have landed in the right place.

The Lakeland Warrior Weekend will take place over the weekend of 27 – 28 August 2011. The events are organised by 26 Extreme and we are pleased to announce that the event centre will be located at Gortatole OEC in Co Fermanagh, Northern Ireland. Over the two days there will be running and cycling events to suit everyone. The main events of the wekend will be the Lakeland Warrior Ultra Marathon on Saturday 27 August and the Lakeland Warrior MTB Marathon on Sunday 28 August (both approx 100km).

Don’t come to the Lakeland Warrior expecting flat terrain and smooth tarmac surfaces – you will go home disappointed and broken. If you are looking for a challenge like no other, the one on which you benchmark your season’s performance then step right this way -

The Lakeland Warrior Weekend is waiting for you!




http://lakelandwarrior.com/

COMPEX: MUSCLE INTELIGENCE



FotoGIM-VA0050.JPG.jpg




Fa 50 anys cap fisioterapeuta ni professional de l'esport s'hauria pogut imaginar que un aparell amb una bateria seria el puntal d'entrenament dels millors esportistes del mon, i no nomes d'algunes especialitats concretes sino de totes.

No menys que cap la MTB s'en ha beneficiat. Han creat un monstre capac de desenvolupar musculatura especificament depenent de les seves sol.licitacions i necessitats esportives, pero no nomes a nivell general sino personalitzat depenent de les caracteristiques musculars personals de cada individu. Aixo es l'abans i el despres en el confeccionament d'un entrenament.

COM FUNCIONA?

Quan nosaltres decidim contraure un muscul voluntariament, el cervell a traves d'un impuls nervios electric ho porta a terme. A traves del Nervi motor que s'origina en el nostre cervell i va fins al muscul , va invertint la polaritat de les cel.lules a traves de les quals va passant.Al final d'aquest recorregut la informacio es canalitzada a traves d'un neurotransmisor anomenat (acetilcolina), que a l'interior del muscle produeix un fenomen complexe que provoca la CONTRACCIO MUSCULAR, de la fibra sol.licitada.

Quan estimulem un muscul electricament com pot ser amb Compex, el que passa es que l'impuls no prove del cervell sino de l'aparell, i actua al final del recorregut explicat abans, el nervi motor arriba al muscul en un punt anomenat "punt motor", a partir d'alla es ramifica con una teranyina per tot el muscul per a donar impuls a totes les fibres que componen el muscul. A traves d'un electrode col.locat en el punt motor conseguim que el 100% de totes les fibres es contraguin, ja que es a partir del punt motor que donem alimentacio a totes les fibres musculars del muscul sol.licitat.

Si l'electrode esta perfectament posat en el punt motor correcte, podrem experimentar una contraccio perfecte del muscul, sense dolor. Si l'electrode no esta col.locat en el punt motor, podrem experimentar una sensacio de corrent que crema i que no es contrau el muscul, pot variar de mil.limetres la seva col.locacio.

La fisiologia de la contraccio i del metabolisme muscular ens porta a una classificacio de fibres musculars ( les LENTES, les RAPIDES, i les INTERMITJES). Evidentment us podeu imaginar que el muscul de la parpella es un muscul extremadament de fibres rapides, es contrau milers de vegades en un dia i quasi no ens n'adonem. Els musculs que fan de columnes puntals de la nostra esquena i ens fan aguantar drets i han de trballar durant tot el temps que estem de peu, son musculs lents i amb contraccions molt llargues en el temps.
Tots els musculs tenen tanpercents diferents de fibres lentes i rapides depenent de la seva "feina otorgada", pero les fibres intermitjes juguen un paper important, depenent del nostre entrenament les podem transformar en lentes o rapides son comodins.

Compex Technologies, Inc., no ha fet res mes que dissenyar repeticions d'impulsos, de diferents duracions en cada contraccio, per tal d'aconseguir l'adecuada per a cada muscul, depenent de les seves caracteristiques electriques de contraccio, i poder transformar les fibres intermitjes en Rapides o Lentes depenent de les caracteristiques musculars que cada esport requereixi.
Sembla senzill oi?.


COMPEX I MTB

A part del treball biomecanic i tecnic que podem fer en un entrenament, podem millorar l'eficiencia muscular mitjancant la EMS ( estimulacio electrica muscular).

Son molt extensos els beneficis d'un treball amb Compex durant un entrenament per a MTB, pero nomes n'anomenare els mes importants:

- Permet a través dels seus programes combinats de Forca i Resistencia , adaptar al muscul a terrenys combinats plans i de grans denivells.
- Permet treballar la força explosiva del muscul (volum muscular) sense cap patiment cardiac (hipertrofia).

- Es possible treballar a altes frequencies durant temps molt perllongats , cosa que no es possible activament ja que causaria molt mes rapid la fatiga fisica i mental i reduiria l'eficiencia del treball muscular.

-Ens permet gracies las seus programes de recuperacio muscular al final de la sessio, l'eliminacio d'acid lactic i altres toxines, segon, un proces d'oxigenacio que contribueix a una recuperacio molt millor del muscul. Tercer, l'efecte endorfina(mecanisme natural anti-dolor), calma dolors associats a l'entrenament, i finalment l'efecte relaxament provoca efectes antiespasmodics. Donc, aconseguim una recuperacio de l'esforc en optimes condicions.

Tots els programes del Compex referents a forca, resistencia, o explosivitat, inclouen 5 nivells en termes d'intensitat en el treball imposat. No es bona idea que comenceu a nivells molt alts, cal una progressivitat, i donar al muscul el temps que necessita per adaptar-se a cada nivell.Pero sempre utilitzant el nivell maxim on veiem que tot el muscul es contrau i sentim no -dolor pero si gran contraccio muscular i potser amb "dolor" pero propi del treball muscular, i que tots identifiquem com aquest.


MECANICA D'APLICACIO

Un entrenament professional per a un genet, consta de dues parts generals, una d'entrenament especific muscular que podriem utilitzar el Compex com a eina principal, i una altra part d'entrenament general on mantindriem el reforc muscular, i estirariem.

Podem combinar les sortides amb dies d'entrenament a casa, tambe podem fer els dos en un dia pero sempre primer la sortida i despres el Compex, aixi no farem una sortida amb una musculatura fatigada.

Tambe podem utilizar el programa "warm-up" per a escalfar abans d'una sortida.


Tots tenim caractéristiques musculars diferents, i no es prou perfecte que una maquina funciones igual per a tothom, es per aixo que el model de Compex Mi, porta un electrode que permet detectar les qualitats musculars de cadascu i personalitzar-ne l'entrenament.

Aquest sensor Mi abans de comencar qualsevol sessio sondeja el grup muscular seleccionat i ajusta automaticament els parametres de l'estimulador Compex a la zona escollida. Nomes per a programes de treball de grups musculars, no funciona el altres programes tipus anti-dolor, estetics,....

Durant el procès que el sensor detecta les nostres caractéristiques podrem veure a l'esquerra de la pantalla una figura que va escanejant-se a mida que el sensor detecta les caracteristiques del nostre muscul, fins que acaba la seva funcio i comenca el programa que em seleccionat per a quell entrenament. El temps de duracio d'aquesta funcio varia depenent del grup muscular seleccionat, pot durar entre 12 i 20 segons, durant esls quals podem sentir "picor". Un cop acabat el test podem comencar el programa escullit.

Tots els programes siguin de treball muscular ( escalfament,forca , resistencia, o recuperacio post esforc) els electrodes els colocarem de la mateixa forma sobre del muscul, nomes varia la funcio de treball seleccionada en l'aparell. Podem trobar un mapa de posicions d'electrodes en el manual Compex molt grafic per a cada muscul, en MTB recomanaria un treball intens del muscul QUADRICEPS, i ISQUIOTIBIALS.La posicio en el quadriceps la podem veure en la foto de l'encapcalament del post.

El cable Mi es conecta indistintament com un altre cable en qualsevol de les entrades de colors que hi han per els altres cables, porta dos electrodes igual que els altres cables pero la seva funcio es escanejar el muscul abans de comencar el programa seleccionat., acabada la seva funcio comencara automaticament el treball muscular.

Tots els programes comencen amb una fase d'escalfament suau (petites contraccions) i despres podem comencar a sentir la primera contraccio , de duracio determinada per a cada programa seleccionat, despres una fase de repos, i sentirem un "bip" que anuncia que la contraccio torna. Es en aquest moment i quan ve la segona que hem d'apujar l'intensitat mentre es contrau i adaptar-la a una maxima contraccio. Aixi que sentim el "bip" tambe contraurem voluntariament el muscul sol.licitat per optimitzar el treball i aconseguir la maxima efectivitat en la sessio. Aquest es el secret d'un bon treball, el Compex treballa i nosaltres tambe, quan sentim que la contraccio para, nosaltres deixarem de contraure tambe el muscul.Transcorregut el temps del programa, vindra una fase d'acabament o torna a semblar-se a la fase d'escalfament del principi molt mes suau.

No farem el mateix, i deixarem a l'aparell treballar sol, en els programes de recuperacio post esforc, i veurem que l'aparell fa contraccions molt diferents a les d'un programa de treball. Podem utilitzar aquest programa de recuperacio post esforc sempre que acabem un entrenament a casa o despres d'una sortida.

Adjunto una pauta d'entrenament del Compex que podeu seguir com a guia general, adaptant-la cadascu una mica a les seves necessitats personals i de recorreguts, es combina la forca , la resistencia, i les sessions de recuperacio d'esforc progressivament durant 4 mesos en programes dissenyats per repeticions de 4 semanes, i amb cursa al final. Es un entrenament combinat a diari de Compex i sortida. Podem dissenyar nomes programes de Compex sense sortida.


Espero haver utilitzat un llenguatge prou popular i no massa tecnic per a fer referencia a questions fisiologiques.


Nova etapa

La meva estimada Moots Rigormootis possiblement no tornarà a rodar, dic possiblement, perque el fet de que la nova Moots 29er sigui singlespeed em dona a pensar de que algun dia tornarà a fer-ho.

Si l´adaptació a un nou tamany de roda no és fàcil, fer-ho a més amb una singlespeed sembla a priori més difícil.

22 anys damunt d´una 26" són molt anys. Ja veurem...

Ahir vàrem procedir al "desballestament" de la joia. La veritat es que aquest d´arrer any li faltava a la bici una bona posta a punt (tot i que tenia un funcionament impecable), però el fet de l´arribada de la nova Moots 29er ho ha impedit. Pensar en gastar diners en una bici en la que posiblement mai tornis a pedalar.

Per primera vegada vàrem pesar la bici. Si, tal i com ho sentiu...mai l´havíem pesada. El nostre pronòstic es va complir, 10.290grs (sense pedals), 10.500grs bici completa.

Pensant en un nou muntatge es podrien "esgarrapar" 500 grs. Com? Forquilla Fox Terralogic 2011 i frens Formula R1. Tot lo demés...NO ES TOCA!!!


Mira que porta Kilómetres aquesta bici, però va tan bé...



Com podeu observar el cuadro ha patit el "roce" constant de les fundes. La direcció Chris King ha hagut d´aguantar els moviments bruscos d´un camió baixant un port de 4.500m d´alçada per una pista forestal a Salta (Argentina)

Ha suportat com ningú la força de l´aigua, i es que el passat any, una crescuda sobtada del riu Vaqueros va fer que la bici marxés riu avall. Prou feines vaig tenir per poder recuperar-la!

El passat novembre va caure desde d´alt d´un penyasegat del pre-pirineu aragonés. La vaig donar per perduda pensant el pitjor. En arribar corrent al riu, allà estava esperant-me, encara recordo com em vaig alegrar!


Aventures, moltes aventures, molts km, moltes caigudes,MOLTES ALEGRIES...que més es pot demanar?


22 anys damunt d´una 26" són molt anys. Ja veurem...

A Tour around Trek Bikes

This is a journey similar to that of thegreateascapemtb when we visited Chainreactioncycles.

I would love to one day visit Trek Bikes.


http://reviews.mtbr.com/blog/trek-bicycles-factory-tour/

Trek 29er DH??????????

Coses d´artistes...grans artistes!!!

Els artistes són així!

dimarts, de febrer 08, 2011

Snowbike

Espero que no haguem d´utilitzar una d´aquestes el proper dijous a la Cerdanya

Construcció Turner Flux.

És el que hem fet amb en Colorado aquesta tarda.

D'aquest estat inicial hem passat a la bike acabada per la sortida de La Cerdanya.


Us avanço imatge de la bike acabada ara fa una estona i a les properes hores ja posaré imatges de detall fetes per en Colorado del procés.


Jo diria que la Flux a casa és la bike de Turner per excel.lència, també és cert que la 5 Spot tampoc queda enrere, però avui el comentari ha estat unànime, és la bike de Turner.

Dijous ho podrem confirmar, Turner day a La Cerdanya.

MTB, MTB, MTB.

dilluns, de febrer 07, 2011

BB30 DESTROZADO



Después de algo más de diez salidas con mi Lapierre X-Control 410, con el flamante cuadro del 2011, nos pusimos manos a la obra para mirar de donde venía el escandaloso ruido que cada vez iba en aumento, y que ya era insoportable.

Ya en las últimas salidas siempre comentaba con mi compañero de rutas bikeras de Premia, tenemos que mirar de solucionar ese ruido, cada vez es más insoportable, el ruido tiene que venir de la caja de pedalier (BB30).

Pues bien este sábado después de haber hecho una ruta de algo más de 30km y con desnivel no superior a los 600 metros positivo , quedamos para después de comer mirar de dar solución al dichoso ruidito. A las 16:15 nos poníamos a desmontar cuidadosamente la caja de pedalier, nada más sacar las bielas al pasar el dedo en el interior de la caja ya se notaba que algo no iba bien, había algo que rascaba, yo de este tema de cojinetes no entiendo mucho, había sustituido algunos en motores de motos en mi época en la que trabaje algo más de 5 años en un taller de motos del maresme y después cambie bastantes en motores eléctricos como ayudante de mantenimiento en mi actual empresa, pero nunca había trasteado en una bike, entre otras cosas porque desde que coincidí con mi mecánico personal M.Font el siempre se a encargado del mantenimiento de todas mis bikes, y no me ha ido , nada mal. Pero Esteve, tornero de profesión y con algo más de 40 años de profesión digo yo que algo entenderá , No?
Si recordáis cuando se rompió el cuadro de la Lapierre lo único que no desmontamos fue el BB30, las pistas de dirección y el amortiguador. La verdad es que en el amortiguador no veíamos ningún problema en desmontarlo , pero el BB30 ya comento Marçal que era mejor que lo desmontaran los de Bikestock porque nosotros no habíamos sacado nunca ninguno y el siempre había llevado su Cannondale a Probike para que lo hicieran ellos por temor a no hacerlo bien, sobre todo por no tener la herramientas adecuadas.





Bueno dicho todo esto, cuando Esteve saco los cojinetes con las tapetas de plástico donde van ubicadas nos encontramos que estaban destrozadas, quizás nos hubiera salido más a cuenta desmontarlo nosotros, os pongo unas fotos para que veáis el destrozo, quizás no se aprecie bien no soy muy buen fotógrafo .



En esta última se ve que el cojínete no asienta bien en la cazoleta de plástico, incluso nos dimos cuenta que el cojinete en unos de lados estaba entre girado,

Ahora pues toca mirar haber donde venden este recambio y sustituirlo todo, ya que hay uno de los cojinetes que no rueda como es debido , mañana me pasaré por Doctor Bike, haber si ellos lo tienen en stock.

Ya os iré informando como va la reparación.

On One Carbon Rims UST.


http://www.on-one.co.uk/news/products/q/date/2010/10/28/carbon-29er-ust-rims-270g

Un camí curiós el que ha seguit, el que segueix On One.

Però Titus ja és seva, qui ho diria, Titus propietat de On One.

Un projecte de bikes a mirar detingudament, certament.

Turner Sultan, orange.



http://classifieds.mtbr.com/showproduct.php?product=60436&cat=

Per a mi, un color, era el color. Avui ho és perquè per a en Colorado té un valor especial, molt, molt més que per a mi la Superlight taronja, pel que fa uns anys,  aquest color és el color Colorado.

Jo he saltat al blau cel pastel, tipus Cove, o tipus ML-7 de la darrera generació, o de la Sultan del Sea Otter Cassic del 2009.

És una L, i el seu ús fins avui no se sap, no és una bona oportunitat, sí un motiu per parlar de colors, oi que sí?

diumenge, de febrer 06, 2011

Causeway Coast Adventure Race Round 3

Yesterday I learned a valuable lesson. One I already knew but some what forgot in my race prep.
NEVER I repeat NEVER try to race tarmac roads on Super Tacky Highrollers.

The adventure race went well but such an effort. I have a video to upload. Will share the link when its done.

Below is the video. The running is very hard to watch as I speeded it up to fit more in. It gives you an idea of whats involved in this type of race.

Race Report HERE


Turner Sultan. El Test!

Per fi, el test de la Turner Sultan. Turner, una marca de referència als USA ( juntament amb Ellsworth i Intense) especialitzada amb bicis de doble suspensió. Totes tres marques fabriquen les bicis als USA, pero mentre Intense utilitza com a sistema de suspensión el conegut VPP, Turner es decanta pel nou i revolucionari sistema...el DW-Link. (sistema també utilitzat per Ibis, Pivot, IronHorse i en el futur per Seven Cycles).

El DW-Link permet pedalar sense activar el propedal. Si, així, tal i com sona...no cal utilizar el propedal. La bici no es mou gens. Només reacciona davant dels obstacles que hi ha al terreny i quan ho fa reacciona com si es tractés d´una moto.

En aquest cas, la Sultan té 120mm de recorregut. El més sorprenent es veure com es comporta tractant-se d´una 29er. Una vegada enfilat a la bici t´oblides que estàs pedalant amb una 29er. Té una geometría perfecte. Angles verticals que la converteix en una bici ràpida alhora d´agafar revolts.

No entraré a parlar sobre els avantatges o inconvenients de les 29er. Tot el que pugui dir ja s´ha dit en aquest espai o en altres. Tenen els seus pros i contres, no és comparable, aixi que sobre gustos...

El muntatge escollit tot i ser molt correcte ajuda a enfatitzar encara més les diferències. Només dos plats, i el plat petit es de 26!

Costa moure-la pista amunt. Ràpidament s´acaben els pinyons. Els neumàtics Kenda Nevegal són molt amples i tenen un disseny massa agressiu per al tipus de bicis que es tracta.Això si, una vegada agafa velocitat...no hi ha qui la pari!

Turner Sultan...un pepino preciós!!!










Turquoise days.

Cadaqués perquè al final no hem seguit fins a Cap de Creus.

Sortim de dos refredats durs, jo fa dos dies encara amb l'antibiòtic i hem mirat d'evitar de ser a dalt de la bike amb l'arribada de la nit.

Les vistes a l'inici de la sortida sensacionals.


Les sensacions després de dues setmanes sense sortir, molt i molt bones. Tan bones que les 24 hores SOLO han tornat a ser motiu de conversa, molta estona, més encara.


La Betty vol una 29" i SS, o si més no trasteja la Vicious.


Tot i que la Yeti ASR-SL és un somni de bike.


Les vistes sortint de Cadaqués direcció a Roses, dignes de ser gestionades pels millors pintors.


Ja portem anys fent la zona, molts, mai masses.


El retorn avui, llunyà de molts llocs per on hem passat a d'altres anys.


Els colors a aquestes contrades, et fa pensar que en qualsevol moment una fada de la nit es presentarà per darrera entre els cavallers de la llum.


Deixant darrera llevant, he perseguit al sol i als seus cavallers.


Però en darrer terme, sempre les fades tenen el què volen, sempre, passaran hores o dies, però sempre tenen el què volen, com és l'arribada de la foscor. Com així ha estat, avui però com ja fa dies l'arribada de la nit, no ha marcat l'arribada de les fades.


Jo seguia expectant, incrèdul, nit sense fades?


Finalment he vist, n'he tret l'entrellat, la nit encara no era.


Però passada una estona aquesta ha imperat, no així les seves fades.

És rar he pensat jo. Però l'arribada a la VW, ha tancat aquest pensament.

Darrera ha quedat aquest paradís del MTB.


La meva bike fa molt soroll, molt, la de la Betty cap. Incidències zero.

Equipats de tardor, amb la jaqueta Mavic de 0ºC a 10ºC, però amb una tèrmica molt prima.

Eines les de sempre, sense esprai d'escuma.

Quilòmetres, per sota dels 40, el desnivell no el sé.

Aigua, 1 litre, un cafè amb llet i una cervesa, menjar, mig entrepà de pernil i mig de formatge, barretes de 200 Kcal. cap.

Un pensament sempre present, "ja tenim pneumàtics 100% Tubeless per les 29"!!!"

I un cop tinguem pneumàtics 29" Tubeless a casa tot millorarà encara més. Un pensament, una recerca laboriosa per part d'en Colorado ha donat els seus resultats.

MTB, MTB, MTB.

dissabte, de febrer 05, 2011

Ibis Trany SS i Fox Terralogic 2011.


Pel color, avui, color Ibis Xavi Paricio, per ser SS i pel funcionament de la Fox Terralogic, de 10/10, si la propera Trany és de 29", per què no?

Cap de Creus 2011.

Aventura a Cap de Creus.

Mtb, MTb, MTB.

Aventura a Cap de Creus!!!

divendres, de febrer 04, 2011

Video maco perque si!

FRAMED-Andi Wittmann Rider profile from Felix Urbauer on Vimeo.

Moots MootoX 29er Single Speed Custom Design Part I: El cuadro

La història d´aquest cuadro comença el passat octubre del 2009. Lagranevasio portava ja mig any pedalant amb la seva Vicious Cycles single speed y forquilla rígida. Quan sortíem plegats em sorprenia tot el que ell era capaç de fer i tot i portar un sol pinyó.

Durant aquests sis mesos parlàvem casi a diario sobre les "sensacions" de rodar en single. "Sensacions" difícils d´explicar, però que cada dia eren millors, fins arribar a un dia en el que Lagranevasio decideix desmuntar les dues dobles suspensió que té a casa. Li insisteixo que torni a provar de pedalar amb una de les dobles (penso que està bé comparar les "sensacions" de rodar amb una doble 26" i amb una single, mig any després de pedalar única i exclusivament amb la single). La resposta va ser clara: "La bici va bé, però prefereixo la single!"

Això doncs comença la recerca de la meva 29er single speed.

La decisió no era fàcil. L´acer m´agrada molt, però valoro molt el fet de que la bici estigui sempre amb perfecte estat, i està clar, que la pintura d´un cuadro d´acer pateix amb el pas dels Km. El titani es l´únic material que es manté "inalterable". A més, després d´haver-ne tingut vàries, sabia que no m´equivocaria.

tenia clar com havia de ser el cuadro:

-Pipa cònica
-Ebb (caixa excèntrica)
-Suport fre darrera post-mount
-Belt Drive (corretja de transmissió)

Una de les decisions més importants a pendre tractànt-se d´una single seria escollir el métode per tensar la cadena. EBB o sliding-dropout.

Hi ha opinions per tots els gustos i cadascún dels fabricants als qui vaig fer la pregunta aconsellavan un o l´altre. Està clar que cap dels dos sistemes és "perfecte".

 A favor de l´EBB està la facilitat de tensar la cadena. Els inconvenients són que al tensar la cadena es modifica la posició sobre la bici i la distancia entre la caixa de pedalier y el seient.
A més, amb l ús poden aparèixer sorolls en la caixa de pedalier. Estéticament es la millor opció.

Sliding dropout: dificultat per centrar la roda i alinear el disc. Estèticament resulta una mica "aparatós".

Una altre opció igualment vàlida es la de muntar un tensor. Aquesta opció no falla mai, però "trenca" amb l´estètica que ha de tenir una single...Simplicitat!

Comencem a veure opcions: Moots, IF, Seven, StrongFrames, Sycip, Eriksen,etc...

Consulto a vàries marques i sembla ser que ningú fabrica cuadros amb les especificacions que jo vull. La marca que fabrica cuadros amb pipa cònica no construeix cuadros compatibles amb corretja, i el fabricant que fabrica cuadros compatibles amb corretja no fabrica cuadros amb caixa de pedalier EBB. Sembla que tot no podrà ser!

Envio un mail a Linskey. Es l´únic fabricant capaç de fabricar un cuadro com el que jo vull. Quin es el problema? 4.500€! 4.500$ per un cuadro Linskey...ni boig!

Finalment, al març del 2010 contacto amb l´Steve Potts. Ell pot fabricar un cuadro amb EBB i corretja. A més, també fabrica forquilles d´acer (sempre he tingut clar que jo vul una forquilla de suspensió, però en aquest cas, hagués demanat una forquilla rígida).

Envio els diners el 13 de maig (el dia del meu aniversari). Tres mesos més tard (meitat d´agost) hauria de rebre el cuadro. Passen els mesos i l´Steve no respon cap mail. Arribem al tercer mes...i res de res...segueix sense respondre els mails.

A meitat de setembre aconsegueixo una resposta. La resposta es: "encara trigaré dos o tres mesos més...."???!!! Això sí, durant aquest temps mitjançant el seu blog puc veure les seves "escapades" de pesca.

Aconsegueixo que a finals de setembre em torni els meus diners. Steve Potts és una etapa tancada. Li desitjo des d'aquí el millor en l´apassionant món de la pesca!!!

Una de les característiques indispensables per a mi era que el cuadro fos compatible amb corretja, i si hi ha una marca mítica especialitzada en cuadros d´aquest tipus es "Spot Brand". Cuadros amb uns acabats més senzills que un Moots però amb un preu bastant inferior.

L´avantatge principal de la corretja es que no té manteniment. Res d´oli...mai més!!!
A més, la corretja no s´estira!


O comprava un cuadro compatible amb corretja però amb uns acabats "discrets" o bé comprava un Moots (la meva marca preferida) i renunciava a la corretja.

El Moots no tindrà corretja ni EBB. Serà un cuadro "convencional" amb sliding dopout. A mi l´sliding dropout no m´acaba d´agradar, però com molt bé diu el importador alemán de Moots: si ells han decidit apostar per l´sliding dropout es perquè estàn segur que es el millor sistema".


El cuadro tindrà únicament "passacables" pel fre del darrera. Res més.

En quan a la geometria, el tub superior havia de tenir la mateixa longuitut que el de la meva Moots actual, una mica més de slooping (perque tingués un aspecte una mica més modern) i una geometria compatible amb forquilles de 100mm (les geometries de sèrie que fa Moots estan pensades per forquilles de 80mm)



Espero que us agradi!

Wild bike.

És el que aquests dies penso de la Turner Flux i que sempre després veig que la meva Vicious The  Motivator SS és avui també una bona bike per a  mi.

Poques bikes, per no dir molt poques, poden donar-me la sensació de la meva Vicious. 

Són moltes les bikes que en veure-les penso, que maca que és aquesta bike.

Passen els dies, les setmanes, no puc dir els anys, perquè no han passat i això no es pot dir mai o sí que es pot dir però el que vindrà no dependrà únicament del que es diu.

Penso en sortir en bike i veig la Flux, els ànims de proposar sortida amb ella hi són, però com ahir tot queda en un pensament, interessant, atractiu, molt atractiu, selecciono mentalment els propòsits a fer amb ella i passades les hores ho torno a deixar pel proper dimarts.

Fa un dia sensacional per agafar la bike, entre opcions hi ha dubtes, això, una agenda divertida i un refredat que fa la seva darrera presència, em motiva  a esperar.

Avui podria sortir equipat de primavera, certament, demà segurament també.

MTB, MTB, MTB.

Petits canvis

De nou el video d'en Colorado a la capcalera, els meus videos, mes petits, com ha de ser, a un costat...al Cesar el que es del Cesar, i a aquest blog, en Colorado es una referencia...

Una abracada desde SC