Als darrers mesos he fet venir o anat a buscar diferents equipaments d'estiu, mallot Pearl Izumi Retro de màniga curta, que vaig portar de Chain al Nadal passat, el mallot Campagnolo d'estiu també d'aquesta darrera visita a Chain, aprofitant que anàvem a la SSWC, i l'aspecte que tenia més abandonat eren els culots, la Pearl Izumi 3D PRO, encara pot funcionar una temporada més, o no, no així l'Assos F1 Mille d'estiu que està literalment morta, però morta.
Els equipaments d'hivern els tinc a on han de ser, després de comprar-los a la visita a Chain de fa uns mesos, i a l'entrada d'aquesta primavera passada també a Doctore Tèxtil, quan vaig comprar les Bont, vaig comprar també un segon culot pirata Assos F1 Mille d'hivern, és a dir ara en tinc dos, i un pantaló llarg d'hivern Pearl Izumi de la primera visita a Chain. La compra magistral va ser també la jaqueta Mavic d'hivern i ja no puc dir res de les botes Lake MX140, aquests darrers de la visita a Chain, què són les que vaig portar a la Tramunbike, i que a la producció del vídeo de la Cerdanya d'en Colorado, perquè allò va ser una producció, em van demostrar que en les pitjors condicions de neu i fred fan la seva funció, com ho és la de mantenir els peus secs i calents sempre.
"He de recordar aquest fet i que les properes sabatilles de MTB hauria de valorar la possibilitat de que siguin unes Lake, i tant que sí", encara que per a mi avui, les properes més immediates abans que les Lake han de ser les Shimano M315.
En Xavi de Doctore Textil és senzillament encantador, bones propostes i millors productes, i tant, de casa seva han sortit les Bont, fem un silenci, una mica més de silenci, seguim, els pirates Assos, la jaqueta Assos, els culots d'estiu Sportful i el mallot Castelli, una botiga de bikes que ha obert un espai independent, separat de la botiga de bikes, a on únicament el seu producte és l'equipament pel ciclista.
El mallot no és de la mateixa casa, sí molt però molt similar al culot, l'he portat cap a casa en honor a en Xavi Paricio, i tant que sí.
Xavi senzill, sensacional, divertit, elegant, hi haurà data i hora d'estrena.
Els acabats de somni.
Bosses i cremallera, aquesta darrera per a mi molt funcional.
El què us deia del jersei i el culot, diferent marca però similars colors.
Aquest, segons Sportful, el culot és per a sortides per sota dels vuitanta quilòmetres.
I aquesta sembla gruixuda, espereu a la segona.
El mallot, dels millors que he tingut, també és veritat que n'he tingut pocs.
El reflectant una bona idea.
Darrera hi hauria d'haver reflectants, i més si és un color fosc com aquest. Hi he posat però remei, i tant. Manca la cremallera, amb el petit departament tancat per aquesta, pels diners i les claus de la VW.
Culot Sportful GRANFONDO.
Aquest sí que és culot-culot.
Aquest culot és per distàncies de més de vuitanta quilòmetres.
M'agrada aquesta marca, Campagnolo, bàsicament per tradició. Un dia ja en posaré una crònica d'aquesta tradició, no de Campagnolo, si no de Campagnolo i un nen d'onze anys que somiava amb un canvi Campagnolo.
Però per compensar la manca de reflectants del mallot, el culot hi posa remei.
El conjunt Assos per a primavera-tardor i bona part de l'hivern a casa.
Assos F1 Mille.
Aquest conjunt amb diferència, a sobre del paper el millor conjunt primavera-tardor que he tingut mai. De fet fora de les aventures amb els homes del Montseny, tot l'any excepte a l'estiu el podré utilitzar, amb una tèrmica específica segons l'estació.
El culot, bé, és un Assos F1 Mille, n'hi ha de millors ara, i tant.
Assos Intermediate EVO.
La jaqueta, que no havia de venir, ha fet tots els punt per fer camí cap a casa.
Les mànigues, la part davantera haurien de ser del mateix material que el del pit?
Els dos reflectants de 10/10, a sota també hauria anat bé.
Com amb el mallot Castelli, la funcional cremallera.
He de dir que avui i crec que per molt temps sóc un genet que vola proper a BO, i clar que sempre ha d'haver-hi aquests contactes amb d'altres establiments i més si ho fan bé, i tant que sí, com avui amb en Xavi de Doctore, però en Narcís i en David de BO, són això en Narcís i en David de BO, diferents. Hem de pensar que per generació en Xavi, en Narcís i en David em són més propers fet que fa el to i les converses rodin més properes, i de manera més fluida, i tant que sí.
MTB, MTB, MTB.
He cercat Pearl Izumi, però size S o XS, difícil, i les S, quan podia ser, no m'agradava el model. Però ja vindrà, serà que ara no tocava, mtb, mtb, mtb.
Exciting times.
The ideas, thoughts and actions in life are just like riding Skyline at Storm-Lo: find the flow and enjoy the ride!
SingleSpyder.
dimarts, de setembre 13, 2011
dilluns, de setembre 12, 2011
Per Sant Roc.
Avui entre corriols, de la mà d'en Narcís de BO.
Com ahir la xafogor impera, i tant, i veure aigua, aigua, i més aigua és condició necessària per a poder seguir pedalant a dalt de la bike.
He rodat avui més segur que fa uns dies enrere, i he gaudit a les baixades, a totes, ara sí, ara també. És que poder tenir bones sensacions al ritme dels bikers de BO, concretament a les zones més tècniques és senzillament sensacional, gràcies Narcís, gràcies MQL.
Un mig dia de tobogans a on cada cop la qualitat dels corriols ha anat de molt bons a com us esmento, literalment sensacionals.
La bike de 10/10, el 32/23 per aquest tipus de sortida de 10/10, els Ardent 2.25 a 17 psi. són, no hi ha més, adherència quan la necessites, i comoditat pels perseverants impactes. Vaig bé i encara aniré millor, quan tingui el manillar i potència Moots de titani, els disc nou posterior Shimano XTR, i amb aquestes millores, volarem, que ja és que li toca al meu Drac.
Des de la Tramunbike que no tenia tan bones sensacions a dalt de la bike.
Dies de sortides, i sortides, i més sortides, avui dia 100% BO, avui hem caminat, hem fet un pas més, no serà SS, si no Single Speed.
A Can BO es prepara la cursa del proper dissabte, i el tema sense ser monotema sí que és el principal:"2a cursa BTT independentista Baronia de SAS".
Incidències amb la bike, cap, eines les de sempre sense esprai d'escuma, menjar cap, aigua, un litre.
MTB, MTB, MTB.
Avui amb en David de BO hem configurat les que poden ser les properes rodes que entrin per la porta de casa, veurem, perquè cal en primer terme definir si la bike serà 26 o 29.
Preparo la propera intervenció amb les novetats dels components que estan per venir, espero que pugui ser per abans del Roc d'Azur a principis d'octubre.
Com ahir la xafogor impera, i tant, i veure aigua, aigua, i més aigua és condició necessària per a poder seguir pedalant a dalt de la bike.
He rodat avui més segur que fa uns dies enrere, i he gaudit a les baixades, a totes, ara sí, ara també. És que poder tenir bones sensacions al ritme dels bikers de BO, concretament a les zones més tècniques és senzillament sensacional, gràcies Narcís, gràcies MQL.
Un mig dia de tobogans a on cada cop la qualitat dels corriols ha anat de molt bons a com us esmento, literalment sensacionals.
La bike de 10/10, el 32/23 per aquest tipus de sortida de 10/10, els Ardent 2.25 a 17 psi. són, no hi ha més, adherència quan la necessites, i comoditat pels perseverants impactes. Vaig bé i encara aniré millor, quan tingui el manillar i potència Moots de titani, els disc nou posterior Shimano XTR, i amb aquestes millores, volarem, que ja és que li toca al meu Drac.
Des de la Tramunbike que no tenia tan bones sensacions a dalt de la bike.
Dies de sortides, i sortides, i més sortides, avui dia 100% BO, avui hem caminat, hem fet un pas més, no serà SS, si no Single Speed.
A Can BO es prepara la cursa del proper dissabte, i el tema sense ser monotema sí que és el principal:"2a cursa BTT independentista Baronia de SAS".
Incidències amb la bike, cap, eines les de sempre sense esprai d'escuma, menjar cap, aigua, un litre.
MTB, MTB, MTB.
Avui amb en David de BO hem configurat les que poden ser les properes rodes que entrin per la porta de casa, veurem, perquè cal en primer terme definir si la bike serà 26 o 29.
Preparo la propera intervenció amb les novetats dels components que estan per venir, espero que pugui ser per abans del Roc d'Azur a principis d'octubre.
diumenge, de setembre 11, 2011
Santa Fe, setembre del 2011.
Mentre preparo la crònica, les cròniques, les darreres de la SSWC, la Vicious i jo no parem de sortir.
Ahir sortida breu pel Maresme, avui no tan breu, una pujada a Santa Fe, són vint-i-un quilòmetres de pujada constant divertits sempre, i tant, però també exigents.
La calor ahir la protagonista, avui el color, una posta de sol des del Montseny té un to diferent per a mi.
Mentre escalava inicialment la pulsació per voler anar tranquil, era alta, per sobre de les 160 pulsacions/minut, per passats els primers deu quilòmetres metre a metre anar-la baixant, fins al quilòmetre dinou a on he posat la directa.
Avui a la pujada quina xafogor, a les sis tocades de la tarda, a la baixada una hora tocades després, quin fred, les mans, les mans. Una aturada a temps i mitja Cola m'ha ajudat i molt a recuperar-me.
Curiós, vaig més castigat muscularment amb el 23 que amb el 19, pel fet de que a una pujada a Santa Fe, el 23 implica pedalar assentat, forçadament assentat, perquè dret a molts trams de pujada queda curt, aquesta dinàmica fa que les molèsties lumbars , lleugeres això sí, siguin un company de pujada, mentre que amb el 19, has d'anar dret, més cansat sí, però sense dolors musculars de cap mena. El què parlàvem Colorado, no serà un 23, tampoc un 20 o un 19, segurament un 21-22.
Em noto la bike un pel curta de TT, no em preocupa perquè quant tingui el manillar Moots de titani aniré amb la potència Syntace de 105 mm. i segurament a -6º, i la tija endarrerida també Moots, guanyaré aquest espai,
El fre del darrera, torna a donar guerra, venint-ne un de nou, un XTR 2011 de 160 mm.
Tinc moltes novetats pel que fa referència a quadres i components, aquests darrers d'última generació. Aprofitaré per fer-ne una intervenció específica sobre ells.
La cala dreta Crank Brothers, té joc, no així l'esquerra. Són noves, porten unes deu sortides curtes, això sí, una d'elles la SSWC, i ja se sap, oi que sí?
Meditant seriosament si fer venir uns Crank Brothers Egg Beater 11, l'equivalent al 4Ti de la Betty, hi penso perquè amb el meu pes d'ara crec que no tindria que fer un manteniment tan seguit de l'eix, com ho requerien al seu dia amb els meus 74-75 Kg. Pendent estic si fer un pas enrere i anar pels Ritchey WCS, no ho sé. Ara per ara amb els EB SL que fins avui van de 10/10. El darrer manteniment d'aquests me'l va fer en Narcís de BO.
Quanta aigua que he pres a la pujada d'avui, és que pujant feia una mena d'humitat que induia a beure, beure i beure.
Equipat d'estiu, baixada amb manegots. Menjar, cap.
Llums, darrera, i agafat de la ma baixant, un del darrera que m'he trobat a Santa Fe.
Eines les de sempre, sense esprai d'escuma.
El culot Pearl Izumi, després de passar pel destructor, el meu seient, de culots, li queden poc dies de vida, l'Assos també està literalment esmicolada, he de posar-hi remei ja.
Demà podria ser un bon dia cap al vespre per tornar a sortir. Caldrà deixar passar les hores per confirmar que sigui així, oi que sí?
MTB, MTB, MTB.
Ahir sortida breu pel Maresme, avui no tan breu, una pujada a Santa Fe, són vint-i-un quilòmetres de pujada constant divertits sempre, i tant, però també exigents.
La calor ahir la protagonista, avui el color, una posta de sol des del Montseny té un to diferent per a mi.
Mentre escalava inicialment la pulsació per voler anar tranquil, era alta, per sobre de les 160 pulsacions/minut, per passats els primers deu quilòmetres metre a metre anar-la baixant, fins al quilòmetre dinou a on he posat la directa.
Avui a la pujada quina xafogor, a les sis tocades de la tarda, a la baixada una hora tocades després, quin fred, les mans, les mans. Una aturada a temps i mitja Cola m'ha ajudat i molt a recuperar-me.
Curiós, vaig més castigat muscularment amb el 23 que amb el 19, pel fet de que a una pujada a Santa Fe, el 23 implica pedalar assentat, forçadament assentat, perquè dret a molts trams de pujada queda curt, aquesta dinàmica fa que les molèsties lumbars , lleugeres això sí, siguin un company de pujada, mentre que amb el 19, has d'anar dret, més cansat sí, però sense dolors musculars de cap mena. El què parlàvem Colorado, no serà un 23, tampoc un 20 o un 19, segurament un 21-22.
Em noto la bike un pel curta de TT, no em preocupa perquè quant tingui el manillar Moots de titani aniré amb la potència Syntace de 105 mm. i segurament a -6º, i la tija endarrerida també Moots, guanyaré aquest espai,
El fre del darrera, torna a donar guerra, venint-ne un de nou, un XTR 2011 de 160 mm.
Tinc moltes novetats pel que fa referència a quadres i components, aquests darrers d'última generació. Aprofitaré per fer-ne una intervenció específica sobre ells.
La cala dreta Crank Brothers, té joc, no així l'esquerra. Són noves, porten unes deu sortides curtes, això sí, una d'elles la SSWC, i ja se sap, oi que sí?
Meditant seriosament si fer venir uns Crank Brothers Egg Beater 11, l'equivalent al 4Ti de la Betty, hi penso perquè amb el meu pes d'ara crec que no tindria que fer un manteniment tan seguit de l'eix, com ho requerien al seu dia amb els meus 74-75 Kg. Pendent estic si fer un pas enrere i anar pels Ritchey WCS, no ho sé. Ara per ara amb els EB SL que fins avui van de 10/10. El darrer manteniment d'aquests me'l va fer en Narcís de BO.
Quanta aigua que he pres a la pujada d'avui, és que pujant feia una mena d'humitat que induia a beure, beure i beure.
Equipat d'estiu, baixada amb manegots. Menjar, cap.
Llums, darrera, i agafat de la ma baixant, un del darrera que m'he trobat a Santa Fe.
Eines les de sempre, sense esprai d'escuma.
El culot Pearl Izumi, després de passar pel destructor, el meu seient, de culots, li queden poc dies de vida, l'Assos també està literalment esmicolada, he de posar-hi remei ja.
Demà podria ser un bon dia cap al vespre per tornar a sortir. Caldrà deixar passar les hores per confirmar que sigui així, oi que sí?
MTB, MTB, MTB.
dissabte, de setembre 10, 2011
SSWC 2011: Entre apassionats del MTB, també de les Single Speed?
I tant que sí, però en primer terme del MTB.
La imatge, amb en Michael, la MRG, en Colorado, i en Hagen, transmet converses, moltes, tranquil.litat, "feina feta també, perquè no", un dia després de la SSWC2011, però realment quan comença la SSWC2011?, quan acaba?, dies de MTB.
MTB, MTB, MTB.
La imatge, amb en Michael, la MRG, en Colorado, i en Hagen, transmet converses, moltes, tranquil.litat, "feina feta també, perquè no", un dia després de la SSWC2011, però realment quan comença la SSWC2011?, quan acaba?, dies de MTB.
MTB, MTB, MTB.
divendres, de setembre 09, 2011
Q-Ring 34t SS.
Tornem a ser a aquest sender.
La idea, no sé si massa bona, és que el 32/23 és perfecte, però perfecte. Val, així per què ara aquesta proposta deixada a un racó fa uns mesos? En Colorado torna a treure el tema, que si un 20, que si un 21, dic jo, finalment sembla que un plat 34 com el de la imatge seria com un 32 convencional pel que fa referència a la força que cal per moure'l, i això fa si funciona amb el 23, que respectem encara més les nostres articulacions i que al pla tinguem un xic més de velocitat, en Colorado esmenta que "vaig molt molinet jo amb el 23".
Jo al pla amb el 32/23 convencional vaig bé i a les pujades també, així que, què estic fent? gaudir de la proposta de millores, m'agrada seguir per aquest sender.
Avui trec el 19 i el 16, de la Vicious i l'ARC, pel fet de que passem al 23 i al 20, també respectivament.
Estudiant ara si anar pel mitja de Q-Ring de 33 dents, en Narcís de BO i jo mateix creiem que li falta material per poder fer la funció SS, i en Colorado fa uns mesos em va enviar una imatge d'un d'aquests, del 33, trencat, muntat a una SS.
El Q-Ring SS específic de 34 dents de la imatge no és una corona, és més aviat una safata, oi?
Ara de la ma de BO estem mirant una segona alternativa, de mentre passa això, jo muntaré les primeres relacions esmentades.
MTB, MTB, MTB.
La idea, no sé si massa bona, és que el 32/23 és perfecte, però perfecte. Val, així per què ara aquesta proposta deixada a un racó fa uns mesos? En Colorado torna a treure el tema, que si un 20, que si un 21, dic jo, finalment sembla que un plat 34 com el de la imatge seria com un 32 convencional pel que fa referència a la força que cal per moure'l, i això fa si funciona amb el 23, que respectem encara més les nostres articulacions i que al pla tinguem un xic més de velocitat, en Colorado esmenta que "vaig molt molinet jo amb el 23".
Jo al pla amb el 32/23 convencional vaig bé i a les pujades també, així que, què estic fent? gaudir de la proposta de millores, m'agrada seguir per aquest sender.
Avui trec el 19 i el 16, de la Vicious i l'ARC, pel fet de que passem al 23 i al 20, també respectivament.
Estudiant ara si anar pel mitja de Q-Ring de 33 dents, en Narcís de BO i jo mateix creiem que li falta material per poder fer la funció SS, i en Colorado fa uns mesos em va enviar una imatge d'un d'aquests, del 33, trencat, muntat a una SS.
El Q-Ring SS específic de 34 dents de la imatge no és una corona, és més aviat una safata, oi?
Ara de la ma de BO estem mirant una segona alternativa, de mentre passa això, jo muntaré les primeres relacions esmentades.
MTB, MTB, MTB.
Etiquetas:
Rotor Q-Ring 34t SS.
dijous, de setembre 08, 2011
Pedalant entre corriols.
Aquest darrers dies mentre preparava la crònica de la SSWC hem anat sortint amb les bikes, i tant que sí.
Vaig a preparar la cloenda de la SSWC 2011, i com fins ara, no com fins avui, que he carregat la Vicious a la VW, he anat a Sant Celoni, i quan m'he anat a equipar, agafo la bossa de les Bont, i resulta que he agafat la bossa de la Betty amb les Shimano, i clar amb quatre números menys no puc pedalar.
Demà ho tornaré a intentar, crec.
MTB, MTB, MTB.
Vaig a preparar la cloenda de la SSWC 2011, i com fins ara, no com fins avui, que he carregat la Vicious a la VW, he anat a Sant Celoni, i quan m'he anat a equipar, agafo la bossa de les Bont, i resulta que he agafat la bossa de la Betty amb les Shimano, i clar amb quatre números menys no puc pedalar.
Demà ho tornaré a intentar, crec.
MTB, MTB, MTB.
dimarts, de setembre 06, 2011
SSWC 2011: Un somni que dóna pas a una aventura, SSWC 2011. Part II de II.
"Quan creus que tot està passant, tot s'atura, aquesta és la sensació i la realitat és què res està aturat".
Com a la SSWC, mentre dormim aquesta nit tot sembla que el temps de fer-ho, de descansar, és infinit, amb el despertar dels cavallers de la llum, i la sempre eterna marxa de les fades de la nit, un únic fet, avui si Déu vol participarem a la SSWC 2011 a la República d'Irlanda.
Comença la diada SSWC:
Decidim llevar-nos, decidim anar a esmorzar, per després de fer-ho, posar els dorsals als jerseis, i equipar-nos pel que serà la gran festa del MTB en Single Speed.
Moltes les jornades viscudes a dalt de la bike fins avui, a una SSWC costa d'adonar-se on som, el perquè d'aquesta, segur que un dia el tindré clar, ara però cal viure les sensacions del moment, perquè després ja tindrem temps de reflexionar detingudament sobre aquesta sensacional aventura.
Els esmorzars a la República, com al Nord, són molt potents, però en aquesta ocasió no ens hi submergim, mirem de no saltar-nos la rutina de casa, o millor dit de no allunyar-nos molt d'ella.
No puc pas dir, "no tenim nervis", sí que, "els portem molt i molt bé".
Mentre estem preparant les bikes, deixant-les a punt després de la sortida de la jornada anterior, l'escenari que ens envolta és de "Charlie i la fàbrica de xocolata", o això penso, color, color, i més color, per això em ve al cap aquest títol, també per l'actitud de tots els bikers que tenim propers, que és d'absoluta alegria, com sona, la tensió de cursa hi és però prima el protocol festival, i tant que sí.
Entre genets, entre Dracs:
Aquest matí, a partir d'aquest matí previ a la SSWC és quan compartim més estones amb d'altres bikers, i amb d'altres bikes, Jeff Jones Spaceframe, Black Sheep, Caletti, IF, Vassago, On One, Strong, Bronto, Sycip, Yeti, Gary Fisher, Singular, Salsa, Retrotec, Santa Cruz, Trek, Specialized, Waltworks, Eriksen, Ibis, Bianchi, Moots, GT, Voodoo, Titus, Rocky Mountain, Surly, Kona, Nicolai, Niner, Ragley, Cotic, Vicious, Haro, totes aquestes i moltes més, ens envolten vestides de senzilla i planera normalitat, en cap cas ho és, el títol del dia, SSWC ho fa impossible, les bikes també, i els bikers encara més.
"A sota de la pell del primer xai hi ha un primer llop".
Mentre estem fent els preparatius, la Betty em comenta un fet determinant, "has vist el calçat que porten molts dels que van amb disfressa, ja et dic jo que patirem" , el clàssic "jijijaja" que ens encisa a tots d'en David del BO, però que un cop donat el tir de sortida no els veus fins ben acabada la cursa, perquè és molt competitiu, com ha de ser. I que a la SSWC no ho sé, però en el cas d'en Mateu, després de la cursa és amb diferència un "gentilhomme", amb diferència.
La cursa comença a las tres de la tarda, ja us puc dir que el tret de sortida va ser a les 2h58´, puntuals els nois, i tant que sí.
A nivell d'equipament anem sense cap variació respecte al pla previst, equipats d'estiu per la cursa, abans de la cursa amb la jaqueta per no agafar fred, eines les de sempre, aquest cop la Betty sí porta l'esprai d'escuma, aigua un bidó de 750 ml. portem una bossa cada un de fruits secs i plàtan deshidratat.
Taula rodona de Genets i Dracs:
Anem directes a la carpa de l'organització, a on poc a poc s'hi van concentrant tots els participants, tots, l'organització ens fa una breu exposició del que serà la cursa. aquest és el millor moment de tota aquesta aventura, a on hi ha tots i cada un dels protagonistes d'aquesta SSWC, organització, participants medis de comunicació locals, i l'ingredient més important un munt de persones del poble, les sensacions, la comunicació, el saber estar de tothom fa que aquests instants siguin els que passats els dies van i venen com ho fan els llamps a la tempesta, vull dir que puntualment imatges diferents d'aquests instants de les prèvies a marxar cap al circuit són les que em fan sentir bé, com sona, així de senzill, així de planer.
I d'aquí per carretera ens dirigim al punt d'inici de la cursa, és a dir hem de fer uns vuit quilòmetres per carretera escoltats per la policia, anem més cinc cents bikers en grup, tots amb SS, mai fins a la propera SSWC podré viure d'entrada una concentració de tantes SS juntes, sí de 29ers, però no de SS, és que les 29er no érem la majoria en cap cas, sí les 26", i tant.
Les bikes que més m'han agradat:
Les millors SS que vist a la SSWC amb diferència, totes eren 26", com sona, les quatre són a dalt de tot del pedestal, curiós, de quatre, dues són de noies, perquè a la SSWC les noies eren les protagonistes, en tots els aspectes, per un dia el món gira vers a elles.
Una Independent de titani en 26", així com una Eriksen, calcades totes per geometria a la de la Yeti-Betty, per a mi de les dues millors de tota la SSWC, i no hi puc, ni hi vull fer res, la tercera l'On One 456 ti LT Linskey, i la quarta la Santa Cruz Chameleon.
Bikes conegudes per tots, sí, en cap cas novetats de l'any, però tenien un punt que les altres no tenien.
Bikes poc diferenciades, amb un nivell de selecció de components propi de les millors observacions quan es tracta de pedalar i pedalar, i sobretot molt i molt compactes. L'IF i l'Eriksen fora d'escala, inclús diria que mig graó per sobre de la 456 i la Chameleon.
A distància una bike Colorado, la Nicolai amb el Belt Drive.
Però per a mi les dues, l'IF i l'Eriksen, fora d'escala, si l'Arc no portés guia cables i sense patilla de canvi, avui la Betty no cercaria una nova bike, perquè fora d'aquests té la millor bike que pot tenir com a SS. Aquestes bikes no superaven en cap cas l'eficiència de la bike de la Betty, únicament ho feien pel fet de ser bikes específiques per a SS.
Com a 29er, i penso que en una altra llista, o no, la Moots d'en Colorado, podrem dir, "homeeee", però si el patró mira de ser idèntic al de la selecció de les millors 26", com a bike compacte, eficient i amb un plus per la marca com a millor vestit de farbalans, la Moots d'en Colorado amb diferència. A distància, però no a molta, les Vassago, la Jabber Wocky, sí, sí, les Vassago, puntera oberta per darrera, un tensor mil.limètric que dóna mil voltes a tots els existents, que simplifica definitivament aquest aspecte i una geometria Moots-Colorado, però de serie, sí, sí de serie, en talla 16, 71º de pipa i 74º de TT.
Cal tenir present que aquest darrer quadre no supera els 350 euros, sí, sí, no m'he equivocat, no 3.500 euros, no, que és el que valen les Moots-IF-Eriksen, no, 350 euros!!!.
De fet en Colorado i jo hem après una lliçó "soberana" d'aquesta SSWC, lliçó que serà motiu d'una crònica.
Stargate:
És cap a on ens dirigim tots per carretera, cap al portal que ens biketransportarà a una nova era del MTB, i tant.
A aquest tram no sé molt bé què penso però marxo fins a rodar amb el cap de cursa. Penso, "a veure quina sensació es té rodant a les primeres posicions?", així ho penso i així ho faig.
Deixem les bikes a l'arc de sortida, posades a l'inrevés una al costat de l'altra, dues files llarguíssimes, una a cada cantó, la graella de sortida és literalment impressionant, són moltes, però moltes bikes.
Ja sé que no té lògica però la sensació de ser molts a la SSWC la tinc veient les bikes en bateria, no pas a la sortida tipus Le Mans, a on sincerament hi veig molt poca gent, sí que hi ha un grup important, però comparant amb la de bikes a dalt capgirades la meva sensació és de que a dalt hi ha 2/3 de bikes sense pilots per portar-les.
Mentre esperem a que siguin les tres, el fred ens va conquerint, lentament, sense presses, sense pauses, entre nervis i fred cada minut restat ens deixa un xic més propers a l'inici de la cursa. Quan manquen dos minuts ja hi som posats.
Quan te n'adones ja és massa tard:
Un cop anem corrent cap al lloc de les bikes.
Primera sorpresa, les bikes que inicialment estaven en bateria ara moltes estan apilonades, unes a sobre de les altres, el que havia de ser una "clàssica Le Mans" passa a ser una clàssica "això és un descontrol", cerco la bike, miro, remiro, em desoriento, fins que baixo la guardia i espero, no sé massa bé a què, passats els primers minuts, massa, mai molts, decideixo anar on l'he deixat, i sí, les bikes, tant l'ARC com la Vicious són al seu lloc, la Moots, la Niner i la Vassago, que estaven també al mateix lloc no hi són, i no sé sí perquè no hi eren o perquè ja han començat a rodar de la mà d'en Colorado, en Michael i en Haguen, o perquè estan entre les piles de bikes, em giro i veig que ve la Betty amb la Yeti, ens mirem i comencem cada un dels dos la nostra particular SSWC.
És que és una cursa de menys de 40 Km. dues voltes un xic per sota dels vint cada una, i això fa que pensis que és una cursa d'una sola característica, "explosiva", i no, no és així, és explosiva i tècnicament molt exigent. El dia abans estàvem contents, jo ara a les primeres rampes de pujada penso, "que bé que m'ho passaré, i així va ser, però en cap cas pels motius que pensava".
Com "al primer tram de pujada de la Tramunbike" deixo enrere a molts bikers, a molts, superat aquests primer tram de pista de pujada, entrem al primer corriol, ho faig darrera de molts i seguit de molts, ni m'empenyen ni els empenyo, però sí que sempre els que van davant meu em treuen uns pams per cada cent metres i els del darrere m'agafem aquests pams, fet que intueixo que pot ser molt angoixant, pel fet de que el corriol té tres pams d'amplada i una longitud considerable, i tant. Aquest primer tram és emocionant, la pulsació elevada però no fora d'escala, els braços em fan un lleuger tremolor, de l'emoció, de la tensió de tenir clar a on ets, però no saber molt bé com fer-ho. No puc, fins a sortir al proper tram de pujada de pista, avançar a cap biker, excepte a un grup reduït i distant entre ells que em cedeixen el pas a diferents girs molt tancats.
"A diferència del darrer tram de corriols de baixada de la Tramunbike, m'adono que he de millorar molt a aquests tipus de corriol amb tants girs, a on la dificultat no està en la pendent, ni en els obtacles al ben mig del pas, si no a la traçada que he de fer a cada gir, que a més velocitat més tècnica es requereix per superar-los, tècnica que avui no tinc, demà?, demà ja no serà a la SSWC".
Una sensació aquesta, dura de superar en cursa, senzill i planer.
L'home, el genet de Drac més elegant de la SSWC, en Jeff Jones, sense cap mena de dubte.
Amb l'arribada de cada tram de pista ampla avanço sempre a un munt de bikers, i en arribar a aquest segon tram, veig de lluny a en Jeff Jones, el diferencio clarament dels altres bikers pel seu equipament característic, molt característic, la paraula que millor el defineix és "elegant", i no podeu pensar amb res del que podem tenir com a referència a Europa, la imatge que vaig posar d'ell preparant-se al matí per la cursa, allà on tancàvem les bikes a la nit ho diu tot.
En superar-lo li dic "nice job Jeff" ens mirem però feina té, i feina tinc a superar-lo, després a aquest mateix tram supero al seu company de cursa, els dos amb les seves Spaceframes, aquest segon genet fa por de veure d'esquena, i a en Colorado li fa por de cara, i no pel seu rostre ni res similar, si no per la seva majúscula estructura, en Michael és un irlandès amb una alçada i estructura que fa por, però és un humà estilitzat, aquest americà no, aquest és senzillament el Goliat del "Capitan Trueno", en Jeff Jones ve a ser en "Crispín", un cop deixo enrere a aquest magnífic i portentós biker, entrem un altre cop a la zona de corriols, no sé si ara o al darrer tram, la zona és tan tancada que es fa de nit, i tant, els bikers, no tots, sí una dotzena d'una quarantena que he deixat enrere em persegueixen sense treva, dos de concrets, un neozelandès, que no us ho perdeu, va amb una capa, equipat racer, però amb una capa, que ja us podeu imaginar la por que fa entre aquests corriols tan tancats amb tants arbres a cada gir, i el segon la tanqueta americana amb l'Spaceframe, el primer em supera, el segon no.
Bicis de ciclocross i de 36" que volen, però no als girs més tancats de pujada extrema:
Sortim dels corriols i anem de cara a afrontar el quilòmetre vuit de la cursa, afrontem una pista de pujada, avanço i avanço i avanço fins deixar enrere al biker de la capa, em saluda, el saludo, riem els dos, perquè ho tenim clar els dos, "això serà repetitiu als propers quilòmetres".
Coincideixo amb les Black Sheeps, tres concretament, no van ràpids pujant, ep, tampoc lents, i tant que no, coincideixo i deixo enrere a dues bicis de ciclocròs i a la diferent Black Sheep de 36", però els deixo enrere als girs que a mi em costen tant de fer, però per a ells als que coincideix el gir, amb que també fa molta pendent els hi és quasi impossible, entrem al proper corriol, i com si d'una translació es tractés passats dos quilometres porto la tanqueta USA, al senyor de la capa de NZ, i a les tres Black Sheeps enganxats, però enganxats, i intueixo que darrera d'ells també a uns metres ha d'haver-hi en Jeff Jones, i així és, entrem al que és l'inici del millor tram, que va del quilòmetre dotze al dinou i per tant a la segona volta, del vint-i-quatre al trenta-vuit, a on en primer terme unes plataformes de fusta d'uns dos metres d'amplada, passen per sobre d'unes zones pantanoses, no aiguamolls, plataformes a vegades de metres de llargada, d'altres de dotzenes i dotzenes de metres, recordo els consells d'en Michael, que traduït al català ve a ser "no girar mai bruscament, no frenar, no frenar".
Així ho faig i així les vaig superant, a tots ens frena aquesta zona, no les de després a on a aquesta primera volta puc deixar enrere al grup de les Black Sheep's, no a les Spaceframes ni al biker de NZ.
A aquest punt penso, estic competint amb gent de la fàbrica Black Sheep, amb en Jeff Jones, la sensació indescriptible, perquè quan us he dit que, "que bé que m'ho passaré, i així va ser, però en cap cas pels motius que pensava", volia dir això, per ser entre aquest grup de bikers tan diferents, ara sí, ara també.
Per què ells van més ràpids? ells són més bons entre corriols tancats i passeres de fusta molla:
Arribats al quilòmetre setze, entrem a una zona especial, diferent, més que l'anterior amb les passeres de fusta, una mena de corriol de 4x, però de quatre pams a les curtes rectes i vuit a uns girs que hi pots fer trípode amb el manillar, i a on a cada gir he de vigilar perquè sempre hi ha un arbre, i cinc o sis bikers perseguint-me.
Em costa "horrors" superar aquest darrer tram, que dóna pas a un tram obert de baixada que em porta a finalitzar la primera volta.
Jo cada deu quilòmetres faig un parcial, a aquest segon tram em marca 40 minuts.
Inici del final, comença la segona volta:
A aquest punt no entrem a la pista d'inici, si no a un corriol que enllaça amb el primer corriol de la primera volta, renoi, renoi, renoi.
Això fa que els Black Sheep's, el Jeff Jones, el seu coequipier i el biker amb la capa de NZ, tornin a ser darrera meu. No sé com, perquè no ho sé, el segon de la Spaceframe i el de NZ em passen, i la resta darrera, així fins al proper tram de pujada a on com sempre els deixo enrere, l'americà comença a parlar i molt, no sé què diu, en Colorado el dia abans ja em va avisar, "fa por com parla, pel to i pel seu anglès USA impossible" i jo penso, perfecte ja no entenc a un anglès parlant "indio", una feina menys, la tanqueta USA cada cop em crida més, i més, i més i més, deixo que em passi, el passo, em passa, el passo, amb el biker de NZ de la capa, a l'inrevés, pel to vull dir, cada cop millor, a en Jeff Jones el deixo enrere, als Black Sheep's també, a la tanqueta USA no, i al NZ tampoc, sí que mentre a aquest primer tram de deu quilòmetres deixem enrere a bikers i més bikers, alguns, massa, uns van a l'inrevés, vaig tranquil, no són unes 24 hores SOLO, no he perdut el cap, i sóc jo que vaig bé, són ells que van a l'inrevés.
Darrer tram de la SSWC 2011:
Entrem al darrer tram, del vint-i-quatre al trenta-vuit, i penso, que em queda poca aigua, que no vull parar a menjar els fruits secs, si vull fer-ho he de parar perquè el què queda són corriols impossibles de fer amb una mà, i penso, "és una WC, que sigui el que hagi de ser", entre la "guerra" amb una de les Black Sheep que s'ha reenganxat amb nosaltres, el coequipier d'en Jeff Jones amb la Spaceframe, i el biker de la capa de NZ, anem deixant enrere bikers i més bikers, uns amb una pinta que penses, "com pot ser que aquest biker estigui tan endavant? en Xavier té raó, la bici posa a tothom al seu lloc", vull dir que la resposta és senzilla, "aquests bikers hi van molt, portin l'equipament que portin".
A aquesta segona volta aconsegeuixo mantenir-me entre aquest grup de bikers, passem a un grup d'un deu o dotze bikers, i a partir d'aquí la cursa entra a un terreny desconegut per a mi, perquè el biker de la capa de NZ, la Black Sheep al darrer tram de les passeres, i la tanqueta USA una mica després, marxen lentament però marxen, jo vaig més ràpid que a la primera volta, pel fet que he d'avançar a menys bikers a la pista i als corriols amb aquests bikers esmentats he rodat forçadíssim, i tant, no passat de voltes, sí al límit de la prudència entre girs de baixada als corriols.
Porta d'entrada a l'anell SSWC:
Uns minuts després de veure marxar als tres mosqueters, per darrera venen tres o quatre bikers del grup d'una dotzena que us he esmentat, no hi puc fer res, més ràpids, molt més que jo, entro a la zona del 4x de pam, amb dos més que no sé d'on han sortit, un ni el veig i el segon que puntualment el tinc a uns pocs metres el puc deixar enrere.
Aquests darrers deu quilòmetres els he fet en trenta minuts.
Veig l'arc d'arribada, a en Colorado, esperant-me i un somriure il.lumina el meu rostre, "ja sóc un SSWC".
Ens felicitem amb en Colorado, veig en Michael i a la MRG.
Torno a l'arc d'arribada, pateixo perquè en Michael em comunica que la Betty ha patit una caiguda important a la primera volta a la primera passera de fusta, però que segueix en cursa, penso, "tardarà i molt", es posa a ploure.
I passats un minuts, per cert "entre les deu primeres fèmines de les cent que hi participen", arriba la Betty, contenta molt contenta, ens mirem, està clar què pensem, ja no els dos si no els tres, "ja som SSWC".
Un biker, un genet de Drac és per mèrits propis un SSWC, en Michael, que per les circumstàncies ha malmès a la primera volta el pneumàtic davanter, el que ha implicat tornar a peu a l'arribada, Michael t'haurem de compensar amb una participació del mateix renom properament, i tant que sí.
Michael ets el nostre heroi.
MTB, MTB, MTB.
La nit prèvia a la SSWC:
Com a la SSWC, mentre dormim aquesta nit tot sembla que el temps de fer-ho, de descansar, és infinit, amb el despertar dels cavallers de la llum, i la sempre eterna marxa de les fades de la nit, un únic fet, avui si Déu vol participarem a la SSWC 2011 a la República d'Irlanda.
Comença la diada SSWC:
Decidim llevar-nos, decidim anar a esmorzar, per després de fer-ho, posar els dorsals als jerseis, i equipar-nos pel que serà la gran festa del MTB en Single Speed.
Moltes les jornades viscudes a dalt de la bike fins avui, a una SSWC costa d'adonar-se on som, el perquè d'aquesta, segur que un dia el tindré clar, ara però cal viure les sensacions del moment, perquè després ja tindrem temps de reflexionar detingudament sobre aquesta sensacional aventura.
Els esmorzars a la República, com al Nord, són molt potents, però en aquesta ocasió no ens hi submergim, mirem de no saltar-nos la rutina de casa, o millor dit de no allunyar-nos molt d'ella.
No puc pas dir, "no tenim nervis", sí que, "els portem molt i molt bé".
Mentre estem preparant les bikes, deixant-les a punt després de la sortida de la jornada anterior, l'escenari que ens envolta és de "Charlie i la fàbrica de xocolata", o això penso, color, color, i més color, per això em ve al cap aquest títol, també per l'actitud de tots els bikers que tenim propers, que és d'absoluta alegria, com sona, la tensió de cursa hi és però prima el protocol festival, i tant que sí.
Entre genets, entre Dracs:
Aquest matí, a partir d'aquest matí previ a la SSWC és quan compartim més estones amb d'altres bikers, i amb d'altres bikes, Jeff Jones Spaceframe, Black Sheep, Caletti, IF, Vassago, On One, Strong, Bronto, Sycip, Yeti, Gary Fisher, Singular, Salsa, Retrotec, Santa Cruz, Trek, Specialized, Waltworks, Eriksen, Ibis, Bianchi, Moots, GT, Voodoo, Titus, Rocky Mountain, Surly, Kona, Nicolai, Niner, Ragley, Cotic, Vicious, Haro, totes aquestes i moltes més, ens envolten vestides de senzilla i planera normalitat, en cap cas ho és, el títol del dia, SSWC ho fa impossible, les bikes també, i els bikers encara més.
"A sota de la pell del primer xai hi ha un primer llop".
Mentre estem fent els preparatius, la Betty em comenta un fet determinant, "has vist el calçat que porten molts dels que van amb disfressa, ja et dic jo que patirem" , el clàssic "jijijaja" que ens encisa a tots d'en David del BO, però que un cop donat el tir de sortida no els veus fins ben acabada la cursa, perquè és molt competitiu, com ha de ser. I que a la SSWC no ho sé, però en el cas d'en Mateu, després de la cursa és amb diferència un "gentilhomme", amb diferència.
La cursa comença a las tres de la tarda, ja us puc dir que el tret de sortida va ser a les 2h58´, puntuals els nois, i tant que sí.
A nivell d'equipament anem sense cap variació respecte al pla previst, equipats d'estiu per la cursa, abans de la cursa amb la jaqueta per no agafar fred, eines les de sempre, aquest cop la Betty sí porta l'esprai d'escuma, aigua un bidó de 750 ml. portem una bossa cada un de fruits secs i plàtan deshidratat.
Taula rodona de Genets i Dracs:
Anem directes a la carpa de l'organització, a on poc a poc s'hi van concentrant tots els participants, tots, l'organització ens fa una breu exposició del que serà la cursa. aquest és el millor moment de tota aquesta aventura, a on hi ha tots i cada un dels protagonistes d'aquesta SSWC, organització, participants medis de comunicació locals, i l'ingredient més important un munt de persones del poble, les sensacions, la comunicació, el saber estar de tothom fa que aquests instants siguin els que passats els dies van i venen com ho fan els llamps a la tempesta, vull dir que puntualment imatges diferents d'aquests instants de les prèvies a marxar cap al circuit són les que em fan sentir bé, com sona, així de senzill, així de planer.
I d'aquí per carretera ens dirigim al punt d'inici de la cursa, és a dir hem de fer uns vuit quilòmetres per carretera escoltats per la policia, anem més cinc cents bikers en grup, tots amb SS, mai fins a la propera SSWC podré viure d'entrada una concentració de tantes SS juntes, sí de 29ers, però no de SS, és que les 29er no érem la majoria en cap cas, sí les 26", i tant.
Les bikes que més m'han agradat:
Les millors SS que vist a la SSWC amb diferència, totes eren 26", com sona, les quatre són a dalt de tot del pedestal, curiós, de quatre, dues són de noies, perquè a la SSWC les noies eren les protagonistes, en tots els aspectes, per un dia el món gira vers a elles.
Una Independent de titani en 26", així com una Eriksen, calcades totes per geometria a la de la Yeti-Betty, per a mi de les dues millors de tota la SSWC, i no hi puc, ni hi vull fer res, la tercera l'On One 456 ti LT Linskey, i la quarta la Santa Cruz Chameleon.
Bikes conegudes per tots, sí, en cap cas novetats de l'any, però tenien un punt que les altres no tenien.
Bikes poc diferenciades, amb un nivell de selecció de components propi de les millors observacions quan es tracta de pedalar i pedalar, i sobretot molt i molt compactes. L'IF i l'Eriksen fora d'escala, inclús diria que mig graó per sobre de la 456 i la Chameleon.
A distància una bike Colorado, la Nicolai amb el Belt Drive.
Però per a mi les dues, l'IF i l'Eriksen, fora d'escala, si l'Arc no portés guia cables i sense patilla de canvi, avui la Betty no cercaria una nova bike, perquè fora d'aquests té la millor bike que pot tenir com a SS. Aquestes bikes no superaven en cap cas l'eficiència de la bike de la Betty, únicament ho feien pel fet de ser bikes específiques per a SS.
Com a 29er, i penso que en una altra llista, o no, la Moots d'en Colorado, podrem dir, "homeeee", però si el patró mira de ser idèntic al de la selecció de les millors 26", com a bike compacte, eficient i amb un plus per la marca com a millor vestit de farbalans, la Moots d'en Colorado amb diferència. A distància, però no a molta, les Vassago, la Jabber Wocky, sí, sí, les Vassago, puntera oberta per darrera, un tensor mil.limètric que dóna mil voltes a tots els existents, que simplifica definitivament aquest aspecte i una geometria Moots-Colorado, però de serie, sí, sí de serie, en talla 16, 71º de pipa i 74º de TT.
Cal tenir present que aquest darrer quadre no supera els 350 euros, sí, sí, no m'he equivocat, no 3.500 euros, no, que és el que valen les Moots-IF-Eriksen, no, 350 euros!!!.
De fet en Colorado i jo hem après una lliçó "soberana" d'aquesta SSWC, lliçó que serà motiu d'una crònica.
Stargate:
És cap a on ens dirigim tots per carretera, cap al portal que ens biketransportarà a una nova era del MTB, i tant.
A aquest tram no sé molt bé què penso però marxo fins a rodar amb el cap de cursa. Penso, "a veure quina sensació es té rodant a les primeres posicions?", així ho penso i així ho faig.
Deixem les bikes a l'arc de sortida, posades a l'inrevés una al costat de l'altra, dues files llarguíssimes, una a cada cantó, la graella de sortida és literalment impressionant, són moltes, però moltes bikes.
Ja sé que no té lògica però la sensació de ser molts a la SSWC la tinc veient les bikes en bateria, no pas a la sortida tipus Le Mans, a on sincerament hi veig molt poca gent, sí que hi ha un grup important, però comparant amb la de bikes a dalt capgirades la meva sensació és de que a dalt hi ha 2/3 de bikes sense pilots per portar-les.
Mentre esperem a que siguin les tres, el fred ens va conquerint, lentament, sense presses, sense pauses, entre nervis i fred cada minut restat ens deixa un xic més propers a l'inici de la cursa. Quan manquen dos minuts ja hi som posats.
Quan te n'adones ja és massa tard:
Un cop anem corrent cap al lloc de les bikes.
Primera sorpresa, les bikes que inicialment estaven en bateria ara moltes estan apilonades, unes a sobre de les altres, el que havia de ser una "clàssica Le Mans" passa a ser una clàssica "això és un descontrol", cerco la bike, miro, remiro, em desoriento, fins que baixo la guardia i espero, no sé massa bé a què, passats els primers minuts, massa, mai molts, decideixo anar on l'he deixat, i sí, les bikes, tant l'ARC com la Vicious són al seu lloc, la Moots, la Niner i la Vassago, que estaven també al mateix lloc no hi són, i no sé sí perquè no hi eren o perquè ja han començat a rodar de la mà d'en Colorado, en Michael i en Haguen, o perquè estan entre les piles de bikes, em giro i veig que ve la Betty amb la Yeti, ens mirem i comencem cada un dels dos la nostra particular SSWC.
És que és una cursa de menys de 40 Km. dues voltes un xic per sota dels vint cada una, i això fa que pensis que és una cursa d'una sola característica, "explosiva", i no, no és així, és explosiva i tècnicament molt exigent. El dia abans estàvem contents, jo ara a les primeres rampes de pujada penso, "que bé que m'ho passaré, i així va ser, però en cap cas pels motius que pensava".
Com "al primer tram de pujada de la Tramunbike" deixo enrere a molts bikers, a molts, superat aquests primer tram de pista de pujada, entrem al primer corriol, ho faig darrera de molts i seguit de molts, ni m'empenyen ni els empenyo, però sí que sempre els que van davant meu em treuen uns pams per cada cent metres i els del darrere m'agafem aquests pams, fet que intueixo que pot ser molt angoixant, pel fet de que el corriol té tres pams d'amplada i una longitud considerable, i tant. Aquest primer tram és emocionant, la pulsació elevada però no fora d'escala, els braços em fan un lleuger tremolor, de l'emoció, de la tensió de tenir clar a on ets, però no saber molt bé com fer-ho. No puc, fins a sortir al proper tram de pujada de pista, avançar a cap biker, excepte a un grup reduït i distant entre ells que em cedeixen el pas a diferents girs molt tancats.
"A diferència del darrer tram de corriols de baixada de la Tramunbike, m'adono que he de millorar molt a aquests tipus de corriol amb tants girs, a on la dificultat no està en la pendent, ni en els obtacles al ben mig del pas, si no a la traçada que he de fer a cada gir, que a més velocitat més tècnica es requereix per superar-los, tècnica que avui no tinc, demà?, demà ja no serà a la SSWC".
Una sensació aquesta, dura de superar en cursa, senzill i planer.
L'home, el genet de Drac més elegant de la SSWC, en Jeff Jones, sense cap mena de dubte.
Amb l'arribada de cada tram de pista ampla avanço sempre a un munt de bikers, i en arribar a aquest segon tram, veig de lluny a en Jeff Jones, el diferencio clarament dels altres bikers pel seu equipament característic, molt característic, la paraula que millor el defineix és "elegant", i no podeu pensar amb res del que podem tenir com a referència a Europa, la imatge que vaig posar d'ell preparant-se al matí per la cursa, allà on tancàvem les bikes a la nit ho diu tot.
En superar-lo li dic "nice job Jeff" ens mirem però feina té, i feina tinc a superar-lo, després a aquest mateix tram supero al seu company de cursa, els dos amb les seves Spaceframes, aquest segon genet fa por de veure d'esquena, i a en Colorado li fa por de cara, i no pel seu rostre ni res similar, si no per la seva majúscula estructura, en Michael és un irlandès amb una alçada i estructura que fa por, però és un humà estilitzat, aquest americà no, aquest és senzillament el Goliat del "Capitan Trueno", en Jeff Jones ve a ser en "Crispín", un cop deixo enrere a aquest magnífic i portentós biker, entrem un altre cop a la zona de corriols, no sé si ara o al darrer tram, la zona és tan tancada que es fa de nit, i tant, els bikers, no tots, sí una dotzena d'una quarantena que he deixat enrere em persegueixen sense treva, dos de concrets, un neozelandès, que no us ho perdeu, va amb una capa, equipat racer, però amb una capa, que ja us podeu imaginar la por que fa entre aquests corriols tan tancats amb tants arbres a cada gir, i el segon la tanqueta americana amb l'Spaceframe, el primer em supera, el segon no.
Bicis de ciclocross i de 36" que volen, però no als girs més tancats de pujada extrema:
Sortim dels corriols i anem de cara a afrontar el quilòmetre vuit de la cursa, afrontem una pista de pujada, avanço i avanço i avanço fins deixar enrere al biker de la capa, em saluda, el saludo, riem els dos, perquè ho tenim clar els dos, "això serà repetitiu als propers quilòmetres".
Coincideixo amb les Black Sheeps, tres concretament, no van ràpids pujant, ep, tampoc lents, i tant que no, coincideixo i deixo enrere a dues bicis de ciclocròs i a la diferent Black Sheep de 36", però els deixo enrere als girs que a mi em costen tant de fer, però per a ells als que coincideix el gir, amb que també fa molta pendent els hi és quasi impossible, entrem al proper corriol, i com si d'una translació es tractés passats dos quilometres porto la tanqueta USA, al senyor de la capa de NZ, i a les tres Black Sheeps enganxats, però enganxats, i intueixo que darrera d'ells també a uns metres ha d'haver-hi en Jeff Jones, i així és, entrem al que és l'inici del millor tram, que va del quilòmetre dotze al dinou i per tant a la segona volta, del vint-i-quatre al trenta-vuit, a on en primer terme unes plataformes de fusta d'uns dos metres d'amplada, passen per sobre d'unes zones pantanoses, no aiguamolls, plataformes a vegades de metres de llargada, d'altres de dotzenes i dotzenes de metres, recordo els consells d'en Michael, que traduït al català ve a ser "no girar mai bruscament, no frenar, no frenar".
Així ho faig i així les vaig superant, a tots ens frena aquesta zona, no les de després a on a aquesta primera volta puc deixar enrere al grup de les Black Sheep's, no a les Spaceframes ni al biker de NZ.
A aquest punt penso, estic competint amb gent de la fàbrica Black Sheep, amb en Jeff Jones, la sensació indescriptible, perquè quan us he dit que, "que bé que m'ho passaré, i així va ser, però en cap cas pels motius que pensava", volia dir això, per ser entre aquest grup de bikers tan diferents, ara sí, ara també.
Per què ells van més ràpids? ells són més bons entre corriols tancats i passeres de fusta molla:
Arribats al quilòmetre setze, entrem a una zona especial, diferent, més que l'anterior amb les passeres de fusta, una mena de corriol de 4x, però de quatre pams a les curtes rectes i vuit a uns girs que hi pots fer trípode amb el manillar, i a on a cada gir he de vigilar perquè sempre hi ha un arbre, i cinc o sis bikers perseguint-me.
Em costa "horrors" superar aquest darrer tram, que dóna pas a un tram obert de baixada que em porta a finalitzar la primera volta.
Jo cada deu quilòmetres faig un parcial, a aquest segon tram em marca 40 minuts.
Inici del final, comença la segona volta:
A aquest punt no entrem a la pista d'inici, si no a un corriol que enllaça amb el primer corriol de la primera volta, renoi, renoi, renoi.
Això fa que els Black Sheep's, el Jeff Jones, el seu coequipier i el biker amb la capa de NZ, tornin a ser darrera meu. No sé com, perquè no ho sé, el segon de la Spaceframe i el de NZ em passen, i la resta darrera, així fins al proper tram de pujada a on com sempre els deixo enrere, l'americà comença a parlar i molt, no sé què diu, en Colorado el dia abans ja em va avisar, "fa por com parla, pel to i pel seu anglès USA impossible" i jo penso, perfecte ja no entenc a un anglès parlant "indio", una feina menys, la tanqueta USA cada cop em crida més, i més, i més i més, deixo que em passi, el passo, em passa, el passo, amb el biker de NZ de la capa, a l'inrevés, pel to vull dir, cada cop millor, a en Jeff Jones el deixo enrere, als Black Sheep's també, a la tanqueta USA no, i al NZ tampoc, sí que mentre a aquest primer tram de deu quilòmetres deixem enrere a bikers i més bikers, alguns, massa, uns van a l'inrevés, vaig tranquil, no són unes 24 hores SOLO, no he perdut el cap, i sóc jo que vaig bé, són ells que van a l'inrevés.
Darrer tram de la SSWC 2011:
Entrem al darrer tram, del vint-i-quatre al trenta-vuit, i penso, que em queda poca aigua, que no vull parar a menjar els fruits secs, si vull fer-ho he de parar perquè el què queda són corriols impossibles de fer amb una mà, i penso, "és una WC, que sigui el que hagi de ser", entre la "guerra" amb una de les Black Sheep que s'ha reenganxat amb nosaltres, el coequipier d'en Jeff Jones amb la Spaceframe, i el biker de la capa de NZ, anem deixant enrere bikers i més bikers, uns amb una pinta que penses, "com pot ser que aquest biker estigui tan endavant? en Xavier té raó, la bici posa a tothom al seu lloc", vull dir que la resposta és senzilla, "aquests bikers hi van molt, portin l'equipament que portin".
A aquesta segona volta aconsegeuixo mantenir-me entre aquest grup de bikers, passem a un grup d'un deu o dotze bikers, i a partir d'aquí la cursa entra a un terreny desconegut per a mi, perquè el biker de la capa de NZ, la Black Sheep al darrer tram de les passeres, i la tanqueta USA una mica després, marxen lentament però marxen, jo vaig més ràpid que a la primera volta, pel fet que he d'avançar a menys bikers a la pista i als corriols amb aquests bikers esmentats he rodat forçadíssim, i tant, no passat de voltes, sí al límit de la prudència entre girs de baixada als corriols.
Porta d'entrada a l'anell SSWC:
Uns minuts després de veure marxar als tres mosqueters, per darrera venen tres o quatre bikers del grup d'una dotzena que us he esmentat, no hi puc fer res, més ràpids, molt més que jo, entro a la zona del 4x de pam, amb dos més que no sé d'on han sortit, un ni el veig i el segon que puntualment el tinc a uns pocs metres el puc deixar enrere.
Aquests darrers deu quilòmetres els he fet en trenta minuts.
Veig l'arc d'arribada, a en Colorado, esperant-me i un somriure il.lumina el meu rostre, "ja sóc un SSWC".
Ens felicitem amb en Colorado, veig en Michael i a la MRG.
Torno a l'arc d'arribada, pateixo perquè en Michael em comunica que la Betty ha patit una caiguda important a la primera volta a la primera passera de fusta, però que segueix en cursa, penso, "tardarà i molt", es posa a ploure.
I passats un minuts, per cert "entre les deu primeres fèmines de les cent que hi participen", arriba la Betty, contenta molt contenta, ens mirem, està clar què pensem, ja no els dos si no els tres, "ja som SSWC".
Un biker, un genet de Drac és per mèrits propis un SSWC, en Michael, que per les circumstàncies ha malmès a la primera volta el pneumàtic davanter, el que ha implicat tornar a peu a l'arribada, Michael t'haurem de compensar amb una participació del mateix renom properament, i tant que sí.
Michael ets el nostre heroi.
MTB, MTB, MTB.
dilluns, de setembre 05, 2011
SSWC 2011: Un somni que dóna pas a una aventura, SSWC 2011. Part I de II.
Sempre he pensat que, "les coses són perquè d'alguna manera aquestes han de ser", un cop tinc aquest pensament seguidament penso, "sí és així que trist no poder decidir, segur que podem decidir, segur", perquè si no podem decidir no val la pena fer camí, oi que no?
Ara fa uns anys, no sé si a la revista Bike americana, o a la Dirt Rag Magazine veia cada any fotos de curses de les SS, les veia i pensava, "que maques que són aquestes bikes, quina estètica més minimalista". Una imatge al cap, la de la roda del darrera, DT240SS i la ZTR Olympic Rim, encara ara la recordo com si fos avui.
Han passat els anys, molts, no massa, sí molts, i entre camí fet i camí per fer, a una de les cruïlles del recorregut, amb The Great Escape MTB he viscut el meu pas de les dobles més ben equipades que mai hagués pogut somiar, a la bike més espartana i exigent que també no m'hagués pogut imaginat mai, un pas fet per motius àmpliament exposats a aquest espai, passats els mesos des d'aquest canvi, una aportació, en principi una aportació més, on en Michael exposava que a la República d'Irlanda hi hauria la SSWC. A una cruïlla propera a aquesta, molts dies enrere, una conversa, "la pròxima SSWC serà a Irlanda", i seguidament el primer pensament del primer paràgraf es va posar en marxa, "Betty calcula i decidim", curiosament, excepcionalment la Betty no va fer la projecció dels costos de tota aquesta aventura, sí d'una part, i jo vaig pensar, "anys mirant la SSWC, anys veient les SS de Moots, i ara amb mesos, una conversa, una aportació al Blog, i la Betty que canvia el protocol de decisió pel que fa referència a costos, serà que ha de ser", i tot seguit li vaig dir, "tira endavant l'aventura de la SSWC a la República d'Irlanda".
I la bola que rodava lentament va començar a agafar velocitat.
Molts dies pensant-la, de com anar equipats, amb quines bikes, amb quins acompanyants, un el vàrem tenir clar, en Colorado, per què?, perquè és el que ha de ser, per què ha de ser?, no ho sé el perquè, sí, què ha de ser.
I seguidament, un cop comuniquen a la MRG i en Michael que anirem a la SSWC, en Michael ens comunica que no sols vindran, si no que ell també hi participarà.
Un cop tenim clar qui serem a la SSWC tot va seguint el pla previst, les bikes, la Yeti ARC, la Moots Mooto-X, i la Vicious The Motivator, plat de 32 dents, i pinyó de 20, 23, i 23, respectivament. En Michael ens comunica que ell anirà amb una Niner cedida, increïble, i jo torno a pensar, "serà que ha de ser".
A través de la Betty, les inscripcions dels catalans, de dos, no de tres, els bitllets d'avió de tres. A través del Michael, la seva inscripció, l'estància a Kilfinane dels cinc, i el lloguer de la VW T6 per a cinc persones i inicialment per tres bikes.
Passen els dies, molts, cal pensar que això era al març-abril, i un cop tenim el bitllets d'avió, ens oblidem de que tenim SSWC a finals d'agost, pel fet de que he d'afrontar el repte Guilleries, i això fa que cada fita l'afronti per l'ordre de dates a fer-les. De fet el meu calendari de competició és breu, fins aquest 2010, Guilleries cada dos anys, Roc d'Azur cada any, i unes 24 hores cada tres, ara al 2011, de la mà del BO, hi sumem la Tramunbike, i no sé si el Sr. Caixàs, o l'Andreu ens portaran a córrer a casa dels veïns francesos alguna cursa de les mítiques, obert hi estic, de fet estic sempre obert a propostes de MTB amb un to tan agradable, com els que van agafats de la mà dels darrers noms esmentats.
És a dir, el meu calendari avui és, Guilleries, els 100 Km., Tramunbike, SSWC, i Roc d'Azur, ja sé que són poques, però avui per avui ser a aquestes aventures és l'equivalent a unes tres setmanes de vacances a l'any, està prou bé, oi?
Ara, a aquest 2012, no sé si SSWC 2012 Sudàfrica hi serà aquesta llista de fites a conquerir, perquè hi ha Moab, 24 Hours of Moab 2012, ho escric i "tinc pell de gallina", i aquestes darreres estaria bé poder-les afrontar per primera vegada, i si les sensacions "són" quan hi siguem, per què no posar-les al calendari de cada any?
Dins de tots aquests pensaments, arribem a les prèvies a la SSWC d'Irlanda, faltaven res, setmanes, i no parem de rodar i fer corriols, més no podem fer, no seguim però el pla previst pel que fa a les visites al físio, no sé perquè, perquè ens calia i molt, però no ho fem.
A setmanes, la Betty decideix fer el primer pas a SS, i en res amb en David i en Narcís de BO i en Jordi muntem la bike de la Carolina, ella no té intenció de participar a la SSWC, sí de rodar amb la seva primera SS.
Roda amb la SS i la sensació inicial és tan explosiva que automàticament decideix apuntar-se a la SSWC. Jo resto aturat a la SSWC i jo he trigat més d'un any a decidir-ho des de que tinc la SS, la Betty dies, sí, sí, dies.
Seguidament el segon dia d'agafar la SS, participem els dos a la Girona-Llançà. De la mà de BO enfila als que han de ser els seus primers 100 Km. ben tocats, ep èpica no, caldria que tingués 3.000 m. de desnivell positiu.
Des del primer dia porta un 32-20, que equival a un xic per sota al 32-23 que portem en Colorado i jo. I no para de repetir, "increïble, quines sensacions que tinc amb la SS, que m'agrada la SS".
Passen els primers dies, rodant i rodant amb la SS, va a la Vallromanes-Blanes amb la ASR-SL, amb en Michael, pel fet de que, "si no anem dues SS no els podré seguir al pla, hi sempre hauré d'anar sola".
A dues setmanes per marxar, selecciono els equipaments per a la Betty, tots Pearl Izumi, en dos dies els tenim a casa.
Hi surt a rodar amb cada un d'ells, i un cop veu que li van perfectes, selecciona quin portarà a la SSWC. De fet pels anys que fa que va equipada amb Pearl Izumi, l'aposta era segura, l'evolució de les talles cada cop més petites la tenia clara, així que no va ser cap aposta arriscada.
Arribats a aquest punt a dies per ficar les bikes a dins de la mega bossa d'en Tr@il, i de concretar la logística bàsica, com, com anar a l'aeroport, si no hi ha accés en tren des de Barcelona a l'aeroport, com a quina hora hi hem de ser, com, com anirem a Chain Reaction un cop a l'aeroport d'Irlanda, i d'altres aspectes com, les lliures a portar mentre som a Irlanda del Nord, i els euros mentre som a la República d'Irlanda, cal tenir present que a Chain si comprem ho fem via la VISA, i que avió, i estada ja estan pagats, ens manca el lloguer del cotxe, la gasolina, i els menjars. I una pila de petits detalls, com eines a portar, els pinyons alternatius per les tres SS, d'on sortiran les cadenes respectives, que ho tinc clar, de Chain Reaction, i és així com posem el fil a l'agulla.
Les sensacions ara, a dies de la SSWC són molt bones, hem pedalat, i hem pedalat bé, tenim les bikes a punt, els equipaments, i 48 hores abans de marxar les motxilles i la bossa amb les bikes ja estan a punt, increïble però cert.
En Josep ens porta a l'aeroport, la funda entra al Land Cruiser d'ampla al portapaquets, perfecte, això ens evita de moure seients. Mentre descarreguem i ens dirigim a la cua de Belfast dins de la terminal, arriba en Colorado, amb una caixa enorme de cartró, entrem les bikes, Vicious i ARC 36,5 Kg. Moots 19,5 Kg. Fem un cafè amb en Josep, i un cop marxa ell, anem directes a la zona d'enlairament.
Amb un tres i no res, ja volem directes a Belfast.
I amb una ventada, ja estem enfilats al taxi, i les bikes a la furgo d'en Michael, direcció a Chain Reaction.
De la visita a Chain en faig un parèntesi, perquè vull fer una crònica específica d'aquesta, ja us en faig un avançament del títol, "Chain Reaction 2010 vs Chain Reaction 2011, Titànic II?".
El dimecres a la nit trec les dues bikes de la bossa i les deixo a punt per rodar, el dijous en Michael ens porta a fer una ruta circular per Belfast.
El temps, un clàssic entre els clàssics, un dia fosc, que encara el fa més emocionant.
D'aquesta sortida una lliçó clara, "no en tinc ni idea d'anar en bike". Per tots els lloc una mica tècnics per on ens porta en Michael, la sensació és de molta inseguretat, finalment després mentre la jornada avança la sensació deixa de ser tan tràgica i el comentari és "sort que hem sortit avui, i veiem quin és el terreny per on rodarem a la SSWC", poc podia pensar que a la SSWC ens hi esperava un escenari encara més extrem. Ens esperava un llop amb pell de xai, i tant que sí.
Després de la sortida en Michael i la MRG van a buscar la T6, nosaltres ni parlar-ne, van a l'inrevés, ho deixem per un altre dia.
Un cop tenim la T6 anem a una gran àrea comercial, Tesco, a comprar de tot, però de tot, per poder donar resposta a tots el impulsos de fam que puguin venir als propers dies a la SSWC, així ho fem i així ha anat, una selecció perfecte, és a dir la combinació de decisions de compra d'un "urbanita" amb majúscules, dues "Vallromanines", un "Irlandès" i un "Home del Montseny", és un còctel explosiu i eficient, molt eficient.
La Gàlia de l'Asterix i l'Obelix, perquè la Coca Cola no pot amb ells.
Carreguem les bikes, menys la Moots que queda amb la caixa al menjador, que la carreguem divendres al matí.
Divendres al matí marxem cap a la SSWC, cap a Kilfinane, emocionats, a les darreres rectes abans d'arribar a Kilfinane, la carretera té a cada cantó uns murs de vegetació tan alts que no et deixen veure el cel, cap al mig dia ben però ben tocat, ja hi som.
Entre unes coses i unes altres, visions de bikes de somni, i tant que sí. Entre moltes, anar al lloc on dormirem i esmorzarem cada dia, i també recollim els dorsals, veiem a coneguts d'en Michael, que porten bikes On One, bikes clàssiques aquí.
A partir d'aquest instant la bola ja porta un inèrcia imparable, tan que a cada minut les emocions són mil, bikes, bikers, totes, tots diferents, impecables totes, tots.
Procedeixo a canviar els pinyons de les tres SS catalanes, les del Maresme amb cadenes noves, la Moots no.
En Michael porta un Niner cedida impecable, i posada totalment a punt per a l'ocasió, com sona. Ell està com un nen amb sabates noves, i tant que sí, QB, QB, QB.
Un cop posades a punt les transmissions, volem anar a fer part del circuit de la SSWC, per certificar que un 32/19-20, i un 32/16, per a 29er i 26" respectivament són els que han de ser per demà, i això fem, mentre ens equipem en Haguen ens demana per venir amb nosaltres, i tant que sí, i força estona després marxem els cinc cap al circuit, la MRG ve amb la VW.
El poble del circuit és a uns vuit quilòmetres tocats per carretera, la superem i un cop a Ballyhoura MTB, lloc on tindrà lloc la SSWC, just abans d'atacar el primer corriol, ens creuem amb en Jeff Jones enfilat, com no pot ser d'una altra manera, a la seva Spaceframe. El parem i quedem per parlar després, i ara sí, ara enfilem al que serà el primer contacte, rodant al circuit de la SSWC 2011.
Quedo aturat, el circuit és com un tobogan, per l'amplada, i fi no com aquest però poc li falta, sí, hi ha algun tram de pedres, cap d'arrels, anem enfilant corriols i corriols, i més corriols, nets tots com una patena, els somriures són el referent del moment. Amb aquest gaudir fem uns deu quilòmetres de circuit, portem divuit quilòmetres des del poble, i comento a en Michael que hauríem de girar cua, perquè no vull fer més de quaranta quilòmetres a hores de la SSWC. Cal pensar que els 32/16-19-20, inicialment ens han semblat durs de portar, per després coincidir els tres que anem bé amb aquests. Decidim seguir perquè entenem que serà el mateix que retrocedir pel que fa a distància en quilòmetres, i en aquest precís instant en Colorado proposa agafar una variant que fa que la resta de pedalada sigui, com ho diria jo, "diferent". Colorado que bé tenir-te.
Saltem filats de filferro espinós, caminem, pedalem, caminem, pedalem i ens perdem, i finalment sí, com sempre, i aquest cop no a totalment de nit, anem tornant directes cap al poble, a on previ avís a la MRG de que torni de Ballyhoura cap a Kilfinane, fa que la festa sigui, "absolutely fantastic".
Com a cloenda, als darrers deu quilòmetres fa literalment un fred sensacional, "quin fred, quin fred, quin fred".
Tanquem les bikes a una zona específica per aquest fi, anem a dutxar-nos i d'aquí directes a sopar, tenim fam, molta fam, i tant que sí.
Sopem al poble a una mena de lloc caigut del cel, bé del cel per dir quelcom, un lloc rar, molt rar, i entre detalls directes, com un vol pel poble després de sopar, anem cap al llit, demà hem de córrer la SSWC, demà entrarem per la porta més gran del Single Speed.
MTB, MTB, MTB.
Ara fa uns anys, no sé si a la revista Bike americana, o a la Dirt Rag Magazine veia cada any fotos de curses de les SS, les veia i pensava, "que maques que són aquestes bikes, quina estètica més minimalista". Una imatge al cap, la de la roda del darrera, DT240SS i la ZTR Olympic Rim, encara ara la recordo com si fos avui.
Han passat els anys, molts, no massa, sí molts, i entre camí fet i camí per fer, a una de les cruïlles del recorregut, amb The Great Escape MTB he viscut el meu pas de les dobles més ben equipades que mai hagués pogut somiar, a la bike més espartana i exigent que també no m'hagués pogut imaginat mai, un pas fet per motius àmpliament exposats a aquest espai, passats els mesos des d'aquest canvi, una aportació, en principi una aportació més, on en Michael exposava que a la República d'Irlanda hi hauria la SSWC. A una cruïlla propera a aquesta, molts dies enrere, una conversa, "la pròxima SSWC serà a Irlanda", i seguidament el primer pensament del primer paràgraf es va posar en marxa, "Betty calcula i decidim", curiosament, excepcionalment la Betty no va fer la projecció dels costos de tota aquesta aventura, sí d'una part, i jo vaig pensar, "anys mirant la SSWC, anys veient les SS de Moots, i ara amb mesos, una conversa, una aportació al Blog, i la Betty que canvia el protocol de decisió pel que fa referència a costos, serà que ha de ser", i tot seguit li vaig dir, "tira endavant l'aventura de la SSWC a la República d'Irlanda".
I la bola que rodava lentament va començar a agafar velocitat.
Molts dies pensant-la, de com anar equipats, amb quines bikes, amb quins acompanyants, un el vàrem tenir clar, en Colorado, per què?, perquè és el que ha de ser, per què ha de ser?, no ho sé el perquè, sí, què ha de ser.
I seguidament, un cop comuniquen a la MRG i en Michael que anirem a la SSWC, en Michael ens comunica que no sols vindran, si no que ell també hi participarà.
Un cop tenim clar qui serem a la SSWC tot va seguint el pla previst, les bikes, la Yeti ARC, la Moots Mooto-X, i la Vicious The Motivator, plat de 32 dents, i pinyó de 20, 23, i 23, respectivament. En Michael ens comunica que ell anirà amb una Niner cedida, increïble, i jo torno a pensar, "serà que ha de ser".
A través de la Betty, les inscripcions dels catalans, de dos, no de tres, els bitllets d'avió de tres. A través del Michael, la seva inscripció, l'estància a Kilfinane dels cinc, i el lloguer de la VW T6 per a cinc persones i inicialment per tres bikes.
Passen els dies, molts, cal pensar que això era al març-abril, i un cop tenim el bitllets d'avió, ens oblidem de que tenim SSWC a finals d'agost, pel fet de que he d'afrontar el repte Guilleries, i això fa que cada fita l'afronti per l'ordre de dates a fer-les. De fet el meu calendari de competició és breu, fins aquest 2010, Guilleries cada dos anys, Roc d'Azur cada any, i unes 24 hores cada tres, ara al 2011, de la mà del BO, hi sumem la Tramunbike, i no sé si el Sr. Caixàs, o l'Andreu ens portaran a córrer a casa dels veïns francesos alguna cursa de les mítiques, obert hi estic, de fet estic sempre obert a propostes de MTB amb un to tan agradable, com els que van agafats de la mà dels darrers noms esmentats.
És a dir, el meu calendari avui és, Guilleries, els 100 Km., Tramunbike, SSWC, i Roc d'Azur, ja sé que són poques, però avui per avui ser a aquestes aventures és l'equivalent a unes tres setmanes de vacances a l'any, està prou bé, oi?
Ara, a aquest 2012, no sé si SSWC 2012 Sudàfrica hi serà aquesta llista de fites a conquerir, perquè hi ha Moab, 24 Hours of Moab 2012, ho escric i "tinc pell de gallina", i aquestes darreres estaria bé poder-les afrontar per primera vegada, i si les sensacions "són" quan hi siguem, per què no posar-les al calendari de cada any?
Dins de tots aquests pensaments, arribem a les prèvies a la SSWC d'Irlanda, faltaven res, setmanes, i no parem de rodar i fer corriols, més no podem fer, no seguim però el pla previst pel que fa a les visites al físio, no sé perquè, perquè ens calia i molt, però no ho fem.
A setmanes, la Betty decideix fer el primer pas a SS, i en res amb en David i en Narcís de BO i en Jordi muntem la bike de la Carolina, ella no té intenció de participar a la SSWC, sí de rodar amb la seva primera SS.
Roda amb la SS i la sensació inicial és tan explosiva que automàticament decideix apuntar-se a la SSWC. Jo resto aturat a la SSWC i jo he trigat més d'un any a decidir-ho des de que tinc la SS, la Betty dies, sí, sí, dies.
Seguidament el segon dia d'agafar la SS, participem els dos a la Girona-Llançà. De la mà de BO enfila als que han de ser els seus primers 100 Km. ben tocats, ep èpica no, caldria que tingués 3.000 m. de desnivell positiu.
Des del primer dia porta un 32-20, que equival a un xic per sota al 32-23 que portem en Colorado i jo. I no para de repetir, "increïble, quines sensacions que tinc amb la SS, que m'agrada la SS".
Passen els primers dies, rodant i rodant amb la SS, va a la Vallromanes-Blanes amb la ASR-SL, amb en Michael, pel fet de que, "si no anem dues SS no els podré seguir al pla, hi sempre hauré d'anar sola".
A dues setmanes per marxar, selecciono els equipaments per a la Betty, tots Pearl Izumi, en dos dies els tenim a casa.
Hi surt a rodar amb cada un d'ells, i un cop veu que li van perfectes, selecciona quin portarà a la SSWC. De fet pels anys que fa que va equipada amb Pearl Izumi, l'aposta era segura, l'evolució de les talles cada cop més petites la tenia clara, així que no va ser cap aposta arriscada.
Arribats a aquest punt a dies per ficar les bikes a dins de la mega bossa d'en Tr@il, i de concretar la logística bàsica, com, com anar a l'aeroport, si no hi ha accés en tren des de Barcelona a l'aeroport, com a quina hora hi hem de ser, com, com anirem a Chain Reaction un cop a l'aeroport d'Irlanda, i d'altres aspectes com, les lliures a portar mentre som a Irlanda del Nord, i els euros mentre som a la República d'Irlanda, cal tenir present que a Chain si comprem ho fem via la VISA, i que avió, i estada ja estan pagats, ens manca el lloguer del cotxe, la gasolina, i els menjars. I una pila de petits detalls, com eines a portar, els pinyons alternatius per les tres SS, d'on sortiran les cadenes respectives, que ho tinc clar, de Chain Reaction, i és així com posem el fil a l'agulla.
Les sensacions ara, a dies de la SSWC són molt bones, hem pedalat, i hem pedalat bé, tenim les bikes a punt, els equipaments, i 48 hores abans de marxar les motxilles i la bossa amb les bikes ja estan a punt, increïble però cert.
En Josep ens porta a l'aeroport, la funda entra al Land Cruiser d'ampla al portapaquets, perfecte, això ens evita de moure seients. Mentre descarreguem i ens dirigim a la cua de Belfast dins de la terminal, arriba en Colorado, amb una caixa enorme de cartró, entrem les bikes, Vicious i ARC 36,5 Kg. Moots 19,5 Kg. Fem un cafè amb en Josep, i un cop marxa ell, anem directes a la zona d'enlairament.
Amb un tres i no res, ja volem directes a Belfast.
I amb una ventada, ja estem enfilats al taxi, i les bikes a la furgo d'en Michael, direcció a Chain Reaction.
De la visita a Chain en faig un parèntesi, perquè vull fer una crònica específica d'aquesta, ja us en faig un avançament del títol, "Chain Reaction 2010 vs Chain Reaction 2011, Titànic II?".
El dimecres a la nit trec les dues bikes de la bossa i les deixo a punt per rodar, el dijous en Michael ens porta a fer una ruta circular per Belfast.
El temps, un clàssic entre els clàssics, un dia fosc, que encara el fa més emocionant.
D'aquesta sortida una lliçó clara, "no en tinc ni idea d'anar en bike". Per tots els lloc una mica tècnics per on ens porta en Michael, la sensació és de molta inseguretat, finalment després mentre la jornada avança la sensació deixa de ser tan tràgica i el comentari és "sort que hem sortit avui, i veiem quin és el terreny per on rodarem a la SSWC", poc podia pensar que a la SSWC ens hi esperava un escenari encara més extrem. Ens esperava un llop amb pell de xai, i tant que sí.
Després de la sortida en Michael i la MRG van a buscar la T6, nosaltres ni parlar-ne, van a l'inrevés, ho deixem per un altre dia.
Un cop tenim la T6 anem a una gran àrea comercial, Tesco, a comprar de tot, però de tot, per poder donar resposta a tots el impulsos de fam que puguin venir als propers dies a la SSWC, així ho fem i així ha anat, una selecció perfecte, és a dir la combinació de decisions de compra d'un "urbanita" amb majúscules, dues "Vallromanines", un "Irlandès" i un "Home del Montseny", és un còctel explosiu i eficient, molt eficient.
La Gàlia de l'Asterix i l'Obelix, perquè la Coca Cola no pot amb ells.
Carreguem les bikes, menys la Moots que queda amb la caixa al menjador, que la carreguem divendres al matí.
Divendres al matí marxem cap a la SSWC, cap a Kilfinane, emocionats, a les darreres rectes abans d'arribar a Kilfinane, la carretera té a cada cantó uns murs de vegetació tan alts que no et deixen veure el cel, cap al mig dia ben però ben tocat, ja hi som.
Entre unes coses i unes altres, visions de bikes de somni, i tant que sí. Entre moltes, anar al lloc on dormirem i esmorzarem cada dia, i també recollim els dorsals, veiem a coneguts d'en Michael, que porten bikes On One, bikes clàssiques aquí.
A partir d'aquest instant la bola ja porta un inèrcia imparable, tan que a cada minut les emocions són mil, bikes, bikers, totes, tots diferents, impecables totes, tots.
Procedeixo a canviar els pinyons de les tres SS catalanes, les del Maresme amb cadenes noves, la Moots no.
En Michael porta un Niner cedida impecable, i posada totalment a punt per a l'ocasió, com sona. Ell està com un nen amb sabates noves, i tant que sí, QB, QB, QB.
Un cop posades a punt les transmissions, volem anar a fer part del circuit de la SSWC, per certificar que un 32/19-20, i un 32/16, per a 29er i 26" respectivament són els que han de ser per demà, i això fem, mentre ens equipem en Haguen ens demana per venir amb nosaltres, i tant que sí, i força estona després marxem els cinc cap al circuit, la MRG ve amb la VW.
El poble del circuit és a uns vuit quilòmetres tocats per carretera, la superem i un cop a Ballyhoura MTB, lloc on tindrà lloc la SSWC, just abans d'atacar el primer corriol, ens creuem amb en Jeff Jones enfilat, com no pot ser d'una altra manera, a la seva Spaceframe. El parem i quedem per parlar després, i ara sí, ara enfilem al que serà el primer contacte, rodant al circuit de la SSWC 2011.
Quedo aturat, el circuit és com un tobogan, per l'amplada, i fi no com aquest però poc li falta, sí, hi ha algun tram de pedres, cap d'arrels, anem enfilant corriols i corriols, i més corriols, nets tots com una patena, els somriures són el referent del moment. Amb aquest gaudir fem uns deu quilòmetres de circuit, portem divuit quilòmetres des del poble, i comento a en Michael que hauríem de girar cua, perquè no vull fer més de quaranta quilòmetres a hores de la SSWC. Cal pensar que els 32/16-19-20, inicialment ens han semblat durs de portar, per després coincidir els tres que anem bé amb aquests. Decidim seguir perquè entenem que serà el mateix que retrocedir pel que fa a distància en quilòmetres, i en aquest precís instant en Colorado proposa agafar una variant que fa que la resta de pedalada sigui, com ho diria jo, "diferent". Colorado que bé tenir-te.
Saltem filats de filferro espinós, caminem, pedalem, caminem, pedalem i ens perdem, i finalment sí, com sempre, i aquest cop no a totalment de nit, anem tornant directes cap al poble, a on previ avís a la MRG de que torni de Ballyhoura cap a Kilfinane, fa que la festa sigui, "absolutely fantastic".
Com a cloenda, als darrers deu quilòmetres fa literalment un fred sensacional, "quin fred, quin fred, quin fred".
Tanquem les bikes a una zona específica per aquest fi, anem a dutxar-nos i d'aquí directes a sopar, tenim fam, molta fam, i tant que sí.
Sopem al poble a una mena de lloc caigut del cel, bé del cel per dir quelcom, un lloc rar, molt rar, i entre detalls directes, com un vol pel poble després de sopar, anem cap al llit, demà hem de córrer la SSWC, demà entrarem per la porta més gran del Single Speed.
MTB, MTB, MTB.
diumenge, de setembre 04, 2011
dissabte, de setembre 03, 2011
29er wins World Champs
KULHAVY wins Mens Elite XCO World Champs Results coming in via live timing http://www.uci.ch/templates/BUILTIN-NOFRAMES/Template3/layout.asp?MenuId=MTU0MjY&LangId=1
Subscriure's a:
Missatges (Atom)