Exciting times.


The ideas, thoughts and actions in life are just like riding Skyline at Storm-Lo: find the flow and enjoy the ride!

SingleSpyder.

dissabte, de febrer 13, 2016

Possibles :-)

Ara per ara cercant 27,5+.

He de dir que l'experiència als UK amb la Jeff Jones amb la roda FAT del davant va ser molt i molt divertida.


http://sarmabikes.com/blogs/news

MTB, MTB, MTB.



divendres, de febrer 12, 2016

En la línia

Pel què fa referència a manteniment dels frens de casa, ha vingut també el líquid de fre pels Formula R1.


Avui per avui els porta la Spot Brand i de ser, els portarà també la meva bike nova. Dic de ser perquè ja fa dues setmanes que no tinc notícies del fabricant HM :-(

Tinc el kit necessari per purgar els frens R1. Ja el buscaré i aportaré imatges a una propera intervenció.

Ara però primer vaig fer venir un bon nombre de ferodes de Formula R1 sintetitzats, i ara li ha tocat el torn a l'oli preveient que seran dues les bikes amb aquesta marca de frens a casa. 

Poc a poc cada peça va quedan ubicada al seu lloc, sense ser important aquest, si no el concepte en si mateix d'un ordre a seguir de prioritats

MTB, MTB, MTB. 

dijous, de febrer 11, 2016

Vol de matinada?

Veurem, veurem.


Hores i sabré, poques, molt poques, de mentre però gaudint del descans. 


MTB, MTB, MTB. 

Ganes sí, però les sensacions marquen el tram, clar que yes

MTB, MTB, MTB :-)


OMG :-)

Mineral Oil

Una arribada que fa anys que gestiono a mínims, com ho és el del líquid de fre dels frens Shimano de casa.


D'origen quan has de muntar un fre Shimano ve una ampolla petita amb oli mineral sí, i durant l'etapa HT Yeti, FS Yeti, i Ibis, com que per equipar les bikes havíem de comprar frens van venir diferents jocs de frens Shimano, això era durant el 2007, i fins avui aquestes petites ampolles amb líquid de fre mineral han sigut suficients per anar mantenint els frens ben purgats. També és cert que durant anys vàrem funcionar entre Magura, que crec recordar té el seu propi líquid, crec que coincident amb el que utilitza Citroen, Shimano amb el mineral, i Formula amb el DOT, i per tant no necessitava massa oli de cap fabricant, perquè crec recordar que cada marca utilitzava el seu, i no eren coincidents. 

El darrer manteniment dels frens Shimano XTR de l'Inbred que no va anar bé, també va coincidir amb que ja no tinc més líquid de fre mineral de Shimano. Cal dir que avui ja queda únicament una bike amb frens Shimano a casa, concretament la Yeti ASR-SL amb els XTR del 2009 crec recordar.

Per tant de no tornar a Shimano en el futur tindrem oli per sempre, si no caduca, que no ho sé.

Penso però que tornarem a Shimano, crec, sempre tornem a Shimano.

MTB, MTB, MTB.

dimecres, de febrer 10, 2016

5+1=0 :-)

Cinc Dracs el dissabte, un més el diumenge, i resultat? zero Dracs fins avui.

De mentre per una aturada més breu aprofito com amb la Spot Brand per equipar amb les noves millores a l'Inbred. 


El criteri de passar del 2.2 posterior al 2.35 del Maxxis Ikon EXO 3C TR, ja és a punt per ser una realitat. 

Persegueixo aconseguir un punt més de comoditat gràcies a aquest augment de secció del pneumàtic posterior passant ara a 2.35, serà segur un aspecte molt favorable, segur perquè visulament a primera vista ja s'aprecia que és més voluminós que el 2.2. Caldrà veure si un cop muntat passats els primers quilòmetres aquest 2.35 roda tan bé com el 2.2, millor dit veue que rodi quasi tan bé com el 2.2, si no no passa res, aquest darrer serà el protagonista un altre cop :-)

MTB, MTB, MTB. 

dimarts, de febrer 09, 2016

Cinta

Ja tinc els recanvis, en primer terme la cinta i les vàlvules NoTubes.


La cinta, per les Crest de 25mm, també podria ser de 21mm. la substitució d'aquesta ja era urgent, de fet els Ikon ja no aguantaven l'aire, concretament el del darrera amb aquesta aturada forçada de mesos dels Vols de la Reina va confirmar que la cinta que segella la zona de la llanda a on es fixen els radis als capitostos ja no feia aquesta funció TR.


A aquesta imatge es veu nítidament el problema de la cinta, i la solució a aquest problema.


Les dues vàlvules noves retiraran a les dues velles, molt castigades. 

No hi ha pressa, he de preparar la Spot Brand per muntar-la amb els dos Maxxis Ikon 2.35 EXO 3C TR, és a dir el del darrera deixarà de ser 2.2.

MTB, MTB, MTB. 


De mentre preparo la Longboard, també anem gestionant tots els tràmits necessaris pel proper retorn de la Reina.

diumenge, de febrer 07, 2016

Bona decisió :-)

La d'ahir, la d'aturar els Dracs quan tenia bones sensacions, o així ho veig ara després de fer una breu sortida molt planera. 


Moltes pensades, moltes, el 10 el proper, o no, o no. 

Tinc unes quantes cròniques per fer, que bé, les cròniques van lligades als Vols, per tant d'haver-ne de fer indica que hi ha Vols :-)

MTB, MTB, MTB. 

dissabte, de febrer 06, 2016

Dracs, Dracs :-)

Fa una estona que he decidit no veure sortir el Sol. 


Ja tindré l'oportunitat de coincidir en l'instant de la marxa de les Fades de la nit i l'arribada dels cavallers de la llum, però no ha pesat tenir molt bones sensacions passats el centenar de quilòmetres vers a demà no servir per res si continuava rodant ara a les deu tocades de la nit fins a les deu del matí, temps necessari si anava a pels deu Dracs :-)

MTB, MTB, MTB. 

Drac?

O Dracs? 

Tinc l'Inbred a punt, d'aquí a minuts hauré seleccionat l'equipament en funció de la temperatura d'ara, perquè de ser un Drac i prou amb aquest primer equipament ja en tindré prou. De ser-ne més els Dracs a fer, la lectura cada 50' de tempetatura del pas per la riera de Llavaneres ja m'orientarà a la perfecció, al detall de si cal que millori l'equipament, i fer-ho, poder fer-ho ve agafat de la mà perquè el recorregut del Drac passa per casa, i per tant en minuts faig el canvi d'equipament. 

Arxiu.

Decidir si avui toca un sol Drac o si en toquen més, comença per aquesta primera pensada, avui podria fer més d'un Drac, i segueix per una primera bona sensació, la resta dependrà de quina percepció tingui a l'arribada a casa després del primer Drac, també però en menor grau de les pensades mentre faig aquesta primera volta. 

No té pes en si mateix fer un Drac, ni dos, ni tres, ni quatre, no cinc, sí les idees, les pensades SOLO mentre faig cada Vol, o millor dit aquest primer Drac.

Podria no fer Dracs, i fer la volta llarga, SV-Blanes-SC-Santa Fe-Vallromanes-Bcn-SV, però no és la pensada que m'ha vingut al cap, res més, senzillament que ara em motiva valorar mentre rodo el propòsit de si faig més o menys Dracs.

MTB, MTB, MTB.

divendres, de febrer 05, 2016

+

Interessants, no per lleugeres sí per ser uns proposta definida de principi a fi. Tampoc puc dir pesades, un joc de rodes Shimano Deore de 26" ja marca pesos propers a aquesta proposta.


No sé perquè el 27,5+, i el 29+ són propostes del meu interès, podria ser que la darrera edició de l'Europeu de 24 Hores SOLO de Finale sigui un punt i part pel què fa a concepte de bike per a mi? Podria ser que estigui cercant una bike de millors prestacions que la meva 26" Single Speed rígida per seguir participant a properes edicions de 24 Hores SOLO?

MTB, MTB, MTB. 

dijous, de febrer 04, 2016

Festival al vespre=Festival a trenc d'alba :-)


Per una gran festa al vespre, gaudiré d'una gran festa de MTB ara passades les cinc de la matinada.


Avui marca 6°C el dia més fred a casa des de l'inici de l'hivern, costa de creure perquè al Mirador del Drac sense funcionar encara la calefacció no hi fa gens de fred. 


Un Vol que començava mentre sonaven els dos quarts de sis al campanar de SV, i que perquè el ritme fos aquest la jornada ha començat a tres quarts de cinc, un inici amb un cel estrellat, amb una Lluna a mínims descansant pausadament a l'espera de l'arribada de la llum, el mar calmat, força calmat, no com el dilluns, però sí inspirador de les millors sensacions, OMG.


Sortir a negra nit i tornar a ser a casa de negra nit té connotacions extremes sense ser-ho en cap moment, però per ser tan solitari, i pel fet de ser avui el primer dia de fred, no diré intens però som lluny dels 10°C, 6°C a les 05:39, i idèntica temperatura 51' després a la riera de Llavaneres ha comportat que un cop al Passeig dels Anglesos la sensació a les mans i peus fos de lleugera fredor, equipat d'hivern, sí,  però no m'ha calgut ni el gorret Assos, ni el segon protector de cara que els portava a les dues boses del darrera del mallot Alp-X Winstopper Softshell, avui el groc i verd. Demà miraré de sortir també de matinada, perquè tot i haver de ser el dia de descans, pel fet que ahir no hi va haver Vol, demà caldria sortir abans dels trenc d'alba, clar que yes.


Avui amb eines, amb càmera de recanvi, amb la bomba d'aire de mà agafada ara sempre al Kinc Cage, amb llums sempre funcionan a mínims, amb aigua, sense beure, sense menjar, esperant ara ja a demà perquè avui al migdia no hi haurà Vol, sí un Festival de dinar, oh yeaaaah!

MTB, MTB, MTB.

dimecres, de febrer 03, 2016

No infinita però quasi

55 metres de cinta segellant :-)

Ja faré fotos de com està la cinta segellant actual de les rodes de la Longboard. 


Ara per ara hauré de retirar les velles, netejar de manera impecable la zona a on ara està enganxada, per agafar la nova i un cop muntada mirar de no moure-la quan munti els dos Ikon EXO 3C TR ara crec que els dos seran 2.35.

MTB, MTB, MTB.

No les he portat a reparar perquè la darrera roda que vaig reparar falla del mateix radi, i la que està per reparar al taller ja fa dos mesos que la té i ara per ara no l'han enllestit, demà segurament la recollirem sense reparar, i per tant les rodes de la Spot Brand les muntaré d'entrada jo :-)

Test Ikon?


http://www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviews/maxxis-ikon-3c-maxxspeed-tlr-2014

Si mireu el comparatiu entre diferents marques i models els Ikon no queden massa bé, vinga així els Chronicle tenen millors arguments.

OMG, i jo vaig convençut que l'Ikon que portem vola :-)

MTB, MTB, MTB. 

dimarts, de febrer 02, 2016

Hi tornem, hi tornem :-)

Un dia a on de matinada el Vol no ha pogut ser, xafadet, xafadet, la jornada de reparacions de bikes de diumenge m'ha passat factura. 


El migdia però ha marcat tendències, abans del Vol he fet comanda dels recanvis que necessito per la Longboard, cinta per tubelitzar, quasi 50 metres de 25 mm d'amplada, i una vàlvola de recanvi, també venen líquid de fre Formula Dot 4, i Shimano mineral.  

Compatibilitats, Dot3-Dot4-Dot5.1 ho són entre ells, el Dot 5 amb cap, i el mineral va pel seu cantó. Alerta amb els líquids de fre, per manipular-los protecció pels ulls, mans i cal netejar les zones que contactin amb ell ràpidament. Més coses, cada dos anys els Dot han de ser substituits perquè perden les seves propietats, el motiu principal, és perquè agafen humitat, els minerals no tenen aquest proplema. Les antigues teories deien que els Dot eren més estables a altes temperatures, i per tant que l'eficiència de la frenada era molt superior en condicions extremes, ara no ho sé, Shimano és pro mineral de forma radical. 

De l'Inbred també ve l'Ikon de Maxxis EXO 3C TR 2.35 pel darrera, gran pas, gran pas. Pensant, reflexionant el tema 27,5 Plus, és s dir en el meu nivel Hugo-Chronicle. 


Avui he passat calor, tot i que el lleuger vent era fred, els 19°C a tocar de les dues a la riera de Llavaneres no es corresponien amb la calor que jo tenia pujant pel Tintorer curt, tanta que m'he tret la gorra Spok, des de Canberra al Mundial de 24 Hores SOLO a més de 35°C que no ho feia, he de pensar que avui lluny d'aquestes temperatures ho he hagut de fer per l'elevada humitat. 

Amb eines, amb la bomba d'aire de mà lligada al King Cage, amb càmera de recanvi, amb lluns sense funcionar, beure, aigua del bidó de 500ml, sense menjar, amb llums sense funcionar. Amb el mar pacient mirant de fer venir el Sol a la seves lleres. 

Equipat com ahir, amb canvi de  colors del mallot Alp-X Windstopper Softshell sense les mànigues, avui blanc i negre. 

MTB, MTB, MTB. 

Ahir al vespre em vaig cuidar molt per mirar de repetir Vol aquesta matinada, sense èxit,  avui miraré de fer el mateix, clar que yes.

Gran Vol, OMG

Grans Vols aquests darrers, OMG.


Equipat ara de tardor-primavera, avui a les 14:40 a 22°C no sé massa bé com he reaccionat, sí com ha anat, fantàstic.


Aquesta matinada l'impuls ha sigut una mena d'entre realitat i somni donant voltes a uns esdeveniments que m'han fet veure el privilegi de poder sortir a rodar a les matinades, als migdies, sense cap temor, sense desànim, i aquests pensaments han sigut avui motor del primer i del segon Vol. 


Sense tenir clar si seria, no és important, sí les percepcions que agafen amb força els pensaments, i no els deixen quasi ni respirar, quasi, omg, omg, omg.


Sense incidències, ara al migdia els frens frenar frenen, sí, massa fins i tot, per a mi ara per ara. Sense coincidències, sense menjar, beure, un glop, o dos molt breus, pujant pel Tintorer curt, feia una mica de calor, amb llums sense funcionar, amb eines, amb càmera de recanvi, amb bomba d'aire de mà, ara sempre lligada al King Cage, amb el mar sense moures lluny però d'acaronar la llum, com sona, com sona. 

Ara esperant a demà, xafat encara de la jornada densa de reparacions d'ahir de les dues bikes. 

MTB, MTB, MTB. 

dilluns, de febrer 01, 2016

Mirant, mirant

Aquesta matinada havia preparat aquesta intervenció, de cop mig adormit m'ha semblat que l'havia perdut, ara després del segon Vol mentre dinava estava també escrivint la crònica del primer Vol i m'he trobat arxivat aquest càlid present:

"A veure si avui em toca premi i tinc doble Vol, estaria bé, ahir me'l vaig perdre, per què no una petita compensació avui?



He posat a fer el primer cafè de la jornada, mentre es feia he baixat el Drac des del Mirador, per tot d'una anar seleccionant l'equipament d'hivern pels 9°C que marca el pronòstic, he tret les botes MX140 de l'armari, i he pujat al Mirador amb l'equipament, per en primer terme prendre el cafè, sentia com la cafetera pujava amb els darrers sospirs en forma de gotes de cafè, sucre negre, i ara després entre el primer cafè, i el segon aniré per equipar-me, faltarà agafar el bidó de 500 ml preparat per la sortida que ahir no va ser i que descansa a la nevera, i de ser el Vol començarà segurament proper a les 6 del matí, no pas molt abans. 

La tornada prevista, la veurem un cop a casa, ja veurem, ja veurem, primer he de començar el Vol i això tot i siguent proper, encara queda lluny, de ser, de ser. 

De no ser sempre em quedarà el càlid migdia, clar que yes.

MTB, MTB, MTB. 


Sonen dos quarts de sis al campanar de SV, he sentit un quart, dos, tres quarts, les cinc, un quart de sis, ara els dos, i encara sóc a casa, per tant ser prudent sobre si hi haurà Vol abans del trenc  d'alba té molt de sentit :-)"

Segueixo amb la crònica del Vol de matinada, quan pensava que havia perdut la intervenció d'abans del Vol:

De la matinada, un quart, dos quarts,  tres quarts de cinc i jo ja no podia estar-me més al llit :-)


Finalment després del segon cafè decidia iniciar el Vol. A la riera de Llavaneres a les 6 del matí a 12,5°C, equipat d'hivern he rodat perfecte.


Aquesta matinada els frens  XT anaven bé, no molt bé, tenen molta més potència que els meus fatigats XTR, i segurament m'hauré d'adaptar, segur,segur. Ho dic perquè costa que baixant i frenant no marxi massa del darrera, també puc baixar una mica la pressió de l'Ikon. 


Repetir Dracs ara sí ara també té molts inconvenients, sí, així ja vaig bé, he de seguir fent Dracs, és com les converses de fa uns anys de si 26 o 29, ara les 29 han deixat clar, es veu que són millors bikes, s'agafen més que les 26 baixant, superen miillor els obstacles que les 26, són més ràpides sl les zones planeres que les 26, i pujant si estàs més fort voles, per això rodo en 26 per tenir algun repte, en 29 és tan fàcil que tinc por que es faci avorrit :-) perquè si ho vull tot tan a favor quasi que mirant vídeos de MTB ja en tindré prou :-)))

Desprès de les 29 han vingut les elèctriques, doncs això.

Ep i que jo avui per avui segueixo fent-me la HM en 29, en el meu cas és perquè em faig gran. 

Aquesta matinada he pensat molt i molt amb les Plus, amb les Hugo, amb els Chronicle, i tant, ja m'hi veia rodant amb elles. 

Equipat d'hivern, com la setmana passada, idèntic, amb eines, amb càmera de recanvi, amb la bomba d'aire ara agafada de la mà del King Cage, amb llums sempre funcionant, a mitja potència per fer el Tintorer llarg de baixada, sense incidències, sense coincidències, amb un mar tan planer que la Lluna i descansava plàcidament deixant-se acaronar. 

Sempre miro de no repetir-ho a una mateixa intervenció, no avui, no avui :-)

MTB, MTB, MTB. 

Vaig a preparar de cara sl vespre-nit la crònica de dissabte dels Trinxes a SV, i la d'aquest migdia. 

diumenge, de gener 31, 2016

A l'una

Anava a fer el meu Drac corresponent, OMG.


Res més distant del què estava a punt de succeir, com ho era la necessitat ja obligada de canviar els discs de fre de l'Inbred. Ahir als darrers tres quilòmetres ls maneta del fre del darrera tocava el manillar :-(


Dit i fet :-)


Sí, sí, abans però he posat ferodes nous doncs havia obligadament de purgar el fre del darrera, així ho he fet, primer he retirat el líquid de fre vell, i un cop he injectat el líquid nou per més vegades que ho he fet la maneta seguia tocant el manillar. 


Dir-vos que abans he hagut de desmuntar els discs Shimano SLX de la Spot Brand, sí, sí, i ja que hi era com que el pneumàtic del darrera havia perdut tot l'aire he afegit líquid segellant davant i darrera, molt bé, molt bé, i tant, quan he començat a ficar aire amb la bomba de peu al del darrera res de res, he decidit passar a mode compressor, i quasi li cremo el motor intentant fer pujar els llavis de l'Ikon. 


Quan ja portava quasi tres hores he decidit que calia fer un manteniment més intens a la Longboart, hauré de demanar un kit nou Notubes, de mentre la Spot Brand descansarà desmuntada. 

Fins aquí encara hi havia llum, referit a l'hora del dia, i a les ganes de sortir a fer un Drac.


He tret les dues rodes, he desmuntat els pneumàtics, no el pinyó, i ja no les he muntat, ha quedat la Longboard aturada.

He de fer venir els kits UST de Notubes. 


El fre del darrera no l'he pogut purgar, aleshores he jugat a muntar un Magura Louise de la primera generació que ja volia muntar a la Vicious, un fre mig hidràulic mig mecànic :-) peró el del darrera no es pot muntar, per tant he tornat a desmuntar els Magura i m'he decidit pels Shimano XT de sempre. 


Aquest com sempre el gran comodí de casa quan parlem de frens.

Ara l'Inbred va de 10/10, i aprofitant que m'hi he concentrat molt pel què fa a detalls a reparar, crec que li faré unes petites millores, veurem, veurem. Va molt bé aquesta bike, molt, ara encara anirà millor, i tant. 

L'Ikon EXO 3C TR 2.2 posterior ara el vull 2.35, i tinc una petita sorpresa/premi si la HM finalment no ve, és que ja torno a estar aturat, com?

Avui cinc hores de reparacions de bikes, feia molt temps que no dedicava tanta estona a reparar les dues bikes de casa, i espero no tornar-hi un altre cop fins d'aquí a molts dies, no tinc ganes de tornar a fer una jornada tan intensa de mecànica de bike com la d'avui. 

MTB, MTB, MTB. 

El punt positiu és que l'Inbred ara va perfecte, tots els punts febles a reparar ara han passat a ser punts forts, i veure l'Inbred en perfectes condicions comporta de tenir moltes ganes de sortir a fer un nou Drac :-)

Hugo-Chronicle


Em frena el pes del conjunt just per sobre dels 2 Kg. o a la barrera, més els dos pneumàtics 29+ també agafats d'aquesta xifra de pes d'uns 2 Kg. però tot i així dubto si no entrar a un tram plus

Lligo mentalment les Hugo fent equip amb els Maxxis Chronicle. 


Una proposta que sembla molt atractiva per a mi,  és EXO sí, no TR? sí, sí ho és i és aquest punt, el fet de ser EXO TR que fa que el 29+ sigui una opció probable per la meva nova bike :-)

Tinc l'opinió d'un usuari del 29+, "la bike més divertida d'entre totes, 26-29-FAT-29+, si n'hagués de tenir una i prou, la 29+"


http://www.bikepacking.com/gear/maxxis-chronicle-29-review/

https://fat-bike.com/2014/10/love-at-first-corner/

Contemplo seriosament que com a bikes d'entrada del millor oci siguin el futur quan parlem de rodes de MTB, i a nivell XC Race per què no? 

MTB, MTB, MTB.

Eggbeater 11

Els 4ti van ser els reis a casa durant anys, sí.


Lleugers, molt, menys de 200 g. molt eficients amb fang, amb un moviment lateral crec recordar de 15°, per cuidar els nostres genolls. 


Aquest van ser aquests els punts positius que durant anys els van mantenir com els reis de casa.


Dit això, els punts que els van fer marxar, les cales, un desgast molt prematur, i si adonar-te que ja no van t'avisa a mitja ruta, detectar-ho abans costa. Cada substitució 20€ mínim. 

Els eixos de titani, amb els de cromo no m'ha passat, es gasten molt, no presenten el rendiment, refererit a duració que presenten els de cromo, claus siguent de titani per disposar d'un pes excepcional.

La substitució uns 60€ mínim.

El rebuilt kit, disponible sí, però tot i anar fent el canvi del kit periòdicament, et veus obligat cada poc temps si surts poc o molt a afegir greix a l'eix, si no l'eix tant el de cromo com el de titani agafa un joc que acaba trencant-se per la punta de l'extrem oposat a la biela, com sona, com sona. 

I pedalar amb un sol pedal fins a casa pot ser memorable, i més si vas en Single Speed. 

A casa però totes aquestes exigències no ens varen frenar a seguir amb ells, sí que van marcar la mort definitiva quant les gruixudes molles que regulen la tensió de la cala van perdre tensió, tot i aconseguir recanvis, aquests darrers no mantenien gaire temps una bona tensió de cala, i aquest punt sí que va marcar l'adeu definitiu dels Eggbeater a casa. 

Si persegueixes poc pes a costa de veuret obligat a fer un manteniment constant aquests poden ser un bons pedals, un manteninent amb els 11 a preu d'or, però els nostres genolls, cuidar-los no hauria de tenir preu ho sé, dins d'uns límits però, dins d'uns límits raonables :-)

MTB, MTB, MTB.

Blaze Plus shoes

Fa anys que no em fixo amb aquesta marca, un fracàs de fa uns anys amb el calçat tant de la reina com meu els va allunyar de la nostra llista de candidats. 


Ara passats els anys, mai masses les torno com a mínim a tolerar. 


MTB, MTB, MTB.