Exciting times.
The ideas, thoughts and actions in life are just like riding Skyline at Storm-Lo: find the flow and enjoy the ride!
SingleSpyder.
divendres, d’octubre 29, 2010
Roc d'Azur 2011.
És el que té deixar passar dies.
Que ja som a punt de fer el pas per les inscripcions de l'aventura del Roc 2011. Dic a punt perquè ens hem de coordinar molt bé amb en DNL i en FRK per coincidir a la mateixa tanda, si no, no ens veurem, no coincidiriem que és del que es tracta, i perquè això sigui hem de fer la inscripció al mateix moment, i a vegades tot i així hem quedat tallats entre tandes.
Senzill, anirem a tres curses, com a les millors èpoques, una per dia.
Una aventura la del Roc d'Azur que aquest proper 2011 serà molt i molt diferent, de ben segur.
Serà amb una 29", SS, i rígida?, estaria bé, serà la mateixa?, aguantarà la Vicious el recorregut fins a les portes del Roc d'Azur 2011?.
Anirà la Betty amb la bike actual o serà ja amb el nou cadell de Drac?, vull dir que el Drac amb el que ara vola la Betty, donarà a llum a una menuda cria de Drac, que serà a la sortida del Roc 2011 com a la nova hereva.
Jo ja veig els ulls del cadell de Drac, brillants, amb la força de qui se sap guanyadora per la seva joventut, perquè sap quin és el seu origen, perquè sap qui és el seu genet, un genet expert en Roc's, una caçadora de Roc's, una devoradora de muntanyes, una conqueridora de somriures.
No em costa res visualitzar la imatge d'aquest nou Drac, millor dit els seus ulls, la resta dependrà de molts factors, el resultat no, en cap cas, perquè serà una cercadora de senders, una arriscada voladora a baixes alçades, una escaladora nata, i tindré molt present que entre senders cal mantenir la distància perquè si no, veig clar en la seva mirada, que una esgarrapada de les seves menudes però afilades urpes me l'enduré de ben segur. Com al Roc també ho tindran clar en veure aquest tàndem genet-Drac, ja preparen el passadís.
MTB, MTB, MTB.
Una recta, si senyor, la que ens espera, el que ens proposa aquest proper 2011, perquè ja hi som, sí, ja hi som.
Festa gran a França, és el que serà aquest 2011, si Deu vol.
Convencerem als nostres amics francesos per fer la festa cada dia en un altre entorn, ho tinc clar.
Nota, per aquest 2011 ja en som tres, Colorado que bé que t'ho passaràs.
MTB, MTB, MTB.
PressFit, Crancksets 2x10, tapered head tub, Direct Postmount.
Hi ha una sèrie de temes tècnics que penso que és interessant poder-los debatre. Aquest enllaç és d'un professional del departament de disseny de Santa Cruz, i crec que hi posa una certa llum, dic certa, perquè per un fabricant és un problema d'amortitzacions el fet d'haver de canviar de model per no quedar enrera, però penso que diu coses intessants.
El primer que us vull comentar, els coixinets estampats a la caixa de "pedalier", com pot ser que que un sistema que es va abandonar al seu dia entre d'altre motius perquè no podia olorar l'aigua, ara torni com si res, i és més, que torni com una millora.
http://www.sram.com/truvativ/products/truvativ-pressfit-30-bb
I sobre aquest tema, com un usuari que ara amb una clau específica que ja et subministra el fabricant quan compres les bieles, no sempre, i una clau allen, pots muntar-te la caixa amb cinc-deu minuts, ara com ho fas?.
Perquè alinear els coixinets entrats a pressió és un art, i ho sé perquè he rodat uns quatre anys amb coixinets estampats a la caixa, i ni el mateix establiment distribuïdor oficial Cannondale aconseguia alinear-los.
És per aquest motiu que ara han tret una mena de preservatiu de plàstic per poder corregir aquesta alineació incorrecta, perquè la conseqüencia, entre d'altres però la més immediata és el soroll, com a la meva Cannondale que era horrorós, tant que moltes vegades acabats de substituir després dels primers quilòmetres tenia que tornar cap a casa. En total vaig canviar nous de trinca uns quatre jocs de coixinets, a part dels que de per si ja van fallar amb l'aigua, quan dic aigua no dic rodant a sota de la pluja intensa, no, dic un dia normal d'hivern on la bike torna bruta per les basses, sí, però per esquitxades, al cap de dos dies el soroll era insuportable.
Amb el problema afegit que quan anava al taller oficial un sol operari podia fer bé aquesta operació amb garanties de no haver de tornar, és cert que quan ho feia aquest operari anava perfecte, vull dir que no havia de tornar passades unes hores, però és que el segon mecànic d'un total de sis o set, que era per a mi un excel.lent mecànic, però noi aquest sistema el tenia entravessat.
Cada cop que fallava la caixa, calia fer 120 Km. per anar i tornar del taller, si no ho fèiem així i un taller no oficial de la marca proper a casa, fes l'operació malament i és donés el cas de que marques la caixa, em quedava sense garantia, advertència feta sempre des del concessionari.
El segon tema, les transmissions de doble plat, on el plat petit fa 28(¿?), amb el nous pinyons de 10, on la pinyó més gran ara és una 36(¿?), vol dir que perquè es mantingués la relació de transmissió que teníem fins ara el pinyó gran hauria de ser de 43 dents?, vull dir que amb l'arribada del pinyó gran de 36 encara falten "7" dents!!!, perquè anéssim amb el clàssic 22D-34t. Aleshores quin sentit té eliminar el plat petit, sumar sis dents a aquest i únicament pujar dues dents al pinyó més gran?.
Afegir que amb la meva Cannondale de doble plat, d'un 42-29 i un conjunt de pinyons 11-34, les "xupades" de cadena del plat de 29D pel desgast prematur d'aquest pel fet de que sempre la cadena creua més, i perquè la feina es reparteix entre un, el 28D el doble plat, no entre dos com és el cas del 32D-22Ddel triple plat, i de la cadena i pinyons, estaven a l'ordre del dia, vull dir que respecte a les bikes de casa de triple plat el desgast de la cadena de la bike amb doble plat era sempre de com a mínim un 30% més ràpid, i això era així mentre no plovia, si l'estació era de molt fang aquest tant per cent era encara més alt.
http://www.sram.com/truvativ/products/truvativ-x0-10-speed-crankset
Com podem passar durant tots aquest anys del 28 al 30, del 30 al 32, del 32 al 34, després d'anys d'evolució i ara de cop passem al 28 de fa ja uns quants anys, molts anys, perquè jo al 2001 ja anava amb un 34, crec recordar, i tant a la Marin com a la Bianchi anaven amb un 28 que són bikes de fa uns vint anys. Com pot ser que la proposta sigui ara al 2011 de tornar al 28?.
Per sort Shimano a totes les seves games manté el 3x10, que sumat a que ara tenim l'opció del pinyó de 36t, això fa que la millora sigui més que interessant, caldrà esperar a què fa el darrer pioner del 2x10, sí manté únicament el 2x10 o proposa una nova versió de 3x10.
http://www.sram.com/sram/mountain/products/sram-pg-1050-cassette
Pipes còniques, aquest és un tema curiós, Cannondale quants anys fa que va amb pipa de 1,1/2", un munt, i ara resulta que anirem amb 1,1/2" i 1,1/8" en XC-Marató perquè és molt més rígida?, a veure si ens aclarim, quina era la mancança de rigidesa de la pipa clàssica de 1,1/8" per XC-Marató?. He de dir que si bé en l'apartat dels coixinets estampats i el tema plats i pinyons jo en tinc l'experiència d'aquest quatre o cinc anys, sobre la pipa cònica em passa exactament el mateix jo ja anava no amb una no, si no amb les dues Cannondales amb 1,1/2", la veritat, i respecte a la resta de bikes amb les que vaig no he notat, però res de res, també cal matisar que les forquilles Fatty i Lefty de Cannondale, res tenen a veure amb les forquilles convencionals, però per rigidesa la Fatty, amb una pipa de 1,1/2", jo hauria de notar molt més aquesta pèrdua de rigidesa vers les pipes de 1,1/8" amb forquilles convencionals, a on està doncs la millora?.
http://www.bikeradar.com/news/article/specialized-2009-mountain-bikes-faster-sharper-17374
El darrer punt el Postmount vers el sistema SI, he de dir que ALELUIA-ALELUIA, pel fet que si s'imposa el PM posarem fi als gruixos per centrar els discs, i això amics meus és una gran millora, que bé, que bé, que bé. Ara falta que els quadre ja vinguin amb PM darrera i estarem a un bon punt, tot i que amb els adaptadors de sempre SI-Postmount no és cap problema que el quadre vingui amb SI.
http://www.cyclingnews.com/features/photos/first-ride-scott-usas-scale-949-29er/128324
MTB, MTB, MTB.
El primer que us vull comentar, els coixinets estampats a la caixa de "pedalier", com pot ser que que un sistema que es va abandonar al seu dia entre d'altre motius perquè no podia olorar l'aigua, ara torni com si res, i és més, que torni com una millora.
http://www.sram.com/truvativ/products/truvativ-pressfit-30-bb
I sobre aquest tema, com un usuari que ara amb una clau específica que ja et subministra el fabricant quan compres les bieles, no sempre, i una clau allen, pots muntar-te la caixa amb cinc-deu minuts, ara com ho fas?.
Perquè alinear els coixinets entrats a pressió és un art, i ho sé perquè he rodat uns quatre anys amb coixinets estampats a la caixa, i ni el mateix establiment distribuïdor oficial Cannondale aconseguia alinear-los.
És per aquest motiu que ara han tret una mena de preservatiu de plàstic per poder corregir aquesta alineació incorrecta, perquè la conseqüencia, entre d'altres però la més immediata és el soroll, com a la meva Cannondale que era horrorós, tant que moltes vegades acabats de substituir després dels primers quilòmetres tenia que tornar cap a casa. En total vaig canviar nous de trinca uns quatre jocs de coixinets, a part dels que de per si ja van fallar amb l'aigua, quan dic aigua no dic rodant a sota de la pluja intensa, no, dic un dia normal d'hivern on la bike torna bruta per les basses, sí, però per esquitxades, al cap de dos dies el soroll era insuportable.
Amb el problema afegit que quan anava al taller oficial un sol operari podia fer bé aquesta operació amb garanties de no haver de tornar, és cert que quan ho feia aquest operari anava perfecte, vull dir que no havia de tornar passades unes hores, però és que el segon mecànic d'un total de sis o set, que era per a mi un excel.lent mecànic, però noi aquest sistema el tenia entravessat.
Cada cop que fallava la caixa, calia fer 120 Km. per anar i tornar del taller, si no ho fèiem així i un taller no oficial de la marca proper a casa, fes l'operació malament i és donés el cas de que marques la caixa, em quedava sense garantia, advertència feta sempre des del concessionari.
El segon tema, les transmissions de doble plat, on el plat petit fa 28(¿?), amb el nous pinyons de 10, on la pinyó més gran ara és una 36(¿?), vol dir que perquè es mantingués la relació de transmissió que teníem fins ara el pinyó gran hauria de ser de 43 dents?, vull dir que amb l'arribada del pinyó gran de 36 encara falten "7" dents!!!, perquè anéssim amb el clàssic 22D-34t. Aleshores quin sentit té eliminar el plat petit, sumar sis dents a aquest i únicament pujar dues dents al pinyó més gran?.
Afegir que amb la meva Cannondale de doble plat, d'un 42-29 i un conjunt de pinyons 11-34, les "xupades" de cadena del plat de 29D pel desgast prematur d'aquest pel fet de que sempre la cadena creua més, i perquè la feina es reparteix entre un, el 28D el doble plat, no entre dos com és el cas del 32D-22Ddel triple plat, i de la cadena i pinyons, estaven a l'ordre del dia, vull dir que respecte a les bikes de casa de triple plat el desgast de la cadena de la bike amb doble plat era sempre de com a mínim un 30% més ràpid, i això era així mentre no plovia, si l'estació era de molt fang aquest tant per cent era encara més alt.
http://www.sram.com/truvativ/products/truvativ-x0-10-speed-crankset
Com podem passar durant tots aquest anys del 28 al 30, del 30 al 32, del 32 al 34, després d'anys d'evolució i ara de cop passem al 28 de fa ja uns quants anys, molts anys, perquè jo al 2001 ja anava amb un 34, crec recordar, i tant a la Marin com a la Bianchi anaven amb un 28 que són bikes de fa uns vint anys. Com pot ser que la proposta sigui ara al 2011 de tornar al 28?.
Per sort Shimano a totes les seves games manté el 3x10, que sumat a que ara tenim l'opció del pinyó de 36t, això fa que la millora sigui més que interessant, caldrà esperar a què fa el darrer pioner del 2x10, sí manté únicament el 2x10 o proposa una nova versió de 3x10.
http://www.sram.com/sram/mountain/products/sram-pg-1050-cassette
Pipes còniques, aquest és un tema curiós, Cannondale quants anys fa que va amb pipa de 1,1/2", un munt, i ara resulta que anirem amb 1,1/2" i 1,1/8" en XC-Marató perquè és molt més rígida?, a veure si ens aclarim, quina era la mancança de rigidesa de la pipa clàssica de 1,1/8" per XC-Marató?. He de dir que si bé en l'apartat dels coixinets estampats i el tema plats i pinyons jo en tinc l'experiència d'aquest quatre o cinc anys, sobre la pipa cònica em passa exactament el mateix jo ja anava no amb una no, si no amb les dues Cannondales amb 1,1/2", la veritat, i respecte a la resta de bikes amb les que vaig no he notat, però res de res, també cal matisar que les forquilles Fatty i Lefty de Cannondale, res tenen a veure amb les forquilles convencionals, però per rigidesa la Fatty, amb una pipa de 1,1/2", jo hauria de notar molt més aquesta pèrdua de rigidesa vers les pipes de 1,1/8" amb forquilles convencionals, a on està doncs la millora?.
http://www.bikeradar.com/news/article/specialized-2009-mountain-bikes-faster-sharper-17374
El darrer punt el Postmount vers el sistema SI, he de dir que ALELUIA-ALELUIA, pel fet que si s'imposa el PM posarem fi als gruixos per centrar els discs, i això amics meus és una gran millora, que bé, que bé, que bé. Ara falta que els quadre ja vinguin amb PM darrera i estarem a un bon punt, tot i que amb els adaptadors de sempre SI-Postmount no és cap problema que el quadre vingui amb SI.
http://www.cyclingnews.com/features/photos/first-ride-scott-usas-scale-949-29er/128324
MTB, MTB, MTB.
Etiquetas:
Crancksets 2x10,
Direct Postmount.,
PressFit,
tapered head tub
dijous, d’octubre 28, 2010
r2-bike.de
http://translate.google.de/translate?hl=de&sl=auto&tl=en&u=http://r2-bike.com
Jo d'aquesta botiga no en tinc referències, però com a pàgina per visitar està prou bé.
Tenen uns frens Hope a un preu prou competitiu, un model en concret per sota dels 300 euros, i un ventall de propostes per a 29" que fins ara no he vist a cap més lloc a Europa. Concretament els frens són els Hope Tech X2.
Un detall important, normalment sempre al costat del components que tenen a la venda hi ha aquest mateix a sobre de la bascula, això no passa cada dia.
Curiosa aquesta proposta, treus el pinyó petit de 11 dents, i poses aquest de 36 dents, no sé si funcionarà, però per a 26" és una assegurança per quan perds el món de vista. I per les 29" amb 3x9 un remei necessari, de ben segur, el que no sé, és sí és prou rígid, vull dir que no va agafat a l'aranya, fet que em fa pensar que això podria ser un problema, caldrà cercar opinions dels primers usuaris.
http://translate.google.de/translate?hl=de&sl=auto&tl=en&u=http://r2-bike.com
MTB, MTB, MTB.
Jo d'aquesta botiga no en tinc referències, però com a pàgina per visitar està prou bé.
Tenen uns frens Hope a un preu prou competitiu, un model en concret per sota dels 300 euros, i un ventall de propostes per a 29" que fins ara no he vist a cap més lloc a Europa. Concretament els frens són els Hope Tech X2.
Un detall important, normalment sempre al costat del components que tenen a la venda hi ha aquest mateix a sobre de la bascula, això no passa cada dia.
Curiosa aquesta proposta, treus el pinyó petit de 11 dents, i poses aquest de 36 dents, no sé si funcionarà, però per a 26" és una assegurança per quan perds el món de vista. I per les 29" amb 3x9 un remei necessari, de ben segur, el que no sé, és sí és prou rígid, vull dir que no va agafat a l'aranya, fet que em fa pensar que això podria ser un problema, caldrà cercar opinions dels primers usuaris.
http://translate.google.de/translate?hl=de&sl=auto&tl=en&u=http://r2-bike.com
MTB, MTB, MTB.
Dissabte sortida "Cerdanya Inacabada"
Després de la conversa amb Lagranevasió i la Betty he decidit que el proper dissabte farem la sortida "Cerdanya Inacabada".Repetirem la ruta que tant us va agradar.Això si, aquest any posiblement trepitjem una mica de neu.
Aconseguirem arribar als Llacs de la Pera?
Gironins us apunteu?
El premi serà: "EL GRAN SOPAR"
S´obren les inscripcions:...
Aconseguirem arribar als Llacs de la Pera?
Gironins us apunteu?
El premi serà: "EL GRAN SOPAR"
S´obren les inscripcions:...
Comparativo 29".
SANTAFE este post puede aportarte información, opiniones sobre tres 29". No se si mucha, pero el título promete.
http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=662230
http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=662230
SS family.
http://forums.mtbr.com/showpost.php?p=7449443&postcount=204
El que deia, no en cal ser molts, sí "els".
El que deia, no en cal ser molts, sí "els".
Cerdanya, seqüències repetitives, perquè serà?
Pel fet de que cada any es repetix la mateixa escena, el mateix recorregut, i això fa que aquesta, com moltes d'altres d'aquesta aventura siguin les imatges que em venen al cap.
De la sortida de dissabte, tres opcions, una, repetint una part de la Travessa dels Pirineus i de la pujada al Puigmal sense coronar-lo, dos, la pujada al Puigmal, segur que no hi ha neu, segur que no, i la tercera, la clàssica inacabada de cada any.
La tercera ha estat la que hem decidit fer, així si no l'aconseguim fer complerta tot queda al seu lloc, és a dir podrem seguir dient que mai hem aconseguit fer-la.
Mira que n'és de curiós, anys fent aquesta ruta, o millor dit, anys mirant de fer-la i sempre quedem aturats, sempre la tindré present aquesta aventura, pel fet de que aquest any la tornada va venir motivada per un moment que posteriorment va ser crític, de fet va marcar el que ha estat un moment abans i un després del meu dia a dia. Però també va lligada aquesta sortida a moltes altres situacions, a converses memorables com la de la Volta a Osona, per posar un exemple, quantes converses amb l'Andreu a mitja sortida, quantes converses de MTB a aquesta ruta, quines pujades més exigents, i penso que puc qualificar-les també de memorables.
Colorado aquest vol de Drac jo no he d'imaginar-me les imatges al cap abans de fer-lo, pel fet de que aquests ja és part del meu codi genètic, és el que té aquest tipus de sortida, que resta per sempre a la memòria i són les que fan que tot tingui el color de les grans ocasions.
MTB, MTB, MTB.
De la sortida de dissabte, tres opcions, una, repetint una part de la Travessa dels Pirineus i de la pujada al Puigmal sense coronar-lo, dos, la pujada al Puigmal, segur que no hi ha neu, segur que no, i la tercera, la clàssica inacabada de cada any.
La tercera ha estat la que hem decidit fer, així si no l'aconseguim fer complerta tot queda al seu lloc, és a dir podrem seguir dient que mai hem aconseguit fer-la.
Mira que n'és de curiós, anys fent aquesta ruta, o millor dit, anys mirant de fer-la i sempre quedem aturats, sempre la tindré present aquesta aventura, pel fet de que aquest any la tornada va venir motivada per un moment que posteriorment va ser crític, de fet va marcar el que ha estat un moment abans i un després del meu dia a dia. Però també va lligada aquesta sortida a moltes altres situacions, a converses memorables com la de la Volta a Osona, per posar un exemple, quantes converses amb l'Andreu a mitja sortida, quantes converses de MTB a aquesta ruta, quines pujades més exigents, i penso que puc qualificar-les també de memorables.
Colorado aquest vol de Drac jo no he d'imaginar-me les imatges al cap abans de fer-lo, pel fet de que aquests ja és part del meu codi genètic, és el que té aquest tipus de sortida, que resta per sempre a la memòria i són les que fan que tot tingui el color de les grans ocasions.
MTB, MTB, MTB.
Subscriure's a:
Missatges (Atom)