Exciting times.


The ideas, thoughts and actions in life are just like riding Skyline at Storm-Lo: find the flow and enjoy the ride!

SingleSpyder.

diumenge, de setembre 26, 2010

Trail Formic.


És que la ruta de Sant Celoni, Palautordera, Santa Margarida, La Costa, Can Riera de Ciuret, Santa Margarida, Palautordera, Sant Celoni, és mereixedora d'aquest qualificatiu.

Ahir bona sortida, a la tarda, perquè el matí va ser per descansar.

Aquest cop amb llum, el Sigma Karma al casc. He de dir que la visió amb aquest és més que satisfactòria a negre nit. També és cert que el conjunt Powerled-Karma és el conjunt per a mi perfecte per rodar més ràpid de nit que de dia. Però si he d'agafar-ne un, el Karma al casc és perfecte. Únicament cal anar alerta amb les branques per evitar el fer-te mal si el Karma s'hi enganxés.


El primer tram direcció a Palautordera camí perfecte per posar en marxa els motors, el segon tram direcció a Santa Margarida, corriol de dos pams, amb una trialera que poder fer-la ens exigirà cada dia una mica més de nivell, de fet jo ahir la vaig fer tota a sobre de la bike, però fent trípode al mig de la mateixa. Ja posaré fotos el proper dia que hi passem.


El tram Santa Margarida-La Costa del Montseny, dur molt dur. Aquí, ahir a aquest tram va estar tenyit de risc. Un gos acompanyat d'uns senyors grans va sortir directe a per nosaltres, aquest tram té un enllaç d'uns tres quilòmetres per carretera, sense adonar-nos de res, amb dècimes de segon els dos per evitar la mossegada del gos, vàrem posar-nos al carril contrari, amb el detall que venia un cotxe de cara, l'ensurt va ser majúscul. Els senyors dels gos per fer-nos callar ens van exposar que la carretera és pels cotxes i pels gossos!!!, però no per les bicicletes. Bé no cal dir res, oi que no, l'ensurt per a nosaltres, pel fet de que ens hi va anar la vida, i per l'auto que venia de cara jo diria que va ser tot puntualment traumàtic.

Travessat el Tordera escalem direcció La Costa, això puja i molt, 26% de pendent, sempre molt constant, a aquest tram la foscor ja comença a fer acte de presència.


Una pujada dura, exigent on els pensaments del darrer incident encara són una llosa.


Però la pendent continuada fan que cada cop pensem més en pedalar.


L'arribada a La Costa, coincideix amb l'esvaïment d'aquests mals pensaments.



A aquest punt ens aturem uns instants. Congelar aquesta imatge de llum de foc, de pensament de goix vers el que els nostres ulls admiren, fa que tot quedi aturat.



Un cel rogenc, una caiguda del sol repetidament única, un ser a on érem gaudint de l'instant de poder veure aquesta composició del color i la foscor d'una nit, que ens indica que cal obrir els ulls i també els llums.



Seguim direcció a Can Riera de Ciuret, a aquest punt ja portem 25 Km. els darrers deu de lenta i progressiva escalada. Abans d'arribar-hi, agafem un sender que ens porta en vol vertical de baixada, directes a Santa Margarida, previ creuament pel Tordera, que per les darreres pluges ens deixa els peus ben fresquets.

En aquest tram el ritme és notable, per la forta pendent de baixada, sense dificultat tècnica, però exigent pel fet de ser negra nit.

D'aquí a casa per la drecera de Palau a Sant Celoni.

Arribada al punt de sortida a quarts de deu de la nit.

Per sota dels 50 Km. per sota dels 1.000 m. de desnivell +.

Eines, les de sempre, sense càmera de 29", menjar cap, aigua, un bidó de 750 ml.

Equipats d'estiu, amb armilla els dos, i manegots la Betty. Jo amb una samarreta de cotó, per haver-me deixat el jersei a casa, fet que m'ha provocat entre això i els peus molls, arribar amb les mans gelades, sense dolor, però gelades, ni a la dutxa m'he recuperat.

Coincidència amb d'altres ciclistes, cap.

Sensacions bones, de menys a més.

Un vol de Drac amb precedents, però sensacional.

MTB, MTB, MTB.

Si vull fer el Roc en la SS amb unes certes possiblitats d'èxit, haurà de ser amb el 26D-19t, que és un 23% més escalador que el 32D-19t, i per tant un 23% menys rodador. Puc fer al pla puntes de 20-25Km/h, i escalant el patiment és gaudiment, no és exactament així, però venint del 32D-19t, puc dir-ho així.

MTB, MTB, MTB.

dissabte, de setembre 25, 2010

An interesting Jacket....but expensive

Raresa o funcionalitat extrema.


http://www.probikeshop.fr/ritchey-cintre-wcs-carbon-ud-tom-bar-10/18057.html

Una excentricitat de Ritchey o una joia de la funcionalitat?.

Dubtant estic de si fer venir aquesta petita joia cap a casa.

MTB, MTB, MTB.

Tune King/Kong-Sapin-ZTR Race.

http://www.probikeshop.fr/tune-paire-de-roues-ztr-race-rayons-sapim-1240g/61194.html

Les rodes perfectes per les Betty's, si no són betty's no cal, però si sí, perfectes per sota dels 1.350 g. úniques, fiables?, Tune per a pesos inferiors a 65 Kg. funciona normalment, per a pesos inferiors a 60 Kg. quasi sempre, per a pesos inferiors a 50 Kg. perfectes.

El preu jo diria com amb la Forquilla DT XRC, dels millors.

MTB, MTB, MTB.

DT XRC 100 mm. 2009.

http://www.probikeshop.fr/dt-swiss-fourche-xrc-100mm-2009/23234.html

Lleugera, amb un bon tacte, els primers mesos si més no, estèticament perfecta. Per a bikers disposats a gaudir d'una forquilla que requereix d'estar-hi a sobre amb el manteniment.

Exclusiva, i el preu, que us puc dir del preu, una oportunitat per a accedir a l'èlit de les forquilles per un preu significativament inferior.

Per a mi seria amb 29" digne de ser la candidata a la Terralogic de Fox Kashima 2011.

Això sí, "flexa", barres de 28,6 no 32 mm. i repeteixo, necessita d'un manteniment important.

Maxxis Monorail LUST.

http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=31269

El millor pneumàtic pel nostre terreny, no ho diries mai pel seu aspecte. Fina ara en pagàvem 45€, ara d'oferta tant a Probike Shop com a Chain Reaction.

Millor que el Larsen TT LUST, més rodador, millor adherència i millor evacuació del fang, del poc que tenim aquí, cap d'aquests pneumàtics és per a una zona de fang de veritat.

Per a mi el millor pneumàtic per la meva zona i pel meu ús.

Per quan un Monorail LUST 29"?.

No poso imatges perquè el sistema no m'ho permet, miraré de posar-hi remei.

Talla Cadenes.

És el millor que he trobat, relació preu qualitat. Per a mi molt important que es pugui agafar bé, el que tinc ara he de posar-me guants del mal que em fa quan he de collar per fer retrocedir el pin.

És el que he escollit per a mi, fa anys que ho faig amb un Topeak difícil d'utilitzar de veritat, i ahir modificant la relació de transmissió de la Vicious, vaig decidir posar-hi remei.

http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=23259

Maxxis Rendez, LUST.

El Rendez, interessant pel davant, evacua un xic pitjor el fanc, en condicions normals del nostre país, vull dir res del fanc de veritat del nord, que els Monorail. S'agafa més lateralment, també lastra un xic més. Pesos similars.


http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=54826


Alerta amb els 70a.

Una evolució-involució del Monorail?.

Líquid sellador Tubeless.

http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=44634

Caducitat, dos anys, pots passar el líquid d'un pneumàtic a un altre, fa falta més càrrega que amb el No Tubes, 120 ml. crec recordar. El preu però és competitiu, per la duració d'aquest, perquè el No Tubes requereix cada "x" dies tornar a carregar pel fet de que s'asseca.

Jo ja hi he rodat fa uns dos anys, amb el Hutchinson, és la propera compra.

Al Roc anirem encara amb No Tubes, després passarem a Hutchinson.

Cog 21T.

http://autobus.cyclingnews.com/photos/2008/tech/shows/interbike08/index.php?id=/photos/2008/tech/shows/interbike08/interbike082/Chris_King_cogs

divendres, de setembre 24, 2010

Mourne Mountain Ride

Date:Friday 24th Sept
Location: Mourne Mountains (Ireland)
Elevation Gain: 2,789ft (850m)

Slieve Donard is the Highest Mountain in the North of Ireland. It stands at 2,789ft (850m) It is the 5th Highest in Ireland. Today I climbed to the top with my bike. Why because I had not climbed it before and these days my bike goes everywhere with me. The photo below is looking towards the Summit of Slieve Donard. You can see the Mourne Wall that leads to the top in this photo.

The photo Below shows the path I took on my way to the Top. "The Brandy Pad"
The Path I travelled through the mountains is called the Brandy Pad. "The Brandy Pad" a track created by the boots of smugglers and the hooves of heavily laden ponies, particularly during the 18th and 19th centuries. Illicit cargoes of tobacco, wine, spirits, leather, silk and spices would be spirited through the mountains from the east coast to be distributed inland. So popular was the trade that by 1835 in the village of Hilltown, almost half the houses were pubs.
Above is some of the Mourne Mountain Range and Mountain Sheep Grazing.
The view from the summit of the Mountain
Above is the mourne wall at the top of Slieve Donard.

The photo above is Slieve Bearnagh. This is another mountain in the Mourne Range and a really nice mountain it is. The Mourne Wall is again visable in this photo as many others. The Wall which was constructed to enclose a reservoir's catchment area in the Mourne Mountains, Northern Ireland. It was built between 1904 and 1922 by the Belfast Water Commissioners to enclose the water catchment in the Mournes.
The wall was crafted from natural granite stone using traditional dry stone walling techniques. On average the wall is about 1.5 metres high and 0.8 to 0.9 metres thick. It is 22 miles (35 km) long and passes over fifteen mountains. The wall took eighteen years to complete.
The photos above and below show one of the reservoirs inside the wall. This is Ben Crom Reservoir.
The Valleys all collect water that is processed for drinking mainly for the Belfast area.


There is more photos in the album listed here: Mourne Mountain Photos I did not want to fill the Blog with the photos.

Tardor, sigues benvinguda!

La tardor és, personalment, una de les estacions de l'any més bonica i més romàntica per viure-la, per pedalar-la.

Són petites coses, potser insignificants que per molts passen desapercebudes, però són les que també ens fan sentir bé. Canvi d'estació, recarreguem il.lusions.

Baixen les temperatures, pluja dia sí dia també, inici de llargues nits i dies curts, fulles groguenques als arbres, estores de fulles seques per terra, fruits de la natura; les móres de l'esbarzer i les cireres d'arboç, les figues, les castanyes i els bolets. Arrels molles, camins escarbats pel senglar, manegots, armilla i jaqueta ara sí, ens acompanyaran a totes les sortides, com també el llum del darrera i un dels sigma del davant.


Benvinguda, malenconia de la tardor, benvinguda.

Cal aprofitar els moments que ens ofereix el recorregut de la vida. La tardor, no pot durar per sempre, ahir vàrem donar-li la benvinguda, ara tenim uns mesos per gaudir-ne, abans d'entrar de ple a l'hivern, que també té el seu encant, però això serà d'aquí a uns mesos.

Pedalem, que només falten catorze dies!!!!

dijous, de setembre 23, 2010

Ibis festival a Cadaqués










Amb una mica de retard, ja que aquest any he fet les vacances al setembre, us passo una crónica curta de la exitosa trovada que varem fer a Cadaqués el dissabte dia 4/09/10 un grup de 12 genets, 6 dels quals anàvem amb Ibis.
La sortida va ser a les 8:00 en punt al Pavelló Esportiu.
Per escalfar motors rápidament vam agafar un camí que esdevé una auténtica trialera de pujada dibuixada en roca viva fins al Mas Duran, per accedir a continuació al camí antic de Cadaqués Port de la Selva, un plaer per tots els sentits degut a la seva bellesa en el seu tram mitjà i que es complica posteriorment a les trialeres de baixada i pujada que donen accés a la ruta de l'esglèsia de St. Baldiri, fent treballar de valent als genets en les seves habilitats técniques, que sense perdre el somriure van passant tots els obstacles, fins arrivar al Port de la Selva.
Al Port vam esmorçar (aquesta vegada sense bomba submergida) en bona armonia i despres de les fotos obligatòries vam seguir la ruta de Selva de Mar, en una pujada llarga i penosa per la calor, per accedir despres d'un corriol trialer traversant la carretera de Roses-Cadaqués a l'alçada de la Base aérea. Una estona de pista ample fins arrivar gairebé a sobre de Roses i accedir a una trialera molt técnica que ens portà directament a la Cala Montjoi, on vam proveir d'aigua en el camping, ja que anàvem tots una mica deshidratats, per continuar fins la pujada posterior a Cala Jóncols, que dona a una font d'aigua fresca, molt agraida per tots per la calor sofocant del dia.
Baixada enduro rápida fins trovar un fantàstic corriol trialer que ens van ensenyar els dos Cadaquesencs que ens acompanyaren, per acabar enllaçant el camí del far de Cala Nans, ja a la vista del poble, just a la 1:00 del mitgdía. A continuació vam guardar les bicis al meu garaig i vam fer un menjar de germanor i magnífic ambient a la Gritta.
Mon germà, present amb la seva Ibis, estrenà els nous tubs per als frens Magura, sense cap problema i millorant molt el tacte, les prestacions i el retorn dels pistons a lloc. Un exit total que caldrà provar amb més cura en el riguròs hivern proper.
Va ser una sortida per recordar i que ens va deixar a tots amb ganes de fer-ne més. De fet es va parlar de fer-ne una a Les Gavarres i un altre a Terrassa, que ja em fa illusió només de pensar en preparar-la.
Salut!

Di2 with a brain.


http://reviews.mtbr.com/interbike/

D'aquest article tot és interessant, el que proposa, via com ho proposa, com és una Titus i un equipament de referència a excepció dels components KCNC que a aquest projecte són un pel justets, per no dir molt.


Els Dugast una incògnita, la corretja un repte o un sistema que serà el que s'imposarà pels canvis integrats?.



MTB, MTB, MTB.

Corretja dentada-Gates Carbon Drive – belt drive replaces bicycle chains





http://reviews.mtbr.com/interbike/files/2010/09/IMG_9301.jpg

Post Mount.


En Colorado m'ha enviat aquesta imatge. Suport del triangle del darrera per a frens post mount, és el camí dels nous quadres 2011.

Pipes còniques 1,1/5-1,1/8 el que vindrà també amb la implantació del post mount posterior.



El que implica si vas amb SI de fre, passar de 160 a 180 mm. amb un adaptador de SI a PM, i un canvi de forquilla obligat, pel fet de ser cònica, a Chain les tenim d'oferta, curiós.

Des del Roc 2008. Blur 4x.


http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=127226&page=6

La vaig veure, de color blanc, ja cercaré la foto feta al Roc, amb una Marzocchi, i vaig pensar, "en vull una".

No em diguis el perquè, és una disciplina que no sé si practicaré mai, però és la que vindria també avui a casa.

La Camaleon també, però aquesta ja té més competidores per poder ser la bike UK de casa.

No he seleccionat la que m'agrada més, crec, però sí que serveix com referència pel concepte, 100 mm. compacta i 1x9 o 1x10.

Rodadora?, segur que no seria la millor, però per què no?.

Nova pàgina de Ibis cycles?.

http://www.ibiscycles.com/home_launch/

Prototype, RFX Turner.


http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=652970

Les rodes un clàssic ja, amb potència i manillar doble alçada, per a mi un conjunt que podria ser interessant, les rodes per a mi, no, perquè no sé quina és la seva fiabilitat.

dimecres, de setembre 22, 2010

Tarda de MTB.


És el que ha estat la tarda d'avui.

Direcció Santa Margarida, per corriols i camins perfectes, molls, enfangats, hauré de posar per primera vegada des de fa deu anys, pneumàtics per fang?.

De Santa Margarida direcció Collformic, però al començament de la pujada he decidit deixar aquesta ruta que em dóna les millors sensacions, però he girat direcció La Costa del Montseny, quina escalada més interessant, quines parets de pujada. De La Costa cap a Can Riera de Ciuret, i d'aquí cap a Santa Margarida, una baixada de 10/10, ja molt a les fosques, fins a casa, rodant sempre a ritme interessant.

Les sensacions avui amb el meu nou projecte, bones, ara ja sé quin plat necessito per la Vicious, un 29/30, ni més ni menys.

I per les dobles un 38D. Rodar amb un 1x9 és sensacional, però res a veure avui per avui amb un 1x1 ben seleccionat, que no és on sóc, però és on he de ser per la propera cita d'aquí a res.

Avui per sota dels seixanta quilòmetres, per sota dels 1.200 m. +.

Menjar res, aigua, un bidó de 750 ml.

Eines, les de sempre, equipat d'estiu, i quina frescor més bona de La Costa a Can Riera de Ciuret.

Està bé poder gaudir ja d'un bon estat de forma, millor dit no d'un bon estat de forma, si no de bones sensacions a sobre de la bike. La feina feta al fissió ha anat més que bé.

Dret he de posar remei al 1x9, el dolor de lumbars és notable, puntual però significatiu.

Amb un 1x9 he de posar un guia cadena, creua tant que puntualment cau, de tres sortides una caiguda de cadena, però penso que és necessari, resum, 1x9 amb guia de cadena i una Fox Terralogic Fit 100 mm. Kashima 2011.

Demà procediré a fer venir, un joc de pneumàtics per la 29", un joc de punys amb fixació per la mateixa, pastilles de fre pels Marta, estic a zero, però a zero, això sí, la SS les porta noves, també 5 litres de líquid Hutchinson segellador dels Tubeless, segurament un joc de frens Shimano XTR 2007, així com tres Maxxis Monorail per la Betty i els meus invents, i un joc de pedals Crank brothers SL 2010.

Ara, demà cercaré un plat 29D per la SS.

El 38D no serà complicat, Race Face el té.

És on sóc, encara amb el cap anant de Collformic a La Costa.

MTB, MTB, MTB.

1x9=29 o 26?.


http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=610880

No va poder ser una Trail King de 1x10 o 1x9, però el camí hi és, i estic mirant de poder gaudir d'ell. Una guia de cadena serà necessari.

Moltes hores, moltes matinades, i vinga i vinga a fer camí.

Ahir vaig acabar els trets principals del segon projecte. El primer ja fa dos dies que roda, i si roda bé, o no, ja us posaré crònica, del segon he d'esperar a l'arribada dels pedals per poder rodar, i d'aquest darrer també us en posaré les primeres impressions.

És on soc, fent camí.

No he posat el reportatge fotogràfic perquè de la construcció de les dues, fent la descàrrega vaig perdre totes les imatges i ara estic pensant com fer-ho, tornar a desmuntar-les i refer-les per poder fer la presentació com cal seria el que caldria.

M'ho penso i ja veuré com fer-ho per fer-ho bé.

1st Anniversary

Hola Genets,

Si, avui, y sembla que fos ahir, fa un any del naixement del nostre blog. Un any intens, un any que diu molt, un anty de canvis, un any de reptes, pero un any, que marca una nova etapa...qui sap si com a la foto, amb el dorsal "1" per la nostra edat, continuarem escalant.



Desde SC, una forta abracada....i apagueu les espelmes !!!!

dimarts, de setembre 21, 2010

Yeti 25th anniversary, special edition 575.



http://www.bikerumor.com/2010/09/07/25th-anniversary-special-edition-575-from-yeti-for-2011/

Quins pensament em venen al cap, aquests colors, quin clàssic, història del MTB.

L'ARC també hauria de tenir la seva rèplica equivalent.

29" i slopestyle 26".





http://www.bikerumor.com/2010/09/21/new-ellsworth-120mm-evolution-29er-momentum-slopestyle-mountain-bikes-and-more/#more-22144

Dracs entre bikes.

Ser entre Dracs, té el que té, cal que aquests estiguin sempre impecables, i si no pot ser impecables, sí a punt per rodar.


Vull dir que un Drac perquè voli bé, cal estar-hi a sobre, i mirar de tenir-lo sempre perfectament a punt.


No em refereixo a ara sí ara també modificar cada component pel més nou del mercat, però sí tenir clar i posar en pràctica tot allò que permeti mantenir el vol amb les millors condicions possibles, i poder gaudir d'una jornada magnífica de MTB.


Ara, darrerament coincideixo amb molts bikers amb les bikes molt malmeses per manca de fer-hi el manteniment. Pneumàtics gastadíssims, transmissions destruïdes, frens sense pastilles, suspensions perdent oli, rodes que no roden, "pedaliers gripats", totes aquestes i moltes més, són les incidències que estem visquen.

A les darreres sortides hem estat moltes però que moltes estones aturats, veient totes aquestes incidències i no són casualitats, en cap cas, si no una manca de rigor per part del biker en el manteniment de la seva bike.

Caldrà ser per part nostra més rigorosos en aquest sentit, em refereixo a mirar de sortir únicament amb genets i els seus Dracs.