Exciting times.


The ideas, thoughts and actions in life are just like riding Skyline at Storm-Lo: find the flow and enjoy the ride!

SingleSpyder.

dimarts, de gener 22, 2019

La de divendres :-)

Una sessió de fisio modesta, 45' lleugers, per prudència, motivada aquesta per no haver digerit bé el pas de dues sessions a tres i haver baixat un altre cop de tres a dues sessions les visites al fisio. 

Per prudència també, seguim sense Vols, com res de fer cap preparació d'intensitat, i els estiraments limitats els realitzats amb el fisio.

Dissabte no hi va haver passejada a peu de platja, sí a la nit de diumenge, però rondant els tres quilòmetres, no els set. 

Pendents de l'arribada del segon Gran Drac, sense millorar els equipaments del genet, ni tampoc els diferents components del Gran Drac, he de pensar que si han de ser serà perquè es donaran les circumstàncies, espero, confio, sigui per que vinguin o perquè no, que crec que en definitiva ve a ser el mateix.

El tercer Gran Drac es fa esperar, no perquè el termini estigui caducat, si no perquè quasi cinc mesos d'espera, per a mi són molts, renoi, renoi, renoi, aleshores com gestiones aquesta espera proposada en origen és una acceptació molt singular. Jo ho miro de passar recaptant informació tècnica, valorant les possibles millores en la línia de baixar el pes, tampoc en aquest aspecte la motivació va agafada de la determinació perquè el Gran Drac seleccionat ja té estudiats tots i cada un dels aspectes de possible millora, i el fabricant s'ha decidit per una proposta molt concreta, i sota aquesta penja tot, cada component, de manera que quadre, un altre cop de steel, frens, rodes, pneumàtics, seient, és a dir distància del cul al terra, centre de gravetat, distància entre eixos, són dades que millor no modificar, fins i tot les suspensions estan estudiades especialment per aquest Gran Drac, segur què hi ha més casos de Grans Dracs amb suspensions específiques dissenyades sobre bases força singulars, però jo ho desconec, i ho visc amb molt d'interès, en aquest cas fent referència a la particularitat de l'angle de treball d'aquestes, poc convencional, i en l'extrema reducció de les seves mides, tot per accentuar un comportament que faci que en trams revirats tingui les millors qualitats, que és a on ens sentim més còmodes, o a on som majoritàriament, doncs a espais oberts ja no hi tinc la implicació de velocitats altes, això des de la concentració de la Cerdanya en aquell dia memorable amb en Xavi després del dinar a l'argentí, a la baixada previa al dinar crec que va ser l'última baixada a reacció, no sé si la baixada de Sant Marçal al Camping i del Pla de la Calma a Les Piscines del Montseny el dia del pollastre a Collformic és anterior o posterior a aquest, OMG, en tot cas jo a aquest darrers ja no hi era dins del Vol a reacció, i tornare a dir, OMG. Així seguint el fil del Gran Drac els pneumàtics també van lligats a aquesta específica proposta de comportament, i també els frens, aquests darrers molt estudiats també, tant els discs, com les pinces, com els ferodes, és a dir, un centre de gravetat molt baix, sense ser arriscat picar a trams molt deteriorats, un conjunt molt estudiat de la posició del genet, un quadre de lleuger però reforçat, unes suspensions específiques, unes rodes i uns pneumàtics, així com els frens, tots coordinats, tots condicionats entre ells per coincidir a un mateix lloc, aconseguir un pes contingut, i un comportament que marqui una època.

Hi ha més detalls a tenir presents, segur, molts, de fet ho escric i seguidament la llista em ve el cap, però també tinc present que sobre aquest aspecte, els dels Grans Dracs, i els Dracs , vaig publicant poc a poc aquells aspectes que crec que entenc, i per tant puc compartir a The Great Escape MTB, també poc a poc els aniré ampliant, si aconsegueixo però millorar entendre els aspectes més tècnics sobre geometries, o comportaments termodinàmics dels diferents components. Ja fa anys de l'intent d'entendre la diferència de comportament d'una suspensió d'aire i oli, quan augmenta la temperatura interna, crec que encara avui no hi ha aportacions al blog sobre aquest component, és que encara ara no em veig capacitat per fer-ho, i potser per escriure sí, no però de poder aportar. Sobre un pneumàtic mai hem aportat cap exposició tècnica, sí d'ús, va o va bé, però sobre carcasses per exemple, no, i aquestes, la seva duresa, la seva flexió lateral, que no sé si el terme seria l'adequat, no n'hem parlat a aquest espai, i certament que hi ha tema per omplir centenars d'intervencions, i no arribaríem mai a cap lloc, o sí, i jo no ho veig. 

Cada genet cerca un comportament singular del seu Drac, dels seu Gran Drac, i per tant cada conjunt de quadre, rodes, pneumàtcs, suspensions i frens és específic segons l'ús o comportament que perseguim aconseguir. I sense anar més lluny si parlem de pressions de pneumàtics per posar un exemple, o d'olis de suspensió, o dins també de les suspensions, de la duresa, progressivitat, extensió, retorn, compressió, rebot, absorció de petits i grans impactes, de les diferents regulacions de les velocitats que volem de tots i cada un d'aquests aspectes, i hi anem afegin diferents equacions com podrien ser diferents seqüències d'impactes, bé el que cal comprendre és per a mi infinit, per a mi, per la quantitat d'aspectes, i per incomprensió de cada concepte a partir d'un primer nivell bàsic a on jo ja no aconsegueixo relacionar tots aquests aspectes per formar un sol concepte entre tots ells que definiríem com el d'aconseguir el comportament òptim que persegueix cada un de nosaltres quan és a dins del Vol o del Gran Vol. 

Ho rellegeixo dijous, i penso que cal afegir que no necessàriament un genet ha de cercar o voler un comportament determinat del seu Drac i/o Gran Drac, en cap cas, de fet segurament és a l'inrevés, com també ho és que la Transportadora de Dracs no és la portadora dels millors Vols, segur, en els tres casos però és a dir, Dracs, Grans Dracs i vers la Transportadora de Dracs a The Great Escape MTB sí que és així, cerco un comportament concret dels Dracs, dels Grans Dracs, i persegueixo que la Transportadora de Dracs sigui un altre cop la protagonista dels millors Vols, tram que miro de recuperar prudentment des del 2014 :-)

Caldria sumar d'aconseguir aquesta optimització a dalt esmentada, aconseguir que la Transportadora de Dracs tingui la utilitat òptima per  poder transportar els Dracs eficientment, així com a la Reina, i també el genet, aleshores tot es complica una mica més, que ja està bé, i de fa uns anys cap aquí també estic valorant que transporti el darrer Gran Drac que tenim previst que arribi el darrer dia de març, fet que encara ho complica més perquè ja fa temps que penso en la possibilitat d'adquirir un remolc pels Dracs, ara un remolc per aquest Gran Drac seria una opció a valorar, i clar sobre remolcs tornem a entrar a un tram molt tècnic, a on hi he estat durant molts anys, vull dir utilitzant remolcs, cert, però també ho és que per a mi és un vol i dol, perquè el temps no és infinit, i mentre el meu dia a dia tendeix a la complexitat, cada vegada aquesta més alta, aquest mateix temps que ens exigeix que sigui així també em resta capacitats a cada dia que passa, poc a poc però sense interrupcions minva el meu nivell de qualitat, de manera que, el nivell d'exigència augmenta i les meves capacitats per portar-les a terme disminueixen, fet que em porta a haver de reflexionar cada vegada més, i a fer cada vegada menys :-)

I a casa ja hi ha onze Dracs, quatre Grans Dracs, i d'aquests darrers en venen dos més, o sigui sis, i si ens decidíssim per dos remolcs, certament que per nombrar-los tots  ja costa, i mirar de fer-los funcionar ja no de manera correcta si no òptima, perquè no perseguim menys, ho veig impossible, que no sé si és pitjor que pensar amb el mot infinit, crec, crec, oi? :-)

I entre tots aquests temes tan interessants, apassionants per a mi fins i tot, hi ha la dificultat també apassionant de mirar de tornar a estar bé de nivell de forma, pel dia a dia en primer terme, que quasi hi sóc, pels Vols, ara per ara molt lluny de poder-hi ser, i ara d'aquí a dos mesos tocats estar preparat pels Grans Vols, aquests darrers una nova disciplina al Mirador, que crec que o ho preparo molt i molt bé també o aquests darrers no tindran ni l'oportunitat de començar. I ho dic en aquests termes motivat perquè a dos mesos i poc de la seva arribada, tot i que la sensació és molt bona ara després de l'arribada ara fa un mes del nou primer Gran Drac, tot i que estem a pocs dies de l'arribada del segon Gran Drac, i que si parlem de sensacions vers la decisió de fer-lo venir, del concepte d'aquests, són prou bones, les sensacions vers el tercer Gran Drac són boníssimes totes, excepte una que fa referència el nivell de perfecció del concepte, que he perseguit a l'hora de seleccionar aquest Gran Drac, que no d'encert d'aquest, que siguent el mateix que els dos primers, la característica de radicalitat del concepte en si mateix d'aquest tercer Gran Drac em fa que tingui una certa preocupació. Una mica com l'arribada de la primera single speed al Mirador, que va marcar l'inici de la fi de la qualitat de ser moltitut, i el començament també de qualitat de la solitud, fent referència a que mentre anàvem amb geared, érem sempre grups més nombrosos, ara des de fa una fila llarga d'anys poc a poc, primer tot de cop, i després poc a poc bike a bike, van anar caient, fins i tot també  Drac a Drac, per finalment quedar-ne uns pocs, i no precisament els que érem uns incondicionals, de fet ser-ho és una super disciplina, i tant, i possiblement és incompatible, he de pensar, he de pensar, fent referència a que segurament la incondicionalitat és un atzucat, crec, crec, vull dir deu ser una d'aquelles situacions que no tenen formats absoluts, no sempre s'és un incondicional, i no sempre no s'és un incondicional, i és més també en una mateixa situació, o no, i de manera prudent acceptar-ho podria ser una eina per ser-hi més proper a aquest fer incondicional, o no, o no, però està bé poder compartir aquests termes a aquest espai. 

En tot cas el concepte extrem de l'elecció del Gran Drac va fortament agafat de la mà del mateix criteri que va determinar l'arribada de les single speed al Mirador i la fi de les geareds, com sona, com sona. 

I he de dir que l'experiència single speed ha estat, és, copçadora, i miro de ser molt prudent amb aquest mot, per fantàstica, per sorprenent, a on va marcar un dia abans, i un dia després al Mirador, i de fet l'arribada dels Grans Dracs la va propiciar aquest aspecte d'extrema simplicitat. Va ser coincidint la Transportadora de Dracs, i el primer Drac single speed que vaig quedar copçat, perquè abans la VW era un vehicle, i la Vicious una bike, després la primera va transformar-se en la que avui és la Transportadora de Dracs, i la segona ho va fer en un dels pocs Dracs del Mirador, sorprenent, diria fins i tot increible :-)

MTB, MTB, MTB. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada