De la marxa de la Transportadora de Dracs, a on la darrera visió va tornar a ser la millor, la del darrera, curiós. M'hauria agradat però poder fer la foto del lateral en el moment de la marxa, vull dir de la visió de costat per recordar-la, la recordo sempre, però les circumstàncies són les que són i una cosa és el que era i una altra el que és ara, tot i que jo diria, jo intueixo que el que recordem és el que és, segur, segur, i més encara, més sentit té si ets d'una certa actitut positiva. Per altra banda de voler repetir espai, vull dir si necessitem la Transporter, senzillament fent venir una nova T6, i repetir així Vols i més Vols amb ella sempre està a la nostra mà decidir portar-ho a terme, s’han de donar però les circumstàncies, cert, cert, i avui per avui no sembla que aquest sigui el cas, oi? He cercat una imatge de costat recient reacondicionada la T5 del 2020 de principis d'aquest, està feta tot just va sortir del taller després de mesos i mesos i més mesos de treballs de reacondicionament, afegint la foto a la darrera part d'aquesta intervenció, també he incorporat una imatge de part de l'interior de la T5 a la participació de la WEMBO del 2018, de com teníem l'interior de la VW organitzada que no ordenada per poder autoassistir-nos cada un en cursa, així com passades les hores he recuperat també l'instant de l'entrada a Escòcia del 2018 sota el temps propi del lloc, ho escric i m'emociono, mtb, mtb, mtb. |
Granollers 2025 ) |
En tot cas d'entrada sembla que aquest moment la setmana 5/52 consolida que dins dels Miradors un element fins fa un temps principal ha fet un pas definitiu per fer un nou recorregut, ara lluny de seguir sent la protagonista des dels Miradors, i tant. Podria fer un resum extens o aportar un nombre important d'imatges de les èpoques més intenses de la T5 a FW a Finale, al Roc, al Baix Montseny, a la Cerdanya, o al Gironès, però crec que a aquest espai hi ha bona part, no totes certament, de les aventures durant tots aquests anys, des de l'època Ibis, Yeti, Superlight, que bé que anava la Superlight, o la de la disciplina extrema de la Vicious que fins a data d'avui aquesta darrera modalitat mana a cada un dels nostres Miradors, i avui aquesta aportació va de la marxa de qui ha ajudat a que tot fos una mica més fàcil, que fos també memorable i únic.
FW 2018 ) |
A veure quina serà la sensació que quedarà a cada Mirador dels Dracs sense la presència de la Transportadora d'aquests, doncs si bé des del 2007 que hem disposat incondicionalment d'aquesta polivalència, vull dir de poder transportar sempre, sempre, sempre dels nostres Dracs, com de gaudir del nostres Vols, així com també ocasionalment de poder disposar de l'espai posterior de somni com a zona de càrrega pel què calgui, fa que tinguéssim poques límitacions a nivell domèstic quan es tracta de portar objectes d'un punt a un altre, fet que creia que em donava molta tranquil·litat, dic creia perquè des del 2019 aquesta funcionalitat ha anat quedant reduïda cada vegada una mica més, fins a ser ja no d’una utilitat esporàdica si no quasi del tot inexistent, fins i tot el darrer transport que va fer va ser per tornar un Gran Drac de dues rodes de test del tercer al primer Mirador, vull dir que ja no va ser d'un Drac que en segons la carregues si no que va ser un Gran Drac de dues rodes a on per manca de manya quasi que carregar-la es va fer una tasca que semblava del tot impossible, de fet no he tornat a repetir, i a on com sempre disposar d’aquesta eina de transport de Dracs i Grans Dracs va ser clau per fer el pas definitiu mesos després adquirint el mateix model carregat-testat però en aquesta ocasió nou, idèntic però.
Segurament el motiu d'aquesta marxa ve pel fet que estem rodant molt propers al Mirador, així des del 2020 que no estem fent sortides marxant en primer terme amb la Transportadora amb les bikes carregades a dins doncs fa anys que no fem sortides d'hores, cal posar-ho en valor, si aquestes aventures, millor dit si les aventures tornen doncs ara no en fem d'aventures en bike, tot i així podria donar-se la circumstància de requerir un altre cop del servei de la Transportadora, en tot cas de ser ja ho tornarem a valorar, ara per ara però aquesta funció des de la tornada de FW 2108 a on ja teníem clar que no hi hauria cap més SOLO amb la Transportadora nostra, sí de lloguer un cop a destí però no com a portadora de l'estructura complerta per fer un SOLO des del primer Mirador a cada edició de la WEMBO que hem participat, doncs tot just sortíem de tornada cap al primer Mirador des de la WEMBO del 2018 a FW que vàrem dir-nos que era la darrera gran aventura de 24H amb la T5, motivada aquesta pensada en primer terme per la meva extrema fatiga física en la preparació de tot plegat, i també en segon terme per l'exigència de la Transportadora amb els manteniments cada vegada més freqüents, en aquest sobre treball per tenir-la al dia per poder garantir el transport fiable a cada destí de cursa de 24H, fiabilitat que no va ser tal a la darrera participació, res important però sí de molta incomoditat, doncs si bé ho vaig poder solucionar parcialment des del cantó francès reparant amb cinta americana les pèrdues dels tubs resecs per on circula el líquid que ve del dipòsit dels neteja vidres imprescindible en aquest cas per poder circular disposant de certa visibilitat darrera dels altres vehicles amb el tradicional clima plujós de SCO. Cert que són petits detalls, cert també que aquests petits detalls són els que o bé et fan la vida més fàcil o te la poden complicar i molt, oi?
He de posar en valor que la VW no ens ha deixat mai a l'estacada, mai, però sí que ens ha anat advertint que el temps no passa debades, oi?
WEMBO2108 |
Veurem, perquè ho escric i ara que hem fet net em venen moltes pensades per una banda, per tot seguit tornar al punt d'origen d'on partíem el 2007, és a dir la configuració de la T5 era la ideal en aquell moment, perfecte per portar únicament les bikes 100% muntades, i anys després també per portar tota la logística d'unes 24H SOLO, important el detall SOLO, no en equips on les condicions són molt diferents a on jo diria que més favorables vers aquest aspecte logístic per res més, perquè d'entrada disposes de moltes més mans, o d'un SOLO però amb assistència que mai ha sigut el nostre objectiu a l'inrevés tot i que l'unica vegada com la del 2009 va ser memorable, molt.
Així si ja disposàvem de la millor opció per nosaltres de transport i el fet és que finalment hem decidit passar pàgina, segurament ho és per tram de vida, no per concepte d'ús que també, vull dir la VW feia bé la funció per la que va venir al primer Mirador fa disset estacions, però quasi dues dècades després ara entre els diferents Miradors aquesta funció ha desaparagut, fa cinc anys que no hi ha una sortida de MTB on utilitzem la T5 per transportar els Dracs, també ha coincidit que poc a poc els grups amb els que sortíem han anat perden força, els del Vallès Oriental van anar minimitzant les seves activitats any darrera any com també evolucionant cap a formats que per horari no ens coincidien, i a l'hora que nosaltres hem evolucionat cap d'altres maneres de viure la bike, en el nostre cas antagòniques d'on veníem, a on actualment podem fer 6/7 fins i tot, o marcar zeros ara sí ara també, però sempre dins d'unes distàncies molt però molt modestes, una mica tot plegat, des del 2018 que no rodem pel Baix Montseny, puntualment en una o dues ocasions sí, i no vaig requerir fer ús de la T5 perquè no la dsiposava doncs en aquells moments reposava al baix Montseny, aleshores vaig fer ús del XV que el tenia a mà i que ara com la VW tampoc està entre nosaltres, proper sí però.
De fet els darrers mesos han marxat tres Grans Dracs, sobretot perquè a la marxa de cada un d'ells les sensacions han sigut cada cop una mica millors, fet que ha convidat poc a poc a poder facilitar la sortida de la Transportadora, i tant.
La primera pensada seriosa en aquesta direcció ve del febrer del 2024 on vaig decidir enviar totes les fitxes tècniques de cada un dels Grans Dracs per la seva taxació, no dels de dues rodes però, i la marxa del primer va ser entre l'octubre i el novembre d'aquest mateix any, en tot cas no va ser d'avui per demà, ara el gener del 2025 n'han marxa dos més, i tinc la impressió que no seran els darrers.
Cal veure que la Reina després de la important actualització que se li va fer a la T5 durant el 2019 principis del 2020, un cop portada a terme va valorar que la VW havia de marxar doncs no l'estàvem utilitzant, estava descansant al Baix Montseny aturada sempre entre ITV i ITV, vull dir que hem esperat del 2020 al 2025 a decidir aquesta marxa, hi ha hagut temps per poder-ho valorar, i segurament hi hauria hagut situacions que haurien modificat significativament aquesta decisió, aquestes però no s'han produit ni se les espera, així la T5 finalment ha deixat de formar part del nostre dia a dia, i un altre aspecte que m'ha pesat i molt és la sensació que a cada dia que passava des de fa ja uns anys la fiabilitat es veia poc a poc però emb constància resentida, vull dir que augmentava la possibilitat de patir una pana seriosa amb ella, pana que no hem tingut mai però, i mira que anava finíssima fins el darrer dia amb nosaltres, però també ho és que per mantenir aquest alt nivell de prestació la dedicació ha sigut elevada en temps i sobretot en recursos, molts.
Cert, així el silenci ha imperat a l'hora de defensar que la Transportadora es quedi, els Destructors, els Dracs, els Grans Dracs en les seves diferents modalitats observen i prou el què fem, les Fades, les Dames, fins i tot les Falgueres Màgiques han fet un silenci determinant, és una situació nova per a tots, cert, fins i tot podria dir extranya, molt, però també ja ho és de nou el fet excepcional i compartit des del primer segon de ser entre Gegants, no vivíem a una zona on aquests darrers es deixessin veure, i de sobte ho van fer, i també nosaltres ens vàrem quedar sobtats per aquest fet durant mesos. Ara l'element principal ha marxat, com sona doncs no tenim Transportadora de Dracs, així doncs més lluny queden encara el Roc d'Azur, i ja no et dic Finale, com FW, sense ella no haurien sigut com van ser per a nosaltres, de cap de les maneres, i tampoc les anades a SC amb l'Home del Montseny, infinites aquestes darreres, per nombre també, ni les anades a la Cerdanya, moltes menys certament però inoblidables també, estàvem en aquella època acompanyats amb el gurú del MTB no ho pot dir tothom, caldrà deixar passar dies, setmanes, mesos, anys fins i tot, a on podem dir que vàrem tenir un Primer Ministre, i tant, i també vàrem compartir amb ell a la Cerdanya, i tant, i tant.
Ahir em confirmava el nou propietari de la T5, també una parella, que estaven molt il·lusionats amb aquesta adquisició, també amb el fi de portar les bikes a dins i de fer un ús lúdic en la vessant camper-bike, vull dir que d'entrada la VW es queda a tram de MTB, més moderat, més d'oci pausat, que crec que com a proper tram és el recorregut ideal per ella, i també és molt guapo que qui ens va proporcionar aquesta joia nova el 2007 ara el 2025 es qui ens l'adquirit per a ús personal passats aquests disset anys, fet que ha facilitat molt la sortida a nivell emocional, tot i que aquest desenllaç ho és de fa quaranta-vuit hores, vull dir la Transportadora va ser adquirida fa tres setmanes, i readquirida per un ús propi pel professional que havia de gestionar aquesta venda mentre marxava propera al segon Mirador aquest dilluns, fa tot just aquestes breus quaranta-vuit hores si fem referència a aquest esdeveniment evitant aleshores ser anunciada per la seva re-venda.
I nosaltres contents que dos d'aquests tres Grans Dracs es quedin el nostre entorn, vull dir a un bon destí, en tots dos casos el millor lloc on podria jo desitjar com a destí, per una banda un nou apassionat del concepte de les Pleiades, i per una altra un vell apassionat de les Tranporters, no puc demanar més, a veure a on anirà el d'origen suèc, poc a poc doncs aquest darrer ara està precisament siguent refet mecànicament fent venir components des dels USA fins i tot, vull dir que tardarà encara setmanes ha poder ser posat a la venda, tot i que ara ja no reposa a cap dels Miradors ja no és de la nostra propitat pròpiament-tecnicament.
Maresme 2020 ) |
En tot cas aquesta intervenció ve per la sortida de la Transportadora dels diferents entorns dels Miradors, posant també punt i final del lloc puntual de descans del Baix Monteny a on la T5 feia les funcions d'assistent logístic de transport de la mare, particularment de tots els dijous, que bé, que bé, que bé.
L'anterior intervenció de fet era, és el pròleg d'aquesta, i també segurament de les properes, o entre elles, on es rendirà homenatge a la Transportadora de Dracs, com no hauria, com no podria ser d'altra manera, com estaria bé que fos sempre )
MTB, MTB, MTB.