Exciting times.


The ideas, thoughts and actions in life are just like riding Skyline at Storm-Lo: find the flow and enjoy the ride!

SingleSpyder.

diumenge, de febrer 23, 2025

xoco + )

energia 2025 )

La d'una jornada de fa uns dies a on la caminada va ser extensa, quasi vint quilòmetres que està prou bé, fins i tot diria més que bé. 


Lloret 2022 )

De fet durant el període 2020 fins el juny del 2022 sempre les fèiem, repetint el mateix recorregut a cada població on decidíem anar, sempre les mateixes però. Passejades els primers mesos pels respectius fronts de mar de Sant Vicenç, Caldetes, després de Blanes,  de Tossa de Mar,  de Platja d'Aro, d'aquest darrer el fem periòdicament per qüestions de responsabilitats, excepcionalment també a Lloret, i un ara sí ara també en aquest cas resseguint sempre de costat a diferents distàncies de l'Onyar a Girona, per finalment de retorn enfilar cap a casa de les tietes. 

A aquesta darrera població com a les dues primeres la tradició ve de llarg vull dir de molts anys enrere, diria que coincident amb les mateixes dates de les anades del Principat, bé a Caldetes i a Sant Vicenç la meva tradició ve com a Sant Marçal on les tres tenen més temps per a mi d'història que anys un cop nascut fins avui, preciós i curiós a l'hora.


Tossa 2020 )

Ara passades unes setmanes des de la darrera visita a la ciutat dels quatre rius, va tornar a ser, deixant com sempre el Gran Drac més esportiu a casa de les tietes, que nosaltres no hi tenim tietes a aquest indret però un bon dia caminant ens va venir aquesta pensada, aquesta història que és com si hi anessim de visita a casa d'elles, i aparquéssim el Gran Drac davant de casa seva quan els hi anem a fer una visita, i aprofitant la visita començar un recorregut que va ser curiós en aquesta ocasió doncs anava acompanyat d'un convidat, el convidat, i el primer també. 

A totes aquestes caminades sempre amb un tret característic, i especialment marcat aquest al Principat com ho és que era/és una anada fins a un punt, i una tornada desfent el camí, a on a aquesta tornada des del primer segon passa/va a ser de densa a molt densa pel fet d'haver de començar a refer el camí cap al primer Mirador o cap al segon. Vull exposar que normalment no anem/anàvem a fer una gestió determinada, de cap tipus, ni a veure res en concret, la qüestió era sortir de  sí o sí, a diferència d'ara que hi anem perquè hi volem anar i prou, i he de dir que en aquest nou format els llocs són també en certa manera nous, els redescobrim una altra vegada amb uns altre ulls, a totes, totes, una situació molt diferent-positiva que va agafada de la má d'una percepció també extraordinàriament diferent-positiva

El 1984 anava al Principat amb el meu Gran Drac de dues rodes passant per la Collada, el 1998 amb el Gran Drac més GT pujava al Principat pel fet de sortir de les zones humides i fredes del meu dia a dia, jo ho veia/sentia així, el 2001-2002-2003 pujàvem al Principat amb el més GT encara, sortint a tocar del vespre un cop finalitzada la jornada, cercant espais diferents, i a partir d'un cert moment és que no recordo si el Viena ja hi era, si l'etapa Viena a aquest indret comença aquí o posteriorment, en tot cas de ser fèiem un Viena i seguidament tornàvem cap al Vallès, sense fer res més. 

Passats vint anys mateixa seqüència, mateix format ara però a partir d'un punt concret, o dos,  un cop a dins del Principat el fem sempre caminant, és a dir deixem el cotxe a un extrem i anem i tornem a peu fins a l'altre extrem, extrems que ens marquem imaginàriament nosaltres. 


Santa Coloma d'Andorra 2021

Vull dir que passen els anys i sembla que el format es va mantenint, que segurament no, perquè únicament així és com ho veig jo, i també segurament les formes que jo veig estan definides des del lloc des d'on ho miro, i en el meu cas com des de cada Mirador el punt de visió sense ser molt diferent ho és, així doncs no sé quantificar-ho, de poder ser que tampoc ho sé, però em quedo amb que la percepció és de seguir fent amb el pas dels anys quelcom molt proper per concepte, i a l'hora per petits detalls diferents doncs entre ells un és d'entre molts és que ara ho fem a propulsió, del noranta-vuit al dos mil dinou a tracció.  

L'arribada de la propulsió va implicar de fer una anada i una tornada que no té res a veure amb les portades a terme en el període d'inci de segle, després amb la Transportadora seguíem a tracció, però fins i tot amb aquesta únicament havíem fet ruta passant pel Principat amb els Dracs darrera direcció cap al Roc cercant per un RP23 els casquets específics per l'Element SC, i que no va poder ser, com? també amb aquesta havíem passat per totes i cada una de les botigues de bikes, una per una, i els seus derivats, tots, cercàvem, cercàvem, i cercàvem. Un cop, també l'única hi vàrem anar a buscar una Element per l'Home del Montseny, i tant, quina aventura que va ser tot plegat, també en una altre ocasió vàrem fer part de la Ruta dels Contrabandistes precisament amb el convidat protagonista d'aquesta intervenció, en aquesta darrera ocasió amb tres Grans Dracs de dues rodes. Diferents amb els termes que esmento perquè es tracte de viure bons moments, de gaudir de les propostes, i sense anar més lluny amb l'estrena de la propulsió al ben mig de La Collada vàrem haver de posar peu perquè no podíem aguantar la duresa del comportament tan radical d'aquest, i pensar/valorar com desfèiem el camí, OMG.

Poc a poc la propera campanya va agafant forma, i en principi és cap a on anem, poc a poc ))

MTB, MTB, MTB. 

El primer 4C en blanc el vàrem poder veure físicament exposat a una d'aquestes anades al Principat, el segon a Girona, en aquesta darrera ocasió en vermell al carrer que ara és peatonal-fumadors just a les arcades properes a l'establiment de la xocolata a la Plaça Catalunya, fa anys ho sé, de prop no n'he vist cap més, l'A110 sí al concessionari del Principat a aquesta darrera anada, blau concretament.

divendres, de febrer 21, 2025

Cleaner )

Després de la darrera revisió dels dos Dracs calia fer venir més útils, de fet ja els disposo però no a cada Mirador. 

Així que en aquesta ocasió sortim de Pedro's, i ara he tornat un altre cop a Finish Line, ja tinc d'ells quan parlem de netejar la cadena, el respall de tres cares, ara en venen més per la neteja del quadre, dels pedals, del plat, en el nostre cas del pinyó, i també per les boixes la part exterior d'aquestes però per l'interior entre els radiat que no és una zona fàcil d'accedir, a veure,  difícil no hi ha res quan parlem de conceptes de manteniment dels Dracs excepte el radiar rodes per mi, la resta prou bé tot, i en darrer terme aquests respalls m'ajudaran a mantenir impecables els ST-BB-HT que són zones crítiques fent referència a la possible presència de sorolls. Fent refèrencia a la baixa dificultat a les Single Speed, i als BB cpom table els tipus de forquilles que portem nosaltres menys actuals, a res més.

Ara per ara penso en un procés de retirada de pols i fang en sec, no penso en netejar amb aigua. I després hauria d'agenciar-me de draps específics per passar-los humits i prou un cop retirat el fang i la pols, no per fer equip amb l'aigua via una lleugera aspersió, és on sóc avui per avui condicionat tot per els sorolls de les rodes del darrera d'aquests darrers temps.




https://www.finishlineusa.com/products/cleaning-tools/easy-pro-brush-set

En aquesta ocasió la comanda anirà a un punt de recollida proper a un dels Miradors, prou bé. 

Tinc pendent de recollida encara del culot S-Phyre dipositat fa uns dies al segon Mirador )

MTB, MTB, MTB.  

dijous, de febrer 20, 2025

Sense )

Curioses les circumstàncies, així el que entenem que hauríem de fer si ho veiem dins d'un contexte de certa normalitat millor valorar seriosament de fer-ho, o deixar de fer-ho i observar que també està prou bé, les dues alternatives són vàlides entre moltes, entremig passen els anys, però, i això sobretot que tampoc en apreti massa, o caldria segurament treballar per minimitzar-ho, oi? ))



Tons d'hivern ))


El fet, una anada al Principat, una ruta excepcional repetint el primer tram que vaig fer amb el Gran Drac de due rodes fins a coincidir amb la neu a totes dues bandes, ara però amb el Gran Drac més esportiu vaig superar aquesta fita, i el destí d'anada va ser el Principat.  


Un dia després de des del paradís ))


Unas anada bona, una tornada encara millor desfent quasi idèntic el camí de l'anada, una anada passant per Arenys, i previ pas per Lles, però a la tornada aquest darrer no el vàrem repetir, que lluny queden i a l'hora que propers els trinxats )) 


 
Valor )


Sorpresa, ara per ara hem perdut l'excepcional moment, el memorable instant de la taça de xocolata, coses que passen sempre, o podem passar sempre, tot es mou sempre, i nosaltres no en som aliens, ara bé podem tenir la sensació de poder decidir, i aquesta percepció ve a ser el tot, curiós i entenem que la ciència jo el primer ens ha portat fins a on som avui, ara bé segurament la percepció és subjectiva a totes totes com tot, tot i estar convençut que és la base de la nostra emotiva sensació de, doncs jo no tinc masses alternatives tampoc, vull dir o ciència o ciència, tenint present que aquesta darrera jo tampoc l'entenc ))

Finalment una jornada diferent a on caminar va ser el tot, una hora d'anar i una segona hora la de tornar, a l'anada dos plàtans cada un que ens va ajudar a poder fer, i aquesta darrera hora la segona va ser un retorn amb una breu aturada per prendre una xocolata i un panet que també ens va permetre de fer amb un millor to. 

Curiositats mentre anàvem, mentre hi érem, mentre marxàvem, sempre entre més ciclistes de carretera que mai, curiós, gravels ni una, costa d'assimilar quan a on rodem nosaltres tot però tot són gravels, jo diria que de 10 totes, de 20 totes, de 30 comences a veure quelcom d'altres formats, una MTB i normalment elèctrica o si és mecànica de les ja oblidades de 26", o una de carretera i no sé si amb ajudes doncs normalment venen per darrera de coincidir, perquè ara no coincidim quasi mai. Segons el Mirador clar, a d'altres Miradors de 10 bikes de mtb 10 són elèctriques, de 20 propers també, de 30 ja no ho sé, al Mirador del Vallès tampoc ho sé perquè no hi rodem ara per ara.

Més curiositats, Forestal l'espai que veiem mentre pujàvem caminant, estava buit, així no vàrem gaudir ni de la visió de les bikes, ni tampoc dels petits E-helicòpters? ))

Nota, entenc que si no es venen MTB's com es venien que no ho sé, i si ara anem cap a les gravels sí o sí tot caminarà o va caminant cap aquesta nova modalitat, vull dir les curses imprescindibles per l'evolució d'una modalitat totes aniran cap aquesta direcció, no té massa sentit seguir potenciant, investigant un camp que el consumidor hi ha perdut bona part de l'interès, entenc que el MTB mecànic serà com una modalitat germana del CX, que segur que no i tot plegat va gafat de la mà, que també, que també ))

MTB, MTB, MTB. 

Poc a poc vaig donant voltes el Gran Drac esportiu, i cada vegada em radicalitzo més, fins el punt que torno a racionalitzar, crec avui que equivocadament, no ho sé, anant a parar al punt de partida que ja és on sóc amb el meu Gran Drac esportiu actual, no dic ja més esportiu perquè ara és l'unic que tinc, bé d'aquí a unes hores perquè oficialment-documentalment així serà. 

És a dir el meu Gran Drac esportiu actual és la mínima expressió dins de la premissa de presentar la màxima seguretat, aquest darrer punt el de la seguretat que és vital queda en segon terme o reduït a la mínima expressió quan veig el Gran Drac de dues rodes al costat del primer, a on amb aquest darrer la seguretat l'aporta el pilot amb la seva Super Armadura de Gala, passa el mateix amb els Dracs. 

Aleshores les portes a un concepte molt més extrem que el que ja gaudeixo ara es tornen a obrir, per tot seguit avui mateix entrar en contradicció doncs he de dirigir-me a fer un tour entre quasi tots els diferents Miradors, o tots, i la mateixa logística, no poder portar objectes personals segurs pel fet de no poder deixar-los a dins, o no poder deixar el Gran Drac al carrer, o haver-me d'equipar casc inclòs, haver de mirar el temps per evitar les pluges, no ho facilita, o sí doncs a data d'avui passar fred, i passar calor, fins i tot la possibilitat d'arribar totalment calat i haver de portar aquests objectes personals a una bossa hermètica per evitar-ho, crec que són factors lligats a aquest tram, a tot el tram, de fet quan no, oi?

La marxa de la Transportadora ha permès que nous aires entrin als Miradors, si més no d'aparença lleugerament diferents o per uns ulls els meus que ara ho veuen així, demà no ho sé, uns aires bells sí, uns aires molt vells també, uns aires nous per a mi, crec.

dimarts, de febrer 18, 2025

SOLO )

De ser serà o millor dit seria amb aquests, en ve un de dona i un d’home, el primer ja és aquí, i pinta molt bé.




Ara si la talla és la correcta que no ho sé el guardarem per les estacions més càlides amb els mallots del mateix model, avui veia les caixes transparents on reposen els equips d'estiu i hi ha els mallots S-Phyre nous encara a dins dels seus blisters esperant el seu moment.

En el meu cas aquest és el primer culot curt que ve als Miradors sense ser paravent des de fa anys, els C7 i els Ardent tots ho són, aleshores aquest S-Phyre nou el reservo per l'estació més càlida però crec que ni així, vull dir que el reservaré en principi per l'ocasió especial de donar-se les circumstàncies de la participació a un SOLO i prou, crec, crec, amb la Reina no, si li funciona en faré venir una o dues unitats més, d'haver-hi disponibilitat quan em decideixi, en tot cas això ja no dependrà de mi, oi? , i si n'hi ha i els faig venir els utilitzarà per a diari, jo no perquè estic prendat dels 2in1, dels C7 i dels Ardent, així doncs d'entrada el S-Phyre ha arribat el meu per aquest error a l'hora de fer la comanda del culot de la betty, no per una necesitat  )


S-Phyre en espera ))


L’escaire de la caixa que es veu a dalt són els culots De Marchi d’estiu que la Reina no ha utilitzat-estrenat encara des de fa cinc o sis estacions, té els seus motius, i aquests venen de lluny per uns culots també d’estiu Pearl Izumi P.R.O que van portar cua i que també van quedar ara per ara apartats i quasi tots també per estrenar, els De Marchi en són tres crec recordar i el Pearl Izumi quatre o cinc, i encara ara tinc dubtes de si finalment intervindran, que no ho sé, en tot cas tot i no ser ara per ara protagonistes dels Vols ho han sigut pel fet de venir, vull dir que el seu dia van ser una opció real, descartada sí però opció que va caure perquè Gore va ser la seleccionada fent equip amb els Elite de Pearl Izumi.

Des del moment que ara ens movem entre culots S-Phyre, que les referències d'on veníem són els P.R.O de Pearl Izumi tot indica quelcom que dificilment podré comprendre correctament, aquests dos models de culots surten en certa manera del mateix lloc actualment, i no passa res, a l'inrevés. 

També he de valorar que han passat o cinc sis anys vitals si parlem de participar a unes 24 hores, en el meu cas la perspectiva passa a ser una de molt diferent que desconec fins i tot si aquesta nova etapa permet de ser-hi, poc a poc tot camina cap a la seva natural direcció, i que sempre és desconeguda des dels Miradors, de tots sense excepció, i a on el contingut, el continent sembla des de cada Mirador que es manté prou estable, sembla i prou, tampoc aspiro a més, crec.

MTB, MTB, MTB.

dilluns, de febrer 17, 2025

Doncs sí )

El primer aclarir que aquesta intervenció és anterior al darrer Vol publicat, un altre cop, dit això. ))

Sí que hi ha hagut més Vols després de la lleugera a l’hora que constant aspersió de la jornada de fa tres dies, a on hores després hauria anat bé retirar la pols i el fang dels dos Dracs, fet el de no fer-ho que va generar durant l'inici de la sortida d'uns breus però presents sorolls. 

A aquest Vol la temperatura ja rondava la primavera, el 80% del Vol sempre entre els 12 i els 13ºC, els darrers minuts  just per sobre dels 14ºC.

L'equipament curiós el seleccionat per a l'ocasió, mallot S-Phyre curt, ho deixem en mallot a partir d'ara, per una difèrencia d'idioma entre els UK i la seva ex colònia, la resta tot d'estiu, culot de referència Alp-X  2in1, un altre cop Hirzl, també mitjons Shimano, Merit i les S-Phyre negres a on avui he rescatat puntualment la Spok més deteriorada de totes.




La sensació dels primers dos minuts de lleugera fredor i a l'hora d'una contradictòria calidesa, després i fins el final amb el coll ajustadet, rapadet del S-Phyre doncs aquest coll té la característica que és un xic alt no molt però. 

Les percepció des de l'inici de la jornada fins encara a tocar de les onze de la nit de certa pesadesa per una nit passada descansant molt poc, per sota de les quatre hores, fet que ho ha condicionat tot, fins el punt que he hagut de fer una pausa en tot però tot per mirar de frenar possibles desequilibris en les meves valoracions, i prou bé perquè a tocar de les dues del migdia finalment ha passat el que des de les cinc del matí semblava que estava destinat a que avui no hi hauria Vol, i de sobte després del tercer cacau m'he enfundat a l'Armadura de Gala i tot seguit el tram ha començat )

La bike va millor que bé, no hi ha més, reafirmar-me que els frens XTR han recuperat el seu millor tacte en reposicionar l'allunyament de la maneta, així com el pneumàtic del darrera que avui tenia un millor rodar que ahir per haver perdut un xic de pressió d'aire.  

Constatar que el terreny seguia senzillament de podi si ahir estava al 12/10 avui estava a un 9/10, o sigui molt bé, cal veure que la resta de l'any rodarem  amb un 4/10 referit sempre a 0 com a adherència mínima i 10 com a màxima.

Les pensades des de fins una de sola, rodar a ritme moderat o rodar a ritme moderat, i això he fet ara sí ara també, i gràcies a aquest propòsit he descobert dins dels diferents trams que vaig enllaçar fa molt poc dos nous trams molt guapos que no havia fet mai,  són tots dos inèdits, gràcies a això el dia ha escampat, així aquestes dues noves vies obren la porta a poder lligar més trams i per tant quan he arribat al Mirador portava més distància, més desnivell tot i havent escurçat la sortida en el darrer recorregut per facilitar com ja ve siguent habitual poder portar a terme el proper Vol per veure si ajuda i consolido un 5/6, el 520 m'indica un 6/7, però no, així avui estic dins d'un 4/5. 

He de passar a les Arch darrera, veurem, mentre rodava ho pensava, ahir també, dubto incialment, també estic decidit a netejar la cadena demà abans de sortir i passar el raspall Pedro's recuperat de la VW per retirar la pols propera al HT-ST-BB. Passades les hores tot fet, de podi, he de fer venir un munt d’útils per facilitar una mica més les diferents neteges ))

MTB, MTB, MTB.

Després del Vol pensava que demà podria ser un dia ideal per després del Vol o abans aprofitar per fer sortir una Super Armadura de Gala, però el pronòstic cantava una propera jornada mig ennuvolada així millor fer una caminada i podria haver-hi fins i tot la possibilitat de repetir Vol, de moment. 

En tot cas també he refet el propòsit d'agenciar-me una Super Armadura Touring també de pell, no de cangur com els palmells dels Hirz, però sí que un cop a dins dels Vols les idees tornen a fluir i ara recordo perquè va venir la darrera Super Armadura de Gala més lleugera pel què fa a menor robustesa, en principi he de seguir en aquesta direcció com també continuar perseverant l'aprenentatge sobre Grans Dracs de dues rodes, a on les versions mitjanes més radicals avui són les que centren bona part del meu interès.

diumenge, de febrer 16, 2025

Arch )

Les Crest ara per ara fora, i de moment anirem amb les Arch del darrera, les davanteres ja fa temps que ens acompanyen. 

El motiu és que les pistes de la boixa del darrera del Drac de la Reina han de donar pas a unes de noves, les de la meva no però mentre no reparo la primera anirem els dos de mentre amb conjunts complerts d'Arch. 


Arch-Ikon )


També he aprofitat per muntar un Ikon EXO 3C nou al darrera del Drac de la Betty ja que desmuntava rodes.  





Així he netejat acuradament els slidings dropouts, i la resta únicament m’he dedicat a retirar el fang, sobretot del ST-HT-BB, per raons de prioritzar les zones dels possibles sorolls, i deixat en condicions que no impecables cadenes-plats-pinyons dels dos Dracs.

No han quedat els dos Dracs perfectes visualment, no era l’objectiu, sí totalment operatius a punt per les properes sortides, de ser, de ser )

Podria ser que tornessin els Arden Race davanters, ho valoro per l'arribada de l'Ikon nou posterior que presentarà un comportament més agressiu que els més desgastats Ikons davanters actuals, no ho sé, el que no contemplo avui per avui és de fer venir nous pneumàtics, doncs els que m'agraden no els disposo en  650b, i encara tinc un estoc important d'Ikons de 2.35, i  de 2.20, forces ))

MTB, MTB, MTB. 

Valorant aquest cap de setmana cap a on dirigir-me d'entre tots els amplis i variats propòsits, en tot cas poc a poc, oi?

Fatigadet de tot plegat ho estic doncs després dels manteniments dels dos Dracs d'ahir no hi va haver Vol, el que havia de ser el 5/6, i avui tampoc, sí però que hi ha hagut les caminades corresponents i aquestes han sigut significativament més llargues, que bé, que bé, que bé. 

Més útils )

M'he decidit a fer venir l'elevador específic per un dels Gran Drac de dues rodes, per un dels dos, doncs si bé aquest serveix per a d'altres, perquè això sigui així has de muntar cada vegada l'útil específic de cada quadre, vull dir vindrà l'específic en primer terme per poder elevar el Gran Drac de dues rodes més gran, si funciona vindrà el segon útil pel Gran Drac de dues rodes més petit, o si em decanto per un elevador específic per aquest Gran Drac més lleuger. Ho faig així perquè cada ancoratge específic té un cost important, concretament un terç de tot l'elevador, renoi, com per no funcionar el primer. Que ara veig que pel segon Gran Drac de dues rodes no disposen de l'útil, així hauré de cercar una altre tipus d'elevador per poder fer els manteniments.




En tot cas aquest és un pas més per els diferents Miradors, i m'he decidit ara perquè l'espai dels Grans Dracs després de l'arribada del carro d'eines amb rodes es veu molt net-buit, sense haver-hi ni un sol artilugi per terra, cosa que d'alguna manera m'ha fet pensar que un elevador amb quatre jocs de rodes dobles, cada un d'ells als extrem d'una base en certa forma d'H referida a on van les rodes muntades, així una superfície força considerable ara podria no ser una constant l'ensopegar amb ella, veurem. 




Aquest elevador tot i ser relativament voluminós també es pot plegar parcialment i quedar com una taula plegable arrambada a la paret, no ho sé, una cosa és el propòsit i una altra de molt diferent com finalment resulta sent tot plegat. 

dissabte, de febrer 15, 2025

Doble sessió ))



Portem dos dies de tres a on caminar i bike combinen ara sí ara també, no recordo quina va ser la darrera etapa-vegada que aquesta combinació funcionava aparentment tant bé. Sí tinc clar que fa uns dies-setmanes que vàrem reiniciar les caminades com a alternativa puntual els Vols. 




Va ser una arribada la d'aquest fer sense un propósit marcat, vull dir va venir tot seguit després d'una segona i esperada visita al Vallès Occidental a on un motiu trist, molt lloable a l'hora que feixuc a parts iguals on pesava la documentació repartida amb  dues bosses enormes que transportàvem de vint-i-cinc quilos com a poc, i tot això en un clima no de fredor no, si no glaçat, i que un cop ja a destí havent dipositat la pesada càrrega, minuts després mentre feiem temps fent una xocolata calenta amb una barra de pa talladeta a llesques menudes vàrem fer un tomb a super postitiu com sempre que les condicions ens són les més desfavorables-costerudes, així entre aquests fers tan extrems-sentits va aterrar als Miradors aquesta combinació de disciplines que us esmento entre moltes altres accions prosperes )

MTB, MTB, MTB.

El pas )

Sense cap mena de dubte  la marxa dels primers tres Grans Dracs han tornat a impulsar un altre cop aquest final del 2024 i aquest inici del 2025, a on també aquesta força tan positiva va agafada de la mà de totes i cada una de les Màquines de Prosperitat, i no per més velocitat, sí per funcionar una mica millor, i tant. 


Des del paradís )

Ja fa més de dos anys de l’arribada del tercer Mirador, fet que va decantar la perspectiva de tot plegat un altre cop a millor, com ara que el salt té una dimensió extraordinaria mentre jo ho visc com un Vol pausat donant voltes Drac darrera Drac, consolidant el que ha seguit venint després, com per exemple el quart Mirador. 

Un sol fet prou representatiu del moment, com ho és que ara amb la marxa dels tres Grans Dracs ara resulta que tinc les places buides on descansaven, anys per disposar-les i ara com de sobte aquests petits espais resten puntualment sense ús, i que segurament no serà així doncs podria donar-se que les utilitzem logísticament nosaltres. 

Porto vint-i-dos anys cercant aquest corriol, veia l'entrada cada dia i el necessitava cada dia, a on fa menys d’una setmana seguidament després de la sortida de la Transportadora vaig fer el pas d'enfilar la roda i anar a cercar, ahir a la mitjanit vaig consolidar l’entrada a la que podria ser el meu penúltim recorregut de somni, i tant )

 MTB, MTB, MTB. 

divendres, de febrer 14, 2025

I més )

Doncs les sensacions quan són bones tot camina, aquestes però no sé encara ara d'on surten, referides sempre a les seqüències continuades rondant les opcions a aquesta 7/52 de fer el 6/7.

Després del Vol sota la lleugera pluja de feia unes hores, vaig tornar a sortir passades aquestes, dins d'una jornada a doble sessió, a on un Vol, i un Gran Vol amb el Gran Drac més esportiu va ajudar i molt a omplir la jornada de bones pensades, i tant )

Després del dia  anterior d'una pluja moderada el terreny seguia  estant de 10, literalment sensacional, quina adherència, quina diferència de rodar gaudint en sec a rodar pels mateixos llocs amb un grip tècnicament perfecte, com augmenta el nivell de diversió, mare meva. No m'estranya que m'impresioni doncs les jornades en aquestes condicions tan a punt de caramel amb aquest terra que presenta aquestes excepcionals característiques a les zones per on sortim en molt poques ocasions es donen. 

La bike de 10, previ a sortir vaig tensar cadena, un quart de volta del tensor i prou, i oli en un llum, també vaig fer tres manxades d'aire del pneumàtic del carrera, n'hauria d'haver fet dues i prou, però en tot cas bé, la resta tot igual, un punt molt positiu l'haver allunyat les manetes de fre dels frens XTR, tot ha millorat referit al que aporta una bona frenada a una conducció divertida.


Alp-X/Ardent/Merit

Un equip 100% paravent, resistent a la pluja sense requerir-ho, i de curt. Calçat, tèrmica, guants, i mitjons tots d'estiu, sempre per sota dels 12ºC, sense veure els 10ºC, i a on he de dir que durant 90' la sensació de fredor va ser únicament durant els cinc minuts primers del trenta d'inici escalant. 

Molt i molt bé, anava a sortir amb el mallot S-Phyre paravent curt que ara resulta que és una jaqueta de màniga curta, però vaig optar per la incombustible Alp-X PRO en aquesta ocasió sense les mànigues, descartant els ultra prims guants Gore i vaig agafar els prims Hirzl, i de calçat les S-Phyre, i certament que amb el Merit així com amb el culot Ardent el conjunt va ser l'ideal, justa la fusta, amb el mallot S-Phyre nou crec que hauria passat un punt de calor. 

En tot cas ara esperant el dia d'avui, a veure si torno a sortir, que no ho sé perquè he dormit que no descansat menys de quatre hores aquesta nit, però caldrà esperar al migdia, si hagués de pronosticar com anirà ara seria una negativa contundent. Si l'agenda m'ajuda, que és quasi sempre, estic sortint tardet, a les tres poc tocades i torno a ser la Mirador a tocar de les cinc, surto a aquesta hora perquè a l'hora que sortia darrerament, és a dir ben tocada l'una, ara a aquesta hora m'agafa un punt on penso, tinc la sensació que avui no és dia de Vol, per passades quasi dues hores enfundar-me a dins de l'Armadura de Gala en un no res, i tot seguit ja sóc a dins del Vol, curiosíssima la reacció del cos o de la ment o de tot plegat, inclús he arribat a adormir-me uns minuts entre quarts de dues i quarts de tres, en tot cas el resultat de tot plegat molt i molt guapo.

MTB, MTB, MTB.

Segueixo donant voltes a l'anada a les espanyes, segueixo posant a sobre de la taula a si evitar-ho i anar a per la unitat propera al circuit de Montmeló, si aquesta darrera tingués IVA deduible podria valorar-ho, que el 2016 en tenia, ara no. Les unitats noves de les espanyes al ser per estrenar en tenen, una la més interessant tècnicament no ho sé si en té, és la més radical i que no és nova tampoc no ho especifica, i quan fa unes setmanes vaig deixar un missatge a l'importador per informar-me d'aquesta unitat en concret no em va contestar, fet que també m'està frenant a anar-hi. 

Ahir a la nit tornant amb el Gran Drac més esportiu el darrer tram de sis quilòmetres va ser memorable per  un terra humit puntualment a on la sensació va ser de molta però de molta diversió, no cerco res més quan parlo de Grans Dracs.

Valorant quines són les eines que han d'anar venint, poc a poc, ara esperant les darreres adquisicions, ja us les exposaré a una propera intervenció que ja tinc a punt )) 

De la marxa de la Transportadora de Dracs, el dilluns a una visita després de sis anys al nutricionista que ara també està a Blanes, vaig veure una VW al Lidl, i la primera pensada va ser d'alleujament respecte a la responsabilitat dels mantenimients que ara no tinc, que bé, no va ser l'unica pensada doncs també de fons sempre hi ha un paisatge de totes i cada una les experiències viscudes amb ella, del to d'aquestes, i tant.

6ena )

Valorant estava de si fer venir la sisesa Super Armadura de Gala, com sona, com sona, cercar la imperfecció més propera a la perfecció que un porta de cap comporta d'haver de fer i desfer moltes vegades, i mentre això passa totes les variables fan això, ser-ho, com en la darrera tota negra que vaig demanar dues talles diferents a dos proveidors diferents  i en vaig tornar una després de mirar-les ara sí ara també durant setmanes, segurament ara amb aquesta nova proposta també podria demanar-la i veure durant trenta dies mentre la miro ara sí ara també veure quina sensació tinc per de donar-se les circumstàncies tornar-la finalment si no n'estic convençut, amb el punt a favor que ja fa mesos que rodo amb una d’idèntica, vull dir ara seria únicament valorar el color, res més, perquè a data d’avui si més no és l’equipament més satisfactori que tinc. 

I poc a poc motivat per una trucada guapa que he recepcionat,  quasi que estava per fer venir aquesta 6a Super Armadura, veurem, sempre amb l'opció de poder-la tornar però, just quan ho valorava un altre cop ja no estava disponible, de fet era idèntica a la que ja tinc, únicament que el color era més el que a mi m'agrada, en aquest cas negra amb un detalls vermells que quasi que no voldria. 

Mentre rellegia aquesta intervenció m’he enfundat cada una de les tres Super Armadures de Gala, sense presses, poc a poc, una darrera de l’altra, els tres suits, no els de dues peces, i són els d’una sola peça literalment impressionants, cada una a la seva manera, renoi, renoi, renoi. 

Passades les jornades després d’aquesta intervenció en tinc dues a la cistella, la negra amb un vermell quasi Marlboro de l’època, i una segona d’idèntica negra majoritàriament, grisa puntualnent també i amb uns petits detalls daurats ))

dijous, de febrer 13, 2025

Més Vols ))

Ahir triple sessió, en tot cas ens centrarem en el número ú, el Vol, que per cert va ser de 10, quina aventura més guapa, OMG ))


Red-Blue )

Estàvem ja equipats per sortir de tardor càlida concretament de blau els dos, i tot just obrim la primera porta del Mirador i no sé massa bé com la pluja era la protagonista de la jornada, i en uns minuts nosaltres també amb ella equipats per segona vegada ara per rodar de principi a fi sota aquest constant, divertit i amable espurnejar. Així doncs ens vàrem tornar a equipar ara per condicions de pluja, que va ser, també de certa fredor, que no va ser, i en un dit i fet un altre cop per a la nova situació que pintava a una primera aventura després de mesos, i tant, diria que inclús superior a la viscuda a l'ascenció del darrer Santuari també de fa ja molts mesos.

Sense proposar-nos anar de SCO, és com anàvem, quasi idèntics a la WEMBO del 2018, els mitjons no, ni la tèrmica, però la resta rememorant l'aventura escocesa, que xulo tot plegat. Va ser instintiu doncs no tinc aquests equips tan específics separats de la resta, la selecció es va fer en segons, i en un no res érem una rèplica de les 24H d'aquella tremenda i extrema edició que tantes conseqüències ens va comportar. 


Rain )

En tot cas sempre per sota dels 8ºC, sempre sota un dolç espurnejar, i mai sota una pluja intensa, prou bé, jo vaig haver de passar després dels primers minuts a guants més densos primer, i tot seguit passar als Hirzl d'estiu un altre cop, tenia calor a les mans, i durant tot el Vol una lleugera fredor els braços, però l'ambient va ser sempre molt agradable. 


SCO )

 

Tot l'equipament amb al característica de ser molt resistent a la pluja, molt, i també al vent, excepte els tapacolls, els mitjons i els meus darrers guants Hirz que són d'estiu, amb l'avantatge que els lleugers Hirzl com més molls millor funcionen els palmells amb el manillar de titani.


Hirzl )

Primer Vol d'aquesta estació amb les Mavic botins, i que rara la sensació, de més a menys, vull dir passats els primers quilòmetres com més estona sota la pluja millors sensacions amb elles, cal veure que la base d'aquest calçat són les tremendes Fury, i aquestes darreres el seu dia ja anaven d'allò més bé, quina pedalada més directa que tenien les Fury, no així ara aquests botins, he de pensar pel fet de la construcció, no de la sola, sí del botí en si mateix, pel material, són tan denses-diferents vers les S-Phyre que quedo curt de tija amb la sensació si més no )

MTB, MTB, MTB. 

Venen més útils pels manteniments, molt potents tots ells i també molt esperats, que bé, ja us en faré cinc cèntims, aniran en primer terme al tercer Mirador, i després d'entre tots veurem quins van al Vallès, de funcionar clar. 


dimecres, de febrer 12, 2025

Més ajuda )

He fet venir un primer carro d'eines, molt senzill a l'hora que molt complert, per veure si em funciona, i també dos útils que aquests sí que sé que m'aniran molt bé.

Si aquest carro funciona, si es mou bé per l'espai nou creat pels Dracs i per tots els Grans Dracs valoraré si faig venir un carro de dimensions i funcions molt més amplies totes dues, veurem, veurem, però primer he de veure si són capaç de fer ús d'aquesta primera unitat de mostra, que no ho tenia clar però estava decidit a fer passos en aquesta direcció.

Així fa molt poc, la setmana passada va entrar al Mirador aquest primer carro d'eines, i renoi ha sigut un revulsiu a totes totes pel què fa referència a l'ordre i a la funcionalitat, cercant aquesta utilitat a l'espai específic per els Dracs i tots els Grans Dracs, a aquests darrers no hi fan estada però quatre dels cinc Dracs que a data d'avui tenim muntats, únicament hi descansa la bike de 26" a un cavallet doble que és el que us vaig esmentar que s'aguanta dret per ser telescòpic i fer pressió per si mateix entre el terra i el sostre. En tot cas a aquesta zona nova del Mirador, tinc previst de fer cabuda a com a mínim dos Dracs més, no sé si la Vicious i la Spot Brand han d'anar-hi, que avui penso que no, però hi dono voltes.




En tot cas l'arribada d'aquest carro d'eines m'ha permès de reorganitzar tota la zona dels Grans Dracs, i de quina manera, OMG, sembla impossible que un sol útil sigui tan decisiu per la millora de l'espai, fet que em fa pensar en moltes millores que fins ara tenia encallades, de fa poc més de vint anys renoi, renoi, renoi. 

Ho escric i m'adono que són les rodes d'aquest útil que el fa tant però tant polivalent, i els dos útils més que el complementen a cada banda. De fet el 2022 ja van anar venint més d'una dotzena d'estanteries totes amb rodes, que són les pioneres que han obert la porta a aquest carro amb rodes, i aquest darrer podria ser qui obrís la porta al carro-taula de treball amb rodes i també amb les calaixeres incorporades per a totes les eines, també estic valorant l'arribada com a alternativa a aquest darrer d'un banc de treball plegable força pesat i gran, vull dir un banc de treball molt seriós tot i ser plegable, em fa dubtar que va sense rodes, i sense aquest detall perdo la possibilitat de a cada moment poder reordenar l'espai en funció del que vull portar a terme.



Venint jo de la meva ruta del tercer Mirador, també el primer, en darrer terme pel Baix Montseny a on he fet dues gestions precioses, i el vespre-nit un cop ja enllestida la jornada he aprofitat per muntar el nou carro d’eines. 



Quina solidesa que presenta aquest carro, pot carregar 50 Kg. per cada nivell, així suma 150 Kg. més que suficient per a tot, concretament el carro que tinc en ment és un banc de treball i a l'hora carro de taller amb rodes, primer però m’ha de ser pràctic aquest que acaba de venir, si funciona bé vindrà el gran, tot sigui que aquest primer sigui tan pràctic que no faci res més )) 



No és l'ús definitiu que tinc previst per ell, però sí que en primer terme funcionarà en aquest format, per seguidament si tot va com penso que anirà, aleshores passaré el gruix de totes les eines al carro-banc-calaixera de treball més gran, i aquest carro de la imatge quedarà per l'aproximació a cada Drac i Gran Drac, poc a poc en tot cas. 

Les safates, recipients de cartró donaran pas a les cubetes de plàstic específiques un cop tingui finalitzada la distribució de com vull organitzar els conjunt d'eines, no abans, vull dir quan estigui segur de com funcionaré serà quan perfeccionaré aquests detalls tant o més importants que els portats a terme fins avui, però és que ara no sé quines han de ser les mides d'aquestes safates perquè siguin pràctiques, poc a poc. De fet ara passades les hores crec recordar que el carro amb rodes no necessitarà safates, és ara puntualment que hi he dipositat si no totes si quasi totes les eines que disposo a l'actualitat.

MTB, MTB, MTB. 

Anem a obrir la porta a la possibilitat de tocar el que podria ser el nou Gran Drac més esportiu, i no és metafòrica, ja hi vaig anar el setembre del 2024 proper al circuit de Montmeló, i ara aniria a les espanyes amb l'AVE a veure unitats noves d'una opció un xic més radical de la de l'any passat que per cert encara està a la venda a un preu més accessible tot i que és d'aquells imports que podent no me'l puc permetre, crec ))

dimarts, de febrer 11, 2025

S-Phyre )

Dos culots nous venen,  cap el segon Mirador un, i cap al tercer el segon.




El primer és un accident, creia que estava comprant un culot per la Reina i resulta que era d'home, un cop feta la compra hauria pogut eliminar la comanda tot seguit, però vaig pensar que si havia sigut aquesta la confusió millor seguir el fil conductor, així doncs tindríem de mantenir les dues comandes dels dos culots idèntics per si la possibilitat d'un SOLO es fes realitat que no és el cas avui per avui.

També ve un fixador de manillar un cop el Drac reposa al seu lloc, doncs el primer que va venir ha funcionat prou bé, tot i la bateria, i el llum que interfereixen lleugerement amb aquest.



De fet un dels culots a l'hora de incorporar aquesta intervenció ja és al tercer Mirador, i el segon culot ja és també al segon Mirador, com el fixador del manillar que ja està funcionant )

MTB, MTB, MTB.

dilluns, de febrer 10, 2025

A ritme )

Quan parlem de caminades pels entorns propers al Mirador, res més, molt puntualment ja fa més d'un any havíem agafat un cavall de ferro en primer terme previ a la caminada però dels del tercer Mirador i prou, des del primer únicament durant el 2019 per la meva cintura de cristall on cercàvem zones planeres.

El ritme a dalt dels Dracs molt moderat mirant de deixar de fer una mica més per invertir en propiciar els propers Vols.




En tot cas entre caminades una pensada entre moltes d'interessants com la que us exposava del concepte del nou Gran Drac més esportiu, com a candidat que no encara com a realitat, primer hauria d'agafar un AVE, en tot cas ara tornant de fer una breu sortida pels motius que us exposaré amb el gran Drac més esportiu actual i tot queda en segon terme, renoi, renoi, renoi.

En aquesta estació a cada caminata em toca netejar Asics, tot i que ho escric i fora de la part superior abandonaré properament la nateja acurada de les soles, crec, crec.

Ara darrerament anem equipats específicament per anar a caminar.

Avui tenim visita novament després d'anys amb el dietista esportiu, ja conegut doncs havíem treballat amb ell durant el període 2016-2017-2018 per la preparació de les WEMBO del 2017 i 2018 crec recordar, a veure si tornem a posar el fil a l'agulla ara però des de una perspectiva molt diferent, que darrerament no és cap novetat.

MTB, MTB, MTB.  

diumenge, de febrer 09, 2025

Black Edition )

No per les pensades, tot i que sense la Transportadora, i sense notícies de cap mena sobre reivindicar l'acció presa fora de les que em fan arribar els nous propietaris que estan totalment encantats, sense anar més lluny acaben de venir de Bilbao tornant per València, no tinc mots de content que estic, quin tram més xulo que està revisquen la Transportadora. 

Però el fet és que els Vols podrien agafar un cert to fosc, i no estem rodant de nit, a l'hora de preparar aquesta intervenció ja era de nit, a fora marcava 9ºC a on portava un acumulat  4/4 que està més que bé, finalment a aquesta 6/52 he fet un 4/7, però en aquesta ocasió el caminar ha sigut la darrera via, després d'una preciosa sessió per millorar la nostra respiració, prou bé doncs les sensacions amb la professional que ens dirigeix a vegades són tan intenses que surto una mica positivament desorientat, fet que després inicialment pot semblar que no ajuda a o bé a ser a dalt del Drac o bé per anar a caminar.


S-Phyre-2in1 )

Passades unes hores vaig tornar al centre per fer manteniment entre d'altres també de les meves encara puntualment sensibles lumbars-cadera que precisament durant el darrer mateniment de la bike per mirar de silenciar el soroll de la roda del darrera notava unes lleugeres molèsties, i com que tocava manteniment general per a mi va ser perfecte per aprofitar treballar aquesta zona tant però tant reincident, però cada vegada de menor intensitat, fins el punt de ser lleugeres advertències i prou.

De la roda del Drac de la Betty he substituit els centradors del pinyó, passant del titani a l'alumini, a veure, de fet durant el darrer Vol després d'aquesta revisió no feia soroll però caldrà esperar una mica més per confirmar l'arribada del sempre ben valorat silenci quan parlem de Dracs, curiós que a vegades volem silenci, i d'altres tot el contrari referit excepcionalment a la marxa de la T5, per exemple, per exemple, ara he de fer el mateix procediment amb la roda del darrera del meu Drac )

MTB, MTB, MTB. 

Un Gran Drac esportiu ronda proper als dos dels quatre Miradors, un Gran Drac ultra, ultra, ultra extrem a l’hora que extremàdament modest, aquesta proposta tant extrema fins i tot per mi és el darrer fre a l’hora que potenciador per la que podria ser la meva millor opció que no necessàriament la preferida, tot i que en aquest cas avui sí que ho és, i tant. 

De fet ha sigut fa unes hores que he fet un salt important sobre el concepte de punt de partida a l'hora de prioritzar, el mateix temps que estic seguint un criteri germà del que gaudeixo ara, únicament que aquesta nova proposta és força més espartana, molt més senzilla, i molt però que molt més sostenible, i l'actual ja ho és molt 

Així sense Vol dins d’una caminada especialment llarga vaig creure resoldre que aquesta de ser podria ser la millor opció entre totes, em va fer declinar en aquesta direcció un altre cop i ja és la quarta en cinc anys la zona d'origen de les 6.852 illes ))

La qüestió és que si ha de ser serà, un únic aspecte ha de pesar per decidir-me com ho és que si és el meu proper Gran Drac esportiu, si és el que realment vindrà ho portaria a terme tenint present que seria com ja ara ho és l’actual un cop han marxat els altres Grans Dracs, així ara aquesta nova unitat també seria el meu únic Gran Drac,  així com a concepte i valorant també que segurament serà possiblement el darrer d'aquestes característiques, aleshores vindria directament al tercer i/o al quart Mirador no al primer ni tampoc al segon Mirador per una qüestió estrictament de seguretat, molt vulnerable en aquest nou candidat, no massa preocupant però doncs sense volant ho dificultaria una mica més, crec, ja tinc seleccionada de ser la bossa-maleta per anar a les excepcionals reunions per nombre i per la qualitat, discretament amb el volant a la mà  ))

El Black Edition no fa referència a aquesta petita joia, sí a l’equipament del Vol, però tot pot ser, no el descarto, tot i que d'entrada el blanc amb uns lleugers detalls daurats seria el meu preferit, proper com el d'ara, com l’actual totalment blanc.

dissabte, de febrer 08, 2025

Cercant )

Fa dues setmanes el Vol va ser diferent perque la seqüència era de 1/7, coincidint amb poques sortides el to és el que va ser, diferent per un ritme més alt, que d'entrada, mentre, i de sortida no seria el meu, sí que podria ser-ho un fartlek i tampoc doncs fa mesos que no són presents, en tot cas aquest ritme extrem ja considerat per mi com a anaeròbic i que curiosament no em va desagradar, a on tampoc sé d'entrada perquè després d'aquesta jornada curiosa amb aquest breu tram d'alta intensitat per a mi no va implicar de decidir estar setmanes sense anar en bike, sí una setmana o a tocar.

Entremig va venir la consolidació de la marxa de la Transportadora dels Dracs, motiu a The Great Escape d’una càlida intervenció, o això pretenia, a on els Vols en si mateix van quedar a on darrerament, és a dir aturats, i un cop la T5 va fer camí cap al seu nou destí la meva perspectiva va fer un petit tomb, caldrà esperar de si és a positiu que no ho sé, o sí que ho sé i prefereixo ser prudent esperant a consolidar, vull dir que el fet de desprendrem de la resposabilitat d'un cavall de ferro d'aquestes proporcions per una banda tinc la sensació que m'ajuda a alleugir el meu dia a dia, serà una imaginació o no en tot cas tot això que m'emporto ara mateix, i de fet després d'aquest esdeveniment hi ha hagut  crec que tres Vols més, prou bé, i tots tres han sigut prou positius, els tres els he fet pensant intermitentment en la Transportadora, vull dir els he portat a terme amb el concepte de sortir com a gest d'acomiadament per la marxa de la T5, un concepte curiós, certament, personal, tot ho és oi? 


Sense Sol )

Durant el primer Vol vaig haver aturar-me a treure'm els camals, i el tapacolls, per quedar-me amb els Ardent i prou i la Xenon 2.0 AS, el segon dia ja vaig sortir amb els C7 sense camals i la segona Xenon 2.0 AS de color negra, i sense el tapacolls, el primer dia rondant els 6ºC i el segon els 9ºC, majoritàriament sempre de costat a aquestes temperatures, fet que em deixa un altre cop sorprès doncs anava equipat parcialment d'estiu amb calçat S-Phyre, Ardent-C7, Hirzl, així com els mitjons i les tèrmiques més lleugeres,  i únicament de primavera-tardor la jaqueta Xenon 2.0 AS, que he de dir respecta a aquesta darrera que ni s'espera substituta ni es preveu, per aquesta jaqueta de paper de fumar, i no és metafòric i mira si no ho és que segons el matoll amb que es topa sembla que s'hagi d'esquinçar totalment de dalt a baix, però no ho ha fet fins avui i ja porta una fila llarga de campanyes, cal pensar que la Betty va fer el primer podi a FW el 2014 amb una d'elles, i les meves són anteriors a aquesta aventura esmentada, la negra segur, doncs va ser la primera a arribar ))


Amb Sol )

Els dos primers dies em va costar seleccionar l'equip pel fet de no ser constant amb els Vols perdent la noció, la referència de com evolucionarà el temps cap el fred en aquest tram, que ara passats els primers dies ja estem sota zero, que bé, que bé, que bé, i que coincidint amb dues jornades inicials sense Sol no tenia massa clar com ajustar correctament l'equipament, en tot cas en el segon Vol sí vaig encertar a la primera com equipar-me, que bé. 

MTB, MTB, MTB. 

L'arribada dels tres nous útils de taller ja és un fet, i ja tinc a punt diferents intervencions sobre aquestes petites novetats a l'hora molt però molt rellevants, doncs l'espai de descans de Dracs, en el meu cas d'un i prou, de Grans Dracs de dues rodes ara per ara de dos, i de dos Grans Dracs un el més esportiu, dubtant si passem a un, pot arribar a ser per a un mateix un lloc de culte, insisteixo prudentment, per a un mateix, aquesta darrera frase és un present que puc compartir, tot i que pot semblar una doble afirmació agosarada, la podeu prendre com a un modest dogme i us pot ajudar a creixer en tots els camps, d'entrada a vosaltres i prou, a cada ú per un mateix, de sortida doncs de fer-ho no té risc perquè baixes la persiana i tot queda darrera, no estem per masses girs tancats, millor dit per cap, o a l'inrevés i pel que no estem és per rectes infinites, fet que em fa reflexionar puntualment sobre el sentit d'aquest espai, i la resposta és prou inmediata, tots volem compartir, altra cosa és com, o si en som conscients, per sort cada ú ho fa a la seva manera, crec, de fet The Great Escape MTB és una mostra més d'aquest fer, vàrem començar amb un, vàrem ampliar a molts, i vàrem tornar a finalitzar amb un, doncs cada un té, tenia, i tindrà sempre el seu propi fer i combinar-ho, compartir-ho és sempre circumstancial, i tant, i tant, i mai se sap com poden refer-se els trams, oi? )) 

dijous, de febrer 06, 2025

Seguimos avanzando )

Cercant, i cercant, i cercant les millors rutes com a possible consolidació, i avui ens hem retrobat, crec doncs dubto encara, en silenci per prudència, per respecte, no cal dir-ho. 

El mirar de ser també a dins dels Vols des de dissabte amb prudència, ser-hi amb regularitat és de fet l'assignatura pendent, ara però encara més laboriós, força més, però pot ser com en els Vols un alicient a activar-nos ara sense l'ajuda de fons de la Transportadora de Dracs. Aquesta per cert marxa demà de ruta tres dies ambs els nous propietaris, renoi, tot segueix, nosaltres també.

En tot cas entre Vols, prou bé, dins d'una seqüència, o possible, veurem, veurem.


Xenon 2.0 AS, the best )

MTB, MTB, MTB.

Va de blaus, i de negres, a on una possible primera candidata quan faig referència a Grans Dracs de dues rodes es fa present, i també a l'hora i no és metàfora una segona possible candidata de color negra a metres aquesta del primer Mirador, són les dues opcions més que vàlides a ser sumades en aquesta ocasió entre el primer, el segon i el tercer Mirador, més dels dos primers però ))

De fet havia anat preparant les properes intervencions, diferents esperant a finalitzar les diferents aportacions a la intervenció de la marxa de la Transportadora, el fet és que no sé perquè la que he publicat no és la que havia previst com la propera, de fet a la primera sortida després de la marxa de la T5 anava amb la Xenon 2.0 AS blanca, no passa res, ja serà d’aquí a res, en tot cas les circumstàncies d’avui un cop ja al tercer Mirador m’han invitat a reiniciar el preciós ritme del blog, curiosa la renovada determinació doncs si bé tenia clar seguir gestionant aquestes noves aportacions no tenia clar quin dia començar a publicar-les, així doncs aquest vespre tornant de la capital dels quatre rius, sí. 

dijous, de gener 30, 2025

Darrera visió )

De la marxa de la Transportadora de Dracs, a on la darrera visió va tornar a ser la millor, la del darrera, curiós. M'hauria agradat però poder fer la foto del lateral en el moment de la marxa, vull dir de la visió de costat per recordar-la, la recordo sempre, però les circumstàncies són les que són i una cosa és el que era i una altra el que és ara,  tot i que jo diria, jo intueixo que el que recordem és el que és, segur, segur, i més encara, més sentit té si ets d'una certa actitut positiva.

Per altra banda de voler repetir espai, vull dir si necessitem la Transporter, senzillament fent venir una  nova T6, i repetir així Vols i més Vols amb ella sempre està a la nostra mà decidir portar-ho a terme, s’han de donar però les circumstàncies, cert, cert, i avui per avui no sembla que aquest sigui el cas, oi? 

He cercat una imatge de costat recient reacondicionada la T5 del 2020 de principis d'aquest, està feta tot just va sortir del taller després de mesos i mesos i més mesos de treballs de reacondicionament,  afegint la foto a la darrera part d'aquesta intervenció, també he incorporat una imatge de part de l'interior de la T5 a la participació de la WEMBO del 2018, de com teníem l'interior de la VW organitzada que no ordenada  per poder autoassistir-nos cada un en cursa, així com passades les hores he recuperat també l'instant de l'entrada a Escòcia del 2018 sota el temps propi del lloc, ho escric i m'emociono, mtb, mtb, mtb.


Granollers 2025 )


En tot cas d'entrada sembla que aquest moment  la setmana 5/52 consolida que dins dels Miradors un element fins fa un temps principal ha fet un pas definitiu per fer un nou recorregut, ara lluny de seguir sent la protagonista des dels Miradors, i tant. Podria fer un resum extens o aportar un nombre important d'imatges de les èpoques més intenses de la T5 a FW a Finale, al Roc, al Baix Montseny, a la Cerdanya, o al Gironès, però crec que a aquest espai hi ha bona part, no totes certament, de les aventures durant tots aquests anys, des de l'època Ibis, Yeti, Superlight, que bé que anava la Superlight, o la de la disciplina extrema de la Vicious que fins a data d'avui aquesta darrera modalitat mana a cada un dels nostres Miradors, i avui aquesta aportació va de la marxa de qui ha ajudat a que tot fos una mica més fàcil, que fos també memorable i únic.


FW 2018 )

A veure quina serà la sensació que quedarà a cada Mirador dels Dracs sense la presència de la Transportadora d'aquests, doncs si bé des del 2007 que hem disposat incondicionalment d'aquesta polivalència, vull dir de poder transportar sempre, sempre, sempre dels nostres Dracs, com de gaudir del nostres Vols, així com també ocasionalment de poder disposar de l'espai posterior de somni com a zona de càrrega pel què calgui, fa que tinguéssim poques límitacions a nivell domèstic quan es tracta de portar objectes d'un punt a un altre, fet que creia que em donava molta tranquil·litat, dic creia perquè des del 2019 aquesta funcionalitat ha anat quedant reduïda cada vegada una mica més, fins a ser ja no d’una utilitat esporàdica si no quasi del tot inexistent, fins i tot el darrer transport que va fer va ser per tornar un Gran Drac de dues rodes de test del tercer al primer Mirador, vull dir que ja no va ser d'un Drac que en segons la carregues si no que va ser un Gran Drac de dues rodes a on per manca de manya quasi que carregar-la es va fer una tasca que semblava del tot impossible, de fet no he tornat a repetir, i a on com sempre disposar d’aquesta eina de transport de Dracs i Grans Dracs va ser clau per fer el pas definitiu mesos després adquirint el mateix model carregat-testat però en aquesta ocasió nou, idèntic però.  

Segurament el motiu d'aquesta marxa ve pel fet que estem rodant molt propers al Mirador,  així des del 2020 que no estem fent sortides marxant en primer terme amb la Transportadora amb les bikes carregades a dins doncs fa anys que no fem sortides d'hores, cal posar-ho en valor, si aquestes aventures, millor dit si les aventures tornen doncs ara no en fem d'aventures en bike, tot i així podria donar-se la circumstància de requerir un altre cop del servei de la Transportadora, en tot cas de ser ja ho tornarem a valorar, ara per ara però aquesta funció des de la tornada de FW 2108 a on ja teníem clar que no hi hauria cap més SOLO amb la Transportadora nostra, sí de lloguer un cop a destí però no com a portadora de l'estructura complerta per fer un SOLO des del primer Mirador a cada edició de la WEMBO que hem participat, doncs tot just sortíem de tornada cap al primer Mirador des de la WEMBO del 2018 a FW que vàrem dir-nos que era la darrera gran aventura de 24H amb la T5, motivada aquesta pensada en primer terme per la meva extrema fatiga física en la preparació de tot plegat, i també en segon terme per l'exigència de la Transportadora amb els manteniments cada vegada més freqüents, en aquest sobre treball per tenir-la al dia per poder garantir el transport fiable a cada destí de cursa de 24H, fiabilitat que no va ser tal a la darrera participació, res important però sí de molta incomoditat, doncs si bé ho vaig poder solucionar parcialment des del cantó francès reparant amb cinta americana les pèrdues dels tubs ressecs per on circula el líquid que ve del dipòsit dels neteja vidres imprescindible en aquest cas per poder circular disposant de certa visibilitat darrera dels altres vehicles amb el tradicional clima plujós de SCO. 

Cert que són petits detalls, cert també que aquests petits detalls són els que o bé et fan la vida més fàcil o te la poden complicar i molt, oi? 

He de posar en valor que la VW no ens ha deixat mai a l'estacada, mai, però sí que ens ha anat advertint que el temps no passa debades, oi? 


WEMBO2108

Veurem, perquè ho escric i ara que hem fet net em venen moltes pensades per una banda, per tot seguit tornar al punt d'origen d'on partíem el 2007, és a dir la configuració de la T5 era la ideal en aquell moment, perfecte per portar únicament les bikes 100% muntades, i anys després també per portar tota la logística d'unes 24H SOLO, important el detall SOLO, no en equips on les condicions són molt diferents a on jo diria que més favorables vers aquest aspecte logístic per res més, perquè d'entrada disposes de moltes més mans, o d'un SOLO però amb assistència que mai ha sigut el nostre objectiu a l'inrevés tot i que l'unica vegada com la del 2009 va ser memorable, molt. 

Així si ja disposàvem de la millor opció per nosaltres de transport i el fet és que finalment hem decidit passar pàgina, segurament ho és per tram de vida, no per concepte d'ús que també, vull dir la VW feia molt bé la funció per la que va venir al primer Mirador fa disset estacions, però quasi dues dècades després ara entre els diferents Miradors aquesta funció ha desaparagut, fa cinc anys que no hi ha una sortida de MTB on utilitzem la T5 per transportar els Dracs, també ha coincidit que poc a poc els grups amb els que sortíem han anat perden força, els del Vallès Oriental van anar minimitzant les seves activitats any darrera any com també evolucionant cap a d'altres noves modalitats i a l'hora a formats que per horari no ens coincidien, i a l'hora que nosaltres també poc a poc hem evolucionat cap d'altres maneres de viure la bike, en el nostre cas antagòniques d'on veníem, a on actualment podem fer 6/7 fins i tot, o marcar zeros ara sí ara també, però sempre dins d'unes distàncies molt però molt modestes, una mica tot plegat, des del 2018 que no rodem pel Baix Montseny, puntualment en una o dues ocasions sí, i no vaig requerir fer ús de la T5 perquè no la disposava doncs en aquells moments va coincidir que reposava al Baix Montseny, aleshores vaig fer ús del XV que el tenia a mà i que ara com la VW tampoc està entre nosaltres, proper sí però. 

De fet els darrers mesos han marxat tres Grans Dracs, sobretot perquè a la marxa de cada un d'ells les sensacions han sigut cada cop una mica millors, fet que ha convidat poc a poc a poder facilitar la sortida de la Transportadora, i tant. 

La primera pensada seriosa en aquesta direcció ve del febrer del 2024 on vaig decidir enviar totes les fitxes tècniques de cada un dels Grans Dracs per la seva taxació, no dels de dues rodes però, i la marxa del primer va ser entre l'octubre i el novembre d'aquest mateix any, en tot cas no va ser d'avui per demà, ara el gener del 2025 n'han marxa dos més, i tinc la impressió que no seran els darrers. 

Cal veure que la Reina després de la important actualització que se li va fer a la T5 durant el 2019 principis del 2020, un cop portada a terme va valorar que la VW havia de marxar doncs no l'estàvem utilitzant, estava descansant al Baix Montseny aturada sempre i sortint esporàdicament per passar cada ITV. Vull dir que hem esperat del 2020 al 2025 a decidir aquesta marxa, hi ha hagut temps per poder-ho valorar, i segurament hi hauria hagut situacions que haurien modificat significativament aquesta decisió, aquestes però no s'han produit ni se les espera, o sí, així la T5 finalment ha deixat de formar part del nostre dia a dia, i un altre aspecte que m'ha pesat i molt és la sensació que a cada dia que passava des de fa ja uns anys la fiabilitat es veia poc a poc però amb constància ressentida, vull dir que jo tenia la percepció que augmentava la possibilitat de patir una pana seriosa amb ella, pana que no hem tingut mai però, i mira que anava finíssima fins el darrer dia amb nosaltres, però també ho és que per mantenir aquest alt nivell de prestació-fiabilitat la dedicació ha sigut elevada en temps, i en menor grau referides a pes emocional però també d'elevades inversions d'imports considerables.

Cert, així el silenci ha imperat a l'hora de defensar que la Transportadora es quedi, els Destructors, els Dracs, els Grans Dracs en les seves diferents modalitats observen i prou el què fem, les Fades, les Dames, fins i tot les Falgueres Màgiques han fet un silenci determinant, és una situació nova per a tots, cert, fins i tot podria dir extranya, molt. Però també ja ho és de nou el fet excepcional i compartit des del primer segon de ser a una nova-vella zona ara entre Gegants, no vivíem a una lloc a on aquests darrers es deixessin veure, i de sobte tot just a uns metres de distància ho van fer, i també nosaltres ens vàrem quedar sobtats per aquest fet durant mesos, vull dir sempre hi ha noves situacions, poden ser moltes, com en el nostre cas ara, o poques a d'altres trams del nostre recorregut. 

Ara l'element principal ha marxat, com sona doncs no tenim Transportadora de Dracs, així doncs més lluny queden encara el Roc d'Azur, i ja no et dic Finale, com FW, sense ella no haurien sigut com van ser per a nosaltres, de cap de les maneres, i tampoc les anades a SC amb l'Home del Montseny, infinites aquestes darreres, per nombre també, ni les anades a la Cerdanya, moltes menys certament però inoblidables també, estàvem en aquella època acompanyats amb el gurú del MTB no ho pot dir tothom, caldrà deixar passar dies, setmanes, mesos, anys fins i tot, a on podem dir que vàrem tenir un Primer Ministre, i tant, i també vàrem compartir amb ell a la Cerdanya, i tant, i tant.

Ahir em confirmava el nou propietari de la T5, també una parella, que estaven molt il·lusionats amb aquesta adquisició, també amb el fi de portar les bikes a dins i de fer un ús lúdic en la vessant camper-bike, vull dir que d'entrada la VW es queda a tram de MTB, més moderat, més d'oci pausat, que crec que com a proper tram és el recorregut ideal per ella, i també és molt guapo que qui ens va proporcionar aquesta joia nova el 2007 ara el 2025 es qui ens l'adquirit per a ús personal passats aquests disset anys, fet que ha facilitat molt la sortida a nivell emocional, tot i que aquest desenllaç ho és de fa quaranta-vuit hores, vull dir la Transportadora va ser adquirida fa tres setmanes, i readquirida per un ús propi pel professional que havia de gestionar aquesta venda mentre marxava propera al segon Mirador aquest dilluns, fa tot just aquestes breus quaranta-vuit hores si fem referència a aquest esdeveniment evitant aleshores ser anunciada per la seva re-venda. 

I nosaltres contents que dos d'aquests tres Grans Dracs es quedin el nostre entorn, vull dir a un destí conegut, en tots dos casos el millor lloc on podria jo desitjar com a destí, per una banda un nou apassionat del concepte de les Pleiades, i per una  altra un vell apassionat de les Tranporters, no puc demanar més, a veure a on anirà el tercer Gran Drac d'origen suèc, poc a poc doncs aquest darrer ara està precisament siguent refet mecànicament fent venir components des dels USA fins i tot, vull dir que tardarà encara setmanes ha poder ser posat a la venda, tot i que ara ja no reposa a cap dels Miradors ja no és de la nostra propietat pròpiament-tecnicament.


Maresme 2020 )


En tot cas aquesta intervenció ve per la sortida de la Transportadora dels diferents entorns dels Miradors,  posant també punt i final del lloc puntual de descans del Baix Monteny a on la T5 feia les funcions d'assistent logístic de transport de la mare, particularment de tots els dijous del món, que bé, que bé, que bé. 

L'anterior intervenció de fet era, és el pròleg d'aquesta, i també segurament de les properes, o entre elles, on rendiré homenatge a la Transportadora de Dracs, com no hauria, com no podria ser d'altra manera, com estaria bé que fos sempre, mentre ens vingui de gust fer-ho )) 

MTB, MTB, MTB.