Exciting times.


The ideas, thoughts and actions in life are just like riding Skyline at Storm-Lo: find the flow and enjoy the ride!

SingleSpyder.

divendres, de març 30, 2012

Nomad.

Com aquesta com l'ASR Carbon, amb aquesta el mateix, per a mi la darrera d'alumini.

 Nomad.

MTB, MTB, MTB.

Quantes vegades que la versió d'alumini m'ha vingut al cap.

Moots YBB.

 YBB.
Una petita joia, malmesa per la Lefty.

Una construcció interessant, forquilla Lefty, fundes blanques,  i punys vermells  a part.

MTB, MTB, MTB.

Clàssic entre clàssics.

Oriol, puja la temperatura amb una referència com aquesta.

2012 Cape Epic Race.

 CER.
Pinta que hi fa calor.

Sembla que els vídeos són cool.

MTB, MTB, MTB.

2012 small carbon Yeti ASR 26.

Com aquesta però d'alumini i amb els angles de les ASR del 2007.

ASR.
Bikes curioses, aquestes darreres creacions de Yeti.


MTB, MTB, MTB.

Vull dir que seguint amb el criteri queYeti persegueix ser una marca de volum, de més volum, i podreu dir, tothom vol això,  i jo dic, no, no,  tothom no vol això, el fet és que el pensament de Yeti de fa uns quatre, cinc anys, que si no fas bikes de carboni no vens bikes, els ha portat fins aquí, mtb, mtb, mtb.

L'any 2004 van vendre una pila de Yetis ARC, quan la seva previsió era que no seria així, per què va passar això? no ho sé, o sí, però el fet és que no han evolucionat en aquesta línia, en cap cas, com m'agradaria formar part d'un Consell d'aquestes empreses, mtb, mtb, mtb.

P-29.

P-29.
MTB, MTB, MTB.

dijous, de març 29, 2012

Dia BO.

Avui dia BO, moltes novetats, mai masses.


Prepararé la crònica a les properes hores.


MTB, MTB, MTB.

Seven Mudhoney PRO.

Mudhoney.
Sí ja ho sé, carboni al TT no, amb aquesta cediria encantat.

Més propera a on sóc amb les Single Speed, amb un Belt Drive-SS i ja podem posar fil a l'agulla.

MTB, MTB, MTB.

Seven Axiom SLX.

Axiom SLX.

Bé aquesta també vindria cap a casa, i tant que sí.

MTB, MTB, MTB.

Seven Parcour SLX.

Parcour.
No cal anar més lluny, ara sí, amb aquesta proposta i no per ella mateixa, que també, si no pel conjunt de propostes, Seven toca el cel, és un parlar, vull dir que ha fet un salt, és així, una marca que ha de viure quelcom diferent, que no sé què és però és.

MTB, MTB, MTB.

Quina marca, quina marca, quina marca, mtb, mtb, mtb.

Seven IMX.

IMX SS.
Jo IMX no l'agafaria pel fet que és un punt feble, el TT sempre rep cops, sempre.

Jo aniria a pel Sola de titani, 29er, o perquè no de 650b, posats a proposar, i Single Speed específica.

Valents pel què fa a les bieles, molt, decidits i tant que sí, mtb, mtb, mtb.

Una proposta curiosa, una pipa que fa por, gruixos a sota de la potència, 26", curiosa, curiosa, curiosa.

MTB, MTB, MTB.

Retrotec.

Bé no ho sé, 26" o 29er, però amb aquest pas de roda 650b.

Retrotec.


Segur?


Sí, perquè la 29er. no té espai per ser-hi.

MTB, MTB, MTB.

Black Cat Bone Carbon Rigid Lefty Fork: Lucy.

Hand made in Spain and very rare.

 Lucy.

Crec recordar que HM Arenys, segur no, però crec que per aquí anava.

Magnífica iniciativa, a casa la varem calcular amb l'Home del Montseny al 2004 però en titani, veure-la en carboni, és senzillament sensacional. Portar-la a terme una fita impossible per a mi.

Magnífica  iniciativa, portada a la realitat fins al darrer detall.

MTB, MTB, MTB.

dimecres, de març 28, 2012

29 vs 26 avui.

Tema 1x9, 1x10, interessant, per a mi si podem creuar la cadena, de 10/10. Tot i que la meva experiència amb 1x9 amb la Yeti ASR-SL no va ser bona, la cadena centrada en el lloc del plat mitja, no podia treballar, una fricció descomunal, som bikers, bikers, i pedalem el 95% escalant, sí, sí, per això el plat gran ens dura cinc vegades més que els altres dos.

Sí ja ho sé, segurament hi ha bikers que pensaran, jo no, jo gasto per igual els tres, val, val us dic jo, sí, senyor visca el MTB. 

Però pels que gastem el mitja i el petit molt més el creuament del 1x9 és un problema, tinc una idea que podria millorar aquest rendiment, i demà el comentaré, si es dóna el cas, amb en Narcís, i després si té sentit, us ho exposaré a aquest espai, no abans d'haver-ho fet en primer terme en Narcís en primera persona, no abans, no abans, jo no, perquè jo no hiu rodaré, el 39 crec recordar amb un 34, a la Yeti ASR, no era portable, creuat, assentat, per a mi impossible.

Una bona proposta per a lagranevasio és un 1x6 amb boixa específica per a Single Speed, a on els pinyons són els que utilitzem pel plat mitja però amb una numeració que tingui un 12-28 aprox. o per sota del 28 tampoc passaria res, un 26 per dalt estaria més que bé.

Seguint la intervenció anterior del biker que rodava amb un 32x24, i aquesta última proposta de bike que presenta un 1x9 o un 1x10,  si actualment vaig a tot arreu amb un 32x23, per pujar no em fa falta més,  i si a sobre tinc un pinyó més gran, encara millor i per sota també hi tinc relació pel pla, veig que és una proposta interessant.

Insisteixo en el fet de que és una proposta que no substitueix les actuals de 2x10 i 3x10, en cap cas, la majoria de bikers aniran amb aquests grups, i de fet són les millors propostes amb diferència, certament, però personalment a mi m'agradaria molt una proposta 1x6, concretament un 36x12-26, m'estaria més que bé.

Tot i que és un parlar, un compartir sensacions, pel fet que jo no contemplo portar a terme avui per avui cap proposta geared per a mi, estic gaudint molt i molt d'aquest tram Single Speed, rígida i en darrer terme 29er. sempre us he esmentat que per a mi, que sigui 29er o 26", no és determinant, per a  mi, i amb això no vull dir que les 29er no tinguin punts forts vers les 26", els tenen, però les 26" també en tenen vers les 29er.

29 vs 26.

Quins són aquests els hem anat comentant a aquest espai, les 29er HT superen millor els obstacles, baixant i escalant que les 26 HT, les 29er HT amb marxes un cop agafen velocitat són molt i molt ràpides, les 29er. HT baixant són menys tendencioses a bolcar per davant que les 26 HT, fet que et dóna més seguretat baixant una paret vertical, les 29er, en contrapartida les 29er. a mateixos components són més pesades que les 26", a baixes velocitats a les pales verticals de pujada les 26" costen molt menys de fer-les pujar, no parlo de comportament dinàmic pel què fa referència a les diferents tipologies de girs, pel fet que el tema comportament als girs obra una porta d'ampli debat, que tinc clar però que genera molta polèmica, i ho deixo per a una propera intervenció, pel fet que dir manillar rectes de més de 600 mm. interessants per a 29er HT com a molt cinc models és tota la proposta al mercat,  manillars de menys de 600 mm. interessants per a 26", una cinquantena, això no és discutible, forquilles Fox de 26" no ho sé, vint models aprox. de 29er. dues, tres, quatre?, aquesta és la realitat,  pneumàtics Tubeless de 29er dos o tres, de 26", un centenar, això ajuda a definir la situació, a objectivar, si gira millor a baixa velocitat una 26" que una 29er, això costa d'objectivar, el què us esmento dels components en cap cas costa d'objectivar. Un grau de diferència és mesurable, 72º d'una bike de XC,  de ST no es pot acceptar a una HT escaladora, no ho és en 26" i tampoc en 29er això no és qüestionable, una pipa de menys de 70-71º de pipa no és una bona proposta per a una bike de XC tant en 26" com en 29er.

Això sí per a 1,80 m. 5,9 peus, una 29er, sempre que la bike que t'agradi hi sigui amb aquesta roda, si no a 26", no passa res, no agafis una 29er perquè ets alt i prou, si no hi ha la bike que t'agrada.

Una HT no és una doble suspensió, no ho era en 26" no ho és en 29er. amb 29er HT les comparem amb les 26" de doble suspensió, pel fet de que no tenim les poques dobles de 29er existents a mà, per res més. 

Si no tens clar quina bike vols HT, i fas més de 5,9 peus de pet a 29er.

Si vols tastar una nova bike, per la roda, i tant que sí, no et deixarà indiferent, no dic obligadament content, però indiferent segur que no.

Això sí, si vens d'una Mach 4, o d'un pivot virtual eficient com aquest, o una mono pivot tipus Superlight, vull dir agressiva d'angles, una HT de 29er t'emocionarà mentre sigui novetat, perquè després pots tenir severs dubtes si la compares amb la teva evolucionada doble suspensió de 26".

Si no ets un pilot de doble en 26" una bona 29er HT t'enamorarà, si tenies dubtes de si volies seguir amb la teva doble de XC de 26", pots entrar a un món interessant amb la HT de 29er.

Un apartat que s'ha de millorar amb les 29er. és la millora de l''oferta de components, vull dir que tot està pensat per a 26".

Les potències, els angles són per a 26", 0º-6º que és el que proposa el mercat no és el què ens cal a per a 29er. les 29er necessiten angulacions més accentuades negatives, no ho demanem perquè no en tenim cap proposta fora de les games de passeig a on un 14º és normal, però un biker experimentat de 29er no porta ni mira components de passeig,.

Els manillars el mateix, fa falta propostes de manillars amb poc angle doble alçada i plans de 630 a 750 mm. no hi ha opcions, amb les 29er és un punt molt important, podrem dir sí que hi ha manillar, jo no dic que no hi ha proposta, però el tema una proposta i prou no és una proposta suficient.

Rodes, Mavic i Shimano, liders, han de millorar unes rodes que no baixen dels 1,700 g. ens cal que millorin aquest apartat, poden i ho necessitem, rodes lleugeres directes de fàbrica per sota dels 1.500 g. són perfectament assumibles per aquests dos fabricants.

Pneumàtics Tubeless, verificats, dos models, aprofito per felicitar a en Narcís i a en David de BO, tenen els dos models de Maxxis, l'Ardent i Crossmark, molt i molt i molt bé, gràcies mil gràcies, per poder garantir aquesta proposta, pioners els senyors de BO en 29er. 

Frens, el mateix,  necessitem una proposta de frens específica i variada per marques, un canvi de roda a 29er, requereix de noves tecnologies, pel que fa a frenada, amb els frens de 26" anem, i molts direu, anem bé, el dia que tinguem frens específics per a 29er ho podrem dir, ara no els tenim, objectivitat, la paraula és objectivitat, i no dic que no clavin, això no és frenar, dic comportament eficient, no que no clavi, please, please, únicament els R1 sembla que es defensen molt bé, però com a la resta de components que us esmento necessitem, entre d'altres que Shimano proposi frens amb un títol únic de 29er,  poden i ho han de fer, ens cal.

El tema bieles, el tema allargades d'aquestes s'ha de replantejar amb urgència.

Pinyons i plats a on a sortides de més de quatre hores inclús per sota d'aquestes durades, un bikers de dues sortides per setmana d'una durada de dues hores cada una, a una sortida llarga amb una 29er està en jaque, és així, no hi ha un equivalent a un 22x34 de les 26",  mateixes bieles, imposició del doble plat, és a dir eliminació del 22 i el pinyó proposat és un 36, sort en tenim que no pedalem, és un tema que cal posar-hi remei, hem de tenir propostes per a bikers que tenen la mateixa forma amb 26" que amb 29er per què no mateixes propsotes de trasmissió, res justifica no tenir-les, cal millorar en aquets aspecte ja.

Si volem vendre en el futur 29ers s'ha de millorar el ventall de propostes de components i molt, i necessitem noves propostes específiques de components per a 29er, moltes propostes.

Una flor no fa estiu, Niner té una bona proposta de 29er però un fabricant tan petit de venda generalista és això una flor, i amb una flor no fem prou, la resta de fabricants que no modifiquin les seves bikes de 26" com a proposta de 29er, necessitem bikes pensades des de zero per ser 29er, però tota la bike, quadre i components. 

Noms reputats del món de la bike, noms de fabricants que han esborrat noms com Gary Fisher del mapa, pioner del 29er.  o Specialized que proposa angles de bikes HT que són pròpies de quadres per a forquilles de 160 mm.  cal millorar aquests aspectes perquè les bikes d 26", són bikes de 26", les de 29er el 90% són aprofitades de les bikes de 26", i això fa que els bikers hi rodin sí, però també que pedalar-hi no sigui el què hauria de ser, i si vas amb una Niner, entenc que no pensis així, ara les del però si no tens una HT de Niner, aquesta és la situació que ens cal canviar, ens cal.

Necessitem un ventall de propostes sòlides pel què fa a les 29er.

A mi mateix em passa, veig les Yetis de casa, i no hi ha propostes com aquestes en 29er, la Pivot mateixa, la 429, no ha tingut una comercialització adequada, les Trek, qui en sap res, no pot ser, i les Gary Fisher que per a mi són un referent,  esborrades del mapa, podrem dir són les mateixes, ara es diuen Trek, no ho sé, la reputació de bones bikes de 29er. les té el senyor Gary Fisher, no Trek, 69 val, 29er, no.

Specialized, si vol pot, si vol pot deixar-nos aturats a tots, però perquè ens proposa unes bikes HT tant rares pel què fa a angles, és rar, perquè les de 26" d'aquesta marca són de les millors bikes en aquest aspecte. Parlo de bikes dobles de 100 mm. i si com diuen en 29er les suspensions mostren un comportament com si tingués més recorregut, cal afinar i si han d'anar amb 80 mm. perquè es comportarien com una de 100 mm. i per tan pesar menys, cal afinar, i afinar molt tots aquests aspectes, tots aquests petits detalls. 

Penso que a casa, avui si vols una doble, ha de ser una 26", avui una Mach 4 no existeix en 29er, i una ASR de Yeti, lleugera, no eficient, sí ràpida, hi ha la Santa Cruz doble, no lleugera, no eficient, sí una bike que crea bikers, una bike  de 11,5 Kg, sí, i de 5.000 euros amb aquest pes,  però 73,5º-71º ST-pipa, marca un primer pas, una Superlight, qui ho havia de dir. La Tallboy amb 73º-71º ST-pipa, un pas darrera amb aquests angles, un pas per davant pel pivot virtual, pel pes, 10,7 Kg. i 6.000 euros, a mateixos components, dues propostes de nivell.

Però aquestes bikes que us esmento no estan disponibles fàcilment, en cap cas, no són propostes, si no les tenim a mà com les de 26".  Cal poder accedir en directe a bikes dobles de 29er.

El mercat de 29er. necessita una proposta de dobles, el mercat és aquest, avui en 29er ho és de HT pel fet que no hi ha una proposta amplia de dobles de 29er i cal ser pràctic, si una 29er doble de 1.500 euros pesa 15 Kg. proposa una 26" i prou, i que les 29er dobles tinguin el primer preu als 2.500 euros, perquè de no ser així es veuen molt penalitzades. I una bike amb un pes tan elevat penalitza molt al biker escalant, vull dir que no és el camí per motivar a qui fa els primers quilòmetres amb una MTB doble de 29er.

Sí les 29er HT són més còmodes que les de 26" HT, molt més, però en cap cas podem ocupar l'espai d'una bona doble de 26, ni de 29er evidentment.

Les HT de 29er són això HT, van bé, sí, però i insistiré, una Mach 4 pel què fa referència a funcionament dinàmic del conjunt de suspensions, és molt superior a una 29er HT, molt, necessitem HT de 29er perquè són més barates que les dobles, sí, però el mercat de 29er no s'afiançarà de manera definitiva i sòlida fins que no tingui aquesta amplia proposta de dobles suspensions i evidentment tot el què envolta a aquesta proposta, vull dir a varietat infinita de components.

MTB, MTB, MTB.

He mirat de millorar el to de la crònica, mirar de sumar propostes necessàries, a casa hi ha una dita, dita del pare al cel sigui,  no diguis no a una proposta que es fa, si no tens una proposta a fer, crec que esmento que no hi ha,  i que hi ha d'haver. 

No són totes les propostes de concepte a fer, segur que em deixo informació, sí, però avui és la què tinc al cap, mtb, mtb, mtb.

En darrer terme, compararem objectivament tots, cada un des del seu punt de vista quan tinguem aquesta requerida varietat de propostes de dobles i HT de 29er creades des de zero per ser 29er, i quan tinguem com a equipaments d'aquestes el mateix,  varietat infinita i específica per a 29er, quan tinguem això podrem exposar objectivament sobre aquest vs, de mentre aquest és un tímid intent.

Desviació.

El tema del 29 vs 26 ha desviat i molt, mare meva, ara per ara no la puc publicar, com la de Chain, i la de què han de fer les botigues part II, passa al calaix, aquesta darrera però crec que la publicaré, però ara tinc un compromís, després de deixar-la reposar ja decidiré.

MTB, MTB, MTB.

Quantes inquietuds per exposar, quantes.

L'hauré d'acabar amb un algú ho havia de dir, segur.

Quiring.

 Quiring.
Curiós, és geared, i la veig i penso, per què no?

MTB, MTB, MTB.



Intervenció extensa del vs.

Més extensa del previst.

Ja no serà fins després de dinar, i si aquest és com al matí, no serà a les tres,  sí cap a  quarts de sis, de la tarda d'avui o de la matinada de demà, ho dic per l'extensió que està agafant.

MTB, MTB, MTB.

Naked Bikes: ENDURANCE.

Naked.
Sí senyor, sí senyor, sí senyor.

Una imatge que defineix l'esperit de la bike, mtb, tb, mtb.

"Nothing like seeing a loved bike.  This one has been through hell and back again.  Most recently a 12 hour endurance race, 27 laps, over 175km on the gnarly, rooty, rocky trails of Cumberland, British Columbia.  This steel single speed steed features Naked eccentric dropouts and Industry Nine Wheels. Used and abused. What a RIDE!"

MTB, MTB, MTB.

Dades.

Tinc preparada una crònica, crec que interessant, el títol podria ser, "a on som avui amb les 29er, venint de les 26".

Abans del mig dia o després de dinar la tindré acabada. Ja us ho diré una estona abans de dinar si la tinc o si la posaré a cap a quarts de sis.

MTB, MTB, MTB.

Black Sheep.

 Black Sheep.
MTB, MTB, MTB.

dimarts, de març 27, 2012

Spot Brand Longboard Single Speed.

Vaig a preparar la presentació.


Ja? sí, sí, la Longboard està acabada, des de les deu del matí d'ahir que el Belt Drive és a casa, i des del mateix mig dia que el Belt Drive CT està muntat a la bike, com sona.

Miraré de fer la presentació amb la càmera bona i no amb l'iPhone. Sí que amb aquest darrer, amb l'iPhone,  he de verificar la tensió del Belt Drive CT.

Quan aquesta intervenció sigui al Blog segurament ja estarà fet, pel fet que la Betty vol pedalar amb el Belt Drive a les properes hores.

Finalment la Longboard no sortirà, millor perquè per diferents compromisos no he pogut ni millorar l'ASR del 2009, ni reparar l'ASR del 2003, ni quasi ni mirar-me la Longboard.

Ara tot just fa uns minuts poso una mica de pau a la jornada, mtb, mtb, mtb.

El meu propòsit era que en Narcís fes ell el pas de muntar el Belt Drive, però diferents coincidències va fer que es fes a casa.

Ara però sí que ell haurà de tancar aquesta feina, perquè hi ha aspectes que únicament un professional pot realitzar, el més important, definir al detall la tensió del Belt Drive, i un cop amb aquesta informació aconseguir que els dos tensors que tinc de Spot Brand facin la seva funció.

Bé sí demà estic més bé del refredat,  la visita a BO dijous està cantada.

MTB, MTB, MTB.

Sorpresa.

Tinc novetats.

Per la nit, per aquesta nit  he preparat novetats.

MTB, MTB, MTB.

Groovy.

Groovy.
MTB, MTB, MTB.

Groovy OUT.

Però aquest detall què és?


No ho entenc, feina ben feta pel què fa a proposta, feina ben feta de la selecció de components.

I montes unes rodes de 650b a una 26" i fas una proposta de 650b, no pot ser, no pot ser.

Bé, de tot en treus aspectes positius, cal esperar que ells també.

MTB, MTB, MTB.

650b Groovy.

Groovy.
Fora dels frens, uns Magura Marta, la resta de 10/10.

I no per funcionalitat, que molts cops es pot millorar, si no pel conjunt, per la contrucció, una Bol d'Or de les bikes.

MTB, MTB, MTB.

Novetats de les ASR-SL.



També he de muntar la Fox de 120 mm. a la Yeti ASR-SL del 2009, pel fet que la RLC de 100 mm. en Josep ahir no va tenir les millors sensacions, no de funcionament, aquest impecable, sí de posició, he de pujar 2 cm. la pipa i hi anirà molt millor.


Hauré d'ajustar el canvi, sí, sí, el XO, no m'havia passat mai.

Renoi, mentre a casa no sortim, pels refredats, en Josep i el meu germà no paren de pedalar, curiós, tothom que conec amb una ASR pedalen tots de valent, mtb, mtb, mtb.


També he de canviar la cadena de l'ASR del 2003, aquest cap de setmana en Josep la trinxat, haurà de pedalar amb els TrinXes!


MTB, MTB, MTB.

En Josep porta la jaquesta Gore del meu germà, la que ha portat als darrers deu anys, sí, sí, als darrers deu anys, i el meu germà ara és propietari d'un Paclite, de Gore, pel fet que la Betty ja fa anys que el té i és l'eina 10 per la pluja, i el vent.

La Gore que ara porta en Josep té un aspecte impecable, impecable, com la meva, com la de l'home del Montseny, groga, blava i grisa respectivament.

Dades no oficials:

"És a dir, en Josep pot portar la jaqueta del meu germà, el que era el meu germà als darrers deu anys, un biker que pesava deu quilos més, únicament deu quilos més que el que pesa ara, ara i des de fa una pila de mesos ja està per sota dels setanta quilos, jo diria que proper als 66 Kg.  i la seva alçada és de 1,78 m."

Aquest dos bikers fan una dieta estricta i ricament Mediterrània. 

Entenem què està passant?

Anant a l'apartat Yeti:

Tinc un germà amb una Yeti ASR-SL, un soci amb una Yeti ASR-SL, però no únicament això, en Josep ara té dues ASR-SL, i una Superlight, si no una tercera Yeti ASR-SL, tot i què si ha de tenir una tercera Yeti ASR, vull que sigui la groga, sí, sí, la groga, té la turquesa, la negra, i la tercera hauria de ser la groga.

Això no serà, que vingui una Yeti ASR-SL groga a casa,  perquè, no m'ho puc permetre encara que ho puc pagar, però la realitat és aquesta no m'ho puc permetre, cal ser realista, no m'ho puc permetre.

El nombre de bikes que ha entrat per la porta de casa als darrers tres anys està fora d'escala, no diré que són les darreres, sí que si ho són ens donem per ben pagats. Millors bikes no tindrem, similars, inicialment per ser novetat, més atractives, segurament, però és que veig les Yetis ASR-SL i em quedo aturat, són precioses, la construcció és d'una concepció fora d'escala. Ja no parlo de les Singles, que estan fora de cap escala de mesura coneguda, com us ho dic, fora de cap escala coneguda.

Tiro el guant:

Poden anar aquestes Yetis amb rodes de 650b? 

Pacenti, Pacenti, Pacenti.

MTB, MTB, MTB.

Paul Component.

Paul.
Quan que sigui voluminosa no és important, els conceptes passen a ser diferents, molt diferents.

MTB, MTB, MTB.

Retrotec Twin Road. II.

Perquè ja és la II, ja va ser aquest espai, i perquè és una Twin Road.


Retrotec.



Única, única, única, per tot, formes, color, selecció de components, pel conjunt, per la densitat de la proposta, per tot això és un altre cop al Blog.

MTB, MTB, MTB.

dilluns, de març 26, 2012

360 Panoramic of BMC TE29

This is an interactive photo. Use the mouse to move the image around and zoom! This is best viewed in full screen.

BMC Team Elite TE29

BMC Team Elite TE29 Hardtail

At first look the bike looked great. It had a sleek finish in white with black decals.
The 29er Big Wheel Concept is something I find a big advantage on long days and on rougher climbs. The main advantages of a 29er is how they roll on rougher terrain.
The first day out I took it fairly easy to get a feel for the bike. Climbing felt good with the stiff frame. The pedal strokes felt like all the energy was being transferred into turning the wheels. I have found on some other bikes a slight flex in the frame during pedal strokes. This felt like the energy was being wasted in turning the pedals. It may not be the case but it felt that way. No sign of that with the BMC.


The BMC 29er’s geometry is the result of countless test rides. We passed through several prototype stages before settling on this as the optimum configuration. The short 430 mm chain stays combined with the optimum bottom bracket height and a 70° steering angle guarantee secure handling on trails.

BMC motto - Style, Passion, Precision
The first bit of single track on the uphill section wasn’t the most technical. It gave me a chance to feel how the bike cornered on trails without the added technical aspect to the trail. The bike felt a bit slow on the corners on the way up. I would later realise that it was probably me just getting used to the balance of the bike. The first single track descent again felt like the bike was cornering slow and a bit top heavy. Braking into corners took me a bit of getting used to again. On my 26 I feel like I can hit the brakes and tip it in. On this first day I wasn’t as confident and seemed to do my braking way before the corner so I was able to turn. The more I rode the bike the better it felt.

As the week progressed and I got a better feel for the bike I started to push a bit harder on both the ups and downs. When you have the right balance for traction and cornering, climbing more technical single track was a lot more smooth. I was able to push the bike as hard if not harder on the climbs than I would on my 26.
The fact that this is a hardtail will definitely make a big difference to what I am used to but it does feel like a great climbing bike. I took the bike down some single track that I knew fairly well so I could push it on and feel how it handled. It was again towards the end of the week when I was better balanced on the bike I could ride it like a 26 on the descents.

ISC - Integrated Skeleton Concept
Tube junctions perfectly tailored to the distribution of forces. Cleverly selected skeletal reinforcement elements at the nodal points and the spread of the top tubedistribute the impacting forces perfectly
.

The 29 wheels roll well on rougher terrain on the descents and as a hardtail goes it definitely doesn’t bounce around as much as a 26 hardtail. Cornering hard on the BMC did however feel a bit less solid as climbing. There was definitely a feeling of movement in the rear probably from the wheel flex. The rear seemed to move quiet a bit when in the corners under pressure. I think with a better wheel set up this may solve this unwanted movement.
Conclusion:
This bike has a very solid frame and you can feel this on the climbs. The geometry for descending feels good but the issue in the wheel flex was noticeable. I think for a less aggressive trail rider this bike would be perfect. The bike isn’t designed to be ridden as aggressive on a trail so this cant really be reviewed as a fault or issue.
It can handle technical descents but doesn’t feel great when you’re pushing hard on a descent. Possible upgrade on wheelset may help this if you are a more trail aggressive rider. If you aren’t then this is a very solid good all round bike. Personally I would spend the extra on the xo spec for that added quality finish and slightly lighter bike.

Full Bike Details: BMC TE29

Bike Supplied by BiciOci, Salt Girona

BMC Bicycles - The History


BMC bikes (Bicycle Manufacture Company) has a great reputation for producing bikes that benefit from the latest technology.

The company states that its primary desire is to create bikes that are both stylish and benefit from ultimate precision. BMC are known for their great collection of mountain bikes, but they also manufacture other types of bike as well. BMC also sponsor a cycling team that is performing well in events around the world.

The History of BMC Bikes

In 1986 an American called Bob Bigelow decided to begin manufacturing bikes in Switzerland under a license for Raleigh. The company struggled to survive in a tough market and by 1995 split from Raleigh. A new company called the Bicycle Manufacture Company was formed and despite some successes it was a real struggle for BMC to stay in business. It wasn’t until 2001 that things started to look a bit brighter for the company. This is when Andy Rihs took over and made the necessary changes need to turn the potential within the company to actual success.

Since 2001 BMC hasn’t looked back and their success is growing by the year. The mission of the company is to manufacture bikes that benefit from three attributes; precision, style, and passion. The team at BMC are convinced that it is their passion for creating the best possible bikes that gives them the edge over the competition. Their bikes are very distinctive looking and this makes to brand easily recognizable – even when you don’t see a BMC logo you should still be able to tell that you are looking at one of their bikes.

The BMC Devotion to Precision

BMC is devoted to bike research and are always looking for ways to improve things. They make it clear though that they don’t just want to change things for the sake of change but only when it brings benefits to the riding experience. The ethos at BMC is to question everything and there are sacred cows and assumptions. If there is the possibility of improving any part of the bike then BMC want to investigate this possibility. The Swiss are known for their devotion to precision and quality and BMC are keen to emphasis these attributes in their bikes. People who buy one of their products can rely on a very high standard of bike that has benefited from the best in innovation.

The BMC Racing Team

BMC are also proud to sponsor their own racing team which is based in the US. This team is made up of some top names in cycling including George Hincapie and Alessandro Ballan. The team has had some great success since 2007 and 2011 could be their best year yet. The BMC racing team is a fine example of what the company stands for and has gone a long way to promoting their bikes. It has also provided even more evidence that BMC is now firmly on the international stage as a maker of some truly exceptional bikes.