(Som de matinada i el darrer tram de la crònica s'ha complicat una mica, una mica, però jo diria que tant, com interessant s'ha tornat, dedicada a tots els picapedrers).
EN XAVI ESTÀ FENT LA TRADUCCIÓ A l'ANGLÈS I LA POSAREM DINS DE LA MATEIXA INTERVENCIÓ.
Introducció:
A les botigues físiques el P.V.P ve marcat pel fet de tenir el producte en directe i pel valor de l'atenció personalitzada del personal especialitzat de la botiga.
A les botigues de venda per internet el P.V.P ve marcat pel fet de que no han de suportar l'estructura d'una botiga física, així com tampoc han de tenir el producte disponible ni han de donar una atenció personalitzada sobre aquest directament al client, fet que fa que el preu pugui ser més barat.
Directes al tema:
A
Tomás Domingo del carrer Sepúlveda, l'equipament Assos per a temperatures de 0ºC. a 8ºC., per a la Betty, no hi ha ni una sola mostra.
Per a comprar l'equipament, senzill, paga i senyal i tenint present la talla de pantaló que gasta la Betty d'Assos d'estiu, la botiga demanaria l'equipament complert, en total 1.100 euros.
Per a mi, en color blanc únicament els pantalons, res més, he de deixar paga i senyal i em demanarien tot el conjunt, mirem d'altres opcions a la mateixa botiga, però hem vingut per comprar un equipament Assos d'hivern de 0ºC. a 8ºC. i és el que volíem abans d'entrar a Tomás Domingo.
La Betty exposa la seva decepció al venedor, aquest es mostra comprensiu, res més, comprensiu.
Deduim que no toca invertir aquests 2.200 euros a Tomás Domingo, decidim anar a Probike.
A Probike, anem directes a la zona de roba de dona, una zona extensa, on no cerquem Assos, Probike no té aquesta marca seleccionada pel 2010. Tot seguit ve la Sònia, una venedora que fa uns anys ja ens havia atès, ens apreciem, em consta, anem mirant material de dona, passem al d'home, i en aquest moment ens ve a veure el Txema un dels pilars de Probike.
Persona apreciada per nosaltres, i més encara per en Colorado, la conversa comença i s'encamina cap a corriols que res tenen a veure amb el que hem anat a fer, cercar l'equipament d'hivern.
Tal és la situació que decideixo marxar de Probike, amb aquest escenari, diferent del de Tomás Domingo però similar pel resultat, pel fet de tenir la necessitat de marxar de l'establiment, de tenir clar que no comprarem, si més no en aquell moment.
La sensació és dolenta, decidim anar a dinar, parlem els tres, la Betty, en Colorado i jo, decepcionats, després de dinar marxem cap a casa.
La Betty un cop al cotxe em proposa la idea de marxar a Chain Reaction, "així podríem veure en directe el que aquí hem de comprar a cegues", fent referència a l'equipament Assos per a temperatures de 0ºC. a 8ºC.
Passen les hores, i així ho fem, agafem vol per diumenge al mig dia, decidim que també vindrà en Colorado i que ja li direm que té vol a Ireland per diumenge.
Arribem
a Chain Reaction Cycles el dimarts a les onze del matí, els motius de la demora han estat exposats a aquest espai, anem directes al que ens interessa.
Un cop a la botiga ens ve a buscar la MRG, a Chain hi anem amb en Michael, així que som quatre genets i la MRG, ens proposen fer un tour per les instal.lacions de Chain Reaction Cycles, tour que la MRG ja ens havia avisat que podríem fer, el nostre interlocutor és en Charly, responsable de l'equip de vendes, ens porten departament darrera departament, zona darrera zona, sempre amb la màxima amabilitat, sense cap mena de pressa, una visita amb el to que ha de tenir una visita, cordialitat, cordialitat i més cordialitat, sempre amb una amabilitat entranyable.
MRG tens un cap de departament sensacional, certament.
Un cop finalitzada la visita anem a la botiga a cercar els equipaments Assos, la MRG sempre amb nosaltres.
Portem una llista de tot el que volem veure, també d'altres opcions que no teníem en ment quan varem anar a Tomás Domingo i que mentre anàvem a Probike, sí.
Ara a Chain, un cop a la botiga, anem passant els codis al personal de la botiga, codis que anem cercant a la pantalla d'un dels ordinadors que hi ha perquè els clients demanin de tota la pàgina de Chain Reaction el material que vulguin veure, i tenim temps, l'horari és de 9 a 21 hores, com sona.
Anem demanant referències, preguntant amb l'ajuda de la la MRG sobre la roba Endura, i més referències, les primeres les d'Assos, però també Pearl Izumi, per la perseverança d'en Colorado també demanem Mavic, per la de la MRG deixem de banda puntualment Assos, seguim demanant més referències, els venedors sempre amb un somriure, atenent sempre tant les consultes com les llistes de referències que demanem, fins i tot ens equivoquem i repetim talles i colors i els venedors ens les porten sempre amb un somriure com si fos el primer cop, mai s'emporten ni una sola referència de les moltes que hem demanat.
Arriba l'hora de dinar, ens guarden tot el material i ens conviden a dinar a la cantina amb el personal de l'empresa.
Anem directes a dinar, tenim molta gana, estem emocionats, després de dinar podrem estar hores mirant material, obrint bosses i més bosses de material i més material, dotzenes i dotzenes de referències que volem veure per a poder aconseguir comprar el millor equipament d'hivern per a temperatures de 0ºC. a 8ºC.
Un cop al menjador podem demanar una personalització del menú però ens decidim pel menú, mentre en Frank, gendre de la família propietària de Chain i que era a la taula del costat, ens proposa de visitar a la tarda el magatzem de bicicletes a uns quilòmetres d'on érem. Acceptem encantats la invitació.
A una altre taula hi ha el fundador de Chain i la seva dona, dinant amb d'altres treballadors.
Després de dinar, tornem a la botiga i seguim demanant material, així durant dues hores o més, fins que en Frank ens ve a buscar i ens porta al magatzem esmentat, amics meus en Colorado s'enamora d'en Frank, també del seu cotxe, un Cadillac Escalade, "el de l'Obama", diu en Colorado, que en Frank ofereix de conduir a en Colorado i que aquest darrer declina d'acceptar.
Arribem a les noves instal.lacions, 4.000 m2 de planta més, per una alçada notable, plens però plens fins a la darrera estanteria, així de planer, així de senzill.
Un munt de toros semi-automàtics dels de 80.000 euros, són els responsables de cercar les bikes que han de marxar, un trailer o dos no ho recordo, carregant caixes i mes caixes de bikes amb un sistema enginyós que no exposaré a aquest espai, perquè la idea és de Chain Reaction i que així segueixi.
Tornem a Chain, ens acomiadem d'en Frank, i tornem a la botiga, seguim separant més i més referències, més i més referències i cada cop que entreguem la llista al venedor, tenim un somriure com a resposta i el material va venint, referència darrera referència, fins que a quarts de set de la tarda ja tenim clar que hem vist el darrer equipament.
Hem de decidir sobre diferents opcions, ens decidim per Assos, per Mavic, per Pearl Izumi, per Endura?. Descartem Assos, massa delicat per a mtb un cop podem comparar, i descartem Endura com a jaqueta, seguint el criteri del venedor de Chain i finalment descartem la jaqueta Mavic de -15ºC. a 6ºC. agafem les jaquetes Mavic de 0ºC. a 10ºC., i una segona jaqueta Pearl Izumi per a la Betty, agafem els pantalons Pearl Izumi d'hivern per a mi i Endura per a la Betty, tèrmiques Endura de Merino, mitjons Endura, gorros Assos, aquests sí i de les botes Shimano MW80, la Betty no es decideix, jo entre Northwave i Lake, em decideixo per aquestes darreres, els guants d'Assos són per 6ºC. a 12ªC. per a 0ºC, hem d'anar amb manoples, els descartem, provem Giro, provem Mavic i no ens decidim, tenim tot l'equipament clar, i el que no agafem avui, prenem nota de les talles per si un cop a casa decidim demanar-lo.
Amb aquest sistema de compra on hem pogut veure en directe cada referència, on sempre a la botiga hi ha entre tres i quatre venedors per a preguntar, i que únicament t'atenen si preguntes o si demanes que estiguin per a tu, pocs dubtes tens per decidir comprar.
Chain Reaction una botiga on l'únic tema a tractar és el teu tema, cap més, la compra va caminar com feia mesos que no caminava, de fet aquest tipus de compra l'hem fet els darrers anys a Doctore Bike de Mataró i ara a Chain Reaction Cycles, Doctore però no té Assos, sí un bon servei, jo diria que dels millors.
Sobre les dades de cobertura d'estoc crec que ja està tot publicat, no cal tornar a repetir el mateix.
Sobre els costos del viatge en posaré una segona crònica detallada, perquè vull posar-vos un comparatiu de preu, en aquesta intervenció no perquè és sorprenent però a Chain Reaction no hi varem comprar pel preu si no pel servei, vull dir que la botiga d'internet que segons els canons únicament té el preu, nosaltres hi hem comprat pel servei, hem agafat un avió, hem anat fins a Chain Reacion Cycles la botiga referència de vendes per internet que contradictòriament però objectivament creiem que hi trobaríem l'atenció personalitzada que a les dues botigues físiques de Barcelona certament que per diferents motius ben concretats i detallats no varem tenir, si bé és cert que a Tomás Domingo sense el seu producte estrella a les estanteries poc hi podia fer el venedor, però aquest no és el nostre tema, i també és cert que a Probike tenien el producte, no Assos però sí producte per a poder decidir, les circumstàncies a aquest darrer establiment, de no tenir clar que, el nostra tema és el tema prioritari sempre, l'únic tema a tractar amb el client, va fer que nosaltres a aquest segon establiment per enèsima vegada tampoc hi compréssim res de res i que ens decantéssim a volar a Ireland per anar a Chain Reaction Cycles i comprar els equipaments.
Chain Reaction Cycles una botiga d'internet que et dóna un tracte personalitzat a les seves instal.lacions i on pots disposar de milers de referències, la darrera, de prop d'un centenar o més, servida com si fos la primera i on en passar per caixa el venedor ens va tractar com si fos la venda més important que ha fet mai, i que de ben segur que no és així, la botiga era plena de quadres Intense o Cove, per dir alguns noms de prestigi, sí, sí, plena de quadres Intense i Cove, tal com sona.
Chain Reaction Cycles, una empresa de més de quatre centes persones, de més de cinc mil metres de magatzem jo diria que d'uns 7.000 m2, de milers de referències amb estoc, entre elles milers de bicicletes, i no és un "m'han dit que", no, nosaltres hem agafat un avió i hem anat a veure "si són el que sembla que són" i he de dir que "són el diuen que són".
Chain Reaction Cycles és avui una empresa competitiva del sector de les bikes de les vendes per internet i són a l'inici del seu camí, com us ho dic, això encara no ha començat, una empresa on en arribar la primera frase, va ser, "el valor més important són els nostres clients" i que passades les hores els clients, nosaltres, varem pensar, ens varem sentir, que érem per a Chain Reaction Cycles el valor més important.
Després de sortir de Tomás Domingo i de Probike la realitat és que la sensació és de que no ens necessiten per res, no som res per a ells, així de senzill, així de planer.
Aquí està la clau del negoci, els primers, Chain Reaction Cycles, en primer terme ens han fet sentir bé, en segon terme ens han ofert tot el producte en directe, els segons, Tomás Domingo, no tenien el producte, tenien pressa per anar a fer el cafè, no per l'actitud directa del venedor, sí per la de l'entorn i el tercer, Probike tenien el producte, la venedora la Sònia tenia la millor actitud, l'staff no sé on vol anar, i per tant tampoc ens han fet sentir bé.
MTB, MTB, MTB.
Jo diria que que això ha estat, no un 5-0, no, si no un 0-5, Chain no jugava al seu camp, el de l'atenció personalitzada, Tomás Domingo sí, Probike també, Chain Recation Cycles jugava a camp contrari i el resultat és clar, el guanyador per golejada és Chain Reaction Cycles.
La pregunta és, si Tomás Domingo és una botiga especialitzada de venda física , si Probike també ho és, però les dues no fan el que han de fer, per diferents motius però idèntic resultat i Chain Reaction Cycles que no és una botiga especialitzada de venda física, sí fa la venda especialitzada, quin sentit té aquesta situació.
Fa uns dies en Colorado exposava a aquest espai una frase que deia "el món a l'inrevés", jo ara diria el mateix.
Nota:
La jaqueta Assos Jacket 851 a Tomàs Domingo valia 220 euros i a Chain crec recordar que uns 270 euros amb una promoció de Nadal del 10%, és a dir uns 240 euros, era més cara a Chain Reaction que a Tomàs Domingo, nosaltres no varem decidir no comprar l'Assos a Chain per preu, si no per concepte, si haguéssim decidit Assos hauriem pagat els 240 euros a Chain Reaction Cycles, per un sol motiu la teníem a les mans i teníem un somriure als llavis, tal com sona, de la mateixa manera que si al seu dia Tomàs Domingo hagués tingut l'estoc que ha de tenir, que no és res més que tenir l'equipament d'hivern ara que és quan fa fred, nosaltres l'hauríem comprat a Tomás Domingo, de la mateixa manera que si a Probike el Txema hagués enfocat en la mateixa direcció que la Sònia aclarint prèviament dos aspectes senzills que estan per aclarir, la compra l'hauríem fet aquest cop sí a Probike.
Dels enviaments de bikes de Chain Reaction Cycles a tot el món, les botigues físiques no entendrien res del què i a on.
MTB, MTB, MTB.
No puc evitar de posar una petita foto del que jo he vist a Chain Reaction Cycles, vull dir que no són dades proporcionades per ells:
Qui cuida als clients té la posició guanyada.
Chain Reaction Cycles té avui aquesta posició, més de 700.000 comandes al 2010, fins i tot més, no són dades seves, són estimacions meves, amb un mercat encara regional, vull dir Europa com a gruix de les seves vendes, és a dir amb la resta del món per a poder expansionar-se i amb una capacitat actual, un cop rodats amb les noves millores logístiques, jo calculo que necessiten uns sis mesos per tenir la màquina ben rodada, a partir del juny tindran una capacitat topall sense augmentar la seva estructura actual entre 1.400.000 i els 2.100.000 , i perquè la millora de la gestió dels seus estocs A, B, C, permet aquest augment sense augmentar aquests estocs, van molt coberts d'estocs, segur que té el seu sentit però únicament us dic que si volen, amb 1/3 de l'estoc actual poden seguir gestionant aquestes 700.000 comandes i posant l'estructura actual a ritme, sense entrar ni molt menys a la zona vermella, poden tractar aquests 2.100.000 comandes any, 1.800.000 de ben segur.
"Miki Ruiz como te lo digo", han construït una màquina que amb la seva dimensió actual poden produir jo diria que fins i tot els 2.300.000 de comandes per any.
Tenen una joia a les mans, la joia de la corona, han creat una eina de produir comandes, amb una client que no para de menjar comandes, certament. Els hi falten uns mesos i la tindran totalment en posició.
"Miki Ruiz y deduzco que van a dos turnos, después de ponerla en marcha, pueden augmentar la carga con un turno más, casi por encima de los 2.800.000 de expediciones año, sufrirían con los espacios, crujirian los estocs pero lo harían, como suena".
Preparats, motivats, i amb una competència que s'ha passat masses anys entre queixa i queixa.
Chain Reaction Cycles mentre les botigues com ella miraven i miraven, Chain ha fet, ha dimensionat, ha agafat volum mentre tothom plorava, ha creat l'estructura per fer el proper salt als 2.300.000 de comandes, si pot fer-ho al 2012 millor que al 2013, perquè sap que a aquest punt a nivell europeu ja no hi haurà retorn, seran imbatibles i per sobre del llindar dels 3.000.000 de comandes any la seva posició ja serà global.
Un detall, fortes inversions fetes, la màquina avui tal com està dimensionada a 1/3 de la seva capacitat, a un 1/3 tal com sona Xavi Paricio, amb un creixement anual entre un 20-30%, entenem tots els mateix, quins resultats tindran al període 2011-2012-2013?
Si les dotacions són les que han de ser i les inversions avui són proporcionades i no sota un patró de crèdit erroni com ha estat el dels darrers anys de la banca irlandesa, si aquest aspecte està ben dimensionat, és un portaavions d'última generació, amb aspectes per polir certament, però amb unes qualitats de capacitat marcadament excepcionals.
Únicament insistir que les dades aportades són estrictament raonaments personals meus, en cap cas poden ser extrapolats a d'altres àmbits ni utilitzats com a dades sòlides, que ja us dic jo que ho són, és la meva feina, però en cap cas avalades per Chain Reaction Cycles, en cap cas, tot i que tinc clar que ells tenen clar que això és el que tenen a les mans, de ben segur.
Felicitar a la família propietària de Chain Recation Cycles, és un dels millors projectes que he vist als darrers anys, dels millors.
Comerç tradicional, distribuïdors monopolistes espero que tingueu un bon pla, dels lletjos, però lletjos de veritat per aturar de cop a Chain quan arribi a final de recta, perquè si no el teniu jo de vosaltres seguiria plorant, perquè fer, poc hi podreu fer.
Chain Reaction Cycles avui, si la banca no els té condicionats per les fortes inversions, si aquestes estan fetes proporcionadament entre recursos propis i crèdit, si és així, únicament depenen d'ells mateixos.
Sector monopolista teniu una oportunitat, i és que ells s'oblidin de què, perquè la màquina funcioni, "el peu ha de ser sempre a sobre del pedal del gas", un detall, això no passarà.
MTB, MTB, MTB.
Una crònica que ha requerit de dies de maduració i 9 hores, 3 de perdudes, per tant 6 hores de gaudir i gaudir fent-la.
Però sé, tinc clar que no és una crònica més, picar pedra, ser un picapedrer té els seus moments de glòria personals, íntims, aquest és un d'ells.
MTB, MTB, MTB.