Exciting times.


The ideas, thoughts and actions in life are just like riding Skyline at Storm-Lo: find the flow and enjoy the ride!

SingleSpyder.

dilluns, d’octubre 04, 2010

Anar i tornar.


Ahir anada i tornada, vull dir que hem anat al peu del Montseny, passant pel Santuari del Corredor, i tornant per Olzinelles, millor dit, pel paradís d'Olzinelles.


Assaig del que serà el Roc, pel tema bikes, pel tema de com anirem equipats, per com portarem repartits els recanvis, entre la bossa porta eines i les bosses del darrera del jersei.


El terreny sec, relliscós, i nosaltres després de les dues caigudes, millor dit de la caiguda de la Betty i del meu darrer bany, estem un xic predisposats a posar peu.


La bike de la Betty de 10/10. La meva ha començat amb una vibració del fre del darrera, que ha fet un silenci la resta de la jornada, no torna bé però la maneta d'aquest, miraré quin estrall a part d'aquest va fer l'aigua del Tordera ahir a la bike.


He de repassar les dues bikes, torniols, tots i cada un d'ells.


Ahir vàrem acumular uns quants quilòmetres més, tocant als seixanta, amb un desnivell proper als 1.000 m. +.


Equipats d'estiu el 80% del temps, la resta amb armilla els dos, i la Betty amb manegots.


Eines les de sempre, més els dos esprais per les punxades.


Menjar, una barreta de 200 Kcal. a l'arribada a casa, res més. Aigua, dos bidons de 750 ml.

Incidències cap.




Coincidència amb ciclistes, avui més, molts, al tram direcció al Corredor i a la zona d'Olzinelles a la tornada un.

Ara fins la propera, que podria ser avui, o demà, o ja des de França.

diumenge, d’octubre 03, 2010

Pivot Bikes Interbike Presentation

An interesting video from MTBR



From SC, Xavi Paricio

dissabte, d’octubre 02, 2010

Bany de pensaments.

És el que va estar ahir la sortida.

Inici de la sortida a les cinc de la tarda ben tocades. Durada de la sortida per sota de les dues hores.

Al tercer pas pel riu, amb una amplada d'uns vint metres, directes cap a ell, i per la fondària, una relliscada i submergit a dins, com us ho exposo.

Era temps de tornar, moll però moll, completament banyat, quina sensació, pels pèls vaig salvar del bany la càmera, no així la clau de la VW, no duia el mòbil, quin bany, podria dir d'humil.litat, però crec que va ser més que això, un recordar-me que sempre podem caure molt però que molt, fins a les profunditats. No recordo una entrada tan seria a un riu, va ser un vist i no vist, hi era, visible, i no hi era, invisible.

El cop al colze esquerra memorable, però he de dir que per ser una caiguda contundent, pel fet de ser dins de l'aigua, aquesta únicament va enfonsar la meva seguretat a dalt de la bike, va respectar però el no fer-me mal. Està bé això, una lliçó interessant. Dolor sense marques. Dolor que passats uns segons es va transformar en un somriure puntualment, puntual i prou.

D'aquí, d'aquesta immersió, no ens va quedar més remei que girar cua i cap a casa, pel fet de que entràvem a la fosca caiguda de la jornada, i no volia agafar fred, fet que no vaig poder evitar, i vaig entrar a casa gelat de cos, a excepció del cap, pel fet que no hem vaig capbussar al riu.

La Tordera, concretament el Tordera, és molt Tordera.

Equipats de Roc, a excepció de les armilles els dos, i els manegots de la Betty, amb les bikes a excepció dels pneumàtics, de Roc al 100%.

Coincidència amb ciclistes, cap.

Eines darrera del jersei, manxa, aquesta plena d'aigua, esprai per les punxades, el pot de l'oli, en aquest cas per l'hora de la sortida, la bateria del Sigma Karma.

Un punt positiu, la Vicious impecable, però neta, neta de veritat. Avui a la nit desmuntaré la caixa de pedalier i el EBB, que de ben segur per l'estona dins del riu serà com una mena de pluviòmetre.

Avui més MTB.

Serà una sortida tipus, per testar a on som, no exigent, ja no toca, sí de nivell, amb dues pujades al Santuari del Corredor que poden ser memorables.

MTB, MTB, MTB.

Surt el sol, i les ganes de pedalar hi són, la seqüència de les imatges del que serà aquesta sortida em venen al cap, mtb, mtb, mtb.

divendres, d’octubre 01, 2010

Significat "69".



Aquest és el significat, si la bike avui fos aquesta:

http://autobus.cyclingnews.com/photos/2006/apr06/seaotter06/tech/?id=tech1/Trek_69er_side_view

Prototype Pace 129.



http://www.pacecycles.com/?p=469
http://www.singletrackworld.com/2010/04/pace-129er/

La imatge del mes.

He de dir que la imatge seleccionada del mes, i la selecció del vídeo del mateix protagonista, en Colorado, deixa clar, a on som tots els mortals i a on és en Colorado.

Senzill, planer, la imatge del mes diu on som nosaltres i a on és ell, nosaltres al fons, ell a un primer pla.

MTB, MTB, MTB.

Encara recordo la sortida de la Cerdanya, a aquell barranc on tots miràvem al punt més alt del mateix, on en Colorado era i per on va baixar, aquest cop amb tècnica no amb velocitat, i on en Xavi Paricio va dir quelcom com, "a partir d'avui queda clar que hi ha dues divisions molt diferents, a una en Colorado, la resta tots nosaltres, a l'altra".

MTB, MTB, MTB.

Tubeless 29".

No ho sé, Crossmark LUST 29", Ardent LUST 29"?:

"I've been running the Ikons converted to tubeless on my Crest rims on the JET 9 this summer as well as an Ardent UST 2.25 up front on my RIP and a Crossmark UST on the rear of my RIP (on Flow rims). Both the Ardent and the Crossmark fit on the Flows very tightly. I had to use tire levers and vocal grunts to mount them. I also have not added any sealant and they have held air all summer. That's it. No sealant. Flows with yellow tape and valves. They have been bombproof on the RIP.

Mounted on Flows on the RIP....

They do very well in mud. And it has been a very, very muddy summer. Historic mud and rain in fact.

I've bashed these as hard as I could on every rock I could find in the Black Hills and here in the Midwest trying to get a flat. I can't do it. Lately, I've been running them through thorn infested trails hoping to pick up some thorns and get a flat (to test the limits of running with no sealant). But no flats yet and no sealant. If I do flat, I'll just add some sealant.

The Crossmark and Ardent UST or LUST as Maxxis calls them are not light. But if you factor in not having to use 2 ounces of sealant, you cut out 57 grams of rotating weight for each tire - it's not terrible for the security and performance. And the beefier sidewalls are worth their weight in gold. As I said - I've been pointing these things at every sharp rock I can find trying to find a fault and tear them. No such luck. Not sure these tires will appeal to everyone for their particular needs, but they have been a mount 'em and forget about 'em tire on my RIP this summer. I'll probably get a second Ardent UST and run 'em front and rear on my RIP. Although the Crossmark traction has really surprised me in a good way. Crossmark's in the LUST version are around 840g and the Ardent LUST is 900+. The exact weight is written on the side of the prototypes I've been testing, but they are so covered in mud at the moment I can't read the Ardent's weight. In terms of the weight, the two XC series races I did using these heavy tires, I placed the highest I have all season in spite of running tires that weighed 300 - 400g heavier each than my usual XC race tires. So go figure - heavier wheels, heavier tires, heavier bike and I do better against the same guys I compete against with my lighter JET 9 or Dos set up. Hmmmm....

The Ikons are a legitimate 2.2 XC race tire. Light (mine are around 510-520g) and are more aggressive than the Aspen since the knobs are taller. I consider the tread pattern to be a baby version or "lite" version of the Ardent. Very similar tread pattern, just shorter knob height and size minus the additional pair of center knobs between each row of tread blocks. I like the additional volume over the Aspen and they roll just as fast IMO. Like the Aspen, one has to be careful to find that sweet spot psi where you don't go so high that you start spinning out on climbs and losing cornering traction through the turns, but not go so low that things get squirmy and burping can happen. I've messed around between 18 and 26 with the sweet spot somewhere in there for my weight and needs.

They got a little sketchy on me in a race this summer when it started raining near the end of the race as the trail quickly turned to grease. But the Aspen or any other XC race tire would have reacted the same way in those conditions. Dry, tacky, loose, thick mud, gravel, grass, hardpack, pine needles, etc.... - the tire rocks for XC racing.


Red Wing by singingsingletracker, on Flickr

I have not tried these out on my wider Flow or Blunt rims yet, as I've been running them since June on my Crest rims with 2 ounces of sealant in each tire. Possibly an IKON on front with an Aspen in the rear would make a good racing combo, but I'm pleased running them front and rear for my needs. It's a bit more aggressive than the Aspen, but not enough to slow the tire down at XC speed. It's a nice tall tire with the extra volume over the Aspen. No flats, burps or roll offs with all the riding/racing I've done on it. A couple of loud "pings" or "boings" out on the trail as the tire sidewall rubbed a rock or root that I at first mistook for a burp, but they were not burps. I guess, if I had to pick something in my tire collection that it closely competes with or feels like out on the trail, it would be the Continental Race King 2.2's, Schwalbe Racing Ralph 2.25 and the Bontrager XR 2.25 front tires.

If you are looking for a real UST tire, the beefy nature of the Ardent's are golden out on the trail for full suspension bikes. I've run crazy, crazy low air pressure on these UST tires without any squirm. They are pretty amazing out in the chunk doing that for grip and no squirm thanks to the ultra beefy sidewalls. Gobs of traction. I can imagine what a pair of the Ardents would be like with low pressures. But - I only have one of them mounted on the front for now. The Crossmarks UST are good for racing with the beefy sidewalls giving you protection for the weight penalty. If you want a more aggressive XC race tire, yet light and with more volume - then the IKON edges the Aspen. And I love the Aspen - especially on wider rims. It's a very supple tire that I have really enjoyed. So much so, that I have worn my pair out (took 13 months to do so). I actually would really like to see a 2.25 Aspen for the terrain I ride. Both the Aspen and the IKON should satisfy the needs of XC racers whether run in combination or in like pairs.

BB"

http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=648447


I a Pinkbike:

http://www.pinkbike.com/news/maxxis-aspen-tire-review-2010.html?trk=rss

dijous, de setembre 30, 2010

Ragley.


El què us deia "pintona".

Fa mesos que parlo de bike UK, Pace, Cove, On One.

http://myragley.com/bicycle-shop-skipton-mmmbop-build

24 Hours of Moab SOLO.


La Betty prepara l'assetjament al Moab.

http://www.grannygear.com/Races/Moab/index.shtml

Mentre nosaltres rodem al Roc Martathon, molts bikers estarant preparan l'inici de la cursa més dura de vint-i-quatre hores, les úniques, les magnífiques, les temibles, les de ben segur inoblidables 24 Hours of Moab SOLO, la millor cursa de resistència pels genets de Drac.

Un circuït unes tres vegades el de Finale, serà el proper repte de grans dimensions?.


http://shammytime.blogspot.com/2009/10/24-hours-of-moab-2009.html

MTB, MTB, MTB.

Que vingui l'hivern.


http://www.mtnbikeriders.com/2007/02/13/diy-tire-chains/

No Bush, no Niner.


http://www.mtnbikeriders.com/2010/08/19/stolen-jet-9-found/

Ara pla, ja tenia arguments per portar-ne una a casa a partir del 8 d'octubre, i ara això.

end.


Un concepte, una idea, una realitat. Sí ja ho sé, quina perseverança, però és que la creativitat està bé que generi els seus efectes a qui va dirigida.


I puc afirmar que la 26" ja era per a mi una raresa, la 29" ara és un gaudir de veure-la.



http://www.mtnbikeriders.com/2010/04/27/sea-otter-2010-ellsworth-enlightenment-29/

Reasons.

He afegit el vídeo d'en Colorado proper a la capçalera.

Així queda fusionat aquell "trobar-nos per primera vegada", nosaltres admirant bikes que podrien ser els nostres Dracs, ell amb els seus dos Dracs, dues Voodoo's D-Jab sensacionals.

Una coincidència a un creuament de il.lusions, totes vers l'MTB més transparent.

Ja fa anys d'això, mai masses, no n'esperem més, perquè el que és, és.

I jo no hi veig més que un camí infinit de bones sensacions, on el vol dels nostres Dracs fa que l'aire sigui el nexe d'unió entre aquests genets.

Portem milers de converses de com bé deia un bon genet, bikes, bikes i més bikes.

Avui sense anar més lluny, ahir, el darrer, anys de les millors converses de vols i més vols de Drac.

MTB, MTB, MTB.

Cove Hummer XC?.


Una Hummer concepte UK, i va i la forquilla és una SID WC de 100 mm.?, una forquilla de 120-130 mm. o una Talas seria perfecte per una bike, ara feta per Linskey, i que de ben segur al MTBR aconseguiria escalar fins al graó de la ON ONE 456 Ti.

Podria ser que aquesta WC fos de 120 mm.?.

MTB, MTB, MTB.

http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=53395

Aquesta sí:



http://bb.nsmb.com/showthread.php?t=126826


Si mirem el detall dels discs d'aquesta darrera imatge, podrem veure l'esperit de la Hummer, jo diria que 180 mm. o 200 no ho sé, però 160 mm. segur que no.

MTB, MTB, MTB.

Avid 011 Paire Freins Elixir CR 185PM/185 Red

Frens per a mi, crec poder dir que de les millors propostes relació prestació-qualitat-preu.

El color el veig seductor, un blau però i segur que el camí seria el de casa, clar que avui, tal com van els Magura Marta, ara per ara, tot aturat.

http://www.fizzbikes.com/?topic=product&cat=4&product=8418

UK.

http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=39113

Si d'aquí no en surt una bike UK a casa, ja no sé que caldrà perquè sigui.

http://www.imbikemag.com/issue5/?page=105

Imatges.

La calma prèvia a la tempesta.


És el repòs dels nostres Dracs.

Impacients pel que vindrà d'aquí a no res. La seva fita és clara, ser-hi.

La nostra, gaudir amb ells, i no amb uns altres, si no són ells, no hi ha Roc, així de planer, així de senzill.

Per això tot té el seu sentit.

MTB, MTB, MTB.

ByStickel's.


http://www.bystickel.com/

I Com que la pàgina està en construcció, us poso link de les seves creacions.

http://www.flickr.com/photos/bystickel/

La IMG-6018, el color, el color verd Jaguar/MG, és per a mi, el signe de identitat del que podria ser "el Drac", MIX de titani i aquest color, inspirador del retro més clàssic, i perquè no d'un Drac Eire, del més radical MTB.

Dracs en fila?.

http://classifieds.mtbr.com/showproduct.php/product/54546/cat/38
http://classifieds.mtbr.com/showproduct.php/product/55129/cat/38
http://classifieds.mtbr.com/showproduct.php/product/55444/cat/38
http://classifieds.mtbr.com/showproduct.php/product/54270/cat/7
http://classifieds.mtbr.com/showproduct.php/product/54066/cat/38
http://classifieds.mtbr.com/showproduct.php/product/55003/cat/3

Vida és vida I. 1x1 I, SS I.

Essència del que és cada successió de seqüències de la nostra existència.

Vull dir que res no és minimitzable, cada segon, cada minut, cada hora, cada dia, cada setmana, cada més, cada any, cada dècada, però per sobre de tot cada instant, per curt que sigui, és.

És per això que fer per fer, no.

Fer per una il.lusió sí.

Per perseguir mentre seguim gaudint del present, també.

Iniciar res, pendents de que hem d'acabar perquè ja haurem de ser a un altre lloc una estona després, com a norma, no.

Finalitzar el que ha de ser per la inèrcia de ser a on som, no.

El pare al cel sigui, deia saviament, que si vols canviar d'hàbits has de canviar de vida. Jo diria que també estaria bé ampliar la frase i dir "d'hàbits i d'àmbits" amb un "sin prisas pero sin pausas".

MTB, MTB, MTB.

I tot això perquè som a on som, i anem, en aquesta ocasió a Fréjus. L'anada, simbòlica, l'estada, una experiència, la tornada, "el retorn" més esperat?.

Com deia, MTB, MTB, MTB.

Pensant amb el títol d'aquesta intervenció, la seqüència propera seria "69", no pas 29", vul dir, "vida és vida I, 1x1 I, SS I, 69 I!!!". Caldrà que reflexioni sobre aquesta proposta, oi?, i ser conseqüent, ser conseqüent, i ser conseqüent.

Cal tenir present però, les meves limitacions, que són moltes i diverses.

dimecres, de setembre 29, 2010

Video Moots Rigor Mootis...Collserola

Hola a tots!

Abans d´ahir vaig sortir a pedalar amb la idea de gravar el meu primer video de MTB.El lloc escollit...Collserola.Es tracta d´una autogravació.Com veureu en alguns moments el focus es perd, pero es que la meva càmara (Canon 7D) el focus en l´opció de video, es sempre manual.

P.D: com acostuma a passar en les trialeres, tant de pujada com de baixada, no s´aprecia el desnivell.

Disfruteu-lo!

Moots Rigormootis riding Collserola (Barcelona) 28-09-2010 from Colorado on Vimeo.

Mal de cor.

És que les Mojo, mira, va ser, però una SL, això si que no hauria de ser.

http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=653979

Entenc que és de les primeres, per l'acabat del carboni.

Turner 2011.

http://www.bikeradar.com/gallery/article/interbike-2010-turners-upcoming-rfx-all-mountain-machine--27902?img=4&pn=interbike-2010-turners-upcoming-rfx-all-mountain-machine&mlc=news%2Farticle#14

Pipes còniques¿?, post mount posterior. Millores 2011 vers les 2010. També nous colors.

Fox amb coll de titani.


http://www.bikerumor.com/2010/09/25/new-titanium-crown-steerer-coming-for-fox-f-series-forks/#more-22305

En Colorado és molt Colorado.



MTB, MTB, MTB.

dimarts, de setembre 28, 2010

Preparant els Dracs.

La tarda d'avui preparant els Dracs pel Roc.

Pedals Crank Brothers Egg Beater 4 ti, desmuntats, canvi de coixinets, anelles de plàstic¿?, i protectors de goma, per un conjunt nou original.


Transmissió nova també per a la Betty.



XAMG els preus de la transmissió Shimano XTR 2007, fa un any ara ja, molt bons, la vaig adquirir a Fizzbikes a un preu molt bo per ser Shimano original. Així com el despiece del CB 4 Ti a preu de mercat a Chain.

Cables i fundes de l'ASR, nous.


He posat l'element a cada una de les dues bikes, indicador de que hi anirem i hi anirem de veritat.


Us poso unes imatges del pedal desmuntat.






També de les bikes acabades pendents de l'arribada dels pneumàtics.



La Vicious, bé, poca cosa a fer-hi. Posar com a l'ASR, la Septempunctata.



He agafat les bombones d'aire comprimit, i un esprai per si durant la cursa el pneumàtic Tubelees patis un desperfecte important, poder mirar de tapar la pèrdua que el líquid segellador no tapés, tapar-l'ho amb l'esprai, i amb les bombones per mirar d'evitar de manxar les 125 vegades cada cop.




Les he muntat amb el suport específic a la tija de cada bike. Així com també portarem la càmera, la clau multi ús i els recanvis a la bossa a sota del seient. D'aquesta manera únicament portarem a l'esquena, la manxa, l'esprai esmentat i el mini pot de l'oli, aquest darrer, cada any ens ha evitat les "xupades" de cadena clàssiques a aquest tipus de curses, on la pols fa de les seves.



MTB, MTB, MTB.

dilluns, de setembre 27, 2010

Del rosa al roig.


La sortida d'avui, el 26D-19t escalant per les pendents de darrera de casa.


Avui he tingut les primeres impressions del que serà el Roc 2010. Ja tinc dorsal, i és un número sensacional, pel fet de que és correlatiu. Dic les primeres impressions perquè amb el 26D-19t, puc escalar les pendents de darrera de casa amb certa calma, no sempre, és cert, però sí la majoria de trams.


La Vicious The Motivator SS serà al Roc 2010, si Deu vol.

La preparació de la sortida ha començat avui a la una de la tarda, on he iniciat la posta a punt de la bike de la Betty. Fundes i cables de canvi-desviador nous, frens a punt, pedals engreixinats, substitució de la transmissió, són el meu primer objectiu, pneumàtics nous serà una segona fase.


No he substituït pastilles de fre perquè estan en el seu primer 25%, discs, perfectes. Els pinyons 11-34, plats i cadena Shimano XTR, han de donar pas a pinyons Sram PG990 11-34 pink, cadena Shimano HG53, i plats 22-32 Shimano XTR.


El problema és que un dels torniols del plat petit no l'he pogut treure i ara el conjunt, de bieles i aquest plat, són al taller, demà podria ser que ja estes solucionat, o no.

Esperant i qui espera desespera, oi?, aleshores el què hem fet ha estat tornar a casa i la Betty ha agafat la Yeti ARC i jo la SS i a rodar.

Arrancada fins al Montalt, tancat, queda clar.


I amb alteració dels cartells indicatius de la diputació, també queda clar, oi?.


Sortida corriolera, i també pista ampla, on de baixada i ja de nit la Betty ha patit una caiguda, a una zona on ha passat la màquina a eixamplar el camí. Una zona de sorra, i la roda davantera ha fet de les seves. Caiguda sense conseqüències serioses, fora del punt d'honor malmès. Fins a la caiguda havíem fet totes les zones tècniques amb una nota de 8/10.


Demà seguiré amb la posta a punt de l'ASR-SL de la Betty.

I venint des de França i des d'Eire, estan el Maxxis Monorail 2.1 LUST devanter, el TT Larsen 2.0 Tubeless posterior ja és a casa, els Python 29" Tubeless Ready per la Vicious venint de França, els punys Answer per la SS d'Eire, i també han d'arribar les pastilles de fre pels Magura Marta, no per la cursa, però sí per portar-ne un joc de recanvi a sobre.

Els pneumàtics seran tots dos jocs, nous, és una decisió presa avui, els posaré tan bon punt arribin i seran amb els que correrem la cursa.

Ja som a les portes del Roc 2010, ara ja poc hi podem fer per millorar la forma, o sí, però el que sí que podem i hem de fer és rematar els detalls, que no oblidem són els que marquen la diferència sempre.

Equipats d'estiu, la Betty però amb armilla i manegots.

Km. per sota de 20, desnivell per sota de 600m. +.

Aigua, menys d'un bidó de 750 ml. menjar, cap.

Coincidència amb bikers, cap.

Dies de molts canvis, de mirar a l'horitzó i reproduir metre a metre el circuit del Roc. Quan ho faig, em motivo, The Motivator, i simplifico per poder veure els millors trams, i m'adono que serà dur, molt dur, 100% rígida, i que el ritme ha de ser un, SS, i també veig clar que serà una volta llarga, 29".

La sortida ha estat tècnica, en cap cas amb les vistes de la darrera sortida, en cap cas, la zona de Coll Formic pensada segon a segon, és.


MTB, MTB, MTB.