Exciting times.


The ideas, thoughts and actions in life are just like riding Skyline at Storm-Lo: find the flow and enjoy the ride!

SingleSpyder.

dimecres, de novembre 06, 2013

Dic de mirar

Pel fet que millorar les dues bikes passa per haver definit molt clarament quins són els aspectes a evolucionar.

Aquests els  tinc clars, el què no tinc clar és com, i també per tant podria ser que no pogués ser, que quedéssim aturats sense poder arribar a fer aquestes millores. El motiu, no veure com portar-les a terme.

De fet part de l'aturada de l'arribada de components nous per les dues bikes és per adonar-me que aquests components van agafats de la mà de pèrdues de fiabilitat, i aquesta pèrdua de fiabilitat a la vegada aporta un aspecte molt positiu de les prestacions de la bike. Aleshores, i no és una pregunta, com decideixes? vull dir, com equilibres decisions que comporten una pèrdua de fiabilitat amb la necessitat que aquestes també aporten, com ho és la millora de la prestació?

És en aquest punt que quedem aturats, ens ha portat anys aconseguir rodar en bikes que durant 24 hores no requereixen de cap manteniment, ja portem tres participacions sense cap mena d'incidència, ni requeriment dels mínims manteniments lògics de les dues bikes. 

Per què aleshores aquesta visió inicial, ara aturada, de mirar de millorar les prestacions de les dues bikes? pel fet d'haver participat a la WEMBO a Canberra. 

Vull dir,  el motiu neix un cop acabades aquestes darreres 24 hores. 

En el meu cas està clar, les possibles millores passen per un canvi de rodes i frens.  

Un conjunt DT240SS/180/Aerolite/Crest, i uns frens R1, 160 mm. en el cas de la Betty no hi ha una aportació de millora de prestació que no vingui amb un regalet desagradable a sota del braç. 


La Vicious persegueix evitar el problema del trencament reiterat del nucli, en porta tres a data d'avui, i alleugerir el pes d'aquestes rodes l'objectiu, ens atura el concepte de bike, i en aquest punt l'arribada dels R1 queda a un punt mort, pel fet que les rodes i els frens sumen una certa millora de pes, pero de no ser aquest conjunt  de rodes, les  altres rodes candidates a venir no aporten cap millora a la bike, a l'inrevés, més pesades, i de dubtosa fiabilitat, això sí adients per a la Vicious, com a conjunt de bike.

Formula R1.
Per aquest motiu no salto tampoc a fer el pas als R1. Penso, els XTR em van molt bé, i amb les bieles XTR reformades, fan el conjunt


Una mica aquestes possibilitats van en la línia dels pedals, que per salvar Canberra vàrem haver d'utilitzar els dubtosos Shimano XTR, la darrera versió d'aquests, perquè els Egg Beater no podien continuar rodant pel problema de les molles d'aquests. Ara costa més calar i descalar, tenim menys moviment lliure lateral del genoll, i en darrer terme perdem visió de conjunt com a bike, ja ni parlo del pes. Però és que no hi havia una segona opció, Shimano XTR o Shimano XTR. 

Costa fer millores, quan creus que toca fer-les, però aquestes no venen mai  soles. 

Decidir sobre una base d'equilibri, aconseguint les millores perseguides, i poder deixar fora del pac els punts negatius d'aquestes és el que ens ha portat a on som avui. 

Crec que no hi haurà canvis, fora dels conceptuals, seguint el criteri d'abandonar els components de gama alta a la Vicious, i acabar de decidir el tema dels pedals de les dues bikes, tot i que aquest darrer punt no té avui una sortida, sortida visible.

Shimano Deore 
L'anada a un grup Deore complert per a la Vicious a excepció possiblement d'una boixa específica Single Speed, ara per ara els punts a decidir de gaudir mentre ho fem. Ho escric i un petit somriure em ve tot seguit, en el meu cas, el de la Vicious té tot el seu sentit, noen el cas de la Longboard, pel fet de ser una construcció que va partir des de zero. Vull dir que darrera de la Spot Brand hi ha tota una correlació de petits factors que comporten aquesta construcció de components, i no una altra. El retorn puntual al Belt Drive una necessitat, i per tant l'arribada de nous elements de la marca es fa necessari. Aquests dos darrers aspectes no estan aturats, pel fet que són escenaris que no generen dubtes.

Shimano Deore. 
Deore?, sí, sí Deoriste convençut, des dels 2007 que vull fer aquest tram, ara és hora de posar-hi fil a l'agulla de manera decidida.

Belt Drive CT. 
El tema Belt Drive, no té una raó de funcionalitat, la cadena va molt millor que el Belt Drive, una cadena Shimano 7/8v. roda sense fer cap mena de soroll, ni presentar un deteriorament significatiu durant mesos a una mitja de 500-600 Km. mensuals, està prou bé, no puc quantificar els quilòmetres que dura, però de les tres bikes Single Speed no en faig un balanç de problemes amb aquesta proposta de cadena. Amb el Belt Drive, no podem dir el mateix, soroll molt molest, que tots i cada un dels bikers amb qui hem coincidit amb Belt Drive tenen el mateix problema, i en el nostre cas, petits talls a la corretja no ens donen tranquil·litat, com sí que ens la dóna la cadena convencional. Tot i així, saltem puntualment a Belt Drive pel què fa a la Longboard.

Onza Canis. 
Tema pneumàtics de les dues bikes, no saltem a Onza Canis, seguim amb els Maxxis Crossmark i Ardent LUST.

Maxxis Crossmark.
Pesats, sí, zero problemes també.


Maxxis Ardent.

Dies de MTB.

dilluns, de novembre 04, 2013

Sly Fox

Today's commute to work involved a diversion through five different nature reserves to enjoy as much dirt as possible en route to visit the Sly Fox.

The Sly Fox is a friendly local Canberran who has set up a cafe on one of the main bike paths, where he serves coffee and cakes from 7.45-11.00 each weekday morning.


Today he was being kept company by his mate who works at one of the local bike shops. He was offering free bike repairs, and after a quick appraisal of my trusty singlespeed steed he offered a free chain clean and lube (hasn't been cleaned or lubed since WEMBO!!).


So I just sat back and enjoyed the coffee!


Not as good as Phil's, but pretty damn fine!

Oh yeah!


Jornada de mirar

De mirar enrere, res més. De fet mirant i prou al punt a on som les coses ja passen soles, no cal fer, mires i tot roda. No he dit , ja fa temps que no és important.

La tornada d'Austrália ha marcat un nou tom, o vell millor dit. Ha remarcat el tram a resseguir, el de puntualment mirar i no fer.


Storm-Lo.

M'hauria agradat definir nous aspectes de les bikes, un cop a casa, Això no ha pogut ser, no tinc dubtes, sí conclusions que sense ser contradictòries, són indicadores de temps de mirar i no tocar. 

Ara per ara tot seguirà com fins ara, les possibles evolucions de les bikes, de ser, no seran ara. 

Un cop ho tingui clar, el quan, tot seguit us ho exposaré.

Dies de MTB.

El mateix passa amb l'equipament, pendents de. 

Des del Mirador del Drac, dies de Single Speed. 

Tubular, XTR, 29er

This new Shimano carbon fiber tubular 29er rim isn't borrowed from the road line nor is it a rebadged model from someone else. Rather, Rabobank-Giant mechanics tell us it's a dedicated model

Interessant, molt.



Dies de Single Speed.

diumenge, de novembre 03, 2013

Fork&Co



OMG, clar que yes.

Black Dream

Ja va ser al Blog, certament,  ara torna, i no per segona vegada, ni serà la darrera.



MTB, MTB, MTB.

Divisions

Perquè el Blog no vol  frenar inèrcies, mtb, mtb, mtb.



Demà les deixarem reposar, avui es veu que no.

Dies de MTB.

Couplers

Això seria possible en una altra vida, segur, segur, segur.



Dies de MTB.

Com?

Quan el cor et fa un truc de tantes i tantes notícies interessants.



Dies de molt de mtb, més encara.

Cremant etapes

Tot sura, tot.



MTB, MTB, MTB.

NAHBS, propera aventura, entre una fila llarga.

Campions



Dies de molt de MTB.

OMG

Existeix?
Racer, Racer, Racer.

Sola PRO

Cafe Racer SL

MTB, MTB, MTB.

"Carbon fiber and butted titanium continue their successful partnership in the Sola PRO. Telepathic handling and light weight are two of the frame’s hallmarks. Even with its XC race pedigree, the Sola PRO is versatile enough for all-day adventures and excels on climbs and singletrack."

Com m'agrada aquesta proposta, OMG, de 10/10, Bec, és legal?

Estudiant, no decidint

Si les més de tres-centes entrades interessants d'avui no haurien de ser compartides al Blog.

Fasterkatt
Tram Betty?
El ritme de consultes de components, equipaments, temes relacionats amb l'alimentació, s'han multiplicat per deu mínim després de l'aventura australiana. Dic tres-centes per ser prudent, perquè supera les mil segur, i totes interessants per a mi.

Però és que el moment és molt dolç, aleshores crec que seguirem a on som ara.

Clar que yes.

Per el N1

Silvio t'estimem.


Dies de MTB. 


Tinc pendent la crònica del diumenge a Cogne. 


Phil, Bec, el nostre amic us enamorarà, com ens van enamorar a nosaltres l'Andre i l'Alicia.  

Dies de Single Speed.

Per Finale


Clar que yes.

Rodant sense descans

Sense fatiga.

Avui atacàvem una repte exigent però finalment hem quedat a un 60% del què volíem fer.

A minuts d'entrar a casa.
Hem marxat de dia fins que aquest ha anat cap a la fi de la jornada, i nosaltres amb ell.


Somnis de colors.
Els colors anaven amb nosaltres, certament, els pensaments també plens de colors de terres australianes. De detalls d'elles molt ben guardats al racó del record a casa, i a on hi reposen aquests sent però present i futur. 


Racó dels tresors.
Una jornada de bike curiosa, els quilòmetres han anat caient ara sí, ara també.

Però si bé és veritat que les ganes de pedalar són les que manen, un cop a dalt de la bike fem i fem, tot i que avui no ha sortit tot com esperàvem. 

I ara a la matinada de diumenge les ganes de pedalar no hi són. 

Caldrà esperar a avui al matí, per veure què ens espera, si bike o dia proper a ella sense anar-hi.

Fa un dia aquest matí de 10/10 per enfilar-se a la bike. Com ahir que anàvem equipats d'estiu, utilitzant puntualment manegots i armilles. Equivocadament d'inici, camals, per deixar de portar-los tot seguit. 

Novembre i equipats 100% d'estiu, OMG. 

Turqueses. 
Llums. Powerled a piles, ara de Finale que les tenia guardades, i per si de cas portava les de Storm-Lo, Ay Up, i darrera els dos Cateyes. 

OMG.
Eines, totes, també la Torx del 15. 

Torx.
Incidències, cap, coincidències, cap.

Chicken Pas.
Temperafures sensacionals, rondant sempre just per sobre dels 20°C, fins i tot veient com la nit s'imposava a la llum la sensació era molt bona. 

Strava.
Per sobre dels 60 Km.  per poc,  just per sobre dels 1.000 m. +. 

Aigua, menys de mig bidó, cafè americà servit amb galleda a Sant Celoni,  cafè amb llet i cola a Mosqueroles, i també tres llesquets de pa torrat amb fuet i formatge, mentre hi anàvem mig plàtan. 


Llum i foscor.
Dies per fer bike, bike i més bike, tant de dia com de nit.

dissabte, de novembre 02, 2013

Black Sheep

This post is dedicated to Bob and Betty, but especially Betty and her Black Sheep forks that I'm so jealous of!


Ain't that the truth! Half way round the world and back for two versions of WEMBO, and the bonds of friendship have come a long way too.


We can rightfully celebrate how far we have come and the style in which we have done it: relaxed, making the most of the Flow, fully rigid and single speed! Oh Yeah!


As the bottle implies though, the journey is not over and we need to keep the following in mind:

Don't be afraid to take an unfamiliar path as often they're the ones that take you to the best places for without deviation from the norm progress is not possible.

OMG OMG OMG! It is an echo of so much that we discussed while Betty and Bob were here in the Mirador de Canberra. It also echoes my thoughts about a return to 'normality' being impossible in the wake of their influence.


Well in moments like this it is clear what we should do. Brindar per Finale!


Clar que yes!




Hauríem de


Des de les 6 que estem per pedalar, anem per la segona cafetera i estem esperant. 


L'arrancada del dia, marca el què de tot plegat. 

Pot ser però que tot quedi en un, podríem haver fet. 

Dies de MTB. 

El segon cafè, l'esmorzar ja han passat i, encara no ens hem equipat. 

Ganes de pedalar, moltes, de passar fred,  cap

divendres, de novembre 01, 2013

Rodant propers al mar

Mirant de centrar cada tram. L'aventura de la WEMBO ens ha permès de veure a on som.

I no sobre un tema concret, que també, si no sobre una llista llarga de temes a millorar.

Res ens ha de preocupar, sí que tot ens ha d'emocionar. 


Ahir el dia, pel què fa a MTB, va girar sempre sobre llocs, països,  avui tot ha girat sobre millores a fer, per part nostra. 
No en tenim moltes, sí de molt de pes, i és uns redundància. 

Bé, de ser, de fer, des de la tornada de Canberra no hem parat de definir aspectes, ara sí, ara també. Durant la setmana temes refetits a les dues bikes, avui temes referits a nosaltres, i també de bikes. Sis hores enfilats avui a dalt dels Dracs donen per parlar-ne pausadament. 

Avui una sortida rodadora, sense desnivell, dins de la llarga planificació d'aventures. 

Uns quants quilòmetres, menys de vuitanta, per tres. 

Equipats d'estiu, trams amb Lite, la Betty no, ella únicament manegots, no amb Lite. 

Menys de mig bidó d'aigua,  i un cafè a Blanes, per menjar, mig plàtan.

Temperatures, 21°C-16°C. 

Incidències cap, coincidències cap. 

Llums, Powerled a piles, gastant les de Storm-Lo, Ay Up, i Cateyes del darrera. 

Eines totes, tros de cadena, càmera de 29, pastilles de fre, vàlvula de recanvi UST, Kit repara punxades, clau multifunció, i manxa. També portava una clau Torx del 15 grossa. Un altre dia us exposaré el perquè. 

Ara ja a esperar a demà per veure què ens prepara la jornada, mtb, mtb, mtb.

Dies de molt Single Speed. 

Moltes converses, totes d'Austràlia, totes fent referència a Canberra,  clar que yes.

Festes de casa, La Castanyada.

La celebració d'ahir. 


Costa fer un tram de bondat, per sort. 


Avui haurem de fer més bondat, o no. La intenció però és aquesta. 

El cava va ser singular, les castanyes d'Arenys de Mar, els panellets de SV, què més podem demanar? 

La bike no té res a veure a casa, avui per avui, amb la bondat quan parlem de menjar. 

Vull dir que no tenim present que pedalarem, sí, d'alimentar-nos específicament si hem de pedalar, tot i que pel fet de ser quotidià pedalar, també ho és alimentar-nos correctament sense haver de programar-ho. 

Ho dic perquè fer-ho a casa és una rutina, i per aquest motiu no ho exposo al Blog, cal fer-ho, cal fer-ho. Perquè podria generar confusió, i sortir a pedalar sense alimentar-se correctament pot ser un calvari a dalt de la bike. 

Nosaltres en primer terme ens alimentem abans, i si la ruta ha de ser superior a les dues hores, portem fruits secs, i o platans, en cas de no portar-ne d'aliments, ens aturem a comprar-ne. 


Sort que la proposta de la imatge no la disposem a Catalunya, OMG. 

A la ruta de Blanes ara fa una setmana, aprox, a Blanes vàrem comprar una bossa de fruits secs. La tornada entre un vent favorable i aquesta aportació calòrica va funcionar prou bé. 

Avui, ara, a les deu del matí, els dos cafès de primera hora ja han sigut, ara tocarà esmorzar, i després de ser, pedalarem. 

El dia proposa fer-ho, i tant que sí, ara cal que nosaltres acceptem la proposta. Mentre esmorzem decidirem, de ser, la ruta a fer. 

MTB, MTB, MTB. 


El bidó d'aigua sempre ve amb nosaltres, tant si fa fred, com si no, sempre. I mirar de beure sempre regularment una questió també de previsió per mirar de gaudir el màxim de la sortida. 

Dies de molt de Single Speed. 


Fem un cafè?

No seran com els del Phil i la Bec, però mirarem de gaudir mentre prenem el d'aquí pensant amb el d'allà.