Exciting times.


The ideas, thoughts and actions in life are just like riding Skyline at Storm-Lo: find the flow and enjoy the ride!

SingleSpyder.

dissabte, de maig 30, 2015

WEMBO European SOLO 24 Hours Championships Finale Ligure 2015.

Aquest any 2015 és un any diferent, he de començar per aquesta afirmació per poder proposar una crònica dins d'un contexte més proper, perquè decidir participar a l'europeu WEMBO d'aquesta edició del 2015 a Finale tot i haver-nos preparat durant tot l'any per participar-hi, ha sigut possible únicament per unes coincidències favorables de la darrera setmana, tot i que alguns fets indicaven que no era un bon moment per viure aquesta sensacional aventura. De fet aquesta llarga preparació específica va ser determinant per decidir finalment que anàvem a Finale, i sort que aquesta va ser la decisió perquè serà difícil, crec que puc dir quasi impossible repetir uns resultats millors que els d'aquest 2015.

Perseguint aquests resultats des de Finale 2014, vàrem intensificar una preparació acurada a dalt de la bike, en primer terme per anar a Fort William 2014, i després d'Escòcia per mirar de millorar els nostres resultats un altre cop a Finale 2015. En aquesta línia varem augmentar la càrrega de quilòmetres, i a partir de febrer la decisió va ser rodar amb pinyons més petits, així fins a una setmana abans de l'esdeveniment a on  vàrem tornar als nostres 23 i 24 de sempre. Aquesta decisió de rodar amb aquest pinyons més petits durant uns mesos perseguia augmentar la nostra capacitat pujant, i aconseguir d'aquesta manera poder rodar sempre a dalt de la bike, i no haver de posar peu a les pujades més dures passades les primeres voltes, ja us avanço que no va funcionar, no en la mesura que perseguíem, sí que va ser un èxit però en d'altres aspectes com que aquesta millora de la forma física va implicar de poder fer una bona cursa tot i els inconvenients que es varen anar presentant, i aquest fet, el d'anar a aquesta edició amb una millor preparació ens va permetre de superar cada un dels obstacles imprevistos que van anar venint. I aquests obstacles molts d'ells res tenen a veure amb la preparació específica de bikers i bikes, el primer d'ells el de les diferents reparacions de manteniment de la VW la setmana abans de la cursa, tot i tenir la VW al dia de les revisions pertinents, els segons el verificar i adonar- nos la nit abans de marxar de la caducitat dels nostres permisos de circulació, sense ells no hi ha assegurança, sense aquesta no podíem marxar, ara en porto un d'especial  d'internacional, perquè el renovat-provisional no et serveix per circular fora de la península, lliurat l'internacional des de tràfic a dos quarts de nou del matí de dimecres, i que estrenàvem a les nou i minuts moment en que sortíem des del parking de darrera de tràfic sota una pluja intensa direcció cap a Finale, un cop a Finale ens esperava una nit molt moguda, la de dijous a divendres, mogudíssima, prèvia a aquesta nit novedosa per a nosaltres, la tempesta de vent i pluja de la nit i matí de dijous va comportar de muntar, desmuntar, i tornar a muntar la carpa, fets que puc definir com a diferents, molt diferents

Aquests inconvenients, frens de la VW, bateria, permisos de circulació, trencament del quadre de la Vicious, i un inici del 2015 del dia a dia molt i molt diferent, puc dir fins i tot copçador, semblava indicar que tot i haver fet la reserva de l'hotel, també les costoses inscripcions, tot i aquesta memorable i divertida preparació a dalt de la bike dels darrers mesos, tot i així tot semblava la definició d'un clar camí, indicador inequívoc d'haver de quedar-nos en aquesta ocasió a casa, el què va decantar no seguir aquest indicador va ser el pes emocional que té la inversió de centenars d'hores durant mesos preparant-nos dia sí dia també a dalt de la bike per participar a aquesta edició de la WEMBO a Finale. Remarcar perquè és determinant i excepcional aquesta preparació, i és perquè  nosaltres únicament fem dues curses per any, participacions per les que ens preparem tot l'any, dins de la WEMBO fem el mundial que és itinerant,  Finale 2012, Canberra 2013, Fort William 2014, i l'europeu que es fa a Finale, 2014 fins a arribar a aquesta edició del 2015, i amb la singularitat que aquest any 2015 a on d'entrada no tenim previst participar al Mundial de Califòrnia de la WEMBO, fins avui hem participat a tots, així doncs aquest any 2015 d'entrada sols perseguíem l'europeu de Finale, difícil decidir no anar-hi, difícil quedar-nos en blanc durant tot un any.  Dic d'entrada perquè no sé si la Reina podrà resistir-se de poder defensar als USA la seva corona de Campiona del Món vigent de la seva categoria, veurem, veurem, ho escric ara hi penso, bé i si jo estic equivocat i el meu pronòstic fet a finals del 2013 sobre el dia a dia del 2015 no es confirma? aleshores la porta d'entrada de Califòrnia estaria oberta per a nosaltres, i de no ser equivocat, bé és molt trist que tot camini de forma tan trista, sí, però com deia l'àvia si fas tot el què pots no està obligat a més, i fer pels altres nosaltres ho fem de manera decidida, cal també però que els entorns es fassin estimar, si no, la tasca passa a ser més que titànica que ja ens agrada però que per aquest motiu, bé, haurem de tornar a valorar si deixar d'enganxar més vagons a la nostra eficient locomotora per poder veure més nítidament del que ja veiem el nostre propi horitzó d'aquest dia a dia, punt aquest darrer cada cop més important, oi que sí? i poder veure-hi encara millor podria portar-nos a reconsiderar la nostra participació al Mundial WEMBO de Califòrnia. 

Pel què fa a les bikes, bé en el meu cas hi ha hagut aquesta variació important, no tinc la Vicious The Motivator des de fa unes setmanes, de fet la tinc però no hi puc rodar, i això va comportar d'haver de cercar una bike coneguda per a mi, i també que disposar-la, que poder fer-la operativa i funcional ho fos en un obrir i tancar d'ulls, i de fet aquest propòsit va caminar bé perquè dues hores després de quedar-me sense la The Motivator al Montseny ja rodava amb l'Inbred tornant cap casa des de Sant Celoni. 


La prioritat amb l'Inbred una de sola, mirar de disposar d'una bike de prestacions similars a la Vicious, crec que ara a toro passat puc exposar que això ho he aconseguit, perquè mentre era en cursa no vaig pensar mai que aniria millor amb la meva 29". 


Pel què fa a la Longboard únicament vàrem mirar de millorar la comoditat sense perdre capacitat rodadora, l'Ikon i el Lynx els protagonistes, dos pneumàtics TR, que han donat un molt bon rendiment. La resta de la bike quasi idèntica a la bike que va córrer a Escòcia, en aquesta ocasió la Spot Brand però no portava el segon llum al manillar, per ser la nit de Finale més breu, molt més breu. Les dues bikes amb pedals diferents per haver-nos oblidat els Shimano XTR als UK, i ara fer el fet amb els 520, uns que ja teníem, i uns de nous estrenats la volta abans de la cursa el dijous, consell no fer-ho mai, tot i que el nostre cas o eren aquests o eren aquests :-)


L'anada a Finale, les hores abans molt divertides, pels temes burocràtics que us esmento, i que quasi no ens permeten de poder marxar cap a Itàlia, i també per aquesta June que hores abans no parava de demanar petites atencions, i que algunes d'aquestes ja les vaig exposar al Blog. Lligar, coordinar, reparacions de la VW, renovació del permís de circulació, així com l'emisió del permís de circulació internacional va ser tot un exemple de voluntat ferma de portar a terme aquesta participació  a la WEMBO en aquesta edició de l'europeu de Finale. Va ser una anada un cop ens vàrem dirigir cap a Itàlia, breu, crec que pel fet de ser a les vuit del matí a la capital, i no direcció a Finale per aconseguir aquest permís de circulació internacional que va fer que les aturades durant la ruta fossin les necessàries i prou, just per estirar les cames i seguir ruta, i això ens va permetre d'arribar a Finale dins de la franja de llum solar, i poder anar a concretar amb els organitzadors la zona dels SOLO que volíem ocupar, per nosaltres un punt estratègic dins de la cursa, no haver de separar-nos de la VW, i estalviar-nos de traginar tot el Box a una zona de SOLO llunyana inaccessible per la June, sols de pensar-hi ja em fatiga com si de mitja cursa es tractés.


En aquesta ocasió no vàrem poder dinar al Gambero Verde, ritual que hem fet sempre des del 2009, tot i que el 2012 no ens varen fer pasta per dinar, i ens vàrem haver de conformar amb uns discrets entrepans freds, fet que lentament va fent el seu laboriós treball d'allunyar-nos d'aquesta preciosa tradició. 


En arribar tot van ser facilitats per part dels organitzadors, gràcies Lorenzo's, Serena, Riccardo, Marco, una estona després d'haver arribat ja marxàvem cap a l'hotel deixant la carpa muntada a l'espai que ens van assignar. Sempre a mínim d'alçada per l'experiència d'altres edicions a on el vent ha causat molts desperfectes les carpes. 

Un cop a l'hotel el descans va ser la prioritat, i passada la nit, el dijous de bon matí un magnífic esmorzar a l'hotel va ser l'entrada perfecta a una jornada a on el temps estava molt però molt enfadat, el vent un altre cop en aquesta ocasió el que més, OMG, molt, la pluja i el Sol intermitents, en definitiva un clàssic dins de l'estació a on som. 


Esmorzats ens vàrem dirigir al circuit, volíem com cada any fer un sol gir al circuit, únicament per veure l'estat d'aquest, cada any està més i més deteriorat, i aquest, el gir es va demorar molt perquè en arribar a la zona en qüestió excepte tres carpes, entre elles per sort la nostra, totes les altres havien volat, una, la de Chain Reaction en concret em va deixar aturat perquè era una carpa molt robusta, amb uns vents adaptats, específics en origen per lligar les motos al remolcs, i també portaven uns claus que no havia vist mai que consisitia en una forma d'espiral d'una allargada de quasi mig metre, el resum, la carpa va volar i va aterrar a metres d'on estava inicialment muntada, aquesta evidentment va quedar força malmesa. 


A aquest punt mentre miràvem les destroces de la nostra zona del Box del 2009, una veu coneguda la de l'Andrew i la Gina veus amigues dels UK, amb ell hem coincidit a totes les WEMBO, amb ell i amb la seva inseparable Yeti ASR-SL Carbon. 

De les de l'organització dues carpes van quedar en peu, i vist el pati vaig decidir de plegar la nostra, perquè el vent era realment molt intens. 


De mentre la pluja i el vent feien la seva festa, i nosaltres un cop tornada a guardar la carpa a la June esperàvem també el moment de fer la nostra festa amb la volta de rigor. Aquesta va caure a l'hora de dinar agafada de la mà d'un Sol i una lleugera pluja que s'alternaven. 


Un cop a dins de la volta les sensacions van ser bones, sense la pesadesa de cames meves d'anys  anteriors, això sí amb un tremolor d'emoció que ens impedia de poder rodar relaxats. El recorregut d'aquesta edició idèntic al del 2014, més deteriorat ara, força més, però pel fet de ser conegut no ens va semblar un dificultat important, i de fet no ho va ser. 


Després de rodar, i ja un altre cop a la June, van anar arribant bikers a la zona dels SOLO a on érem, de fet va ser un no parar d'arribades, també bikers coneguts, en Lorenzo, en Franco, l'Elisabetta, en Mauro, el Gatto, en Francesco, l'Anbrogio, el Marcelo, la seva encantadora esposa, la Fluvia, el pilot de Legor, el Nicola, l'Herik, el Domenico, el Marco, el Corrado, grande, grande, l'arribada també de la resta del del gruix dels suissos, i aquest fet va fer que restéssim fins a quarts de nou del vespre propers al circuit. Hem deixo un nom que ja esmentaré en majúscules, de fet dos, posteriorment. De fet hauríem d'haver marxat a tocar de les cinc de la tarda cap a l'hotel però això no va ser, i la nit ens va caure a sobre en un no res, no el cel, no el cel, fet el de marxar el vespre que no coincideix amb la nostra rutina de Finale, per a nosaltres és important tenir la sensació dijous a la tarda que disposem de moltes hores de descans a hores de la cursa. 

Un sopar a l'hotel com l'any passat, i per tant ja no a la pizzeria Tonino va proposar una nit molt moguda, creiem que per un arròs blanc perillós, que va implicar de viure una nit així, moguda, moguda de veritat. A les set del matí tocava diana, a les vuit esmorzàvem com Reis, i sort perquè a les properes 24 hores no hi hauria manera de menjar quasi res més, OMG.

Esmorzar a les vuit del matí era just de temps per a nosaltres si volíem estar a punt a les onze, hora de baixar del circuit fins a Noli a peu de platja, lloc a aquesta edició de l'inici de la cursa, però l'esmorzar sensacional de l'hotel cada any ens pesa molt i no ens en hi podem resistir, i a les vuit menys cinc ja estàvem esmorzant, a dos quarts de nou tocats ja havíem marxat feia una breu estona de l'hotel, lloc a on aquest any no tornaríem després de la cursa per mirar així d'evitar la tensió que ens genera l'interrogant de si un cop finalitzada la cursa podrem o no retirar la carpa i la June de la zona SOLO motivat aquest fet per un tema logístic amb els Teams que comencen les seves 24 hores tot seguit després d'acabar-les nosaltres. A tres quarts de nou ja estàvem preparant tota la intendència del Box, carpa a munt, la taula, la preparació del menjar, talls de xindria, de meló, els préssecs, les nactarines, les taronges, els plàtans, els entrepans de Nutela, de gall d'indi i formatge, fruits secs, també un mix de conguitos, fruits secs, i llamiadures,  i en darrer terme l'energia estrella per a mi, el muesli, i les begudes, l'aigua, l'Isostar de llimona i de taronja, la novetat aquest any el Cacaolat, la Coca Cola, el iogurt líquid de plàtan i maduixa, crec que no em deixo res. També preparar la June per tenir-ho tot a mà, pel fet que com que fem SOLO sense assistència, a excepció del menjar que està a dins de la carpa, la resta tot ha d'estar a dins de la June, els amics de les coses dels altres ronden sempre per tot arreu i a Finale no és una excepció, sense anar més lluny els nostres veins l'any passat van tornar a casa amb dues bikes menys, així que dins de la VW a mà, el segon casc amb el Karma, les bateries, el kit de piles pel Powerled, els manegots, els camals, les armilles, i les Lites, properes però un xic més lluny les Gore Tex, les jaquetes, i el segon joc d'equipament de cursa, així com el segon joc de calçat de recanvi. Per les bikes, les rodes de recanvi de 26" i 29" a punt en un segon pla, i així successivament tots els recanvis i eines en un ordre de prioritats establert, que no vol dir que sigui el què ha de ser, en cap cas. La nevera en funcionament de 50 litres farcida de més begudes, fins i tot Cava, i crec que res més. 

Va ser tanta la concentració per preparar-ho tot que el Breafing proposat per l'organització ens el vàrem saltar, aquest era a les deu, nosaltres encara havíem de lligar els dorsals a les dues bikes, anar a buscar els xips que ens havíem de lligar al turmell, i en darrer terme quedar finalment equipats de cursa, aquest cop sortíem pelats sense cap protecció contra el fred, la pujada des de Noli teníem clar que ens obligaria a treballar a la zona més vermella de les vermelles, i com que no feia fred no ens preocupava la primera baixada fins a peu de mar, i teníem molt present el consell del Corrado hores abans que ens advertia de l'exigent pujada des de Noli, a on la definia com a molt més vertical que la feta des de la plaça de Finale a la darrera edició, i que per a nosaltres ja és el límit pel què fa a l'exigència pujant. 

Anàvem equipats de Pearl Izumi, excepte els guants Hirzl, i el calçat que la Betty portava les Mavic Fury i jo les Giro Privateer.

Un cop a Noli, les dues campiones ja van coincidir, l'Ausilia i la Carolina a la plaça del poble de Noli, renoi, renoi, renoi. No ho he escrit en majúscles, no passa res, brillen per si mateixes, oi que sí?

Un inici de cursa que recordarem, per ser més dur amb diferència que cap dels trams que ens esperaven del circuit, com pot ser? la contesta és breu, si no vols pols no vagis a Finale fent referència que a Finale pot passar tot, i de tot, duresa, exigència, més duresa, i més exigència, de fet per això hi anem. 


Vaig rodar bé les quatre o cinc primeres voltes, de les trenta-una que vaig fer, és cert que les darreres tres per a mi van ser màgiques, per tant podria proposar que vaig rodar bé unes vuit voltes, la resta ara us en faré cinc cèntims, mtb, mtb, mtb


A aquest tipus de cursa, i pel fet de competir nosaltres únicament la WEMBO, és a dir europeus i mundials, nosaltres no tenim una informació definida de quin són els nostres competidors, cal sumar-hi a aquest fet que encara que la tinguéssim, pel sol fet de ser o europeu o mundial venen molts bikers nous que els hi atrau aconseguir la corona, per tant no serviria de massa bé res saber d'uns pocs noms coneguts, perquè a cada edició venen nous talents desconeguts per a mi, sempre ha passat, el món és molt gran i hi ha bikers sempre amb una condició física i técnica extraordinaris, i l'arribada de noves cares cada any que passa és una constant. 

A aquesta edició jo tenia una referència, que té el seu origen al 2012 durant el primer mundial com és mirar de ser proper a un biker que per a mi vola a dalt de la bike, i que al 2014 a l'europeu com al 2012 va quedar una posició davant meu, de fet al mundial del 2012 vaig quedar fora del podi perquè ell va fer tercer, i estic content que fos així, és un biker molt però molt superior a mi, i per tant per a mi millorar per poder acostar-me a aquest biker encara que sigui de lluny ja és un bon objectiu, l'any passat a l'europeu no vaig quedar fora del podi, ell però va seguir quedant una posició davant meu, un altre cop sempre es va mostrar superior durant la cursa, he de dir que si bé al 2012 va fer molts més quilòmetres que jo, al 2014 no va ser així, i aquest fet em va motivar a preparar-me millor, jo l'any passat no corria contra d'altres bikers, de fet mai ho faig, sí que és però una referència que em permet comparar el meu nivell de preparació amb aquests bikers que tenen un nivell molt superior. 

Un cop ja en cursa, passades les primeres hores veure com et van passant aquests bikers no és un punt massa motivador mentre ets dins de la cursa, encara que la majoria no corren a la meva caregoria, i per tant em funciona millor mirar d'oblidar-me de qui em passa i concentrar-me únicament en anar superant cada tram, cada moment, i dic això perquè no sé massa bé si supero trams o supero moments, segur que no és un o l'altra, però sí que moltes vegades no recordo haver fet un tram acabat de fer. Com us deia jo a l'europeu del 2014 perseguia fer una cursa rodona, vull dir sentir-me constant rodant, i sòlid dins la cursa durant totes les 24 hores del circuit de Finale, he de dir, afirmar que aquesta va ser la meva sensació, la cursa del 2014 com la del 2013 van ser dues grans experiències. Ara a aquesta edició del 2015 les espectatives eren altes, no puc dir una altra cosa, pel fet per una banda del gran resultat de la Carolina al Mundial de Fort William d'aquest 2014, i també per la meva sonora ensopegada, i per tant els dos per motius ben diferents i per tant germans, volíem fer-ho molt bé, és a dir fer una molt bona cursa, sempre sense referències. 

Fer SOLO sense assistència té això, no disposes d'informació de cap tipus, corres, corres i corres, esperant un cop finalitzada la cursa a veure si les sensacions en cas de ser bones van lligades a un bon resultat, que no té en cap cas perquè ser així. 


Durant deu voltes vaig veure com el meu contrincant estrella em va passava literalment per sobre,  OMG, jo pensava, mira que m'he preparat bé, crec que millor que mai, i és que em fa unes passades com si res el fatigués, més superior que mai, dic durant deu voltes, perquè crec recordar que a aquest gir un altre biker tan ràpid també Single Speed com ell, equipat amb el mateix mallot em va animar i em preguntar com anava tot, i jo li vaig dir que bé, i vaig aprofitar per comentar que el seu company volava respecte a mi, i ell mateix també, la contesta em va deixar aturat, normal nosaltres dos fem un Team DUO, OMG, havia estat competint contra dos Single Speed que competien com a Team i no com a SOLO, jo encara ara estic aturat, a partir d'aquí em vaig limitar a fer com l'any anterior mirant de competir fent una cursa rodona i prou, sense cap més referència que mirar de dosificar-me rodant a un límit que pogués fer volta darrera volta de la deu a la trenta mirant de no fer cap aturada fora de les obligades per carregar l'aigua del bidó, i mirar de menjar quelcom, tot això sempre, sempre, sempre dret, vull dir que les breus aturades al Box no proposin per cap motiu descansar mai més d'uns breus minuts, ara ja fa uns anys que no hi tenim tampoc les nostres cadires específiques per les 24 hores, no hi tenim res que proposi de descansar, bé sí descansar sí, però drets, i aquest fet haver d'estar dret provoca que passats uns primers minuts preferim estar assentats a sobre de la bike rodant que no pas drets al Box descansant :-) 


Passats els primers girs vaig haver de canviar-me els guants Hirzl nous pels vells, un cosit interior em molestava al dit que m'havia cremat amb les pinces de les torrades a l'esmorzar de dijous a l'hotel.

Tenia clar que havia en primer terme d'acceptar que passades les primeres vuit hores de la cursa entraria voluntàriament a un pou molt fosc, tot i haver fet una bona preparació durant tot l'any, Finale és molt Finale, vull dir que mai estic prou ben preparat per Finale, i així va ser, a les onze del vespre ja feia hores que posava peu, a aquest punt de la cursa no aconseguia menjar bé, sí beure, 500 ml. d'aigua cada dos girs, més un got d'Isotar de taronja crec recordar cada quatre voltes, per fortuna una primera ració de muesli i iogurt de plàtan i maduixa sí que va caure, aprofitant per compartir una breu xerrada amb els suisos, també crec recordar que em van oferir mig got de cervesa, com sona, com sona que vaig beure molt però molt a gust, clar que yes! poder menjar va ser determinant, sí, va ser sensacional, perquè poder incorporar combustible d'alt octanatge et fa viure la cursa amb uns altres ulls, OMG, OMG, OMG, que bé, que bé, que bé.


Fins que no fes la volta tretze, per tradició a aquest circuit amic jo tenia clar que no podia començar a restar sobre les trenta totals que creia que volia fer, i aquest era l'objectiu, arribar primer a la tretze. Sembla fàcil, arribes a la volta tretze i ja comences a restar, sí, sí, a aquest punt passada la volta catorze vaig haver de baixar el ritme de forma contundent, el motiu, no podia més de males sensacions, per baixar la intensitat en cursa ho vaig gestionar evitant cap esforç a les pujades més exigents, però cap, són tres trams concrets pels que durant tot l'any ens hem preparat per poder fer-los en aquesta edició a dalt de la bike, fet que no va poder ser :-( D'aquests un d'ells, el més llarg que el 2014 vaig fer a dalt de la bike durant 32 voltes, ara a aquesta edició del 2015 es que ni proposar-me pensar que podia, el motiu, sense menjar a unes 24 hores no pots pensar que podràs pedalar bé, i menys si la nit abans de la cursa no has dormit bé per una menjar en males condicions, baixar el ritme va ser una bona pensada, i hora que passava anava un xic millor, no dic minut perquè no era així, era a cada hora ben tocada, dins de l'esmicoladora experiència que estava passant, és evident que tots ho passàvem, vull dir que tinc present que és un fet comú entre tots els que competim a Finale, i tenir-ho present m'ajuda molt refer-me ara sí ara també perquè a vegades singularitzes aquesta fatiga, i objectivar-la racionalitzant el fet que a unes 24 hores com les de Finale tots estem igual, és un punt important per ser més combatiu a l'arribada constant de les males sensacions.


Amb l'entrada de la nit vaig accedir a la VW, per canviar el casc, ara amb el Karma, agafar la segona bateria de recanvi, el kit de piles també de recanvi pel Powerled del manillar, l'armilla, i els manegots entrarien en escena uns girs després. 

Ara entravem a un nou tram, que ens va molt bé perquè aquests canvis d'escenari dins de la cursa fa que tinguis la sensació de reviure dins de la mateixa escena agonística


La nit, curiosa de passar, les pujades més exigents a peu, concretament tres, les baixades fent-les totes a dalt de la bike, però a un ritme molt prudent ara sense llum solar, la son, la fatiga, la manca de definició visual del terreny tot i portar les Oakley M-Frame transparents, no m'hi veia bé del tot, tot i portar el Karma a màxima potència i el Powerled a mitja, també ho va fer més tècnic que durant dues o tres voltes a la baixada durant la nit la pluja hi va afegir un punt d'emoció notable pel fet que tenia la sensació que les pedres estaven molt rellicoses, per sort va ser dins d'aquesta franja i prou, és a dir com a molt durant una hora en total i de manera intermitent, això sí a mi sempre em va coincidir al tobogan final, per a mi sempre la zona més tècnica de totes.


Sé que era així, que no m'hi veia bé vull dir, perquè cap a un quart de cinc de la matinada quan començava a clarejar, baixant vaig recuperar un altre cop part de l'alegria perduda durant la nit, pujant no, i des de aquesta hora, fins a tocar de l'una del migdia aquest sí que va ser un moment per a mi memorable de la cursa, OMG, OMG, OMG. 


Perquè de ben segur motivat per un ritme més prudent durant la nit em vaig anar refent, un segon i darrer got de muesli aquest cop amb Cacaolat, i una aturada germana llunyana però germana de la viscuda amb en Xavi a la Cerdanya deprés del restaurant argentí em va ajudar molt a refer-me encara una mica més. 


Des de les quatre tocades del matí, fins a ser propers als darrers girs de la cursa no recordo res, sí que  de la volta 25 a la 27 no vaig fer cap aturada, és a dir rodava en aquest moment a aturades a cada tres voltes, motivat perquè dos bikers Single Speed que no vaig veure rodar durant la nit, i que no volia dir res necessàriament, el fet que em passessin volant em va indicar que podrien estar perseguint-me a mi, no té cap base sòlida pensar això però jo vaig pensar que tenia a veure amb mi i que aquest pas d'aquests dos bikers m'afectaria dins de les posicions en cursa, i per aquest motiu del gir 24 al 30 el to va tornar a ser com el dels cinc primers girs de la cursa, va durar aquesta pensada d'augmentar el ritme quatre girs més perquè al 28 havia d'oblidar-me una altra vegada de mantenir aquest ritme més alt, i concentrar-me a regular la intensitat d'aquest perquè la pensada va ser a veure si no podré acabar la cursa pedalant les 24 hores, va ser una bona decisió perquè un cop acabada la cursa vaig poder comprovar que aquests dos bikers perseguien posicions llunyanes a la meva, és a dir d'entrada jo no estava en el seu punt de mira.


A dos quarts d'onze del matí portava 28 girs, i disposava d'una hora i mitja per fer les dues restants, però una informació del control de pas per part de l'organització que va resultar ser equivocada, l'única que vaig voler disposar durant les 24 hores em va indicar que en portava 27 no 28, i per tant vaig augmentar un altre cop el ritme per mirar de passar a la volta 29 abans de les dotze del migdia, i així poder fer la 30. 


Al meu pas de la 28 per l'arc d'arribada eren i disset, un quart i dos minuts de dotze, fent la 29 al punt més baix del circuit, i trenta, és a dir dos quarts de dotze, al punt mig de la pujada a on et creues amb els que venen del Box, i quaranta-tres, i després de fer el què quedava de pujada, baixar fins al Box, i d'aquí a l'arc d'arribada, les dotze menys sis minuts, i per tant vaig poder fer una volta més, convençut que estava fent la volta 30, ara aquesta darrera a un ritme prudent, molt prudent. 


Aquesta va ser una volta molt diferent per ser la darrera, també per ser pocs els que l'estàvem fent o aquesta va ser la meva sensació, cal tenir present que a aquesta edició el nombre de participants respecte a l'edició passada era de quasi el doble, si hi afegim que també corrien amb els SOLO els DUOS, això fa que constantment coincidíssim a cada tram forces bikers, ara en aquesta darrera volta no, un darrer gir de cursa vestit de solemnitat per a mi, per un cop abans del túnel d'arribada finalitzada la volta, confirmar-me el control de pas que aquest darrer gir era la meva volta 31, no la 30, millor, millor una volta més sempre és més interessant que una menys, oh yeaaaaaah! 


D'aquest punt, sense poder passar pel túnel d'arribada em vaig dirigir directament al Box, deixar la bike a dins, i tot seguit el grup suis em va convidar a un cervesa ben freda, una cadira expressa per a mi amb un reposa peus, i molts i molts somriures plens de calidesa, la sensació immillorable, faltava coincidir amb la Reina, que passats uns minuts va arribar havent aconseguit passar ella sí per l'arc d'arribada, satisfeta, havent fet una cursa memorable, i a aquesta edició també havent coincidit molt poc, al Box no crec que fossin més de quatre les coincidències, i en cursa dins del circuit més o menys les mateixes que a Box. 


Després de la cursa, un dinar memorable, sí, sí, ni dutxa ni res, a dinar directament amb els amics italians, carn a la brasa, cervesa ben freda, somriures, molts, molts somriures, amb un grup de bikers que en fan una cursa i una gran festa de Finale, i a on després de compartir tan bons moments nosaltres dos sí que ens vàrem dirigir de pet a refer-nos amb una breu però relaxant dutxa, per seguidament ara sí descansar una bona estona a les nostres cadires de les 24 hores de Finale. 


Després una volta, dues, tres, quatre passejant pel centre neuràlgic-logístic de la cursa, la zona dels relleus dels Teams. 


A on varem coincidir amb el grup de la Fluvia, amb en Marcelo, l'Herik, l'Ambrogio i la seva nova criatura, també amb el Nicola amb la Legor, i el Domenico. 


I aprofitant que passejàvem ara sí finalment vàrem anar a veure les classificacions, interessants aquestes. Mentre érem a Finale, un cop finalitzada la cursa i haver vist les classificacions, ni abans, ni mentre, ni després del podi vàrem tenir una sensació especialment intensa per aquests magnífics resultats, ara però a pocs dies passada la cursa estic aturat, de fet fa dos dies, ja un cop a casa ara ja sí vàrem obrir el Cava que ja portàvem a la nevera de la June a Finale, per festejar aquests resultats per a nosaltres excepcionals, però no va ser passades moltes hores que ho vàrem començar a gaudir en majúscules, i ara mateix mentre escric les darreres lletres de la crònica la sensació és memorable, una sensació preciosa, que bé, que bé, que bé.


Després dels podis no recordo massa bé res, sí que ens vàrem dirigir al Box, directes a estirar-nos al matalàs inflable que no vàrem haver d'inflar perquè dos dies abans l'havíem deixat perquè hi dormíssin els amics italians al nostre Box, mentre nosaltres ho feiem a l'hotel, i de la baixada de parpelles a la tarda de dissabte al moment de  tornar-les a obrir ja eren les sis tocades del matí de diumenge, OMG, a on ens vàrem despertar ara sí amb molta però molta gana, i per primera vegada de totes les curses a les que hem participat de 24 hores vàrem devorar els tickets de pasta que ens proporciona l'organització, que bona que estava, que bé que ens va anar. 


Després del romàntic i emocionant protocol de cada any amb els organitzadors, va arribar el moment d'acomiadar-nos de tothom, érem a tocar de l'una del migdia, faltava una hora per finalitzar la cursa dels Teams, i per tant ens va semblar que ja havíem compartit aquesta gran festa del MTB que són les 24 hores de Finale, i de fet va ser una bona pensada, perquè mentre el gruix d'assitents estava concentrat en el final de cursa, nosaltres pausadament vàrem anar fent camí cap a casa, prèvia compra a Finale d'unes magnífiques porcions de pizza que devoraríem un cop ja a dins de l'autopista de camí cap a casa.

MTB, MTB, MTB. 

divendres, de maig 29, 2015

Cream SS

Aquesta proposta des que els ex-Avid van entrar a Spot Brand, i no sé si encara hi són, que únicament em frena pel preu estratosfèric. I no ho dic perquè sigui una candidata, per a mi Spot Brand és sinònim de cromo no de titani, i em costa veure una opció Spot Brand de titani, i a més  aquesta proposta de preu per sobre quasi del preus del venerat Steve Potts. 

Llegia fa uns dies que els emprenedors han d'aprofitar les experiències dels altres emprenedors i fer-les seves també, per tant jo si seguís aquest criteri siguin o no criteris d'emprenedors els que m'exposen les seves experiències, al de Pont Reyes de fer-me una bike no serà mai esperant que adquireixi un compromís formal amb els terminis d'entrega, és evident que aquest fet em frena, és bo, sí, segur no hi ha dubte però em pesa molt, em frena totalment no poder garantir l'entrega de la nova bike, a l'hora de fer el pas de demanar el quadre a aquest constructor.

MTB, MTB, MTB.

https://spotbrand.com/bikes/product-page/cream-ss/

dijous, de maig 28, 2015

Com m'agrada


MTB, MTB, MTB.

http://dirtragmag.com/first-impressions-trek-stache-29plus/

Com després d'Austràlia

Per les ganes de compartir l'aventura de les 24 hores de Finale el Blog resta descansant, vull dir la preparació de la crònica, les ganes per tenir-la a punt fa que les aportacions a The Great Escape MTB es ralenteixin, no passa res.


Tinc dues novetats, la propera crònica de Finale, i que ara un cop assolida la cursa a dies després d'aquesta aventura ja tinc al cap la possibilitat de fer venir una nova proposta de bike. 

MTB, MTB, MTB. 

dilluns, de maig 25, 2015

Bullit

A vegades penso, a veure segur que les nostres bikes han de baixar amb veines com aquesta? 


Per sort és una pensada de segons, si no Fort William no hagués sigut, OMG.

Ja tinc pendents tres cròniques importants a casa, Fort William 2014, Dyfi Enduro 2015, i aquest cap de setmana Finale 2015, OMG, OMG, OMG.

MTB, MTB, MTB. 

divendres, de maig 22, 2015

Retorn dels Vols

Puc dir, com a Cap de Creus, com a Cap de Creus


MTB, MTB, MTB.

dijous, de maig 21, 2015

FATS :-)


El tema pes entra a una nova etapa.


Perquè veus les rodes.


El nivell de components d'aquestes.


Com la forquilla.


La proposta de bossa de viatge.

I penses, quina Ventana més guapa que té en Xavi.

MTB, MTB, MTB. 

dimecres, de maig 20, 2015

Cada jornada un repte

Diferent, un repte diferent, OMG.


La pluja si no fa fred sempre ens ha sigut amiga, clar que yes!

Ara esperant, des de diumenge descansant, després de preparar les bikes, això sí, i tant que sí.

MTB, MTB, MTB. 


Cada instant és una sorpresa


Segur, segur, he vist la proposta i encara estic aturat.


MTB, MTB, MTB. 


I a casa mirant llums per tot el món que funcionin millor, increible. 

Veurem si a la nit fan la llum dels nostres.


MTB, MTB, MTB. 

dimarts, de maig 19, 2015

Perseverants

Segueixen les situacions extraordinàries, OMG. 

Carregar piles el primer que vàrem fer fa dos dies, cuidar-nos, mtb, mtb, mtb.


No sé què volen dir, però com la cremada del canell d'ahir de la Reina que efectivament camina bé avui.

La meva topada, avui és la de la Betty, OMG.

Demà el dia estarà condicionat per mirar d'encarrilar la tercera situació compromesa, d'ahir a avui. 

Avui la intervenció final és OMG, OMG, OMG. 

dilluns, de maig 18, 2015

MTB diferent

Perquè els espais fora del dia a dia d'avui han envaït aquest dia a dia, OMG.


Hem començat amb una aturada breu de la June per una bateria que es resistia a donar pas a una de nova, OMG. Ha tornat a casa, i hem anat per fer el canvi per una de nova. 


Per uns pedals que des de dilluns passat volten per SV, i que avui quasi que tampoc arriben :-(

Per una jornada a on no hi ha hagut Vol, demà seguirem aquesta trajectòria, OMG. 

Tenia necessitat de descansar de bike, clar que yes!

No he fet cap més manteniment a les bikes, a l'hora de dinar els hi fet una neteja bufant-les amb el compressor, pel fet que dissabte les vaig deixar quasi diria que perfectes. El Lynx es manté, i també l'Ignitor, mtb, mtb, mtb. Bé, sí que he fet un manteniment, la Spot Brand ja porta els pedals nous que us comento.

He preparat dos jocs més de rodes un de 29" amb un l'Ikon TR idèntic al que porta la Longboard, i darrera un Crossmark Tubeless, i un joc de rodes de 26" amb els mateixos pneumàtics que l'Inbred, Ignitor i Monorail, davant i darrera respectivament, tots dos Tubeless. 

Des del Mirador del Drac dies ara d'un breu descans Single Speed.

MTB, MTB, MTB. 

Dues incidències més, una menor, crec, l'altra espero que també, la Reina s'ha escaldat preparant una cafetera, i té el canell amb un to vermellós que no proposa masses alegries, OMG, ens en sortirem, la segona un dia ja us l'exposaré, no crec que ho faci al Blog, sí en petit comitè, que vindria a ser el mateix, omg, omg, omg, però també ens en sortirem. 

Veurem si demà entrem ja dins de la normalitat, és la idea, també ho era avui :-)

diumenge, de maig 17, 2015

Darreres millores

L'Inbred ja porta els discs nous, i el soroll de l'aranya dels XTR ara amb la dels SLX és inexistent.


És cert que frena poc, ferodes nous darrera, i discs nous no ajuda, han de passar quilòmetres i tot tornarà a la normalitat.


Avui després dels canvis hem tornat a rodar, ahir va ser un breu test de 20 Km. avui propers als 70. La diferència, que jo he sortit fatigat, i aquest fet no em permet de valorar objectivament el funcionament de les dues bikes. Sí però puc dir que la Spot Brand com ja pasava vers la Vicious, la primera és molt més ràpida que l'Inbred, OMG. I aquest fet em fa pensar que el Lynx d'Onza funciona, pujant però dreta la Reina aquest fa un lleuger tremolor, el pneumàtic vull dir, el punt fort, no rellisca en aquestes condicions de pujades extremes i fent el tram dreta en aquest terreny de sauló tan sec. 


Avui equipats 100% d'estiu, sota una sensació de calor notable, a on les sensacions baixant han sigut bones durant un breu tram molt pedregós, i pujant mai, tampoc les definiria com a desastroses, però tampoc bones.

Durant les cinc hores de ruta, una l'hem fet a ritme, i bé, la resta he de pensar que no puc ser definitiu treient conclusions, sí prudents.

La bike avui semblava una desconeguda, crec que l'Ignitor és el què em provoca aquesta sensació. Uns cops secs rodant que em desanimen força sobre la preparació feta dissabte. Dolor muscular amb el canvi de 16 a 21 podria afirmar, però no, crec que he de descansar per poder opinar sobre aquest aspecte, per si de cas avui no faig cap millora segons les sensacions d'ahir.

Ara passada la nit, a la matinada de dilluns penso el mateix, els dos Dracs ja estan a punt, molt emocionant aquest conjunt de millores, també és veritat que totes elles, pedals, pneumàtics, discs, i ferodes venen motivades pel desgast, únicament els cogs són una millora tècnica, i ni això, seria més un canvi motivat per una programació específica de la nostra preparació física, clar que yes!

No puc evitar d'exposar pel fet de ser el darrer test exigent, que em ve al cap la Ruta del Cister a on l'Inbred va anar molt i molt bé pel què fa a comportament. 

Des del Mirador del Drac dies de Single Speed, equipats 100% d'estiu, portàvem manegots i armilla a les bosses del mallot, sense incidències, sense coincidències, amb llums sense funcionar, menjar, una croqueta, galetes salades, xocolata, per beure, 500 ml. d'aigua amb un tall de llimona, una cola i mitja més, eines, totes, recanvis, tots, crec recordar a 24°C a la riera de Llavaneres a tocar del migdia, sense veure el mar. 

MTB, MTB, MTB. 

Bikes a punt i test

Ahir va ser un dia absolut, pel fet que des del matí fins al vespre vaig estar totalment concentrat en els dos Dracs.


De la Spot Brand, ferodes nous del davant, els seminous del davant al darrera, per cert sempre venent com bruts els nous, per això us en poso la imatge, el pneumàtic del darrera el Canis ha donat pas al Lynx de la mateixa casa d'Onza. Aquest és un pneumàtic sorprenent, germà de l'Ardent de Maxxis, polivalent, i en el cas del Lynx amb un pes prudent, uns 750 g. la carcassa és de 120 tpi, més lleuger que el de 60, crec que a casa mai hem tingut el privilegi de rodar amb aquesta densitat de pneumàtic, i no recordo si el nous Ikon davanters de la Vicious :-( i de la Longboard són també d'aquesta densitat. El canvi ha vingut produït pel desgast central del Canis durant tot aquest darrer any.


Més coses, els pedals, els XTR descansen als UK, i els 540 que porta ara la Betty ahir vaig detectar que de la famella de plàstic que rosca l'eix al cos del pedal hi falta una part, això provoca que tingui joc, fet que va implicar de fer un canvi provisional pels XTR de la Yeti ASR-SL. Estem esperant dels UK també l'arribada d'un pedals nous, uns 520, però des del dilluns que el transportista corra per SV i Llavaneres i no hem aconseguit que ens els deixi definitivament a casa, he de pensar que dilluns els tindrem. De fet els XTR de la Yeti són de Shimano els millors fins avui, agafats de la mà dels XT, és la generació 2005 aprox. anteriors als 990 crec recordar, els de l'ASR de 350 grams, sí més pesats, però  fa anys que roden i no tenen ni una gota de joc :-) ho dic perquè la generació posterior de XTR, de 325 g. els eixos agafen joc passats pocs quilòmetres, dels de casa que ara sóns als UK hauré de canviar les eixos dels meus. A Catalunya els distribuidor de la marca diu que ja no hi ha recanvi d'aquest model, té dos o tres anys, a fora de les nostres fronteres hi ha recanvi, i per 60 € disposes de la possibilitat de canviar els dos eixos, o un i prou, en el meu cas hauran de ser els dos, crec. Ja ho valoraré perquè jo vull passar a Time, em frenen les carcasses de plàstic per a MTB.


La 29" torna a 24, com? sí, sí, torna al cog que tant bons resultats ens ha donat, HBC el protagonista.



La cadena una HG 71 crec recordar, amb una pinta molt robusta, fa temps que no venen components d'aquest nivell a casa pel què fa a cadenes.


No he tocat, BB, direcció, i tija, per prudència, no vindrà ara de 300 Km. 

De l'Inbred, el Monorail davanter passa darrera, i davant ara torna l'Ignitor, que dens que es veu, un 2.35 UST, OMG.



Ferodes nous del darrera, i canvis del BB, ara del XT que per cert era el causant del soroll, giraven els rodaments encara però a punt de gripar, passem al XTR hererat de la Vicious, i ara giren perfectes les Race Face, OMG.


La 26" passa a 21, del 16 d'on vinc és un bon canvi, i tant, fer aquest pas sembla anar enrere, res més lluny de la realitat, a l'inreves, ara les parets verticals semblen lleugeres pujades, no és exactament així, però us ho esposo amb aquest to per mirar de transmetre la percepció rodant ahir a la nit amb tots aquests canvis.

Rodant a fer la pizza a Arenys de Munt, la cadena de la Longboard escalant dreta feia un xic de soroll, tornant ja no, però és per un centrat erroni del pinyó, avui hi posaré remei, ha de desplaçar-se dos o tres milímetres cap a l'exterior del nucli. Un dia us exposaré el tema d'aquest cog de HBC amb l'aranya independent del pinyó.

L'Inbred un sol punt a millorar, els discs de fre, com els pedals de la mateixa marca, defectuosos, ara les aranyes d'aquest també XTR que agafen joc respecte del disc de frenada fent un soroll molt lleig quan frenes, avui canvi pels SLX i crec que estarà ja a punt.


Des del Mirador del Drac dies de Single Speed.


El ritual ja està fet, OMG, OMG, OMG. Clau de pas als Grans Vols, oh yeaaaaah! 


MTB, MTB, MTB. 

divendres, de maig 15, 2015

Part dels recanvis :-)

Prou bé, ara ja falten únicament els pedals, i decidir què faig amb el tema pneumàtics de l'Inbred. 


MTB, MTB, MTB. 

Ara per ara crec que tornarà l'Ignitor, i el Monorail passarà darrera. Crec que com la Spot Brand amb l'Ikon necessito un pneumàtic que m'ajudi amb el tema comoditat, demà decidiré, o avui a la nit.

De la Spot Brand, renovació ferodes R1 Kool Stop sinteritzades, i de les dues bikes pinyons a munt i cadenes noves, oh yeaaaaah!!! :-) 

Matinades a 18ºC

Matinades que a tocar de les sis del matí, i de les cinc, les temperatures ronden sempre els 18ºC, i a on les anades són ara equipats 100% d'estiu però amb manegots. 


La gana impera passada la primera hora, sí, el primer dia per sortir sense haver esmorzat, avui dins de la segona, de la segona hora tot i haver esmorzat a les cinc del matí, noranta minuts després tenia una mica de gana. Que bona l'aigua amb un tall petit de llimona natural dins del bidó. 

Emocionant ser a dalt de la bike ara de matinada a diferència de fa res que cada dia que hi havia Vol era al migdia, però fins avui la calor que ha arribat els darrers dies ens ha proposat de ser entre Vols de matinada, i nosaltres ara mirant d'evitar ara ja sí cap fatiga, rodar sí, i tant, intensitat des de dilluns a mínims, mtb, mtb, mtb.


L'Inbred ahir va demanar un canvi de pneumàtic del darrera, he fos literalment el del darrera, segueixo amb els Monorail de Maxxis, LUST, sí, sí, encara 100% Tubeless, però en el futur proper passaré a TR de Maxxis. 

Aquest cap de setmana ja tornarem a rodar amb la protecció de pinyons més grans, OMG. M'ha costat adaptar-me al 16, ara però seguiré amb ell aquesta proper estiu, segur, podria ser que fes venir un 17, un 18, i un 19, per la Betty, no per res, però tenim 16, 20, 21, 22, 23, 24, per tant ens faltarien aquests tres, que més o menys tinc clar de quina casa seran, en principi d'acer, veurem, veurem. Dic de fer venir aquest tres pinyons perquè jo passaria a 18, i la Betty baixaria primer al 20, i possiblement al 19 després.

No tinc clar si passaré el Monorail darrera, i muntaré un Ignitor 2.35 davant, hi estic pensant, de fet ja duia aquesta combinació, i la vaig canviar per lenta :-)

La cinta Brooks del manillar, nova la de l'Inbred, i la de la Spot Brand retensada.

Líquids segellants, 120 ml. cada roda de 29" de la Longboard, i 90 ml. cada roda de 26". 

Cadenes, d'entrada les dues noves, si arriba el recanvi, si no nova la de la Betty i la meva, únicament allargant l'actual.

Frens, els discs són nous de la 29", falta d'aquesta passar les pastilles del davant al darrera i posar-ne unes de noves davant, però les noves estan venint amb la mateixa comanda de la cadena, veurem, veurem. Revisar també les pastilles de fre de l'Inbred perquè si bé les pastilles són noves cal revisar en quin estat estan, i si cal fer el canvi per unes de noves.

Pedals, venen uns segons Shimano de la serie 520 que faran equip amb els 520 que ja tenim, avui al vespre els tindré, perquè els pedals Shimano XTR es van quedar oblidats als UK muntats a les dues bikes, i de ser un altre cop que si quedin, compensa una experiència com la viscuda deixar-hi el què sigui per tenir l'excusa d0haver de tornar :-) 

He de canviar el BB de l'Inbred, crec que fa soroll, he engreixinat pedals, recollat la corona HBC, repassat eixos, direcció, frens, tija, i segueix fent un soroll, faltarà recollar pinyó i discs CL.

He de canviar les piles dels dos llums del darrera de les dues bikes, i muntar els Uy Ap davanters a la Spot Brand, i també la bateria corresponent a sobre de la potència, a sota hi va la Sigma. 

Està clar la tornada ha anat farcida de pensaments del manteniments de les bikes, OMG.

Des del Mirador del Drac dies de Single Speed, amb llums en funcionament les primeres dues hores, amb aigua, mig bidó de 500 ml. sense menjar, sense incidències, sense coincidències, amb manxa, amb eines, amb un mar mogudet ja a les 8 del matí, i tant que sí. 

MTB, MTB, MTB.

dimecres, de maig 13, 2015

La Ruta del Cister

Una aventura entre trinxes comporta de riure molt, jo diria que més encara que riure molt, perquè sortint de Poblet quasi no podíem pedalar de la invasió de somriures que estàvem compartint.


Una ruta que va començar per a mi a dos quarts de quatre de la matinada per poder ser a Vallromanes a dos quarts de sis del matí. 


D'aquí cotxe fins a Santes Creus, i era a aquest punt de destí a on vàrem iniciar la ruta que també posaria punt i final a la segona part dels tres trams de la jornada per a mi. De fet per la sensacional aventura viscuda podria dir que la Ruta del Cister va ser tan emocionant que el primer tram i el darrer fins a casa no tenen raó de ser comentats a aquesta intervenció, fora de les hores que van tenir inici els dos, i final el darrer,  el primer va començar la matinada del dissabte a quarts de quatre, i el darrer que començava a les onze de la nit i va finalitzar a l'una tocada ja del diumenge.


La Ruta del Cister per a mi ha sigut una sensacional experiència, per tot, per la camaraderia dins de la sortida, pel ritme, amb aturades sí, però amb un grup de cinc bikers que no paraven de pedalar, per l'aturada a Poblet al Monastir, amb la conversa que vàrem mantindre amb un dels membres de la comunitat, una conversa planera, tant que no la vaig pas digerir, ni ara passats els dies, i jo que em creia planer, OMG. 


Ara a dimecres, després d'una pedalada de matinada, molt de matinada, la jornada ha començat a les cinc del matí per a mi, per la Reina a les quatre, i que es reiniciarà aquest vespre, ara penso en l'aventura de dissabte i tot roda, tot roda, que bé, que bé, que bé. Durant els més de 100 Km. de la Ruta, durant els més de 170 Km. de ruta que va conformar el total de l'aventura de bike per a mi, ni una incidència mecànica a cap de les bikes, desajustos sí, necessitat de reparar en cap ocasió, ajustar sí, això sí, fet que va ajudar molt a poder fer tota la sortida podent gaudir d'una aturada a Poblet per sobre de les tres hores ben bones, hi tornarem, hi tornarem, clar que yes! i de ben segur que hi vindran bikers de tot el món de la mà de la Betty i en Bob, segur, segur, guiats això sí pel guia, pel fet de ser el protagonista d'aquesta aventura.


Al monestir de Santa Maria de Vallbona de les Monges, ens vàrem refrescar a la seva font de vuit brocs, amb uns companys singulars, cinc tombes en forma de sarcòfegs a la paret exterior del monestir exposats a la mateixa plaça. 

Dins de la Ruta fins i tot instants que van semblar democràtics es van viure així però sempre decidits amb determinació pel guia, i jo penso que això ha de ser sempre així, sempre, per aquest motiu, i més encara en aquesta ocasió, pel resultat tan satisfactori va quedar clar que decidint sempre ell va ser un èxit d'aventura, mtb, mtb, mtb. Els companys de ruta amb GPS opinaven, està bé que opinin, el guia però era qui deicidia, encara està més bé, oi que sí?

Ell ens hi volia portar, ell ho va organitzar, ell ens hi va transportar, ell ens va guiar durant tota la Ruta del Cister, va decidir les aturades, els temps, els ritmes, els llocs de menjar, de fer la cervesa, i va anar tan bé que feia anys que no gaudíem de tan bona conducció dins d'una ruta, oi que no? similar va ser, però més breu la sortida del Lluçanès amb el memorable dinar a Can Sala, i tant, la ruta també, i tant que sí, però i el dinar? OMG.

També va ajudar que quan anàvem tres i quatre hores passats d'horari els bikers continuaven volen fer tota la Ruta sencera :-)

Aquesta va començar rodadora, passat el primer tram de tres, va continuar un xic més corriolera, poc però un xic més, durant el segon tram les pujades, i les baixades van agafar un to més èpic, per finalment un tercer i darrer tram especialment memorable, feia temps que no recordava tanta exigència de pujada, com de baixada dins d'un risc important és veritat, gaudint tant a dalt de la bike, omg, omg, omg. Una mica Xavi com la baixada des de Sant Marçal a Les Illes, i posteriorment després d'aquell dinar del "no volem pollastre que anem justos de temps" a Coll Formic fins a Sant Celoni per la baixada per  les piscines, quin dia, quin dia aquell, OMG. Doncs aquest cop a la Ruta del Cister.

Amb jornades de MTB com aquesta repetir aventures ara sí ara també incorporen una component molt intensa del compartir el Vol pel fet aquest, el de compartir el Vol, OMG.

Que difícil és pujar amb tantes pedres rodones com a terreny de pas per la bike, increible sensació que fins i tot s'incrementa encara més a les baixades força verticals que vàrem fer decidides cada cop pel guia sense masses contemplacions, millor dit sense cap, i que ara mirat en perspectiva es confirma com en el moment de ser-hi que van ser amb diferència el punt de més llum de la volta.


I menjar? jo vaig menjar tant que dels dos entrepans que portava un va passar a fer la seva feina a la sortida del diumenge amb l'Home de Montseny, quina primera aturada al forn de pa, quins panets més bons i més grans, quin dinar, mare meva, quins macarrons, i quina crema catalana amb galetes Maria, i més premis, i més premis. Com a dinar germà de la penúltima aventura trinxa. 


Després el tram ens va ajudar a fer un digestió ben complerta de tot el què haviem menjat, especialment jo amb dues cremes catalanes de la casa memorables, però memorables. Va ser aquest un tram molt i molt exigent per a mi, quines parets més verticals, i quines baixades més impressionants, especialment importants aquestes darreres, costava deixar-se anar tot i veure sempre el pas a molts metres de distància, però era imponent fer-les, i notables les sensacions després de fer-les.


Un terreny vermellós, pedregós, fabulós. 


El protagonista d'una jornada memorable.

A aquest punt encara teníem els millors trams de pujada i de baixada per fer. 


Una arribada ja dins del tram de l'arribada de la nit, ràpida, per la proposta de ser rodadora, en conjunt força baixadora que va fer que els darrers quilòmetres fossin això rodadors, i jo ara amb el 16 puc seguir de lluny però seguir els grups tot i ser pla i baixada.  


Un punt i final al Cister amb una proposta de refresc a la fresca :-) passant abans per la plaça Bernat Calvó presidida pel Reial Monestir de Santa Maria de Santes Creus. 

Equipat d'estiu, amb manegots, camals i armilla de matinada i de nit, durant el primer i tercer tram, amb eines, totes, amb manxa, amb recanvis, tots, beure, quatre bidons de 750 ml. d'aigua amb un tall de llimona, una cervesa, mitja cola, un cafè, per menjar, un dels dos entrepans que portava de gall d'indi, formatge i tomàquet, mitja bossa de fruits secs, dos panets de Viena, els macarrons per dinar, i les dues cremes catalanes per postres amb les galetes Maria. Sense incidències remarcables, sense coincidències, sense mar, sense una calor extrema, en cap cas, amb llums sempre, en marxa el primer tram, també el tercer i darrer, curiós que com més bé vaig rodar, vull dir amb les millors sensacions va ser als darrers quaranta quilòmetres de la Ruta del Cister, i a la tornada cap a casa durant les dues hores de duració d'aquesta. 

Ara des del Mirador del Drac descansant, i no és una metàfora, recuperant energies pel Vol d'aquest vespre.

MTB, MTB, MTB.