Un inici de jornada a quarts de sis del matí, i un inici de Vol a quarts de nou, on set bikers de diferents disciplines, des de les dobles, de 160 mm. passant per les XC fins a les rígides i Single Speed inciàvem ruta a les zones més denses de la Catalunya Nord, sota un Sol fred, fred, fred, crec recordar que per sota dels 5ºC. Nosaltres equipats d'hivern, en el meu cas fins i tot amb la jaqueta de Gore Tex, i a sota aquest cop amb tèrmica de màniga curta de Merino i manegots d'hivern Pearl izumi, culot Mavic Echapée, mitjons Inverse HM tr@il, i les botes Lake MX 140, protector doble de coll i cara, gorret Assos, i de recanvi a la bossa del darrera de la jaqueta Alp-X els guants Hirzl, i la gorra Spok, aquests dos van entrar en joc passades les dues primeres hores, també hi portava a la bossa de la jaqueta, la manxa, la bateria de recanvi del mòbil , i dos entrepans.
Un inici on ja detectes que si encara no hem començat i els somriures són els únics protagonistes, què hi podria haver que aturés aquest fer? i la contesta és clara, de poder decidir nosaltres, res. Per sort va poder ser així, un matí on a cada minut que va caure, el fred retrocedia un petit pas, sí, i com que les aturades van ser més que les estones rodant, l'arribada de la calor, lleugera però calor, ens va comportar de poder gaudir de la bike durant totes i cada una de les situacions més inesperades, totes elles planeres, senzilles, i per tant molt i molt divertides.
Va començar a enfilar-se, i passades les hores semblàvem necessitats de ser a llocs alts tota l'estona, fins al punt de fer pujades per haver-les de desfer, però, què podem fer millor i més contents que rodar, rodar, i rodar, entre converses i més converses de bike, de bike i més bike?
Una sortida sense incidències remarcables, sense coincidències, dins de la manca d'incidències, sense caigudes, fet important que podria implicar un gir a la sortida, però no va ser, en cap cas.
Els GPS els protagonistes de cada decisió pel què fa a camins, a senders, en cap cas directors d'orquestra del ritme d'aquesta, això va ser evident durant tota la sortida, perquè hi va haver tants llocs per provocar aturades on immortalitzar el moment que durant els primers vint quilòmetres crec que el ritme a dalt de la bike era molt bo, però el millor amb diferència, els millors instants van ser dins de les aturades durant la ruta, aquestes van marcar el perquè de tot plegat, hi som per rodar, i tant, i tant, però aquest punt el podem fer sempre, no cal coincidir necessàriament entre Trinxes, compartir aturades ara sí ara també aquest fer és el que marca la diferència quan coincidim, perquè les aturades sempre hi són, ritmes diferents entre bikers impliquen reagrupaments constants, com també el fet d'haver de ser prudents a cada canvi de direcció durant la sortida. Sense anar més lluny les nostres dues bikes rígides roden més lentes a les zones tècniques de baixada, també a segons quines pujades, a les més verticals si no són molt tècniques fins i tot podem rodar més lleugers nosaltres, aquest exemple proposa aquests reagrupaments durant la sortida. Portar el GPS dóna molta seguretat, vull dir que sempre estàs molt ben orientat, informat, si a més el ritme a dalt de la bike és prudent, sempre més proper a rodar amb els més lents, aquest cas amb la Reina i amb mi, aleshores la sortida té premi assegurat perquè no hi ha pèrdues de temps per bikers que han quedat a la cua del grup sense saber cap a on triar en un encreuament de camins.
Un esmorzar a mig matí, ja hi havia molta gana va iniciar el procés d'escalada, i no de pujades de MTB, que també, que també.
D'on va sortir la bandera? d'on va sortir no és important, sí sorprenent per a mi, que entenc el significat de l'estelada, sí, però jo sóc incondicional de la institucional, oh yeaaaaaah!
Una ruta, més de cara a la segona part d'aquesta, vestida d'un cel que ens indicava que la jornada no tindria un final dins de la calor del Sol.
Si no dins de la fredor de la pluja, i de quina manera, i de quina manera.
Nosaltres però, rodàvem aliens totalment a aquesta tempesta que venia ràpida a sobre de nosaltres, per què? perquè ens era igual, el moment valia passar si calia per un aiguat, o dos, o tres, no era important oi que no?
MTB, això és el què va ser l'aventura d'Olost, quantes converses de bikes, encara estem entre 26-27,5-29 i tant, normal, el biker no és de fàcil acontentar, i això està d'allò més bé.
Un tema és clar, les 26 van molt bé, aquest fet és segur, i si no des de l'inici del MTB quina ha estat la roda que ha mantingut més temps la seva posició de reina de la festa? a data d'avui les 26, la resta tenen molt per demostrar, i per fer-ho han de passar com a mínim tants anys com les 26 han sigut les protagonistes.
Les 29 mateixes, han arribat, i a la seva ombra ja venen les 27,5, quines imposaran el seu rodar no ho sé, les 26 no tenien cap altra opció durant quant, vint anys? més fins i tot crec, en fa cinc que les 29 caminen com a reines, no pas més, que hi eren, sí, lluny de ser les reines, també, ara no, ara és el seu moment, breu, també cal dir-ho, les 27,5 obren un nou camí, com ho van fer les 29, sí, sí, i si no parleu amb el Sr. Pacenti, que ve a ser el Gary Fisher però de les 27,5.
Les 29 mateixes, han arribat, i a la seva ombra ja venen les 27,5, quines imposaran el seu rodar no ho sé, les 26 no tenien cap altra opció durant quant, vint anys? més fins i tot crec, en fa cinc que les 29 caminen com a reines, no pas més, que hi eren, sí, lluny de ser les reines, també, ara no, ara és el seu moment, breu, també cal dir-ho, les 27,5 obren un nou camí, com ho van fer les 29, sí, sí, i si no parleu amb el Sr. Pacenti, que ve a ser el Gary Fisher però de les 27,5.
M'agrada aquest diàleg, molt, jo sóc PRO26, com m'agraden les dues bikes de casa doble suspensió de 26, la Superlight, i la Yeti ASR-SL, OMG. Si hagués de decidir-me demà per una doble suspensió em decidiria per una XC radical de 80 mm. i de roda...29 :-) sense arguments funcionals concrets, perquè són les que m'agraden ara, em van enamorar al Mundial de 24 hores de Canberra, com volaven aquelles bikes dobles de 29, OMG, OMG, OMG.
És a dir seria la meva opció per un tema emocional, estètic, funcional? en cap cas, en cap cas, ara mateix la que vindria a casa seria una Epic 29 amb una Fox Terralogic quan el seu recorregut de suspensió fos als dos trens de 80 mm. com sona, com sona.
El darrer tram de la sortida de 10/10, com el primer, sí, amb menys aturades, sí, he de pensar que per anar més cansats, tot i que a deu quilòmetres de l'arribada ja tornàvem a gaudir de l'horitzó, sense preocupar-nos de res més que d'immortalitzar el lloc, l'instant, és que tenim cap més objectiu en una aventura Trinxa? vull dir, si es tractés de ritme no cal allargar-se molt sobre el tema, un únic nom determina quin és el nostre lloc, aquest nom és el dels germans Temporal, venen ells i tenim clar que tots i cada un de nosaltres som darrera seu, tant pujant com baixant, bé concretament a aquest darrer tram no hi som, ells volen sempre, nosaltres tots i cada un ens arrosseguem darrera seu, omg, omg, omg. I fer-ho, arrossegar-se no és un demèrit, té molt de mèrit reconèixer les qualitats d'aquests dos germans, mai prou, mai prou, vull dir mai els hi reconeixerem prou, sense ser-hi presents tinc clar què, qui, i com.
Després de la sortida, el millor moment, o puc dir agafat de la mà de l'aventura de bike el dinar a Can Sala d'Olost, renoi, renoi, renoi.
Un dinar ple de temes d'actualitat, ple d'anècdotes, abans, mentre, i després. El cel, el cel, OMG.
Abans, per una pluja que va arribar mentre ens canviàvem a la June.
Mentre, perquè teníem tantes ganes de passar-ho bé que res ens va aturar.
Després, perquè de la conversa de la Nau Insígnia durant el dinar, un cop ja a la plaça fora de Can Sala un senyor ens va proposar una conversa colpidora per a la Reina i per a mi, sí, Olost, el Lluçanès és un gran lloc per viure, per gaudir de grans aventures de MTB, en aquesta ocasió de la mà dels Trinxes.
Des del Mirador del Drac dies de Single Speed compartint ruta amb aquests Trinxes memorables.
MTB, MTB, MTB.
La propera per quan?
***Gràcies Joan Ramon i Vicenç per les fotos ;-)
***Gràcies Joan Ramon i Vicenç per les fotos ;-)