Exciting times.
The ideas, thoughts and actions in life are just like riding Skyline at Storm-Lo: find the flow and enjoy the ride!
SingleSpyder.
dimecres, de desembre 22, 2010
L'hivern després de Chain.
L'objectiu és millorar l'equipament d'hivern.
En primer terme el de la zona del pit, amb una bona tèrmica i una bona jaqueta, perquè pensem que el problema d'agafar fred comença aquí.
És a dir, el cervell les zones que primer protegeix si fa fred és el cor i el cap, i si no anem ben abrigats d'aquestes dues zones, el cervell dóna l'ordre de concentrar la sang a aquestes dues parts del cos i per fer-ho ha de retirar aquesta de les terminacions, com són mans i peus.
Amb aquest criteri, seguint aquest patró després del cap i el pit, hem de millorar l'equipament de les cames, i en darrer terme de les terminacions, vull dir mans i peus, però primer el pit i el cap.
Per aquest motiu, el de millorar l'equipament d'hivern, tota aquesta aventura d'anar primer a Barcelona i després a Irlanda, concretament a Chain Raaction Cycles.
Primera part del primer pas, el cap, perdem molta escalfor pel cap, per tant mirarem de millorar aquest aspecte amb el protector que més bé hem vist. Vàrem comparar amb l'Endura i ens va semblar que l'Assos era molt més càlid.
El primer és el de la Betty, que és el que ha de ser.
Aquest que és el meu, l'haurem de canviar, no és el mateix que el de la Betty, el meu no tapa les orelles, i amb aquesta mena de visera no podré posar-me el casc.
Segona part del primer pas, les jaquetes perseguint rodar amb una doble capa, és a dir la primera capa la tèrmica i la segona ja la jaqueta de la imatge.
La jaqueta de la Betty d'hivern per a 0ºC a 10ºC, és model ja 2011 i és una evolució notable de la meva.
La meva és 2010 i vers la de la Betty, la diferència és que la meva té un tacte exterior més sintètic, és també un pel però un pel i prou més rígida, més freda. Interiorment similars.
La cremallera torta de la jaqueta de la Betty a les pujades si l'ha d'obrir no serà un inconvenient?
La petita butxaca del pit, per a mi el millor lloc al braç, però caldrà provar aquesta variant.
Tres bosses darrera, llargues i primes, potser massa, per evitar que pugui sortir en marxa el que hi portes a dins.
Mateix format que la jaqueta de la Betty, punys però i cremalleres dels braços per ventilar, diferents, la meva no les porta, i els punys són més llargs els meus.
Les tres bosses del darrera, mateix format, un pel més amples, d'entrada perfectes, veurem.
Les dues jaquetes amb una mica de faldó, una mica únicament, però crec que molt funcional per protegir-te del fang i l'aigua que expulsa el pneumàtic.
Una segona opció de jaqueta per la Betty, no tenim el grau tèrmic. Curiós l'acabat dels punys.
La bossa del darrera, a dins hi ha tres compartiments per fixar el que hi portes.
Tèrmiques Endura de Merino, tancament de l'apartat de l'equipament del pit.
Tacte més càlid que les sintètiques, però amb un xic menys de capacitat d'evacuació de la suor, haurem de veure com aniran.
De tèrmiques jo en portaré una segona sense mànigues, per canviar-me si hem cal, aprofitant si anem a esmorzar.
El motiu és que la tèrmica de primera hora no és la millor per un cop deixem enrere les vuit del matí. No vol dir que la utilitzi, la segona tèrmica, però ocupa res i és una assegurança per si la temperatura ha pujat molt passades les dues primeres hores. Ve a ser el mateix que fèiem fa uns anys quan portàvem la segona samarreta de cotó per no agafar fred a l'hora d'esmorzar, però ara amb una tèrmica d'última generació en lloc de la clàssica samarreta de cotó.
Tercer pas, el pantaló d'hivern, hivern, hivern, no tinc grau tèrmic, porta una panels de protecció pel vent, té la part del genolls un tacte diferent, més fred, caldrà veure com va, la sensació però molt i molt bona.
La badana, la 3D PRO, més gruixuda que les 3D PRO que he portat fins a data d'avui.
El pantaló Endura de la Betty, com el meu amb proteccions contra el vent, amb uns acabats de 10/10.
Reflectants important per l'hivern al matí a primera hora i a la nit.
La badana, diferent.
El detall de la flor, romàntic.
Detalls i més detalls, el tacte com amb el meu pantaló Pearl Izumi, molt càlid.
Quart pas, millorar l'equipament de peus i mans.
El mitjons, els millors en molt de temps, quin tacte més sensacional.
La Betty no es va decidir amb el tema botes, les trobava incòmodes, poc portables, jo les meves, no diré que són còmodes, sí necessàries, vull evitar deixar res obert a passar fred, vull dir, equipar-me d'hivern cuidant tots els detalls.
La sola jo diria que bé, de fet les he agafat, les botes, més per no deixar un aspecte que penso que pot ser important per evitar de passar fred, però certament no sé massa bé si són massa botes, en el sentit de que com amb la jaqueta Mavic Inferno per a temperatures de -15ºC. a 6ºC. aquestes botes no siguin del mateix grau tèrmic i pel fet de que si fos aquest el cas, em preocupa que la suor es refredi a dins de la bota i passi encara més fred.
Manca el tema guants d'hivern que anirem amb els Gore que tenim, pel fet de que pensem que agafem fred a les mans i als peus perquè no anàvem fins ara prou ben equipats del pit.
Pel que referència a les mans, no hem aconseguit uns guants millors que els que ja tenim, mirarem de millorar aquest apartat tornant a una manera de fer de fa anys enrere, com és el de portar dos tipus de guants, d'hivern, hivern, els Gore i uns de més prims per a les pujades de després de primera hora, pel fet de que els meus Gore no els puc aguantar pujant de la calor que agafo als canells, i baixant entre d'altres motius, per aquesta suor acumulada als canells, em queden les mans glaçades.
A partir d'aquí, el que hem comprat a Chain ja és per després de l'hivern.
Un jersei retro, de Pearl Izumi, per a mi un apetita joia, ho té tot, a excepció d'un cremallera de les que no sé si baixarà bé i pujarà bé, però que puc obrir-la fins a baix, que és el que ha de ser, amb una mica de coll.
Les tres bosses del darrera, quasi perfectes, un pel baixes, característica d'aquesta marca. Una petita joia.
Els manegots, també retros, què puc dir, per uns manegots com aquests ja hauria anat a Ireland, sonarà poc rendible, "però al meu ritme el que importa és que el camí sigui bell, no importa tant que sigui vell".
Guants amb tancament del canell amb goma, sense Velcro, amb la tovallola al dit gros per la suor, i hagués estat bé per millorar els que tinc ara, dos d'iguals, que no tenen coixí al palmell.
Amb una mica de coixí al palmell tindria garantit que no es repetís l'experiència de les 24Ore, on la pell de la ma d'aquesta zona s'enganxava al guant, per la manca del coixí esmentat.
Als dits de fre, de fet jo freno amb un de sol, amb la silicona per una millor adherència.
La sensació als dits, no massa bona, espero que millori amb l'ús i es donin una mica, poc però una mica sí. Em pressiona un xic massa, no molt però hauré de veure si Dakine val el que el seu nom arrossega, com és ser una marca també de guants de molt de nivell. La bossa de viatge que tenim d'aquesta mateixa marca, és per a mi de 10/10.
El mateix pel que fa al jersei de la Betty.
Deu meu quin jersei, quina petita meravella. I no té l'error de la meva cremallera, pel tipus vull dir, aquesta baixarà i pujarà bé.
Supera el meu amb diferència. Tres bosses un pel més altes, com ha de ser perquè siguin funcionals.
Els millors guants de la Betty fins avui?.
Un detall per la Vicious o la propera 29" i SS de la Betty, però un detall, espero que la tanca Pedros funcioni, perquè a les més grans de la mateixa marca aquest tipus de tanca no fa la seva funció i la bossa cau, com va dir en Colorado, "aquesta bossa pesarà molt menys i funcionarà".
MTB, MTB, MTB.
dimarts, de desembre 21, 2010
MOOTS=COLORADO? THE END
No puc deixar de pensar, amb quina devoció en Colorado llueix per Collserola i la resta de Catalunya i el món, la seva preuada MOOTS RIGORMOOTIS una bike de titani, especial, molt especial, perquè qui la fa córrer, és algú amb una llarga trajectòria dins el món del mountain bike.
Sap greu dir-ho, però les coses com són, el "petit" constructor de bikes no es diferencia en res de les grans marques, perquè si podien presumir de fer un article a mà, a mida, una feina entre el fabricant i el consumidor, tracte directe, íntim i personal, sí home sí, tot molt bonic, però traduït perquè tots ho entenguem "noi, afluixa la pasta que jo ja decidiré com me la gasto"
En Colorado porta un any fent crèdits als constructors de bikes americans, primer a l'Steve Potts i ara als senyors de Moots, ell paga íntegrament el que li demanen i els altres s'estan mesos per fer altres bicicletes, no pas la que ja s'ha pagat, la pregunta és, si no penseu començar la bicicleta fins d'aquí set setmanes, per què feu pagar la feina íntegra? En Colorado a qui li està pagant la bicicleta?
És de justícia que la fidelitat que es diposita cap a una marca, casa o servei sigui compensada, i amb això no vull dir res més que el tracte sigui com ha de ser; JUST.
Em poso al lloc d'en Colorado, i em sento estafada, en Colorado, diposita i divulga la fidelitat cap a Moots d'una manera quasi exagerada, res a dir, la bike li agrada, i li funciona, així ens va exposar al blog el que ell considerava una bonica història d'amor, http://thegreatescapemtb.blogspot.com/2010/11/una-bonica-historia-damor.html així ens ho ha deixat veure en les seves magnífiques creacions audiovisuals, tots hem gaudit dels seus dos vídeos on els protagonistes n'eren ell i la Moots, inclús des de la pàgina web de MOOTS va ser elogiat el seu vídeo http://moots.com/afternoon-ti/collserola-ii-barcelona/
Amb això no estic dient que en Colorado es mereixi un tracte especial, no, no, en Colorado es mereix com a qualsevol consumidor un tracte just, i MOOTS es mereix que la seva falta de responsabilitat, la seva falta de resposta, el seu passotisme, les seves mentides, les seves excuses, siguin pagades de la millor manera, perdent als seus clients fidels, i que aquests ho facin conèixer a la resta, no us enganyaré, Moots era una candidata pel meu proper projecte 29"SS, després d'això, com a mínim una clienta potencial ja l'han perdut.
Amics ciclistes, deixem ja de fer el ridícul!
Bicycle Frame Builders...
Passen dies i res de res. Insisteixo.Arribem al novembre i no rebo resposta.Torno a insistir. Arribem al desembre…Així fins arribar al març del 2010!!!
Aconsegueixo finalment que em respongui un mail. Diu que no hi ha cap mena de problema. Ell pot fer tot el que jo li demani.
Penso que parlar amb ell per telèfon personalment servirà per aclarir possibles dubtes.Tant per part meva com seva.
Intercanviem un parell de mails més i el dia del meu cumpleanys (13 de maig) li envio una tercera part de l´import del cuadro mitjançant PayPal (el cuadro preu del cuadro 3.800$).
Aquesta vegada el mail “funciona bé”, en pocs segons m´envia un mail confirmant-me que ha rebut els diners.
El plaç d´entrega es de tres mesos. Arribem a mitjans d´agost i res de res. Arribem al setembre i res de res. No tinc notícies.No respon mails.
A principis d´octubre aconsegueixo que em respongui un mail. M´explica que durant aquest temps (desde el dia 13 de maig fins ara) ha rebut cinc encàrrecs i que necessita més temps. (ja portava cinc mesos esperant). La seva resposta va ser:
“Yes, thank you for understanding, realistically 2 to 3months , I am sorry about that , I do work alone and want the bikes to be right. I will be in touch soon to get final details from you”.
És a dir, si tot anés bé, rebria el cuadro set o vuit mesos després d´haver-lo pagat.
Veient com anava la cosa li demano que em torni els Diners.
Per desgràcia, el preu de $ oscil.la constantment i els 1.300$ el 13 de maig que jo havia enviat com a paga i senyal no eren els mateixos € que els 1.300$ que ell em va enviar el mes d´octubre. En aquesta operació jo perdia uns 60€. Primerament els dono per perduts, però després penso que no, que és ell qui no ha complert amb el plaç d´entrega i ha de ser ell qui es faci càrrec d´aquesta quantitat.
Aconsegueixo que em reintegri tots els diners…quin descans!
Finalitzada aquesta etapa “traumàtica”, decideixo obrir-ne una nova i ja coneguda…Moots.
Si la meva em va tant bé, per què no repetir?
Envio un mail. No podrá ser amb Belt Drive! D´acord…ho accepto..
(finalment la bici no tindrà res del que jo volia inicialment: pipa cònica per tal de poder muntar forquilles tapered, ebb, suport posterior post-mount i Belt drive).
Temps d´entrega…6 setmanes…això ja es més raonable!!!
M´envien un dibuix amb la geometria que jo vull i envio els diners. No és car…es caríssim!!!
Des del passat 4 de Novembre sóc el propietari d´un cuadro Moots 29er single speed amb sliding dropouts i geometria custom adaptada per a poder muntar una Fox de 100mm…per fi!
A dia d´avui, el cuadro ja hauria d´estar a casa meva.Durant aquestes 6 setmanes no he rebut cap mail…CAP!!!
Accepto que el cuadro no arribi en 6 setmana sinó en 7, ho entenc, però 10 setmanes?
En el meu cas és fàcil, no tornaria a treballar mai més! A mi m´encarreguen una música per a un anunci al matí, a la tarda la faig i al dia següent a primera hora el client la rep en el seu mail. Es grava la locució, es posen fx de so i l´spot s´emet.Jo no puc entregar més tard la feina perquè l´spot no sortiria!
Es veu que en el tema de les bicis tot això és normal...
Si això és normal, jo no ho sóc!
Aquest és el mail que acabo d´enviar:
"To whom it may concern,
I want to express my personal disappointment about the delay in delivering the bike XXXX, order ref. XXXX.
As discussed with XXXX on December 1st, the order was supposed to be delivered in Barcelona around Christmas time, which was already a considerable delay, but now we are talking about 10 weeks to get the product, and I consider this situation unacceptable.
I had planned an overseas travel to South America, where I wanted to ride with the new bike, that obviously won't happen.
For all the above, due to the delay on the delivery, and the non respect of the committed timing by the time we close the agreement, I feel I should recieve a compensation from your side.
As the order has been paid already, I can only foresee as solution that you include some components at no cost for me.
I ask you to review this case, and provide with a positive answer to my proposal, unless you have another option that I could consider.
Waiting on your feedback, best regards".
Amer-Volcà de Traiter. Oh My God II.
Aquest va ser l'inici, d'una jornada mítica de MTB.
Vaig passar per davant d'aquest arbre i també vaig fer marxa enrere tot seguit, pel fet de que els colors, el color coincidia amb el de la meva Vicious The Motivator, senyal inequívoca de que el dia tindria, ja tenia el millor color.
Esmorzar del forn d'Amer, inici de la ruta amb moltes rialles, moltes converses, totes divertides.
Quines pujades entre lloses de pedra, que emocionant, quina percepció d'estar fent quelcom amb la percepció de que no és una sortida més, si no una sortida entre sortides.
Jo crec que en Xavi farà escola, GT Zascar, equipament pel ciclista Shimano XTR, colors coure i negre, amb lletres blanques, què podem dir, que era el més elegant de la festa, de ben segur.
Cercant el volcà de Traiter.
Un gir i ja hi som a dintre, sensació de ser a terra de creadors, on a on som el foc i les flames han configurat aquest espai on sempre penses, que a aquest espai jo hi viuria.
La Betty està d'allò més cofoia amb la seva Yeti ASR-SL, o és que ja se la mira amb ulls de l'hora dels adéus?
Sempre comentem, sempre parlem, dels espais, del llocs a on som, a aquest no va ser diferent.
No Xavi, no, no ens l'emportarem, la pedra es queda on és.
Aquesta també s'hi va quedar, queda clar, oi?
Entre volcans, entre espais de joia, de percepcions fora d'escala, on no pots deixar de sentir, que som d'aquesta terra, que aquesta terra, és la nostra terra, que fa segles que som, que fa milers d'anys que en som, quina potència de tir que té aquest lloc per qui és d'aquest entorn .
No puc dir més que que bé, que bé, que bé, jo vull continuar en aquest sender, en aquest corriol, on dia sí dia també recollim collita, on aquesta té el gust de les millors collites, i on sempre ets qui ets a on has de ser.
És que podem fer res més que admirar a on som, de mirar l'horitzó, i pensar "jo avui ja em puc morir".
Bé sí, hi ha quelcom millor, podem pedalar, pedalar i pedalar.
I això és el que va ser l'aventura, rodar entre senders, entre corriols perfectes, com la darrera baixada, que no en recordo una de millor, sí similar, però aquesta que em ve al cap, no hi varem arribar a posar nom, serà que no havia de ser.
Com no hem d'estimar, d'admirar la nostra terra, mtb, mtb. mtb.
Un home GT, també pot ser un home Shimano, oi que sí?
Un espai, un genet, entre vols, entre Dracs, quin serà el vol definitiu, on guaitem el Mirador de Drac definitiu, on deixar que les ales indiquin que hem de restar a un lloc i no a un altre?
Entre parets verticals, a aquí ja érem al sender de somni, gaudint, gaudint i gaudint.
Pot una terra respirar, pot un entorn captivar, pot un era ser una altra era?
Incidències amb les bikes, zero.
Menjar, panets amb xocolata, entrepà, dos, plàtan, cola al Volcà de les Medes, dos bidons d'aigua.
Equipats de primavera, amb punteres Mavic.
Quilòmetres, menys de cinquanta, desnivell menys de 1.200 m.
"Natillas!!!", vull dir que repetirem.
MTB, MTB, MTB.
El aluminio para las Ventanas II.
http://forums.mtbr.com/showthread.php?p=6552841
http://www.ventanausa.com/frame_elcomandante.html
diumenge, de desembre 19, 2010
APRIL.
L'estiu és demà, Betty cal posar fil a l'agulla a la idea que m'has exposat sortint per la porta de Chain Reaction Cycles, a l'estiu anirem a Chain Reaction Cycles a cercar els equips d'estiu, si no passa res abans, a l'Abril, i com molt bé proposes, hi anirem pedalant, ruta per Belfast, pels senders d'en Michael, i amb les nostres bikes, la teva serà encara la Yeti ASR-SL?, entrarem a la botiga de Chain Reaction, nets, o plens de fang, és una botiga de bikes per a bikers irlandesos no?, el fang és bike-irlanda, i amb aquesta realitat, entre bikes, entre les nostres bikes, seleccionarem els equipaments d'estiu a Chain Reaction Cycles, seguidament anirem si ells ho veuen bé, a veure els magatzems de bikes a uns quilòmetres, aquest cop no amb el Cadillac si no amb la Yeti, la Moots i la Vicious, i com ara veurem com camina aquesta petita joia d'Ireland, com és Chain Reaction Cycles, i jo particularment veure si el primer trimestre de treball els ha portat a agafar la velocitat de creuer necessària per superar el 1.000.000 de comandes/any.
I seguidament després d'aquesta aventura en posarem la crònica.
Un nou sender, amb els ulls dels nostres Dracs, atents per aguditzar encara més la definició de cada detall, de cada tret, per petit que sigui, per insignificant, perquè els més menuts són els més importants.
Un gra de sorra, fa un pilar, una llavor fa una collita, un espai de Dracs fa un gran vol, volem?
Després d'un primer pas, un segon, i un tercer i així fins fer corriol, que és el que fem, rodar entre senders.
MTB, MTB, MTB.
Chain Reaction Cycles the Tour
I have been a customer of Chain Reaction Cycles for a long time. I initially found the website on a general bike component search. First thing I ordered arrived the next day, so from first impressions I always had a good experience with CRC. Nowadays I have a much closer relationship with Chain Reaction Cycles through MRG. Anyone who has not used the online service I think it is time you did. The website is clear and concise and ordering couldn’t be easier. The prices are low and the service is 1st class. Some times as a customer we like to pay a bit extra for good service. With Chain Reaction Cycles we get the best service with the added bonus of the best price also. I always knew the company was big but not until this tour did I realise just how big they have become. Our experience as online customers is with a screen and sometimes the sales teams on the phone or by email. Some Irish/UK customers have the benefit of the showroom also.

The staff in the show room are again 1st class in both advice and professionalism. Below is an example of how accommodating the Chain Reaction Cycles team can be in providing the best customer service. In my work place we have a Cycle to Work Scheme. This is a government initiative were we can purchase a bike and pay for it before tax. I approached Ricky the Chain Reaction Cycles showroom manager about doing a display for my colleagues who would be purchasing bikes in the scheme. Ricky agreed to take some bikes to my workplace for the display. He setup in our canteen and stayed most of the day answering questions and helping my colleagues choose the right bike. He has been coming back every year and our order has been increasing due to this great service provided on OUR premises.
Many of you like me don’t think how our components get from the manufacturer to our bikes. On this tour I would learn just how much work goes into this process and how efficient the Chain Reaction Cycles team have become at providing this 1st class service.
The Tour
When we arrived we were introduced to Charlie our tour guide and issued with visitor passes. I had been to the show room on many occasions previously purchasing items. This was the first time I was getting to see the heart of Chain Reaction Cycles. We went to the warehouse called ‘goods in’. This is the area were every component would be sorted labelled and sent to the main warehouse. Every day a different shipment arrives. The components are then sorted individually and labelled. This is a very important part of the process as labels have to be accurate. The components are then sent to the warehouses to be categorised and boxed accordingly. The warehouse is big really big with different teams located throughout. For me to try and explain what it is like, I will ask you to think of a library on a large scale then multiple that by 1000 you still won’t be close. I use the library as an example because everything sits in the warehouse on shelves. The areas are zoned and the items are coded to distinguish what is on each shelf and in each zone similar to books in a library.
Most boxes we see have items. When I say most I am talking 95% of boxes. These boxes are kept topped up at all times so you and I as the customer have our items with no delays. The Pickers are the guys that take the components from these boxes and make up the orders. They then take them to packaging to be dispatched. Single unit parcels to multiple unit parcels they all are done here. The only exception is over size items, frames and full bikes. These items are found in a separate warehouse due to their size. I will talk about these bigger items later.
Next up was customer services/sales and technical offices. The teams comprise of the International teams, local teams and the technical support. The layout is like any other office with staff kitted with phones, headsets and computers. This department deals with orders, emails and voice calls. They work very hard with the other departments to insure the service runs smoothly. We didn’t spend too much time here due to the staff being very busy. We did not want to interrupt while they were on their calls.
We went next to the buyers department. This area is where CRC buy from the manufacturers, order more units and find new brand names to add to the list. Beside the buyers is the in house design team. Chain Reaction Cycles has expanded from mainly selling to owning, designing and marketing their own brands. The design team were busy developing some new lines and adding to the success of other products in the Chain Reaction Cycles range. Some I cannot talk about in this Blog but will become clear in the future so keep an eye on the CRC website. We moved on to the next office Marketing.
Marketing is more important than I had imagined in the past. We know the products are physical but we as customers can only see them as an image and description. This is what makes the marketing department so important. We need clear images, concise descriptions and accurate measurements. This is the department that brings that visual and descriptive package to our computer screens. We all can see how good the website looks. We can read the descriptions. Never before had I thought about the process involved in measuring, photographing and describing these components then publishing the items on the website. Why does the website look and read so well? The Marketing Department. 
One final warehouse was the full bike warehouse. This is where the fully built bikes are boxed and shipped from. This is one of the biggest warehouses I have ever been too. Every bike purchased from CRC has a tool kit, water bottle and kit bag included in the box. They are quality control checked, boxed in a ready to use state. All the consumer has to do is fit the pedals and straighten the bars. The attention to detail and these small gestures just show how customer focused the operation is. This service really helps us to return time and time again. We as consumers are the reason Chain Reaction Cycles are in business. It is clear that they realise this and make sure we are the number one priority. 
This was the end of the tour and time to buy some kit. This was a real privilege to see and something I will remember next time I am making a purchase.
Les tendinitis.....també a MTB!.
Hi han tres tendinitis típiques que el ciclista de MTB pateix o pot patir al llarg de la seva trajectoria ciclista.
La tendinitis de la banda ileotibial, la del tendó rotulià, i la del tendó d'Aquil.les.
Banda Ileotibial
Malgrat la bicicleta sigui un dels esports mes inofensius per a l'articulació del genoll quan s'en fa un bon ús, apareix aquest problema.Es crea quant un debutant de l'esport comença l'activitat amb massa intensitat, o quan un ciclista experimentat força massa els entrenaments en el kilometratge, o amb una marxes massa pesades, o la tala de la bici no es l'adequada, es crea una mala posició en la pedalada ón els genolls s'obren enfora.
El què passa es el seguent:
Els extrems del múscul (part tendinosa) de la cuixa, s'irriten per stress,quan estan sobresol.licitats, degut a una carrega excessiva en la pedalada. Segurament tots heu pogut experimentar en un moment de sobreesforç aquesta posició de defensa per uns instants on els genolls s'obren, i si es perllonga en el temps apareix la lesió.
Apareix dolor a la palpacio a punts del mal.luc i al genoll.
El tractament és fisioterapia, periodes de gel i repòs i una tornada a l'activitat de forma gradual, i tandes d'estiraments abans i després de les sortides.
Igual o més important que el reste de tractament és un anal.lisi de la postura del ciclista, ja que normalment els genolls van enfora si el sillonet de la bici està massa baix.
El tendó rotulià
Aquesta tendinitis és rara en ciclistes de MTB, però està vinculada a un sobreentrenament, o a l'activitat en el gimnas que el ciclista realitza per a complementar la millora en el seu rendiment, com córrer, o peses....
El que passa es el seguent:
el tendó que passa per sobre la ròtula, (tendó rotulià), actúa en l'extensió del genoll, (quan estirem la cuixa), si no escalfem bé abans de llargs recorreguts, o abans de fer peses o córrer, la sobresol.licitació en fred del tendó fa que per stress s'inflami i es creii la tendinitis.
També requereix de repòs, de fisioterapia, i d'un retorn a l'activitat de forma gradual, molt suau, ja que aquesta tendinitis tendeix sempre a la cronificació.
El tendó d'Aquiles
Aquest problema apareix en ciclistes professionals que recorren llargues distàncies en ascens de peu, o "sprints", o en ciclistes ocasionals que pedalen en marxes molt pesades sobrecarregant el tendó, o quan la traba dels clips està molt anterior en les botes i per la posició del peu posem en molt stress el tendó d'Aquiles.
Apareix dolor a la palpació del tendó.
Es tracta amb estiraments, i gel, i si es molt severa amb fisioteràpia. Però també és molt important la tornada a l'activitat de forma molt gradual.
Personalment penso que si parlem de prevenció de les tendinitis, en ciclistes que dediquen gran part de la seva vida a la bicicleta MTB, tant important és fer un bon escalfament,amb estiraments, com analitzar detingudament si la postura en la bici és la correcta. Una mala posició de qualsevol dels nostres segments del cos,durant llargues pedalades, sempre acaba estressant-se i per sobresol.licitació s'inflama i apareix la tendinitis.
Segurament tots sou prou experts per saber quins son els estiraments que heu de fer abans de pujar a la bicicleta,però per si les puces, us en faré un recull a la pròxima.
Bon Nadal!
dissabte, de desembre 18, 2010
Chain Reaction Cycles vs Probike vs Tomás Domingo...English/American version
Chain Reaction Cycles vs Probike vs Tomás Domingo.
EN XAVI ESTÀ FENT LA TRADUCCIÓ A l'ANGLÈS I LA POSAREM DINS DE LA MATEIXA INTERVENCIÓ.
Introducció:
A les botigues físiques el P.V.P ve marcat pel fet de tenir el producte en directe i pel valor de l'atenció personalitzada del personal especialitzat de la botiga.
A les botigues de venda per internet el P.V.P ve marcat pel fet de que no han de suportar l'estructura d'una botiga física, així com tampoc han de tenir el producte disponible ni han de donar una atenció personalitzada sobre aquest directament al client, fet que fa que el preu pugui ser més barat.
Directes al tema:
A Tomás Domingo del carrer Sepúlveda, l'equipament Assos per a temperatures de 0ºC. a 8ºC., per a la Betty, no hi ha ni una sola mostra.
Per a comprar l'equipament, senzill, paga i senyal i tenint present la talla de pantaló que gasta la Betty d'Assos d'estiu, la botiga demanaria l'equipament complert, en total 1.100 euros.
Per a mi, en color blanc únicament els pantalons, res més, he de deixar paga i senyal i em demanarien tot el conjunt, mirem d'altres opcions a la mateixa botiga, però hem vingut per comprar un equipament Assos d'hivern de 0ºC. a 8ºC. i és el que volíem abans d'entrar a Tomás Domingo.
La Betty exposa la seva decepció al venedor, aquest es mostra comprensiu, res més, comprensiu.
Deduim que no toca invertir aquests 2.200 euros a Tomás Domingo, decidim anar a Probike.
A Probike, anem directes a la zona de roba de dona, una zona extensa, on no cerquem Assos, Probike no té aquesta marca seleccionada pel 2010. Tot seguit ve la Sònia, una venedora que fa uns anys ja ens havia atès, ens apreciem, em consta, anem mirant material de dona, passem al d'home, i en aquest moment ens ve a veure el Txema un dels pilars de Probike.
Persona apreciada per nosaltres, i més encara per en Colorado, la conversa comença i s'encamina cap a corriols que res tenen a veure amb el que hem anat a fer, cercar l'equipament d'hivern.
Tal és la situació que decideixo marxar de Probike, amb aquest escenari, diferent del de Tomás Domingo però similar pel resultat, pel fet de tenir la necessitat de marxar de l'establiment, de tenir clar que no comprarem, si més no en aquell moment.
La sensació és dolenta, decidim anar a dinar, parlem els tres, la Betty, en Colorado i jo, decepcionats, després de dinar marxem cap a casa.
La Betty un cop al cotxe em proposa la idea de marxar a Chain Reaction, "així podríem veure en directe el que aquí hem de comprar a cegues", fent referència a l'equipament Assos per a temperatures de 0ºC. a 8ºC.
Passen les hores, i així ho fem, agafem vol per diumenge al mig dia, decidim que també vindrà en Colorado i que ja li direm que té vol a Ireland per diumenge.
Arribem a Chain Reaction Cycles el dimarts a les onze del matí, els motius de la demora han estat exposats a aquest espai, anem directes al que ens interessa.
Un cop a la botiga ens ve a buscar la MRG, a Chain hi anem amb en Michael, així que som quatre genets i la MRG, ens proposen fer un tour per les instal.lacions de Chain Reaction Cycles, tour que la MRG ja ens havia avisat que podríem fer, el nostre interlocutor és en Charly, responsable de l'equip de vendes, ens porten departament darrera departament, zona darrera zona, sempre amb la màxima amabilitat, sense cap mena de pressa, una visita amb el to que ha de tenir una visita, cordialitat, cordialitat i més cordialitat, sempre amb una amabilitat entranyable.
MRG tens un cap de departament sensacional, certament.
Un cop finalitzada la visita anem a la botiga a cercar els equipaments Assos, la MRG sempre amb nosaltres.
Portem una llista de tot el que volem veure, també d'altres opcions que no teníem en ment quan varem anar a Tomás Domingo i que mentre anàvem a Probike, sí.
Ara a Chain, un cop a la botiga, anem passant els codis al personal de la botiga, codis que anem cercant a la pantalla d'un dels ordinadors que hi ha perquè els clients demanin de tota la pàgina de Chain Reaction el material que vulguin veure, i tenim temps, l'horari és de 9 a 21 hores, com sona.
Anem demanant referències, preguntant amb l'ajuda de la la MRG sobre la roba Endura, i més referències, les primeres les d'Assos, però també Pearl Izumi, per la perseverança d'en Colorado també demanem Mavic, per la de la MRG deixem de banda puntualment Assos, seguim demanant més referències, els venedors sempre amb un somriure, atenent sempre tant les consultes com les llistes de referències que demanem, fins i tot ens equivoquem i repetim talles i colors i els venedors ens les porten sempre amb un somriure com si fos el primer cop, mai s'emporten ni una sola referència de les moltes que hem demanat.
Arriba l'hora de dinar, ens guarden tot el material i ens conviden a dinar a la cantina amb el personal de l'empresa.
Anem directes a dinar, tenim molta gana, estem emocionats, després de dinar podrem estar hores mirant material, obrint bosses i més bosses de material i més material, dotzenes i dotzenes de referències que volem veure per a poder aconseguir comprar el millor equipament d'hivern per a temperatures de 0ºC. a 8ºC.
Un cop al menjador podem demanar una personalització del menú però ens decidim pel menú, mentre en Frank, gendre de la família propietària de Chain i que era a la taula del costat, ens proposa de visitar a la tarda el magatzem de bicicletes a uns quilòmetres d'on érem. Acceptem encantats la invitació.
A una altre taula hi ha el fundador de Chain i la seva dona, dinant amb d'altres treballadors.
Després de dinar, tornem a la botiga i seguim demanant material, així durant dues hores o més, fins que en Frank ens ve a buscar i ens porta al magatzem esmentat, amics meus en Colorado s'enamora d'en Frank, també del seu cotxe, un Cadillac Escalade, "el de l'Obama", diu en Colorado, que en Frank ofereix de conduir a en Colorado i que aquest darrer declina d'acceptar.
Arribem a les noves instal.lacions, 4.000 m2 de planta més, per una alçada notable, plens però plens fins a la darrera estanteria, així de planer, així de senzill.
Un munt de toros semi-automàtics dels de 80.000 euros, són els responsables de cercar les bikes que han de marxar, un trailer o dos no ho recordo, carregant caixes i mes caixes de bikes amb un sistema enginyós que no exposaré a aquest espai, perquè la idea és de Chain Reaction i que així segueixi.
Tornem a Chain, ens acomiadem d'en Frank, i tornem a la botiga, seguim separant més i més referències, més i més referències i cada cop que entreguem la llista al venedor, tenim un somriure com a resposta i el material va venint, referència darrera referència, fins que a quarts de set de la tarda ja tenim clar que hem vist el darrer equipament.
Hem de decidir sobre diferents opcions, ens decidim per Assos, per Mavic, per Pearl Izumi, per Endura?. Descartem Assos, massa delicat per a mtb un cop podem comparar, i descartem Endura com a jaqueta, seguint el criteri del venedor de Chain i finalment descartem la jaqueta Mavic de -15ºC. a 6ºC. agafem les jaquetes Mavic de 0ºC. a 10ºC., i una segona jaqueta Pearl Izumi per a la Betty, agafem els pantalons Pearl Izumi d'hivern per a mi i Endura per a la Betty, tèrmiques Endura de Merino, mitjons Endura, gorros Assos, aquests sí i de les botes Shimano MW80, la Betty no es decideix, jo entre Northwave i Lake, em decideixo per aquestes darreres, els guants d'Assos són per 6ºC. a 12ªC. per a 0ºC, hem d'anar amb manoples, els descartem, provem Giro, provem Mavic i no ens decidim, tenim tot l'equipament clar, i el que no agafem avui, prenem nota de les talles per si un cop a casa decidim demanar-lo.
Amb aquest sistema de compra on hem pogut veure en directe cada referència, on sempre a la botiga hi ha entre tres i quatre venedors per a preguntar, i que únicament t'atenen si preguntes o si demanes que estiguin per a tu, pocs dubtes tens per decidir comprar.
Chain Reaction una botiga on l'únic tema a tractar és el teu tema, cap més, la compra va caminar com feia mesos que no caminava, de fet aquest tipus de compra l'hem fet els darrers anys a Doctore Bike de Mataró i ara a Chain Reaction Cycles, Doctore però no té Assos, sí un bon servei, jo diria que dels millors.
Sobre les dades de cobertura d'estoc crec que ja està tot publicat, no cal tornar a repetir el mateix.
Sobre els costos del viatge en posaré una segona crònica detallada, perquè vull posar-vos un comparatiu de preu, en aquesta intervenció no perquè és sorprenent però a Chain Reaction no hi varem comprar pel preu si no pel servei, vull dir que la botiga d'internet que segons els canons únicament té el preu, nosaltres hi hem comprat pel servei, hem agafat un avió, hem anat fins a Chain Reacion Cycles la botiga referència de vendes per internet que contradictòriament però objectivament creiem que hi trobaríem l'atenció personalitzada que a les dues botigues físiques de Barcelona certament que per diferents motius ben concretats i detallats no varem tenir, si bé és cert que a Tomás Domingo sense el seu producte estrella a les estanteries poc hi podia fer el venedor, però aquest no és el nostre tema, i també és cert que a Probike tenien el producte, no Assos però sí producte per a poder decidir, les circumstàncies a aquest darrer establiment, de no tenir clar que, el nostra tema és el tema prioritari sempre, l'únic tema a tractar amb el client, va fer que nosaltres a aquest segon establiment per enèsima vegada tampoc hi compréssim res de res i que ens decantéssim a volar a Ireland per anar a Chain Reaction Cycles i comprar els equipaments.
Chain Reaction Cycles una botiga d'internet que et dóna un tracte personalitzat a les seves instal.lacions i on pots disposar de milers de referències, la darrera, de prop d'un centenar o més, servida com si fos la primera i on en passar per caixa el venedor ens va tractar com si fos la venda més important que ha fet mai, i que de ben segur que no és així, la botiga era plena de quadres Intense o Cove, per dir alguns noms de prestigi, sí, sí, plena de quadres Intense i Cove, tal com sona.
Chain Reaction Cycles, una empresa de més de quatre centes persones, de més de cinc mil metres de magatzem jo diria que d'uns 7.000 m2, de milers de referències amb estoc, entre elles milers de bicicletes, i no és un "m'han dit que", no, nosaltres hem agafat un avió i hem anat a veure "si són el que sembla que són" i he de dir que "són el diuen que són".
Aquí està la clau del negoci, els primers, Chain Reaction Cycles, en primer terme ens han fet sentir bé, en segon terme ens han ofert tot el producte en directe, els segons, Tomás Domingo, no tenien el producte, tenien pressa per anar a fer el cafè, no per l'actitud directa del venedor, sí per la de l'entorn i el tercer, Probike tenien el producte, la venedora la Sònia tenia la millor actitud, l'staff no sé on vol anar, i per tant tampoc ens han fet sentir bé.
MTB, MTB, MTB.
La pregunta és, si Tomás Domingo és una botiga especialitzada de venda física , si Probike també ho és, però les dues no fan el que han de fer, per diferents motius però idèntic resultat i Chain Reaction Cycles que no és una botiga especialitzada de venda física, sí fa la venda especialitzada, quin sentit té aquesta situació.
Fa uns dies en Colorado exposava a aquest espai una frase que deia "el món a l'inrevés", jo ara diria el mateix.
Nota:
La jaqueta Assos Jacket 851 a Tomàs Domingo valia 220 euros i a Chain crec recordar que uns 270 euros amb una promoció de Nadal del 10%, és a dir uns 240 euros, era més cara a Chain Reaction que a Tomàs Domingo, nosaltres no varem decidir no comprar l'Assos a Chain per preu, si no per concepte, si haguéssim decidit Assos hauriem pagat els 240 euros a Chain Reaction Cycles, per un sol motiu la teníem a les mans i teníem un somriure als llavis, tal com sona, de la mateixa manera que si al seu dia Tomàs Domingo hagués tingut l'estoc que ha de tenir, que no és res més que tenir l'equipament d'hivern ara que és quan fa fred, nosaltres l'hauríem comprat a Tomás Domingo, de la mateixa manera que si a Probike el Txema hagués enfocat en la mateixa direcció que la Sònia aclarint prèviament dos aspectes senzills que estan per aclarir, la compra l'hauríem fet aquest cop sí a Probike.
Dels enviaments de bikes de Chain Reaction Cycles a tot el món, les botigues físiques no entendrien res del què i a on.
MTB, MTB, MTB.
Qui cuida als clients té la posició guanyada.
Chain Reaction Cycles té avui aquesta posició, més de 700.000 comandes al 2010, fins i tot més, no són dades seves, són estimacions meves, amb un mercat encara regional, vull dir Europa com a gruix de les seves vendes, és a dir amb la resta del món per a poder expansionar-se i amb una capacitat actual, un cop rodats amb les noves millores logístiques, jo calculo que necessiten uns sis mesos per tenir la màquina ben rodada, a partir del juny tindran una capacitat topall sense augmentar la seva estructura actual entre 1.400.000 i els 2.100.000 , i perquè la millora de la gestió dels seus estocs A, B, C, permet aquest augment sense augmentar aquests estocs, van molt coberts d'estocs, segur que té el seu sentit però únicament us dic que si volen, amb 1/3 de l'estoc actual poden seguir gestionant aquestes 700.000 comandes i posant l'estructura actual a ritme, sense entrar ni molt menys a la zona vermella, poden tractar aquests 2.100.000 comandes any, 1.800.000 de ben segur.
"Miki Ruiz como te lo digo", han construït una màquina que amb la seva dimensió actual poden produir jo diria que fins i tot els 2.300.000 de comandes per any.
Tenen una joia a les mans, la joia de la corona, han creat una eina de produir comandes, amb una client que no para de menjar comandes, certament. Els hi falten uns mesos i la tindran totalment en posició.
"Miki Ruiz y deduzco que van a dos turnos, después de ponerla en marcha, pueden augmentar la carga con un turno más, casi por encima de los 2.800.000 de expediciones año, sufrirían con los espacios, crujirian los estocs pero lo harían, como suena".
Preparats, motivats, i amb una competència que s'ha passat masses anys entre queixa i queixa.
Chain Reaction Cycles mentre les botigues com ella miraven i miraven, Chain ha fet, ha dimensionat, ha agafat volum mentre tothom plorava, ha creat l'estructura per fer el proper salt als 2.300.000 de comandes, si pot fer-ho al 2012 millor que al 2013, perquè sap que a aquest punt a nivell europeu ja no hi haurà retorn, seran imbatibles i per sobre del llindar dels 3.000.000 de comandes any la seva posició ja serà global.
Un detall, fortes inversions fetes, la màquina avui tal com està dimensionada a 1/3 de la seva capacitat, a un 1/3 tal com sona Xavi Paricio, amb un creixement anual entre un 20-30%, entenem tots els mateix, quins resultats tindran al període 2011-2012-2013?
Si les dotacions són les que han de ser i les inversions avui són proporcionades i no sota un patró de crèdit erroni com ha estat el dels darrers anys de la banca irlandesa, si aquest aspecte està ben dimensionat, és un portaavions d'última generació, amb aspectes per polir certament, però amb unes qualitats de capacitat marcadament excepcionals.
Felicitar a la família propietària de Chain Recation Cycles, és un dels millors projectes que he vist als darrers anys, dels millors.
Comerç tradicional, distribuïdors monopolistes espero que tingueu un bon pla, dels lletjos, però lletjos de veritat per aturar de cop a Chain quan arribi a final de recta, perquè si no el teniu jo de vosaltres seguiria plorant, perquè fer, poc hi podreu fer.
Sector monopolista teniu una oportunitat, i és que ells s'oblidin de què, perquè la màquina funcioni, "el peu ha de ser sempre a sobre del pedal del gas", un detall, això no passarà.
MTB, MTB, MTB.
Una crònica que ha requerit de dies de maduració i 9 hores, 3 de perdudes, per tant 6 hores de gaudir i gaudir fent-la.
MTB, MTB, MTB.


































