Exciting times.


The ideas, thoughts and actions in life are just like riding Skyline at Storm-Lo: find the flow and enjoy the ride!

SingleSpyder.

divendres, de novembre 06, 2009

29".




Molts dies parlant, mirant, estudiant, les diferents alternatives de bikes de 29".

El resum final, per a mi és, si a de ser una 29" ha de complir els requisits que necessito a priori avui, al 100%. Referit a que jo rodo amb una Santa Cruz Superlight, i em va perfecte, si ha de ser amb 29", ha de mantenir les característiques principals de la Superlight, referides a doble suspensió i a la geometria de 73º-73,5º de tub tija i 71º de pipa de direcció, el pes que puc assumir com a viable és de 11 Kg. més no, ja cedeixo a temes com l'alçada del Top Tube i també a que no sigui mono pivot, que amb Gary Fisher podria ser, això sí.

Remarcar que dues són les bikes que avui poden ser les candidates, aclarir que jo soc genet d'un sol Drac, i per tant aquesta 29" és la que ha de substituir de forma definitiva a la Superlight, no tinc cap altre visió, un genet un Drac.

Ho dic perquè ara amb aquesta definició entenc que s'obren dues vies, la d'aquí pot voler una 29" que és per a rodar i rodar molt i molt ràpit, per a fer sortides curtes, aleshores podria ser una rígida, però té sentit?, en el meu cas jo la vull per a tot i com a bike única, pel temps de la sortida del primer cas, podria ser una rígida, pel segon cas, no ho contemplo, inicialment sí, un cop madurat no.

He de ser realiste, pràctic i també apassionat, i això fa que siguem aquí.

Us poso imatges de les dues candidates, una la tinc al cap fa dies amb color, no color, la Works de Intense, tot i que he dir que la foto de la negra és per a mi de 10/10, la segona me l'ha recordat en Colorado.

9 comentaris:

  1. Jo ja vaig mirar el tema 29" quan vaig tenir l'accident, inclus vaig arribar a provar la Ventana El Padrino. Es un tema que vaig seguint i encara no m'he decidit pero que segur que caura un dia d'aquests. Lo que si que tinc clar es que sera una sense doble suspensio dons aquesta bicicleta m'interesara mes per fer sortides en terrenys planers pero on poder aprofitar tota la eficacia de una roda gran i no pedre gens de pedalada en el sistema de suspensio de radera.

    Una candidata per a mi sera la Siren Song 29 dons te aquella mica de flexio al darrera que hem donara comoditat.

    http://www.sirenbicycles.com/photos/jerrysong29.jpg

    Tot i aixo es un tema que encara segueixo mirant i que no tinc del tot clar. A esperar novetats i opinions.

    Records a totes / tots.

    ResponElimina
  2. Això es jugar fort, però no m'extranya ja que normalment els genets de Drac ja ho fan això. La intense es la intense, no se que mes dir, la SC es veu be, però no es una intense.
    Ara cal tornar a donar-hi voltes.
    Esjesj, la Siren Song es pràcticament iguala que la Salsa 2 Niner, alternatives a tenir en compte de ben segur.

    ResponElimina
  3. Esj-esj, veig que tots som al mateix camí, a diferents punts del trajecte, però al mateix camí, estudiant amb prudència el concepte 29".

    Ratrasse, "el tema" és que "el tema" està amb que és per a mi la que té possibilitats de ser la bike definitiva i coincideix amb que si és així és més econòmic apostar per la 29" de doble suspensió que per la 29" rígida.

    La 29" doble fa que la Superlight surti, o de ben segur que si la Superlight, per prudència és quedés, ara per ara penso que és la millor bike que he tingut mai, la Yeti ASR-SL, ara sí, marxaria de casa, i sí aquesta 29" de doble suspensió va com ha d'anar la Superlight també marxaria, però no seria aquesta darrera una decisió ràpida, li dec molt a aquest Drac, més del que es pensa, sí, sí el meu Drac pensa i molt.

    Amb la rígida de 29", no passaria això, no podrà fer la feina de les dobles de casa, és una segona bike, el que implica un segon muntatge complert, no únicament quadre, rodes i forquilla. Fet que fa que la inversió, si persegueixes que sigui lleugera sigui important.

    De totes maneres, el que a mi em pesa en primer terme, és que jo soc genet de bike de doble suspensió, i això fa que un cop fixo la mira telescòpica a sobre de la Spider, la meva il.lusió va directa a un Drac com aquest o a un de similar, poso per exemple la Santa Cruz perquè amb el mateix sistema de suspensió VPP, que la Intense, pesarà molt menys, de be segur que no superarà els 2,4 Kg. que per a mi que la Superlight pesa 2,490 Kg. és un pes molt bo. La Intense ja et dic jo que no baixarà dels 2,7 Kg. mínim si no és que ronda els 3 kg.

    Ara bé ja saps que si decidim una rígida per a Pros de 26" o una de 29" no seré jo qui no faci el mateix recorregut, però no seria just, o sí.

    Nota: MRG ja se que en Michael no deu entendre res, però confio que tu dedicaràs tot el temps que calgui a que comprengui el nostre univers de genets de Drac.

    ResponElimina
  4. Això està agafant un altre caire, molt interessant per cert,una doble se 29" pot ésser definitivament la bike per molts de nosaltres, cal madurar el tema, jo buscant informació a la xarxa vaig trobar aquest fòrum on un biker americà ha retornat de les 29" a les 26" i no sembla gens content, us deixo el link:

    http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=568646

    Per cert ell utilitza una molt bona alternativa a les proposades per en Lagranevasió, la Turner Sultan, doble suspensió, 120mm de recorregut i l'exitós sistema DWlink ben conegut per tots nosaltres, els angles entren dins els proposat.

    http://www.turnerbikes.com/010/010sultan.html

    ResponElimina
  5. Ritrasse, jo penso que si hagués de comprar una doble 29", molt probablemnet optaria també per una Turner, tot i que a mi, l aque més m´agrada es aquesta...LA BICI!

    www.moots.com

    Mireu la "nova" YBB 29"!IMPRESIONANT!

    ResponElimina
  6. Ritrasse, cerca el pes de la Turner Sultan 2010, i resta aturat, perquè les de 26" ja són de pes molecular elevat, ja no et dic la 29", ara bé amb el blau del 2009 i un muntatge light, no et diria que no.

    Però jo em decanto més per la Santa Cruz Tallboy per a mi, avui és la bike, per sota dels 2,4 Kg., 73º-71º, de tub tija i pipa direcció, i 17,7" de tub tija, que no és perfecte però és la barrera. Dic aquesta com d'altres que inclús millorin aquestes dades, com podria ser un quadre similar on la bieleta superior anés per baix, perquè si no entre la roda de 29" i el fet de posar-hi l'esmentada bieleta per dalt fa que un cop tinguis la bike a casa, la sensació serà la d''haver comprat una bike de carretera i no una MTB, ho dic per la tija, que sortirà del tub tija menys de 15 cm., la resta fins a 350-400 mm. restarà dins del tub tija del quadre.

    Sí ja ho se, si la teva alçada és de més de 1,80 m. aleshores sortirà més, però no molt més, no seràn 25-30 cm. i l'efecte òptic és rar, i si a sobre de rodar lents i enganxats la bike és lletja i cara, molt cara, les sensacions no seran bones.

    ResponElimina
  7. Renoi, fa dies que ja les havieu descartat, ara tornem-hi, no sé, jo no estic molt convencut, per que gastar-me tanta pasta amb una 29" de 11kg minim si me la puc gastar en canverttir una 26" sub 10.
    Per cert el cuadre tallboy a Barna no en tenen, 2100 € sense negociar, no fos cas que m'haguessin preguntat el nom i reclamessin.
    De fet si pesa 2,4 kg, es mes lleuger que el meu Blur, ara la forca i les rodes es desmarquen, i amb una 29" ja podrem fer els corriols tant ràpids com ho fem ara.
    I l'orbea, ja no existeix?.
    Veig que aqui tothom mou fitxa però ningú fa el pas definitiu.

    ResponElimina
  8. Caram, ritrasse, la Sultan es per sultants, 13 kg amb muntatge XT i 4000€

    ResponElimina
  9. Jo ,lagranevasió ja et veig als 100 Guilleries amb la doble 29", seras la sensació de la cursa, t'asseguro que desapecebut no i passaras, fins i tot m'hi apuntaré per seguirte una estona, es clar si et puc seguir, doncs seras tant ràpid que no et veuran passar.

    ResponElimina