Exciting times.


The ideas, thoughts and actions in life are just like riding Skyline at Storm-Lo: find the flow and enjoy the ride!

SingleSpyder.

dimarts, de setembre 06, 2011

SSWC 2011: Un somni que dóna pas a una aventura, SSWC 2011. Part II de II.

"Quan creus que tot està passant, tot s'atura, aquesta és la sensació i la realitat és què res està aturat".

La nit prèvia a la SSWC:

Com a la SSWC, mentre dormim aquesta nit tot sembla que el temps de fer-ho, de descansar,  és infinit, amb el despertar dels cavallers de la llum, i la sempre eterna marxa de les fades de la nit, un únic fet, avui si Déu vol participarem a la SSWC 2011 a la República d'Irlanda.

Comença la diada SSWC:

Decidim llevar-nos, decidim anar a esmorzar, per després de fer-ho, posar els dorsals als jerseis, i equipar-nos pel que serà la gran festa del MTB en Single Speed.

Moltes les jornades viscudes a dalt de la bike fins avui, a una SSWC costa d'adonar-se on som, el perquè d'aquesta, segur que un dia el tindré clar, ara però cal viure les sensacions del moment, perquè després ja tindrem temps de reflexionar detingudament sobre aquesta sensacional aventura.

Els esmorzars a la República, com al Nord, són molt potents, però en aquesta ocasió no ens hi submergim, mirem de no saltar-nos la rutina de casa, o millor dit de no allunyar-nos molt d'ella.

No puc pas dir, "no tenim nervis", sí que,  "els portem molt i molt bé".

Mentre estem preparant les bikes, deixant-les a punt després de la sortida de la jornada anterior, l'escenari que ens envolta és de "Charlie i la fàbrica de xocolata", o això penso, color, color, i més color, per això em ve al cap aquest títol, també per l'actitud de tots els bikers que tenim propers, que és d'absoluta alegria, com sona, la tensió de cursa hi és però prima el protocol festival, i tant que sí.

Entre genets, entre Dracs:

Aquest matí, a partir d'aquest matí previ a la SSWC és quan compartim més estones amb d'altres bikers, i amb d'altres bikes, Jeff Jones Spaceframe, Black Sheep, Caletti, IF, Vassago, On  One, Strong, Bronto, Sycip, Yeti, Gary Fisher, Singular, Salsa, Retrotec, Santa Cruz, Trek, Specialized, Waltworks, Eriksen, Ibis, Bianchi, Moots, GT, Voodoo, Titus, Rocky Mountain, Surly, Kona, Nicolai, Niner, Ragley, Cotic, Vicious, Haro,  totes aquestes i moltes més, ens envolten vestides de senzilla i planera  normalitat, en cap cas ho és, el títol del dia, SSWC ho fa impossible, les bikes també, i els bikers encara més.


"A sota de la pell del primer xai hi ha un primer  llop".

Mentre estem fent els preparatius, la Betty em comenta un fet determinant, "has vist el calçat que porten molts dels que van amb disfressa, ja et dic jo que patirem" , el clàssic "jijijaja" que ens encisa a tots d'en David del BO, però que un cop donat el tir de sortida no els veus fins ben acabada la cursa, perquè és molt competitiu, com ha de ser. I que a la SSWC no ho sé, però en el cas d'en Mateu, després de la cursa és amb diferència un "gentilhomme", amb diferència.


La cursa comença a las tres de la tarda, ja us puc dir que el tret de sortida va ser a les 2h58´, puntuals els nois, i tant que sí.

A nivell d'equipament anem sense cap variació respecte al pla previst, equipats d'estiu per la cursa, abans de la cursa amb la jaqueta per no agafar fred,  eines les de sempre, aquest cop la Betty sí porta l'esprai d'escuma, aigua un bidó de 750 ml. portem una bossa cada un de fruits secs i plàtan deshidratat.

Taula rodona de Genets i Dracs:

Anem directes a la carpa de l'organització, a on poc a poc s'hi van concentrant tots els participants, tots, l'organització ens fa una breu exposició del que serà la cursa. aquest és el millor moment de tota aquesta aventura, a on hi ha tots i cada un dels protagonistes d'aquesta SSWC, organització, participants medis de comunicació locals, i l'ingredient més important un munt de persones del poble, les sensacions, la comunicació, el saber estar de tothom fa que aquests instants siguin els que passats els dies van i venen com ho fan els llamps a la tempesta, vull dir que puntualment imatges diferents d'aquests instants de les prèvies a marxar cap al circuit són les que em fan sentir bé, com sona, així de senzill, així de planer.


I d'aquí per carretera ens dirigim al punt d'inici de la cursa, és a dir hem de fer uns vuit quilòmetres per carretera escoltats per la policia, anem més cinc cents bikers en grup, tots amb SS, mai fins a la propera SSWC podré viure d'entrada una concentració de tantes SS juntes, sí de 29ers, però no de SS, és que les 29er no érem la majoria en cap cas, sí les 26", i tant.


Les bikes que més m'han agradat:   

Les millors SS que vist a la SSWC amb diferència, totes eren 26", com sona, les quatre són a dalt de tot del pedestal, curiós, de quatre,  dues són de noies, perquè a la SSWC les noies eren les protagonistes, en tots els aspectes, per un dia el món gira vers a elles.

Una Independent de titani en 26",  així com una Eriksen,  calcades totes per geometria a la de la Yeti-Betty, per a mi de les dues millors de tota la SSWC, i no hi puc,  ni hi vull fer res, la tercera l'On One 456 ti LT Linskey,  i la quarta la Santa Cruz Chameleon.

Bikes conegudes per tots, sí, en cap cas novetats de l'any, però tenien un punt que les altres no tenien.

Bikes poc diferenciades, amb un nivell de selecció de components propi de les millors observacions quan es tracta de pedalar i pedalar, i sobretot molt i molt compactes. L'IF i l'Eriksen fora d'escala, inclús diria que mig graó per sobre de la 456 i la Chameleon.

A distància una bike Colorado, la Nicolai amb el Belt Drive.

Però per a mi les dues, l'IF i l'Eriksen, fora d'escala, si l'Arc no portés guia cables i sense patilla de canvi, avui la Betty no cercaria una nova bike, perquè fora d'aquests té la millor bike que pot tenir com a SS.  Aquestes bikes no superaven en cap cas l'eficiència de la bike de la Betty, únicament ho feien pel fet de ser bikes específiques per a SS.

Com a 29er, i penso que en una altra llista, o no, la Moots d'en Colorado, podrem dir, "homeeee", però si el patró mira de ser idèntic al de la selecció de les millors 26", com a bike compacte, eficient i amb un plus per la marca com a millor vestit de farbalans, la Moots d'en Colorado amb diferència. A distància, però no a molta, les Vassago,  la Jabber Wocky, sí, sí, les Vassago, puntera oberta per darrera, un tensor mil.limètric que dóna mil voltes a tots els existents, que simplifica definitivament aquest aspecte i una geometria Moots-Colorado, però de serie, sí, sí de serie, en talla 16, 71º de pipa i 74º de TT.

Cal tenir present que aquest darrer quadre no supera els 350 euros, sí, sí, no m'he equivocat, no 3.500 euros, no, que és el que valen les Moots-IF-Eriksen, no, 350 euros!!!.  

De fet en Colorado i jo hem après una lliçó "soberana" d'aquesta SSWC, lliçó que serà motiu d'una crònica.

Stargate:

És cap a on ens dirigim tots per carretera, cap al portal que ens biketransportarà a una nova era del MTB, i tant.

A aquest tram no sé molt bé què penso però marxo fins a rodar amb el cap de cursa. Penso, "a veure quina sensació es té rodant a les primeres posicions?", així ho penso i així ho faig.

Deixem les bikes a l'arc de sortida, posades a l'inrevés una al costat de l'altra, dues files llarguíssimes, una a cada cantó, la graella de sortida és literalment impressionant, són moltes, però moltes bikes.

Ja sé que no té lògica però la sensació de ser molts a la SSWC la tinc veient les bikes en bateria, no pas a la sortida tipus Le Mans, a on sincerament hi veig molt poca gent, sí que hi ha un grup important, però comparant amb la de bikes a dalt capgirades la meva sensació és de que a dalt hi ha 2/3 de bikes sense pilots per portar-les.

Mentre esperem a que siguin les tres, el fred ens va conquerint, lentament, sense presses, sense pauses, entre nervis i fred cada minut restat ens deixa un xic més propers a l'inici de la cursa. Quan manquen dos minuts ja hi som posats.

Quan te n'adones ja és massa tard: 


Un cop anem corrent cap al lloc de les bikes.


Primera sorpresa, les bikes que inicialment estaven en bateria ara moltes estan apilonades, unes a sobre de les altres, el que havia de ser una "clàssica Le Mans" passa a ser una clàssica "això és un descontrol", cerco la bike, miro, remiro, em desoriento, fins que baixo la guardia i espero, no sé massa bé a què, passats els primers minuts, massa, mai molts, decideixo anar on l'he deixat, i sí, les bikes, tant l'ARC com la Vicious són al seu lloc, la Moots, la Niner i la Vassago, que estaven també al mateix lloc no hi són, i no sé sí perquè no hi eren o perquè ja han començat a rodar de la mà d'en Colorado, en Michael i en Haguen, o perquè estan entre les piles de bikes, em giro i veig que ve la Betty amb la Yeti, ens mirem i comencem cada un dels dos la nostra particular SSWC.


És que és una cursa de menys de 40 Km. dues voltes un xic per sota dels vint cada una, i això fa que pensis que és una cursa d'una sola característica, "explosiva", i no, no és així, és explosiva i tècnicament molt exigent. El dia abans estàvem contents, jo ara a les primeres rampes de pujada penso, "que bé que m'ho passaré, i així va ser, però en cap cas pels motius que pensava".

Com "al primer tram de pujada de la Tramunbike" deixo enrere a molts bikers, a molts, superat aquests primer tram de pista de pujada, entrem al primer corriol, ho faig darrera de molts i seguit de molts, ni m'empenyen  ni els empenyo, però sí que sempre els que van davant meu em treuen uns pams per cada cent metres i els del darrere m'agafem aquests pams, fet que intueixo que pot ser molt angoixant, pel fet de que el corriol té tres pams d'amplada i una longitud considerable, i tant. Aquest primer tram és emocionant, la pulsació elevada però no fora d'escala, els braços em fan un lleuger tremolor, de l'emoció, de la tensió de tenir clar a on ets, però no saber molt bé com fer-ho. No puc, fins a sortir al proper tram de pujada de pista, avançar a cap biker, excepte a un grup reduït i distant entre ells que em cedeixen el pas a diferents girs molt tancats.

  
"A diferència del darrer tram de corriols de baixada de la Tramunbike, m'adono que he de millorar molt a aquests tipus de corriol amb tants girs, a on la dificultat no està en la pendent, ni en els obtacles al ben mig del pas, si no a la traçada que he de fer a cada gir,  que a més velocitat més tècnica es requereix per superar-los, tècnica que avui no tinc, demà?, demà ja no serà a la SSWC". 


Una sensació aquesta, dura de superar en cursa, senzill i planer.

L'home, el genet de Drac més elegant de la SSWC, en Jeff Jones, sense cap mena de dubte.

Amb l'arribada de cada tram de pista ampla avanço sempre a un munt de bikers, i en arribar a aquest segon tram, veig de lluny a en Jeff Jones, el diferencio clarament dels altres bikers pel seu equipament característic, molt característic, la paraula que millor el defineix és "elegant", i no podeu pensar amb res del que podem tenir com a referència a Europa, la imatge que vaig posar d'ell preparant-se al matí per la cursa,  allà on tancàvem les bikes a la nit ho diu tot.

En superar-lo li dic "nice job Jeff" ens mirem però feina té, i feina tinc a superar-lo, després a aquest mateix tram supero al seu company de cursa, els dos amb les seves Spaceframes, aquest segon genet fa por de veure d'esquena, i a en Colorado li fa por de cara, i no pel seu rostre ni res similar, si no per la seva majúscula estructura, en Michael és un irlandès amb una alçada i estructura que fa por, però és un humà estilitzat, aquest americà no, aquest és senzillament el Goliat del "Capitan Trueno", en Jeff Jones ve a ser en "Crispín", un cop deixo enrere a aquest magnífic i portentós biker, entrem un altre cop a la zona de corriols, no sé si ara o al darrer tram, la zona és tan tancada que es fa de nit, i tant, els bikers, no tots, sí una dotzena d'una quarantena que he deixat enrere em persegueixen sense treva, dos de concrets, un neozelandès, que no us ho perdeu, va amb una capa, equipat racer, però amb una capa, que ja us podeu imaginar la por que fa entre aquests corriols tan tancats amb tants arbres a cada gir,  i el segon la tanqueta americana amb l'Spaceframe, el primer em supera, el segon no.

Bicis de ciclocross i de 36" que volen, però no als girs més tancats de pujada extrema:

Sortim dels corriols i anem de cara a afrontar el quilòmetre vuit de la cursa, afrontem una pista de pujada, avanço i avanço i avanço fins deixar enrere al biker de la capa, em saluda, el saludo,  riem els dos, perquè ho tenim clar els dos, "això serà repetitiu als propers quilòmetres".

Coincideixo amb les Black Sheeps, tres concretament, no van ràpids pujant, ep, tampoc lents, i tant que no, coincideixo i deixo enrere a dues bicis de ciclocròs i a la diferent Black Sheep de 36", però els deixo enrere als girs que a mi em costen tant de fer, però per a ells als que coincideix el gir,  amb que també fa molta pendent els hi és quasi impossible, entrem al proper corriol, i com si d'una translació es tractés passats dos quilometres porto la tanqueta USA, al senyor de la capa de NZ, i a les tres Black Sheeps enganxats, però enganxats, i intueixo que darrera d'ells també a uns metres ha d'haver-hi en Jeff Jones, i així és, entrem al que és l'inici del millor tram, que va del quilòmetre dotze al dinou i per tant a la segona volta, del vint-i-quatre al trenta-vuit, a on en primer terme unes plataformes de fusta d'uns dos metres d'amplada, passen per sobre d'unes zones pantanoses, no aiguamolls, plataformes a vegades de metres de llargada, d'altres de dotzenes i dotzenes de metres, recordo els consells d'en Michael, que traduït al català ve a ser "no girar mai bruscament, no frenar, no frenar".


Així ho faig i així les vaig superant, a tots ens frena aquesta zona, no les de després a on a aquesta primera volta puc deixar enrere al grup de les Black Sheep's, no a les Spaceframes ni al biker de NZ.


A aquest punt penso, estic competint amb gent de la fàbrica Black Sheep, amb en Jeff Jones, la sensació indescriptible, perquè quan us he dit que, "que bé que m'ho passaré, i així va ser, però en cap cas pels motius que pensava", volia dir això, per ser entre aquest grup de bikers tan diferents, ara sí, ara també.

Per què ells van més ràpids? ells són més bons entre corriols tancats i passeres de fusta molla:

Arribats al quilòmetre setze, entrem a una zona especial, diferent, més que l'anterior amb les passeres de fusta, una mena de corriol de 4x, però de quatre pams a les curtes rectes i vuit a uns girs que hi pots  fer trípode amb el manillar, i a on a cada gir he de vigilar perquè sempre hi ha un arbre, i cinc o sis bikers perseguint-me.

Em costa "horrors" superar aquest darrer tram, que dóna pas a un tram obert de baixada que em porta a finalitzar la primera volta.

Jo cada deu quilòmetres faig un parcial, a aquest segon tram em marca 40 minuts.

Inici del final, comença la segona volta:

A aquest punt no entrem a la pista d'inici, si no a un corriol que enllaça amb el primer corriol de la primera volta, renoi, renoi, renoi.


Això fa que els Black Sheep's, el Jeff Jones, el seu coequipier i el biker amb la capa de NZ, tornin a ser darrera meu. No sé com, perquè no ho sé,  el segon de la Spaceframe i el de NZ em passen, i la resta darrera, així fins al proper tram de pujada a on com sempre els deixo enrere, l'americà comença a parlar i molt, no sé què diu, en Colorado el dia abans ja em va avisar, "fa por com parla, pel to i pel seu anglès USA impossible" i jo penso, perfecte ja no entenc a un anglès parlant "indio", una feina menys, la tanqueta USA cada cop em crida més, i més, i més i més, deixo que em passi, el passo, em passa, el passo, amb el biker de NZ de la capa,  a l'inrevés, pel to vull dir,  cada cop millor, a en Jeff Jones el deixo enrere, als Black Sheep's també, a la tanqueta USA no, i al NZ tampoc, sí que mentre a aquest primer tram de deu quilòmetres deixem enrere a bikers i més bikers, alguns, massa, uns van a l'inrevés, vaig tranquil,  no són unes 24 hores SOLO,  no he perdut el cap, i sóc jo que vaig bé, són ells que van a l'inrevés.


Darrer tram de la SSWC 2011:

Entrem al darrer tram, del vint-i-quatre al trenta-vuit, i penso, que em queda poca aigua, que no vull parar a menjar els fruits secs, si vull fer-ho he de parar perquè el què queda són corriols impossibles de fer amb una mà, i penso, "és una WC, que sigui el que hagi de ser", entre la "guerra" amb una de les Black Sheep que s'ha reenganxat amb nosaltres, el coequipier d'en Jeff Jones amb la Spaceframe, i el biker de la capa de NZ, anem deixant enrere bikers i més bikers, uns amb una pinta que penses, "com pot ser que aquest biker estigui tan endavant? en Xavier té raó, la bici posa a tothom al seu lloc", vull dir que la resposta és senzilla, "aquests bikers hi van molt, portin l'equipament que portin".


A aquesta segona volta aconsegeuixo mantenir-me entre aquest grup de bikers, passem a un grup d'un deu o dotze bikers, i a partir d'aquí la cursa entra a un terreny desconegut per a mi, perquè el biker de la capa de NZ, la Black Sheep al darrer tram de les passeres, i la tanqueta  USA una mica després, marxen lentament però marxen, jo vaig més ràpid que a la primera volta, pel fet que he d'avançar a menys bikers a la pista i als corriols amb aquests bikers esmentats he rodat forçadíssim, i tant, no passat de voltes, sí al límit de la prudència entre girs de baixada als corriols.

Porta d'entrada a l'anell SSWC:

Uns minuts després de veure marxar als tres mosqueters, per darrera venen tres o quatre bikers del grup d'una dotzena que us he esmentat, no hi puc fer res, més ràpids, molt més que jo, entro a la zona del 4x de pam,  amb dos més que no sé d'on han sortit, un ni el veig i el segon que puntualment el tinc a uns pocs metres el puc deixar enrere.

Aquests darrers deu quilòmetres els he fet en trenta minuts.

Veig l'arc d'arribada, a en Colorado, esperant-me i un somriure il.lumina el meu rostre, "ja sóc un SSWC".


Ens felicitem amb en Colorado, veig en Michael i a la MRG.


Torno a l'arc d'arribada, pateixo perquè en Michael em comunica que la Betty ha patit una caiguda important a la primera volta a la primera passera de fusta, però que segueix en cursa, penso, "tardarà i molt", es posa a ploure.


I passats un minuts, per cert "entre les deu primeres fèmines de les cent que hi participen", arriba la Betty, contenta molt contenta, ens mirem, està clar què pensem, ja no els dos si no els tres, "ja som SSWC".


Un biker, un genet de Drac és per mèrits propis un SSWC, en Michael, que per les circumstàncies ha malmès a la primera volta el pneumàtic davanter, el que ha implicat tornar a peu a l'arribada, Michael t'haurem  de compensar amb una participació del mateix renom properament, i tant que sí.


Michael ets el nostre heroi.


MTB, MTB, MTB.

dilluns, de setembre 05, 2011

SSWC 2011: Un somni que dóna pas a una aventura, SSWC 2011. Part I de II.

Sempre he pensat que,  "les coses són perquè d'alguna manera aquestes han de ser", un cop tinc aquest pensament seguidament penso, "sí és així que trist no poder decidir, segur que podem decidir, segur", perquè si no podem decidir no val la pena fer camí, oi que no?

Ara fa uns anys, no sé si a la revista Bike americana, o a la Dirt Rag Magazine veia cada any fotos de curses de les SS, les veia i pensava, "que maques que són aquestes bikes, quina estètica més minimalista". Una imatge al cap, la de la roda del darrera, DT240SS i la ZTR Olympic Rim, encara ara la recordo com si fos avui.

Han passat els anys, molts, no massa, sí molts, i entre camí fet i camí per fer, a una de les cruïlles del recorregut, amb The Great Escape MTB he viscut el meu pas de les dobles més ben equipades que mai hagués pogut somiar, a la bike més espartana i exigent que també no m'hagués pogut imaginat mai, un pas fet per motius àmpliament exposats a aquest espai, passats els mesos des d'aquest canvi, una aportació, en principi una aportació més, on en Michael exposava que a la República d'Irlanda hi hauria la SSWC. A una cruïlla propera a aquesta, molts dies enrere, una conversa, "la pròxima SSWC serà a Irlanda", i seguidament el primer pensament del primer paràgraf es va posar en marxa, "Betty calcula i decidim", curiosament, excepcionalment la Betty no va fer la projecció dels costos de tota aquesta aventura, sí d'una part, i jo vaig pensar, "anys mirant la SSWC, anys veient les SS de Moots, i ara amb mesos, una conversa, una aportació al Blog, i la Betty que canvia el protocol de decisió pel que fa referència a costos, serà que ha de ser", i tot seguit li vaig dir, "tira endavant l'aventura de la SSWC a la República d'Irlanda".

I la bola que rodava lentament va començar a agafar velocitat.

Molts dies pensant-la, de com anar equipats, amb quines bikes, amb quins acompanyants, un el vàrem tenir clar, en Colorado, per què?, perquè és el que ha de ser, per què ha de ser?, no ho sé el perquè, sí, què ha de ser.

I seguidament, un cop comuniquen a la MRG i en Michael que anirem a la SSWC, en Michael ens comunica que no sols vindran, si no que ell també hi participarà.

Un cop tenim clar qui serem a la SSWC tot va seguint el pla previst, les bikes, la Yeti ARC, la Moots Mooto-X, i la Vicious The Motivator, plat de 32 dents, i pinyó de 20, 23, i 23, respectivament. En Michael ens comunica que ell anirà amb una Niner cedida, increïble, i jo torno a pensar, "serà que ha de ser".

A través de la Betty, les inscripcions dels catalans, de dos, no de tres, els bitllets d'avió de tres. A través del Michael, la seva inscripció, l'estància a Kilfinane dels cinc, i el lloguer de la VW T6 per a cinc persones i inicialment per tres bikes.

Passen els dies, molts, cal pensar que això era al març-abril, i un cop tenim el bitllets d'avió, ens oblidem de que tenim SSWC a finals d'agost, pel fet de que he d'afrontar el repte Guilleries, i això fa que cada fita l'afronti per l'ordre de dates a fer-les. De fet el meu calendari de competició és breu, fins aquest 2010, Guilleries cada dos anys, Roc d'Azur cada any, i unes 24 hores cada tres, ara al 2011, de la mà del BO, hi sumem la Tramunbike, i no sé si el Sr. Caixàs, o l'Andreu ens portaran a córrer a casa dels veïns francesos alguna cursa de les mítiques, obert hi estic, de fet estic sempre obert a propostes de MTB amb un to tan agradable, com els que van agafats de la mà dels darrers noms esmentats.

És a dir, el meu calendari avui és, Guilleries, els 100 Km., Tramunbike, SSWC, i Roc d'Azur, ja sé que són poques, però avui per avui ser a aquestes aventures és l'equivalent a unes tres setmanes de vacances a l'any, està prou bé, oi?

Ara, a aquest 2012, no sé si SSWC 2012 Sudàfrica hi serà aquesta llista de fites a conquerir, perquè hi ha Moab, 24 Hours of Moab 2012, ho escric i "tinc pell de gallina", i aquestes darreres estaria bé poder-les afrontar per primera vegada, i si les sensacions "són" quan hi siguem, per què no posar-les al calendari de cada any?

Dins de tots aquests pensaments, arribem a les prèvies a la SSWC d'Irlanda, faltaven res,  setmanes, i no parem de rodar i fer corriols, més no podem fer, no seguim però el pla previst pel que fa a les visites al físio, no sé perquè, perquè ens calia i molt, però no ho fem.

A setmanes, la Betty decideix fer el primer pas a SS, i en res amb en David i en Narcís de BO i en Jordi muntem la bike de la Carolina, ella no té intenció de participar a la SSWC, sí de rodar amb la seva primera SS.

Roda amb la SS  i la sensació inicial és tan explosiva que automàticament decideix apuntar-se a la SSWC. Jo resto aturat a la SSWC i jo he trigat més d'un any a decidir-ho des de que tinc la SS, la Betty dies, sí, sí, dies.

Seguidament el segon dia d'agafar la SS, participem els dos a la Girona-Llançà. De la mà de BO enfila als que han de ser els seus primers 100 Km. ben tocats, ep èpica no, caldria que tingués 3.000 m. de desnivell positiu.

Des del primer dia porta un 32-20, que equival a un xic per sota al 32-23 que portem en Colorado i jo. I no para de repetir, "increïble, quines sensacions que tinc amb la SS, que m'agrada la SS".

Passen els primers dies, rodant i rodant amb la SS, va a la Vallromanes-Blanes amb la ASR-SL, amb en Michael, pel fet de que, "si no anem dues SS no els podré seguir al pla, hi sempre hauré d'anar sola".

A dues setmanes per marxar, selecciono els equipaments per a la Betty, tots Pearl Izumi, en dos dies els tenim a casa.


 Hi surt a rodar amb cada un d'ells, i un cop veu que li van perfectes, selecciona quin portarà a la SSWC. De fet pels anys que fa que va equipada amb Pearl Izumi, l'aposta era segura, l'evolució de les talles cada cop més petites la tenia clara, així que no va ser cap aposta arriscada.


Arribats a aquest punt a dies per ficar les bikes a dins de la mega bossa d'en Tr@il, i de concretar la logística bàsica, com, com anar a l'aeroport, si no hi ha accés en tren des de Barcelona a l'aeroport, com a quina hora hi hem de ser, com, com anirem a Chain Reaction un cop a l'aeroport d'Irlanda, i d'altres aspectes com, les lliures a portar mentre som a Irlanda del Nord, i els euros mentre som a la República d'Irlanda, cal tenir present que a Chain si comprem ho fem via la VISA, i que avió, i estada ja estan pagats, ens manca el lloguer del cotxe, la gasolina, i els menjars. I una pila de petits detalls, com eines a portar, els pinyons alternatius per les tres SS, d'on sortiran les cadenes respectives, que ho tinc clar, de  Chain Reaction, i és així com posem el fil a l'agulla.

Les sensacions ara, a dies de la SSWC són molt bones, hem pedalat, i hem pedalat bé, tenim les bikes a punt, els equipaments, i 48 hores abans de marxar les motxilles i la bossa amb les bikes ja estan a punt, increïble però cert.


En Josep ens porta a l'aeroport, la funda entra al Land Cruiser d'ampla al portapaquets, perfecte, això ens evita de moure seients. Mentre descarreguem i ens dirigim a la cua de Belfast dins de la terminal, arriba en Colorado, amb una caixa enorme de cartró, entrem les bikes, Vicious i ARC 36,5 Kg. Moots 19,5 Kg. Fem un cafè amb en Josep, i un cop marxa ell, anem directes a la zona d'enlairament.


Amb un tres i no res, ja volem directes a Belfast.


I amb una ventada, ja estem enfilats al taxi, i les bikes a la furgo d'en Michael, direcció a Chain Reaction.


De la visita a Chain en faig un parèntesi, perquè vull fer una crònica específica d'aquesta, ja us en faig un avançament del títol, "Chain Reaction 2010 vs Chain Reaction 2011, Titànic II?".


El dimecres a la nit trec les dues bikes de la bossa i les deixo a punt per rodar, el dijous en Michael ens porta a fer una ruta circular per Belfast.


El temps, un clàssic entre els clàssics, un dia fosc, que encara el fa més emocionant.


D'aquesta sortida una lliçó clara, "no en tinc ni idea d'anar en bike". Per tots els lloc una mica tècnics per on ens porta en Michael, la sensació és de molta inseguretat, finalment després mentre la jornada avança la sensació deixa de ser tan tràgica i el comentari és "sort que hem sortit avui, i veiem quin és el terreny per on rodarem a la SSWC", poc podia pensar que a la SSWC ens hi esperava un escenari encara més extrem. Ens esperava un llop amb pell de xai, i tant que sí.


Després de la sortida en Michael i la MRG van a buscar la T6, nosaltres ni parlar-ne, van a l'inrevés, ho deixem per un altre dia.

Un cop tenim la T6 anem a una gran àrea comercial, Tesco, a comprar de tot, però de tot,  per poder donar resposta a tots el impulsos de fam que puguin venir als propers dies a la SSWC, així ho fem i així ha anat, una selecció perfecte, és a dir la combinació de decisions de compra d'un "urbanita" amb majúscules, dues "Vallromanines", un "Irlandès" i un "Home del Montseny", és un còctel explosiu i eficient, molt eficient.


La Gàlia de l'Asterix i l'Obelix, perquè la Coca Cola no pot amb ells.

Carreguem les bikes, menys la Moots que queda amb la caixa al menjador, que la carreguem divendres al matí.

Divendres al matí marxem cap a la SSWC, cap  a Kilfinane, emocionats,  a les darreres rectes abans d'arribar a Kilfinane, la carretera té a cada cantó uns murs de vegetació tan alts que no et deixen veure el cel, cap al mig dia ben però ben tocat, ja hi som.


Entre unes coses i unes altres, visions de bikes de somni, i tant que sí. Entre moltes, anar al lloc on dormirem i esmorzarem cada dia, i també recollim els dorsals, veiem a coneguts d'en Michael, que porten bikes On One, bikes clàssiques aquí.


A partir d'aquest instant la bola ja porta un inèrcia imparable, tan que a cada minut les emocions són mil, bikes, bikers, totes, tots diferents, impecables totes, tots.


Procedeixo a canviar els pinyons de les tres SS catalanes, les del Maresme amb cadenes noves, la Moots no.


En Michael porta un Niner cedida impecable, i posada totalment a punt per a l'ocasió, com sona. Ell està com un nen amb sabates noves, i tant que sí, QB, QB, QB.


Un cop posades a punt les transmissions, volem anar a fer part del circuit de la SSWC, per certificar que un 32/19-20, i un 32/16, per a 29er i 26" respectivament són els que han de ser per demà, i això fem, mentre ens equipem en Haguen ens demana per venir amb nosaltres, i tant que sí, i força estona després marxem els cinc cap al circuit, la MRG ve amb la VW.

El poble del circuit és a uns vuit quilòmetres tocats per carretera, la superem i un cop a Ballyhoura MTB, lloc on tindrà lloc la SSWC, just abans d'atacar el primer corriol, ens creuem amb en Jeff Jones enfilat, com no pot ser d'una altra manera, a la seva Spaceframe. El parem i quedem per parlar després, i ara sí, ara enfilem al que serà el primer contacte,  rodant al circuit de la SSWC 2011.

Quedo aturat, el circuit és com un tobogan, per l'amplada, i fi no com aquest però poc li falta, sí,  hi ha algun tram de pedres, cap d'arrels, anem enfilant corriols i corriols, i més corriols, nets tots com una patena, els somriures són el referent del moment. Amb aquest gaudir fem uns deu quilòmetres de circuit, portem divuit quilòmetres des del poble, i comento a en Michael que hauríem de girar cua, perquè no vull fer més de quaranta quilòmetres a hores de la SSWC. Cal pensar que els 32/16-19-20, inicialment ens han semblat durs de portar, per després coincidir els tres que anem bé amb aquests. Decidim seguir perquè entenem que serà el mateix que retrocedir pel que fa a distància en quilòmetres, i en aquest precís instant en Colorado proposa agafar una variant que fa que la resta de pedalada sigui, com ho diria jo, "diferent". Colorado que bé tenir-te.


Saltem filats de filferro espinós, caminem, pedalem, caminem, pedalem i ens perdem,  i finalment sí, com sempre, i aquest cop no a totalment de nit, anem tornant directes cap al poble, a on previ avís a la MRG de que torni de Ballyhoura cap a Kilfinane, fa que la festa sigui, "absolutely fantastic".

Com a cloenda, als darrers deu quilòmetres fa literalment un fred sensacional, "quin fred, quin fred, quin fred".

Tanquem les bikes a una zona específica per aquest fi, anem a dutxar-nos i d'aquí directes a sopar, tenim fam, molta fam, i tant que sí.

Sopem  al poble a una mena de lloc caigut del cel, bé del cel per dir quelcom, un lloc rar, molt rar, i entre detalls directes, com un vol pel poble després de sopar, anem cap al llit, demà hem de córrer la SSWC, demà entrarem  per la porta més gran del Single Speed.

MTB, MTB, MTB.

diumenge, de setembre 04, 2011

divendres, de setembre 02, 2011

The Single Speed World Championships
By Mickey Regan

When you think of a world championship cycling event you may picture finely tuned athletes with one goal in mind, to win the gold medal. This event was so different and in so many ways. There still was the odd finely tuned athlete amongst the crowd and the very odd person that seemed to be taken it seriously. Even the eventual winner Niall Davis was so laid back he only converted the bike to single speed the day of the event. The biggest difference was the overall winner didn’t receive a Gold Medal they got a Tattoo. The one rule of this competition is “If you don’t want a tattoo, don’t win”

So what is it all about? I would describe it as a festival of one geared bikes. The event started for Ireland last year by winning the right to host this year’s event back in New Zealand. The proceedings started on Thursday night in the Locke bar in Limerick where the competition would take place to host next year’s event. Drinking games, hula hoops even a rendition of Riverdance was used to pick next year’s hosts. South Africa took the honours with an outstanding display on the night. I think judging by the remarks the organisers may have had to remind them the next day of their win. Sore heads all round and next up Kilfinnane Village for the event HQ.

With most competitors arriving in Kilfinnane on the Friday the town was electric. The local football pitch was used as a campsite with additional camping and dorm accommodation at the Kilfinnane Outdoor Education Centre. The village was small and I think this added to the atmosphere. Some riders took the Friday afternoon to go out the 7km to Ballyhoura trail centre to check out the course, others went straight to the nearest pub. Friday night there was a festival on the town street with traditional music, Irish dancing and singing.

I don’t normally ride single speed but with this event on my doorstep and having tried single speed in Catalunya during the summer I couldn’t say no. With my knowledge of single speed conversions limited I asked event sponsor Chris Butcher of Revolution Cycles formerly Unicycles for some advice. Chris told me that I could convert my bike to single speed but if I wanted I could take one of his shop bikes a Niner S.I.R.9 The offer was too good to refuse and I arranged to meet Chris at the event registration. When we arrived to register there was already a line of bikes sitting with Chris and his staff. Conversions, servicing and last minute mechanical issues were in full swing. With the lads doing a great job on the bikes and the fast turnaround time word spread and they were kept busy right up until the race briefing. I don’t think there was a problem to big or too small for the lads with everyone leaving happy. Great bike servicing and advice from a biker who just happens to own the shop is always invaluable.

Saturday was race day with the briefing at the Marquee at 13:30 I think the late briefing and 15:00 start time was to let the party on the Friday night continue into the early hours. There were definitely no complaints from anyone for the later start. The town was packed with colourful bikers. No not lycra clad cyclists, fancy dressed cyclists. With only a few cyclists in cycling gear they almost looked like the odd ones out. Scooby Doo, Storm Troopers, Leprechauns, a full wedding party including priest, Badgers (Yes 6 big Badgers – or to be more precise www.trailbadger.com) The atmosphere was amazing with photos being taken of the outfits and pleasantries exchanged. The race briefing told us we would all travel by Garda (Police) escort from the village to the Ballyhoura trail centre. The bikes were to be left upside down along the fire road and we should make our way back down the hill to the car park.

The briefing finished and everyone got on their bikes to pedal through Kilfinnane. Locals lined the streets cheering and clapping with more enthusiasm than a Tour De France town. The ride out was full of banter and excitement. Seeing different costumes and listening to stories from the previous night. The journey out was a laugh a minute. People drinking beer out of there water bottles, nearly crashing into walls, costumes falling apart. 7km done and already people were talking about their next beer. We reached the forest and bikes were left upside down as instructed and the beer tent filled up. With a DJ pumping out the tunes the atmosphere really lifted. The dancing started and this looked more like a music festival than anything bike related. A few last minute words from the organisers and it was time to start.

The starting arch lead us out through the car park were we would run up the fire road to the bikes. The race hadn’t started two seconds until complete madness started. Most competitors turned right and ran up the banked hill to take a short cut to the bikes. This was to the spectator’s amusement as they watched some serious competitor’s head of firstly away from the direction of the bikes on the actual fire road. It didn’t seem to matter though because unbeknown to us while we were at the start the bikes were being moved, hidden and stacked in piles. As I arrived to the bikes the same shouts were ringing out “where the f… is my bike” “That’s my bike at the bottom of that pile can you move yours” The laughter got louder as people stumbled over bikes and tried to get through the crowd. I was very lucky as mine hadn’t moved to far if any. As it wasn’t my bike I had a hard enough time trying to find it let alone it being moved. The race would be two 17km laps of a circuit that consisted of fire roads single track and northshore/board walk. The start was always going to be madness with the single track getting bottle necked but I don’t think anyone worried too much. We could see more locals at different junctions on the course cheering us on and shouting encouragement. The trails were brilliant and with people in such good mood riding together everyone seemed to have a smile on their faces.

The winner Irishman Niall Davis of biking.ie blasted the course with last year’s winner not far behind. In the female category American Heather Holmes took the victory. Both went straight to the tattooist who was brought in especially for the event. What a great memory of your world championship win.

The weekend turned out to be brilliant. The locals really made it and the other competitors just made it one big laugh from start to finish. Well done to everyone from the organisers to the locals to the competitors. A weekend to remember.

I later Spoke to Chris Butcher about the event and about his plans for opening a new shop Revolution Cycles. Chris ran Unicycles but with his contract expired he has decided to set up a new shop. Chris told me "I first got into bikes as my parents were always cyclists, when I was only a few months old they went on a cycle tour around Asia with me on the back of the bike!" So how did you get into singlespeed? "Singlespeed I kind of fell into, I wanted a low maintenance bike to cycle to work so I converted an old beat up Trek to singlespeed and rode it to work. I loved it so much that I started using it on the group rides and then went and bought myself a Kona Unit singlespeed and my love of singlepseeds grew from there. Right now out of my 8 bikes only one has gears!" What did you think of the event? "The event was awesome, great event, loads of characters and I'd love to see something happen like that again.

Chris hopes to open the doors of the new shop mid September. If you are ever in the area call in and say hello. Keep up to date on the new shop at the facebook page linked in the logo above.


dijous, de setembre 01, 2011

SSWC 2011: Crònica de la cursa.

Coming Soon.

Crec que d'aquí a res tindré tots els ingredients per poder cuinar la crònica de la cursa. Hi ha un tram, el d'estira-i-arronsa amb el Jeff Jones, i el del seu company, els dos amb les magnífiques Espaceframes,  que té tots els ingredients per ser història del mtb.


M'agrada construir la crònica mentalment i un cop agafa la forma trabocar-la al Blog directament, estic a un punt de ser a aquest escenari.

MTB, MTB, MTB.

Eurobike Photos

Good selection of photos from euro bike.

https://picasaweb.google.com/103764120176209923234

Ibis Ripley 29 ... the new 29"




I just found this info on the Ibis website....


A new toy to consider...

From SC, Xavi Paricio