Exciting times.


The ideas, thoughts and actions in life are just like riding Skyline at Storm-Lo: find the flow and enjoy the ride!

SingleSpyder.

diumenge, de juny 09, 2013

24h SOLO Finale Ligure 2013: Els Dracs

És molt curiós, sempre he pensat que fer, mirar de fer, sense més atributs què el mirar de fer, porta a molt bons destins.

Portem una pila d'anys veient evolucions positives en tot el què ens relacionem, també és veritat què aquestes, el resultat d'aquestes evolucions positives sí que és evident, i queda clar que el resultat es produeix, el què no queda clar és la manera de fer-ho, si no som bons baixadors, ni bons escaladors, no perquè no sigui entenedora, en cap cas, un cop hi ets a unes 24 hores amb nosaltres, tant a Finale al 2009, com al 2012, tot i la densa nit d'aquella edició, com ara al 2013, sempre és senzilla i planera.

Com reia en Javi en veure el nostre pas pel Box, com reia, ja li vaig dir, no som professionals de la bike nosaltres, però demà veuràs com dos amateurs volen a unes 24 hores, ho veuràs, mentre hi siguem t'agradarà, gaudeix.

Un aspecte em va fer feliç, que en Javi compartís el lloc del Box, i tant que sí, però també com en va ser d'extremadament respectuós en deixar-nos fer el nostre SOLO. Mil gràcies Javi, mil gràcies Javi.

Com els resultats dels darrers anys a dalt de la bike, o caminant al costat de la bike, com la SSEC2013., perquè pedalar a la SSEC2013 no vàrem pedalar, és veritat, ni en Josep, ni en Miki, ni la Betty ni jo, però caminar al costat de les bikes OMG, OMG, OMG.

Ara a les 24h SOLO Finale Ligure 2013, hem fet un SOLO, SOLO, sense assistència de cap tipus, la Betty ha fet el seu SOLO, jo el meu SOLO, cada un dels dos portava el seu  comandament de laVW, i cada un dins d'una organització establerta des de fa anys pel què fa a curses d'aquests tipus, decidia el què més li convenia en cada instant de la cursa.

Equipament, alimentació, ritme, com les aturades a Box, objectiu de voltes, tot va ser un procés de decisions individual, volíem aconseguir fer un SOLO absolut a Finale, i aixo va ser el què vàrem fer, vull dir, en primer terme fer una preparació sense compartir el tipus de sortida amb tercers, puntualment sí, repetidament no, per evitar d'estar influenciats per opinions i maneres de rodar fora de les nostres, en segon terme per les nostres bikes, nosaltres hem contruït les nostres bikes en funció d'unes idees que tenim nosaltres al cap.

El perquè la Betty ja m'ha demanat quina serà la seva propera bike, definint-me al detall quin HM, i com ha de ser cada tub d'aquest quadre no és un aspecte que comentem amb d'altres bikers, fins ara ens ha anat bé així, i així seguirem, les coses que funcionen millor no tocar-les.

Pel què fa a bikes, aquestes van ser les dues bikes que ens van portar a la sortida d'aquesta edició de Finale, fins passades 25h 38', a l'arribada d'aquesta cursa de 24h SOLO de Finale Ligure.



La bike és una bike per una banda molt senzilla, i per una altra de molta complexitat. Hi ha diferents detalls que així ho certifiquen.

El primer, senzilla perquè el quadre el pots tenir en segons, el demanes a ON ONE i el tens, jo el vaig aconseguir per sota dels 200€, és una talla 16, la 18 valia menys de 140€. Aquest és l'únic punt senzill de la bike, el preu, la resta ja és una altra història. 

La geometria i la selecció de components per aquesta geometria a on sóc, de molta, però de molta complexitat. 



La bike va equipada amb una forquilla de 445 mm d'alçada, i una roda de 29er.

No hi ha mides de forquilla rígida segons la roda sigui 26" o 29er,  la definició de 440 mm. 26'', i 470 mm. 29er, no té sentit, el què té sentit és parlar de per quina longitud de forquilla ha sigut dissenyat el quadre, vull dir distància de coll inferior a eix, no mm. de recorregut, això no indica quasi res,  i a partir d'aquí comença l'aventura de seleccionar quin serà el grup forquilla-roda. 

La bike va equipada amb una roda posterior de 26", normalment Shimano XTR darrera i XT la davantera. Fins avui així perquè necessitava rodes de comportament similar pel què fa a absorció, i no parlo de mides de roda si no del criteri de construcció del fabricant. 

Ara estudiant què fer, després d'esmicolar les dues rodes del darrera en quinze dies. 



La roda del darrera per Finale va ser la Mavic Crossmax XL, per què aquesta roda tan robusta per fer XC moderat? perquè la Shimano XTR que ja és considerada a casa pel nostre ús, un roda fiable, ha quedat esmicolada de la boixa, al punt d'unió radi boixa. Tenia l'opció de muntar una segona roda XTR.

Amb la roda XTR anava amb un Monorail, un Maxxis de 2.1, de 650 g. amb la Crossmax XL, amb un Larsen de 2.0 de 725 g. més goma per a millorar la protecció dels cops a la roda per mirar d'evitar una segona trencadissa.

No va funcionar, no va funcionar.

Tija Thomson, i seient Tune, un conjunt imbatible per a una Single Speed d'aquestes característiques a on pel concepte de bike LOCAL, m'agrada i molt com funciona a casa, a Finale per aquest marcat mal funcionament, diré,  com funcionava.


Els discs amb una 69er poden ser de 160 mm. i els frens, de funcionar correctament menys Sram o Avid de les sèries de fa dos anys, tots. Vull dir que no ha de ser uns frens especials.


En Bob és de gran ajuda, m'avisa de qui ve per darrera, per mirar de deixar sempre pas a qui roda més ràpid.


No hi entenc res fins avui sobre el radiat de rodes, vull dir per la posició dels dos radis trencats va aguantar la roda? no és important als propers dies des d'avui vaig a cercar tutorials de radiats de rodes per a passar a ser independent amb aquest tema. És que em sento molt indefens quan passa quelcom com això, aleshores crec que he de deixar de limitar-me, jo no em dedico a res de la bike, això no implica que no pugui fer-me el 100% de les reparacions, que segur que costarà, segur, però tinc unes quantes rodes per practicar, oi que sí?

El mecànic de bikes és importantíssim, sempre ho serà a casa, per a casos extrems, quins són aquests, ja veurem, ara per ara, fatigadíssims de fer quilòmetres i quilòmetres dia sí,  dia també. En aquest sentit restem absolutament aturats, la paraula que ho definiria és estupefacció, i per aquest motiu he de mirar de millorar el meu aspecte pel què fa a aspirar a la meva categoria de muntador, i tant que sí, i tant que sí.

Si mai una bike ens ha deixat aturats en cursa fins avui, hi pot passar demà, no serà ara una barrera, en cap cas, en cap cas. Gràcies a la trencadissa de les dues rodes en quinze dies s'han obert les portes a l'entrada ja no de rodes senceres, no, si no de propostes més agosarades a casa.


El conjunt manillar, potència, punys  té una expressió que els defineix, perfectes.

Vint-i-quatre hores i de les sensacions de trencament interior, de deixar l'ànima dins del circuit, cap pel què fa a posicionament d'aquests tres elements, cap. 


Aquesta bike ho tinc clar és una bike guanyadora, de sensacions, de trams sensacionals de bike, de podis, també.

Per què sense Belt Drive a Finale? perquè avui per avui no tenim la relació que sí que tenim amb una transmissió convencional, i això després del mundial del 2012, va quedar clar que és el punt número 1 a respectar, per a uns bikers com nosaltres que no rodem fent bicicleta de carretera, que no anem fer màquines al gimnàs respectar aquest punt prioritari.

Darrera de casa, LOCAL, ja teníem problemes per a mantenir el tipus amb la relació del Belt Drive, posats  en contacte amb ells al seu dia, va quedar clar que això o això, i això no ens valia per repetir aventura a Finale.


Per què la Betty volia la Black Sheep? sols ho sap ella, per què no volia la DT? el mateix.

Hi ha coses que no et preguntes el perquè, senzillament es fan. Per això som SOLO. 


HBC el protagonista del plat i del pinyó. alerta que va molt, i molt malament el subministrament, i crec que ho deixa definitivament. Hi ha un article que ho explica, i que tinc a punt per a trabucar al Blog des de fa setmanes, però com les 140 0 150 intervencions que resten ara a esborranys, i que des de la SSEC2013 han anat passant a esborranys, ara des de les 24h SOLO de Finale Ligure 2013, tornen a ser a esborranys, esperant a tornar a ser protagonistes un altre cop. Tindrà el seu moment, el tindrà.


Ara amb els nous tensors ja no és important la tanca, en cap cas. Quan morin els radis de titani, primer passarem a convencionals, o de donar-se el cas que aconsegueixi entendre quelcom de radiats seguirem en aquest bon sender, si no, de pet a convencionals.


Conjunt potència, manillar, i punys,  quasi perfectes, la propera millora serà quasi imperceptible, certament, però serà.


Una bike que des del primer dia que vàrem fer-la rodar, i no a dalt de la bike que també, si no ja d'abans de venir cap a casa, quan encara era a Colorado ja estava clar que seria la què vindria a ser la nova bike de la Betty, i que l'ASR, i l'ARC deixaven la primera de poder disposar d'una segona oportunitat com a Geared, i la segona l'ARC quedaria com la què va ser la primera bike Single Speed de la Betty.

Si la Betty volia Slooping la Betty tindria Slooping, si la Betty volia Belt Drive, tindria Belt Drive, si volia HM, HM. És a on som avui, certament.

La Spot Brand ens ha respectat a Finale, funciona com un rellotge suís i fins ara no sap res més què d'enfilar-se als podis, ara sí, ara també. Al 2009 l'únic problema amb l'ASR va ser el Sram X0, Grips-canvi, la desincronització d'aquest, ara això és difícil que passi, oi?

Ja us vaig dir fa uns dies amb una intervenció, que la configuració de les bikes no seria compartida al Blog si no era en diferit, vull dir a les prèvies a fer els propers canvis, doncs això, la configuració és aquesta, dies de MTB.

Dies de SOLO.

24h SOLO Finale Ligure 2013: Dracs de Finale, Drac LOCAL

Ja tinc les imatges descarregades de les dues bikes. I també part de la crònica de presentació de la meva bike. 


Ara però després de parlar amb la Betty estic mirant de repetir l'operació de baixar les imatges un altre cop per aconseguir la qualitat de la darrera intervenció, curiós perquè a mida original millor que amb una reducció. 

Bé, he de posar remei puntualment a la roda posterior per a mirar de sortir a rodar, i també estudiar com exposar el criteri de selecció de components d'aquesta meva nova bike LOCAL. 

Dies de SOLO. 

24h SOLO Finale Ligure 2013: Itàlia

No anar al paradís, no tindria sentit. 


El destí ens hi porta, segur.

Dies de SOLO.

dissabte, de juny 08, 2013

24h SOLO Finale Ligure 2013: Refent ponts

Pel fet què la meva bike no va funcionar com esperava.

Les dues millors rodes de casa després de les DT 240 SS de la Betty, han quedant esmicolades, una Crossmax XL, i les XTR, les dues del darrera, a casa són dues rodes considerades de molta qualitat, molta. 

Decidint què fer, en tot cas, decidit a seguir en el sender a on sóc ara pel què fa a bikes, és a dir la Vicious no torna ara per ara a primera línia de camp, per tant des de la finestra del Mirador de Drac, he de refer la nova bike, entendre què va anar malament.

He de refer les dues rodes, això passa per la paraula taller de bikes, per això cerco roda nova, per diferència de preu a favor del taller, sempre serà més econòmic reposar dos radis que comprar una roda nova, avui però crec que millor seguir a on sóc, perseguint ser independent, 100% independent, i un cop amb la roda nova a casa, de ser, ja portaré a reparar les dues joies malmeses, sense presses. 

El tema frens, cal ser pràctic, fora les pastilles metàl.liques, o en el seu lloc, puc estudiar l'arribada dels frens tipus els Deore 2014, és que jo vull baixar a les games més senzilles del mercat pel què fa a components, esperant a la mort per ús dels TOP actuals de casa. 

Així com la Betty va equipada amb les games més altes, indiferentment de preu i dificultats per aconseguir-les, jo segueixo per a mi a un sender que des del 2009 reivindico que vull seguir, equipar les meves bikes amb games de components baixes. 


En aquest moment el nou Deore seria una molt bona opció. 

Dies de SOLO.

24h SOLO Finale Ligure 2013: Tradició

Molta, molta, molta.

Té el temps germà a l'extinguida mítica catalana 100 Km. Camins de les Guilleries, a la Volta a Osona, dues aventures amb la categoria també de MÍTICA, màxims exponents d'aquesta  Catalunya essència de MTB. 


Veig a cada edició aquest cartell, i a cada edició us el proposo al Blog. 

Dies de SOLO. 

Anem a dinar, avui un dinar especial, certament, certament. 

24h SOLO Finale Ligure 2013: I Like Trinxes

Un grup amb qui fa anys coincidim pedalant, i sempre, sempre, sempre compartint aventures de bike. 


Com hi coincidim tant, com compartim tan planerament no té importància, sí sentiment, sí satisfacció, la primera aventura d'en Josep compartida de bike, va fer-la amb ells i de 10/10, la segona va ser la Vallromanes-Blanes, 80 Km. i per sobre dels 1.500 m. +, i de 12/10.

Impossible no recordar-los mentre ets competint a Finale, el dia de l'homenatge de la Betty pel seu subcampionat del món 24 hores SOLO en la categoria Single Speed del 2012, OMG, OMG, OMG, gran moment, gran moment. 

Els Freedoms Catalonia al podi va agafat de la mà dels Trinxes, sense anar més lluny el test decisiu a les prèvies al podi de Finale d'aquest darrer cap de semana va ser amb ells, amb tots ells, fent la SV-Vallromanes-Blanes-SV. 

Gràcies, gràcies, gràcies Trinxes, dies de SOLO.

24h SOLO Finale Ligure 2013: En cursa

Són imatges fetes dins de la mateixa ciursa. 


La hora és la real, la pulsació també, a minuts de deixar de funcionar, i el Km. des de la una del mig dia que ja no funcionava.

Dies de SOLO. 

divendres, de juny 07, 2013

24h SOLO Finale Ligure 2013: Transbordador

De Dracs. 


I a on aquest cop no ha anat malament, la VW ha anat prou bé per a aquesta aventura de Finale. 


L'Hotel també va anar molt i molt bé. 


Dels esmorzars què en puc dir, OMG, OMG, OMG.

Dies de SOLO. 

Preparant crònica de les dues bikes. 

24h SOLO Finale Ligure 2013: Campiones



Podia haver sigut diferent, però va ser senzillament sensacional, sense ni una sola concessió a la possibilitat de res més què ser definit com a, sensacional.

Diré el què diria si la Betty fos italiana, BRAVA!

Dies de SOLO.

Si mai anéssim a més compartiríem banderes amb Itàlia, està tot dit. 

24h SOLO Finale Ligure 2013: Bells instants



Freedoms Catalonia entre campions. 

Dies de SOLO. 

dijous, de juny 06, 2013

dimecres, de juny 05, 2013

24h SOLO Finale Ligure 2013: MÍTICA

Senzill, si vas a córrer unes 24 hores SOLO, les de Finale, segur que no són les millors perquè siguin les primeres, però nosaltres al 2009 ens hi vàrem dirigir convençuts, ara passats quatre anys, ja en portem 3, dies de MTB.


Les pales verticals que ens varen portar del poble de Finale al circuit em van deixar aturat, pensava, mai puc planificar res a Finale, aquest cop aquesta escalada m'ha deixat mort abans de començar la cursa, que no és veritat, no que no estès mort, si no que comences a dalt, començava a peu de platja a l'inici de l'escalada vertical, però per a mi la cursa començava al punt a on el terreny ja fos el propi de ser a espai de MTB, amb tot la idea de començar des del ben mig del cor de Finale senzillament genial, genial, genial.


El pas a la sortida va ser nominal, nom per nom, un a un.


El meu cor batega amb més força a Finale, sense fer soroll, sí, però cada batec té una densitat que fins i tot fa que senti un xic d'angoixa, per l'emoció en ser-hi,  i el què sí que fa soroll és el rodar dels meus pneumàtics sobre l'asfalt de Finale, i a on en mirar la torre de guaita pensava, ja som a les 24h SOLO de Finale Ligure, ara sí, ara sí.


Un cop dins del circuit, els organitzadors ens esperaven per fer el primer gir d'entrada al circuit, tram que no repetiríem més. A les quatre primeres voltes, tots els trams els vaig fer a dalt de la bike, això sí amb una velocitat a on les formigues i jo podíem mantenir converses i més converses, curioses aquestes voltes pel fet que tenia clar després de la tercera volta que les escalades a dalt de la bike arribaven a la seva fi, sí, sí, a la volta cinc ja no feia tot el circuit a dalt de la bike, és a dir al quilòmetre quaranta aprox. ja començava a caminar, primer un sol tram, i volta darrera volta a partir de la quinta, vaig augmentar els trams caminats fins a set, augmentant a cada volta un d'aquests trams caminats, és a dir, hi havia set trams durs però durs de veritat, vaig començar a caminar a la quinta, a la dotze ja feia els set trams a peu, com sona, com sona.


A la baixada a Finale el Polar CS600 el compta Km. va deixar de funcionar, i a la volta tres el pulsòmetre, o sigui únicament funcionava el rellotge, fantàstic, així menys coses a mirar. 



A excepció de quatre voltes, entre la volta sis i la darrera de la cursa, que entre que vaig rodar amb l'Enrico puntualment, i amb la Betty, que aleshores alguns d'aquests trams els feia un altre cop a dalt de la bike.


La bike, em feia un soroll a les baixades quan frenava que era tan intens que em costava concentrar-me a dalt de la bike, semblava que tot estava a punt de trencar-se, i de fet va ser una mica així, a la volta cinc crec recordar ja tenia, de la roda posterior, un radi a la mà, i una estona després s'esmicolava el segon, i la roda semblava però mantenir-se prou estable, amb un gir rodó.


No vaig disminuir el ritme, fins a entrar a la nit, a on no podia veure com caminava el deteriorament de la roda posterior, vaig baixar al màxim la pressió del Tubeless, fins al límit proper a poder tenir problemes a les afilades pedres de Finale. I crec que va anar bé, crec que va anar bé.

La meva bike a Finale era inconduible, literalment com si de sobte tota la comoditat que ha presentat des del primer dia s'hagués evaporat de cop, uns cops secs, contundents, tant a la forquilla, com al tren posterior, una cosa literalment àcida, i uns frens que de tant soroll no puc dir ni si frenaven, un escenari divertit, que en cap cas em va desanimar, en cap cas. Sí que la roda posterior em va neguitejar, això sí, això sí. I la bike era inconduible, he de decidir coses sobre aquest aspecte, i ho faré properament. Molt sorprenent tot plegat, molt.


El pneumàtic davanter, de 2.25, no podia protegir l'aro de la roda, i els cops eren secs i contundentment metàl·lics, vaig témer per la seva integritat. Però és que a més pressió era per a mi indigerible.

Curiosament el conjunt de plat-cadena-pinyó de 10/10, ni un sol problema en 24 hores, ni una aturada per a fer el manteniment d'aquests elements.

De mentre Finale feia la seva feina metre a metre, minut a minut, deteriorar, esmicolar la moral de cada biker SOLO, ho fa lentament, sense pauses, sense presses, fins en algunes ocasions fer-los aturar, puntualment, definitivament.

Jo també vaig tastar el xarop devastador de les 24h SOLO de Finale Ligure, a on sort que com a Guilleries, el pensament de ser a un infern fet realitat, fa que el patiment sigui la característica a viure, a gaudir, cap més, de manera que l'agonia de Finale és l'energia que et fa mantenir-te en cursa volta darrera volta.

Deixes que de manera intermitent t'esmicoli, et destrueixi, i així van passant les hores, no veig altra manera d'atacar Finale, deixar que et passi per sobre com una manada d'elefants fugint en estampida, res atura Finale, res, et trenca o et trenca, i aquesta és la característica principal de les 24 hores de Finale.


Les primeres hores molt emocionants, molt, l'entrada de la nit, té un mot que la defineix a aquesta cursa, impactant, costa afrontar la nit a Finale, si vols mirar d'ajudar-te, un secret, que no us l'exposaré, per això és un secret, senzill, planer, per això més valuós.


Si Déu vol, després de Fort William al 2014 us l'exposaré, crec. 



Durant les hores de nit, no veia res, una humitat elevada em va fer abandonar les M-Frame a la VW, tot el què hi havia sota la carpa xop però xop. El terreny a la nit per aquesta humitat va quedar rar, podria dir més mots, però rar se li escau molt bé.

Mai vaig pensar a la nit en aturar-me a descansar una estona. Des de l'inici de la cursa, anava a una aturada cada dues voltes per aigua i picar quelcom aprofitant la parada, no era una estratègia, en cap cas, les sensacions durant tota la cursa van ser de fer trams seguits de dues voltes, sense ser estricte, vull dir que si havia d'agafar més aigua l'aturada era a una volta, el perquè a unes voltes consumia 750 ml. d'aigua, i a d'altres menys de mig bidó, no ho sé, però era així, i així m'estava bé.


El ritme d'un 20% dels corredors era per a mi literalment sorprenent, no inseguible, és veritat, escalant fins i tot podria haver seguit moltes rodes guanyadores, durant uns minuts, però és que baixant, entre ells l'Enrico, he de dir que literalment volava sobre els infernals trams de baixada de Finale, mai he vist un biker en Single Speed baixar tan ràpid com l'Enrico, de veritat, baixava tant o més ràpid amb la seva semi rígida d'acer que les primeres espases de Finale amb bikes dobles.


A una de les voltes que vaig fer amb l'Enrico, no vaig recordar que ell portava forquilla amb suspensió, i vaig mirar de seguir les traçades d'ell baixant, no oblidaré mai les sensacions, crec que no vaig trencar el quadre de la bike, que no vaig trencar-me jo mateix pel mig perquè Déu no va voler, una volta que no vaig repetir, sensacional, però molt perillosa per a mi, certament. Forma part però dels moments èpics d'aquesta edició de les 24 hores de Finale.


La nit de les 24 hores de Finale aquest cop, va ser una nit abordable, ho sé perquè la vaig poder fer a dalt de la bike, la Betty també.


Si bé és veritat que les pujades es feien molt imprevisibles, no aconseguia memoritzar-les, i les baixades a mesura que les voltes anaven passant cada cop em feien més respecte, entre d’altres coses per aquesta humitat tan intensa que feia que les nombroses arrels i pedres escairades tinguessin un aspecte relliscós, no dic que ho fossin perquè mai vaig relliscar en baixada, sí escalant a un dels punts intermitjos, a metres de l’inici del Bobsleigh, a on havies de fer un pujador d’uns pocs metres de molta pendent i a on al ben mig d’aquest hi havia una arrel molt relliscosa.

En aquest tram, un fet curiós, el de rodar de nit sense les ulleres, volta darrera volta, curiosament en obrir la VW per deixar-hi les ulleres, hi vaig veure les de la Betty, és a dir sense dir-nos res els dos havíem decidit el mateix, pel fet que cap dels dos no ens hi veiem bé.  

Parlem dels ulls, dels ulls dels nostres Dracs a la nit de Finale, els llums Sigma Powerled, i Karma, no van funcionar correctament aquest cop, no sé el motiu, però no es feia de dia en posar-los en marxa, no veiem amb claredat el terreny, i això a mi a les baixades del Bobsleigh em va portar més d’un ensurt, tant que a partir de la tercera volta de nit sempre vaig calcular quantes baixades em quedàvem a les fosques, mai quantes pujades. Per sort quan vaig pensar això únicament havia de fer-ne quatre més, així ho vaig calcular i així va ser. Les bateries de la Betty van morir, va gestionar la càrrega de les mateixes, i va agafar un dels Kits del Powerled per funcionar amb piles, jo vaig haver d’agafar el segon, i just a trenc d’alba el meu Karma va morir de cop, just a la fusta.

A la nit feia fredor, no fred, armilla i Lite, sí, sí, i manegots, així com camals curts, aquests últims em van ajudar molt, molt, va ser com una protecció pels meus genolls, sembla que no pugui ser, però va ser així.


Després de la foscor de la nit, va venir la claror del dia, la llum, aquesta va venir seguidament, sense pauses, a on en un no res, tots els objectius a superar van canviar amb la sortida del sol. Ja no em preocupava si baixar o pujar, ara ja el càlcul era quantes voltes podria fer abans de les dues de la tarda, d'aquesta manera ja amb la dificultat de sumar hores al rellotge a on no aconseguia saber quantes hores em faltaven per acabar, també era impossible per a mi, calcular les voltes a fer en el què quedava de cursa.


Però calculant i calculant, el temps anava passant. A les sis tocades del matí, vaig coincidir al Box SOLO amb la Betty, des de quarts d'una del mig dia del dia anterior que no havíem coincidit més de vint segons com a molt, ara el mateix, jo arribava, i ella marxava en aquell instant, curiosament mitja hora després tornaríem a coincidir. Setze hores en cursa i crec que no sumaven més de cinc minuts els coincidits en cursa.


Quan surt el sol, neixen les noves esperances, quan cau, esperes a que torni a sortir per  veure nous horitzons. 



La sortida del sol a Finale és això, el què pensaves durant la nit res té a veure amb el que penses durant el dia.



Una nit superada, una nit que va marcar el sender del matí, una Betty reforçada, perseguint, i perseguint, un somni per a Freedoms.


Una bike feta per a senders locals, no va poder amb els corriols de Finale Ligure, concretament als de les de les 24 hores. A cada volta mirant de refer les traçades per mirar de disminuir com fos els cops secs a la roda del darrera, el fet de baixar la pressió del Maxxis, de ben segur va ajudar a què no anéssim a destrossar el tercer radi, però no va evitar què la llanta deixés de girar rodona, i això a cinc voltes del final, eren moltes voltes, fet que va indicar-me que el ritme havia de baixar i molt, si no volia intensificar aquesta deformació, dit i fet, si va ser una coincidència o què va ser, però cedir la roda i coincidir al circuit amb la Betty. Jo a aquest punt estava capficat, la roda portava ja moltes hores concentrant la meva atenció,  si bé vaig pensar que coincidir amb la Betty m'ajudaria a aquest propòsit, la veritat és que el va accentuar, la Betty no rodava lenta, en cap cas, i això implicava seguir notant aquests cops secs, però la seva companyia em feia sentir-me un xic més tranquil, jo no li vaig dir res de la  roda, però en Javi li va dir.


No sé perquè a poques hores de finalitzar la cursa, rodant els dos Freedoms Catalonia junts, si bé a la darrera volta sí teníem previst fer-ho, el fet de coincidir unes hores abans, va fer que a cada pas per l'arribada els crits d'ànims de Catalunya-Catalunya, volta darrera volta que ja havia escoltat durant tots els girs sol, ara s'havien multiplicat, i això em feia sentir molt i molt bé, és que en Riccardo no va parar d'animar-me, d'animar-nos a cop de veu cridant el nostre estimat país, quin honor, quina satisfacció rodar de Freedoms Catalonia, OMG, OMG, OMG. Quina satisfacció escoltar el nom del nostre país pels altaveus de les 24 hores SOLO de Finale Ligure.

O sigui que la coincidència dels dos Freedoms va passar a ser un amplificador de potència de l'esquadra de Catalunya.

A tres hores del final de la cursa, volíem fer mínim  dues voltes, i de poder ser anar a per la tercera, de fet el problema no era que no anéssim a ritme de poder assolir la tercera, si no a quina hora entraríem per l'arc d'arribada, i un dia us explicaré el perquè d'aquest pensament, en primer terme poder creuar l'arc, en segon terme fer-ho a una hora popular, vull dir, no volíem arribar quan tota la festa ja ha posat punt i final, i així estàvem.

Al darrer pas pel Box SOLO, ho teníem clar, anàvem a per la tercera, eren l'una tocades, amb aquestes va arribar l'Enrico que deia que no podia més, que ja en tenia prou, però clar, hi érem nosaltres, i no vàrem parar fins a fer-lo canviar d'opinió, i els tres en Single Speed vàrem enfilar a conquerir la darrera volta, els tres junts, tots tres, tres bikes de Cromo, Single Speed, dues 29er i la meva bike.

El darrer pas per meta apoteòsic, però això apoteòsic, a un ritme de mil dimonis, què li va passar pel cap a la Betty, el què us deia no perdre'ns la festa de l'arribada, però havent rodat passades les dues, i aquest va ser el pensament que va marcar la darrera volta, vàrem deixar enrere a molts bikers, el ritme de la Betty va ser dur de seguir, l'Enrico em mirava i no parava de dir-me que havíem quedat que si venia rodaríem lents, la Betty no cedia, i no cedia, a cada biker que passàvem, es sumava a la roda del darrer a la darrera pujada n'érem uns quinze, rodant tots a roda, la Betty els havia motivat a tots, l'Enrico i jo rèiem, de bones sensacions, i em diu,  quina mena de sang té la teva dona que sempre que hem coincidit em deia que anava bé, i ara a la darrera volta segueix encara millor, jo vaig obrir les ales del meu Drac, normal, normal, normal.

Els Bobsleigh, el darrer, i pas pel Box SOLO, per sota dels 55 minuts dels 90 previstos de rodar lents, i en arribar a l'estora vermella ens aturen, eren les 14h06', i el control fa passar a la Betty al capdavant de tots, comunica per radio que la catalana ja era a l'arribada, i resta sola amb el control, nosaltres tots darrera a uns metres, passats uns minuts, sentim que pels altaveus canten el nom de la Carolina Casacuberta de Catalunya arriba, tercera en categoria absoluta, el control li dóna pas.


 La pell en rememora-ho se m'eriça, OMG, i la Betty s'enfila i rodant per sobre de la catifa vermella fa el gir de l'arribada i entre aplaudiments creua l'arc d'arribada, ens mirem amb l'Enrico que em diu,  és una merescuda tercera posició, una Single Speed tercera a la general absoluta fèmines, dos minuts després ens donen pas a la resta de bikers, que també creuem l'arc d'arribada.


L'arribada de somni, ja era hora, ja era hora, a la tercera va la vençuda, poder creuar l'arc d'arribada de les 24 Hours SOLO de Finale Ligure, OMG, OMG, OMG.


Després de la Betty nosaltres dos, l'Enrico i jo mateix, mtb, mtb, mtb.



Una arribada de somni que premia una perseverança, si no feiem el test Finale, no hi havia Canberra 2013.

Després d'una arribada com aquesta semblava que el millor ja havia passat, res més lluny de la realitat, teníem un present per rebre, i va ser senzillament emotiu, molt emotiu.


Com va ser, com va ser, a on un cop a dalt del podi, un cop la Betty va pujar al podi a categoria absoluta fèmines, érem a un terç del destí.


I quan ja es retiraven les tres noies del podi,  l'organització atura la Betty, i fa sortir del podi les dues fèmines, la primera i la segona classificada de la categoria absoluta, quedant al podi la Betty.


Una única fèmina en Single Speed, segon podi per a la Betty.

A la propera si Déu vol seran de costat amb l'Ausilia la Campiona entre Campiones en Single Speed, et vàrem trobar a faltar. 


Després de la Betty, vàrem ser sorpresos, els Freedoms, l'Enrico no, ell és un gat vell, i cridats a podi els Single Speed homes, dies de Single Speed, i amb la Betty vàrem compartir podi, com sona, com sona, a Finale, a les 24 Ore de Finale, OMG, OMG, OMG, dos Freedoms Catalonia al podi de Finale, OMG, OMG, OMG.


Van ser minuts de molta emoció, de molts pensaments de goig.


I quan creiem que tot arribava al seu punt final, un altre cop res més lluny de la realitat, encara més temps de Freedom Catalonia al podi de les 24h SOLO de Finale Ligure, l'organització crida a podi a tots els podis d'aquesta edició de les 24 Hours Finale Ligure 2013, OMG, OMG, OMG.


I per rematar darrers instants al podi amb tota l'organització, què més podem demanar, què més?

Quina imatge Déu meu, quina imatge, els Freedoms Catalonia enfilats al podi de les 24 Hours SOLO de Finale Ligure 2013. 

No és un podi més, mai podrà ser un podi més, el portarem al cor, sempre, del 2009 fins avui el cor ens ha bandejat amb força, molta força, a la darrera participacio la WEMBO del 2012,  a on la Betty es va proclamar sub campiona del món de 24 hores SOLO categoria Single Speed, els nostres cors ploraven absències, i ens va costar una aturada a la nostra posició més ventatjosa, la de caçar PROS de nit, va ser el què havia de ser, ara passat un any d'aquella trista i plorada nit, va per vosaltres que no sou amb nosaltres, per a tots els que hem perdut des del 2009 fins avui. Finale té el seu lloc al nostre cor, sempre.

Quan tot està de la teva part mira de gaudir, i gaudir, i gaudir, no hi cerquis barreres, perquè aquestes ja vindran soles, segur, de ben segur, nosaltres ara som a aquest punt dolç, dies de MTB. 

Tots els membres del Staff organitzatiu es mereixen les nostres felicitacions i respecte. Vam tenir ocasió de fer-ho personalment, aquest any tot era calma. No s'arriba a la quinzena edició d'un esdeveniment, si aquest no està ben organitzat, i Finale és Finale. Cal anar-hi per viure-ho.

Després d'aquests instants va venir el propi i entranyable de la nit del diumenge a la SSEC2013, ara a les 24h SOLO de Finale Ligure 2013, aquest representat amb un dinar, i tant que sí, i tant que sí. Però aquest ja serà motiu d'una propera crònica, d'instants Finale, mtb, mtb, mtb.

Dies de SOLO. 

Pink II

Conjunt d'ahir.



Dies de Single Speed.

La crònica en curs

Ja no serà fins a la tarda.


Molts pensaments, i tots van caient dins de la crònica.

Anem a dinar?

Dies de SOLO.


D'aquí a una estona, durant al matí

A punt la 2a part de la crònica.


Una arrancada avui, com la de la imatge, sensacional. Molt, molt bones sensacions.

Dies de SOLO.