Exciting times.


The ideas, thoughts and actions in life are just like riding Skyline at Storm-Lo: find the flow and enjoy the ride!

SingleSpyder.

diumenge, de juny 28, 2020

Tot ve )

Fa una setmana que els Vols, els Grans Vols, els vells Dracs, els nous, els propers, tot plegat va entrant en mode inici.

Les sensacions poc a poc, millors, el primer dia crec recordar des de l'octubre del 2019 a dalt d'un Drac, prudent però entre parets, de lleugeres sensacions de reviure l'encara present lesió. A la segona sortida ja en un grau molt menor, de fet a la primera sortida va ser una insinuació, a la segona sortida un xic menys, i així anar millirant, mirant de fer-ho.

Els Grans Dracs, com cada dia amb l'anada al Baix Montseny, de 10/10. Costa comprendre de poder  gaudir de tan magnífiques sensacions, encara que dins d'una intensa percepció de ser molt circumstancial :-)
El fet és que gràcies a un d'ells, a el més radical dels Grans Dracs de tots els de casa el tema pneumàtics ha agafat un protagonisme inesperat fa uns anys enrere, a casa estàvem en una elecció òptima entre els més eficients de cada dècada any a munt, any a vall, i cada aquest anys aprofitem les noves evolucions i aprofitem per valorar si ens pot ajudar un canvi, som a aquest tram, ara dins dels Dracs estem a recorregut Ikon, i el què hem incorporat és una component modesta però per a nosaltres significativa com ho és la valoració de les dimensions d'aquestes, ho lligo també que nosaltres tornant d'Escòcia hem anat reduint les amplades dels pneumàtics i de les llandes, també darrerament en que hem apartat els radis de titani, tiges de titani, potències primes de 25,4 mm. i fins i tot un dels dos seients dels darrers vint anys ha quedat en zona de descans, aquests punts que esmento tots poden tornar, i ho tinc sempre present, en tot cas l'entrada inicial, el punt d'inici és, el factor més important del comportament dinàmic són els pneumàtics, comprendre la mecànica d'aquests implica gaudir de descobrir nous conceptes per a mi, i de fer-ho bé comporta de poder gaudir també de la millora del comportament dels Dracs i Grans Dracs, aquests darrer aspecte el de millorar quasi que és menys important, primer aprendre, segon aprendre, en darrer terme aprendre, i m'he de imposar seguir sempre, sempre a aquest tram, millor dit mirar de ser-hi, que ja és prou gratificant.

A casa, el Mirador hi va entrar un Gran Drac que és dins del seu segment el més compacte del Món, totes i cada una de les seves mides, cada una d'elles que el conformen han implicat, convidat a entrar a aquest recorregut tan interessant del comportament dels pneumàtics i els aspectes que poden ser interessants tenir presents. Un Gran Drac construït per ser considerat el millor de tots des de la dècada dels noranta fins avui pels alguns del millors magazins,  sols pot aportar coneixements interessants, i com d'interessants, OMG. Tipus de llanda, amplades, dimensió de rodes, és el tema número u ara mateix quan he de muntar les noves bikes, ho escric i estic emocionat, i tant. Mentre ho escric estic també capficat amb el tema potències, crec que he de tornar a 80-90 mm. que ja hi som, però a 6°, ara a 0°, i crec també que hem de tornar a 25,4 mm.

Anem en bikes rígides per tant tot el què fa referència a suspensions derivat de l'extrem i radical concepte del Gran Drac no ens funciona ara per ara, però sí el concepte comú de conducció sense ajudes, que bé, que bé. I aquest punt d'unió a on pilotar no pot ser portat a terme si hi ha ajudes que ho fan més fàcil, l'objectiu ve a ser que de ser viable no emmascarar les nostres carències amb ajudes tècniques que les corregeixin, la qüestió primordial és que tot plegat sigui divertit, i aquesta cararcterística implica valorar constantment on està la barrera, vull dir, portem UST, portem frens de disc, són ajudes, cert, però no portem marxes, ni suspensions, sí anem amb eix de 15, ara per ara de 100 mm. un fràgil equilibri singula i diferent per a cada biker, molts cops penso en la Superlight, i tant, que bé que anava, que bé que anava )

Són dies difícils, molt, per a tots, dins d'aquests, dins de la situació res per evitar, dins d'elles mirant de fer, de poder triar picant pedra per fer-ho fàcil, una mica i prou ja és un gran pas, i tant.

La Transportadora cada cop millor, direcció, pilot potsterior de fre, tap de combustible, i la finestra del passatger sembla que podrien ser els darrers aspectes a rematar, segur que no, segur que no, però de mentre he de dir que la sensació que ja us vaig esmentar, és d'estrenar-la. Quina sensació també més extraordinaria, del 2007 i la percepció de ser nova, renoi )

Dels Grans Dracs nous, un d'ells el que Vola més baix, estic concentrat mirant de millorar l'aspecte del túnel de transmissió, per la presència d'un incomprensible protector verdós molt pastós que ve de fàbrica i que el posen per evitar l'oxidació en el transport amb el vaixell, i que té la particularitat de ser un producte lleig a la vista, enganxós i amant d'adherir-se a tota la pols que olora, i té un bon olfacte, sí senyor. Porto unes setmanes mirant de retirar aquest producte, a veure quin serà el resultat final, ara aquest túnel de transmissió, la part més propera al diferèncial autoblocant és la que vull mirar de deixar perfecte. 

Tema bikes, complicat, no sé perquè la conexió amb els Grans Dracs també està apropant-se a aquests quan parlem de dues rodes, la tradició, la tradició, OMG :-)

També estic fent una llista d'eines que vull fer venir, per els Dracs, Grans Dracs, i Transportadora. Renovar totes i cada una de les eines que utilitzo actualment, fer fenir una rentadora a pressió d'aigua, un nou compressor d'aire més compacte, també un de portàtil amb bateria, un mesurasor portàtil de pressions, un arrencador portàtil de Grans Dracs, un mesurador de temperatura del pneumàtics, i en darrer terme una pistola d'impacte sense cables. Cada un d'ells ja els tenia més o menys decidits, però cercant informació vaig estar mirantde seguir un criteri a curt termini menys funcional, com ho és primer cercar les millors marques d'equipaments, i ara estic valorant fins a on puc arribar, limitat tant en dedicació de temps a aprendre quines hi ha, i en què està especialitzada cada una d'elles, com per pressupost, aquest darrer punt menys decisiu perquè venint de components de bikes, quadres, Grans Dracs, les eines ara, els seus imports no semblen preocupants, però quan ho sumes tot plegat sí que m'indica que l'ús amateur ens permetrà de centrar correctament quines marques han de venir. En tot cas aquest pati/tema ja dóna per molt.

Aquest paràgraf és nou, segueixen els Vols, Grans Vols, i tots els punts exposats roden, poc a poc tots, però roden )

MTB, MTB, MTB.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada