Exciting times.


The ideas, thoughts and actions in life are just like riding Skyline at Storm-Lo: find the flow and enjoy the ride!

SingleSpyder.

dimecres, d’octubre 14, 2026

Baixar pressió )) 7+

Ara a primera hora, ni a trenc d'alba, ni de matinada, ni de bon matí del dimecres d'aquesta 42, la meva reflexió que no sé si es mantindrà, però la intenció és de baixar la temperatura del suflé evitant però lògicament que es desinfli, que en el nostre cas seria reforçar el gaudi a dins dels Vols, i allunyar-nos una mica de l'exigència massiva de l'objectiu d'un SOLO, que és literalment d'un nivell estratosfèric, mantenint però de fons el propòsit de ser a dins d´unes 24 H. 

I no ho dic perquè nosaltres ho visquem així, vull dir com una fita molt extrema, és evident que si fos així segurament no practicaríem ni aquesta disciplina ni aquest tipus d'objectiu esportiu, però distanciar-nos de moment una mica d'unes 24 H sí que ens podria ajudar a sumar aspectes que ens diverteixin més i ens exigeixin mentalment menys a l'hora que mantinguem viu i fins i tot augmentem el nivell d'exigència física a dalt de la bike, però alleugerint la tensió-pressió mental de fons que ens podria estar provocant la persecució d'un nou SOLO, que ho escric i renoi únicament penso en establir-concretar una data d'unes properes 24 H SOLO WEMBO ))

En tot cas crec que ens aniria bé en tots els àmbits prendre l'actitut que esmento, més gaudi i menys exigència, i en aquesta direcció crec que aquesta setmana concretament entre la 41 i la 42 he pres una mesura molt guapa com ho és tornar a les pressions baixes, així porto tres Vols a on abans de sortit a cada un d'ells he baixat lleugerament les pressions dels pneumàtics dels dos Dracs. 

Avui de ser serà el quart dia i crec que a la darrera sortida doncs ja estàvem en el punt quasi que ideal, a on m'indica, m'orienta si és així que en els trams d'enllaç fent asfalt als revolts de baixada tenim a cada dia que passa un flameig una mica més marcat, quasi que perillós si no disminueixes la velocitat, com en tot oi? 

Podrem valorar que el lloc per veure si portem les pressions adequades d'una MTB ha de ser a la muntanya, certament, però en el meu cas no regulo les pressions segons el comportament practicant MTB, vull dir jo a dalt del Drac tinc un punt a on els pneumàtics em funcionen, un i prou per a cada ús, que no és mai el mateix exactament. 

Vull dir si crec que el percentage més alt de la ruta serà per muntanya vaig amb pressions baixes, si penso que els trams d'enllaç asfaltats manaran poso pressions més altes, quant de més altes he de dir que depenent del ritme que volguem portar i de la duració prevista del Vol, si els trams de MTB seran més breus però molt tècnics aleshores prioritzo portar pressions més baixes, si seran pistes fàcils rodadores mantinc el criteri de les pressions altes. 

Rodar a pressions més altes em permet rodar més ràpid o fatigar-me menys anant al mateix ritme que a pressions molt baixes, si augmento el ritme també acabo entrant en fatiga, i a l'hora que amb pressions més altes a la muntanya rebem molt més els impactes, vull dir és tot un fràgil equilibri, no hi ha una resposta única concreta però sí una orientació general. 

Vull dir quan reviso les pressions abans de sortir valoro el Vol en conjunt, com ara que estem rodant sense desnivells apreciables ajusto al tacte la pressió del pneumàtic, coincideix ara que estic baixant les pressions aleshores no he fer córrer la bomba d'aire de mà, cert, però de caldra no llegeixo el que indica l'agulla de la bomba d'aire, sí ho sé, i per què no? doncs perquè jo actualment no relaciono una xifra amb un comportament, sí un tacte quan amb els dits pressiono-pinço els lateral del pneumàtic que m'indica que aquella és la pressió d'avui, coses.

Hi ha molts dies que dins del Vol ens diem que no portem les pressions adequades, motivat perquè em decidit a dins del Vol fer una ruta diferent, aquest seria els millor dels casos, doncs a la majoria cada ú ho pensa però ja no ens ho diem. 

Normalment a més distància aniríem amb un punt més de pressió dels pneumàtics, ho dic en condiconal perquè fa temps que no les portem a terme, i si ho hem fet circumstancialment com que no ha sigut premeditat no s'ajusta el que finalment anàvem a fer amb la sortida llarga que hem fet, sí que molts dies darrerament agafem el segon bidó cert, també que ara cada ú porta quatre barretes i dos gels, cert, i que aquest rebost a dalt de la bike, dóna per molt, cert però també ho és que rares vegades optem per la via llarga, fet que fa que ens resignem a mantenir les presions amb les que hem sortit d'origen, coses, sí, coses ))

Ara estem a un tram dolç, sense ritmes alts i sense pressions altes, referida aquesta darrera a que rodem fa quatre dies en el moment d'aquesta revisió amb pressions molt baixes, perfectes per muntanya, ideal perquè no fem trams tècnics, ni lents ni ràpits, i en els trams d'enllaç asfaltats evitem ara la velocitat. 

Cal veure que baixant amb els Dracs de fer un Santuari no diria que normalment ens ho prenem amb calma, ara no el fem un Santuari però de fer-ne un ara el miraríem d'assolir a pressions baixes, també a l'hora a ritme lent sostingut, i el desferíem baixant més que lents, molt poc a poc, i segurament ara ens embolicaríem, o hi hauria ja un primer dia on el recorregut més tècnic-divertit ens cridaria a cada entrada d'un corriol que sonés a interessant, i a on segurament la nit acabaria sent la protagonista, segur, segur.

De fet a a aquesta 42 que ja portem un 3/3 ja ha sonat la frase el proper dia el fem, i ara no ho portem encara a terme perquè la Reina ha d'acabar de recuperar-se de la seva sobrecàrrega, però de fons sonen els tambors, que bé, oi?



Pneumàtic nou d'avui )


Aquest aspecte de baixar les pressions ha implicat passades les hores després del quart Vol portat a terme a pressions baixes de substituir els gastadets pneumàtics Ikon posteriors de les dues Lynskeys perquè ja presentaven fa dies un comportament amb una debilitat molt marcada referida a la flexió de les parets laterals del pneumàtic, que es manifesta amb aquesta ball desagradable fins i tot que es veu accentuat desproporcionadament en baixar les pressions, i que sobresurt encara més quan frenes amb el fre davanter a dins dels revolts, i no és ha de ser necessàriament una conseqüència directa si el pneumàtic està en perfecte estat. 



L'últim pneumàtic nou que disposem ))


Vull dir hem de poder baixar les pressions, per aixó anem amb TR,  i a l'hora poder mantenir un comportament digne per asfalt de les parets laterals dels Maxxis, dic digne perquè primer que el pneumàtic no està pensat per sortir de la muntanya, en cap cas, i en segon terme i principal també perquè no tenim cap mena d'interès en que les reaccions fora de la muntanya siguin bones quasi que ni acceptables, però si no ho són tampoc d'acceptables ja és un clar indicador per valorar si el pneumàtic pot estar en el seu tram final o senzillament que està fora del seu hàbitat i prou i que el seu funcionament és el propi d'estar fora del medi on ha de ser, quines coses. 

Cal ser molt precís amb aquestes observacions, valorant en primer terme els temps del pneumàtic anys de fabricació o com a mínim de compra, quants quilòmetres porta, i el tipus d'ús referit a si està rodant i prou o estem fem trams molt castigadors per el pneumàtic, i en darrer terme i per mi el número ú la pressió d'aquest, doncs totes aquestes reaccions, comportaments es poden arribar a corregir mitigar parcialment o fins i tot totalment modificant les pressions. 

Així si ets un ciclista expert segurament amb el tacte dels dits ja concretes abans de sortir en segons si la pressió és l'adequada per el tipus de sortida que tens pensat portar a terme, si no tens aquesta experiència doncs et toca tirar de manòmetre i poder així anar agafant aquesta experiència per poder acostar-te a treure el rendiment del pneumàtic, dic mínim perquè els extrems en la nostra disciplina mai són bons, sempre que parlem d'un entorn d'aficionats com és en el nostre cas. 

Un pneumàtic TR en perfectes condicions et permet rodar a baixes pressions sense perdre aquest bon comportament de les parets laterals. 

Hi ha altres factors que afecten aquest comportament de les parets laterals del pneumàtic, a part del bon estat d'aquest i de la pressió que decideixis portar, com ho són el tipus d'ús importantíssim, l'amplada interior de la llanta també, o si utilitzes una HT o una full suspension, ja no et dic res si com en el nostre cas ho fas en rígides a on tot es simplifica molt, doncs hi ha menys variables indirectes a controlar, directes aparentment en tenim més però tampoc és evident, en cap cas. 

Però jo esmentaria l'amplada interior de la llanda, i diferenciaria dos grups primer, com ho són un primer tipus amb pneumàtics de 2.0 a 2.25, i un segon tipus amb pneumàtics de 2.35 a 2.40.  El primer grup jo crec que amb llandes de 19 mm. fins a 23,5 mm. de paret interior, fins i tot 25 mm., doncs l'amplada de la llanda afecta al comportament del pneumàtic, aquesta amplada de la llanda afecta per excés i per defecte. 

Sempre relacionades aquestes amplades amb la pressió del pneumàtics, vull dir una amplada de pneumàtic proprcionada a una amplada de l'interior de la llanda et permetra optmitzar una pressió per cada tipus d'ús treient de l'equació la interferència d'aquests flancs que flexen en excés per una base massa estreta dels llavis del pneumàtic amb la unió amb la llanda, i a l'inrevés és a dir una base massa ampla de l'interior de la llanda com esmentava no sé quin efecte pot arribar a provocar, ho desconec, vull dir no m'imagino que els llavis del pneumàtic que segellen amb la llanta estiguin sobresortint més que l'amplada del propi pneumàtic.

En principi per defecte a mi actualment anant amb 19 mm. i un 2.35 de pneumàtic em transmet un excés de flexió de les parets, requerint per evitar aquest efecte de treballar a pressions més altes.

Un excés d'amplada com he esmentat no sé quin efecte real tindrà perquè no hi he anat mai, coses, Ja ho compartirem si mai rodo amb les ENVE  de 40 mm. d'interior.

Amb les Notubes de 29 mm. d'interior de llanda i amb els Maxxis de 2.35 el funcionament és òptim referit a que el pneumàtic i la llanda semblen treballar de manera més consistent tot i anar a baixes pressions.

Amb les Notubes de 23,5 mm. d'interior de llanda i amb els Maxxis de 2.35 també funciona bé, fins avui el conjunt més equilibrat per mi. 

Amb les Notubes de 19 mm. d'interior de llanda i amb les Maxxis de 2.35 ja no ho recordo com funcionen, el fet és que lentament hem anat augmentant l'amplada de l'interior de la llanda, sense adonar-nos que seguíem aquest procés. 

Amb el pneumàtic Maxxis de 2.0 i la llanda d'interior de 19 mm. mai havíem pensat amb llandes més amples, és més és que ni teníem idea d'amplades de llanda, sobretot perquè amb les UST no les TR el conjunt era més robust, molt més, i que amb 2.0  UST no hi havia la més mínima insinuació de cap tipus de flexió de les parets laterals comparat amb les TR. 

Això si parlem de Maxxis,  perquè amb Hutchinson, o amb les Continental, o amb les Schwalbe dels models més orientats a XC ja donaven simptomes preocupants de debilitat dels seus flancs de nou en nou, però també presentaven aquest comportament perquè eren molt més lleugeres que les Maxxis, vull dir intervenien també d'altres factors.

No feu massa cas si són de 23,5 mm.  o de 25 mm. o de 19 mm. o de 21 mm. sí que propers a aquestes amplades els comportaments han sigut els esmentats. 

No he pedalat mai amb amplades de llandes davanteres superiors a 29 mm., ni tampoc mai amb amplades superiors a 23,5 mm. posteriors, coses. I com esmento hem normalitzat les Notubes Arch davant i darrera. En un altre moment verificaré que siguin aquestes les mides interiors, curiós són de 26 mm. les Arch MK3, no 23,5 mm, doncs això així corregeixo darrera com a màxim he portat 26 mm. d'interior de llanda ))


Alp-X PRO 2in1 ))

Finalment hi ha hagut  quart Vol, i després de la darrera aportació el gel ja ha sortit ubicat al seu nou lloc de transport.


Com queda la vista des de d'alt ))


MTB, MTB, MTB.

A les vuit del vespre Gran Vol de dues rodes, el 195,  a on l’objectiu ha sigut posar en pràctica el darrer curs de diumenge, i certament que ha sigut força sorprenent, no he tingut les millors sensacions, ni de lluny, però hi ha hagut una millora tangible que es diluirà poc a poc amb el pas de les setmanes, ara encara no, així he de dir que l’experiència d’avui em torna a deixar sorprès gratament. 

A primer cop d'ull la lectura del revolt diria que fins i tot està un xic distorsionada, té certa lògica doncs després d'una jornada tan tècnica com la diumenge a on des del primer segon que ets proper a les instal·lacions on s'imparteixen els cursos tot està estudiat per proporcionar la millor de les experiències, i aquesta intenció es respira com esmento des del primer instant, un cop ja a dins del recinte quedes gràtament impressionat per la qualitat de cada detall, és que no hi veig un aspecte negatiu per comentar, un cop ets a l'aula el curs la part tècnica-teòrica és molt clara, transparent, directa, i un cop passes a la part tècnica-pràctica tot està planificat per quasi sense fer-te un propòsit d'una manera no sé si dir poc agressiva, perquè en aquesta edició si bé sols hi va haver una caiguda un punt extrema jo he tingut sensacions contradictòries sense ser-ho, com ho són que hi va haver uns instants que la meva percepció era d'estar fent unes pràctiques d'un disciplina molt violenta, molt, després van anar passant les hores no moltes perquè aquesta sensació em va arribar proper a haver executat el 75% del curs, però passats aquests instants rars per el to d'aquesta sensació que vaig experimentar aquesta part pràctica va seguir ordenadament el seu curs. 

I tenint present que en aquesta ocasió per primera vagada vaig anar i tornar amb el meu Gran Drac de dues rodes, aquesta tornada em va indicar que el curs havia anat molt bé  doncs vaig seguir fent ruta un cop va finalitzar aquesta nova edició, i va anar prou bé doncs al final l'anar i el tornar va rondar les quatre hores de desplaçaments ben tocats, i en total vaig ser fora del Mirador una mica més del què vaig esmentar rondant les dotze hores. Així que un cop a dalt del Gran Drac de dues rodes tres dies després d'aquesta experiència de formació no s'ha manifestat en una primera capa més exterior, sí com esmentava a un nivell de més profunditat, una calma dins del Gran Vol de dues rodes difícil de percebre a primer cop d'ull, sí que ha consolidat puntualment de forma immediata. 

Ara sí tinc la capacitat de treballar aquesta millora podria fins i tot establir-la de manera constant, fet que diria és un pas important per la meva millora pilotant, la calma, UF ) 

De fet seguint el fil de mirar de treure interferències, i redundàncies aquest factor per mi nou com ho és el de la calma dins del Gran Vol de dues rodes és un catalitzador per afavorir aconseguir millorar en aquests dos apartats. 



Cafè sense xoco ))


Ahir vaig fer visita a la capital del nord, avui no, i demà podria ser, ahir no vaig fer gelat, tampoc vaig fer xocolata, sí un cafè, breu per haver d'atendre diferents converses referides a Grans Dracs, i totes interessants. 

dimarts, d’octubre 13, 2026

10 anys )) +

Curiós fa uns dies mentre pedalava notava entre els teixits del culot Alp-X 2in1 com si quelcom corregués per dins, renoi, finalment va quedar en una sensació res més, però amb aquestes que en pujar la part més externa del culot vaig descobrir una butxaca molt fina a la licra que va rapada al cos, renoi vaig pensar fins avui no l'havia vist, una estona després un segon descobriment al quadriceps esquerra com ho és que també hi ha una segona bosseta idèntica a la del dret, ja no esmento quina pensada en va venir )) en tot cas a partir d'ara sé que disposo de dues bosses petites a aquest ja de per si excepcional culot. 

No les utilitzaré però perquè l'escalfor del cos fa que si hi porto una barreta aquesta quedi normalment fosa amb l'evoltori i quan estàs fatigat poder gestionar aquesta situació se'm fa quasi que un impossible, d'aquí la bossa del TT. 

Si tingués un interès especial en poder utilizar-les com la de no voler portar una bossa com l'esmentada, minimitzant tot accessori innecessari, segons com pots voler fer-ho, aleshores segons la composició de la barreta aquest procés esmentat amb l'escalfor entre la barreta i l'envoltori no es produeix de manera accentuada, podent arribar a evitar que això passi. 

En tot cas avui per avui no estem en aquest tram, i ara per ara en sé de la seva existència, tan de les dues butxaques com de les barretes, també em ve al cap que els gels sí que poden anar-hi sense cap mena d'inconvenient, a l'inrevés, a l'hivern et pot anar bé que el gel no estigui tan fred, tot i que la meva experiència quan he passat fred extrem a un SOLO és que tot s'ha congelat, literalment, bidons, barretes, no recordo si els gels també doncs els pensaments, el cap el tenia en un altra pensada, com ho és aconseguir mantenir-me a dalt de la bike, objectiu que crec que no he aconseguit a cap edició amb aquestes condicions climàtiques.


Butxaca interna Alp-X 2in1 )

Fa anys que sortim junts aquest equipament i jo, de fet ara mentre escric penso que a diferència dels culots que han anat venint després avui jo repetiria a ulls clucs amb aquest 2in1, idèntic, i amb els culots més nous no, amb aquests darrers quan donin pas a una generació nova de culots esperaré una evolució dels actuals, mentre que amb l'Alp-X 2in1 no, el voldria exactament igual. 

El darrer Vol el de dilluns, d'ahir doncs, el primer d’aquesta setmana 42 a on vàrem aprofitar per sortir a l’hora de dinar allargant però una mica més, no per res sí perquè passats els primers quilòmetres les sensacions ens van portar en aquesta direcció, i un cop un altre cop al Mirador les hores i els quilòmetres havien anat caient. 

De manera que limitats-sensibilitzats  de fons per un horari de treball la sensació va ser però molt bona, una jornada complerta, molt, a on finalment al vespre a tocar de les nou va quasi convidar a portar a terme la caminada de rigor que finalment però no va ser, i no passa res. 



Mallot Nº1 ))


Ahir equipat de Gore, excepte els mitjons de Shimano, que ara fa una setmana han agafat el relleu un altre cop, són un punt més alts que els Mavic i Pearl Izumi retirats, sí però un punt i prou, negres això sí, i d’una comoditat extrema, molt, costa de digerir. La resta com sempre, així la Reina equipada també amb una Armadura de Gala de cinc estrelles Bikeradar, Gore de culot blau fosc  i mallot groc, Spintshift els dos, jo lògicament Alp-X PRO, el groc i verd de mallot i el culot 2in1 negre, ella les S-Phyre blaves, jo les negres, ella el Hirzl, cascs Aether blau ella, jo Synthe negre, Sportful i Castelli de gorrets, i les ulleres fotocromàtiques.

Un equipament que funciona és un conjunt invisible, doncs això aquests conjunts diria que de tots els que disposem estan dins de la mitja, així no hi puc esmentar ni una sola mancança. De fet únicament hi ha un mallot de Shimano, crec que és un i prou que funcionant quasi perfecte sí que és cert que les bosses del darrera em queden massa a munt i d'un accés poc flexible, l'entrada de la butxaca vull dir.

MTB, MTB, MTB. 

Ahir descans de Gran Vol de dues rodes, hi ha molt que digerir, i per poder fer-ho necessito reposar les instruccions rebudes el curs de diumenge per part dels monitors. Unes les podré posar en pràctica entre noves i entre les que ens han refrescat, d'altres certament que no sé per on començar, i un tercer grup que ara per ara les decarto, sobretot les que formen part de facilitar el buscar els límits.

Un punt ara passades les hores sobresurt entre tots els experimentats a aquesta nova edició, el de la cordialitat, des del vigilant de l'entrada als monitors, i com sempre dels assistents, aquests darrers a cada edició hi anem a aprendre i aquest propòsit facilita l'existència d'un clima preciós, certament. 

De fet l'amabilitat ha estat sempre present a cada edició a la que he tingut el privilegi de poder assistir, cal veure que el nivell, la qualitat del curs en conjunt és excepcional, i poder assistir-hi és realment molt positiu, molt, de fet marca la diferència, referit a experiència adquirida en el sentit que és tremendament pràctic, de manera que si tens la sort de sintonitzar correctament i poder interioritzar part del contingut com és el meu cas, o si tens la capacitat de fer-ho en la totalitat del curs la millora pilotant adquireix un to de progressió constant amb uns primers resultats molt tangibles immediatament. 

De fet no estic acostumat a aprendre quelcom i menys a poder posar-ho en pràctica de manera immediata, fins el punt que em quedo gràtament impressionat, renoi. I em ve al cap una ocasió a on hauria pogut viure una experiència de manera immediata extraordinariament satisfactoria i encara ara em sap greu haver-la ajornat uns mesos, i que finalment quan es va fer realitat va ser impressionant, quines coses. 

Ara però ja no podria ser doncs la Transportadora de Dracs va marxar,  aleshores hi ha vivències que ja no són repetibles, o sí i com a cada repetició del curs passa a ser una nova-vella aventura que m'enriqueix una mica més a cada edició que assisteixo, quina pensada-emoció més guapa, oi?. 

dilluns, d’octubre 12, 2026

N12 )) ++

Desconeixia que Time també estigués sota el paraigües de Sram. Time sempre ha sigut una referència per mi, sempre ha sigut el pedal de condicions de fang extremes, mai n'he tingut uns però, m'ha frenat sempre  el desgast prematur de la cala, coses.

https://www.bike-components.de/en/time/Speciale-12-Small-Clipless-Pedals-p93684/?v=9230-black-gold

Nosaltres després de l'etapa passada amb Crank Brothers Egg Beater 11 en el moment més àlgit, a on el punt del desgast de les cales força significatiu també va ser un punt determinant, com el de requerir un manteniment considerable dels seus eixos. 

Així des del 2013 any a munt any a vall que no hem sortit de Shimano, des dels més senzills però com roques, els 520 i/o 540 ara no ho recordo que porto a l'On One, fins ara que tan a les dues Lynskeys com a la Spot Brand i a la Vicious totes quatre van amb Shimano XTR, aquestes dues darreres no crec que portin més de 500 Km. amb aquests pedals, podria dir fins i tot entre la suma de les dues, no ho sé del cert, crec que fins i tot estic tirant llarg. 



Blue Team ))


Entre Vols, una setmana on aquests, les caminades i els Grans Vols han combinat, repartint-se 1/3 cada un el temps, i he de dir que ha sigut molt satisfactori, molt, segurament milloraria la seqüència dels Vols doncs una segona setmana repetint un 3/7 és un punt baix, però he de confiar que estem carregant bateries aprofitant aquesta seqüència més moderada de Vols per descansar molt i mirar així de refer-nos del tram d'onada de calor d'on venim de mesos, i confiant que fer-ho així serà aquesta precaució inicial promotora de grans aventures a dins del tram de Vols. 

De fet bosses de sota seient que encara no tinc clar el fabricant, i sí una mica més definit el volum, però en tot cas aquestes pendents de concretar encara pensant en sortides de més de dos dies, també les llandes ENVE,  i els frens Sram aquests dos components ja al Mirador de fa mesos, són tots tres equipaments els protagonistes a aquest tram. 

També ho és el proper nou calçat de caminar i córrer per muntanya per tots dos on les Trabuco 13 o 14 per sec han de venir, així com les meves Nike Pegasus 41 o 42  per asfalt per sec també. 

Mentre es consolidessin aquests aspectes esmentats  va evolucionant la possibilitat de l'arribada d'un nou Mirador a la capital del nord, o a una nova o vella ciutat per nosaltres que implicaria en el cas de ser Girona  de l'arribada de dos quadres nous que serien penso un inici de traca sensacional, a l'hora que les bikes actuals són difícils de millorar fet que em genera un petita contradicció. 

Ja no et dic res si penso en les dues Voodoos noves que hi ha a dins de les seves corresponents caixes de fa ja uns anys, vull dir que no m'agradaria fer venir quadres nous i que aquests passessin a fer companyia d'aquestes darreres, UF.

Vull dir coincidint amb aquesta diversitat de disciplines les pensades són més expansives, a l'hora que per moderades que ja està també molt bé. Un mix aquest que segur que requereix d'un equilibri de certa complexitat, segur, segur, de fet en puc donar fe.   

He de pensar que condicionat per el primer Mirador, ara cercant espai, i a l'hora descartant, quines coses, tot amb l'objectiu de poder potenciar les properes entrades de les Màquines de Prosperitat. Que per cert aquestes necessiten la nostra presència o únicament compartir situacions complexes, però no d'un espai a on ser-hi tots, quines coses, oi?

Així veia de matinada segur que per el fet d'estar molt ensomiat vull dir confós a totes totes que en aquest estat el context i  el contingut per mi es veu totalment equivocat que l'espai requerit és de 250.000 m2 i 1.000 m2 de Mirador, és evident que tinc un cert punt de confusió, per dir-ho suau sent generós amb mi mateix,  ja estava així al 2005 amb el Mirador al centre neuràlgic de Barcelona, com al 2007 amb el projecte fundacional que no va ser, com al 2009 on uns apreciats genets em van proposar al Gironès un espai per un pressupost vint vegades l'import que tampoc ens podríem permetre, i no va passar res doncs ens hi volien que és el que realment  importava i importa avui. Passats els anys en el 2022 al Mirador una veïna em va proposar d'adquirir un Mirador del centre del poble, de mínim 500 m2. cada espai, repartits en dos edificis, no sé si 500m2 en total o 500m2x2, i segurament uns 10.000 m2. en total. Cal contrastar aquest excés, que no necessitem per nosaltres aquestes dimensions, aleshores? tenim sort doncs de no necessitar-ho, millor dit de pensar que no tenim aquesta necessitat perque de ser passaríem a tenir un greu problema, situació aquesta darrera que no tindria solució, sí un mal recorregut i un pitjor final, renoi. 

Vull dir encara ara em ve al cap la meva reacció de no tinc ni idea perquè està convençuda que som les persones que podríem fer un pas com aquest, ara passats aquests darrers anys tornem a valorar espais, hem après molt, ara no cal que m'ho proposi un tercer com al 2009 o el 2022 ara ja m'ho proposo jo sol )) 

El fet però és que aquesta matinada tornava a coincidir amb una espai de 280.000 m2, 1.000m2 de Mirador, en diferents edificis, i lògicament un 30% més d'import d'adquisició, lògic, lògic, i ara la nostra capacitat segueix sent la que ja no teníem de 1/20, així ara encara hem millorat més, referit a que com més costerut és més protegits estem de poder fer, doncs ara la situació és de 1/30 que tampoc ens podríem ni podrem permetre, quines coses. 

En tot cas aquest moment expansiu era a les quatre de la matinada, a on em vaig despertar submergit entre les Fades de la Foscor, normal era negra nit, i vaig haver de deixar de mirar possibles Miradors perquè a cada nova proposta estava més despert-desconcertat, renoi, fer-ho així vull dir deixar de mirar possibles Miradors i decidir mirar El Guardaespatlles ha funcionat prou bé doncs vaig dormir tot seguit crec unes quatre hores més molt placidament, que bé, que bé, oi? )))

https://www.sram.com/en/time-sport/campaigns/march-through-time

MTB, MTB, MTB. 

Prepararant-revisant aquesta intervenció el curs d'aprendre a pilotar ja ha sigut, la meva quarta participació, una per any, una anada a 10ºC, a trenc d'alba, a on no he passat fred sí fredor a les mans, en tot cas anava molt ben equipat per aquesta temperatura, i he de dir que a nivell de programació venint de l'infinit he arribat vuit minuts abans de l'inici teòric del curs que a la pràctica han sigut quaranta per haver començat mitja hora més tard aquesta edició. 

I a on per primera vegada hi he anat amb el meu Gran Drac de dues rodes, curiosament ha estat la primera edició a on hi han assitit altres pilots totalment equipats de dalt a baix, vull dir he estat menys sol en aquest aspecte. 

Un altre novetat és que he estrenat monitor, durant mig curs, a la segona part d'aquest he repetit experiència amb l'instructor amb el que vaig coincidir al darrer curs de nivell avançat, en aquest ocasió com a les anteriors l'amabilitat ha seguit sent el pilar de l'experiència, sempre es cararcteritzen per aquesta faceta, la de ser molt amables, que bé. 

Quan portàvem noranta minuts jo ja hauria posat punt i final a l'experiència, fatigadet, per viure el moment amb una intensitat excessiva o no i és una disciplina intrinsecament molt extrema, fet que de fons em genera una advertència de cert pes, i bé en tot cas encara em quedaven més de quatre hores, renoi. 

A mig curs la calor era realment insofrible per mi, i mira que m'havia tret la tèrmica d'Assos, i no portava el meu casc si no el proposat per els organitzadors, per primera vegada he acceptat-assumit fer-ho així, i bé vaig tardar cinc hores a adaptar-me, a la quarta encara pensava en anar a buscar el meu casc. 

Una tornada al Mirador passant per el Baix Empordà, una visita necessaria aquesta i molt positiva després de les darreres inundacions, que va posar fi unes hores després, passades onze hores des de l'inici d'aquesta aventura. Una tornada molt emotiva passant per el territori de la ceràmiques, renoi, i bé temptat de portar a terme un dels Santuaris que finalment no va ser, condicionat per la fatiga, també perquè aquest darrer es caracteritza per ser molt sensible als desprendiments, i aquest punt encara no el porto del tot bé, certament.

Una edició la d'aquesta nova participació que dóna per ser motiu de certa reflexió, nova per mi, doncs mentre hi era la pregunta d'aquesta extrema sensació mentre el portava a terme, referit a sentir que és una modalitat molt arriscada per mi va ser tot i que puntualment una pensada que em va contraure, vull dir va activar-me els mecanismes de màxima precaució, que ja està bé en part o del tot, però una cosa és confiar-se i una de molt diferent és contraure en excés fet que em deixa enmarcat en una rigidesa que pot arribar a ser contraproduent si més no en concepte, vull dir és certament un mecanisme de protecció, aleshores en una disciplina a on el risc és present en cada moviment aquesta pensada, actitud per mi és totalment necessària a l'hora que em genera aquesta contradicció, prendre una actitud propera a relaxació per mi és imprescindible a dalt del Gran Drac de dues rodes, però lluny totalment de la confiança, sense confondre aquesta darrera amb la manca de seguretat-convicció a l'hora de fer cada lectura dels revolts i posterior execució termes aquests dos seguretat i convicció que s'han d'equilibrar perseguint la màxima armonia.

 

divendres, d’octubre 09, 2026

35 )) +

Segueix aparentment disponible, una talla S és realment una talla justa per casa, per gran i per petita, una XS la betty i una M/L en bob, en cap cas una S, en cap cas geared, i menys amb suspensió, però és una Yeti, i és una ARC, coses.

https://es.wallapop.com/item/yeti-arc-35-aniversario-646918401

Dues caminades, i dos Vols, prou bé, i ja estem a divendres d'aquesta 41, de fer podem anar a un 5/7, a veure perquè avui podria tocar cafè a la capital del nord, o no, o no, i/o un Gran Vol podria capitalitzar la meva jornada, doncs sembla que podria ser una primera jornada de fredor sí, però a l'hora també d'un Sol radiant com el que ara mateix comença a entrar amb força per el finestral del Mirador, que bé, que bé.



Inci del Gran Vol ))

Els pneumàtics pendents d'eliminar ja no estan al Mirador, ja és un fet que bé, una interferència menys que bé, i quina visió més nítida ha quedat, i quin espai he guanyat renoi, ara a deixar reposar quins pneumàtics monto dels disponibles i quan porto a terme aquesta operació de manteniment, fet el primer que com esmento encara alliberarà més espai, no per tornar-ho a omplir de pneumàtics nous, si no per millorar l'ordre de l'espai i prou, i en segon terme un cop actualitzades les dues Lynskeys podré veure quina pensada tinc sobre els propers candidats, que com us esmentava vindran en comptagotes, que bé, que bé, que bé.

Un punt interessant com ho és que  ja estem sortint amb pressions més baixes dels Maxxis un altre cop, fet que em fa veure que gaudirem d'allò més a dins dels Vols. Ho esmento amb la màxima prudència per mirar de consolidar-confirmar la diversió, a veure, a veure. 

Estic per eliminar tots i cada un dels disc que vaig desmuntar més els quatre discs actuals de les dues Lynskeys, i fer-ne venir un joc de nous, és que ja disposo de dues unitats noves al Mirador, de fet en disposo de sis unitats més a part d'aquestes dues però les reservo per els Dracs nous. Els discs vells em generen una interferència enorme, com sona. 

En tot cas el pas primer és decidir si segueixo el mateix criteri que amb el pneumàtics recentment elimininats, he de pensar que m'afavoreix portar a terme aquest pas la bona sensació que tinc avui després de la neteja portada a terme ahir el vespre abans de sortir a caminar, molt i molt bé.  

MTB, MTB, MTB.

A tocar del curs d’aprendre a pilotar, a on ara dubto-valoro si hi aniré amb el Gran Drac de dues rodes, que venint d’on venim dir que no vull passar fred a les sis tocades del matí quasi que sembla una contradicció, oi? doncs encara avui proper em queda que en els darrers dos Grans Vols de dues rodes crec recordar que com a mínim a un d'ells vaig arribar al Mirador xop de la roba interior de la calor que vaig passar tot i que puntualment, però a l'hora també molt present. 

El darrer cop i únic que he començat de matinada un Gran Vol de dues rodes, va ser a les quatre de la matinada molt lluny del Mirador a plena onada de calor, a l'agost crec recordar del 2025, i l'experiència va ser realment molt però molt significativa, certament. Recordo que a tocar de les dotze del migdia aturat a una area de servei  jo estava encara amb el cos destemplat de la fredor que havia experimentat feia unes hores mentre la resta de persones estaven ben resguardades del Sol a l'ombra amb l'aire acondicionat, jo però era l'unic que restava a ple Sol necessitat de l'escalfor d'aquest per mirar de refer-me. Quines experiències en principi més contradictòries, i a l'hora absurdament memorables, oi? 

Ara passats aquests dies és sembla ser a l'inrevés, en menys de dues setmanes el pronòstic ve marcat per temperatures baixes, no ho asseguro perquè no ho he experimentat en persona a dalt del Gran Drac de dues rodes, però sí que puc afirmar que ahir dijous a la nit la temperatura caminant era interessant per refrescant, molt.

dimarts, d’octubre 06, 2026

Tyres )) 7+

Després de més d'una dècada aquest diumenge m'he decidit a portar a terme una neteja seleccionant el 80% dels pneumàtics que disposem per procedir a la seva propera eliminació. 

Motivat aquest pas per estar fent la substitució dels pneumàtics davanters de les Arch, i a on curiosament uns dels Ikons em va  literalment explotar fent un soroll exagerat-extrem, motivada aquesta en aquest cas segurament per una manca de flexibilitat del flanc del pneumàtic, o no i senzillament hauria d'haver mullat els laterals d'aquest a part del líquid segellant que ja ho feia, en tot cas a mi em va indicar que era hora d'un relleu en profunditat dels pneumàtics que disposem sempre fins avui després d'anys d'estirar de l'estoc, concretament des de Finale i FW 2017-2018. 

Mentre no em decideixo hauré de fer ús dels Ardent Race davanters i dels Ikon nous per estrenar al darrera, en disposo de dues unitats d'aquests darrers i de quatre de davanters dels Ardent Race esmentats. 

Fora d'aquests sis pneumàtics, més els quatre que porten les dues Lynskeys, que ja van amb aquesta combinació, no en tindrem més, excepte els quatre de nous que he de seleccionar i seguidament fer venir cap al Mirador. Així a la imatge que aporto dels pneumàtics a eliminar per temps la majoria no per desgast, també els Onza com els Hutchinson per la debilitat de les seves parets laterals des del primer dia, aquest darrer sense estrenar van venir propers al 2010. També hi he de sumar dos pneumàtics més que eliminaré, que són els que encara estaven muntats a les rodes de la imatge inferior. De fet seran quatre més doncs els dos Ikons del darrera que portem ara posteriors també han de cedir pas a aquests nous que ús esmento.


Discs que no es gasten mai ))


Curiositats, he retirat tots i cada un d'aquests pneumàtics dels conjunts de les rodes que disposem i que  seguidament aniran de pet a la deixalleria. A l'hora també he fet el mateix amb cada un dels discs de fre d'aquests conjunts de rodes, discs de la imatge que quedaran aturats pendents de quin recorregut els hi espera, veurem, en tot cas no entraran més en funcionament. 



I no hi són tots ))


És a dir a partir d'ara excepte les rodes de les bikes en funcionament la resta de conjunts de rodes estaran  sense discs i sense pneumàtics muntats, mirant d'evitar els inconvenients que em genera el líquid segellant, intentant mantenir al dia cada conjunt de rodes i pneumàtics de les quatre bikes que tenim muntades i prou, fita la de mantenir al dia els conjunts que no utilitzem per mi actualment és un impossible, motivat aquest descontrol perquè actualment únicament rodem, vull dir sense un objectiu concret a curt termini, ni a mig termini, octubre 2027, o octubre 2028 no marca el tempo present referit a pneumàtics, ni a ferodes, ni a llums, ni tampoc a equipaments, quines coses, poc a poc. 

Vull dir que les rodes que no estan muntades a les bikes i que estaven totalment equipades amb líquid segellant, pneumàtic i el seu disc corresponent ara es passen mesos sense sortir, ni les Crest ni les Flow fins fa res havien tingut cap oportunitat de sortir, i les Flow davanteres l'han tingut aquesta oportunitat per la necessitat de substituir els pneumàtics davanters de les que sí en fem ús com ho són les Arch, però per fer un pas ràpid i disposar en segons d'un pneumàtic davanter per sortir, no per necessitat de fer ús de les Flow, doncs ara per ara les Arch són les nostres preferides avui per presentar un equilibri referit a comportament dels laterals dels pneumàtics en 2.35 d'amplada, no per un pes més elevat ni per una major rigidesa que les Crest. 

Que ara mentre reviso aquesta intervenció veig que reflexionaré un altre cop sobre els tipus de pneumàtics en el sentit que avui tinc quatre candidats tots de Maxxis. 

En principi per la Spot Brand i la Vicious em rondava la pensada de les Aspen en una de les seves versions més evolucionades de 170 tpi, em frena fer-ho que no estem utilitzant aquestes dues bikes, i en segon terme o primer per les Lynskeys el primer candidat de la llista segueix sent l'Ikon, el segon candidat prenent més força és l'Ardent Race davanter i l'Ikon posterior que és com anem avui, tot i que de fons em ronda de portar dos Ardent Race i no la combinació esmentada, i avui m'ha tornat a venir com a evolució dels Ardent la possibilitat de muntar dos Forecaster, veurem, veurem.



Rodes sense discs i sense pneumàtics )


Segurament si entrem a les seqüències i a les distàncies més properes a un SOLO sí que modificaré els patrons-pautes de manteniment, ara per ara però simplificar en base únicament a les sortides tipus actuals es fa una prioritat, sembla si més no que aquesta és la via per poder seguir millorant en aquest tram on miro d'eliminar les interferències i les redundàncies. No és fàcil seguir aquest fil doncs segons l'objectiu una mateixa situació presenta optimitzacions diferents, vull dir que avui rodar requereix d'una posada en escena que ha de permetre facilitar el ser-hi avui i a l'hora mantenir les condicions-seqüències de cursa d'un SOLO, i mantenir aquest equilibri és sempre força subjectiu per mi, molt, aleshores he de treballar a cada tram per mirar de mantenir un cert equilibri. Tenint present prioritzar més ara dos aspectes, com ho són en primer terme la constància, i en segon terme un punt necessari com ho és el del gaudi, aspecte aquest darrer que em condiciona la selecció dels pneumàtics a utilitzar ara, que bé, oi? Tenim afortunadament una certa pràctica en aquesta darrera combinació doncs ho miro de tenir present amb el que faig amb quasi tot el que porto a terme, coses, dic quasi perquè em sona que hi ha tasques, situacions on la responsabilitat passa a manar sense quasi concessions de cap mena, i coincideix que el gaudi sent a l'hora present costa d'expressar en quina forma es presenta aquest darrer, cert, cert. 

Surt el Sol, ja estem a dimarts, avui toca Vic, quines coses, a tocar de quatre hores de desplaçaments, renoi, i toca Vol després del descans d'ahir i de diumenge.

Ahir però hi va haver caminada breu amb un aspecte determinant per guapo, molt, o que ho pot arribar a ser, de decisiu vull dir els propers mesos fins i tot anys, quines coses. 

Així mentre fèiem el recorregut caminat que té una duració de 45' sota un espurnejar intermitent de sobte la Reina va experimentar sensacions amb quatre minuts de carrera, i aquesta sensació seva va ser de sorpresa, doncs corria sense identificar com a sensació coneguda la carrera a peu.

Vull dir que en el 2017 i en el 2018 la preparació del SOLO portava incorporada en primer terme córrer uns primers minuts des del Mirador fins al centre on portàvem a terme la preparació indor, dins de la programació que durava una hora, vint minuts presentaven carrera de molta intensitat, 100% en zona anaeròbica, per un cop finalitzats aquesta hora de preparació tornar del centre al Mirador fent una volta d'uns vint minuts més també corrent però sense cap mena d'intensitat, tot i aquests antecedents ahir ella en iniciar la carrera s'expressava en format sorpresa, renoi, i no verbalment que també si no que la seva expressió fins i to diria que era d'un desconcert positiu. 

MTB, MTB, MTB.

Sense Gran Vol de dues rodes, el que seria el cent noranta-dos, i no està previst de portar a terme una nova sortida avui, certament sí entre demà i dissabte, quines coses. De fet fer dos Grans Vols més estaria molt bé per aquesta setmana quaranta-ú, estaria més que bé ))

Estic cercant un segon curs per aquest exercici 2026, ara a tocar de portar a terme el primer d'aquest any, i a l'hora doncs cercant un proper curs dins d'aquest 2026 de poder ser, i si no passarem directament al 2027.

Ara per ara el nou candidat resta aturat i avui a Vic no crec que faci visita per caminar en aquesta direcció, i d'haver de ser no contemplo una altra via que no sigui passant per la capital d'Osona, així el mes passat també en el pas per aquesta capital tampoc vaig gestionar aquesta via, coses, sí fa dos mesos, a finals de juliol concretament. 

Cert que tot indica que sí o sí anirem encarant cap a dependre a totes totes d'aquesta ubicació propera avui, però molt llunyana del 1997 fins el 2022,  i que per casualitat coincidint però aquesta amb un doble motiu ha tornat a ser-nos molt propera, molt. 

Vull dir si seguim en aquesta direcció que no ho sé, certament, també ho és del cert que de ser necessitaríem una Transporter LWB, doncs hauria d'encabir a Dracs i a Grans Dracs, fet que reacondicionaria totalment el concepte de la nostra mobilitat, i també certament que no sé si vull fer un pas com aquest, però des de tots els Mirador Vic ens queda molt lluny, una mica menys des de Granollers però lluny igualment, molt. 

dilluns, d’octubre 05, 2026

Tallboy evo )) 8+

Que diferent de la primera versió, segur que en directe guanya molt, segur però d'entrada no sembla ni una Santa Cruz després segurament sí, i ni molt menys una Tall Boy segurament passats els dies després aquesta també, com tot, com quasi tot, quines coses, i menys una Tallboy com esmento, però també com esmento res que el pas del temps no posi a lloc.

https://www.bike-components.de/en/Santa-Cruz/Tallboy-6-CC-29-Frame-Kit-p298445/?v=67947-gloss-carbon

De fet tampoc sé veure la Tallboy a la pàgina de Santa Cruz, renoi.

https://www.santacruzbicycles.com/en-es

Entenc que la Superlight monopivot ha passat ara per ara a millor vida dins de les propostes actuals de la marca, però com tot pot perfectament reviure com la Tallboy via una nova configuración-sistema. 

No em cansaré de dir-ho, que bé que anava la Superlight ))

Mentre nosaltres caminàvem ahir diumenge de valent, de vesprada sense els llums però perquè era més d'hora, també en una jornada sense Vol per les pluges del matí, a l'hora al Vallès Oriental les pluges estaven fent estralls, i també caminant pensava que nosaltres estàvem gaudint d'un moment brillant sense la protagonista la Lluna, i m'adononava que podria ser una situació idèntica a la de fa unes setmanes ara a l'invrevés però referit a com a metres de nosaltres fa res teníem els incendis a tocar, i mentre lògicament a uns pocs quilòmetres altres persones feien vida aparentment normal, ara l'aigua ha fet un acte de presència en forma de tempesta a aquests indrets, cal esmentar que com al Maresme ens ha tocat per partida doble, és a dir incendis fa res i ara també tempestes, quines coses, en tot cas mentre caminàvem ahir ho teníem tot molt present, molt sentit, de fet va ser motiu de conversa. 

Curiós doncs fa res, uns anys vull dir, passada la frontera els incendis que hi havia no existien, en el sentit que semblaven una cosa molt llunyana, ara que hi som no em passa el mateix, a l'inrevés, vull dir un incendi o una tempesta intensa al nostre país crec que em pesa més encara ara, quines coses.

En el primer Mirador, com en el segon, com en el tercer, com en el quart tots semblen haver portat prou bé aquests aiguats, sembla, doncs caldrà veure com ha anat al Baix Empordà, de moment però ens conformarem en quedar-nos aturats fent activitat moderada sempre propers al Mirador, per prudència, també per respecte. 

MTB, MTB, MTB.

Proper també a la pròxima data del curs per aprendre a pilotar, i la sensació és que poc a poc tot es portarà a terme en les millors condicions possibles, l'autopista des de França fins a destí segueix oberta, i el pronòstic del temps per els propers dies sembla que tendirà a la millora d'aquest, veurem, veurem. 

Mentre he portat a terme un nou Gran Vol de dues rodes, el cent noranta-ú, unes hores abans de l'inici de les pluges, concretament una hora abans no gaire més. 

De fet la sortida va venir marcada per un recorregut on les condicions eren tan diferents per canviants que la lectura revolt a revolt va requerir de prendre molta consciència per mirar de mantenir el ritme encara més controlat, molt més, de manera que decidint anar més lent la seqüència del gaudi per tècnica va augmentar exponencialment, que bé. 

Finalment en tornar a ser al Mirador deixar el Gran Drac a punt per passar revista va implicar de més de dues hores, i encara he de tornar a fer una revisió detallada d'aquest doncs la sorreta s'amaga a tots els racons, espero però que no prou )) 

Costa pensar en assistir a un curs d'aprendre a pilotar Grans Dracs de dues rodes quan la força, la violència dels aiguats són els protagonistes de tot el nostre voltant, renoi, en tot cas el dia a dia va resseguint pas a pas, detall a detall cada tram, oi?


Chrome shoes ))

Des del dimarts de la quaranta que els moviments han quedat doncs cada vegada més restringits, sempre molt propers al Mirador, als Miradors, en tot cas crec que estem més preparats, mai prou certament però a aquests darrers anys del 2022 fins avui hem pres moltes més precaucions, també per uns possibles aiguats es veu, si més no són mesures que semblen prou vàlides durant els propers mesos, anys no però, quines coses. 

Sense anar més lluny fa res que les màquines treballaven part del perímetre del Mirador netejant el torrent per on ha de passar l'aigua en cas de pluja intensa, i de fet ara per ara aquests reacondicionaments han funcionat d'allò més bé, que bé. 

Sembla que a les properes hores la tempesta d'aigua d'aquest matí a Granollers s'extendrà al Nord del país, bé així tindrem la possibilitat trista de poder veure com resisteixen els diferents Miradors ))