Exciting times.


The ideas, thoughts and actions in life are just like riding Skyline at Storm-Lo: find the flow and enjoy the ride!

SingleSpyder.

dimarts, d’octubre 29, 2013

Des de les quatre de la matinada

Fins ara preparant la crònica de la cursa del mundial 24 hores SOLO d'Austràlia.

Storm-Lo.
A minuts de preparar-me per anar a dinar, la tarda de ser, serà el punt de trabucar la crònica.

Ara emocionat, d'escriure-la, de despertar-me de matinada i tot seguit posar-me a escriure, OMG, OMG, OMG.

L'anada a Canberra, bé no em vull ni deixar, ni seguir amb massa intensitat, no més de la que puc digerir correctament.

Anem a dinar?

dilluns, d’octubre 28, 2013

Crancs a casa

Perquè he decidit ara per ara aturar les intervencions d'aportacions de bikes, fent referència a dades interessants que m'anava, i em va molt bé compartir al Blog.

Post WEMBO 2013.
El què jo pugui aportar tots hi tenim accés, així que ara per ara vosaltres mateixos, de fet són tantes les aportacions fetes fins avui que fins i tot jo mateix estic aturat d'haver-me aturat, perquè sóc de fer, fer, i fer, i aturar-me em deixa copçat. Està clar dues passes enrere, i tot té el millor to, el millor pensament, mtb, mtb, mtb. 

Però no cal cercar-hi cap motiu fora de l'aventura dels darrers mesos que m'ha deixat a les portes d'un nou tram, com abans, ara fa uns mesos amb la necessitat de marcar un ritme frenètic al Blog,  que érem a un altre moment, ara a on sóc és un altre tram diferent.

És evident que automàticament l'interès més popular del Blog pateix una caiguda notable, no és important, temes de qualitats i quantitats, no és significatiu, en cap cas, en cap cas, ho superarem, segur, segur.

El fer d'una manera programada, constant porta a The Great Escape MTB a fer aquest nou tram, és cert. Perquè ara tot ve marcat per les sensacions, i per decidir de manera, de forma un xic diferent.

També ho és, de cert, que la previsió de privatitzar el Blog és el proper sender, des de la proposta de ser accessible únicament a un centenar de bikers amb nom i cognom, però aquest és un pas que,  de ser, ara encara no hi sóc, que hi seré, bé, madurant aquest aspecte. Perquè va lligat a una pila de situacions que estan canviant a casa i que per si sol aquests ja definiran amb determinació el camí a fer.

Ara però a compartir aquesta aventura que està siguent aquesta segona part del 2013.

Des del Mirador del Drac, dies de molt Single Speed.

De passar els dies, aquests dies, mesos ja, diferents no descarto de, sobtadament tornar a una aportació massiva de temes que cada dia vaig seguint, i que fins i tot inclús pot ser superior a la dels darrers mesos, per què no?

Però ara per ara no és cap a on vaig, i per tant pel què fa a les meves aportacions al Blog tampoc, sempre deixant la porta oberta a les aportacions dels apreciats contribuïdors, que poden marcar el ritme que creguint més interessant. 

MTB, MTB, MTB. 

La Xina a casa.
Fem un cafè?

Matinada de dilluns

A on des d'ahir seguint el fil d'iniciar la crònica del mundial de 24 hores SOLO de Canberra, Austràlia, totes les converses i pensades són amb data 2014.


Fins i tot ja tinc fetes les plantilles dels consumibles a millorar de la Longboard i consumibles i components a la The Motivator. 


Tinc moltes novetats per incorporar a les dues bikes, petites totes, si parlem de conceptes, grans fins i tot si parlem del volum d'alguns dels components. 

A Austràlia vaig veure noves propostes desconegudes aquí. Austràlia pel què fa a la pràctica de l'esport crec recordar que multiplica respecta a la resta del món en 3,7 vegades les persones que en practiquen per milió d'habitants, fet que implica un nivell molt alt, i un sector molt pròsper i dinàmic, i això ho veus quan recepciones les propostes de novetats de la indústria dels components per les bikes, i els bikers. 

Entre totes  elles, poques, però molt interessants totes les que s'incorporaran a les dues bikes de casa.

Avui mirarem d'arrancar un nou tram pel què fa a la nostra preparació física a dalt de la bike, requerirà d'una pinzellada de força de voluntat, crec que la tenim, veurem.

És a dir doble front, millora de petits detalls de les dues bikes, millora de les nostra forma física a dalt de la bike. 


De fet tenim una tercera via, la de l'alimentació, certament que en aquest aspecte hem de fer un treball important, per a restar aliments, per una banda, i la d'incorporar-ne d'essencials per una altra . 
Com sempre mirar de fer-ho bé, i fins i tot pot sortir bé. 

No us detallo encara components, programa de preparació física, i  alimentació, perquè primer trabucaré la crònica quan la tingui de les 24 hores, pel fet que aquestes millores són conseqüència de l'experiència en cursa del mundial de Canberra. 

A mi també m'anirà bé escriure la crònica detallada del mundial per enumerar punt per punt quines han sigut les mancances, que implicaran millores a fer, i quins han sigut els punts forts que implicaran mantenir invariables d'altres aspectes. 


Fem un cafè?

diumenge, d’octubre 27, 2013

Descansant

He vist aquesta imatge, i el pensament és el mateix que el de la presa de la instantània, des de París amb estimació.


Dies de molt Single Speed. 

Ja hem tornat de pedalar

Per Finale.


Dies de molt de Single Speed.

A dues setmanes

De la WEMBO 2013, d'haver participat al mundial 24 hores SOLO a Canberra, Austràlia, aquest matí és el primer dia que tinc pensaments puntuals de poder començar a fer la crònica de la cursa.


Després de pedalar aquest matí crec que prepararé la crònica d'aquesta aventura. 

Dies de molt Single Speed des del Mirador del Drac. 

dissabte, d’octubre 26, 2013

WEMBO 2013: Australian Perspective - Part 1

I started the year with the best of intentions to race WEMBO. The compartment syndrome issues in my calves were dissipating, I was training hard, dropping kilos, feeling focused. Then a stupid moment trying to unclip from my pedals on a busy road and I found myself with an injured wrist.

That was February, and it wasn't until June-July that my wrist finally started to come good. By then I had lost a lot of focus, put a couple of kilos back on and really couldn't get excited about WEMBO.


It was sometime during this period between February and June that The Great Escape MTB started to interest me more and more and I started to wonder how I could best follow up on my promise from 2012 to contribute.

The place where Single Spyder was born.

 In the end, it was just a matter of taking the plunge, diving into that pool of unknown depth, and being confident that you have the skills to swim. Thus began a new level of communication between Australia, Catalonia and a group of people around the world all linked to Bob and Betty.

WEMBO 2012 was where our paths had first crossed...

My first vision of Freedom

...gifts and details exchanged...


...and promises made to visit en route to Barcelona.

The beginnings of friendship: Finale 2012

A strange twist of fate and a week later I had lost my bike to the Street Museum of Milan and was starting my bike trip across France on a train with a pair of panniers and an empty bike bag.


Were it not for the loss of my beautiful Shhhukran, I would not have been riding through Catalonia on an unfamiliar dragon...

Winding our way south through Catalonia - May 2012.

...nor would I have needed to go to Girona to visit a bike shop and get some new parts, nor would Phil and I have been exposed to a personalised tour of that city at the hands of Bob and Betty...

Catalan escort through the streets, history and culture of Girona.
...nor would we have come to be the proud owners of two Freedom Catalonia jerseys. There were many strange twists of fate in this particular part of my life, and somehow they resulted in me writing for this Blog, learning about the rich history of Catalonia, and ultimately arriving at a very clear decision about WEMBO 2013. If I was going to enter, I would be doing the race in Freedom.

Catalan escort to Barcelona on the newly single-ised touring dragon.
So while my first few posts were an unashamedly deliberate attempt to tempt our Catalan buddies over for WEMBO, I had already made up my mind to do this race for them, wearing their kit. But it wasn't enough that they provide me with a purpose to ride, no they also had to set the level of training in July, that then saw me reaching for goals I would never have dreamed to attempt in the midst of our winter with a full time job: 2000km in August!

I took on the challenge and entered September knowing that the fitness base was established, now only one question remained: how many Freedoms would be on the start line?

It was a close run race between personal circumstances, time, flights and the odd tumble off a bike. At this end we had twice given up hope that Bob and Betty would make it this year, and the second time, in that moment of quiet acceptance that not all things in life can turn out as you hoped, the email arrived with the details of their flights!



I cannot describe the emotion I felt in that moment. We went from a strange limbo-like state of mental preparations to an "all systems go" physical readiness. More than that though, I was super excited to finally be able to share our Aussie Single Speed culture with our Catalan friends. Behind the scenes we planned the key elements of their visit and organised a flag to welcome them at the airport.


Finally the stage was set and it was clear that there would be three Freedoms flying around Storm-Lo (it would have been four, but Phil's torso is a tad too long for the Euro-sizing of the jersey).


What I didn't realise is that I was also going to ride the race in Catalan style. It might seem to outsiders that the last few weeks have been largely about a Catalan experience of Australia. Don't be fooled! The spirit of Catalonia has touched down in Canberra and the old nation has mentored the young city.

The legend of the Australian lass accepting the Catalan knight's advice on the rules of engagement in 24 hour racing will be told another day.


The result however, was known before we turned a single pedal stroke: we had won! From Finale to Storm-Lo, we had ridden the Flow and already started to reap our rewards.


And this is just the beginning...


divendres, d’octubre 25, 2013

Lobo

En Jack London en la seva correspondència amb un amic seu que el va ajudar a encarrilar la seva carrera literària, en Jack London escrivia a aquest amic sota el seudònim de  lobo.


Des de l'arribada d'Austràlia,  hem seguit acuradament el mateix fil conductor que ens va portar a fer el viatge a Canberra. 

Nosaltres tenim ficat al cap un propòsit, ara a menys de dues setmanes, com a molt tres, fins i tot quatre, i no passaria res, que les espectatives de quines seran les sensacions passades aquestes setmanes, de ser tot plegat, em tenen molt emocionat.

Si ens han passat els anys, les oportunitats han vingut, la sensació que n'han sigut moltes, i totes han passat com si nosaltres fóssim invisibles fins a data d'avui, la sensació que ens hem de forçar a tenir és la d'haver tingut fins avui el millor tram, pel fet que les prèvies a les possibles oportunitats tenen aquesta component d'instants emocionants, diferents, que fan que el nostre dia a dia tingui el color dels millors dies de ben entrada la primavera, i en cas de ser de tons torrats, el color dels millors dies de ben entrada la tardor.

Els darrers sis mesos són l'arrancada del tram, ni més ni menys, com tot pot tornar a ser una oportunitat, una gran oportunitat que ens deixi enrere sense ni tan sols mirar-nos. Però ja d'entrada els darrera mesos ens compensen els que han de venir.

Ara a minuts d'haver començat la jornada, les sensacions són interessants, molt, ara mateix surt per primer cop el sol, sempre ho fa, l'espera d'aquest instant té el seu millor sabor quan penses en l'instant que arribarà, ja ha arribat i passada la jornada ens deixarà enrere, ser-hi mentre creiem que hi és, per nosaltres ja és sensacional, veure com marxa esperant a que torni quasi que encara més. 

He de fer la llista de cada un dels components que han de ser substituits dels dos Dracs. 

Pneumàtics, pastilles de fre, discs, cintes de manillar, Belt Drive nou per la Lobgboard, i tots aquells consumibles que porten aquests dos Dracs.

Des del Mirador del Drac, mtb, mtb, mtb

dijous, d’octubre 24, 2013

Espectant

Perquè si bé tot és recent, no és nou.

Per a mi cinc anys és un inici, o sigui que aspectes d'actualitat per a mi són normalment antics per l'entorn. 

Tot roda, per a tothom? no ho sé, per a mi no.

Tinc pendent la crònica del diumenge de la SSWC D'Itàlia, sí, i la tinc pendent perquè va ser molt especial, tot el mundial va ser-ho, i en cap cas vull passar-ne pàgina.

Us exposo això perquè si bé em genera una sensació diferent no preparar les intervencions de cada dia del Blog també  és palpable que el moment que visc que fa que això sigui així també és diferent.

No té secrets perquè això és així, sí un fer prudent que implica que esperi de consolidar una petita fila de projectes importants per a mi, invisibles pel món, i que un cop consolidats, de ser, seran motiu d'emotius instants entre la família Single Speed d'arreu del món. 

Avui he estat a punt d'avançar-me, d'anticipar-me amb en Sheldon, i exposar-l'hi però la prudència ha primat, pel criteri d'esperar a tenirr-ho tot lligat abans d'exposar res. No per falta de ganes, el texte a exposar-l'hi el tenia a punt. La prudència però ha marcat el límit un altra cop. 

Què fa que tot rodi per on roda i no per altres senders no té contesta perquè de fet, qui pot afirmar que el tram serà el d'avui demà?

Les bikes resten aturades, si bé aquest cap de setmana vàrem pedalar, ara aquesta estem molt fatigats, i una norma a casa és escoltar què ens indica el cos, les sensacions, i aquestes diuen fins avui, descansar, més, i més, i més.

Jo de l'emoció als vespres a excepció d'ahir que a partir de les vuit ja no sento les campanades. 


Ganes de sortir en bike, totes, però primer he de recuperar el meu to, no el millor, no cal. Cada  matinada de, o bé propers a les sis, o bé a les set, penso, podria sortir, el fet, descanso. 

Tot tram emocionant va agafat de la mà d'instants de molta pau, no tots certament.

Els dos Dracs descansen, quiets, els veig  i seguidament m'agradaria millorar-los, però han de passar dies, perquè ara manen les emocions, res més.

Dies de Single Speed des del Mirador del Drac. 

dimecres, d’octubre 23, 2013

World Solo 24 hour Mountain Bike Championships

Quan entres a terreny de cavallers de la llum la dimensió no té horitzó perquè no té fi.


El dia abans de marxar d'Austràlia cap a SV, va ser l'eclosió de set dies de continuades i intenses emocions. 


El perquè això és així no ho sé, però el què sí que sé és que si Sau, el pantà de Sau va marcar amb l'oncle i el meu pare en pau descansi un abans i un després del meu recorregut fa més de quaranta anys, l'anada a Sydney,  l'entrada a la delegació del Canadà, sempre seran les prèvies a l'arribada a espai de creadors, OMG, OMG, OMG. 

Ser a un espai per passar la nit, a on la base d'aquest, els fonaments de l'edifici són part de la història dels orígens de la societat australiana. 


Ser-hi amb la Bec i en Phil, saber que hi som perquè la Bec volia que compartíssim aquest espai amb ells, amics meus ara des de casa a milers de quilòmetres de la terra dels somnis, d'aquest continent australià,  que pel fet d'haver-se presentat a casa agafat de la mà de la Bec i en Phil va entrar a SV com la porta d'accés al món. 


El què la Bec i en Phil ens han fet compartir, el seu continent, el seu país, la seva ciutat, la seva casa, els seus entorns, les seves amistats, les seves emocions en compartir les converses dels propòsits de projecte de vida de tres catalans, ha portar els Vols de Drac a un territori desconegut, vell pels nostres Dracs, nou pels seus genets. 


Perquè si bé és veritat que la SSEC2013, l'actitud d'afecte i agraïment constant dels europeus vers a nosaltres va ser el detonant d'un nou tram, ara l'entrada als nostres cors d'aquest còctel genuïnament australià,  ha significat la consolidació d'una etapa sense fi, la dels Vols de Drac transcontinentals, a un espai de genets de Drac que tenien clar des del 2004 que hi hauria un nou tram, recordo perfectament les meves paraules al març del 2005,  ja farem, ja farem, i d'aquell moment ja han passat vuit anys, nou des del dia que vaig afirmar que l'instant, el primer dia de descans a la terrassa de casa a SV, seria un tram de canvi a la meva vida, de no retorn, tenia quaranta anys, i dir, no en faré quaranta-u  sense iniciar un Vol diferent, va marcar el perquè de tot plegat. 

Ara quasi deu anys després puc exposar,  en faré cinquanta consolidant aquest Vol diferent. 



L'entrada a l'hostalatge de Sydney, el lloc a on vàrem passar la nit, punt de referència d'arrancada del tram a on som ara. 


Des del primer dia, i aquest jo creia que era des de l'instant que vàrem pujar a l'avió a Barcelona direcció a París, amb destí final Austràlia que el pòsit per construir el turó a on reposar l'assentament pel far de Canberra no ha parat de fer camí, però ara mentre escric, de fet crec que la Bec des de molt abans de la WEMBO del 2012 ja havia pres una determinació que ens havia d'implicar sí o sí càlidament a tots plegats, i d'aquesta afirmació fent referència a la ferma determinació de la Bec, ja en tornaré a fer palesa d'aquí a unes setmanes, ara però sí em puc limitar a remarcar el què la Bec ja va exposar planerament al Blog, Finale no va ser estrictament una coincidència


Per això la meva correcció  d'on arranca aquest nou tram dels Vols de Drac. Un nou tram que deixa oberta la porta a totes les modalitats dels propers Vols. Vàrem anar a Austràlia perquè hi havia la Bec i en Phil, si no, seguiríem amb la premissa de no sortir del Vell Continent, a excepció encara avui del Moab, però això ara, el no sortir del Vell Continent ja és passat, ja hem trepitjat terra d'un nou, bell, vell continent, no hi ha marxa enrere, tampoc ho volem. Un cop presa la decisió, marxem a Austràlia, i  per primera vegada a la meva vida, la porta a fer un Vol únicament d'anada. Aquesta possibilitat, la de ser un Vol únicament d'anada,  es va exposar a sobre de la taula a SV, entre els tres, hi va quedar clar, per què no? si es donen les circumstàncies, per què no?, i de fet es van donar totes les circumstàncies que s'havien de donar, totes, en cap cas indicaven que no havíem de tornar a casa, si més no en aquest primer Vol. El pensament a partir d'un cert instant passats els primers dies a Austràlia per a mi va ser clarivident, hem de tornar a casa i reflexionar, primer cal tornar a SV i reflexionar, de ser, per fer cal en primer terme preparar l'escenari en la mesura i proporcions adequades a la dimensió del tram que s'ha obert planerament en el camp de visió dels nostres ulls. 


És a on som, seguim amb més força que mai lligant els darrers aspectes de la nova nau insígnia, la que marcarà el proper tram fundacional, aquest el tenim clar, quasi mil hores de temps així ho indiquen clarament, però els límits de l'horitzó no estan clars, perquè no tenim les filles que van fer tornar al besavi de Cuba, i per tant què hagués fet ell en cas de no tenir-les? 

Són dies dels Grans Vols de Drac a The Great Escape MTB. 


Per compartir entre nosaltres, fem un cafè?

dimarts, d’octubre 22, 2013

Quan tot pesa molt

És que ja tornes a ser a Catalunya. Pots pensar, manies, no, no ho són.

El nostre país té moltes virtuts, moltes, i tant que sí, i serien innumerables les paraules per a definir-les, és cert. També ho és, del cert, que una sensació que cada un dels catalans aporta, és la d'un pensament no necessàriament expressat verbalment que genera d'un fer que arranca amb, partint d'un molt bon escenari, d'una proposta excel·lent, d'un projecte ambiciós, o de qualsevol iniciativa de to molt interessant, reaccionar automàticament  sense manifestar-ho restant-l'hi la importància que realment té per mirar d'evitar el què per experiència o per prudència ens diu podria no caminar comportant posteriorment la corresponent decepció si és tracta de projectes d'oci, o de pèrdues econòmiques si es tracta de projectes de feina.

Aeroport Charles de Gaulle, París. 
I amics meus si bé és totalment justificat pensar així per les condicions pròpies de la nació catalana, per les circumstàncies d'aquesta dels darrers segles, si bé tot dóna la raó a aquesta manera d'actuar en aquesta línia de suma prudència, i forta actitud que es pot, i es considera sempre una visió negativa, mentre el què és, és una posició protectora vers a tercers si el fet, o fets venen generat per ells, o auto protectora si els fets els protagonitzem nosaltres, si bé totes aquestes actuacions són les naturals i encertades, us puc ben assegurar que de decidir mirar-ho diferent, no diré com, sí únicament diferent de com ho fem sempre, sense passar a prendre riscos de cap tipus, ni prendre decisions que considerem que no són les adequades, de fer-ho diferent no diré que res sigui després diferent, sí que com a mínim pot arribar a ser diferent, molt diferent.

Sydney.
Vull dir que hem de donar-nos una oportunitat, a fer les coses dins del nostre marc conegut, sí, no diré que no, però sí que les decisions dins d'aquest marc han de ser, poden ser diferents, i que de fer-ho, i ho dic per pròpia inexperiència, les sensacions són sensacionals, i molt refrescants, perquè, i ho esmentava a una anterior intervenció, el què viu el poble català no té raó de ser, quan parlem d'aquesta sensació d'angoixa que tots i cada un dels catalans tenim ara sí ara també, a on pensar, ai que ho perdre tot, ai que de fer-ho així tindré un problema, fins i tot, ai que de fer patiré, és el què marca el perquè de tot plegat, podrem posar-hi més murs o menys per mirar d'evitar aquesta reflexió, però al final, als trenta, el més afortunats, als quaranta, els més ben dotats intel·lectualment, als cinquanta, com en el meu cas que comencem a descobrir-ho tot just ara, t'adones que cal fer un esforç i en els petits detalls està l'oportunitat de fer-ho diferent, d'intentar veure què passa si  petites coses, petits detalls els fem interactuar entre ells amb diferent ordre, fins i tot de diferent manera, dins de la nostra epicèntrica prudència, fent referència a prendre decisions que no són les que prendríem, però que de fer-ho diferent el cost no implica risc, i sí, surti bé o no, comporta refrescar l'ambient de presa de decisions.

Aquest fet el de modificar lleugerament un resultat fruit d'haver fet quelcom diferent és enriquidor, i per tant portador de moltes i molt bones sensacions.

Bon dia des d'ara ja a SV, clar que yes

dilluns, d’octubre 21, 2013

A Bike from the Land Downunder - Part 2

Life is what happens to you while you are busy making other plans 
John Lennon

Back in 2005 I set out to get a fancy new geared bike and somehow became a Single Speeder on a fully rigid steel frame. This year though, as I have reached new levels of accomplishment on a rigid single speed, as I made plans to build a brand new single speed road bike, an old geared frame turned up on my doorstep and begged for a second chance at life.

This is the story of that bike and how I found room for a derailleur once more.

I'm an archaeologist. I make a living researching the past, but more than that, it is part of who I am. I have a passion for old things, tales of past times, finding a place for both in this modern world and showing others the value of such things. Some of my earliest memories are of summer evenings scavenging old treasure from the rubbish at our local 'tip' (Aussie slang for waste disposal station). I'm not sure, but I think my first three bikes probably had their origins at the Ainslie Tip.

The other aspect of being an archaeologist in Australia is that my work inevitably brings me in close contact with the 'First Australians', the indigenous Aboriginal people who my forefathers stole this beautiful country from. It is an aspect of my work that is a great privilege but also often very confronting. It means going face to face with what European nations have done in this country and how they have created a minority class with a fragmented identity and languages that are often largely forgotten.

Part of what I do is trying to conserve and manage Aboriginal heritage, but it is also about giving a voice to Indigenous Australia through their archaeology. I don't claim to do it very well, but I try my best.

More than anything, I try to win the trust of the Aboriginal people I work with, because if they don't trust me there is no way I can tell their story or help protect their values. So, it was a pretty darn humbling and special moment when Spud, a Koori from down Illawarra way, said he had an old bike he wanted to give me.

He said he wasn't sure how old it was or how good it was, but it had a history of being raced by his sister (at least I think it was his sister), so he was pretty sure it was a decent bike. He also said that the frame was too small for him, but it would probably fit me, and given how much I ride bikes, would I be interested?

Naturally I said yes, admittedly with a mixture of excitement and doubt. I wasn't quite sure what to expect, and since I was heading back to the office that day, it would be some months before I discovered what I had.

True to his word, Spud brought the bike out to the excavation, and when my colleagues couldn't fit it in the car on the weekend, they stored it in the port-a-loo for safe keeping, much to the bemusement of another colleague who then discovered a twenty year old bike inside when they went to the toilet the following Monday!

I organised for a friend who lived near the excavation to collect the bike and store it until I could collect it.

He was also pretty bemused by the bike, and suggested that I might want to lower my expectations about what I had just taken charge of. I laughed him off and said just wait until you see what we do with it.


Some months later I finally had a chance to drive down and collect the bike. It turned out to be a classic mid-range steel frame with some entry level components on it from circa 1991-92. The paint was chipped and surface rust starting to spread; the components were largely beyond saving, but the frame showed great promise and just needed love.

We took it home and tried to work out the brand of the frame. It was pretty similar to the lugged steel frames produced by Repco and Shogun in the late 80s and early 90s, but the serial number didn't match either of these. The brand didn't matter, I had a vision for the bike. The semi-vertical dropouts and the derailleur hanger were begging for a sympathetic rebuild with gears, and so I started planning a 1x8 retro racer.

Phil took command of hunting down the parts and we quickly agreed on a pure Campagnolo build. The only question was how to do the paint job.

The spark for this came from the red Circus Monkey hubs that Phil had tracked down as a cheap, modern light weight Campagnolo compatible option.


 Suddenly I had a vision of a bike that was red from the hubs up, black across the top tube and upper seat stays and forks, with a splash of yellow in the middle: the Aboriginal Flag!


The Aboriginal flag was designed by Harold Thomas, a Luritja man from Central Australia. It was created as a symbol of unity and national identity for Aboriginal people during the land rights movement of the early 1970s (http://www.aiatsis.gov.au/fastfacts/aboriginalflag.html).

Black: Represents the Aboriginal people of Australia
Red: Represents the red earth, the red ochre and a spiritual relation to the land
Yellow: Represents the Sun, the giver of life and protector

What better way to respect the history of this bike than to paint it in an unmistakeable way that reflects this magnificent flag?

We marked the frame up, put together some notes and images for the spray painter and Phil looked up the paint codes for the flag. He also added a second bottle cage mount and had the great idea of getting the bottle cages sprayed to match the yellow of the frame.

The result? A stunning and unique paint job that displays its heritage proudly.


It is running a 44 tooth chain ring with Record cranks and a 13-28 cassette. 


The derailleur is Chorus and the frame mounted indexed shifter is Record. 


The brake callipers and levers are Chorus and the levers, like most of the groupset, are second hand parts hunted down from around the world off eBay. 



The stem, headset and seat post are all black in order to tie the whole colour scheme together. 


The stem is an elegant quill that supports one of the more unusual items on the bike: Salsa Moto Ace Bell Lap flared drop bars (a tip of the hat to my original Fargo build) wrapped in Specialized black cork tape. 



The seat is a Serfas Furano, a now obsolete saddle that really suits my bum (I run the same saddle on my MTB).


The wheels are also a break from the retro scheme with Circus Monkeys laced into Mavic Open Pros with two cross DT Revolution spokes and a set of uber-reliable Continental Gatorskins for grip and puncture protection.




The pedals are classic old egg beaters (actually they might be the set I used on the old Stumpy when we did our first Solo 24 Hour together).


Oh yeah, and the bottle cages are Elite.


The total package weighs a respectable 9.4kg. It's only a shade heavier than the aluminium and carbon fibre Orbea I used to have, but the wheels are so much lighter! It accelerates beautifully and the longer wheelbase with the steel frame makes for a comfortable and confident ride.



So far we have only had our maiden voyage together. It was a breakfast run with a return through Ngunnawal (suburb named after the local Aboriginal tribe) to visit Steve, who had stored the bike for some months before he moved to Canberra for work. He was stunned by the transformation!

Riding home from Steve's, we passed an old fella sitting at a bus stop and I heard that uniquely Aboriginal accent call out "that's a nice looking bike you got there". If there were any lingering doubts about the message behind this bike, they evaporated in that instant. 

Now I just can't wait to show Spud and see what he thinks of the bike.


Respect!

Respect for culture, history and community!