divendres, d’octubre 18, 2024

Frens )

Sobre el punt dels ferodes dels frens XTR, una mica una situació germana dels R1 de Formula, a on quan fiques els ferodes nous l'espai entre aquests, entre els pistons de la pinça, i el disc amb el ferode, no és suficient, i la maneta queda sense recorregut, necessari aquest per poder modular la frenada. 

Per poder alliberar espai entre aquests tres elements, curiosa la solució, dels ferodes vells sempre n'hi ha un que es desgasta molt menys, i que llenço-descarto igualment, bé doncs he utilitzat un ferode nou com a parella d’aquest menys desgastat, i oli en un llum, així he aconseguit un recorregut perfecte de la maneta. És rar, segurament he de ficar oli nou, tinc l'útil específic per fer-ho.

Això ho he fet amb tots els frens dels dos Dracs, la meva també començava a presentar un recorregut de la maneta excessiu, així normalment m'hauria esperat molt més a fer la substitució dels ferodes, doncs mires el desgast del gruix dels ferodes i els veu prou bé, amb la solució proposada-aplicada puc mantenir-recuperar un recorregut de maneta perfecte, i a l'hora no perdo potència-progressió de frenada en les baixades llargues. 

Passats els quilòmetres, forces, aquesta proposta-combinació s'ha mostrat perfecte, vull dir que sense substituir el líquid de fre, o modificar-retirar la quantitat correcte per permetre l'entrada fàcil dels ferodes, aconsegueixes un òptim funcionament, que no eximirà de properament ficar líquid nou. 

MTB, MTB, MTB. 

Avui oficialment tenim un Gran Drac menys, anem a pel segon ))

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada