divendres, de juliol 05, 2024

Protectors )

Recuperant-se, doncs després de cada Vol també tenen el seu premi, un bany esplèndid, i segur que per ells molt reconfortant )


Merits en refresc )


MTB, MTB, MTB.

Ara a veure quin efecte té l’arribada del nou Aether MIPS, Spherical, vull dir si el Merit seguirà sent els protagonista o no, doncs crec que quan el dia vagi de blaus o de negres l’Aether nou serà qui prengui la batuta de l’aventura )

dijous, de juliol 04, 2024

Per fi )

Manteniments, els estic fent, cadena, frens, pneumàtic davanter, i BB tots aquest components al dia, no el conjunt del Drac que hauria requerit de més temps, que hi posaré fil a l’agulla penso, el cas és que estic molt satisfet d’haver recuperat aquest hàbit encara que sigui puntualment. 



Ara hauré d’anar a pel Drac de la Reina, sí que també he posat la cadena nova, que per cert no sé perquè les dues cadenes noves han quedat llargues, molt llargues, a on els tensors han quedat a quatre mm. del límit, i si no ho feia així no les podia muntar, doncs amb els tensors a mínims quedava curta, que rar, segur que se’m passa quelcom, és que manteniments complerts fa anys que no els faig. 



De frens, el líquid de fre s’ha de ficar nou a tots dos Dracs, doncs el recorregut del meu de la maneta cau i encara queda molt ferode per gastar, el de la Reina per prevenció i prou doncs el seu tacte de frens és impecable, tot i així he ficat nous els dos ferodes de la meva, però cal també ficar líquids nous. Tinc l’útil específic pel model de Shimano per  portar-ho a terme, el què no sé és a quin Mirador està guardat, renoi. 


Ferodes vells molt nous (

Els punys del Drac de la Betty ara ja no són Renthal Lock On Ultra Tacky, i tornen a ser Ergon Ge1 EVO. I no sé si aniran prou bé, entenc que finalment anirem a Esygrips, veurem. 

MTB, MTB, MTB.



Ja he localitzat el kit per substiuir el líquid dels frens Shimano, prou bé, oi?

Després de fer aquest manteniment m'ha quedat clar que no hauria de demorar més l'arribada de les noves eines, i també que l'espai on descansen Dracs i Grans Dracs ha de ser ocupat també com a zona per poder fer els petits manteniments recurrents de tots ells. Així d'entrada el primer que necessito ja és un carro d'eines potent, després ja valoraré el banc de treball fixe, però aquest carro també el vull amb la base per poder treballar, per poder dipositar components a sobre, o be de fusta o bé de gomma, ara aquest punt avui és una prioritat,  i lligat això l'arribada d'aquest carró també ha de venir un terra sintètic per no haver de patir tota l'estona de marcar el terra, renoi, aquests tres punt, eines, carro per aquestes amb la seva base superior per poder treballar, i terra sintètic avui sembla ser la prioritat quan parlem d'útils de taller ))

dimecres, de juliol 03, 2024

3/3 a la 27 )

Prou bé, i avui dimecres ha coincidit amb que les bones sensacions han marcat cada un dels minuts de l'aventura. 


Alp-X/C7

Equipats d'estiu, de blau, amb Merit, S-Phyre, tots dos de Gore.

Coincidències cap crec recordar, incidències cap, amb aigua sense beure, sense menjar, havent de corregir les dues rodes posteriors que estaven baixes de pressió, també veient des de fa uns dies que he de subtituir ferodes davanters de les dues bikes, i també les cadenes, de la meva la roda sencera posterior, i de les dues els dos Ikons del darrera han de donar a pas a dos pneumàtics nous del mateix model i característiques, i en darrer terme he de subtituir el BB de la meva sí o sí. Amb llums sense funcionar, amb eines, rodant per sota dels 20ºC, amb unes condicions excepcionalment favorables, i tant.

MTB, MTB, MTB.

Van tan bé els dos culots C7 paravent, els de color blau, que valoro de fer venir més culots germans d'aquests en aquesta ocasió sense ser paravent i ara negres, veurem si entenc les gammes que proposen. Dubto per si em decanto per Gore o finalment pels P.R.O de Pearl Izumi que ara tornem a estar disponibles, no els Elite que segueixen desapareguts. 

dilluns, de juliol 01, 2024

Insistint )

Arribada la primera Super Armadura de Gala en color negre en una talla més gran, millor dit l'equivalent a dues doncs les talles d'aquest fabricant són totes més grans, molt més grans, un cop a casa de cintura capa a munt crec que és l'ideal per poder disposar dels més de 4 cm. per incorporar el coixi de seguretat, i que aquest pugui expandir-se correctament, també remarcar el fet que de genolls cap a vall també em sobra molt material, però molt sensa necessitar-ho, de fet des de la cintura a genolls també, però aquí sí que l'Airbag també s'activaria a aquesta zona de les caderes de sobre dels genolls així que necessito que hi hagi aquests 2 cm. de més perquè pugui també expansionar lliurement el coixí de seguretat, el fet és que em queda el dubte si no és massa gran aquesta armadura doncs no fa 4 cm. i 2 cm. de més respectivament, fa més, sobretot de pit, així he localitzat una talla menys, i després de donar-hi voltes finalment fa uns dies em vaig decidir a fer-la venir també, i un cop amb les dues a casa he vist millor o això penso quina podria ser la talla ideal entre les dues per poder incorporar el coixí de seguretat a l'equipament, avui crec que aquesta darrera és a dir una talla menys seria la ideal.

Ara que disposo de la segona armadura idèntica que la primera però amb una talla menys faré la comanda de l'airbag, el perquè no el vaig fer venir tot seguit és perquè encara dubto si agafar el coixí de seguretat més complert a on també protegeix la part inferior de les caderes, o si limitar-me amb la gamma que protegeix de cintura cap a munt i prou, equiparant d'aquesta forma la protecció als dos equips que disposa la Reina, és un raonament singular però per a mi prou bo doncs no vull anar millor equipat que ella, o procedir a cercar un equip per a ella específic nou que també protegeixi la part inferior del tronc, en tot cas ho decidiré properament.



 




Per poder incorporar el coixí de seguretat necessito que la cintura tingui 2 cm. més de la talla que porto normalment, i  4 cm. més de pit, amb l'armadura que ha arribat de cintura segurament ja coincideix amb aquests 2 cm. però de pit jo diria que fa força més, no n'estic segur doncs no he anat mai amb una Super Armadura de Gala que no vagi soldada a la pell, així ara un equip que d'entrada no va totalment rapadet al cos no sé massa bé com gestionar-lo, poc a poc.

 

Després de decidir si la S o la M és la talla vindrà el pas de seleccionar el meu primer coixí de seguretat,  estic entre que vingui el que incorpora la protecció de les caderes o no, de fet d'equipaments en faré venir

dos, l'Airbag independent, i la caçadora amb el coixí incorporat idèntic que el que els equipaments que disposa la Reina, a on la columna i la cadera no tenen coixí de protecció, cap dels dos equips d'ella incorporen Airbag a aquestes dues zones. Així ella també requerirà de seguir el mateix procés que jo quan parlem de fer venir una Super Armadura sense proteccions per poder incorporar un coixí de seguretat que sí protegeixi aquestes parts del cos com també com esmentava la zona inferior del tronc, en tot cas això ja serà quan es decideixi a inciar els Grans Vols, cosa que fins avui no ha sigut, i que si finalment no fos no passarà res, i tant que no. És a dir de ser començarà amb els dos equips que disposa, amb els Airbags corresponents que ja porten incorporats els dos equipaments, i després veurem a on la porten les sensacions. Jo sí faré venir l'equipament esmentat perquè no tinc cap Super Armadura equipada amb aquestes proteccions tan avançades, quan parlem de Grans Dracs de dues rodes. 


Ara intrigat per veure quina decissió prenc sobre quina serà la talla correcte, l'armadura que es quedarà, però més encara pel que he de decidir després, dubto una mica sobre si els coixins electrònics són avui per avui els ideals, doncs en alguns medis especialitzats especifiquen que aquests en un 25% dels casos no s'activen, i si la Super Armadura no porta proteccions propies per poder donar cabuda a l'expansió de l'Airbag aleshores si aquest no explosiona no disposes de cap protecció contra els impactes, sí contra el lliscament pel fet de ser de pell.


 MTB, MTB, MTB.