Exciting times.


The ideas, thoughts and actions in life are just like riding Skyline at Storm-Lo: find the flow and enjoy the ride!

SingleSpyder.

divendres, de setembre 30, 2016

135

Tinc dubtes sobre si les rodes han de ser 9x100/9x135 o 15x100/12x142, jo preferiria la primera opció, sóc d'eix de 9 mm.


http://www.bikeradar.com/mtb/gear/category/components/wheel-sets/product/review-shimano-xtr-m9000-tubeless-race-29in-wheelset-49895/
 
Aquesta decisió condiciona la forquilla, i implica de fer venir l'ENVE o no.

MTB, MTB, MTB. 

Tubular vs Tubeless



Jo decidit pels UST, sí però perquè són més fàcils, vaig en Single Speed, amb rígida, aleshores Tubular no? Jo quan feia carretera ara fa 41 anys anava amb tubulars, clar que yes



Els dubtes amb els tubulars de MTB són tres ara, perquè fins fa res eren quatre, el quart dubte era que fins fa poc no podies afegir sense punxar el tubular el líquid antipunxades segellant dels Tubeless, ara ja sí pots introduir el líquid per la vàlvula per tant un dubte menys, els altres tres dubtes, el primer, els tubulars de MTB pesen entre els 500 i els 600 grams, quan parlem de pneumàtics Tubeless si no ronden els 650 grams els laterals són molt propensos als talls, el què he llegit dels tubulars és que els laterals fallen molt, i he llegit també que per ús diari els tubulars de MTB no són una opció vàlida, sí per curses de MTB properes a l'hora, tot i que els fabricants els proposen per a tot ús, d'un distribuidor de llandes tubulars BOR he llegit que ell no utilitzaria aquesta tecnologia per a curses llargues de MTB, el tercer dubte és quan el tubular es desenganxa de la llanda, OMG, perquè passa, i quan això passa mare meva. El darrer dubte, no pots portar recanvi de tubular de MTB, vull dir amb els pneumàtics de MTB convencionals i amb els Tubeless portes una càmara de recanvi, amb els Tubulars de MTB aquesta opció no la tenim, i per les dimensions d'aquests no pots portar recanvi, a diferència dels tubulars de carretera que sí que pots portar un recanvi lligat a sota del seient.

MTB, MTB, MTB. 

9000

D'aquests dubto, els nostres no van bé, joc a l'eix esquerra passades dues setmanes, aquests?


De les 64 opinions que he llegit dues tenien el mateix problema que nosaltres, i uns quants proposaven tot i estar satisfets amb aquests pedals d'agafar els XT i no els XTR.

MTB, MTB, MTB. 

985 Race

Esperant.

88 mm entre forats ha sigut decisiu per decidir-me per aquesta opció, això fa que anant amb un sol plat com és el cas, la visió interior sigui totalment neta, no hi ha un segon punt superior o inferior per agafar un doble plat o un triple plat. important per a mi aquest detall, i de fet després d'uns cinc anys serà el primer cop que aconsegueixo rodar en aquestes condicions.

MTB, MTB, MTB.

Discs CL

De Formula una parella de discs també fent camí cap a casa. 

Aniran a recanvis, perquè primer sortiran el conjunt de discs Formula de 6 torniols amb adaptadors a CL que ja tinc.

MTB, MTB, MTB.

Quickrelease :-)

Una i prou la davantera.

Una i prou perquè la davantera d'un conjunt Tune va fallar, i perquè d'un segon joc Fimo tinc no sé perquè únicament la posterior, així que ja era hora de conjuntar les Fimo, la Tune no perquè és dorada i la Carbon Ti que vindrà és de color negra.

MTB, MTB, MTB.

Carbon Ti 88 mm.

Dues corones de 28 dents de titani venen directes cap a casa, amb una distància entre forats de 88 mm. perfectes per ser acollida cada una a cada un dels dos cranksets Shimano XTR 985 race. 

Dubtava perquè el plat Shimano original de 28 dents m'agrada molt, però finalment aquest serà de donar-se les circumstàncies l'actor principal del proper repte de 24 hores.

MTB, MTB, MTB.

dijous, de setembre 29, 2016

Passant entre els núvols :-)

Costa repetir grans Vols, però mentre tinc, tenim el privilegi de ser-hi, mentre passen les hores a dalt de la bike res roda massa depressa, tampoc diria que rodi lent, els quilòmetres cauen quasi sense adonar-me que això està passant. 


Excepcionalment ara fa dues setmanes a La Garolera us vaig comentar que durant mig quilòmetre no va ser així, certament, certament.


A les grans rutes, millor dit a les que per a mi són les grans rutes els sentits roden a un ritme molt accelerat respecte a com passen els quilòmetres, i això comporta d'experimentar una varietat immensa de sensacions, sensacions agafades totes de la mà entre elles, OMG, aquestes entrelligades o no, són sempre d'una extrema potència, i per tant l'ona expansiva quan explosionen dins del meu petit univers és terroríficament acollidora, molt, tant que a cada dècima, centèssima de segon que ho experimento quedo un altre cop sense sensors de fatiga, i per aquest motiu el títol d'aquesta intervenció.


Una jornada llarga de MTB, com la de demà?


Equipats d'estiu, més manegots i armilla Lite de matinada, i també a la llarga baixada cap a Vallgorguina des del Corredor, així com baixant des de Santa Fe cap a SC, crec recordar.


De tornada des de Sant Celoni, un pas per Olzinelles sense poder pronunciar paraules, jo pel lloc, pel significat, la Reina per iniciar un darrer tram porta d'entrada d'un petit infern que li va suposar de passar unes darreres tres hores de bike duríssimes, una indigestió alimentària per tot i haver menjat a SC prudentment, sortint de SC una calor intensa, molt intensa, ens va deixar literalment xops d'equipaments i per tant de cos, calor que lentament va anar moderant-se, però el mal ja estava fet, i la Reina va viure una experiència que no oblidarà amb el pas dels anys, segur, i que l'ajudarà a les properes 24 hores SOLO, segur, de ben segur. 

I entre aquesta guerra personal per no posar peu, la nostra amiga la tempesta, a on de ser en primer terme sobre del Turó, va anar perseguint de coincidir amb la nostra ruta, a on jo pensava, bé aprofitaré per gaudir d'un bany de tardor de la mà d'una intensa tempesta, i amb aquest pensament les imatges de com seria es van anar presentant ara sí ara també sense fer-se realitat, i a diferència del bany de l'estiu a on vaig quedar escaldat de valent, en aquesta ocasió la tempesta ens va deixar de banda per segons, perquè era obrir la porta de casa que queien les primeres gotes d'una tempesta que un cop va ser a casa va durar hores, mentre girava la clau des de dins de casa escoltava com la pluja picava contra la centenaria fusta, OMG.

Les bikes perfectes, dues 29" rodant pel Montseny, sense problemes, la nova bike desmostra unes dots molt bones a la reacció del pedal, així com també per aquest motiu sembla més lleugera, força més que la Vicious sense anar millor equipada que aquesta darrera. 


Per menjar, un plàtan, entrepà de formatge, masses bombons de xocolata, per beure, vi i gasosa amb l'entrepà,  menys d'un bidó de 750 ml. d'aigua, dos tallats, i dues begudes isotòniques. Amb llums de matinada i a darrera hora, entre un fort vent al vespre coronant Coll de Pollastre, un vent que feia que petites branques, que centenar de fulles passessin volant per sobre nostre, n'hauria d'haver guardat una, estàvem a minuts de ser al centre d'aquesta intensa tempesta, a segons diria jo, amb eines, sense portar la bomba d'aire de mà que es va quedar ben agafada del porta bidó King Cage de l'Inbred, sense incidències, ni coincidències, sense l'aturada de rigor a Santa Fe, a on fa dues setmanes i compartia un instant de Cacaolat calent, i amb eines velles.

Ara dins de la nit de divendres, la setmana ens ha fet un present en forma de dos Vols més, no quatre, però no passa res, i demà podria ser un bon dia per un tercer Vol breu, crec, crec. De ser serà amb la 26", ja no amb la 29", aquesta ha de desfer el camí, desmuntar-la, i decidir si acabar-la perquè sigui la meva bike, així estem.

MTB, MTB, MTB. 

Amb ganes


De proposar una bona crònica del Vol del diumenge.

Ahir al vespre hi va haver una breu sortida, la primera d'aquesta setmana des de diumenge.

MTB, MTB, MTB.

dimarts, de setembre 27, 2016

M985 race x2

En venen dos jocs, un de 28 i un de 30, veurem, un de 175 mm i un segon de 170 mm. 


http://forums.mtbr.com/xc-racing-training/xx1-race-situations-gearing-851521.html

Germans del de la imatge, vull dir, nous, amb els plats originals, i un cop els tinguem a casa veurem quina combinació fem final. Important que els laterals no siguin pintats, tenim tots els cranksets desgastats del contacte de les Pearl Izumi i les Giro amb el metall pintat. 

170 mm perquè la nova bike de la Reina anirà amb aquest crankset de 170 mm i no l'actual de 175 mm. Els M985 race per voler un sol punt de fixació interior, és a dir específics per a un sol plat, sense la possibilitat de fixació d'un segon. 

M'he decidit per aquest conjunt i no el XT perquè sempre miro de fer venir els conjunts per parelles, vull dir, que m'interessa que les distàncies entre forats del plat sigui les mateixes a les dues bikes per així utilitzar mateixos recanvis. Podria haver agafat dos XT sí, d'haver-se donat l'oportunitat, en aquesta ocasió com a l'anterior de fa uns anys aquesta ha vingut de mà de les 985. També ha pesat molt que dos plats de titani que cercava únicament els tenia per a 88 mm i aquests també han condicionat que siguin les 985.

De fet la nova bike, els components nous coincidiran quasi tots amb els que porta la Spot Brand, no així ara per ara el quadre per no haver localitzat una Longboard Single Speed, vull dir sense guies pel canvi, però boixes, amb diferents amplades però, llandes, tija, manillar, direcció, pedals, frens, crankset, pinyó, plat, cinta manillar, llums, coincidiran a les dues bikes, no així la potència, ni el seient, aquest darrer per ser específics, ni la forquilla, no localitzaré una Black Sheep, tampoc me la puc permetre, ni el quadre a on ja us en he esmentat el motiu. 

Avui decidirem si el nou quadre serà el meu nou quadre, clar que yes.

MTB, MTB, MTB. 

M985 race

Treballant :-)


http://forums.mtbr.com/singlespeed/has-anyone-run-xtr-race-m985-cranks-single-speed-751634.html

MTB, MTB, MTB.

dilluns, de setembre 26, 2016

Primera

De tardor, que bé rodar a aquestes hores, quin començament de jornada més interessant.


Entrar a la tardor fa que sense voler miri enrere pensant en les sortides fetes aquest estiu, crec que no és inevitable fer-ho, sí força freqüent. Una en concret pesa molt més que les altres, la del Tramvia a Barcelona, un dels motius són els dies posteriors al Vol, les perseverants molèsties per l'extensa exposició al Sol, OMG. Tot i així crec que hi tornaria, puc afirmar, tornaré a repetir, el bany de l'estiu en aquesta edició va ser un bany intens de Sol. 


A aquesta primera sortida de tardor no hi va faltar pujar, sí que invertint l'ordre, vàrem començar a pujar a on normament  ja estem a minuts de finalitzar la sortida. 


Comulada sempre pesarà a casa, tant que fins i tot podria ser determinant, i així ho pensava ahir diumenge jugant al ben mig d'Olzinelles i el Montnegre mirant d'evitar l'extraordinaria tempesta.


Però a la primera aventura d'aquesta nova tardor hi anàvem com sempre carregats de bones intencions, i tant, i tant.

Equipats 100% d'estiu, amb llums amb les bateries petites, aigua per beure, un quart del bidó CK de 500 ml. sense menjar, amb eines, sense incidències, ni coincidències, ni tampoc la bomba d'aire de mà que es va quedar ben agafada al King Cage de l'Inbred, també ahir, també. 


Ara pensant en la propera crònica del Vol d'ahir, que serà sense dubtes de mantenir-se les sensacions, crec que la puc definir com a mínim com a impactant, per les pensades, per les sensacions. 


Un Vol que va començar amb la foscor extrema característica de la nit amb la tempesta de fons, i va acabar dotze hores després sota la tenebrosa foscor d'aquesta tempesta ara també extrema a sobre dels nostres caps

MTB, MTB, MTB.

dissabte, de setembre 24, 2016

Podria dir

Ja era hora, però com els frens mecànics d'Avid el BB7 crec recordar, els cranksets de White Industries amb els seus bottoms brackets de sempre, sempre tindran el seu espai, oi?


http://www.bikerumor.com/2016/03/02/nahbs-2016-white-industries-adds-30mm-spindle-cranksets-shows-the-original-wide-range-cassette-more/

Dit això per què no unes White Industries de nova generació, clar que yes.

MTB, MTB, MTB. 

AC38

És el què em faltaria si vull recuperar una vella gloria del MTB.


http://www.tune.de/en/produkt/ac38

Veurem, veurem.

MTB, MTB, MTB. 

divendres, de setembre 23, 2016

Fins les 4

Encara estàvem dins de l'estiu, creia que seria la de dimecres la darrera sortida de l'estació de la calor, però afortunàdament encara va ser la d'ahir, i aprofitant aquest moment el quadre nou va tornar a sortir, i de ser sempre podrem dir que va venir l'estiu del 2016.


Bones sensacions a dalt del nou quadre, millors encara baixant un xic més la tija, i treient un gruix de sota la potència. Tot va baixar una mica i la bike va quedar una mica més 26 :-)

El quadre nou feia soroll per la tija, caldrà ficar greix al ST, més encara. Així el motiu no era ni el BB, ni el quadre, i l'instrument musical estriden era la tija.

De la Longboard, també un soroll que semblava venir de la boixa DT del darrera, aprofitant l'aturada per ajustar tija i potència de la nova, vàrem detectar que de la Spot Brand amb la pinça de fre treta del darrera no el feia aquest sorollet, ferodes, molla d'aquests, el disc, o els tres fent equip els causants d'una lleugera fricció una mica més elevada que la del contacte entre ferodes i disc.


Sense les bateries XL, pel fet de sortir al migdia, i per haver decidit que ja no sortiran més, queden reservades fins la propera cita de MTB. 


Al vespre un acomiadament lleuger de la vella estació, la de l'estiu, i una rebuda dolça de l'entrada de la nova, de la bella tardor. 


Ho vàrem fer prou bé, perquè avui a la matinada, no a les 5, és cert, peró sí a les 6 començava un altre cop l'aventura, clar que yes.

MTB, MTB, MTB. 

Ara a esperar a demà a on de ser, serà Vol breu de matí, no de tota la jornada, intensiu que si es podria portar a terme el diumenge, aquesta és la intenció, aquest és el propòsit, oi?

dijous, de setembre 22, 2016

Que interessant

És que sempre he pensat que els tubulars haurien de ser, i aquesta proposta sense ser-ho i té una tirada.


http://singletrackworld.com/2016/09/interbike-2016-innova-show-tubed-tubeless-tyre/

MTB, MTB, MTB.

15x100

Per on avui estic voltant, dic avui perquè segons com derivin els dies podria tornar al 9x100.


http://www.bikerumor.com/2014/08/19/paul-components-makes-quick-release-work-of-thru-axles/

MTB, MTB, MTB.

http://theradavist.com/2015/05/an-afternoon-with-paul-component-in-chico/

Klamper



https://paulcomp.com/shop/components/klamper/

Jo sempre he pensat que els frens de disc que no són hidraulics no frenen correctament, frenar sí, però sense poder definir més, però certament tenen un mercat, segur. 

MTB, MTB, MTB.

dimecres, de setembre 21, 2016

Matinades a la fresca


Com avui, a on el Drac n'ha sigut el protagonista.


Darrer Drac de l'estiu, sembla que no pugui ser, però és així, i a mi personalment m'hauria agradat, preferit que l'estiu durés una mica menys, la intensitat de la calor, faig referència a aquesta, però l'estiu pot ser això, molta calor, com l'hivern va agafat de la mà del fred.


Una anada de nit, i una tornada a on la llum es feia el seu espai mentre la foscor cedia aparentment el joc de la mà de Fades i cavallers. 

MTB, MTB, MTB. 

dimarts, de setembre 20, 2016

Segueixen els Vols

Avui amb 26, no 29 :-)

Que bé que va la meva Inbred, això sí el nou quadre va molt i molt bé. 

Vinga un tema de números, un TT horitzontal quatre centímetres més llarg, i la distància punta seient a centre aranya forquilla és idèntic 44 cm. 


Avui entre pilars de granit, veurem si instants de tanta intensitat em comportarà d'una nova crònica. 

MTB, MTB, MTB. 

dilluns, de setembre 19, 2016

+

Molt interessant  llegir propostes de les +, per a mi que elèctriques i + marcaran el proper tram de les bikes que estan per venir.


http://www.bikeradar.com/gear/article/11spd-this-weeks-best-new-bike-gear-48101/

MTB, MTB, MTB.

Test demo day :-)

No és exactament així però de lluny sí que és una mica així. Un quadre nou no proposat per mi, que podria ser el meu quadre, clar que yes.


Un inici de jornada amb potència i manillar diferents de la jornada anterior, molt, de 70-730mm a 100-700mm respectivament. Un començament amb soroll que no va marxar mai, sempre pujant amb sorolls aparentment de quadre, podria ser també del BB, i que va comportar de diverses aturades mirant de localitzar l'origen, en quatre ocasions vaig posar peu a terra crec recordar, no vindrà d'una oi que no? 

Una anada al Baix Montseny per tant sorollosa, i fins i tot un xic freda, fredor baixant de Collsacreu que va requerir l'ús de la Lite, o que bé, o que bé :-)


L'arribada a SC abans de l'hora prevista tot i la seqüència continuada d'aturades, millor, millor.

A aquest punt ja havia menjat dos plàtans petits, no per gana, millor, sí per descarregar les tres enormes bosses carregades del mallot BWR amb totes les eines per poder ajustar el conjunt nou, la Lite Campagnolo, les ulleres per llegir la carta de l'esmorzar, el carregador auxiliar del mòbil, a Arbúcies estava al 70%, a Santa Fe al 50%, a SC per sota del 40%, i crec que res més, no ho esmento normalment però sempre porto la targeta VISA per segutetat, els euros necessaris per l'aventura, el DNI, i també el carnet de conduir per si a SC decidia tornar amb la June, i no menys important però esmentada en darrer terme, la llicència. 

De SC a Arbúcies un dit i fet, no així La Garolera que a quatre quilòmetres de ser a dalt durant 500 m. no em va anar massa bé. 


És cert que 500 m. d'una pujada de 18 Km. no és significatiu, però ho és quan mai em passa, sempre hi ha un primer dia, el dubte és si pot ser també aquest el darrer :-)

Un cop a Santa Fe breu aturada per beure un Cacaolat calent, com? sí, jo tenia fred, a 1.200 m. d'alçada, i també uns quilòmetres abans a Arbúcies.


Un TT quilomètric el fre per decidir-me darrerament.

Un cop a SC, passant per una breu però memorable baixada fins la carretera  de La Costa que va requerir com sempre que tinc un test nou de baixar la pressió dels pneumàtics per poder gaudir d'un descens més controlat, una breu aturada al niu dels pares per després d'un pa amb tomàquet amb formatge com el d'Arbúcies sense vi i gasosa ara, tres iogurts semidetot, i ara sí dos Isostars, ara sense els dos cafès, sí amb bombons, masses crec, menys que els de sempre, no una caixa, si un terç.


Després directes a casa, passant per Olzinelles, amb pensades dolces i lleugeres, per decidir propers a Collsacreu baixar fins a Sant Pol per Sant Iscle. Una pensada encertada, molt, perquè no puja, quasi que únicament baixa. 


Tornada per la platja i a aquest punt poder coincidir amb la Reina que estava fent el seu Drac, ara tots dos al darrer pas pel Passeig dels Anglesos ja amb llums en marxa un altre cop. 


Un final de jornada per Milans memorable, fent el darrer tram del Drac, amb el quadre nou, que encara no sé si serà el meu, veurem, veurem.

Equipat de gala amb el culot Pearl Izumi PRO, la resta com cada dia. 

MTB, MTB, MTB.

diumenge, de setembre 18, 2016

Fa unes hores

Que la volto, ara pensant-la.


MTB, MTB, MTB. 

dissabte, de setembre 17, 2016

Petits detalls

Per ells mateixos, també perquè no la suma d'ells marquen el to de tot plegat. 


MTB, MTB, MTB. 

La darrera la d'avui

Planera, com les anteriors.


Perseguits tot el dia per la possibilitat de la pluja.


Un punt diferent avui, el test del nou quadre, que per cert ha funcionat molt bé, únicament potència i manillar com us esmentava no podran ara per ara continuar. 

MTB, MTB, MTB.

Sense Falgueres Màgiques :-)



Però esperant la seva arribada.


De mentre gaudeixo de la llum, de molta llum. 

MTB, MTB, MTB.