Exciting times.


The ideas, thoughts and actions in life are just like riding Skyline at Storm-Lo: find the flow and enjoy the ride!

SingleSpyder.

dilluns, de febrer 28, 2011

Strong frames.





Poc i puc dir, poc i puc esmentar, una marca de reputada trajectòria, una marca que té tram fet i molt tram per fer.

http://www.2011.handmadebicycleshow.com/author/strong/

MTB, MTB, MTB.

North American Handmade Bicycle Show (NAHBS) 2011: part 2

Vertigo Cycles – the best titanium builder you've never heard of

You could be forgiven if Vertigo Cycles hasn't made it on to your short list of titanium bikes you'd like to own as the Portland, Oregon shop does no marketing and the one-man operation of Sean Chaney currently only builds frames for a few weeks a year. But judging by the quality and creativity of his work on display at the North American Handmade Bicycle Show (NAHBS) this year, that's likely set to change.


Read More here:
http://www.bikeradar.com/news/article/north-american-handmade-bicycle-show-nahbs-2011-part-2-29444

2011 Foes Prolite X 2:1 xc.


http://classifieds.mtbr.com/showproduct.php?product=61325&cat=

El color "no paint", per a mi com amb la Intense, com amb la Flux, mtb, mtb, mtb.

JJ.


http://classifieds.mtbr.com/showproduct.php?product=61306&cat=

24" de Top Tube la fa inviable per ser la bike a casa, 23" i la JJ seria el motiu per anar a South Carolina ja.

El propietari esmenta que en té tres, de JJ's.

MTB, MTB, MTB.

Ideal.

http://www.selleanatomica.com/images/Img4694.jpg

Són components que cíclicament van sortint a aquest espai.

http://reviews.mtbr.com/nahbs/2008/01/25/selle-an-atomica-saddles/

MTB, MTB, MTB.

diumenge, de febrer 27, 2011

Evolució modificacions Vicious The motivator SS.

La realitat de les darreres modificacions de la Vicious amb la potència FSA OS99 de 115 mm. 31,8 mm. OS i 6º+, amb el manillar recte FSA SL-K de 31,8 mm. OS, 5º i de 600 mm. és que no vaig sentir-me en cap cas bé, un manillar massa recte, massa estret, molt estret i amb aquest angle de 5º que feia que no tingués les bones sensacions que sí que tinc amb la potència Thomson 100mm. 31,8 mm OS, i manillar Truvativ Stylo WCS SS de 31,8 mm. OS, 10º, aquest darrer conjunt el millor a data d'avui amb diferència. Pel fet de que la posició de conducció per a escalar és bona, no la millor, al ser 0º la potència em queda pedalant dret, un pel baixa encara perquè sigui la posició perfecte per escalar dret.


Però la Syntace OF99 de 105 mm. 25,4 mm. 6º+, amb le manillar doble alçada Easton Monkey Lite de 25,4 mm. i de 610 mm. avui durant els propers setanta quilòmetres rodant ha anat millor que el conjunt FSA, però no que el conjunt Thomson-Truvativ. A aquí el protector de plat Race Face ha passat a millor vida i m'agrada i molt l'alternativa transitòria que he decidit, crec que crearà escola.

A casa no, únicament mentre no tenim els nous plats i pinyons.

Què fer ara, serà qüestió de seguir-ho madurant. Vull evitar però de tornar als 31,8 mm.

La tija i seient, tija NewUltimate 27,2 mm. 350 mm. i el seient Tune Speedneedle, els dos perfectes, tant ahir com avui. Aquesta part crec que tindré un pas de millora, la de la tija de titani, avui però em dono per satisfet.

Els frens, encara no ho sé, no frena res. Els discs de 180-160 han de rodar més Km. pel fet de que les pastilles del darrera són noves i el disc de 180 té com a molt 200 Km. fet que fa que el conjunt pugui oferir el seu rendiment passats els primers 400-500 Km.

El pes avui segueix baixant, no perquè aquest sigui l'objectiu, però ha coincidit, res més.

MTB, MTB, MTB.

Hem comprat ja els plats i els pinyons de les dues SS que ja som, i de la propera que ha de venir, els d'aquesta darrera senzillament trencadors, els d'en Colorado amb l'única opció que podia ser per a ell, i per a mi, bé, com sempre.

Els propers dies ja els tindrem aquí. Els d'en Colorado i els meus, pinyó de 23 dents i plat de 32 dents.

Els pneumàtics venint cap a casa.

No sé què tindrem primer, els plats i pinyons o els penumàtics, els primers els fabrica un especialista a USA, i això últimament no és sinònim de rapidesa, que ja hi entrem en aquest aspecte, però tampoc de formalitat, caldrà esperar.

Del meu manillar de titani pla de 700 mm. i de 25,4 mm. 10º no en tenim cap noticia.

MTB, MTB, MTB.

Ja aniré posant més detalls de la posta a punt de la Vicious.

És que la primera cita, si ha de ser serà amb la SS o no serà i és molt i molt propera la primera data del meu calendari biker 2011.

I cal que la Vicious sigui a on ha de ser, perfectament posada a punt per rodar i rodar i rodar, més ràpida que mai, perquè la posició del 2009 obliga a fer-ho com a mínim no diré igual sí dignament.

Sempre el sr.Permanyer ens pot oferir 100 Km. que ja ho tinc clar, però també pot marcar un recorregut de 4.300 m. + dels particulars.

I això, aquesta darrera xifra amb la 29", SS i rígida 100% implica que tot té que estar perfectament preparat.

Això si jo sóc a on sóc, rodat, amb les millores que no he deixat de perseguir des del 2009 i amb aquesta bike de somni com és la Vicious evolucionada per poder fer front a aquest repte, si no, no, i no passarà res, en cap cas.

North American Handmade Bicycle Show (NAHBS) 2011: part 1

The North American Handmade Bike show (NAHBS) is now a mainstream draw for builders manufactures and riders alike. The continuous growth of the event's popularity has served to inspire iconic industry names to make new efforts — whether it be behind a lathe or torch — to better cater to the small builder and so that they too can stand by their own handcrafted goods. Chris King expands Cielo frame range

Chris King's Cielo range of steel frames will include four more models to go along with the original collection, including two race-oriented road platforms, a dedicated 'cross racer and new extra-small and extra-extra-small sizes for its big-wheeled hardtail.

The new Sportif Racer is based on the original Sportif but gets shorter chain stays, a shorter head tube, tighter clearances (meaning standard short-reach brakes), and new vertical dropouts. Barring special mounts like River City Bicycles' Reacharounds, there are no provisions for fenders or racks like on the original Sportif so it's expected that this new variant might be more appealing to riders living in drier climates outside of Chris King's Pacific Northwest headquarters. Suggested retail price for the frame and fork is US$1,895.

Cielo will also produce a small run of similar, but more exclusive, Sportif Racer Limited frames built with Columbus XCR stainless steel tubing. We expect the frame to offer a springier ride, while the material offers increased corrosion resistance. Cielo says the frame will also offer aesthetic upgrades including multi-media blasted logos and driveside chain stay. Final pricing is yet to be determined.

This Moots stem beautifully displays what's possible with Chris King's new optional upper bearing caps


Read more at: http://www.bikeradar.com/news/article/north-american-handmade-bicycle-show-nahbs-2011-part-1-29442

Video made by MTB'ers for MTB'ers



Nice video from Pinkbike.

NAHBS 2009.

Poques paraules puc escriure.

Em truca en Colorado, "has d'encarregar la SS de la Betty ja!!!".

I penso, per què no?

Automàticament moltes marques fan acte de presència.

MTB, MTB, MTB.

Aquest cop, com amb la MootoX, repetirem un recorregut de selecció del Drac de la Betty 29" i SS que serà sensacional. Moltes possibilitats, una d'elles la de la imatge, oi que sí?

No podrà ser Dean però, perquè amb talla S Dean proposa 70º de tub tija, i la volem per pedalar, mínim 73,5º. Que rar 70º de tub tija.

dissabte, de febrer 26, 2011

Vicious The Motivator II.

Perquè no mirar de que el que ha de ser tingui la seva oportunitat.


En Colorado, amb en Colorado fa dies que parlem del concepte de la Vicious les bicis de cromo amb els seus tubs de seccions minimalistes. I això està directament relacionat amb una serie de components que jo no porto a la meva SS.






La potència Thomson 4x, 0º i 100 mm. durant uns dies, mesos, sempre, no serà ara per ara a la Vicious, 31,8 mm no hauria de ser, 25,4 mm. sí.

El Truvativ WCS de 700 mm. de 31,8mm. miraré que doni pas al Monkey Lite SL de 610 mm. i 25,4 mm.mínim hauria de ser 640 mm. gestionarem un altre cop el tema amb en Colorado del què mai ha arribat i hauria de ser aquí. Per a mi perfecte de 700 mm. però de 25,4 mm.


La tija Thomson Elite de 27,2 mm, de secció robusta donarà pas a Newultimate de 27,2 mm. la que jo en dic "gillotina de guies de carboni", de secció infinitament més senzilla que la primera.


Això sí, cal posar el greix adequat, per a unions de carboni-alumini i per les d'alumini-alumini.


Casualment el pes original era, i ahir ja no va ser més fins l'arribada dels Tubeless Ardent 2.25.


Els punys Answer que tan mal em fan, han donat pas als Easy Grip, que en Colorado m'ha esmentat per activa i per pasiva que són els que hem de portar.




El tema discs de fre, darrera 160 mm. i davant 180 mm. No els dos de 180 mm. Shimnoa XTR 2010 perquè ara per ara l'adaptador IS-IS del darrera per passar de 160 a 180 mm. és estrepitosament anti tot, i Shimano 180-160, tinc els del 2007, així que a l'espera de verificar una opció interessant d'aadaptador IS-IS posterior per passar de 160 a 18o mm. els 2010 seguiran al calaix de els possibilitats, no de les realitats de demà.


Aquests són avui els elegits, 180 i 160 mm.


No és lleuger, tot no pot ser.


No perseguit, sí ben rebut.


Un primer pas que ha estat la bike com es veu.


Que no ha anat en cap cas bé, i que ja us en posaré les conclusions a la propera intervenció. Que ja l'estic preparant.

Una jornada la d'avui, de reflexió de la Vicious, dels components que ahir vaig posar i que no m'han donat bones sensacions, i no únicamet per funcionalitat, si no també per concepte i a la inversa.

MTB, MTB, MTB.

Afternoon Sun

Weather has been very bad in Ireland. Rain most days and coupled with a lot of work at the minute I havent been on the bike as much as I would have liked. I finished work early today having put in a lot of hours this week. It was time to unwind. Camera and water packed, my new lights charged and set up should I need them.

I stayed local as there was only a few hours of daylight left. Divis Mountain above Belfast was the location.

I have been inspired by Colorado and Xavis Videos so I thought I would try and capture something similar. Some scenes are very grainy due to the lack of light but I am happy with my first try at this type of video. Hope you enjoy.

Trek Remedy 8 Afternoon Ride from Mickey Regan on Vimeo.

divendres, de febrer 25, 2011

El millor freerider de la història...Wade Simmons

Link

Igual que el Brian Lopes es el rei del 4x, la Caroline Chausson es del descens, el Wade Simmons es el rei indiscutible del freeride.
Aquest any torna a córrer amb Rocky Mountain, marca que no hauria d´haver abandonat mai. Wade Simmons i Rocky Mountain son tot un.
Link

Mireu aquest video i entendreu perque es el millor.NO EL PAREU!

Video

Això es el que pot passar en una cursa de 4x

Efectes secundaris del MTB




Aquest matí investigant un corriol molt tancat un arbust hem tallaba el pas. He pensat, "l´apartaré amb l´hombro". Així ho he fet. Al passar pel costat l´arbust m´ha picat a la cara. El pitjor no ha estat el cop de l´arbust, sino que en el seu interior estaba ple de punxes.


Mai es prou tard per fer-se un "peeling facial". Apartir d´ara, m´hauré de començar a posar cremes a la cara i a les mans...COM ENS HEM DE VEURE!!!

El regal de Moots

Per fi, ja l´hem muntat. Ja era hora!

Aquest és el millor regal que em podria fer Moots, un cuadro fet a mida. 29er i single speed. Preciós. Acabats espectaculars!
Si, és un regal!!! Tenir un cuadro d´aquests és un regal, poc importa el preu que tingui...ho val!
Aquest era l´arsenal de peces que utilitzaríem:


-Cuadro Moots MootoX 29er single speed. Talla 17". Geometría custom calculada per poder muntar forquilles de 100mm
-Direcció Chris King de Titani
-Manillar Moots de 64cm amb 5 graus de retrocés.
(possiblement sigui un pel massa estret per una 29er ss, però els corriols de Collserola son massa tancats i amb un manillar més ample les branques em destrossen els dits de les mans)
-Potencia Moots de 90mm
-Tija Moots Laidback amb retrocés.
-Seient Fizik Gobi amb raíls de titani
-Frens XTR amb discos Shimano Centerlock de 160mm.
-Bieles XTR
-Plat Race Face de 32 dents
-Pinyó Chris King de 20 dents
-Roda davant: Buje DT240 amb eix de 15mm+Radis de Titani+llanta No Tubes Crest 29er
-Roda posterior: Buje DT240 single spped+Radis de Titani+llanta No Tubes Crest 29er

Pes conjunt rodes: 1.420grs
-Forquilla Fox Terralogic 29er 100mm QR 15m (1.860grs)


La potencia, la tija Moots i el seient provenen de la Moots Rigormootis de 26". Les bieles XTR provenen de la Moots Rigormootis. Aquestes bieles porten mooolta "guerra". Necesitaben un "update" (substituir plats i caixa de pedalier) i tot i tenir unes bieles XTR amb molt poc ús, he preferit montar aquestes. Els plats actuals han anat a les escombraries i he montat un únic plat Race Face de 32 dents.
Abans de montar aquest plat, vàrem montar un plat de la marca francesa "Specialites TA". El problema es que aquest plat es ovalitzat i al no ser "regular" la tensió de la cadena varia en funció de la posició del plat...No serveix!

Plat Race Face i "marchando".

La caixa de pedalier original Shimano XTR també va anar a la brossa. Vàrem decidir montar un pedalier Chris King de color negre. Existeix alguna caixa de pedalier més maca?

Pedalier Chris King i "marchando".

Vàrem aprofitar per substituir el protector "Bike Shield".Sort que vàrem posar aquest proptector!

Els pedals son els ja "clásics" pedals XTR. Aquesta vegada amb la versió actualitzada 2011.
Els Crank Brothers han passat a millor vida. Fa uns dies a la Cerdanya, la molla del pedal dret va dir prou. Crank Brothers...MAI MÉS!

Pedals XTR i "marchando".

Els frens XTR els tenia muntats a la Litespeed Sewanee. Eren pràcticament nous.

La Chris King de Titani provinent també de la Litespeed. El pitjor de tot va ser que en el moment de montar-la el headbage (la insignia de Moots) va caure a terra...es va trencar. Quin bon inici!

La cadena es una XTR de 8 velocitats. Cadena de 8 velocitats millor que la de 9 velocitats i que la de 10. Sempre será més resistent, i el més important de tot...si es més resistent , s´estirarà menys!

Cadena XTR de 8 velocitats i "marchando".

Punys de silicona "Eisigrips Chunky". Son els punys de moda.No es deterioren, són cómodes...i els porten tots els pros!

Tema rodes. Calia que fossin lleugueres pero alhora resistents. Diría que ha estat la decisió més important que hem pres.Les rodes Shimano XT 29er són maques, pero per la Moots...Les rodes Crank Brothers donen molts problemes, les noves rodes Easton son massa "galàctiques" i les Nine Industry són les més maques de totes pero sembla que es molt difícil trobar recambis.
Anem a lo segur, bujes DT o Chris King. Els Chris King són més pesats que els DT, així que DT. Això si, el del davant estaba clar que havia de ser compatible amb eix de 15mm, i el del darrera havia de ser single speed. De res hagués servit muntar una roda del darrera "convencional" si el cuadro es i será single speed. (el cuadro no adment cambis).
Radis de Titani i llanta No Tubes Crest. Teóricament aquestes llantes haurien d´aguantar sense problemes...ja ho veurem.

Kibikes ha estat la responsable de muntatge d´aquestes rodes. Radiades a mà...amb carinyo, molt de carinyo!

Això si, em sembla molt cutre la utilització de la cinta groga per tubelitzar les llantes NoTubes. Cutre Cutre!

A l´interior dels neumàtics vàrem posar el Visc-Traction. El temps dirà si funciona o no. La veritat es que vàrem poder inflar els neumàtics convencionals (uns WTB de 2.3) tubelitzats amb la manxa de peu, cosa mai vista abans.

El pes de la bici amb el portabotelles King Cage,etc... es de 10.400grs.

Seguirem informant!